PSV hakt knoop door en bezorgt Van Nistelrooy promotie: Prachtige kans

PSV hakt knoop door en bezorgt Van Nistelrooy promotie: "Prachtige kans"

Gepubliceerd: maandag 25 juni 2018 om 13:30ma 25-06-2018 om 13:30

Ruud van Nistelrooy maakt promotie bij PSV. De voormalig topspits is door de club benoemd tot trainer van PSV O19. Van Nistelrooy is daarmee de opvolger van Mark van Bommel, die op zijn beurt in de voetsporen treedt van Phillip Cocu bij het eerste elftal. 

"Het vak van trainer/coach heeft me gegrepen. Dit is een prachtige kans om de volgende stap in mijn ontwikkeling te zetten", reageert Van Nistelrooy (41) op de website van de Eindhovenaren. De afgelopen twee jaar was hij individueel coach in de jeugdopleiding en assistent-trainer bij het eerste elftal.

"Dit is een mooi moment om deze klus op me te nemen. Ik kijk er ontzettend naar uit om in deze functie met deze getalenteerde groep aan de slag te gaan."

"Ruud is onlangs bij ons gekomen om te vertellen dat hij er voor open stond om zelf een team te gaan trainen en coachen”, voegt algemeen directeur Toon Gerbrands toe. "Dat we hem nu al in deze rol kunnen inpassen, komt uitstekend uit. We zijn blij dat zo’n boegbeeld zich in deze rol wil doorontwikkelen."

"Door zijn nieuwe functie is een structurele bijdrage in de staf van Mark van Bommel niet mogelijk, maar de lijnen blijven kort en wanneer mogelijk zal Ruud ook zijn gezicht aan de profzijde van De Herdgang laten zien. Dat heeft hij met Mark al afgesproken."

Poll

Schuilt er een toptrainer in Van Nistelrooy?

(1885 stemmen)

Plaats een reactie

Smithsonian +41120
maandag 25 juni 2018 om 13:36
Nou de volgende hoofdtrainer is ook bekend.

Mooi dat al die grote namen weer terug keren.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 13:38
Kind van de club! Welkom Ruud in de trainerschap bij psv1 over enkele jaren
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 14:10
Dat dachten wij ook.
Vind ik leuk
Itsese +5936
maandag 25 juni 2018 om 13:36
Nice!!! Opvolger van Mark is dus ook al bekend. Top dat wij de komende jaren qua trainers gewoon alles al klaar hebben staan. Geeeen paniek.
Vind ik leuk
El Cazador +8600
maandag 25 juni 2018 om 13:37
Zeer verrassend!! Suc6 Ruud
Vind ik leuk
Morris +23601
maandag 25 juni 2018 om 13:37
mooie baard.. jaloers op..
Vind ik leuk
Fifagekkie +840
maandag 25 juni 2018 om 13:38
Verdikkie, worden we weer kampioen. Alleen maar winnen begint te vervelen.
Vind ik leuk
bartjeee +1376
maandag 25 juni 2018 om 13:43
Winnen met mooi voetbal komend seizoen is nog leuker😉
Vind ik leuk
Fifagekkie +840
maandag 25 juni 2018 om 13:44
Zeker!! Maar dat komt goed met onze nieuwe aankopen.
Vind ik leuk
bartjeee +1376
maandag 25 juni 2018 om 14:08
Zeker zeker!
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 16:56
Doen jullie maar briljant voetballen net als de laatste 4 jaar pakken wij de titel wel
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 13:42
Van Nistelrooy, van Nistelrooy, Ruudje van Nistelrooy. De volgende hoofdtrainer van PSV in spe wordt al weer klaar gestoomd voor het grote werk. PSV is goed bezig!
Vind ik leuk
Retweet +657
maandag 25 juni 2018 om 13:46
Geeft psv wel aantrekkingskracht op mogelijke jeugdige versterkingen. Wie wil er als spits zijnde nu niet getraind worden door zo'n grote spits als van Nistelrooy. Ook naar het buitenland toe een mooi uithangbord!
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 13:59
En over een jaar of 4/5 weer mooi doorschuiven
Vind ik leuk
Nenam-til +2402
maandag 25 juni 2018 om 13:59
Goede gozer die Ruud! En nog top fit ziet hij eruit respect!
Vind ik leuk
Romario9 +13173
maandag 25 juni 2018 om 14:19
Goede stap voor onze Ruud. Mooi mens.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 15:11
Mooie opvolger voor 1ste elftal wanneer van Bommel naar Barcelona gaat
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 15:30
Een goede voetballer maakt nog geen goede coach.. toch is het fijn voor een club als (o.a.) PSV dat je zulke mensen bij je club kunt blijven betrekken.
Zijn toch grote namen geweest (hoewel ik zelf geen fan was/ben van de speler v. Bommel)
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 16:40
Knip en plakwerk van Ajax weer. Eerst commentaar hebben op ons beleid en het vervolgens onder Chinese imitatie noemers 1 op 1 kopieren.
Vind ik leuk
Napolitanos +9712
maandag 25 juni 2018 om 18:20
Hoe gaaf is dit zeg ! Ruud THA BOMB
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws