Ajacied solliciteert naar basisplaats: Jazeker, dat zou ik ook kunnen

    Ajacied solliciteert naar basisplaats: "Jazeker, dat zou ik ook kunnen"

    zondag 24 juni 2018 om 14:02

    Carel Eiting hoopt komend seizoen definitief door te breken in de hoofdmacht van Ajax. In de eerste oefenwedstrijd van het seizoen, in Noordwijkerhout bij VVSB (0-7) deed de middenvelder mee in de tweede helft.

    Eiting komt uit de Ajax-opleiding en is populair bij de supporters. "Ik vind het mooi als mensen hopen dat ik in de basis kom, dat is precies wat je moet laten zien als je invaller bent. Dat de mensen denken: die jongen moet erin. Het liefst heb ik dat de trainer er ook zo over denkt, haha", zegt hij tegen Ajax Life.

    In principe is Eiting een middenvelder, maar hij sluit een plek in de verdediging niet uit. "Jazeker, dat zou ik ook kunnen. Ik heb vroeger veel als verdediger gespeeld. Er zijn diverse opties voor mij. Het gaat er uiteindelijk om dat het elftal goed staat, daar sleutelen we nu aan. Ik heb meer kansen dan een pure linksbuiten omdat ik op twee posities kan spelen: middenvelder en verdediger. Misschien is dat gunstig, misschien ook niet."

    "Jairo Riedewald was ook een fantastische speler", wijst Eiting naar de oud-Ajacied, die tussen wal en schip viel. "Het is niet zo dat ik ervoor waak ergens precies tussenin te vallen. Ik zie het nog niet als valkuil dat ik op meerdere plekken kan voetballen. Als je op een roulerend middenveld voetbalt, maakt het ook niet uit waar je precies staat."

    Lees ook: Ajacied (20) wil doorbreken: 'Het is tijd om die stap te gaan maken'

    Poll

    Gaat Eiting komend seizoen doorbreken?

    (904 stemmen)

    Plaats een reactie

    Alain2708 +10575
    zondag 24 juni 2018 om 14:06
    Zal vast wel aan spelen toekomen maar ik denk nog geen echte basis..
    Vind ik leuk
    slechtekont +3576
    zondag 24 juni 2018 om 14:32
    Middenveld zal naar alle waarschijnlijkheid worden gevormd door Frenkie, Donny en Tadic. Met als backup Eiting, Siem en Labyad.

    Voor Schone en Mazroui zie ik geen ruimte meer op het middenveld.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 14:39
    Mazraoui deed het aan het einde van afgelopen seizoen goed als rechtsback, zal de strijd aan moeten gaan met Kristensen en later Veltman.
    Vind ik leuk
    slechtekont +3576
    zondag 24 juni 2018 om 14:44
    Klopt als een bus. Orejuela moeten ze dan wel verhuren.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10575
    zondag 24 juni 2018 om 14:58
    Dat Orejuela geen kans krijgt snap ik eerlijk gezegd niet, maar wie ben ik hahaha
    Vind ik leuk
    Enden +3056
    zondag 24 juni 2018 om 15:21
    Maakt een betere indruk dan Kristensen. Mazraoui inderdaad op basis van einde vorig seizoen de beste optie.
    Vind ik leuk
    Pimman +1418
    zondag 24 juni 2018 om 14:59
    Mee eens!
    Vind ik leuk
    Hyena +27303
    zondag 24 juni 2018 om 14:45
    Matusiwa hebben we ook nog achter de hand. Hoop ook echt dat het nu een keer klaar is met Schöne, dat kan gewoon niet meer.
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10575
    zondag 24 juni 2018 om 15:00
    Heeft een mooie vrije trap, maar je hebt gelijk, het is tijd voor de jongere garde om zich te laten zien.
    Vind ik leuk
    Pimman +1418
    zondag 24 juni 2018 om 15:02
    Klopt Hyena, Larse daar is het beste wel vanaf. Maar altijd wel genoten vab hem..sowieso zijn fantastische vrije trappen en instelling!
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +114
    zondag 24 juni 2018 om 14:56
    Denk dat Tadic eerder rechts- of linksbuiten gaat spelen en Labyad op het middenveld.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:19
    Je vergeet Bijleveld en Matusiwa
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +343
    zondag 24 juni 2018 om 16:45
    Nou, Labyad gaat bij Ten Hag niet banken, dat is z'n zoontje.
    Vind ik leuk
    Olfie +3596
    zondag 24 juni 2018 om 16:51
    Valse Linksbuiten?
    Vind ik leuk
    Garinsha +4123
    zondag 24 juni 2018 om 17:30
    Siem???? 100keer mazraoui dan siem.. siem moet lekker gaan afbouwen. Voegt niets meer toe.. zag je vorig jaar ookal toen hij inviel
    Vind ik leuk
    Bertus Ruk +1055
    zondag 24 juni 2018 om 20:57
    Ik ben bang dat Labyad geen genoegen neemt met een plaats als invalkracht. En gezien de relatie Ten Hag/Labyad geloof ik ook niet dat dit de bedoeling is. Siem de Jong en Eiting ben ik met je eens.
    Vind ik leuk
    PRICE +17711
    zondag 24 juni 2018 om 14:33
    Selectie speler,met zijn invalbeurten
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10575
    zondag 24 juni 2018 om 14:58
    Denk ik ook, en als verdediger zie ik hem helemaal niet..
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 14:07
    Ik denk dat een basisplaats nog een jaar te vroeg komt
    Vind ik leuk
    dijkie87 +419
    zondag 24 juni 2018 om 14:07
    komt tekort voor een basisplaats denk ik
    Vind ik leuk
    420 +1228
    zondag 24 juni 2018 om 14:08
    Ben benieuwd of hij een basisplaats weet af te dwingen.
    Zoals het er nu uitziet komt Tadic er bij, dan raakt het middenveld al snel vol en je de kans groot dat hij straks het kind van de rekening wordt.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 14:13
    Meschien mag Ajax er 13 opstellen
    Vind ik leuk
    035 +3631
    zondag 24 juni 2018 om 19:36
    Mark was inderdaad een mes.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 14:14
    Geen basis dan transfer forceren met Raiola
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 14:15
    Schijnt dat hij al gesprekken heeft gevoerd met AS Roma.....later meer
    Vind ik leuk
    Foebele +47806
    zondag 24 juni 2018 om 14:19
    Careltje zal Schone en Siem moeten zien te voorbij te gaan, een basisplek is helemaal niet aan de orde en volgens mij verwacht hij dat ook niet, gewoon vaste wisselspeler worden, begin daar maar mee.
    Vind ik leuk
    zwollie +6572
    zondag 24 juni 2018 om 14:20
    Siem is zeker niet moeilijk om voor te blijven.
    Vind ik leuk
    Foebele +47806
    zondag 24 juni 2018 om 14:22
    Speler voor een andere positie, maar dat betekend dan dat er ander gewisseld kan worden. Ik verwacht een trio Frenkie-Donny-Tadic met of Frenkie of Donny op 6 als meer controlerende speler.

    Dan kun je Siem brengen die aanvallender ingesteld is of je brengt Carel en schuift Donny of Frenkie door naar een aanvallendere rol.
    Vind ik leuk
    420 +1228
    zondag 24 juni 2018 om 15:55
    Ligt er dan maar net aan of ten Hag met een middenveld met Labyad wil gaan spelen of Labyad op linksbuiten.
    Want anders zie ik de Jong ook nog plaats nemen op de bank.
    Vind ik leuk
    Raptor +80
    zondag 24 juni 2018 om 14:23
    Verhuren aan Ado, Zwolle of Heracles
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +1492
    zondag 24 juni 2018 om 14:27
    Hebben we Careltje Eiting weer. Zijn broer werkt bij VP? Wat een podium krijgt dat groentje hier...
    Vind ik leuk
    Kuip +5781
    zondag 24 juni 2018 om 14:38
    Kan beter verhuurt worden. Dan kan hij veel wedstrijden spelen. Gezien zijn fysiek en traagheid vrees ik dat hij te kort komt voor de top.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 14:52
    Je kan er nog niks over zeggen het zijn amateurs waar ze tegen speelden, pfff Vp stookt het vuurtje lekker op.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +5971
    zondag 24 juni 2018 om 14:55
    Snap echt niet dat deze speler nog niet is opgeroepen voor Oranje, heeft Koeman stront in zijn ogen of zo

    gaat volgend jaar al weer weg na een super seizoen bij Ajax

    zal we weer een miljoentje of 80 opbrengen. Barca Real en Bayern zitten al achter deze speler aan
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5671
    zondag 24 juni 2018 om 15:01
    Gaat geen basisplek afdwingen. Teveel spelers voor hem.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3232
    zondag 24 juni 2018 om 15:02
    Eiting kan doorbreken maar ik zie (voorlopig) nog geen basisplaats voor hem, hij is nog te wisselvallig en deze gebrek aan ervaring is vaak de beslissende factor geweest of je wel of niet in de prijzen valt.
    Vind ik leuk
    Muscles +389
    zondag 24 juni 2018 om 15:02
    De Toekomst kent vele mogelijkheden maar die balans in het team is het belangrijkste......ergo zie ik graag Tadic en Labyad met Frenkie en matusewa / Eiting
    Vind ik leuk
    Der Monarch +1661
    zondag 24 juni 2018 om 15:25
    Paar jaar geleden echt fan van deze jongen, maar inmiddels heeft ie het al een tijd moeilijk. Lijkt de stap niet te kunnen maken.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 15:45
    Jammer voor Carel Eiting. Jeugd is kansloos bij die koopclub.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3232
    zondag 24 juni 2018 om 16:18
    Onzin wat je nu uitkraamt! Als er 1 club is waar talent volop kansen krijgt dan is het Ajax wel maar mens is nu aan de balans aan het zoeken tussen talent en ervaring.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 16:21
    JanTa48,
    Balans zoeken is dat een Ajax-uitdrukking voor kopen?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3232
    zondag 24 juni 2018 om 16:52
    Ajax heeft al jaren de jongste selectie van Nederland en nu zoeken naar een balans tussen ervaring en talent. Idd. dat wordt kopen maar dat is voor Ajax geen enkel probleem, geld zat! Bijna kinderlijk zijn die jaloerse reacties.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 17:40
    Ajax gewoon een ordinaire koopclub dus. Daar doet het zoeken naar balans tussen ervaring niets aan af.
    Ajax koopt namelijk zowel de ervaring als het talent.

    Het doel van de opmerking geld zat ontgaat me. Wanneer clubs hieraan twijfelen zal er om een bankgarantie gevraagd worden.

    Wat kinderlijk en jaloerse reacties aangaat, "koopclub" is een typische door Ajacieden gelanceerde term, waar ze zich jaren enorm voor ingespannen hebben om er zoveel mogelijk een negative lading aan te geven.
    Sinds jullie grote leider de republiek Ajax heeft uitgeroepen is de term "koopclub" te pas en te onpas door Ajacieden gebruikt. Het lijkt me heel simpel "wie met slijk gooit krijgt vieze handjes" dat heeft niets met jaloezie van doen.
    Vind ik leuk
    035 +3631
    zondag 24 juni 2018 om 19:43
    Dus jij hebt nu vieze handjes?
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 20:34
    Nog niet.
    Is overigens niet mogelijk om dat allemaal in 1 seizoen terug te gooien.
    Maar ik kan alvast een begin maken. Ik zal in elk geval mijn best doen.
    Wat die bankboekjes ook beweren Ajax is gewoon een ordinaire koopclub dat mag voor iedereen duidelijk zijn.
    Vind ik leuk
    035 +3631
    zondag 24 juni 2018 om 20:50
    Ik heb geen probleem met jouw mening ook al is die niet de mijne.
    Vind ik leuk
    zondag 24 juni 2018 om 20:05
    Nee. Eiting is niet goed genoeg voor een basisplaats. Het is voor hem beter of een jaartje bij Groningen of Heerenveen te spelen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Ajacied solliciteert naar basisplaats: "Jazeker, dat zou ik ook kunnen"