Hiddink: 'Hij maakt het altijd waar als er iets gevraagd wordt. Veel respect voor'

    Hiddink: 'Hij maakt het altijd waar als er iets gevraagd wordt. Veel respect voor'

    donderdag 21 juni 2018 om 08:44

    Zijn analistenklus tijdens het WK bevalt Guus Hiddink prima. De 71-jarige Achterhoeker geeft commentaar bij FOX Sports USA.

    "Ik ben schor, maar dat komt niet van het feesten. Ik moest vandaag (woensdag, red.) veel commentaar geven, dus het is er niet beter op geworden", zegt Hiddink tegen Voetbal Inside. "Of ik dat leuk vind? Het is nieuw voor mij. Als analyticus heb je geen verantwoordelijkheid, dus je kunt lekker van je afbijten en alles zeggen. Heerlijk."

    Hiddink krijgt de vraag van welk land hij het meest onder de indruk is op dit WK. "Ik vond Mexico heerlijk spelen, lekker fris. Rusland speelde ook goed. Ik had verwacht dat ze wat conservatiever zouden spelen, omdat ze een heel slechte voorbereiding hebben gehad. Ze gingen vol op de aanval."

    En de beste speler? Hiddink noemt Cristiano Ronaldo. "Het mooie is dat hij het altijd waarmaakt als er iets gevraagd wordt. Daar moet je veel respect voor hebben", besluit Hiddink.

    Lees meer over:WK 2018

    Plaats een reactie

    henkmeijer +2973
    donderdag 21 juni 2018 om 08:47
    Heeft ie volkomen gelijk in! In competitieverband is Messi misschien iets beter, maar qua 'toernooivoetbal' is Ronaldo de nummer 1. Laat nu ook weer 'gewoon' zien wereldklasse te zijn.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 08:53]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:08
    Haha inderdaad, of het allemaal niet zoveel voorstelt
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:27
    voor mij is het een speler van wereldklasse omdat ie het dit jaar in de CL gewoon weer laat zien op zijn 33ste
    maar op zijn goals na heb ik nog niet zo heel veel gezien op dit WK van hem
    en die 4 goals waren een penalty , een gruwlijke fout van de keeper , en een vrije trap waarbij de Gea wel heel ver in de verkeerde hoek stond , waardoor ie nooit meer in de hoek kon komen waar Ronaldo in schoot
    Vind ik leuk
    PRICE +17727
    donderdag 21 juni 2018 om 08:50
    Een outsider eens wereldkampioen zou geweldig zijn. Kroatie,Mexico spelen goed,maar goed we zijn nog in de poulefase.
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    donderdag 21 juni 2018 om 09:27
    Daar heeft Guus 100% gelijk in. Alleen heeft Messi wel een waardeloos elftal om zich heen staan. Bij Spanje zou hij er nu al 5 in hebben liggen
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 09:39
    een waardeloos elftal ??? Dybala , Agüero en Higuain voor voorin
    middevelders Banega , Biglia , Di Maria en Pavon
    en achterin Rojo en Otamendi
    dat is niet echt een heel matig elftal op papier , volgens mij hebben ze gewoon een coach die de sterke punten van zijn spelers niet weet te benutten
    maar eigenlijk heeft Messi nog nooit een prijs gepakt met Argentinië , zou het misschien ook niet een heel klein beetje aan Messi zelf liggen dan
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 09:41]
    Vind ik leuk
    Mo +10831
    donderdag 21 juni 2018 om 11:00
    Het verschil tussen Barcelona en Argentinië is immens groot
    Vind ik leuk
    Pur Sang +235
    donderdag 21 juni 2018 om 11:03
    Ik kan vaak genieten van Ronaldo. Zijn manieren op het veld zijn niet altijd je-van-het, maar hij is in mijn ogen een indrukwekkende speler. En hoe hij Portugal op sleeptouw neemt, telkens weer, bewijst zijn (individuele) klasse. Er werd hier op VP door iemand al beweerd dat hij niet meer de snelste is en een speler niet 1-2-3 technisch zal passeren, maar zich richt op andere punten, zoals positioneel goed staan en een verbeterde afstandschot. Dat is de mentale kracht van een profvoetballer. Fantastisch toch?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Hiddink: 'Hij maakt het altijd waar als er iets gevraagd wordt. Veel respect voor'