De Visser: 'Prijs voor beste speler ter wereld zou elk jaar naar hem moeten gaan'

    De Visser: 'Prijs voor beste speler ter wereld zou elk jaar naar hem moeten gaan'

    donderdag 21 juni 2018 om 20:23

    Piet de Visser erkent dat Cristiano Ronaldo uitstekend aan het WK is begonnen, maar vindt de euforie een beetje overdreven. Volgens de meesterscout kan de Portugees niet tippen aan Lionel Messi.

    "Iedereen deed alsof hij geweldig had gespeeld", zegt De Visser in gesprek met Voetbal International over het optreden van Ronaldo tegen Spanje (3-3). "Maar dat vond ik wel meevallen. Hij maakte drie goals: penalty, keepersblunder, vrije trap. Qua spel heb ik weinig van hem gezien."

    De Visser heeft een hogere pet op van Messi. "Hij staat mijlenver boven de rest van zijn generatie. De prijs voor beste speler ter wereld zou elk jaar naar hem moeten gaan." De Chelsea-scout twijfelt evenwel aan WK-succes van de Barça-speler. Hij heeft zijn bedenkingen bij de keuzes van de Argentijnse bondscoach, Jorge Sampaoli.

    "Hij laat het hele elftal in dienst van Messi spelen", concludeert De Visser. "Maar ik had jongens als Dybala, Banega en Lo Celso altijd opgesteld. Want wat er nu rond Messi staat, is aan de bal wel heel matig. Hij doet fantastische dingen, maar wordt in de steek gelaten door zijn medespelers. En door zijn trainer."

    Plaats een reactie

    Michiel1913 +8749
    donderdag 21 juni 2018 om 20:26
    Die prijs zou elk jaar naar Schwaab moeten gaan.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 23:21]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:34
    Jij hebt er kijk op!!
    Vind ik leuk
    jari4ever +1170
    donderdag 21 juni 2018 om 20:27
    Mee eens!!!!!
    Vind ik leuk
    Martinus69 +4384
    donderdag 21 juni 2018 om 21:44
    Messi zwakste man vh veld nu weer.... sjokt over het veld als een oude zwabber. Nee... kan niet tippen aan Ronaldo
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:27
    De visser bondscoach van Argentinië volgend jaar?
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32136
    donderdag 21 juni 2018 om 20:29
    Als ie het haalt wel.... is inmiddels 147 jaar....
    Vind ik leuk
    035 +5565
    donderdag 21 juni 2018 om 20:47
    Flauw Barry.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +32136
    donderdag 21 juni 2018 om 21:08
    Mwah... ik vind het wel een beschaafd flauw grapje.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9719
    donderdag 21 juni 2018 om 21:25
    Verdomme, zat ik er 2 jaar naast met mijn schatting.

    Die klote Botox ook...
    Vind ik leuk
    035 +5565
    donderdag 21 juni 2018 om 21:40
    Maar het blijft flauw ..... :-)
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 22:33
    Dan is hij bijna net zo oud als sinterklaas man
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2493
    donderdag 21 juni 2018 om 20:28
    Gaat erom wat je laat zien, vooral op de juiste momenten en dat doet Ronaldo ook in de CL nu al een tijdje veel beter, hij won ook het EK enz, dus onzin De Visser, ik ben ook een Messi fan maar ik moet nu toegeven dat Ronaldo op dit moment al een tijdje beter is..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 20:28]
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3605
    donderdag 21 juni 2018 om 20:30
    Precies dat.......
    Vind ik leuk
    chicken +10944
    donderdag 21 juni 2018 om 20:54
    Niet mee eens...Ronaldo is heel goed bezig. Zeker voor een 33 jarige. Maar messi heeft meer talent in zijn teen dan Ronaldo in zijn hele lichaam. De visser heeft wel degelijk gelijk, messi is geen one man show en heeft zijn team nodig, niet om naar hem te kijken als hij de bal heeft maar om mee te spelen en daar ontbreekt het aan.
    Die Argentijnen zijn in theorie aanvallend zo goed, maar als het allemaal ballen op messi is is dat simpel te verdedigen.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2493
    donderdag 21 juni 2018 om 21:02
    In potentie vind ik Messi iets beter, maar ik wil daar ook niet teveel in vergelijken het is alsof je kiest tussen Mozart en Beethoven ieder zijn voorkeur qua grootheden..

    Ik vind het onzin dat hij hem elk jaar moet krijgen ongeacht hoe hij presteerd, dat is minachting naar de rest! Ronaldo blijft maar records verbreken, vooral ook in de CL met zijn goals, die omhaal tegen Juve! Geniaal, al die CL titels laatste jaren! En het is juist nog knapper omdat Messi dan wel meer talent heeft, heeft Ronaldo er harder voor moeten werken. Hij laat het nu zien! Met de CL titels, met het EK, en nu weer 4 WK goals en een Messi die wat heen en weer sjokt...

    Ronaldo is op dit moment de beste, ere wie ere toekomt!
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +20931
    donderdag 21 juni 2018 om 21:28
    Ongeacht hoe hij presteert is ook dom, want het is een jaarlijkse prijs. Een prijs voor de beste van het jaar.
    Als één of andere droplul die ander leeuker vindt maakt dus niet uit. Beiden topperds maar mijn voorkeur gaat uit naar Ronaldo. Afgelopen paar jaar ook zeker de beste. Belangrijker wanneer hij écht nodig is
    Vind ik leuk
    chicken +10944
    donderdag 21 juni 2018 om 21:47
    Allebei grote spelers hoor alleen rolt bij mij het balletje messi s kant op. Wat ervoor zorgt dat ik niet voor Ronaldo kies is dat ik het een vreselijke jankebak vindt. Het doet niks af aan zijn prestaties maar zal nooit mijn favoriet worden.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2493
    donderdag 21 juni 2018 om 21:49
    Hij is ook niet mn favoriet! Dat is Messi! Alleen dit WK ook weer is het Ronaldo wat de klok slaat, en kan ik niet anders dan toegeven dat er op dit moment één speler is in de wereld die er op dit moment met kop en schouders bovenuit steekt..
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:58
    Jij lult zware onzin zuig toch lekker aan messi z,n grote teen !!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 21:58]
    Vind ik leuk
    chicken +10944
    donderdag 21 juni 2018 om 22:02
    Iedereen mag een menig hebben, ook jij helaas...neemt niet weg dat je vast andere omgangsvormen geleerd zijn..
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 23:35
    Mensen zijn vaak mee lopers puur door wat ze roepen praten de dommen mensen hun na Argentinië is naar huis gekickt als messi echt wat voor stelt moest hij een dragende speler zijn wat hij niet is wat ronaldo wel is dussss
    Vind ik leuk
    chicken +10944
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:47
    Je schrijfwijze doet vermoeden dat je bientje bent. Whatever. Het gaat mij om je respectloze praat richting mij. Als je niet normaal kunt converseren kun je ook je muil houden.
    Wedstrijdtechnisch dan...ben ik het eens met de visser. Messi is geen one man show. En helaas voor je, je postervriendje gaat het WK niet winnen..
    Vind ik leuk
    zondag 8 juli 2018 om 20:17
    Wie ben jij tokkie?
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11798
    donderdag 21 juni 2018 om 21:28
    Ronaldo is succecvoller, zeker. Maar messi is de betere voetballer.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2493
    donderdag 21 juni 2018 om 21:31
    Ronaldo is op dit moment ook gewoon beter! Krachtiger meer aanwezig, belangrijker voor zijn land voor zijn ploeg, dat zien we nu ook op het WK heel duidelijk dat Ronaldo nu beter is. Je kan in potentie wel beter zijn, maar het gaat erom wat je nu laat zien, hoe belangrijk je nu bent!
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11798
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:03
    Op het dit WK zeker. Maar dat zijn twee potjes. Messi was wederom in topvorm dit seizoen
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2493
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:22
    Maar Ronaldo is al een tijd lang in vorm op een hoger niveau, zoals de CL titels waarin hij veel scoorde zoals vorig seizoen met 14 goals. Met Portugal doet hij het geweldig, dus op dit moment vind ik hem beter.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11798
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:16
    Toch heeft Messi de gouden schoen weer gewonnen, bovendien heeft Messi meer goals in de CL gescoord toen CR7 dezelfde leeftijd was.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:52
    Alleen wat Visser zegt slaat nergens op. Ronaldo laat voetballend weinig zien dit wk. Messi is beter. Maar juist dit wk laat Messi dat helemaal niet zien.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3605
    donderdag 21 juni 2018 om 20:30
    Rot eens op stel kudde dieren die elkaar na papegaaien dat het aan de mede spelers ligt wat een grap.
    Vind ik leuk
    035 +5565
    donderdag 21 juni 2018 om 20:48
    woordje na is iets teveel Bien
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 20:49]
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:50
    Ik zit te kijken en heb inmiddels Messi al bijna 135 minuten niet gezien en toch doet hij veel goed ;);). Als Ronaldo 4 x scoort in 2 wedstrijden is dat geluk, of het gevolg van keepersfouten ;);) In de psychologie is sprake van het halo- resp. horneffect.
    Vind ik leuk
    John040 +2346
    donderdag 21 juni 2018 om 21:01
    Piet de Visser vind dit zelf, maar hij heeft ook talenten voor gedragen die helemaal niks waren dus hij heeft niet altijd gelijk.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1635
    donderdag 21 juni 2018 om 20:38
    De Visser is helemaal de weg kwijt. Hielenlikkertje bah.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 20:38]
    Vind ik leuk
    035 +5565
    donderdag 21 juni 2018 om 20:50
    Sneue reactie
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +356
    donderdag 21 juni 2018 om 20:45
    100% met hem eens, Messi is gewoon een betere voetballer.
    Vind ik leuk
    John040 +2346
    donderdag 21 juni 2018 om 20:59
    Een betere speler maar Ronaldo is bepalender ook bij Portugees elftal Messi nooit.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +356
    donderdag 21 juni 2018 om 21:49
    Vorige EK heeft ronaldo nix laten zien, en daarvoor ook niet. Enne, een paar keer finale in Copa America is niet niks natuurlijk.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12926
    donderdag 21 juni 2018 om 22:16
    Alleen is Messi altijd afhankelijk van zijn teamgenoten om belangrijk te kunnen zijn, Ronaldo is individueel sterker en beter waardoor hij altijd bepalend kan zijn, zelfs wanneer hij slecht speelt weet hij nog het verschil te maken. Dat is de grote klasse van Ronaldo. Portugal heeft ook niet zo’n geweldig elftal, maar de klasse van Ronaldo maakt vaak het verschil.
    Messi krijgt dat niet voor elkaar bij Argentinië, terwijl hij bij Barca vaak niet te stoppen is.
    Vind ik leuk
    Daaniet123 +356
    donderdag 21 juni 2018 om 22:59
    Over de jaren heen, niet mee eens. Dit toernooi wel, maar dit is niet het toernooi wie de beste voetballer is, dit is het wk. En over de jaren heen, is het voor mij duidelijk. Kijk maar eens naar de dribbels, de passes, de assists, de aannames van Messi, echt een klasse apart, dat kan alleen hij. En Ronaldo heeft te vaak dat hij 84 minuten geen bal raakt en een beetje schwalbes maakt en er dan toch eentje in knalt (of twee:). Grote klasse, absoluut! Maar niet de beste voetballer.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12926
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:06
    Dit is inderdaad het WK, maar als Argentinië speelt dan kijken mensen met name naar 1 speler en wordt er verwacht dat die het verschil kan maken.
    Bij Portugal is dat precies hetzelfde, maar wat Messi niet lukt bij Argentinië lukt Ronaldo wel bij Portugal.
    Ronaldo heeft dit de laatste jaren al vaker laten zien in de Champions League en ook op het EK 2016 had hij een belangrijk rol.
    Op het gebied van passen, dribbelen en andere technische vaardigheden is Messi de aller beste. Hoe Messi beweegt over het veld is echt onvoorstelbaar, maar hij heeft daar wel zn teamgenoten van Barca voor nodig, want net als nu lukt hem dat gewoon niet zo goed.
    Messi is een geweldige teamspeler, maar alleen lukt het hem niet, daar is hij niet groot en fysiek genoeg voor.
    Ronaldo is individueel veel beter en fysiek veel sterker, hij is niet afhankelijk van het niveau van zijn medespelers om te kunnen presteren.
    Als Messi met Barca speelt is hij niet te evenaren, maar Ronaldo heeft al bij meerdere clubs bewezen hoe goed hij kan zijn op eigen kracht.
    Ik zou Messi wel eens willen zien in de Engelse competitie of de Duitse ofzo, ben benieuwd of hij daar dan net zo goed is als bij Barca. Bij Argentinië speelt hij overigens echt niet slecht ofzo, maar het niveau dat hij bij Barca haalt, haalt hij bij Argentinië nog lang niet.

    Wie de betere is van de 2 blijft een eeuwige discussie, in principe zijn het 2 totaal verschillende voetballers en dus is het maar net waar je voorkeur ligt.
    Het zijn in ieder geval 2 voetballegendes.
    Ze hebben elkaar ook nodig gehad om uiteindelijk op dit niveau te komen, deze 2 hebben elkaar tot het uiterste gedreven en daarmee elkaar alleen maar beter gemaakt.
    Vind ik leuk
    Thilo +2800
    donderdag 21 juni 2018 om 20:50
    Na de eerste helft gezien te hebben, ben ik het volledig met meneer De Visser eens
    Vind ik leuk
    lebonton +797
    donderdag 21 juni 2018 om 21:19
    Ik zie wat van je reactie afdruipen. Ik hoop dat het sarcasme is.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:51
    Ik kijk er net zo tegenaan. Maar je kan Ronaldo ook weer niet negeren. Ook wat betreft de opstelling van Argentinie, had liever Dybala en Banega of lo celso gezien. Majaaa
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5106
    donderdag 21 juni 2018 om 20:52
    Messie is lekker zichtbaar vandaag meneer de Visser.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:53
    Ach visser begint dement te worden ...
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 20:00]
    Vind ik leuk
    hantayo +1041
    donderdag 21 juni 2018 om 23:13
    Verkeert gespelt
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:01
    👍idd, bedankt
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5106
    donderdag 21 juni 2018 om 20:56
    Ronaldo laat het zowel bij zijn club als bij zijn land zien. Messi alleen bij zijn club.
    Vind ik leuk
    John040 +2346
    donderdag 21 juni 2018 om 20:57
    Nou dat is Piet ten top . Hij vind de zuid amerikaanse spelers zo wie.zo beter dan europeese. Niks mis mee maar doelpunten onder grote druk betekenen ook veel. Bv Ronaldo maakt de penalty Messi bezwijkt dar is oik een kunst Piet.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:06
    Ronaldo is vele malen beter dat ziet iedereen op dit wk piet , No matter what you say!.
    Vind ik leuk
    Maxidi +3711
    donderdag 21 juni 2018 om 21:11
    Zo zie je maar, Messi bij Volendam is ook maar een zwakke speler.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1025
    donderdag 21 juni 2018 om 21:13
    Die opstelling en tactiek van Argentinie klopt van geen kant. Je past je elftal toch aan aan het spelersmateriaal? Das niet echt te zien...
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:14
    Hij is opnieuw zoooooooo goed dat ik hem maar snel zou wisselen vandaag.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2964
    donderdag 21 juni 2018 om 21:23
    Piet was de ontdekker van Cristiano, Messi en Pelé!
    Vind ik leuk
    Polly11 +3843
    donderdag 21 juni 2018 om 21:25
    Zet de tv maar eens aan Piet. Messi is niets zonder een goed team om zich heen.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:31
    Precies,
    Lijkt mij ook wel.
    Want ik zie hem niet
    Vind ik leuk
    Counterattack +11313
    donderdag 21 juni 2018 om 23:19
    E-divisie.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 08:17]
    Vind ik leuk
    jave +1553
    donderdag 21 juni 2018 om 21:31
    And so it is..
    Vind ik leuk
    Guust +5583
    donderdag 21 juni 2018 om 21:43
    Ja hoor het ligt nooit aan Messi, hij is gewoon onzichtbaar en dat houd in dat hij gewoon gigantisch afhankelijk is van anderen om tot een goede prestatie te komen. Maradona, Cruyff konen dat namelijk wel, het is geen excuus. Iniesta had zeker twee keer de gouden bal moeten hebben terwijl Messi hem kreeg.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 21:53
    Visser cijfers liegen niet das waar het om gaat
    Vind ik leuk
    Tilburgia +299
    donderdag 21 juni 2018 om 22:03
    Ik als Messi-fan begon me wel te ergeren aan Messi, wandelen en wandelen en that's it.. Nu maar hopen dat Coutinho iets brutaler gaat worden dan is de opvolger van Messi al iig binnenshuis
    Vind ik leuk
    Counterattack +11313
    donderdag 21 juni 2018 om 23:15
    Weer helemaal eens met Piet de Visser.
    Vind ik leuk
    Hansi H +107
    vrijdag 22 juni 2018 om 00:39
    Weg met die Simpalullie.
    Neem een coach die weet hoe hij met Messi moet spelen!!!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:47
    Helemaal gelijk deze keer. Messi is nu voor het eerst in 2 wedstrijden niet op zijn absurde niveau. Voor de rest is Messi altijd bepalend geweest. Ronaldo is al zo vaak uit vorm geweest, dat is het verschil tussen extreem talent en extreem trainen. Als Ronaldo uit vorm is raakt hij regelmatig een bal verkeerd. Messi is altijd in staat om zijn team op sleeptouw te nemen, hij doet het al jaren, Ronaldo tegen Spanje voor het eerst.
    Vind ik leuk
    Caniggia +858
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:32
    Als Ronaldo uit vorm is dan blijft hij tenminste knokken,Messi sjokt er als een aftands karrepaard rond. Tuurlijk maakt Ronaldo ook fouten,Messi maakt geen fouten ,want als hij niet meedoet dan mis je hem niet eens.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:20
    Welke team op sleeptouw,Barca?
    O ja,
    Bij een andere club heeft hij nooit gespeelt.
    Dan bakt hij er niks van haha.
    Moet wel zeggen hij verdient wel de goude schoen voor de speler met de meest gewandelde meters op het veld Wk 2018.
    Ronaldo best of the world
    Vind ik leuk
    Caniggia +858
    vrijdag 22 juni 2018 om 06:29
    Ja en juist dat hele elftal om Messi laten spelen is waar het fout gaat.Een Ronaldo sleurt de hele wedstrijd.Waar Messi als een oude opa al bijna van zijn pensioen geniet.Blijf dan lekker thuis als je niet meer wilt doen.Kijk dan naar dat gezicht van hem, hij loopt al direct na de aftrap zo te kijken van nou dit word hem niet.En dat noemt zich dan de beste voetballer van de wereld.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:21
    En zo is dat 👍👍
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:06
    Is dezelfde discussie als die van een kip en een ei. Of die van een halfvol en een half leeg glas.

    Het zijn gewoonweg de 2 beste voetballers die er op deze aardkloot rondlopen. Daarna komt er een hele tijd niks en dan volgt Schwaab.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 08:53
    Volgens mij staat Ronaldo in het veld om de doelpunten te maken voor de Portugezen, laat hij daar nou net even laten zien dat hij daar goed in is. Geluk of niet, dat dwing je af. Ronaldo is de belangrijkste speler en laat dat ook zien met zijn 4 doelpuntjes. Wat laat Messi zien, helemaal niets. Dag Messi, dag Argentinie.
    Vind ik leuk
    Ben 70 +0
    vrijdag 22 juni 2018 om 10:02
    De Visser. Jij bent echt gek kerel. Dat Ronaldo wat betreft houding/gedrag niet in de smaak valt bij iedereen, wilt niet zeggen dat hij slechter is dan Messi. Verre van dat.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 10:10]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Visser: 'Prijs voor beste speler ter wereld zou elk jaar naar hem moeten gaan'