Real Madrid-middenvelder aast op transfer: 'Daarom is het beter dat ik vertrek'

    Real Madrid-middenvelder aast op transfer: 'Daarom is het beter dat ik vertrek'

    zaterdag 23 juni 2018 om 09:13

    Mateo Kovacic stuurt aan op een vertrek bij Real Madrid deze zomer. De 24-jarige middenvelder baalt van het gebrek aan speeltijd bij de Champions League-winnaar en wil naar een club waar hij wél een vaste waarde is.

    "Ik zou graag meer spelen in Madrid, want ik hou van voetbal en sta het liefst op het veld. Maar ik weet hoe moeilijk dat is. Om die reden denk ik dat ik het beste naar een andere club kan gaan, waar ik de kans krijg om in de basis te staan", laat Kovacic weten aan de Madrileense sportkrant Marca. De veelzijdige Kroaat vervulde vaak de rol van stand-in voor Casemiro, Toni Kroos en Luka Modric.

    Kovacic kwam het afgelopen seizoen tot 21 competitieoptredens, maar slechts tien keer stond hij in de basis. De teller bleef dan ook steken op 988 minuten. "Zonder continuïteit zal ik nooit mijn potentieel waarmaken. Ik heb de afgelopen drie jaar ontzettend genoten in Madrid, met ongelooflijke ploeggenoten en veel prijzen. Maar ik was niet compleet gelukkig, omdat mijn bijdrage niet maximaal was en dat wil ik veranderen."

    Ook het feit dat Kovacic zijn basisplaats is kwijtgeraakt bij Kroatië is van invloed. "Daar ben ik niet gelukkig mee. Daarom is het beter als ik van club verander. Real Madrid heeft een buitengewoon team met geweldige voetballers en wellicht ben ik nu te jong om daarin een groter aandeel te hebben. Ik weet het niet…"

    Kovacic kwam in de zomer van 2015 voor dertig miljoen euro over van Internazionale. Hij heeft een contract tot medio 2021 in Madrid.

    Plaats een reactie

    G.Kopf +2035
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:20
    Barcelona zoekt nog een middenvelder.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8479
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:23
    Voor Barcelona is hij niet goed genoeg maar voor bijna elke andere club is hij een aanwinst..manchester united zou een poging moeten wagen
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:27
    😂😂
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:58
    Iemand die bij Real voetbald gaat echt niet naar Barca,is ook een stapje terug (beste van de wereld cl winnaar)
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:07
    Hij wilt weg dus hij moet altijd een stap terug doen
    Vind ik leuk
    Adje80 +8479
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:10
    Barcelona was met vingers in de neus kampioen geworden. Zijn gewoon gelijkwaardig aan elkaar. Alle andere clubs zijn een stap terug maar dat is dan ook zijn niveau.
    Vind ik leuk
    power +5810
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:23
    Stapje terug? kijk je niet eens El Clasico wedstrijden.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:54
    Nee dit jaar is Barcelona de baas maar niks met oogstrelend voetbal.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8850
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:04
    Jezus wat slecht...….wel goed genoeg voor iedere andere club maar niet voor Barca hahaha, Heb je die CL wedstrijden van ze nog gevolgd? haha
    Vind ik leuk
    Nummer Diez +3016
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:42
    Neen bedankt !
    Vind ik leuk
    Arbee +2235
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:14
    Hij schijnt een gelimiteerde transfersom van 50 miljoen euro te hebben. Zou ik best doen als ik Barcelona was. Hij past wel binnen het spelletje wat Valverde voor ogen heeft.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31894
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:21
    Lekker naar valencia gaan of zo
    Vind ik leuk
    Excelsior +1348
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:42
    Of terug naar inter
    Vind ik leuk
    Strijp +13341
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:22
    Ik word toch zo simpel van die Barca krant die “primeuren” over real blijft schrijven. Als je berichten van marca leest kan je ze net zo goed als ongelezen beschouwen
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:28
    Nee Strijp, dat zal niet gaan. Als je die berichten leest zorg je er zelf voor dat deze niet als ongelezen kan worden beschouwd.
    Vind ik leuk
    19AZ82 +1750
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:05
    @Strijp, het is algemeen bekend dat Marca een Madrid krant is en geen Barca krant zoals jij beweert. Ken je feiten.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7903
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:25
    Nou Ajax. Deze moet je hebben en voor 30 kopen en 5 jaar vasttleggen.
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:59
    Zijn ze mee failliet.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7903
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:02
    Zal mij wat.
    Vind ik leuk
    Quareck +7171
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:43
    Een stapje terug ok, maar 5 stappen terug en 80% salaris inleveren? Niks ten nadele van Ajax hoor, maar elke eredivisie club is 5 stappen terug voor een speler van Madrid.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8271
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:55
    Als je hem nu haalt is hij nog jong genoeg om eigen jeugd te noemen!
    Vind ik leuk
    Luiehond +1977
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:27
    Ik snap hem wel, hij is te goed om zo weinig te spelen!
    Vind ik leuk
    krul +254
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:35
    de wereldkampioen ajax heeft waarschijnlijk wel interesse ze moeten namelijk hun status wel behouden .. elke jaar kampioen worden een keertje niet zou heel erg zijn...…..
    Vind ik leuk
    Demi +294
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:43
    Liverpool zou mooi zijn.. Fabinho kovacic keita.. mooi middenveld
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:20
    Krijg je een bank met Henderson, Wijnaldun en Lallana. Ga er niet vanuit dat ze daarmee tevreden zijn
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3336
    zaterdag 23 juni 2018 om 09:50
    Gelijk heeft ie...
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9543
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:28
    Mischien een mooie ruil deal met spurs voor Ericsson.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23977
    zaterdag 23 juni 2018 om 10:30
    Ik zou hem zo graag bij FC Utrecht zien, maar daar zie jem hem hooguit over dertig jaar in het Walking Football Team.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:10
    Goh, je kan naar Real. Wat verwacht je dan? Dat je alles speelt?
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1620
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:45
    Hij verwacht niets, hij spreekt uit dat hij na 3 jaar naar een club wil waar hij meer aan spelen toekomt.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:52
    De concurrentie is groot bij zo'n club, dan inderdaad beter naar lager niveau, daar kan je iets laten zien.
    Vind ik leuk
    TopsyKrets +1620
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:34
    Inderdaad Real is de absolute wereldtop.
    Denk dat hij perfect bij bijv AS Roma zou passen en dan ook zeker basis zou spelen.
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:45
    Ik geloof toch meer in geleidelijk opklimmen van club naar club dan ineens bij Real binnenkomen. Hij verliest nu toch hiermee een paar jaar te kunnen spelen.
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8850
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:09
    Hij is goed genoeg idd
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1585
    zaterdag 23 juni 2018 om 12:30
    Kan zo naar Ajax, Overmars, bel even!
    Vind ik leuk
    Nickrav +12
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:30
    Misschien iets voor de top 2 tm 6 van de Premier League?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws