Makkelie redt Kuipers na Neymar-duikeling: 'Dit was Björn heel zwaar aangerekend'

    Makkelie redt Kuipers na Neymar-duikeling: 'Dit was Björn heel zwaar aangerekend'

    zaterdag 23 juni 2018 om 07:26

    De Nederlandse scheidsrechtersbaas Jaap Uilenberg stelt dat Björn Kuipers in het WK-duel tussen Brazilië en Costa Rica (2-0) werd gered door videoreferee Danny Makkelie. Vanuit de regiekamer werd Kuipers ingefluisterd om een strafschop terug te draaien.

    "Dit is het perfecte nieuwe teamwork", zegt Uilenberg in De Telegraaf over het veelbesproken moment in de 79e minuut. Neymar leek een penalty te versieren, maar op advies van Makkelie kwam Kuipers op zijn beslissing terug. "Dit was Björn heel zwaar aangerekend als de penalty niét was teruggedraaid. Nu is het slechts een heel kleine smet op een verder nagenoeg foutloze wedstrijd."

    "Dat hij uitstekend heeft gefloten, blijkt ook uit de reacties van de internationale media", vervolgt Uilenberg. "En vergis je niet, dit was een duel met een ontzettend hoge moeilijkheidsgraad, want dat zeuren van die Brazilianen gaat nog eens irriteren ook." Door zijn sterke optreden is Kuipers nog in de race voor de WK-finale, maar er zijn meer kapers op de kust.

    "Ik weet bijvoorbeeld dat Alireza Faghani uit Iran er ook heel goed op staat. Hij had de leiding over Mexico-Duitsland", vertelt Uilenberg. "Maar Björn moet gewoon zo doorgaan. De FIFA was heel positief over zijn eerste wedstrijd, Uruguay-Egypte. Dus ik verwacht dat hij nog wel een of meerdere mooie aanstellingen krijgt. En of dat de finale is, zien we aan het einde van de rit wel."

    Poll

    Moet Kuipers de WK-finale krijgen?

    (4933 stemmen)

    Plaats een reactie

    GROBAR66 +1564
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:32
    Kut scheids dit mannetje
    Vind ik leuk
    Counterattack +11647
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:37
    Prima arbiters, Kuipers & Faghani
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:16
    Counterattack !nou hebben jullie gezien wat een waardeloze scheidsrechter dit is ,Puta zei Neymar (hoer) fopduiken, schelden , minachting tegen Kuipers kortom ROOD was en is op zijn plaats ,en dan lult die Uilenberg nog dat hij goed gefloten heeft !! de enigste die goed was ,de rechterhand van die Uilenbal Makkelie die heeft naam gemaakt , nee niet met geld lenen maar Kuipers terug draaien van zijn grote fout ,
    Vind ik leuk
    Counterattack +11647
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:50
    Okay. Je hebt wel een punt. Kuipers is ook opportunist, berekent hoe hij volgens FIFA goed fluit. Rood voor Neymar was volgens regels (als wat jij schrijft klopt, bovendien had hij voor Schwalbe an sich al geel mogen geven, niet pas bij protest) korrekt. De sociale media zouden hem dan verketterd hebben en FIFA zou dan het lef niet hebben om hem toch top-wedstrijden in vervolg te geven. Complex dus, en je hebt zeker een punt rood-wit-blauw. !!
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:04
    rood-wit-blauw zou het iets voor jou zijn om te gaan emigreren naar de Eskimo's? In een iglo gaan wonen en als scheidsrechter optreden bij ijsvoetbalwedstrijden.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:21
    Heb je dit tijdens het poepen allemaal bedacht?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:17
    nou omhulsel ik woon in Spanje , en heb goed op Neymar gelet wat die allemaal mocht van Kuipers is en vinden er meer met mij schandalig maar jij weet niet wat Puta betekent denk ??? vraag dat even aan stratum en dan al die schwalbes , en grote smoel en tegen een tegenstander puta roepen blijkbaar weet Kuipers dat ook niet , die stond er naast ,en anders kijk even terug op kijk.nl Dan lul je wel anders !!! En maak even alles onzichtbaar zodat niemand kan zien wie of wat voor een eikel jij bent !!!!!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 16:29]
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    zaterdag 23 juni 2018 om 22:53
    rood-wit-blauw, ik wens u een goed week-eind.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25252
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:59
    Als Servie wint van Brazilie...wat gewoon mogelijk is...dan lig ik echt in n deuk. Daaaaaag Brazilie met die geblondeerde jankerd!
    Vind ik leuk
    Adje80 +8479
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:04
    Goede scheidsrechter, vond het ook mooi om te zien hoe hij met neymar zijn commentaar omging. Ik had hem allang geel gegeven maar mede omdat ik al een vooroordeel over hem heb, vind het knap hoe hij er onder druk mee omging. Wel vind ik dat hij hem op het moment dat hij zag dat het een schwalbe was geel had moeten geven.
    Vind ik leuk
    Farmer +12367
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:51
    Dat wel, maar vooral dat hij zich dus niet laat intimideren door 'Grote Meneer-Neymar'.. Nope; "Weg met je gekwak, of ik stuur je weg".

    Ergens had hij er wel verstandig aan gedaan om Neymar geel te geven wegens commentaar of spelbederf.

    Maar ik vermoed dat de volgende pot van Brazilië, dus door Faghani wordt geleid, en hij zal Neymar als eerste o pde bon slingeren voor zn gedrag; Hier wordt wel degelijk over gesproken intern. De FIFA dirigeert tot zover(Denk terug aan Maradona's Hand van god-overtreding) dat de grote Sterren wel een stukje krediet mogen genieten ivm hun internationale faam: Kijkcijfers!

    Maar er is wel een grens. Neymar is duidelijk overtuigd van zijn zgn onschendbaarheids-status op het WK en mag dus doen en laten wat hij wil?"

    T is niks pietluttigs om hem rood, met 3-4 wedstrijden te geven als hij de scheids uitmaakt voor 'Puta'.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8479
    zondag 24 juni 2018 om 11:17
    Een wk heeft sterren zoals neymar nodig, ze zullen hem sneller sparen dan een mindere speler
    Vind ik leuk
    Farmer +12367
    zondag 24 juni 2018 om 16:01
    Klopt maar als zo'n 'ster' dat zo gaat lopen uitbuiten, dan moet je hem als EERSTE van het veld sturen.

    Laat ze de eerstvolgende jankbuiteling van Neymar, gewoon even de VAR inschakelen. Was het een overtreding, krijgt Neymar een gele kaart méé. Is het theater, krijgt Neymar, de prent zélf in zn bakkes. Korte metten.

    Als hij een ster is, moet hij zich ook zo gedragen, en een voorbeeld stellen, door bv voorop te gaan in de strijd, dat betekend dus dat hij niet bij elke grasspriet die tegen zn scheenbeschermer komt, moet gaan liggen, rollen, huilen, etc

    En laat em zn shitmentaliteit even wat aanpassen zeg, de arrogantie waarmee hij Kuipers bv 'neerstaart'..

    Respectloos en verwaand kutgastje is die Neymar geworden. Krijgt TE veel betaald, wordt té veel opgehemeld.

    Heh, de enigste ster die Neymar is van Brazilië is de brúine ster; Hes their biggest ASSHOLE!!
    Vind ik leuk
    Adje80 +8479
    zondag 24 juni 2018 om 16:32
    Ik heb ook een hekel aan die gast hoor
    Vind ik leuk
    Farmer +12367
    zondag 24 juni 2018 om 16:55
    Ik vind wel, als je je als Ster voorstelt, hoor je dat ook in fatsoen uit te dragen.

    Zoals Neymar tekeer gaat tegen de scheids, dat zul je bv niet zien van een Robben. Gewoon respectloos. veels te hoge dunk van zichzelf.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8479
    zondag 24 juni 2018 om 16:57
    Vind ik ook alleen een wk heeft spelers nodig zoals hem en zo is het gewoon
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:08
    GROBAR dit is inderdaad een kut ventje ,hij had Neymar rood moeten geven voor zijn gelul en schwalbes ,maar dat durfde hij niet !!! Ook toen Neymar het woord Puta gebruikte wat belachelijk was eraf die fop duiker
    Vind ik leuk
    Eric777 +117
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:38
    Voorzitter van onze club is scheidsrechter betaald voetbal en die zegt dat als hij iedere speler die hem voor alles wat mooi en lelijk is een kaart moet geven er na 90 minuten geen speler meer op het veld staat omdat ze dan allemaal met een kaart worden weggestuurd. Als scheidsrechter moet je nu eenmaal wel eens oostindisch doof zijn. Van mij mag Neymar ook rood krijgen of gewoon 2 gebroken benen geschopt worden want het is een over het paard getild irritant rotventje. Ik noem hem eigenlijk een heel slecht excuus voor een man.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 09:24
    Klopt Eric ,maar iemand waar de scheidsrechter bij stond voor puta(hoer) uitmaken toen had Kuipers op moeten treden met ROOD !!!
    Vind ik leuk
    Farmer +12367
    zondag 24 juni 2018 om 16:04
    Eens. Er kan best eens iets fels gezegd worden 'in het heetst van de strijd', maar er bestaat ook zoiets als respect.
    En een stukje professionele beheersing. De scheids uitschelden voor 'Puta' is gewoon een grove belediging, en daar hoor je zelfs Neymar gewoon (voor 4 wedstrijd) voor van het veld te sturen.

    Wat is het voor hypocrisie om mensen met zo'n zweetbandje met 'RESPECT' er op te laten rondsjouwen, als je dít zo voor de camera's ziet gebeuren?
    Vind ik leuk
    Bartho +240
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:33
    Dit heeft niks met redden te maken, maar dat is de taak van de video-ref. Anders Kun je net zo goed zonder video-ref doen zoals bij Servië - Zwitserland...
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:36
    Is altijd zo makkelijk om te zeiken op de scheids, maar ga er maar staan. Prima gedaan team Kuipers!
    Vind ik leuk
    Counterattack +11647
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:37
    Faghani was inderdaad ook prima. Maar Mexico was beter. :-)
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13198
    zaterdag 23 juni 2018 om 07:42
    Ja maar daar is de VAR toch ook voor?
    Je kunt het anders net zo goed Makkelie aanrekenen, die ziet het namelijk nog veel beter.
    Dit systeem had al veel langer gebruikt moeten worden, scheidsrechters zijn in het verleden te bepalend geweest met foute beslissingen, maar je kunt ook niet van ze verwachten dat ze alles goed kunnen zien en beoordelen.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 08:07]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:01
    Ja eigenlijk hadden ze in de middeleeuwen dit systeem al moeten gebruiken:p
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13198
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:48
    Ja zoiets...
    Vind ik leuk
    Tweey +2148
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:10
    Even kijken of ik het snap. Kuipers maakt een blunder van jewelste en krijgt een tik op zijn vingers van Makkelie. Daardoor mag Kuipers de finale fluiten.
    Vind ik leuk
    Farmer +12367
    zondag 24 juni 2018 om 16:09
    Nee, Kuipers fluit 'volgens de oude regels', en constateert iets wat lijk op een overtreding in de 16: penalty.
    Hij krijgt een berichtje van de zijlijn(de VAR: Makkelie) dat het twijfelachtig is. Kuipers geeft aan de situatie te HERzien op de beelden, en concludeert dat er lang niet genoeg gebeurt is om een penalty voor te geven.

    In het oude ''testament'. was dit een pingel, en een bevoordeling van Brazilië. De VAR geeft nu prima uitsluitsel.

    Ik vind het wel een verkeerde beslissing dat ze de VAR nu 'uittesten' op een Wereldkampioenschap. Al die 'kinderziektes' in het systeem en de regels, zouden er in andere toernooien, praktisch uitgefilterd moeten zijn, het staat nu nog in de kinderschoenen, en dat komt de kwaliteit van het toernooi, niet ten goede.

    Vind het wat dat betreft, zelfs super-amateuristisch van de FIFA dat ze dit ZO besloten hebben.

    Test het uit in een paar 2e Divisies, dan primaire divisies, dan de EL, dan de CL, en als dát allemaal goed gaat, Dan pas je het toe op het EK en WK?

    Het EK en WK zijn dé grootste toernooien ter wereld, daar ga je toch niet zó lopen experimenteren?
    Vind ik leuk
    krul +254
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:29
    dit bewijst weer eens lekker ophemelen de nederlandse namen maren komen komt gewoon te kort voor de top ! denk eraan waneer jij fouten maakt op je werkt.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:47
    Dit is heel goed gedaan door Makkelie want het was absoluut geen penalty. Verder heeft Kuipers heel goed gefloten.
    Vind ik leuk
    Smash +3331
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:25
    Het blijft toch raar dat Kuipers in de Nederlandse competitie een stuk minder goed fluit.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:27
    Nederlandse scheitsrechters zijn allemaal bang. Daarom wordt er in de eredivisie niet cosequent gefloten en als de scheiters een fout maken of een one man show opvoeren, wordt er door uilenbal niet opgetreden.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws