ADO-directeur gelukkig: Daar moet je tien, twintig miljoen voor betalen

    ADO-directeur gelukkig: "Daar moet je tien, twintig miljoen voor betalen"

    donderdag 21 juni 2018 om 19:47

    Als Yuning Zhang daadwerkelijk de overstap maakt naar ADO Den Haag, dan is dat niet alleen op sportief gebied interessant voor de club. De club hoopt extra geld te verdienen aan de Chinese spits.

    Algemeen directeur van ADO Mattijs Manders geeft toe geïnteresseerd te zijn in Zhang, die volgens berichten al onderweg is naar Den Haag. Manders kan inhoudelijk niet zeggen wat zijn komst op gaat leveren. "Ik durf dat niet in bedragen uit te drukken, maar als deze speler bij ADO komt voetballen, dan is de kans heel groot dat alle wedstrijden van ADO in China op tv te zien zijn", zegt hij tegen Omroep West.

    "Dan kijken er ieder weekend meer dan tien miljoen mensen naar de wedstrijden van ADO. Je kunt je voorstellen dat dat interessant is voor de LED-boarding en andere vormen van reclame rondom ADO. Ik denk dat dat heel interessant kan zijn. We zijn dat aan het onderzoeken."

    ADO lijkt de enige Chinese international die actief is in Europa tegen een betaalbare prijs te strikken. "Andere internationals zijn onhaalbaar en spelen in de Chinese competitie", zegt Manders. "Daar moet je tien, twintig miljoen voor betalen om die naar Europa te halen. Dat bedrag wordt in Europa niet betaald voor een Chinese international. Wat dat betreft is Zhang in alle opzichten een interessante keuze voor ADO."

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 19:50
    Win win situatie. Nu snel hopen dat ze het afronden!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22078
    donderdag 21 juni 2018 om 22:05
    Deal is zo goed als rond maat! Zijn lekker bezig zo binnen de club.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 21 juni 2018 om 19:50
    Ow is dat die gozert die een tijdje terug bij Vitesse op de bank zat? Is dat sportief dan wel zo'n goede?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 19:53
    Herinner je wat ik je de vorige keer vertelde? Dat staat nu hier in de tekst, win win situatie.

    Zuurpruim!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 19:53]
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 21 juni 2018 om 19:59
    Ik probeer niet zuur te doen, maar ik vond die jongen destijds geen geweldige indruk maken en ADO moet toch ook gewoon nog steeds presteren?

    En ja, zoals ik hieronder ook nog schrijf, ADO heeft veel lokale bedrijven als sponsoren, dus waarom zouden die LED reclames langs het veld dan ineens meer moeten gaan opleveren? Het meerendeel heeft geen baat bij exposure in de chinese markt.
    Vind ik leuk
    Big Nibba +652
    donderdag 21 juni 2018 om 20:04
    Misschien een paar nieuwe sponsoren uit China?
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    donderdag 21 juni 2018 om 20:11
    Ook in Nederland heb je interessante Chinese bedrijven laat staan uit China.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:41
    Kijk eens naar een wedstrijd in de Premier League wat voor sponsors er op de borden verschijnen.
    Ontzettend veel in vreemd schrift, zoals Indiaas, Chinees en Arabisch.
    Ondanks dat we meer mensen ons schrift kunnen lezen, is het lucratiever om het toch in dat vreemde Schrift te zetten.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 21 juni 2018 om 20:57
    Ja, maar dan heb je het over de grootste competitie ter wereld. De eredivisie is beduidend minder interessant, dus of die grote bedragen ook naar Nederland gaan komen moet nog maar blijken. De PL wordt over de hele wereld uitgezonden.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:26
    De eredivisie ook, maar daar kijkt niet iedereen naar. Maar de Chinezen nu wel.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 21 juni 2018 om 21:36
    10 miljoen van de 1 miljard... Althans, dat wordt beweerd.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 20:46
    Jij bent totaal niet op de hoogte, verre weg van zelfs. Wij hebben heel veel Chinese sponsoren man. Wij hebben zelfs China Airlines om even een voorbeeld te geven. Daarin tegen hebben we ook meerdere sponsoren uit Azië in de naam van Kyocera. Verder kijk jij dus ook geen ADO want langs het veld zijn diverse Chinese sponsoren te vinden.

    Wij hebben juist heel veel baat bij sponsoren uit China. Je lult echt slap weet je dat, Damn! Hou je lekker bezig met je Amsterdamse cluppie.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 21 juni 2018 om 20:59
    Ik ben al een tijdje niet meer geweest nee, zat een paar jaar geleden bijna iedere thuis wedstrijd in het stadion.

    Nogmaals, ik zeg nergens dat ADO dit niet moet doen, maar al die grote verhalen van clubs de laatste jaren zijn niet uitgekomen, in tegendeel zelfs, dus laten we rustig blijven.

    Dat er nu meerdere aziatische sponsoren zijn geloof ik graag, maar dat gaat niet om grote bedragen en zal ook niet ineens flink toenemen nu deze jongen komt, het blijft de nietige eredivisie en met alle respect het kleine ADO.
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +918
    donderdag 21 juni 2018 om 21:02
    kleine correctie, als deze jongen komt wordt het de 2e spits!!
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 21 juni 2018 om 21:08
    Zouden die 10 miljoen mensen dan nog gaan kijken???
    Vind ik leuk
    ThomDH070 +918
    donderdag 21 juni 2018 om 22:33
    misschien niet misschien wel, die Chinezen zijn gewoon erg geintereseers in Europa en t voetbal hier dus ze zullen wellicht ook naar een club kijken waar puur een bekende speler bij zit, niet eens zozeer wekelijks speelt, tevens van de 1,4 miljard chinezen zullen dr vaat wel een paar niks te doen hebben en zappen naar ado
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 21:03
    De begroting stijgt al een poos man. De club zit in de lift en heeft sowieso potentie. Slap gelul van je!

    Je weet er dus helemaal niets van. Je lult echt onzin.
    Sinds de Chinese er zijn nemen de Chinese sponsoren alleen maar toe. En daar heeft UVS juist heel veel aan als Chinese investeerder. Maar dat blijk jij maar niet te snappen. Ik lees alleen maar pure afgunst!!!
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 21 juni 2018 om 21:09
    Je roept heel hard, maar lezen doe je niet, laat maar.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    donderdag 21 juni 2018 om 21:11
    Moet lekker in Amsterdam gaan wonen die nep Hagnees.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    donderdag 21 juni 2018 om 21:09
    ADO is groter dan je denkt nep Hagenees die je bent!
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 21 juni 2018 om 21:13
    Stoer man, internet hooligan.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    donderdag 21 juni 2018 om 21:18
    Jij doet stoer op internet en niet ik. Stinkneus!
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    donderdag 21 juni 2018 om 21:18
    Ben ook stoer in het echt. Probleem mee?
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 21 juni 2018 om 21:21
    Word er gewoon bang van, hou op hoor.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    donderdag 21 juni 2018 om 21:24
    Schijtbak!
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:52
    Dildoshop "De rubberen Eend" 2e Sweelinckstraat Den Haag zal er niets meer door verkopen en Vishandel An AAL zal er geen lekkerbekkie meer door slijten
    Vind ik leuk
    allround +1658
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:22
    Den haag heeft een echte "China Town". daarbij is op ypenburg de grootste Aziatische markt / restaurant gevestigd.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22078
    donderdag 21 juni 2018 om 22:08
    Had van van wolfswinkel voor zich en Zhang deed het in die invalbeurten toch niet slecht. Het is een eredivisiewaardige speler waar je ook commercieel niet slechter op wordt.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 19:51
    Het zijn gekke lui die Chinezen, maar ik denk dat de meesten wel afhaken na 1 of 2 potjes gezien te hebben van ADO.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 19:52
    Ik denk dat ado zich daar in vergist. Het zal best wel iets extra opleveren maar je moet niet in miljoenen gaan denken.
    Bij vitesse dacht men zich ook rijk te rekenen wat volgens mij best is tegengevallen ook omdat de wedstrijden hier daar vaak midden in de nacht zijn.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 19:54
    Jullie hebben die link niet met China die wij wel hebben.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 19:59
    Er was wel een link met china echter lang niet zo groot als ado hoop voor ado dat ze daarvan kunnen profiteren.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 20:49
    UVS is Chinees, dus de link ADO China is logisch. Wat voor link hadden jullie dan? Je maakt mij nieuwsgierig.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:56
    Vitesse had een samenwerking met Isoccerparks in china.

    https://www.vitesse.nl/nl/nieuws/detail/6058/vitesse-en-isoccerparcs-tekenen-contract

    Ook met de voetbalbond van wuhan

    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/648441/vitesse-gaat-samenwerking-aan-met-chinezen-te-vroeg-om-al-bedrag-te-noemen-.html
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 20:59]
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 21:07
    Maar dat staat in scheel contrast met dat wij een eigenaar uit China hebben. Dat is toch veel meer te linken dan wat jullie deden.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:08
    Hehe zie mijn reactie hierboven waarin ik al aangaf dat de link lang niet zo groot was als bij ado nu en ik hoop dat ado daarvan kan profiteren.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 21:11
    Dat komt wel goed met ons neem ik aan.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    donderdag 21 juni 2018 om 20:12
    Juistem!
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:42
    En dat dachten ze eerder ook al bij Yu Hai bij Vitesse.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3106
    donderdag 21 juni 2018 om 19:54
    leuke speler voor ado.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3106
    donderdag 21 juni 2018 om 19:56
    hahaha ik zie die chinezen al helemaal zitten voor de tv ado shirt aan en bord op schoot met een loempia er op lup alo.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 19:56]
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 21 juni 2018 om 19:57
    Ik denk inderdaad dat het behangpaleis en de lokale accountant graag meer voor de reclame borden gaan betalen nu ze tot ver in China bekend worden...
    Vind ik leuk
    The Iceman +10430
    donderdag 21 juni 2018 om 20:05
    Chinese sponsors uiteraard
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 21 juni 2018 om 20:13
    Ja, dat snap ik, maar voorlopig werkt ADO heel lokaal en hebben die er niks aan. Hoeveel Chinese bedrijven ze gaan aantrekken moet allemaal nog blijken.

    Ben een beetje klaar met al die mooi weer praters in het voetbal, of het nu in Enschede, Arnhem, Kerkrade, Den Haag of waar dan ook is, al die praatjes worden maar heel erg zelden waar gemaakt.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10430
    donderdag 21 juni 2018 om 20:18
    Is ook zo, maar als het echt in de lijn der verwachting ligt dat ze in China de wedstrijden van ADO gaan uitzenden komen die sponsors ook wel. Maar het is afwachten idd. Het feit dat Zhang de enige Chinese international in Europa is maakt het iig wel aantrekkelijk.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 21 juni 2018 om 20:53
    Ow maar ik zeg niet dat ze het perse niet moeten doen, maar ik besef nu pas dat het die oud spits van Vitesse is en daar werd ik niet warm of koud van.

    En ja, hoeveel mooie verhalen hebben we tot nu toe wel niet gehoord?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 20:52
    Wat lul jij toch een hoop onzin zeg.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    donderdag 21 juni 2018 om 21:14
    Van wie zal hij dat nou hebben?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 20:51
    Jij hebt echt iets tegen je eigen stad man. Wat heb jij tegen DH? Ik heb je nog nooit iets positiefs zien melden terwijl je er verdomme vandaan komt. Ik denk dat jij beter past tussen de grachtbewoners.
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 21 juni 2018 om 21:01
    Hoe kom je daar nou bij man? Den Haag is mijn thuis, mijn stadje, maar de wereld heeft nog veel meer te bieden, dus het is nou ook niet zo dat ik Den Haag heilig ga verklaren.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 21:04
    Ik zie het niet, ik zie je altijd alleen maar afgunstig zijn. Als je trots op je eigen stad zal zijn dan was je gewoon een DH supporter!
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    donderdag 21 juni 2018 om 21:12
    Heeft niets met elkaar te maken, maar goed, wat jij wilt.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    donderdag 21 juni 2018 om 21:16
    Is gewoon zo nep Hagenees ben je!!!
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22078
    donderdag 21 juni 2018 om 22:17
    Ik regaeer zo vaak op hem hoe het nou in godsnaam komt waarom hij nooit zijn stad en afkomst verdedigd hier op VP...maar antwoord krijg ik nooit en hij negeert het volkomen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 22:31
    Precies, en dan ontkent ie ook nog eens. Weggooier is het maat.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22078
    donderdag 21 juni 2018 om 22:37
    Zegt wel wat dat hij kritische vragen ontwijkt. Blijkbaar te gevoelig onderwerp. Heb met hem te doen maat-;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 23:23
    Ik ook. :-p
    Vind ik leuk
    Rodapaus +5569
    donderdag 21 juni 2018 om 20:06
    Lekker voor ADO, kunnen al die Chinezen na een bezoekje aan t Keukenhof ook even een wedstrijdje meepikken
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    donderdag 21 juni 2018 om 20:08
    Dat zag je maar bij shinji ono hoe dat werkt
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:43
    Dat was een Japanner
    Iets ander niveau van voetbal.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    donderdag 21 juni 2018 om 20:56
    Daar gaat niet om bedoelde meer dat elke x kuipie vol met japanners goed voor de reclame
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:09
    Er wordt hier wel heel erg neerbuigend gedaan jegens Chinezen. Is men soms bang voor het onbekende?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 20:09]
    Vind ik leuk
    Kuip +7889
    donderdag 21 juni 2018 om 20:09
    Bla, bla, bla, bla....er is buiten den Haag geen hond geïnteresseerd in ADO. Dit soort verhalen al zo vaak gehoord. Levert niets op.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:45
    Pessimist.
    Die sponsors zijn bonus.
    Maar Zhang is geen slechte speler.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 21:06
    Voorlopig heeft een Chinees ADO gekocht en investeren er meerdere Chinezen in Den Haag. Dus er is buiten Den Haag zeker interesse.
    Vind ik leuk
    Kuip +7889
    donderdag 21 juni 2018 om 22:18
    Daar zal het ook wel bij blijven. Is ook niet erg. Den Haag doet het toch prima. Een topclub wordt het toch nooit en met een beetje steun van de Chineesjes kunnen ze voorlopig wel even vooruit.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89516
    donderdag 21 juni 2018 om 22:29
    Denigrerend toontje zeg. Den Haag heeft een grote geschiedenis man.
    Vind ik leuk
    Kuip +7889
    donderdag 21 juni 2018 om 22:37
    Zo bedoel ik het niet. Den Haag heeft zeker een grote en mooie geschiedenis en heeft absoluut een meerwaarde voor de eredivisie. Maar ik word wel eens moe van die verhalen over de Aziatische markt die dan zogenaamd een hoop geld zou opleveren. Dat blijkt uiteindelijk dan altijd weer tegen te vallen.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3315
    donderdag 21 juni 2018 om 20:09
    Dat zal balen zijn voor die 10 miljoen Chinezen als ie er naast komt te staan...
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +1025
    donderdag 21 juni 2018 om 20:19
    Lekker bezig Den Haag!
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:42
    Broodje bal wordt vervangen door broodje peking eend
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31826
    donderdag 21 juni 2018 om 20:43
    Ach je haalt hem voor de reclame. Geef ze eens ongelijk.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22078
    donderdag 21 juni 2018 om 22:18
    Money talks Theo:p
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4700
    donderdag 21 juni 2018 om 21:23
    en ik maar denken dag de sportieve waarde belangrijk is.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1671
    donderdag 21 juni 2018 om 21:34
    Ja klopt welterusten, keken ze ook niet toen hij bij Vitesse speelde.......
    Btw prima als invaller maar absoluut te weinig als basis!

    Maar laat die Manders maar denken, blijft een dom graydon mannetje
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22078
    donderdag 21 juni 2018 om 22:19
    Waarom is Manders dom? Denk dat hij slimmer is dan jij bent.
    Vind ik leuk
    Vapormax +1671
    donderdag 21 juni 2018 om 23:06
    Heel dom, loopjongetje van de Chinezen!

    Vind ik leuk
    elmagico070 +22078
    donderdag 21 juni 2018 om 23:08
    Nee hoor hij heeft ze voor het gerecht gesleept, dus zo'n loopjongen is het niet.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5262
    donderdag 21 juni 2018 om 21:48
    Ik hoop dat Zhang snel gepresenteerd word bij ADO.
    Dit is een haalbare Chinese optie die op eredivisieniveau mee kan, zelfs al zou hij verder geen geld van extrerne partijen opleveren, dan vormt hij een gouden greep om de eigenaar tevreden te stellen.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 22:02
    Waar haalt Ado dat geld vandaan?

    Vitesse verkocht Zhang voor tussen de 5 en 8 miljoen aan WBA voor 3 jaar en die verhuurde hem voor 2 jaar aan Werder Bremen.

    Vind ik leuk
    Vak-DD +11430
    donderdag 21 juni 2018 om 22:05
    Als speler komt hij tekort, alleen interessant voor de commercie.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +22078
    donderdag 21 juni 2018 om 22:21
    In de eredivisie excelleren de slechtste op aarde nog-;) don't worry.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14725
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:14
    Hebben we al een "echt grasveld" bij ADO?
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:43
    De wedstrijden van ado op tv in china? Ze kennen de club dus niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws