Waterreus: 'Ik denk dat hij dan zegt: de groeten, adios, voor mij een ander'

    Waterreus: 'Ik denk dat hij dan zegt: de groeten, adios, voor mij een ander'

    maandag 25 juni 2018 om 13:08

    Mocht Argentinië er dinsdag niet in slagen om de volgende ronde van het WK te bereiken, dan vermoedt Ronald Waterreus dat superster Lionel Messi er de brui aan geeft bij de nationale ploeg. De columnist zou een roemloze aftocht van de aanvaller betreuren, schrijft hij in de Limburger

    Waterreus adviseert zijn lezers om woensdag naar de cruciale wedstrijd tussen Argentinië en Nigeria te kijken. 'Grote kans immers dat u getuige bent van een historisch potje. Want: de laatste interland van Lionel Messi. Ik denk dat hij woensdag, wanneer uitschakeling een feit is voor Argentinië, zegt: de groeten, adios, voor mij een ander', schrijft de oud-doelman.

    'Zag u hem over het veld sjokken in de wedstrijden tegen IJsland en Kroatië? Zag u hoe die anders zo stoïcijnse geweldenaar van FC Barcelona zijn irritaties met name in dat laatste duel maar moeilijk kon verbloemen? Zag u die hangende schoudertjes? Heus, het deed mij pijn aan de ogen.'

    'Ik hoop van harte dat hij zich morgen tegen Nigeria herpakt en Argentinië alsnog naar de wereldtitel leidt', gaat Waterreus verder. 'Anders moeten we helaas concluderen dat de beste voetballer ooit nooit uit de schaduw van Maradona zal stappen.'

    Poll

    Denk jij dat Messi stopt bij de nationale ploeg als Argentinië faalt?

    (2511 stemmen)

    Plaats een reactie

    Pur Sang +353
    maandag 25 juni 2018 om 13:12
    Tja, zou jammer zijn, maar de redenen waarom zijn duidelijk.
    Vind ik leuk
    PRICE +32035
    maandag 25 juni 2018 om 13:22
    Ronald Waterreus,hij is scherp op de maandag
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31395
    maandag 25 juni 2018 om 16:57
    Zo.... tis maar goed dat ik al zat toen ik dit las....
    Vind ik leuk
    jari4ever +1149
    maandag 25 juni 2018 om 15:37
    Maradona is gewoon beter!!!
    Vind ik leuk
    RtdDub +11800
    maandag 25 juni 2018 om 13:13
    Ja, daar hoef je geen "kenner" en\of waarzegger voor te zijn om dat te voorspellen.
    Hij was al gestopt na de laatste Copa America ten slotte.
    Vind ik leuk
    Morris +22459
    maandag 25 juni 2018 om 13:18
    De mening van Waterreus lezen doet pas pijn aan de ogen :-)
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 13:19
    In het begin vond ik Messi altijd een fantastische uitstraling hebben die met plezier voetbalde en zichzelf niet verheven voelde boven anderen, maar tegenwoordig begint het echt een arrogant mannetje te worden die zichzelf boven iedereen verheven voelt. En als het even tegen zit laat hij zn koppie hangen
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 13:21]
    Vind ik leuk
    aartstyle +899
    maandag 25 juni 2018 om 13:26
    Het zou een enorm gemis zijn als Lionel niet verder komt op het WK. Eerlijk is eerllijk, maar hij maakt nou idd niet de indruk om er echt alles aan te doen. Sjokt maar over het veld en bij Barca kan dat en lukt dat ook. Hier niet en dan moet je toch wat actiever zijn denk ik. Dat andere fenomeen Ronaldo die ik altijd iets achter Messi heb ingeschaald presteert daarentegen wel weer fenomenaal. Ik zou het niet kunnen hebben dat Ronaldo straks uiteindelijk toch groter dan Messi wordt neergezet. Maar het begint er wel langzaam op te lijken op deze manier.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 13:27]
    Vind ik leuk
    La Luz +530
    maandag 25 juni 2018 om 13:31
    amen
    Vind ik leuk
    El Cazador +5753
    maandag 25 juni 2018 om 13:34
    Droef toeter gelul van een nitwit op de maandag. Waterkneus ga je lekker bemoeien met je echte passie; wielrennen.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 13:59
    De Lionel Messi van nu roept beelden en herinneringen op aan Thierry Henry die, volkomen opgebrand na een heftig seizoen Arsenal, er niet in slaagde om hooggespannen verwachtingen waar te maken in 2006.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 14:14
    Ronald Waterreus is een buitengewoon onderhoudende en begenadigd kolomschrijver met aangename pen en gedurfde mening.

    Zijn niveau is volstrekt onhaalbaar voor het merendeel van ongetalenteerde primeurpassantjes die hun non-standpunten niet weten te verdedigen en slechts reflexmatig naar de Ad Hominem variant grijpen.

    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    Hulsink +435
    maandag 25 juni 2018 om 20:28
    Schwalbe De Lubricz: Ahum! Niveau!
    Vind ik leuk
    Mallerd +1748
    maandag 25 juni 2018 om 14:17
    Dan zal Messi toch met een betere instelling moeten gaan voetballen, ook al loopt het niet als je zelfs maar net meer kilometers maakt dan de keeper dan laat je je team gewoon in de steek.
    Vind ik leuk
    LuckyLeeuw +112
    maandag 25 juni 2018 om 14:26
    De keeper moest tegen Kroatie de meeste meters maken.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13856
    maandag 25 juni 2018 om 15:11
    Messi is op een aantal vlakken misschien de beste aller tijden, maar in zijn totaliteit vind ik van niet. Technisch is hij onovertroffen, maar mentaal zeker niet.
    Vind ik leuk
    Mass +4986
    maandag 25 juni 2018 om 23:43
    Wat mij betreft stapte Messi al een aantal jaren geleden uit de schaduw van Maradonna...Veel beter die Messi...en een prima kerel.
    [Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 23:44]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Waterreus: 'Ik denk dat hij dan zegt: de groeten, adios, voor mij een ander'