Gerbrands maakt buiging voor Cocu: Unieke prestatie voor Nederlandse club

    Gerbrands maakt buiging voor Cocu: "Unieke prestatie voor Nederlandse club"

    vrijdag 22 juni 2018 om 12:05

    Toon Gerbrands bedankt Phillip Cocu voor bewezen diensten. De trainer gaf vorige week aan PSV te willen verruilen voor Fenerbahçe en kreeg zijn zin. PSV heeft Mark van Bommel aangesteld als zijn vervanger.

    Gerbrands respecteert de keuze van Cocu om Eindhoven achter zich te laten. "Phillip is vijf jaar hoofdtrainer geweest en heeft het in die periode geweldig gedaan. Dat hij na zo'n succesvolle periode een keer een stap wil zetten, is een logische consequentie daarvan", verklaart de algemeen directeur van PSV op de clubsite.

    "Succes zorgt er voor dat er belangstelling komt. Wij zijn Phillip heel dankbaar voor de afgelopen jaren en de resultaten die hij met PSV heeft bereikt. Omdat we onze zaken op orde hebben, hebben we direct door kunnen schakelen. De scenario's lagen al klaar."

    Gerbrands is Cocu dankbaar. "Het bereiken van de achtste finale van de Champions League is geen prijs, maar was wel een unieke prestatie voor een Nederlandse club. Cocu is een topcoach die in de voorbije vijf jaar perfect bij ons heeft gepast. Ik heb groot respect voor hem. Ook buiten het veld was hij een meer dan waardig vertegenwoordiger van alles waar PSV voor staat."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Plaats een reactie

    Ehv-er +757
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:07
    Goed nieuws succes beide clubhelden!
    Vind ik leuk
    Castromann +6310
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:14
    Cocu heeft de afgelopen fantastisch gepresteerd..... met relatief beperkt matriaal.
    Slimme coach die zijn team laat spelen naar zijn mogelijkheden.
    VBommel is een prima vervanger...
    Psv hart...spreekt verschillende talen waaronder spaans...dat is een enorme pre bij psv met zijn spaanstalige spelers vaak.
    Tevens heeft vBommel kijk op het spelletje.
    Al blijft hij net zoals elke coach afhankelijk van het matriaal.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 12:15]
    Vind ik leuk
    zwollie +7298
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:07
    De warmte is weg, de grote leegloop is begonnen.
    Vind ik leuk
    PRICE +32516
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:10
    Komen en gaan bij een voetbalclub,is altijd,de club blijft,spelers en trainers zijn passanten. Wordt goed opgevangen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 12:12]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:13
    Slap geouwehoer,na 5 jaar,3 titels, overwinteren in de CL,dan ben je er aan toe,net als Brands ( die er nooit een geheim van gemaakt heeft dat hij ooit in het buitenland wilde werken)ook aan deze stap toe was,juist omdat het zo'n warme club is kon hij 5 jaar trainer zijn.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23572
    vrijdag 22 juni 2018 om 13:56
    Dat Van Bommel is aangesteld geeft JUIST aan dat het nog heerlijk warm toeven is in Eindhoven. En dat mensen weg gaan is inherent aan het behalen van successen. Maar in Eindhoven is en blijft het warm, gemoedelijk en rustig. Daar ben ik in ieder geval blij mee.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14928
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:14
    Maak je niet zo druk om dat warm en koud gelul joh, Cocu heeft het prima gedaan bij PSV en een stap naar het buitenland is een logisch vervolg.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +23572
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:21
    Mwa, ik maak me er niet zo druk om. Maar als je ergens trots op bent dan herhaal je het graag nog even ;-). Zo ook ik over de sfeer in Eindhoven haha.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +14928
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:22
    Oké, nu moet je echt ophouden hoor! ;-)
    Hahahahaa
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:08
    En terecht, nieuwe ronde nieuwe kansen,veel succes Phillip.
    Vind ik leuk
    Thilo +2817
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:08
    Prachtig nieuws
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:08
    Beste ontbreekt in de titel voor Nederlandse club.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13852
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:10
    Respect voor de prestaties én presentatie van Cocu, altijd rustig gebleven, geen gekke dingen gedaan en er simpelweg het maximale uitgehaald. Zou nog wel eens een goede coach in het buitenland kunnen worden!
    Vind ik leuk
    Korm +33677
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:15
    dat idee heb ik dus ook
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:30
    Ik heb nooit gedacht, goh wat een geweldige coaching.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13852
    vrijdag 22 juni 2018 om 15:35
    Ik geloof dat hij een topsportklimaat en omgeving creeert waardoor de prestaties van zijn team maximaal zijn. Tijdens wedstrijden komt hij misschien wat minder tot uiting, maar qua voorbereiding lijkt het me echt een heel goede en fijne coach voor een team, waardoor het team zich ook echt goed kan ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10000
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:02
    Positief vind ik dat hij rustig is en niet als een idioot tekeer gaat, maar toen het een seizoen eerder niet liep had hij geen oplossing net zo min als Gio dat niet had, ook de keuze om Bergwijn op links te zetten vond ik apart. Nu pakte dat goed uit omdat Ajax geen benul van voetbal heeft Maar als Lozano linksbuiten gebleven was dan was die topscorer geworden.

    Is er bij jullie al wat goed gevoel voor de competitie? In Lwd is het stil en wat er bijkomt is van ondefinieerbaar niveau.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:13
    Phillip bedankt voor alles. Succes bij Fener
    Vind ik leuk
    Leozao +343
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:13
    Toon: Vertelde voordat hij naar Eindhoven dat hij niet wist wat hij ging doen; en toen toch maar naar psv
    Nu mooie woorden: "Groot respect"
    En nu laat hij (cocu) psv vallen en gaat voor de centen ...
    Wat een warmte...Wat een commedianten
    Vind ik leuk
    Korm +33677
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:15
    duidelijk.... lekker kort ook
    Vind ik leuk
    Korm +33677
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:14
    Toon benadrukt wel erg dat PSV de scenario's klaar had liggen.... ik heb mijn twijfels
    Vind ik leuk
    stratumseind +155383
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:16
    Bommel zou na volgend jaar trainer worden dat was al langer bekend .
    Tis nu alleen met een jaar vervroegd.
    Vind ik leuk
    stratumseind +155383
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:16
    Ik begrijp de stap van Phillip niet (hij zat er tenslotte al warmpjes bij financieel gezien) maar wil hem bij deze bedanken voor de mooie jaren zowel als speler en als trainer.

    hij is altijd een perfect uithangbord geweest vur ons mooie psv.
    Succes daar ondanks het feit dat ik verwacht had dat je in "mijn " land een club zou hebben gevonden.
    Vind ik leuk
    Bullet +3008
    vrijdag 22 juni 2018 om 12:19
    Goh, ik had in een interview van Gerbrands niet verwacht dat hij zichzelf weer een schouderklopje zou geven, maar hij doet het weer!!! Omdat we het zo goed voor elkaar hebben.... Kots..
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 14:56
    Resultaten onder Cocu waren prachtig. Spel was helaas niet om aan te zien, zeg ik als Psv-supporter. Dat verschrikkelijk, hemeltergende afwachtende voetbal (vooral uit maar vaak ook thuis) zal ik niet gaan missen.

    Blijft de vraag of MvB hier verandering in kan brengen (misschien kunnen de spelers gewoon niet beter) en zo ja, of hij dan dezelfde resultaten kan halen?

    Nb Natuurlijk blijft Cocu voor altijd een icoon van Psv
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gerbrands maakt buiging voor Cocu: "Unieke prestatie voor Nederlandse club"