Brazilië heeft na de vorige wedstrijd een boze brief gestuurd naar de FIFA

    "Brazilië heeft na de vorige wedstrijd een boze brief gestuurd naar de FIFA"

    zaterdag 23 juni 2018 om 12:58

    Leo Driessen vraagt zich af of Björn Kuipers op 15 juli de WK-finale mag fluiten. Het heeft alles te maken met zijn optreden in de wedstrijd tussen Brazilië en Costa Rica. Kuipers had het een paar keer aan de stok met Neymar en gaf Brazilië een strafschop, die hij vervolgens terugdraaide. Na afloop werd er vol lof over Kuipers gesproken en geschreven, wat volgens Driessen geen voordeel is.

    "Hij deed het erg goed, maar soms wel iets te nadrukkelijk", zegt commentator Driessen bij FOX Sports. "Als Brazilië ver doorgaat weet ik niet of degene die de aanstellingen gaat opnieuw voor Kuipers zal kiezen. Het is geen onbeschreven blad meer, Kuipers en Neymar."

    "Als je voor de WK-finale de keuze hebt uit drie goede scheidsrechters en Brazilië staat in de finale, terwijl twee van de drie nog niets met Neymar hebben gehad..Ik denk niet dat het een voordeel is, want Kuipers had dat wél."

    Driessen vraagt zich dus af of Kuipers serieus kans maakt op het fluiten van de WK-finale. "In algemene zin is het een nadeel is als je op een WK besproken wordt. Of dat nou goed is of niet, áls je besproken wordt is dat niet echt handig voor een scheidsrechter."

    FOX Sports-commentator Mark van Rijswijk: "Brazilië heeft na de vorige wedstrijd een boze brief gestuurd naar de FIFA over de scheidsrechter. Als ze dat nu wéér doen, dat lijkt me niet, gaan ze (FIFA, red.) daar uiteraard rekening meehouden."

    Lees ookKuipers pakt hoofdrol op WK: privé-oorlog met Neymar, gered door Makkelie

    Lees meer over:WK 2018BraziliëNeymar

    Plaats een reactie

    zaterdag 23 juni 2018 om 13:00
    '' Een brief'' ???
    Vind ik leuk
    The Iceman +5602
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:02
    Een envelop met coupures van 500 eu.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:06
    500 euries klinkt goed.
    Maar wtf, is een brief? 😭

    Misschien hebben ze nog geen wifi in, Brazillie.

    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:34
    Misschien moet sommige dingen gewoon nog met papier... dat leer je later wel als je volwassen bent.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:39
    Onze meester heeft weinig gevoel voor humor?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:41
    Of is je humor niet zo marvelous...
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:46
    Dan kijk je er maar overheen.
    Waarschijnlijk ben je op een hoge leeftijd.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:48
    O dus humor verdwijnt met de jaren? Ben je al gepromoveerd met dit stukje baanbrekende wetenschap?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:51
    Ja, ga maar een tukkie doen.
    Ik ga een paar biertjes nemen.(leven).
    Fijn weekend nog meestertje.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:15
    Ga jij maar lekker "leven" met je argumentloze gebrabbel. Wel genoeg biertjes nemen he want voor je het weet "leef" je niet echt
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    zaterdag 23 juni 2018 om 20:29
    Rood moeten geven aan Neymar,dat was een top actie
    Vind ik leuk
    Diesel1977 +1180
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:02
    LOL Leo Driessen
    Vind ik leuk
    Old Star +6937
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:02
    In algemene zin is het ook een nadeel dat Leo Driessen hier iedere scheet die m dwars zit mag laten ventileren.
    Vind ik leuk
    The Iceman +5602
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:04
    Vrij specifiek dit :p
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:02
    Man van de wedstrijd!
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:04
    Als Brazilië op deze manier door blijft voetballen maakt Kuipers grote kans op de WK finale
    Vind ik leuk
    Den Daats +4360
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:19
    Nog geen tegendoelpunten. Daarbiij zal Brazilie beter spelen tegen ploegen die willen voetballen.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:28
    Klopt, nog geen tegendoelpunten, want dat is meervoud. Maar wel een tegendoelpunt tegen Zwitserland 😉
    Vind ik leuk
    Den Daats +4360
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:47
    Ohjaa.. klopt!

    Mijn fout!

    Haha

    Dan nog, niemand overtuigd echt tot nu toe. Daarin vind ik de Kroaten tot op heden de beste voetbal hebben.

    Rusland is nog niet echt getest! Belgie heeft alleen nog Panama gehad.

    Duitsland wacht nog op de eerste punten. Frankrijk laat alles behalve overtuigend voetbal zien ook Spanje heeft het maar lastig.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 13:49]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:16
    België is nu lekker bezig hoor
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:33
    De belgische verdediging lijkt me niet zo sterk, Tunesië krijgt kans op kans maar ze kunnen niet schieten.
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1650
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:32
    Nee want jongens als Company Vertongen en Slderweireld kunnen er geen kloot van ...
    Vind ik leuk
    Den Daats +4360
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:32
    Klopt, zeer zeker. Doen mij een beetje denken aan oranje in 2010 maar dan met een mindere poule misschien.

    Alleen mag je ook stellen dat hun 3 mans verdediging uiterst kwetsbaar is. En stel je voor dat dat dan aantreedt tegen een Brazilie bijv.

    Twee ploegen die willen voetballen alleen is de een een stuk kwetsbaarder dan de ander.

    We zullen het zien. Ik gun het de Kroaten het meest en daarna de Belgen.

    De Kroaten zijn hierin misschien iets meer de underdog maar ogen wel georganiseerder.

    Een leuk WK tot nu toe! Ik kan er wel van genieten!
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    zaterdag 23 juni 2018 om 16:49
    Ik neem aan dat ze dan met 4 man achterop spelen
    Vind ik leuk
    Den Daats +4360
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:18
    Dit werkt prima zo, never change a winning team.

    Zou zomaar de formatie voor de rest van het toernooi kunnen zijn.

    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:37
    Jij zegt net dat het in de latere wedstrijden dit toernooi een risico is om maar met 3 man achterop te spelen...
    Vind ik leuk
    Den Daats +4360
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:25
    Is het ook, heeft ook veel te maken met het feit dat Kompany niet meedoet.

    Scheelt een slok op de borrel.

    Persoonlijk denk ik dat het beter zou zijn om tegen bijv. Brazilie met 4 man achterin te spelen maar denk niet dat Belgie dat zal doen.

    Daar gaat het nu te goed voor.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 18:26]
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:35
    Een onterechte tegendoelpunt
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:38
    En een fout van de keeper, die moet gewoon elke bal in de 5 meter hebben.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:40
    Maak niet uit had nooit goed gekeurd mogen worden. Daarna die idiote judo worp in de 16 daar had niemand een var voor nodig. Dat mensen doen als of Brazilië geholpen wordt hier is gewoon humoristisch.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:43
    Als de keeper voor de bal was gegaan ipv op de doellijn afwachten had het duwtje niets uitgemaakt. En wie doet alsof Brazilië wordt geholpen?
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:44
    Dus omdat de keeper niet zo reageerde mocht die overtreding?

    Waar staat dit in het regelement? Ben hier erg naar benieuwd. Lees de reacties hier.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 17:45]
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    zaterdag 23 juni 2018 om 18:27
    Dat zeg ik niet. Maar iedereen lult over dat duwtje, maar niemand heeft het over het niet ingrijpen van de keeper
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 19:12
    Maar wat doet het daar aan toe als de doelpunt toch al onterecht is?
    Vind ik leuk
    Romario9 +9717
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:28
    idd, die gaan de finale niet halen
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10651
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:30
    Het zou zo maar eens een verrassende finale kunnen worden
    Vind ik leuk
    bits +5110
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:37
    Wat maakt het nou uit welk lulletje rozenwater de finale fluit?
    Vind ik leuk
    FSCeara +7864
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:12
    Een officieel beklag gaat nog steeds per brief tegenwoordig.ook hier in NL.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:15
    Met spelers die zich zo gedragen is het moeilijk voor een scheidsrechter om niet besproken te worden. Ze zoeken naar het fluitje van de scheidsrechter omdat het voetballend niet lukt. Inherent aan dat spel staan moeilijke keuzes. Dan kun je alleen maar lof hebben als het merendeel van de keuzes goed is gemaakt.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 13:15]
    Vind ik leuk
    Butsbal +12279
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:47
    En dan ook nog al die toneelstukjes, snap wel dst scheidsrechters erin trappen soms. Als blessures werkelijk zo erg waren als dat de spelers voordoen, werden er elke wedstrijd 3 spelers begraven.
    Vind ik leuk
    tikkitrug +579
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:16
    Ach, als het een beetje meezit zitten die Brazilianen donderdag in het vliegtuig naar huis!!
    Vind ik leuk
    DeanJayden +7459
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:24
    Dat zou te goed zijn, evenals die slagers bij Messi en Co
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +626
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:04
    Servie zal er zeker opklappen!! Dat is geen misschien!
    Dobro droesje!!!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:38
    En dan wint Brazilië.. ik weet niet hoor maar al die anti voetbal landen zijn net zo goed als Iran. Respect voor Marokko strijdend ten onder gegaan zodra teams gaan voetballen tegen deze landen is het snel klaar.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 17:38]
    Vind ik leuk
    Aalstars +122
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:20
    Laat Brazilië eerst die finale maar eens halen. Tot nu nog niet geweldig.......al zegt dat niks natuurlijk
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:20
    Ik zal jullie nu al vertellen dat Kuipers de finale op zijn buik kan schrijven. Commercieel heeft de FIFA er baat bij dat een Neymar en Ronaldo zolang mogelijk in het toernooi blijven. Messi hoort er ook bij maar iedereen zag dat hij er geen zin meer in heeft. Kijk alleen maar tijdens het volkslied hoe Messi zich gedroeg. Hij plaste zowat in zijn broek van de zenuwen. Als Kuipers het lef had om Neymar kaarten te geven en ja hij verdiende zelfs rood dan kon kuipers meteen inpakken. Nu mag hij een achtste finale fluiten dan is het einde verhaal. Met alle geluk van de wereld een kwartfinale. Bij de FIFA draait alles om geld dan moeten de beste modellen zolang mogelijk blijven
    Vind ik leuk
    chicken +10024
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:41
    Kuijper stonk niet in dat gejank. Das heel nadelig voor de titel kansen. Dus die willen ze niet meer..
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:38
    Rood hahahaha
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +16087
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:22
    Wat een misselijke jankerds bah
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:27
    Wat een gezeur beste scheids moet gewoon fluiten..
    Vind ik leuk
    Topdrie +2038
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:28
    Een tegenovergestelde brief van de openingswedstrijd tegen Kroatie op het WK van 2014?
    Vind ik leuk
    hassel +579
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:35
    Brazilïe zou zich moeten schamen voor die jankerd. Ik snap niet dit soort spelers door oudtoppers niet keihard worden afgebrand vanwege dit gedrag. Jeugd neemt dat allemaal over, triest.
    Vind ik leuk
    MG MG +71
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:44
    Vraag me af wat dan in die brief moet staan?
    Het was wel een strafschop? Neymar deed niet vervelend de hele wedstrijd?
    Vind ik leuk
    Butsbal +12279
    zaterdag 23 juni 2018 om 13:44
    Leood moet zn bek houden, komt op tv ook alleen maar zooi uit.
    Vind ik leuk
    Antonio_4 +1541
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:07
    Dat beeld dat hier geschetst wordt klopt voor geen meter. In de Braziliaanse media is de naam van Kuipers na de wedstrijd nauwelijks meer gevallen.

    Hij werd in aanloop naar deze pot juist geroemd als absolute elite-scheids na het gepruts in die eerste wedstrijden. En hij was ook de scheids bij de laatste succes van Brazilië toen ze de Confed Cup-finale wonnen tegen Spanje in 2013). De credits heeft hij nog.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 23 juni 2018 om 14:14]
    Vind ik leuk
    Psv1989 +1663
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:45
    Licht er aan hoe jet bekijkt Driessen , je ken ook denken zet je kuipers neer in de finale weet neymar wel gelijk dat hij ze eigen moet gedragen dus kans op een leukere wedstrijd dan
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 14:57
    Kut volk
    Vind ik leuk
    Gozert +2487
    zaterdag 23 juni 2018 om 15:00
    Maar gelukkig haalt Brazilië de finale toch niet.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:10
    Klote scheidsrechter !!
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 17:21
    Arrogante klootzakken, met die Neymar voorop. Slechte sportman.
    Vind ik leuk
    zaterdag 23 juni 2018 om 23:01
    Die in Brazilianen moet niet zeiken maar voetballen want dat over het paard getilde misselijk makende mannetje genaamd neymar moet bij een volgende keer gewoon een rode kaart krijgen
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 12:01
    Neymar denk dat hij boven God staat,heel zielig,en veel arbiters zijn geen kerels,eindelijk is er iemand die iets terug durft zeggen,al is hij nog zo goed hij een van de 23 op veld,hoop dat de andere arbiters hier van geleerd hebben
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 21:55
    Kuipers heeft echt goed gefloten. En het zal Leo Driessen niet zijn die contstant commentaar geeft op goede leiding of spelers. Deze man hoort geen commentator van een sportevenement te zijn. Hij kan niet objectief commentaar geven. Hij mag je of hij mag je niet.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Brazilië heeft na de vorige wedstrijd een boze brief gestuurd naar de FIFA"