Kuipers pakt hoofdrol op WK: privé-oorlog met Neymar, gered door Makkelie

    Kuipers pakt hoofdrol op WK: privé-oorlog met Neymar, gered door Makkelie

    vrijdag 22 juni 2018 om 16:00

    Björn Kuipers was tijdens Brazilië - Costa Rica een van de meest besproken mensen op het veld. Maar hoe floot de in Oldenzaal geboren arbiter in Sint-Petersburg? VoetbalPrimeur zet de belangrijkste momenten op een rij.

    Toon is gezet
    In de beginfase worden de intenties van Costa Rica meteen duidelijk: Brazilië óveral opjagen en - als het moet - een overtreding maken. Dat resulteert in veel vragende gezichten richting Kuipers, maar die zet meteen de toon: hij gaat niet voor elk wissewasje fluiten.

    Eerste overtreding op Neymar
    Na negen minuten fluit Kuipers voor het eerst voor een overtreding en pas na veertien minuten geeft hij zijn eerste standje. Een Costa Ricaan gaat vól op de enkel van Neymar staan en de Braziliaan blijft lang liggen, maar Kuipers trekt ondanks protesten geen kaart.

    Kuipers versus Neymar: deel 1
    Als Costa Rica de derde overtreding binnen een paar minuten op hem maakt, weet Neymar op wie hij zijn ergernis moet richten: Kuipers. De Braziliaan mekkert alsof het een lieve lust is, maar krijgt géén speciale behandeling van de Nederlandse arbiter.

    Afgekeurde goal
    Brazilië denkt na 25 minuten op voorsprong te komen door een doelpunt van Gabriel Jesus, maar de aanvaller van Manchester City staat buitenspel. Goede call van grensrechter Sander van Roekel, die ook niet valt voor het smekende gezicht van Jesus. Even later maakt Van Roekel een taxatiefoutje door te vlaggen voor een bal die de zijlijn niet helemaal heeft gepasseerd. Het is in feite het enige foutje van Team Kuipers in de eerste helft.

    Geen penalty Neymar
    Op slag van rust schreeuwt heel Brazilië om een strafschop, omdat Carlos Ureña om de nek van Thiago Silva hangt. De verdediger gaat neer, maar Kuipers wuift het appèl voor een penalty weg. Ook de VAR komt niet in actie, dus Danny Makkelie kan rustig blijven zitten.

    Kuipers versus Neymar: deel 2
    Als Kuipers fluit voor de rust, wordt hij omsingeld door vijf Brazilianen. Het kwintet wil weten waarom de scheidsrechter zo weinig fluit. Hij laat zich niet intimideren en stuurt ze weg. In de tunnel wordt Kuipers opgewacht door de gefrustreerde Neymar, die uitleg eist, maar uiteindelijk wordt weggetrokken door Marcelo. Ja, Costa Rica speelt op het randje, maar dat is niet verboden.

    Kuipers versus Neymar: deel 3
    In de tweede helft is Kuipers er klaar mee: Neymar moet op het matje komen bij Kuipers en krijgt een standje voor het oog van de hele wereld. Nog meer protesteren en je bent het haasje, lijkt de scheidsrechter hem toe te bijten. Het is eigenlijk het beste advies dat Neymar kan krijgen.

    Makkelie redt Kuipers
    Kuipers fluit bijna foutloos, maar het venijn zit 'm duidelijk in de staart. Neymar kapt na 77 minuten naar binnen, wordt licht tegengehouden, gaat met veel theater naar de grond én krijgt een penalty. Dat is het niet, maar gelukkig grijpt videoref Makkelie in. Hij roept Kuipers naar de kant en die draait de beslissing terug. Makkelie redt feitelijk de finalekansen van Kuipers. Direct een primeur: voor het eerst in de WK-historie wordt een strafschop door de VAR teruggedraaid. 

    Kuipers versus Neymar: deel 4
    Na 81 minuten is de maat vol: Neymar protesteert te heftig en dat laat Kuipers zich niet gebeuren. Hij geeft Neymar een gele kaart. De Braziliaan zal waarschijnlijk niet naar Oldenzaal komen voor de verjaardag van Kuipers, want de twee voeren in Sint-Petersburg een privé-oorlog uit. Omdat Brazilië met 2-0 wint, schudden de twee elkaar uiteindelijk wél de hand.

    (Ruben Winkels / VoetbalPrimeur.nl)

    Plaats een reactie

    vrijdag 22 juni 2018 om 16:05
    Kuipers was slecht fluiten man. Goed dat Video ref er is.
    Brazil werd bijna weer gematst Door scheids zoals zo vaak, maar video ref red de dag! 🙌🙌🙌
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 16:06]
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1599
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:06
    Jij bent blind.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:51
    Danny ook
    Vind ik leuk
    Verratti +1716
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:08
    Vorige wedstrijd hadden ze ook al bij die tegengoal dikke mazzel. Je ziet wat je wilt zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:10
    En je wilt zien wat je ziet.
    Precies ! 🤔
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1133
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:12
    Maak jij je maar druk dat je na Colombia lekker weer naar huis gaat. Kuipers floot goed, alleen had Neymar wel gelijk. Costa Rica was tijdrekken en dat laat Neymar weten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:15
    Eerlijk is eerlijk. Ik vind Neymar de beste speler. Ik ben niet van Ronaldo en Messi. Maar Neymar jankt wel altijd man. ;p
    Vind ik leuk
    Nikos85 +958
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:23
    Ik vind het echt een waardeloos figuur in vrijwel elk opzicht. Kan beter meedoen aan turnen daar word je wel beoordeeld op trucjes. En ze gedrag naar collega's op het veld is ver beneden alle peil. Als het mijn tegenstander was dan kreeg ie een boularoesje...
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:21
    Ik denk dat ik nooit meer naar Real Madrid kijk als jankerd Neymar samen met die penaldo komt te spelen.
    Wat zijn ze vervelend!
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1133
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:32
    Je kijkt nu al nu Ramos, Marcello, Casemiro en Varane nog rondlopen als jankerds. Dan kan Neymar er ook nog wel bij hoor.
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:34
    nee is me echt teveel
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2203
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:35
    En wat begrijp jij weinig van voetbal...
    Vind ik leuk
    JustH +10654
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:29
    Want? Snap ik meer van theater?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 19:29]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:15
    Verander je naam Effe drol. Niet Pools waardig.
    Wij gaan winnen van Colombia! En pakken daarna meteen Het wereldkampioenshap! Jajaaaa🙌
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:23
    Ahhaha. Winnen van Colombia met dat elftal vol Poolse stumpers.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:25
    Poolse superhelden* winnen denk Ik Met 7-1 van Colombia.
    Ken jij die uitslag ergens van? 😈
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:28
    Niet elke keer met het zelfde komen. Leef jij nog 4 jaar geleden? Polen stelt helemaal niks voor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:33
    Brazil heeft laten zien dat ze wel heel veel voorstellen.. Almost gelijk tegen Costa fxxking Rica en vorige week hadden ze gelijk spel met niet overtuigend spel.
    Gaat 'm niet worden voor Brazil!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:37
    Jazeker dat het hem wel gaat worden.
    Vind ik leuk
    Eleveldski +1133
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:33
    Ja laatst nog bij amateurs 5e klasse zondag oost.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:21
    Er kwamen toch ook 6 minuten bij, dus laat ze lekker tijdrekken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:11
    ‘Kuipers was slecht fluiten man’ LOL😂
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:12
    Nederlands is mijn 4e taal. Even rustiggg gekki!😂
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80939
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:38
    Normaal schrijf je bijna foutloos. Dan laat je weer letters weg en wat je hier laat zien is een lachertje man. Je speelt toneel!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:39
    Niet doen met dat neppe plaatje van je. Soms denk ik beter over na en soms niet. Ga lekker lette op jezelf eenzaam vent!
    Vind ik leuk
    Adriaan +350
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:55
    Heb liever een pool die ik niet kan verstaan. Dan eentje die wartaal praat
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80939
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:07
    Ik let op mezelf maar het valt mij gewoon op. Neppe plaatje, hoezo? Ik hou van Rusiya!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:45
    Letten eenzame*
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:11
    Kuijpers floot prima , idd die penalty zit die mis maar gelukkig is er vort een videoref
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2896
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:13
    Kuipers floot juist hartstikke sterk. Liet zich juist niet intimideren door het gezeur van de Brazilianen. Penalty had hij inderdaad niet moeten geven, maar ik denk dat het voor hem leek dat Neymar echt naar de grond werd getrokken. Ik denk ook dat wanneer er geen VAR was, Kuipers het risico niet had genomen om een penalty te geven.
    Vind ik leuk
    Polly11 +2881
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:16
    Hij floot prima en geeft een penalty omdat hij toch weet dat het wordt nagekeken. Speelde dus op zeker, alleen maar goed
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:19
    Come one brazil!! NEYMARRRRRRR.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:27
    Lekker Nederlands ook. Goed gewerkt, pik!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:33
    VAR red Kuipers
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2203
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:34
    Hij was juist erg goed!
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1599
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:05
    Goed gefloten.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3278
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:06
    Neymar mag blij zijn dat hij maar één gele kaart heeft gekregen. Wat een kleine speler die Neymar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:09
    Dat gedrag was werkelijk stuitend. Tijd dat ze dat eens meer aan gaan pakken.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +958
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:26
    Yup dat moet de volgende stap met var zijn. Alle theater keihard afstraffen met geel is het zo klaar met die onzin.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:33
    Ik heb het bijna nog nooit zo erg meegemaakt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:10
    Alleen maar jankerds in dat elftal
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +626
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:06
    Man van het toernooi tot nu: toch C.Ronaldo,samen met Modric. Een goede nr2 is die Rus met 3 doelpunten
    Wat vinden jullie???????
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:08
    Always Lewandowski. No matter what! 🙌
    Vind ik leuk
    elijah +1441
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:12
    Haha die heeft geen pepernoot geraak tot nu toe
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:29
    Dat hebben we gezien tegen Senegal.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9848
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:09
    Tot nu toe eens.
    Vind ik leuk
    chicken +10024
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:12
    Cherisjev ofzo bedoel je? Heerlijk technische speler..en prachtige doelpunten gemaakt. Zet maar op 2, met stip.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:13
    Eerder Dzyuba.. die spits speelt fantastisc voor ze
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 16:14]
    Vind ik leuk
    chicken +10024
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:14
    Viel me ook op. Maar 3 doelpunten tellen zwaarder.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +626
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:16
    Vind ik ook!
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +626
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:15
    Yes,die bedoel ik,hij was nog niet eens zeker dat hij in de WK-selectie
    gekozen zou worden.Gelukkig voor Rusland is dat wel gebeurd.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 16:16]
    Vind ik leuk
    chicken +10024
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:17
    Die gaat beloond worden met een fraaie transfer. Stond niet lang geleden bij Real op de loonlijst.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +80939
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:05
    Eens, al valt Robben ook op.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +626
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:18
    Die valt altijd op,maar wat dacht je dan van J.Cruijff!!!!!!
    Ff serieus dan: wat vind ik het jammer dat ik de hoogtijdagen van Cruijff in Oranje niet bewust meegemaakt heb. Zelfs in zijn laatste jaar( wat ik WEL gelukkig bewust meegemaakt heb!!) toen hij bij mijn cluppie voetbalde,was hij nog zo goed man!
    Ik ben een echte Feyenoorder,maar jongens: wat was die gozer goed he!!
    NB Ik weet het,heeft niets met dit topic te maken ha,ha.
    Vind ik leuk
    AVDV +50
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:07
    Jankbal Neymar
    Vind ik leuk
    dijkie87 +419
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:07
    prima gefloten idd
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +9848
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:08
    Neymar.is gewoon een kutje natuurlijk.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +343
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:20
    Bij een kutje denk ik toch aan iets anders.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:12
    Doe mij maar de dikste lul die er op de markt is dan.
    Vind ik leuk
    Lemon +1556
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:09
    Hij had de finale veilig kunnen stellen door als eerste scheidsrechters, denoods met behulp van de VAR, een rode kaart te geven voor het veinzen van een hoofdblessure.

    Hij ging sowieso niet goed om met het absurde tijdrekken van die Costa Ricanen, het hoort bij het spel. Maar dit was te absurd voor woorden..
    Vind ik leuk
    chicken +10024
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:13
    En hoe bepaal je of iemand wel of geen hoofdblessure heeft? Is een scheidsrechter geen dokter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:30
    Marcelo legde zijn hand op zijn hoofd. Daar krijg je niks van.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:38
    Die speler van Costa Rica legde zijn hand op de borst van Neymar, daardoor val je niet achter over.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:42
    Jawel hoor. Kijk als wij wat hebben is het wat, de rest niet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:13
    Man man man wat een tokkie ben jij zeg.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:44
    Gerrit... Mondje dicht.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:49
    Wie is wij?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:11
    Geborgen en getogen Braziliaan. Heb er een huis, spreek de taal en heb er familie. 3 jaar gewoond.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 21:11]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:19
    Wist je dat de mens zich nauwelijks iets herinnerd van de eerste 3 levensjaren?
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:27
    Haha. Kom er nog elk jaar ga dan een paar maand heen. Gezellig toch. Vandaar dat ik in Brazilië topics in de wij vorm praat.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:29
    Waarom ga je niet permanent in brazilië wonen als het daar allemaal zo mooi is?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:09
    Gerrit. Jij bent het altijd heel vervelend. Eventjes niet zo haatdragend zijn.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:23
    Ik vind jou ook vervelend met je overconfident gedrag. Leer eens realistisch naar de wereld te kijken mafkees.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:25
    Dat doe ik buiten deze site om wel. Hier kun je beetje ouwehoeren.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:30
    Dan moet je ook niet moeilijk doen om wat ik zeg vriend.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:32
    Ik ben gewoon voor mijn land. Hoop dat we winnen. Hier kun je je lekker laten gaan.
    Vind ik leuk
    Neutraal +597
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:14
    Heb je het toernooi gezien? Ieder team rekt tijd en daar kan je als scheids niets tegen doen. Of je geeft kaarten en laat het uit de hand lopen of gewoon zoals nu een soort gedoogbeleid. Kuipers gaf in ieder geval 6 minuten extra tijd en niet 4 minuten zoals de rest.

    Van mij mag er wel geel worden gegeven bij tijdrekken en schwalbes maar geen enkele scheids doet dat op het moment.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:23
    Hoezo ging hij niet goed om met het tijdrekken? Kwam er er niet 6 minuten extra tijd bij?
    Vind ik leuk
    Lemon +1556
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:29
    Ja leuk die zes minuten, maar het ritme wordt er gedurende de wedstrijd aardig mee uitgehaald. En ja 'hoofdblessures' zijn lastig in te schatten, maar wel degelijk mogelijk.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:37
    Wat jij Costa Rica verwijt, doet Brazilië en dan met name Neymar ook. Bij elk tikkie dat gejank. Erger me mateloos aan hem en vond Kuipers klasse fluiten t.o.v. de Brazilianen.
    Vind ik leuk
    HanV +3427
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:43
    Ik zou eerder Marcelo rood geven, waarom moet die nou een duwtje tegen een hoofd geven.
    Vind ik leuk
    langeGek +282
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:16
    Heel erg goed gefloten, Neymar terecht de mond gesnoerd. Goed gehandeld nav de video-beelden van de absoluut onterechte strafschop. Had het Zuid Amerikaanse drama goed onder controle. Zie je maar eens staande te houden tussen 22 vallende wijven.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 16:17]
    Vind ik leuk
    Nova +1359
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:16
    Wat een jankerd en zeikerd die Neymar.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +343
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:19
    Kuipers was wel goed, maar was het goed genoeg voor een finale? De laatste 20 minuten werd het toch nog hectisch, en dat gedoe met Neymar ging ook maar door.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:19
    Kuipers heeft ijzersterk gefloten. Is absoluut 1 van de grootste favorieten voor de finale. Die penalty was te begrijpen, vanuit zijn positie heeft hij dus gezien dat Neymar werd vastgepakt, maar blijkbaar was zijn positie net niet goed genoeg om de situatie goed te kunnen beschouwen, de camerabeelden toonden aan dat het absoluut geen pingel was. Je ziet ook dat de hand van de verdediger een positie heeft waar hij kon vastpakken (gezichtsbedrog). Goede call van de VAR, maar desondanks een uitstekend optreden van de beste scheidsrechter van Nederland. Was resoluut, duidelijk, communicatief sterk en hield het een wedstrijd door niet overal voor te fluiten. Ook zag je duidelijk waar zijn grens lag, en trad hij kordaat op.
    Vind ik leuk
    Tom88Fey +114
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:21
    Ik ben normaal geen fan van Kuipers, maar de man was vandaag de beste op het veld. Wat deed hij het goed zeg! Enig puntje van kritiek is dat hij eerder geel mocht geven voor de hoeveelheid schwalbes.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:24
    Kuipers is een sukkel. Wilde gewoon in de spot lights staan.
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:25
    Dit WK heeft dat ook nodig, het is bij uitstek het WK waar over het paard getilde vedette zoals Neymar te pas en te onpas de scheids belagen, uit onvrede voor de onkunde van hun eigen teams.
    Vind ik leuk
    hantayo +924
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:26
    Hij was aardig aan het schelden, 'puta dit , puta dat'..........lelijk hoor. Ik denk dat ie overspannen is, dat zag je na afloop ook wel. Wel geweldige voetballer. Heeft net als Memphis, of zijn moeder nodig, een lifecoach, of God :-).
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:27
    Kuipers floot een uitstekende wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Utca030 +7963
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:11
    Jij bent gek op kuipers tog hansje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:29
    Is dat een vraag? Zo ja, dan hoort er een vraagteken aan het einde van je zin. En er hoort een komma voor "tog". En het is 'toch'. En Kuipers hoort met een hoofdletter.
    Vind ik leuk
    Utca030 +7963
    zondag 24 juni 2018 om 08:56
    Sorry hansje
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 09:26
    Hansje is met een hoofdletter.
    Vind ik leuk
    Utca030 +7963
    zondag 24 juni 2018 om 09:32
    Zal er op letten hansje
    Vind ik leuk
    040Dazal! +224
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:36
    Hij floot een nagenoeg perfecte wedstrijd. Finaleplaats als hij zo doorgaat. Toch een beetje Nederland op het WK
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:38
    Gaan we toch weer naar de finale dit WK!
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:31
    Hup Kuipers.Nederland o Nederland
    Vind ik leuk
    Foebele +47805
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:34
    Ik vind dat hij dan in het airsnje moet fluiten!

    Geen idee hoe ik het voor elkaar kreeg om dat woord te typen, dat moet uiteraard 'Oranje' zijn...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 18:22]
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:39
    Kuipers floot goed hoor ik hier vaak zeggen maar als hij niet gered word door de VAR , dan geeft hij onterecht een wedstrijd beslissende penalty bij een 0-0 stand.
    Als je zo een fout maakt mag je dan nog spreken van een goede scheids of beoordelen we het anders omdat het een Nederlander is?
    Vind ik leuk
    GROBAR66 +1440
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:44
    Irritant mannetje die Kuipers lekker terug naar Oldenzaal sturen vandaag
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:29
    Hup Kuipers
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:34
    VAR red Kuipers😆
    Vind ik leuk
    AjaxRio +38
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:45
    Braziliaanse volk is het eens met VAR. Op de belangrijkste nieuwssite van het land, Globo.com.br, is een poll geopend om te kijken of mensen het eens zijn met de annulering van de penalty. Voorlopig ruim 58 % voor annulering van penalty.
    Vind ik leuk
    chicken +10024
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:23
    Alleen omdat ze alsnog wonnen..
    Vind ik leuk
    klick +597
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:51
    prima gefloten door kuipers!
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11907
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:01
    Goed bezig Kuipers, bravo.
    Dit WK zie je de éne na de ander als een stervende zwaan naar de grond gaan, spelers lopen constant te zeiken op de scheid en proberen hun tegenstanders kaarten aan te naaien. Eindelijk een scheids die hier iets aan doet en het lef heeft om spelers als Neymar op hun plek te zetten.
    Het niveau op dit WK is al om te janken, dat theatrale gedoe en dat eeuwige gezeik maakt het alleen maar erger.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:41
    Kuipers was de baas en niet Neymar. Mooi om te zien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:19
    Neymar is de reden dat ik brazilie niks meer vind ...
    Vind ik leuk
    Askotta +9
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:38
    W­e­lk­om o­p de w­e­b­s­i­t­e va­n be­s­t v­o­or s­e­x D­a­t­i­n­g ==>> www.Sweetsex.top
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:40
    Had voor de non-penalty al geel kunnen geven. In buitenland wordt Kuipers niet besproken, dat is dus positief.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:00
    Lneymar gewoon de gele kaart trekken geen voor keus behandeling geven
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10258
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:27
    Kuipers stond er zo dicht op dat hij het heeft moeten zien, of hij had laag stront in zijn ogen dat hij overruled werd door VAR.

    Neymar had al veel eerder een kaart moeten hebben, Kuiper floot erg matig.
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +12467
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:54
    Hij floot keurig.
    Hij heeft maar 1 grote fout gemaakt, Neymar had rood moeten krijgen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 00:54]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Kuipers pakt hoofdrol op WK: privé-oorlog met Neymar, gered door Makkelie