'Waterreus, Bruggink, De Boer en Van Hooijdonk stoppen met VI-columns'

'Waterreus, Bruggink, De Boer en Van Hooijdonk stoppen met VI-columns'

Gepubliceerd: vrijdag 22 juni 2018 om 18:44vr 22-06-2018 om 18:44

Ronald Waterreus, Arnold Bruggink, Ronald de Boer en Pierre van Hooijdonk zullen komend seizoen geen columns meer schrijven voor Voetbal International. De vier voormalig Oranje-internationals waren sinds 2015 aan het weekblad verbonden.

De vier voetbalanalisten wisselden elkaar af als columnist, maar zullen dat binnenkort niet meer doen. Volgens het Algemeen Dagblad gaat het om een 'journalistiek besluit' van VI, dat het nieuws zelf nog niet bevestigd heeft. Wanneer de laatste column van het viertal te lezen is, wie deze zal verzorgen en wat voor rubriek ervoor in de plaats komt, is vooralsnog onduidelijk. De populaire Nico Dijkshoorn, al sinds 2009 werkzaam voor VI, blijft wél columns schrijven voor het weekblad.

Waterreus, Bruggink, De Boer en Van Hooijdonk hoeven overigens niet stil te zitten. Waterreus schrijft columns voor De Limburger en is regelmatig te zien op Ziggo Sport. Bruggink en De Boer staan onder contract bij FOX Sports. Van Hooijdonk werkt voor de NOS en is met name tijdens het WK regelmatig in beeld.

Plaats een reactie

Smithsonian +38014
vrijdag 22 juni 2018 om 18:46
Slimme zet van VI die het toch niet al te lang meer vol gaat houden.
Vind ik leuk
Rodajc +17394
vrijdag 22 juni 2018 om 19:05
Sinds het vertrek van Derksen toch steeds minder geworden. Je kan vinden wat je wil van hem, maar een goede eindredacteur was het zeker. Komt nog bij dat hij het goed kon promoten natuurlijk.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
vrijdag 22 juni 2018 om 19:08
Ging Derksen het blad niet opkopen? Al dan niet met John de Mol samen. Om de link met het tv programma te herstellen..
Ik dacht zoiets gehoord te hebben.
Vind ik leuk
Rodajc +17394
vrijdag 22 juni 2018 om 19:11
Geen idee, al denk ik dat de tijden van papieren voetbalmagazines toch snel voorbij zullen zijn. Nieuwswaarde hebben ze nog maar amper.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
vrijdag 22 juni 2018 om 19:16
Volgens mij moet een blad (nog) meer op de achtergrond verhalen gaan richten. Nieuwswaarde is ingehaald door internet. Een ook de colums lopen altijd achter de gebeurtenissen aan.
Een blad als Helden doet het volgens mij wel goed. En het is niet zo dat mensen niet meer willen lezen. De boekverkoop is hoger dan ooit. Dus meer de diepte in.

Niet dat ik lid zou worden hoor, heb genoeg hier aan VP!
Vind ik leuk
Rodajc +17394
vrijdag 22 juni 2018 om 19:20
Zeker waar, maar dat het geen nieuwswaarde meer heeft kost onder de streep toch lezers, en ook die achtergrondverhalen worden weer geskimd door internetmedia als VP, kost ook weer klanten als mensen willen wachten.
Vind ik leuk
Old Star +7704
vrijdag 22 juni 2018 om 20:14
Alleen in een magazine kun je een interview in z'n geheel lezen. Hier wordt t verkracht tot 10 uit elkaar gescheurde stukjes waardoor de context vaak ook weg valt.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 20:14]
Vind ik leuk
schfan1920 +5964
vrijdag 22 juni 2018 om 19:18
Je info klopt volgens mij aardig. Wat ik begrepen heb was het John de Mol die die met zijn Talpa, Voetbal international wilde kopen en hier het programma weer naar te vernoemen. Het lijkt er in elk geval niet op dat dit gelukt is.. ook komend seizoen zal het Voetbal inside heten.
Vind ik leuk
Romario9 +12671
zaterdag 23 juni 2018 om 08:36
Ik dacht gelezen te hebben dat het Veronica Inside ging heten. Kan me vergissen hoor..
Vind ik leuk
rpaulp50 +12388
zaterdag 23 juni 2018 om 09:56
Veronica Inside...dus


De rechten voor; " Voetbal Inside " zijn in het bezit van RTL.
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 20:49
Zou best kunnen de mol houd van geld verbranden... een papiere blad in 2018 haha
Vind ik leuk
MMA +46
vrijdag 22 juni 2018 om 19:27
Eindredacteur is Derksen nooit geweest bij VI.
Vind ik leuk
Romario9 +12671
zaterdag 23 juni 2018 om 08:40
Klopt, hij was hoofdredacteur. Is niet hetzelfde.
Vind ik leuk
Bertus +6739
vrijdag 22 juni 2018 om 19:27
Klopt vast allemaal maar het grote probleem voor VI is gewoon het internet. Vroeger zat ik te wachten totdat hij op woensdag op de mat viel. Nieuwtjes en allerlei voetbalzaken die je enkel op die manier binnen kreeg. Nu verzuip je op het internet hierin.
Goed voorbeeld is VP, vaak 5 keer een item wat over hetzelfde gaat maar we worden overspoeld met nieuws.
Enkel de grote interviews heb je hier niet maar enkel daarvoor werd het blad me te duur.
Vind ik leuk
rpaulp50 +12388
vrijdag 22 juni 2018 om 19:40
Dat heeft niets met Derksen te maken, de hele branche van "geschreven pers" maar ook de TV branche heeft simpelweg te lijden onder de aandacht die het Internet krijgt.
VI heeft de missie om zich aan te passen en zich veel meer te gaan richten op het Internet e.d. daar hebben ze Opa Derksen echt niet voor nodig, integendeel.
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 20:48
Dat zegt die brom snor ja... maar ehhh internet. Kijk alleen maar naar de groei van VP toen VI neerwaarts ging zat hij dr trouwens ook nog.
Vind ik leuk
hassel +805
vrijdag 22 juni 2018 om 20:48
Hoofdredacteur.
Vind ik leuk
El Cazador +8110
vrijdag 22 juni 2018 om 19:05
Das niet waar,Johannes Hendrikus Hubert de Mol Jr is bezig het blad te kopen. Dan komen de oude tijden weer terug, mss met zeiksnor weer
Vind ik leuk
HanV +4883
vrijdag 22 juni 2018 om 19:35
Het is logisch, als ze ergens op wilden reageren deden ze dat soms anderhalve week na het incident en bovendien waren die columns echt saai met hun vooringenomen standpunten.
Vind ik leuk
dijkie87 +1296
vrijdag 22 juni 2018 om 18:47
ook helemaal niet erg !
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19119
vrijdag 22 juni 2018 om 18:48
Aan die open deuren intrappers mis je toch niets. En Waterreus heeft nog nooit wat zinnigs gezegd.
Vind ik leuk
mba4u2c +3584
vrijdag 22 juni 2018 om 18:50
Ik denk dat ik maar eens ga solliciteren...
Vind ik leuk
FSCeara +8759
vrijdag 22 juni 2018 om 18:50
De kwaliteit zal er iig niet op achteruit gaan
Vind ik leuk
RtdDub +13434
vrijdag 22 juni 2018 om 18:59
Ze hadden al geen lezers meer ook bij dat blad.
Vind ik leuk
Roy_87_ +1591
vrijdag 22 juni 2018 om 19:01
Geen wonder dat het zo slecht ging met dat blad
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 19:07
Wellicht flinke aderlatingen? Vooral Waterreus en Bruggink lijken mij geniale columnisten.
Vind ik leuk
#Keizerout +37903
vrijdag 22 juni 2018 om 19:17
Is dit een grap?
Vind ik leuk
Midden-Noord +93662
vrijdag 22 juni 2018 om 19:07
Nu het programma nog, lekker opheffen die zooi. Ik verlang naar een echt voetbalprogramma met de nadruk op voetbal ipv satire en mensen beledigen.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 19:08]
Vind ik leuk
Bizzy +22457
vrijdag 22 juni 2018 om 19:22
Me#too.....idd opheffen die. Heeft niks met satire te maken. Ze trekken ander half de strontput open om mensen te beledigen. Meer niet
Vind ik leuk
Timmiraq +22321
vrijdag 22 juni 2018 om 19:37
Het is ook geen inhoudelijk voetbalprogramma.
Voor veel mensen kei luek dus laat het er lekker op man
Vind ik leuk
Hansdeg +1391
vrijdag 22 juni 2018 om 19:14
Jammer dacht dat we echt van deze 4 kwallen af waren.
Vind ik leuk
zwollie +8652
vrijdag 22 juni 2018 om 19:37
Zal die waterkneus niet missen.
Vind ik leuk
De Haan +378
vrijdag 22 juni 2018 om 19:37
Laat ze alle 4 gelijk maar stoppen
Vind ik leuk
Guust +5885
vrijdag 22 juni 2018 om 19:52
Gelukkig, nu nog op tv.
Vind ik leuk
harrie v. +730
vrijdag 22 juni 2018 om 20:24
Alleen Pierre en Ronald De Boer vind ik nog wel gaan. Waterreus en Bruggink..tja..ik weet niet wie van de 2 ik slechter vind? Waterreus is een misselijke vent en Bruggink denk dat hij een soort voetbalprofessor is volgens mij. Totaal niet serieus te nemen die twee. en die Bruggink laten ze ook nog wekelijks komen bij Fox. Echt een vreselijk slechte analist met dat zelf uitgevonden toontje..
Vind ik leuk
Hulsink +527
vrijdag 22 juni 2018 om 20:49
Ach de meningen over onze voetbal "professoren" zal blijven verschillen maar voor mij mogen ze allemaal weg blijven, ze vertellen je steeds hetgeen je zelf al hebt gezien/gehoord!
Vind ik leuk
stratumseind +187304
vrijdag 22 juni 2018 om 20:39
een zwarte dag in voetballand..........
Vind ik leuk
hassel +805
vrijdag 22 juni 2018 om 20:48
Mooi, genoeg pagina's bevuild.
Vind ik leuk
vrijdag 22 juni 2018 om 21:06
Groot gelijk ik vind het blad hard achter uitgegaan niks meer aan ik ben er ook mee mee gestopt met het lezen van het blad ik lees nu elf vele malen meer inhoud
Vind ik leuk
bergerac +47
vrijdag 22 juni 2018 om 22:53
Gelukkig kunnen we schakelen naar een andere zender, ik heb geen zin om naar het gelul te luisteren.
Vind ik leuk
peinke +2220
zaterdag 23 juni 2018 om 09:45
VI, ,,een journalistiek besluit''..... Denk het niet, het blad is ten einde, geldproblemen en niet meer rendabel te krijgen. Adverteerders laten het afweten, steeds minder abonnees! Wordt misschien nog een Maand-magazine, maar zelfs dat lijkt nagenoeg onhaalbaar! Nou, dan maar een abonnement op de Linda, Wendy of hoe heten al die mokkels met hun eigen blad. Misschien een column van deze heren op de een-na-laatste pagina. Die lullen net zo makkelijk mee over vrouwelijke benodigdheden als over voetbal, zeker voor een riante vergoeding.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 09:50]
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 21:15
Leest iemand de v.i. nog?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws