'Technische staf Heerenveen rond: klus in Friesland na gedwongen Twente-vertrek'

'Technische staf Heerenveen rond: klus in Friesland na gedwongen Twente-vertrek'

Gepubliceerd: maandag 25 juni 2018 om 15:47ma 25-06-2018 om 15:47

Michel Jansen moet de nieuwe rechterhand worden van Jan Olde Riekerink (foto) bij sc Heerenveen. Dat meldt de Leeuwarder Courant maandagmiddag. Jansen werd onlangs door FC Twente weggebonjourd als hoofd jeugdopleiding. 

In Friesland wordt Jansen de opvolger van Michel Vonk. Hij maakte afgelopen jaar deel uit van de technische staf van Heerenveen als assistent van Jurgen Streppel. Het aflopende contract van Vonk werd echter niet verlengd. 

Met de aanstaande komst van Jansen (52) is de technische staf van Heerenveen compleet, weet LCJohnny Jansen en Raymond Vissers blijven in dienst. Zij waren de afgelopen jaren ook al respectievelijk assistent- en keeperstrainer in het Abe Lenstra Stadion.

Jansen hééft nog een contract bij Twente. Daar ligt hij tot medio 2019 vast. Momenteel praten beide partijen over ontbinding van die verbintenis. Pa ná ontbinding kan Jansen aan de slag bij Heerenveen. 

Lees ook: FC Twente grijpt hard in en neemt afscheid: "Ik ben heel teleurgesteld"

Plaats een reactie

heur es +861
maandag 25 juni 2018 om 16:02
Gefeliciteerd Michel! Dik verdiend. Heeft goed werk verricht bij mijn clubbie.

Dacht dat hij Hoofd Opleiding bij Vitesse zou worden. Wie nu? Weet iemand dat?
Vind ik leuk
CityBarca +23
maandag 25 juni 2018 om 16:03
Ben benieuwd of de combi Heerenveen Jan Olde goed gaat
Vind ik leuk
schfan1920 +6103
dinsdag 26 juni 2018 om 00:42
Vast wel, waarom niet? Komt bekwaam en rustig over in zijn interviews, wil graag jonge gasten beter maken en geeft dezelfde jeugd een kans. En zo noem ik zomaar een aantal dingen die goed bij de club passen. Bovendien heeft hij een aanvallende spelopvatting. Al met al een prima keuze dus denk ik.
Vind ik leuk
FCE1925 +261
dinsdag 26 juni 2018 om 10:43
Is geen goede hoofdtrainer, mist net de x factor laten we maar zeggen. Beloften of jeugd prima, maar eerste selectie is andere koek.
Vind ik leuk
mason +2385
dinsdag 26 juni 2018 om 12:06
Hij begon al over de ajax school dat ie dat ambieerde en dat ie daar ervaring in opgedaan had en mee wilde nemen naar heerenveen. Mijn broek zakte er van af. Daarna heb ik zijn verhaal niet meer verder gelezen. Ik heb helemaal niks met dat ajax. Zij weten alleen maar spelers te vernielen. Kijk naar sulejmani en sinkgraven. Ik vraag me wel eens hard op af waar hamstra en eisinga eigenlijk voor zijn. Soms bespeur ik wat ajax trekjes onder die 2 mannen. Ik ben er niet gerust op.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 juni 2018 om 12:07]
Vind ik leuk
Roodbergen +9592
maandag 25 juni 2018 om 16:20
Wie het laatst lacht..... Mooie promotie voor hem!
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 16:20
Mocht olde riekerink er uit worden getrapt, Jansen heeft de papieren
Vind ik leuk
G.Kopf +4345
maandag 25 juni 2018 om 17:09
Ja goed idee, bij Twente was het een groot succes.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 19:11
Het oefenduel met Twente moeten we zien als deel van de afwikkeling van de afkoopsom voor zijn contract?
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 19:46
Weer een hele goede beslissing van Directie deze trainer staat er om bekend dat hij Talenten beter maakt. Wens Michel Jansen veel succes toe bij de mooiste club van Nederland
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws