Brazilië heeft na de vorige wedstrijd een boze brief gestuurd naar de FIFA

    "Brazilië heeft na de vorige wedstrijd een boze brief gestuurd naar de FIFA"

    zaterdag 23 juni 2018 om 12:58

    Leo Driessen vraagt zich af of Björn Kuipers op 15 juli de WK-finale mag fluiten. Het heeft alles te maken met zijn optreden in de wedstrijd tussen Brazilië en Costa Rica. Kuipers had het een paar keer aan de stok met Neymar en gaf Brazilië een strafschop, die hij vervolgens terugdraaide. Na afloop werd er vol lof over Kuipers gesproken en geschreven, wat volgens Driessen geen voordeel is.

    "Hij deed het erg goed, maar soms wel iets te nadrukkelijk", zegt commentator Driessen bij FOX Sports. "Als Brazilië ver doorgaat weet ik niet of degene die de aanstellingen gaat opnieuw voor Kuipers zal kiezen. Het is geen onbeschreven blad meer, Kuipers en Neymar."

    "Als je voor de WK-finale de keuze hebt uit drie goede scheidsrechters en Brazilië staat in de finale, terwijl twee van de drie nog niets met Neymar hebben gehad..Ik denk niet dat het een voordeel is, want Kuipers had dat wél."

    Driessen vraagt zich dus af of Kuipers serieus kans maakt op het fluiten van de WK-finale. "In algemene zin is het een nadeel is als je op een WK besproken wordt. Of dat nou goed is of niet, áls je besproken wordt is dat niet echt handig voor een scheidsrechter."

    FOX Sports-commentator Mark van Rijswijk: "Brazilië heeft na de vorige wedstrijd een boze brief gestuurd naar de FIFA over de scheidsrechter. Als ze dat nu wéér doen, dat lijkt me niet, gaan ze (FIFA, red.) daar uiteraard rekening meehouden."

    Lees ookKuipers pakt hoofdrol op WK: privé-oorlog met Neymar, gered door Makkelie

    Lees meer over:WK 2018BraziliëNeymar

    Plaats een reactie

    zaterdag 23 juni 2018 om 13:00
    '' Een brief'' ???
    Vind ik leuk
    The Iceman +10430
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:02
    Een envelop met coupures van 500 eu.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:06
    500 euries klinkt goed.
    Maar wtf, is een brief? 😭

    Misschien hebben ze nog geen wifi in, Brazillie.

    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:34
    Misschien moet sommige dingen gewoon nog met papier... dat leer je later wel als je volwassen bent.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:39
    Onze meester heeft weinig gevoel voor humor?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:41
    Of is je humor niet zo marvelous...
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:46
    Dan kijk je er maar overheen.
    Waarschijnlijk ben je op een hoge leeftijd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:48
    O dus humor verdwijnt met de jaren? Ben je al gepromoveerd met dit stukje baanbrekende wetenschap?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:51
    Ja, ga maar een tukkie doen.
    Ik ga een paar biertjes nemen.(leven).
    Fijn weekend nog meestertje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:15
    Ga jij maar lekker "leven" met je argumentloze gebrabbel. Wel genoeg biertjes nemen he want voor je het weet "leef" je niet echt
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1441
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:02
    LOL Leo Driessen
    Vind ik leuk
    Old Star +7308
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:02
    In algemene zin is het ook een nadeel dat Leo Driessen hier iedere scheet die m dwars zit mag laten ventileren.
    Vind ik leuk
    The Iceman +10430
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:04
    Vrij specifiek dit :p
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:02
    Man van de wedstrijd!
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:04
    Als Brazilië op deze manier door blijft voetballen maakt Kuipers grote kans op de WK finale
    Vind ik leuk
    Romario9 +11817
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:28
    idd, die gaan de finale niet halen
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:30
    Het zou zo maar eens een verrassende finale kunnen worden
    Vind ik leuk
    bits +5387
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:37
    Wat maakt het nou uit welk lulletje rozenwater de finale fluit?
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:12
    Een officieel beklag gaat nog steeds per brief tegenwoordig.ook hier in NL.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:15
    Met spelers die zich zo gedragen is het moeilijk voor een scheidsrechter om niet besproken te worden. Ze zoeken naar het fluitje van de scheidsrechter omdat het voetballend niet lukt. Inherent aan dat spel staan moeilijke keuzes. Dan kun je alleen maar lof hebben als het merendeel van de keuzes goed is gemaakt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    Butsbal +15270
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:47
    En dan ook nog al die toneelstukjes, snap wel dst scheidsrechters erin trappen soms. Als blessures werkelijk zo erg waren als dat de spelers voordoen, werden er elke wedstrijd 3 spelers begraven.
    Vind ik leuk
    tikkitrug +814
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:16
    Ach, als het een beetje meezit zitten die Brazilianen donderdag in het vliegtuig naar huis!!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +8822
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:24
    Dat zou te goed zijn, evenals die slagers bij Messi en Co
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1125
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:04
    Servie zal er zeker opklappen!! Dat is geen misschien!
    Dobro droesje!!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:38
    En dan wint Brazilië.. ik weet niet hoor maar al die anti voetbal landen zijn net zo goed als Iran. Respect voor Marokko strijdend ten onder gegaan zodra teams gaan voetballen tegen deze landen is het snel klaar.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 17:38]
    Vind ik leuk
    Aalstars +144
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:20
    Laat Brazilië eerst die finale maar eens halen. Tot nu nog niet geweldig.......al zegt dat niks natuurlijk
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:20
    Ik zal jullie nu al vertellen dat Kuipers de finale op zijn buik kan schrijven. Commercieel heeft de FIFA er baat bij dat een Neymar en Ronaldo zolang mogelijk in het toernooi blijven. Messi hoort er ook bij maar iedereen zag dat hij er geen zin meer in heeft. Kijk alleen maar tijdens het volkslied hoe Messi zich gedroeg. Hij plaste zowat in zijn broek van de zenuwen. Als Kuipers het lef had om Neymar kaarten te geven en ja hij verdiende zelfs rood dan kon kuipers meteen inpakken. Nu mag hij een achtste finale fluiten dan is het einde verhaal. Met alle geluk van de wereld een kwartfinale. Bij de FIFA draait alles om geld dan moeten de beste modellen zolang mogelijk blijven
    Vind ik leuk
    chicken +11365
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:41
    Kuijper stonk niet in dat gejank. Das heel nadelig voor de titel kansen. Dus die willen ze niet meer..
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:38
    Rood hahahaha
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18884
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:22
    Wat een misselijke jankerds bah
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:27
    Wat een gezeur beste scheids moet gewoon fluiten..
    Vind ik leuk
    Topdrie +2811
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:28
    Een tegenovergestelde brief van de openingswedstrijd tegen Kroatie op het WK van 2014?
    Vind ik leuk
    hassel +814
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:35
    Brazilïe zou zich moeten schamen voor die jankerd. Ik snap niet dit soort spelers door oudtoppers niet keihard worden afgebrand vanwege dit gedrag. Jeugd neemt dat allemaal over, triest.
    Vind ik leuk
    MG MG +240
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:44
    Vraag me af wat dan in die brief moet staan?
    Het was wel een strafschop? Neymar deed niet vervelend de hele wedstrijd?
    Vind ik leuk
    Butsbal +15270
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:44
    Leood moet zn bek houden, komt op tv ook alleen maar zooi uit.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1900
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:07
    Dat beeld dat hier geschetst wordt klopt voor geen meter. In de Braziliaanse media is de naam van Kuipers na de wedstrijd nauwelijks meer gevallen.

    Hij werd in aanloop naar deze pot juist geroemd als absolute elite-scheids na het gepruts in die eerste wedstrijden. En hij was ook de scheids bij de laatste succes van Brazilië toen ze de Confed Cup-finale wonnen tegen Spanje in 2013). De credits heeft hij nog.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 14:14]
    Vind ik leuk
    Psv1989 +2165
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:45
    Licht er aan hoe jet bekijkt Driessen , je ken ook denken zet je kuipers neer in de finale weet neymar wel gelijk dat hij ze eigen moet gedragen dus kans op een leukere wedstrijd dan
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:57
    Kut volk
    Vind ik leuk
    Gozert +2458
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:00
    Maar gelukkig haalt Brazilië de finale toch niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:10
    Klote scheidsrechter !!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:01
    Die in Brazilianen moet niet zeiken maar voetballen want dat over het paard getilde misselijk makende mannetje genaamd neymar moet bij een volgende keer gewoon een rode kaart krijgen
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 12:01
    Neymar denk dat hij boven God staat,heel zielig,en veel arbiters zijn geen kerels,eindelijk is er iemand die iets terug durft zeggen,al is hij nog zo goed hij een van de 23 op veld,hoop dat de andere arbiters hier van geleerd hebben
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 21:55
    Kuipers heeft echt goed gefloten. En het zal Leo Driessen niet zijn die contstant commentaar geeft op goede leiding of spelers. Deze man hoort geen commentator van een sportevenement te zijn. Hij kan niet objectief commentaar geven. Hij mag je of hij mag je niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws