PSV hakt knoop door en bezorgt Van Nistelrooy promotie: Prachtige kans

    PSV hakt knoop door en bezorgt Van Nistelrooy promotie: "Prachtige kans"

    Ruud van Nistelrooy maakt promotie bij PSV. De voormalig topspits is door de club benoemd tot trainer van PSV O19. Van Nistelrooy is daarmee de opvolger van Mark van Bommel, die op zijn beurt in de voetsporen treedt van Phillip Cocu bij het eerste elftal. 

    "Het vak van trainer/coach heeft me gegrepen. Dit is een prachtige kans om de volgende stap in mijn ontwikkeling te zetten", reageert Van Nistelrooy (41) op de website van de Eindhovenaren. De afgelopen twee jaar was hij individueel coach in de jeugdopleiding en assistent-trainer bij het eerste elftal.

    "Dit is een mooi moment om deze klus op me te nemen. Ik kijk er ontzettend naar uit om in deze functie met deze getalenteerde groep aan de slag te gaan."

    "Ruud is onlangs bij ons gekomen om te vertellen dat hij er voor open stond om zelf een team te gaan trainen en coachen”, voegt algemeen directeur Toon Gerbrands toe. "Dat we hem nu al in deze rol kunnen inpassen, komt uitstekend uit. We zijn blij dat zo’n boegbeeld zich in deze rol wil doorontwikkelen."

    "Door zijn nieuwe functie is een structurele bijdrage in de staf van Mark van Bommel niet mogelijk, maar de lijnen blijven kort en wanneer mogelijk zal Ruud ook zijn gezicht aan de profzijde van De Herdgang laten zien. Dat heeft hij met Mark al afgesproken."

    Poll

    Schuilt er een toptrainer in Van Nistelrooy?

    (1885 stemmen)

    Plaats een reactie

    Smithsonian +31892
    maandag 25 juni 2018 om 13:36
    Nou de volgende hoofdtrainer is ook bekend.

    Mooi dat al die grote namen weer terug keren.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 13:38
    Kind van de club! Welkom Ruud in de trainerschap bij psv1 over enkele jaren
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 14:10
    Dat dachten wij ook.
    Vind ik leuk
    Itsese +5001
    maandag 25 juni 2018 om 13:36
    Nice!!! Opvolger van Mark is dus ook al bekend. Top dat wij de komende jaren qua trainers gewoon alles al klaar hebben staan. Geeeen paniek.
    Vind ik leuk
    masterpsv +17058
    maandag 25 juni 2018 om 13:36
    Mooi mooi netjes gedaan psv!
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    maandag 25 juni 2018 om 13:40
    Ik had ook niet anders verwacht weer een trainer in wording ,succes Ruud.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6798
    maandag 25 juni 2018 om 13:37
    Zeer verrassend!! Suc6 Ruud
    Vind ik leuk
    Morris +22865
    maandag 25 juni 2018 om 13:37
    mooie baard.. jaloers op..
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +741
    maandag 25 juni 2018 om 13:38
    Verdikkie, worden we weer kampioen. Alleen maar winnen begint te vervelen.
    Vind ik leuk
    bartjeee +985
    maandag 25 juni 2018 om 13:43
    Winnen met mooi voetbal komend seizoen is nog leuker😉
    Vind ik leuk
    Fifagekkie +741
    maandag 25 juni 2018 om 13:44
    Zeker!! Maar dat komt goed met onze nieuwe aankopen.
    Vind ik leuk
    bartjeee +985
    maandag 25 juni 2018 om 14:08
    Zeker zeker!
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    maandag 25 juni 2018 om 15:39
    Shit AZ dus .
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 16:56
    Doen jullie maar briljant voetballen net als de laatste 4 jaar pakken wij de titel wel
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 13:42
    Van Nistelrooy, van Nistelrooy, Ruudje van Nistelrooy. De volgende hoofdtrainer van PSV in spe wordt al weer klaar gestoomd voor het grote werk. PSV is goed bezig!
    Vind ik leuk
    Retweet +508
    maandag 25 juni 2018 om 13:46
    Geeft psv wel aantrekkingskracht op mogelijke jeugdige versterkingen. Wie wil er als spits zijnde nu niet getraind worden door zo'n grote spits als van Nistelrooy. Ook naar het buitenland toe een mooi uithangbord!
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 13:59
    En over een jaar of 4/5 weer mooi doorschuiven
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2480
    maandag 25 juni 2018 om 13:59
    Goede gozer die Ruud! En nog top fit ziet hij eruit respect!
    Vind ik leuk
    Romario9 +11830
    maandag 25 juni 2018 om 14:19
    Goede stap voor onze Ruud. Mooi mens.
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 15:11
    Mooie opvolger voor 1ste elftal wanneer van Bommel naar Barcelona gaat
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 15:30
    Een goede voetballer maakt nog geen goede coach.. toch is het fijn voor een club als (o.a.) PSV dat je zulke mensen bij je club kunt blijven betrekken.
    Zijn toch grote namen geweest (hoewel ik zelf geen fan was/ben van de speler v. Bommel)
    Vind ik leuk
    Kees Bman1 +2267
    maandag 25 juni 2018 om 15:42
    Dit is een voorbeeld voor het Nederlandse elftal dit missen we .
    Vind ik leuk
    maandag 25 juni 2018 om 16:40
    Knip en plakwerk van Ajax weer. Eerst commentaar hebben op ons beleid en het vervolgens onder Chinese imitatie noemers 1 op 1 kopieren.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +9492
    maandag 25 juni 2018 om 18:20
    Hoe gaaf is dit zeg ! Ruud THA BOMB
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws