Absurd scenario dreigt voor België en Engeland: aantal kaarten mogelijk beslissend

Absurd scenario dreigt voor België en Engeland: aantal kaarten mogelijk beslissend

Gepubliceerd: zondag 24 juni 2018 om 16:56zo 24-06-2018 om 16:56

België en Engeland kunnen zich opmaken voor een bijzondere ontknoping in groep G. Na twee wedstrijden ontlopen de twee landen elkaar letterlijk niets, waardoor het donderdag weleens raar kan lopen.

België en Engeland, die al zeker zijn van een plek in de achtste finales, hebben zes punten en een doelsaldo van +6. Bovendien hebben de twee landen acht doelpunten voor en twee tegen. Mocht de onderlinge ontmoeting donderdag géén winnaar krijgen, dan wordt er gekeken naar het aantal kaarten.

Voorlopig heeft Engeland één kaart minder dan België en zou de ploeg van bondscoach Gareth Southgate op basis daarvan groepswinnaar worden. In de laatste groepswedstrijd zullen Engeland en België dan ook mogelijk met de rem erop spelen om vooral geen kaarten te krijgen.

Als België en Engeland ook hetzelfde aantal kaarten pakken, dan valt de beslissing met een loting. De vraag is of België en Engeland wel groepswinnaar willen worden. De nummer twee in de poule heeft een minder pittig reisschema en dat is een aanzienlijk voordeel in de aanloop naar een eventuele finale.

Lees meer over:Rode DuivelsBelgië

Plaats een reactie

"Mimi" +23713
zondag 24 juni 2018 om 17:00
"In de laatste groepswedstrijd zullen Engeland en België dan ook mogelijk met de rem erop spelen om vooral geen kaarten te krijgen."

Die snappen er niet veel van. Die gaan er alles aan doen geel te krijgen. Dan ontlopen ze Duitsland-Brazilië!
Vind ik leuk
davidben +6120
zondag 24 juni 2018 om 17:36

Als Zweden en Duitsland 1-0 winnen dan staat alles gelijk. Helemaal nog niet zeker dat Duitsland 2e wordt.
Vind ik leuk
"Mimi" +23713
zondag 24 juni 2018 om 18:56
Ook niet zeker dat Brazillië eerste wordt maar dat risico is wel groot. Voor Engeland en België goed dat dat resultaat sws vast staat voor zij mogen aftrappen
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5930
zondag 24 juni 2018 om 18:56
Ik denk dat Duitsland gewoon 1ste wordt en Zweden 2de dus dan kan je beter 1ste worden want dan ontloop je de duitsers
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 19:27
Mexico gaat gewoon de poule winnen...
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5930
zondag 24 juni 2018 om 20:01
Kan best maar ik denk dat Zweden onderschat wordt. Zou het niet erg vinden als ze eruit vliegen maar is een hele vervelende ploeg en Mexico kan zich daar best op verkijken.
Net als Italië en Duitsland
Vind ik leuk
woensdag 27 juni 2018 om 21:31
Klopt. 4e
Vind ik leuk
davidben +6120
woensdag 27 juni 2018 om 22:01
Precies.....vind het jammer, maar met dit spel hebben ze het ook verdiend. Zat er gewoon niet in.
Je ziet het telkens weer bij ploegen die een groot toernooi winnen. Frankrijk, Italië, Spanje en nu Duitsland.
Uitschakeling in de groepsfase.
Vind ik leuk
14forever +8980
zondag 24 juni 2018 om 19:45
Zover ik weet is Duitsland nog lang niet door en Brazilie zit in een andere poule.
Vind ik leuk
"Mimi" +23713
zondag 24 juni 2018 om 20:19
Clubs uit dezelfde poule kunnen elkaar ook niet ontmoeten in de eerste ronde na de poule...
Vind ik leuk
SirUltionem +3205
zondag 24 juni 2018 om 21:18
nee joh, het wordt nog veel gekker, bij de aftrap rennen de verdedigers en keepers naar de andere kant van het veld en gaan het doel van de tegenpartij verdedigen, het gaat een geweldig scenario worden waarbij de aftrap de hele tijd meteen op eigen doel wordt geschoten en mocht die gemist worden krijg je een normale situatie met als enige verschil dat de keeper niet met de handen mag verdedigen.

ik kan niet wachten
Vind ik leuk
FCD +89
zondag 24 juni 2018 om 21:49
Jij snapt dan toch wel dat de keeper de bal niet in de handen mag pakken he...;)
Vind ik leuk
SirUltionem +3205
dinsdag 26 juni 2018 om 21:43
ja, jij bent echter nog niet zo goed in begrijpend lezen zeker?
Vind ik leuk
D0mmeLFCT65 +20535
zondag 24 juni 2018 om 17:00
Je zou toch denken dat je gewoon de beste wil zijn
Vind ik leuk
chicken +14014
zondag 24 juni 2018 om 17:08
De beste pakt de beker. Slim spelen vergroot je kansen.
Vind ik leuk
Eimersweide +8665
zondag 24 juni 2018 om 18:04
Als je de beste wilt zijn moet je ook slim zijn.
Vind ik leuk
LuckyLeeuw +110
zondag 24 juni 2018 om 17:00
De nummer 2 in deze poule ontloopt alle sterke landen tot de halve finale.
Vind ik leuk
mba4u2c +3593
zondag 24 juni 2018 om 17:01
Ach, op een WK moet je na de groepsfase gewoon alle wedstrijden winnen. Tegen wie dan ook. Klaar...
Vind ik leuk
Piet Ajacied +5930
zondag 24 juni 2018 om 19:10
Dat is te simpel gedacht.
Als jij 3 zware tegenstanders hebt gehad, heb je misschien geblesseerde of geschorste spelers en kan je de finale niet optimaal presteren.
Tis ook niet zo zwart wit dat klopt, met makkelijkere tegenstanders heb je iets meer kans maar je moet alsnog goed spelen en beetje geluk hebben.
Er is geen enkel team net als Duitsland 4 jr geleden, toen waren ze onverslaanbaar
Vind ik leuk
cj_fey +4383
zondag 24 juni 2018 om 17:01
Misschien bedoelen jullie 8 voor en 2 tegen?/
[Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 07:07]
Vind ik leuk
stratumseind +191621
zondag 24 juni 2018 om 17:09
jammer dat het een wedstrijd om de kat zijn viool gaat worden.
Ik had de belgen wel eens willen zien als het er echt om zou gaan.
Defensief met dat trage centrum zijn ze kwetsbaar aanvallend is het soms een lust voor het oog
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
zondag 24 juni 2018 om 17:16
Dit dus. Maar wel apart dat groep H eerder speelt dan groep G. Dus voor aanvang is al bekend welke club je kunt treffen.
Dus misschien dat dit nog wat oplevert. Ik zou geen Senegal willen treffen.
Vind ik leuk
AllAdIn +22456
zondag 24 juni 2018 om 17:18
Club? ;-)
Vind ik leuk
Ajacied_8 +19093
zondag 24 juni 2018 om 17:19
Haha. Ja, land dus. :p

Ajax is gisteren weer begonnen dus ik zit alweer in 'club'-modus.
Vind ik leuk
AllAdIn +22456
zondag 24 juni 2018 om 17:21
Hahahaha, ik kon het niet laten.. ;-)
Vind ik leuk
Streaker +3741
zondag 24 juni 2018 om 17:58
Mijn gevoel zegt dat Polen en Japan doorgaan, hoewel ik er nu mijn geld niet meer op in zou zetten wat betreft de stand. Senegal werkt hard en is daarom niet onaardig om naar te kijken, maar tot zover alle geluk van de wereld. Nu een grove blunder van de keeper van Japan. Tegen Polen een e.d. van een verdediger en een in mijn ogen onsportief doelpunt door Niang die zogenaamd geblesseerd was en op een discutabel moment het veld in kwam wat de Poolse verdediging niet door had.

Japan gaat vandaag winnen en Colombia zal zich niet helemaal voor schut willen zetten door 0 punten te behalen. We weten het over luttele dagen ;)
Vind ik leuk
AllAdIn +22456
zondag 24 juni 2018 om 17:16
Die Belgen hebben de laatste wedstrijden toch ook niet tegen echt aansprekende tegenstanders gespeeld?
Vind ik leuk
stratumseind +191621
zondag 24 juni 2018 om 17:25
Klopt maar wat bedoel je daar mee dan?
Vind ik leuk
AllAdIn +22456
zondag 24 juni 2018 om 17:32
Dat het voor die Belgen een keer tijd wordt om tegen een aansprekende tegenstander te spelen.. Als het even mee zit, voor hen, dan spelen ze tot de finale tegen 'kleinere' landen. En dat is inclusief de WK kwalificatie en oefenwedstrijden naar het WK toe, dacht ik..
Ik gun ze de WK winst wel hoor, maar zou ze wel een keer tegen een 'top' land willen zien spelen.
Vind ik leuk
stratumseind +191621
zondag 24 juni 2018 om 17:34
juist daarom is het zo jammer dat die pot tegen de engelsen nergens om gaat
Vind ik leuk
AllAdIn +22456
zondag 24 juni 2018 om 17:38
Ja dat is het zeker, maar als Belg zijnde ben je natuurlijk wel blij met dit verloop.
Vanaf 2016 de makkelijke (op papier) weg naar de (halve) finale van het WK 2018.
Vind ik leuk
stratumseind +191621
zondag 24 juni 2018 om 17:40
ik heb me in ieder geval wel vermaakt met de potjes van belgie en daar gaat het bij mij om op een wk
[Reactie gewijzigd op zondag 24 juni 2018 om 17:40]
Vind ik leuk
AllAdIn +22456
zondag 24 juni 2018 om 17:46
Is ook zo, ik heb me ook wel vermaakt hoor, al volg ik niet alles.
Btw, Kroatie gaat het WK winnen...
Vind ik leuk
stratumseind +191621
zondag 24 juni 2018 om 18:23
zou zo maar kunnen maar de weg is nog lang
Vind ik leuk
AllAdIn +22456
zondag 24 juni 2018 om 18:37
Maakt mij eerlijk gezegd geen moer uit wie er wint hahaha
Vind ik leuk
stratumseind +191621
zondag 24 juni 2018 om 18:37
mij nog minder...
Vind ik leuk
AllAdIn +22456
zondag 24 juni 2018 om 18:43
Whahahaha, en stiekem neem je alle wedstrijden op! ;-)
Vind ik leuk
stratumseind +191621
zondag 24 juni 2018 om 18:47
ik kijk wel alles en heb natuurlijk een lichte voorkeur voor spanje en op de tweede plek argentinie
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 19:53
Op het ek 2 jaar terug hadden ze ook een makkelijke route naar de finale en toch vlogen ze eruit tegen Wales.
Vind ik leuk
AllAdIn +22456
zondag 24 juni 2018 om 19:55
Oh echt? Dat ben ik dan even vergeten...
Vind ik leuk
Johnny Cash +8843
zondag 24 juni 2018 om 17:10
Meteen unibet zetten minder dan 2 gele kaarten
Vind ik leuk
Smithsonian +41327
zondag 24 juni 2018 om 17:19
Je speelt om te winnen denk ik zo.
Vind ik leuk
035 +7198
zondag 24 juni 2018 om 18:12
Ik ben benieuwd als de eindstan gelijk is en Engeland pakt 1 kaart meer dan de Belgen. Strafschoppen?????
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 20:13
Als je nog een keer goed leest dan hoef je niet meer benieuwd te zijn;)
Vind ik leuk
035 +7198
zondag 24 juni 2018 om 20:17
Help mij.
Vind ik leuk
Midden-Noord +94678
zondag 24 juni 2018 om 20:14
Dan worden de snikkels vergeleken.
Vind ik leuk
035 +7198
zondag 24 juni 2018 om 20:20
Dan is het te hopen dat er een aantal van dit forum bij België spelen. :-)))
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
zondag 24 juni 2018 om 20:19
Wij winnen alles , maakt ons niet uit !
Vind ik leuk
zondag 24 juni 2018 om 20:36
Tja in een toernooi schema zit nu eenmaal geen ruimte voor een beslissingswedstrijd dus moet je dit soort regels opstellen. Waarin een strafschoppen serie geen optie is omdat de onderlinge wedstrijd ook de eerste of tweede poule wedstrijd zou kunnen zijn.
Vind ik leuk
Hansi H +103
zondag 24 juni 2018 om 23:35
Probeer Duitsland te ontlopen!
Zij worden Wereldkampioen.
Kun je ze beter in de finale tegenkomen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws