Lof voor Kuipers uit binnen- en buitenland: 'Beste scheidsrechter op het WK'

    Lof voor Kuipers uit binnen- en buitenland: 'Beste scheidsrechter op het WK'

    Het moge duidelijk zijn: Björn Kuipers heeft zijn visitekaartje afgegeven tijdens Brazilië en Costa Rica (2-0). In binnen- en buitenland is er veel lof voor de manier waarop hij de WK-ontmoeting in goede banen leidde. VoetbalPrimeur zet de belangrijkste reacties op een rij.

    Lees meer over:WK 2018Brazilië

    Poll

    Moet Kuipers de WK-finale krijgen?

    (4933 stemmen)

    Plaats een reactie

    AFCA-1324 +441
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:27
    En terecht ook goeie scheids
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46128
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:38
    Spelen we toch nog mee in de finale.
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5848
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:04
    Toch zag ik wel 2 foutjes maar dat waren niet zijn schuld.
    De grensrechter vlagde in de 1ste helft voor buitenspel en dat had een corner voor Brazilië moeten zijn maar hij werd door een speler van Costa Rica gekopt. En diezelfde grensrechter zag een bal over de lijn van Willian maar die was er niet helemaal over heen.
    Twee kleine momenten maar dat was slordig.
    Vind ik leuk
    Farmer +12321
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:39
    Toch de credits voor Kuipers. Heb hem ook vaak bekritiseerd(voornamelijk de Nederlandse competitie waar hij toch vaak, heel anders fluit dan Internationaal).
    Zelfs de 'befaamde' Pierluigi Collina, of Howard Webb zijn nog nooit betrapt op het fluiten van een 100% foutloze wedstrijd.

    Kuipers is zich wel in een illuster rijtje Scheidsrechters aan het werken op deze manier.
    (maar blijf er wel bij: In de Eredivisie fluit hij soms een stuk slordiger)
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:00
    Jij bedoelt 2 foutjes van de Assistent Scheidsrechter! Grensrechters kennen we al jaaaaaren niet meer, foutje Piet Ajacied!
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +5848
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:09
    Ja sorry...
    Tegenwoordig is het bijna niet meer bij te houden.
    Stewardessen mag niet meer, het zijn flight attendants.
    En laatst zei ik per ongeluk kantine maar werd gecorrigeerd dat het bedrijfsrestaurant is.
    En normale banen zijn er ook al niet meer, als je geen controller of manager bent hoor je er niet meer bij ;0)
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2741
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:28
    Mooie complimenten van Lineker en Schmeichel.
    Vind ik leuk
    jamesquinn +3526
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:29
    Zijn "we" toch nog ergens goed in.
    Vind ik leuk
    Thilo +2799
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:29
    Ik had die jankbal gelijk van het veld gestuurd
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26842
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:32
    Net zoals Ronaldo moest die jankbal op het einde ook nog even de show stelen met z'n gejank op z'n knietjes.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10430
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:31
    Maakt zeker kans op de finale, maar denk niet dat hij die van de FIFA mag fluiten als Brazilië erin speelt.
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5584
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:43
    Zolang hij geen noemenswaardige fouten maakt dan gaat hij die finale fluiten. Terechte en verdiende afsluiting van een prachtige internationale carrière.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10430
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:57
    Hoop t van harte voor hem
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 16:57]
    Vind ik leuk
    davidben +5282
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:28
    Ik zou een gokje wagen schwanz. Die kans zou ik niet nalaten.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:33
    Kuipers floot inderdaad goed. Alleen jammer dat Kuipers die jankbeer Naaimar slechts 1 gele kaart gaf. Weg met die arrogante Braziliaanse onsportieve rat!
    Vind ik leuk
    Hupfean +4102
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:33
    Idd fantastisch gefloten. Maar de weg naar de finale is nog lang. T is ook mede dankzij de VAR natuurlijk+assistenten.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171274
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:34
    Ik snap ook niet dat er niemand in de omgeving van neymar is die invloed op m heeft.

    Hij kan zo verdomd goed ballen maar stopt zijn energie in volledig de verkeerde dingen
    Vind ik leuk
    14forever +8591
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:39
    Buiten het bier drinken, lijkt hij in dat geval wel op je.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171274
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:40
    Ja men heeft het er nu nog steeds over in het brabantse.... de Beckenbauer van de lage landen was mijn bijnaam.... god wat was ik goed...... tijdens de derde helft
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 16:54]
    Vind ik leuk
    Farmer +12321
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:41
    'De ene na de andere omhaal, hoppa, zó achterover!' :P
    Vind ik leuk
    stratumseind +171274
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:25
    de libero die topscorer was ... je ziet het vandaag de dag niet meer
    Vind ik leuk
    14forever +8591
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:22
    Ik bedoelde het energie.stoppen in verkeerde dingen buiten het bier.drinken.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171274
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:27
    ik verspil vandaag de dag verrekkes weinig energie meer.......
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:05
    Nou, zijn vriendin speelt in een soap op tv dat is bepaald geen verkeerd ding waar hij hem in steekt
    Vind ik leuk
    stratumseind +171274
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:09
    das dan ook weer geen verkeerde energie.....
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:31
    Klopt ook alweer haha
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:30
    2 druppels water met Remy Ronaldo.
    Zijn puur en alleen met zichzelf bezig.
    Vind ik leuk
    Farmer +12321
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:42
    Het gevolg van individuen die TE veel geld ontvangen voor wat ze doen: gaan zichzelf VEELS te belangrijk vinden.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4056
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:43
    Is meer bezig met randzaken dan met voetballen, jammer....
    Vind ik leuk
    JustH +15476
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:51
    Ronaldo bedoel je toch ook?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9864
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:34
    Dat heb je met meer mensen......
    Vind ik leuk
    stratumseind +171274
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:38
    zou het?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9864
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:40
    Slechts een vermoeden.......
    Vind ik leuk
    stratumseind +171274
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:42
    ik zou niet weten wie nog meer.....
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9864
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:47
    denk je als je naar andere kijkt.......
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16053
    vrijdag 22 juni 2018 om 16:49
    From Russia witlof....
    Vind ik leuk
    Farmer +12321
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:43
    Ik houd niet van witlof...veels te bitter, bleeh
    Vind ik leuk
    feye88 +2084
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:10
    Niet koken, maar rauw eten of roerbakken. Dan wordt het niet zo bitter. beetje suiker en azijn erbij. Prima te nassen.
    Lekker met komijn, citrusvruchten, vette vis en nog veel andere ingrediënten.
    Vind ik leuk
    Farmer +12321
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:35
    ik geef het altijd aan het konijn van mn nichtje ;P
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21482
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:02
    Goed gefloten inderdaad
    Vind ik leuk
    zwollie +7950
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:42
    Naaihuis kan nog heel wat leren van onze nationale topper Kuipers.
    Vind ik leuk
    Farmer +12321
    vrijdag 22 juni 2018 om 17:43
    Die heeft het te druk op TV om z'n publiciteitsgeile smoeltje voor de camera te tonen :P
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:00
    Ben totaal geen fan van hem geweest de afgelopen jaren, echt een thuisfluiter en veel marchanderen. Maar eerlijk is eerlijk, deze wedstrijd floot hij geweldig.
    Vind ik leuk
    orion73 +1480
    vrijdag 22 juni 2018 om 18:08
    Vreemd genoeg fluit Kuipers internationaal altijd heel sterk terwijl hij in de Nederlandse competitie de grootste charlatan van allemaal is.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3315
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:03
    Tja, natuurlijk willen alle Nederlanders dat hij de finale krijgt...
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:06
    Als je voor die pingel var nodig heb om terug te draaien ben niet geschikt vior die finale
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10911
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:26
    Want jij kan t weten? Jij hebt ook op dat niveau gefloten?
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:06
    Dat heeft er geen tyfus mee te maken je ziet toch wel dat daar helemaal niks aan de hand was onbegrijpelijk dat ie die bal op de stip legde hij wordt door die var gered voor mega blunder
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10911
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:28
    Hoeveel scheidsrechters hadden er ingetrapt? Denk heel wat.Het verleden heeft bewezen dat er behoefte is aan de VAR, getuige de vele foute beslissingen.Het spel gaat zo snel, je moet in een split-second beslissen.Kuipers heeft gewoon goed gebruik gemaakt van dit mooie hulpsysteem.Perfect gehandeld dus!
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 20:30]
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:58
    Niet een had daar ingetrapt
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10911
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:02
    Ik twijfelde ook, en de VAR is een hulpmiddel van t scheidsrechterskorps, dus zie t probleem niet.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:21
    Ik bedoel te zeggen dat nu zegt iedereen goede beslissing maar als die var er niet had geweest om kuipers te helpen had brazilie onterecht pingel gehad en kuipers geblunderd en waarschijnlijk naar huis gestuurd dus idd dankzij var fluit Kuipers nog niet omdat hij het zo goed gezien had want dat had ie juist niet
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10911
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:48
    Maar daarom is die VAR ook in t leven geroepen, die toneelspelers zijn zo geraffineerd, dat goede scheidsrechters door hun trucjes misleid worden.Door de VAR goed in te zetten voorkom je foute beslissingen en fluit een scheidsrechter meer een eerlijk verlopen duel.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    vrijdag 22 juni 2018 om 23:06
    Precies dus kuipers is gered door die var anders zat ie nu waarschijnlijk in het vliegtuig
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10911
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:04
    Ja zo zal je t wel kunnen zien inderdaad. Ik ben wel blij met die VAR mits het goed gebruikt wordt.Moet maar eens afgelopen zijn met al die vieze schwalbes.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:21
    Kuipers zal de finale waarschijnlijk niet fluiten. Neymar zal het tegenhouden
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:57
    Neymar in de finale???zijn nog niet door:))eerst maar winnen van nigeria en die ruiken bloed.
    Vind ik leuk
    3Detti +156
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:10
    ik geloof baby neymar dat nooit kunt tegen houden. daar gaat de fifa over.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11595
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:47
    Mooie referenties voor hele team. Makkelie maakt van de 9 die een 5 zou worden een 9.5.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    vrijdag 22 juni 2018 om 19:55
    Met ballen en lef gefloten.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:00
    Misschien nu nog een bril
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:17
    ???????jij???? Of heb je een hond nodig?
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:21
    Nope
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:24
    Lijkt me wel.
    Vind ik leuk
    Vato75 +2239
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:35
    Lijkt me niet
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:13
    Mag een arbiter ook zelf de VAR raadplegen als hij niet helemaal zeker is?
    Vind ik leuk
    3Detti +156
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:09
    Bij Neymar kansloos de mist in gegaan. Hij stond er boven op. Blunder dat kun je wel zeggen
    Vind ik leuk
    vrijdag 29 juni 2018 om 23:01
    Ik ben als legionair niet altijd even kapot van Kuipers, maar eerlijk is eerlijk: op dit WK is hij, wat mij betreft, veruit de beste.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws