Kluivert: 'Het voelt goed dat Ajax een mooi bedrag voor me incasseert'

Kluivert: 'Het voelt goed dat Ajax een mooi bedrag voor me incasseert'

Gepubliceerd: zaterdag 23 juni 2018 om 07:08za 23-06-2018 om 07:08

Justin Kluivert heeft gereageerd op zijn transfer van Ajax naar AS Roma. Het doet de negentienjarige aanvaller goed dat de Amsterdammers een fikse transfersom voor hem ontvangen.

"Ik ben blij dat de deal nu officieel rond is, ben Ajax dankbaar voor de opleiding en kansen die ik heb gehad en het voelt goed dat de club een mooi bedrag voor me incasseert", laat Kluivert weten aan De Telegraaf. Roma maakt 17,25 miljoen euro over om het nog tot medio 2019 doorlopende contract van de linksbuiten af te kopen. Dat bedrag kan door bonussen oplopen tot maximaal 22,75 miljoen.

Het product van de eigen opleiding speelde sinds zijn debuut in januari 2017 slechts 56 officiële duels in het eerste van Ajax. "AS Roma is een prachtige volgende stap in mijn carrière", stelt hij op de website van de Romeinen. "Ik kan niet wachten om te beginnen. Het is een geweldige stap voor mijn ontwikkeling, om als jonge speler in de top te spelen."

"Ik wil mijzelf blijven pushen", vervolgt Kluivert. "Ik wil kampioen worden met Roma. Dat is lang geleden, maar ik denk dat het mogelijk is met dit team. We moeten ervoor gaan. Hopelijk kunnen we ook weer ver komen in de Champions League."

Poll

Gaat Kluivert slagen bij Roma?

(30958 stemmen)

Plaats een reactie

zaterdag 23 juni 2018 om 07:13
Het is wel iets minder dan de 160 miljoen, die hij had verwacht.😁
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 07:13
Vieze huichelaar!
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 21:06
Ga je nu je ouders uitschelden domme smurf
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 07:15
Ben blij dat het goed voor je voelt kluifie!
Vind ik leuk
GROBAR66 +1537
zaterdag 23 juni 2018 om 07:19
Lekker bank hangen in Rome
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +5894
zaterdag 23 juni 2018 om 07:27
Denk ik ook. Had beter nog een of twee jaar kunnen wachten. Maarja als iedereen je vanaf de wieg vertelt hoe cool je bent en dan komt Raiola ook nog ff langs dan weet je het wel. Zonde.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 07:21
Ontwikkeling? Over een jaartje kun je aan de slag bij Seat and Sofa's...dan heb je genoeg "bank" ervaring
Vind ik leuk
Budazonen +428
zaterdag 23 juni 2018 om 07:21
Jaja nu weer slijmen. Je had een clubicoon kunnen zijn. Ik hoop voor je dat je heel gelukkig word met de miljoenen die je krijgt
Vind ik leuk
Bartho +254
zaterdag 23 juni 2018 om 07:22
CL-voetbal belangrijk voor de ontwikkeling voor Kluivert.. Over een aantal maanden zit Ajax en AS Roma bij elkaar in de CL-groep. Kluivertje beide wedstrijden op de tribune. Nog steeds geen CL-ervaring opgedaan en nieuwe Ajax-talentjes bedanken Kluivertje voor de geboden kans in Ajax 1 en CL;).
Vind ik leuk
ReneAjax +8504
zondag 24 juni 2018 om 00:03
Keep on dreaming.
Vind ik leuk
Markus80 +2918
zaterdag 23 juni 2018 om 07:25
Ajax is daar ook blij mee. Nu hoeven ze geen kinderoppas meer te betalen en zijn ze een kleuter kwijt die zich groter voelt dan de club, met 1 actie in 2 wedstrijden. Niet slecht dan zo`n 20 miljoen gemiddeld.

Daar kunnen ze Tadic voor halen en ik weet wel dat ze daar veel meer aan hebben dan een of andere smurf aan de zijkant. Ajax heeft voldoende buitenspelers, maar een ervaren creatieve middenvelder is moeilijker te vinden.
Vind ik leuk
Counterattack +11383
zaterdag 23 juni 2018 om 07:28
Zolang Kluivert er speelt wint Roma van Juventus, zegt Kluivert. En wordt kampioen, zegtkluivert
Vind ik leuk
Markus80 +2918
zaterdag 23 juni 2018 om 08:31
Ja, hij zegt heel veel. Het gaat alleen wel om realiteitszin.
Vind ik leuk
Counterattack +11383
zaterdag 23 juni 2018 om 07:30
Je bent wonderlijk snel, marvelou.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 07:34
Met wat?
Vind ik leuk
Counterattack +11383
zaterdag 23 juni 2018 om 07:38
Je reakties. Top.!
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 07:40
Mijn vrouw zegt s'avonds: dat ik veel te snel ben.😂😂😂
Vind ik leuk
Counterattack +11383
zaterdag 23 juni 2018 om 07:53
Wordt beter als je ouder wordt, pas op voor fase na omslagpunt.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 08:21
Goeie tip. Thanks Counterattack.👍👍👍
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14929
zaterdag 23 juni 2018 om 08:09
Veel te snel weer thuis zeker?
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 08:22
Ik wil het netjes houden op een voetbalsite,Maximaal.
Laten we het er op houden dat, mijn vrouw niet lang genoeg kan genieten:).😮
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14929
zaterdag 23 juni 2018 om 09:54
Omdat je te snel thuis bent en ze daardoor geen tijd heeft voor haar donkere minnaar, of omdat je zelf na 2x heen en weer gaan de druk niet meer aankan?
Vind ik leuk
pico323 +7270
zaterdag 23 juni 2018 om 07:45
weer dat domme jong.kan die Kluivert niet eens zijn mond houden voor lange tijd. hij heeft Ajax en zijn supporters gewoon in de maling genomen. ik hoop dat hij een flinker schop krijgt van een Italiaanse verdediger.
Vind ik leuk
Jordi Vriens +1064
zaterdag 23 juni 2018 om 07:59
Het voelt goed dat je oprot vuile verrader met raiola in je reet, je doet alsof je iets hebt bereikt... maar je vergist je, dat heeft je vader bereikt
Vind ik leuk
slaski +2307
zaterdag 23 juni 2018 om 08:01
Haha "geweldige club voor mijn ontwikkeling" ? Wat een onnozele prietpraat ook. Het is meer een gelijk presteren en anders naar het bankje club, maar daar komt die nog wel achter.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 08:11
Over het paard gelazerd kereltje....
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14929
zaterdag 23 juni 2018 om 08:13
Voor ons voelt het ook goed, hebben we tenminste nog iets aan je gehad.
Succes bij Roma, hoop dat het wat gaat worden voor je, maar ben er bang voor.
Zie het al gebeuren dat je volgend jaar gewoon weer verhuurd wordt aan een Italiaanse middenmoter, ben benieuwd hoe je dan over je “ontwikkeling” zal denken ;-)
Vind ik leuk
DeanJayden +11068
zaterdag 23 juni 2018 om 09:53
Meen je deze post nou echt? Maar goed Tadic ervoor terug en kampioen worden dan praten we nooit meer over de zoon van die straks op hangende pootjes bij FC Utrecht aanklopt. Hij houd van FC Utrecht en de fans en hij snakken naar de eerste prijs, en met hem verliezen ze nooit meer van Feyenoord!!!
Vind ik leuk
Zilt +41
zaterdag 23 juni 2018 om 08:59
On-voor-stelbare Sukkel.
Vind ik leuk
MiloZandt +2009
zaterdag 23 juni 2018 om 09:11
Als je dat filmpje aanklikt, na zijn 6 seconden: “an unbelievable club, I love this club.” Wat een gast is het toch ook ongekend
Vind ik leuk
Siemjo +297
zaterdag 23 juni 2018 om 09:24
Wordt binnen de kortste keren weer met beide benen weer op de grond gezet. Heeft voor zichzelf Ronaldo ideeën alleen kan en zal hij niet eens in zijn schaduw staan. Wordt door Raiola als een handelsobject gezien die van de ene naar de andere club wordt gebracht om zijn eigen bankrekening nog verder aan te vullen.
Vind ik leuk
peinke +2247
zaterdag 23 juni 2018 om 09:35
Aha, Lil'Kluivertje moet nog even wat roepen wat hem toch nog een aardig gevoel moet geven jegens Ajax. Ik heb liever dat hij de rest van z'n carriere z'n muil houdt, zeker als hij dergelijke huichel-tekstjes gebruikt. Wat een misselijk makend mannetje, los van dat hij een transfer heeft gemaakt en toch wel een bijzonder talent is. Maar gunnen, nee, na al die Kluivert-propaganda gun ik die gast helemaal niets. Gelukkig is de bankrekening gevuld van mama, Raiola en die SnotAap! Ik ga deze floptransfer met alle liefde volgen!
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 09:48
Was maar eerst een x kampioen geworden met Ajax.
Voordat je zoiets gaat roepen over een club waar je net bent.
En jig helemaal niks hebt laten zien.
Laat maar eerst zien dat je speelminuten krijgt..

Je hebt je Ajax fans misleid met dat gekus op je logo..
En mooie verhalen opgehangen dat je wilt blijven.
Kampioen wilt worden.

Wat een figuur is het.
Vind ik leuk
DeanJayden +11068
zaterdag 23 juni 2018 om 09:49
Hahahahahahaha Ik wil kampioen worden met Roma, waar ken ik die zin van!!!!En met mij verliezen we nooit meer van Juventus let op word de volgende!! Nou VP nu stil over dat kleine ratje, het is genoeg geweest begin er opgefokt van te raken, een tip loop nooit meer door Amsterdam kleine stumper en neem een paar kussentjes mee. Krijg je een geen blauwe ballen, en twee kun je de wedstrijd zien daar lekker op het bankie
Vind ik leuk
AfcaJB +213
zaterdag 23 juni 2018 om 09:58
Het voelt goed dat je eindelijk op ge kkrt bent
Vind ik leuk
Karakter1 +1325
zaterdag 23 juni 2018 om 10:13
Ik blijf het onvoorstelbaar vinden als je al jonge jongen de adviezen van je vader, die in de absolute top heeft gevoetbald, naast je neerlegt omwille van geld. Hij kan heel goed worden, maar bij Roma (en Italië in het algemeen) wordt er maar weinig tijd gegund aan jonge spelers. Fouten maken is banken. Dat is iets anders dan de Eredivisie.
Vind ik leuk
Gyrosregime +2685
zaterdag 23 juni 2018 om 10:16
Wat een misselijk mannetje.. Alsof het hem ook maar iets kan schelen wat Ajax voor hem krijgt.. Hij doet nu net alsof hij aan Ajax heeft gedacht.. Zielig figuur..
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 10:18
Succes Kluivert jr. !

Ik heb van je genoten ook al was het niet voor lang, waar ik wel op gehoopt had.
Hopelijk ga je al je verwachtingen waarmaken !
Vind ik leuk
Tjeentje +230
zaterdag 23 juni 2018 om 10:19
Ik hoop dat de bonusregeling ook geld voor de wedstrijden met het 2e elftal.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 11:10
Het zal zeker erg wennen worden voor kluivert, maar als hij de gene van zijn vader heeft dan kan hij misschien nog wel is slagen en een top speler op links worden
Vind ik leuk
Breezer4u +1901
zaterdag 23 juni 2018 om 11:42
En opzouten, next!
Vind ik leuk
Foebele +53585
zaterdag 23 juni 2018 om 12:52
I love this club.... Man, wat een joker ben jij zeg.
Vind ik leuk
zaterdag 23 juni 2018 om 17:22
Hoop dat snuivertje mislukt. Mannetje met te veel verbeelding bah.
Vind ik leuk
orion73 +1540
zaterdag 23 juni 2018 om 17:22
Toch richting de 160 miljoen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws