Onbegrip bij Van Hooijdonk: Wat dat nou is? Hij heeft wel vaker een goal gemaakt

    Onbegrip bij Van Hooijdonk: "Wat dat nou is? Hij heeft wel vaker een goal gemaakt"

    vrijdag 22 juni 2018 om 20:17

    Pierre van Hooijdonk vraagt zich af waarom Neymar na het laatste fluitsignaal tegen Costa Rica emotioneel werd. Neymar gooide in de allerlaatste minuut de wedstrijd in het slot met de 2-0. Daarna zakte hij door zijn knieën en werd hij emotioneel.

    "Leuk die goal, maar ik begrijp de tranen alleen niet zo heel erg goed", zegt Van Hooijdonk als analist bij de NOS. "Wat dat nou is? Hij heeft wel vaker een goal gemaakt, toch? Als het de druk is wordt het nog een pittig toernooi voor hem."

    Van Hooijdonk zag dat de Braziliaanse spelers er alles aan deden om scheidsrechter Björn Kuipers te beïnvloeden. "In de hoop dat hij toch een keer zou breken bij het minste of geringste. Dat gebeurde wel, ja. Hij staat er qua zicht goed op. Het was vrij resoluut", doelt Van Hooijdonk op het penaltymoment in de tweede helft.

    De spelers van Costa Rica protesteerden. "Hij gaf wel gelijk aan: rustig aan, jongens. Als het geen penalty is, horen we dat snel genoeg. Het was geen penalty. Makkelie (videoscheidsrechter, red.) overrulet hem terecht."

    Van Hooijdonk over het toekennen van de strafschop, die uiteindelijk dus werd teruggedraaid. "Daar heb ik geen problemen mee. De bal was voor Costa Rica. Je twijfelt als scheidsrechter, dan fluit je voor een strafschop. Ik zie daar niet zo'n probleem in. Geel geven? Dat niet. Het is niet echt een schwalbe. Neymar kan iets naar achteren vallen vanwege de druk."

    Lees meer over:WK 2018BraziliëNeymar

    Poll

    Vind je dat Van Hooijdonk gelijk heeft over de emotie van Neymar?

    (662 stemmen)

    Plaats een reactie

    Filip_FCU +11795
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:18
    Laat hem is met rust man! Stukken beter dat je voor je land voelt en emotioneel wordt dan dat je levenloos niet strijd voor je land. Ja, het Nederlands elftal moet zich aangesproken voelen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:19
    Strijden voor je land? Strijden voor winst in het algemeen!

    Je moet altijd willen winnn
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 20:19]
    Vind ik leuk
    Luiehond +1955
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:28
    Zoveel opluchting! Zag je tijdens de wedstrijd ook al zo opgefokt! Hopen dat hij nu echt los komt.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12779
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:40
    Het is toch ook gewoon een vreselijke komediant, kom op zeg.
    Geweldige voetballer, maar voor de rest is het een raar kereltje..
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11795
    vrijdag 22 juni 2018 om 21:37
    Ongelofelijk mediageil zeker maar iedereen roept maar dat hij zo'n acteur is maar hij krijgt gewon 8 rotschoppen per wedstrijd.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12779
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:01
    Ja maar dat weet je van te voren al dat ze dat gaan doen.
    Ronaldo en Messi krijgen dit ook al jaren, maar daar moet je als één van de beste spelers ter wereld mee om leren gaan.
    Als hij dat niet kan hebben dan moet ie lekker gaan tennissen ofzo. Voetbal is een contactsport en spelers van het niveau Neymar worden gewoon extra hard aangepakt omdat ze gewoon simpelweg te goed zijn.
    Op deze manier proberen ze hem uit zn spel te houden.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9269
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:13
    Mijn trainer zei het vroeger altijd tegen mij als ik weer een domme gele kaart pakte omdat ik boos werd vanwege een rotschop:
    Elke schop is een compliment...
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12779
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:20
    Precies, en zo is het ook gewoon. Dat jij boos wordt en daardoor geel pakt is juist precies hetgene wat ze proberen te bereiken.
    Vind ik leuk
    Spiegel +9269
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:23
    Zeker als prof. Ik moest maandag gewoon weer (fysiek) werk doen, dus dat was dan ook mijn argument om pissig te zijn natuurlijk.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:57
    Rotschoppen???
    Hij valt bij een zuchtje wind al om,een grote toneelspeler is het!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 00:12
    Kneusje
    Vind ik leuk
    Cookee +9898
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:05
    Ben ik wel met je eens, maar dit is ook een beetje voor de buhne, die jongen is in mijn ogen niet echt, alles is nep volgens mij. Waarom laat hij de onzin niet vallen en gaat hij laten zien wat hij kan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:19
    Als het geen schwalbe was, was het een overduidelijke strafschop geweest Pierretje....

    Nee gewoon duidelijke duikeling. Geel hoort daar op te staan
    Vind ik leuk
    Old Star +7269
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:19
    Blijft een bijzonder jong..
    Vind ik leuk
    PutaBarca +381
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:19
    Je hoeft het toch ook niet te begrijpen. Er zat gewoon veel emotie in hem. Net terug van een kutblessure en wss frustratie dat het niet zo goed liep met hem. Sommige mensen huilen dan, no big deal
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +12039
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:24
    Heet je moeder barca?
    Vind ik leuk
    PutaBarca +381
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:26
    Nee, dat is volgens mij de 2e naam van Pique
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29342
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:22
    Toneel.

    Of gilette heeft hem niet betaald 😂😂
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 22 juni 2018 om 20:22]
    Vind ik leuk
    Utca030 +12187
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:35
    Neymar is gewoon een verwent vervelend mannetje, die zo de aandacht naar hem toe wilt trekken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:36
    Hadden onze oranje leeuwen maar iets van emotie, hadden we kunnen vlammen op het WK.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12187
    zaterdag 23 juni 2018 om 08:23
    Om te vlammen, doe je niet met emotie. Maar met je voeten.
    Vind ik leuk
    Cookee +9898
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:07
    Waren onze Leeuwen als de Leeuwinnen, de naam zegt het al. Winnen.
    Vind ik leuk
    Barry10 +1392
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:49
    Zou me niets verbazen als het bij de Neymar show hoort. Goede voetballer, maar hij houdt van de camera en wil zoveel mogelijk aandacht. Maar goed, ik kan het ook verkeerd hebben en heeft hij enorme druk op zijn schouders, maar het lijkt ook mij wat overdreven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 20:56
    Neymar is een super idioot
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:28
    Hoe kan je onbegrip hebben op een actie/ emtionele uitbarsting van iemand van wie je de gemoedstoestand niet kent???? Altijd maar dat ongegronde stomme oordelen!! bah..... je zou bijna denken dat daar een flinke portie jaloezie bij zit.
    Vind ik leuk
    Purist01 +553
    vrijdag 22 juni 2018 om 22:56
    Net zo overdreven als de euforie over Oranje nadat ze na 120 minuten zonder goal en met penals van ditzelfde Costa Rica wonnen. #overdreven gedoe
    Vind ik leuk
    Hansi H +107
    zaterdag 23 juni 2018 om 01:15
    Dit Brazilie wordt geen wereldkampioen in Rusland.
    Neijmar is veel te opgefokt.

    Kuipers is zijn finaleplek kwijt. Hij fluit veel te vroeg een mogelijke finalist.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 01:27
    Coutinho drukt meer zijn stempel als Neymar.Als Brazilië van Neymar afhankelijk moet zijn hadden ze beter thuis kunnen blijven.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1895
    zaterdag 23 juni 2018 om 04:18
    Jij zal dat niet begrijpen bastaard kind Pierre. Je bent niet al sinds je tiener bent de hoop van een natie. Neymar speelt al voor hij naar Europa kwam met een enorme druk op zijn schouders. Hij wordt in Brazilie gezien als de enige die de traditie van fenomenale spelers en WK titels kan voortzetten.

    Zoals Rivaldo ook concludeerde, dit elftal speelt met teveel emotie. Maar om te begrijpen hoe hoog die druk is moet je de voetbalgekte in Brazilie begrijpen.
    Vind ik leuk
    peinke +1987
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:54
    Waarom al die poppenkast als je zo goed kunt voetballen. Alles voor het camera-shot, in uiterlijk vertoon, in aanstellerij, eigenlijk in alles. Jammer, zo'n speler wordt in mijn ogen voetballend alleen maar beter op het moment hij wat ingetogener wordt.
    Zo'n allerlaatste actie, om een collega even voor lul te zetten, mag voor mij dan beloond worden met een rotschop die hem uit het toernooi knettert. Verschrikkelijk, en dat moet dan de huidige ster van het toernooi worden! Nee, liever niet, is niemand bij gebaat!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8069
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:47
    Ik snap Pierre niet dat hij niet ff langs de kapper gaat.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1316
    zaterdag 23 juni 2018 om 22:20
    Gevoelens kun je niet uitzetten vind ik... Moet ook zeggen dat ik geen van hooijdonk analist fan ben
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Onbegrip bij Van Hooijdonk: "Wat dat nou is? Hij heeft wel vaker een goal gemaakt"