Overmars bracht Ajax-selectie op de hoogte van Nouri-nieuws

Overmars bracht Ajax-selectie op de hoogte van Nouri-nieuws

Gepubliceerd: maandag 25 juni 2018 om 19:12ma 25-06-2018 om 19:12

Een emotionele Edwin van der Sar stapte maandagmiddag in de auto richting de familie van Abdelhak Nouri om te vertellen dat er in de situatie rond Nouri niet adequaat is gehandeld en dat Ajax alle verantwoordelijkheid op zich neemt. Van der Sar legt op de persconferentie uit wat hij voelde toen hij te horen kreeg dat hij de familie Nouri slecht nieuws moest brengen.

"Dat is een schok die door je heengaat", zegt de algemeen directeur van Ajax. "We zijn er allemaal al heel lang mee bezig. Het is niet te vergelijken met wat de familie al bijna twaalf maanden doormaakt. Mijn passie gaat meer uit naar hen en naar de gevolgen daarvan, dan naar mijzelf."

Van der Sar moest de familie maandag het nieuws brengen. "Mijn vrouw appte me net voor ik in de auto stapte. Die heb ik toen even gebeld. Ik zei: je belt net op het juiste moment, want met lood in de schoenen ga ik ergens naartoe. Het was fijn om haar stem even te horen. Het is ongelooflijk hoe de familie Nouri met de situatie omgaat, hoe sterk, warm en liefdevol ze zijn en hoe dicht ze bij Ajax staan. We staan ook dicht bij Abdelhak en de familie."

"Er zijn mensen in de organisatie die langer met Abdelhak te maken hebben gehad dan ik. Ze zijn er altijd mee bezig geweest en altijd bij de familie gekomen. Dat deed ons en de familie goed. Ik denk dat Ajax, de familie Nouri en Abdelhak met elkaar rechtdoor moeten."

Van der Sar liet weten dat de selectie van Ajax, die momenteel in Duitsland is voor een trainingskamp, door directeur spelersbeleid Marc Overmars op de hoogte is gebracht van het nieuws. Van der Sar zelf belde met onder meer Marcel Keizer, Hennie Spijkerman, Donny van de Beek en Hakim Ziyech.

Lees hier de verklaring van Ajax

Plaats een reactie

maandag 25 juni 2018 om 19:14
Het hoge woord is eruit nu.
En nu doorgaan, kampioen worden en kwalificeren voor de champions league.
Vind ik leuk
Thilo +2745
maandag 25 juni 2018 om 19:22
Hier het volledige persbericht met alle details

https://www.ajax.nl/streams/actueel/verklaring-ajax-over-behandeling-abdelhak-nouri.htm
[Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:43]
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 19:24
En nu doorgaan jonge jonge stap er makkelijk over heen
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 19:26
En een maand na het drama zelf kwam al de kritiek dat het leven doorging nadat Appie zijn kleedkamerplek behouden bleef. Nu een jaar later stappen ze er te makkelijk overheen? Haters verschuiven steeds van mening.
Vind ik leuk
Iggy +4274
maandag 25 juni 2018 om 21:04
En nu je bedje in en morgen fris weer op!
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 21:17
En ji in de varkens stalletje
Vind ik leuk
Donnygo +3959
dinsdag 26 juni 2018 om 10:55
hoezo moet jij verschoont worden?
Vind ik leuk
Hansdeg +1386
maandag 25 juni 2018 om 19:29
Reactie verwijderd VP


Mag ik niks over Ajax zeggen VP?

VP nog geen reactie waarom is mijn item verwijderd.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 juni 2018 om 17:10]
Vind ik leuk
pietprecies +10339
maandag 25 juni 2018 om 19:32
ze zouden jou op moeten doeken, die anderhalve hersencel van je wordt toch niet gemist
Vind ik leuk
Hansdeg +1386
dinsdag 26 juni 2018 om 18:37
Ik snap jou reactie echt niet, Ajax heeft de hele tijd geroepen niet verantwoordelijk te zijn en nu ineens wel. Dan mag je je toch wel diep schamen of niet soms.
Vind ik leuk
jochempje +3769
maandag 25 juni 2018 om 19:34
Ga toch weg joh, walgelijke kut-troll.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 19:43
Kerel laat je nakijken
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 19:44
Ben je ziek in je hoofd idioot
Vind ik leuk
Foebele +53582
maandag 25 juni 2018 om 19:31
Even wachten nog hoor, ik kan nu niet ineens doorschakelen en me weer op het voetbal richten, kan dat niet op z'n minst nog even een dagje voor ons uitgeschoven worden?
Vind ik leuk
JoeyC +3643
maandag 25 juni 2018 om 20:00
Ik mag toch hopen dat Ajax wel verdergaat met deze kwestie en leerling trekt uit dit gebeuren. Natuurlijk moet de club sportief ook verder, maar dit mag in de toekomst toch nooit meer gebeuren? Zeker gezien de hele geschiedenis van Ajax en spelers met hartkwalen, moet er nu echt een keer leerling uit getrokken worden. Iets waarvoor de familie Nouri zich gelukkig ook hard maakt.
Vind ik leuk
Futre +4313
maandag 25 juni 2018 om 21:02
And the Oscar goes to...

Wat een wanvertoning van Edwin.
Vind ik leuk
Tienus +1424
maandag 25 juni 2018 om 19:15
Dat zal geen gemakkelijk gesprek zijn geweest.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 19:15
Inderdaad
Vind ik leuk
Foebele +53582
maandag 25 juni 2018 om 19:16
Zeker respect voor de familie en hoe zij er vanaf dag 1 mee om zijn gegaan. De situatie van van der Sar is ook niet makkelijk, hij is de schietschijf, maar externe zaken hebben ook mee gespeeld in dit veel te lange proces, zoals verzekeraars die alleen om hun poen denken, waardoor Ajax dus niet zomaar toe mag geven en ook zal de beursgenoteerdheid een rol spelen.
Vind ik leuk
Dorzon +4586
maandag 25 juni 2018 om 19:18
Bellen met keizer vind ik wel heel bijzonder
Vind ik leuk
Obl93 +2728
maandag 25 juni 2018 om 19:20
Waarom? Dat is toch iemand die destijds dicht bij de situatie stond?
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 19:22
Belachelijk die artsen moeten per direct weg we hebben 200 mil op de bank en dan dit soort amateurs? Ook Edwin mag een keer de conclusie trekken dat hij niet de juiste man is voor Ajax.
Vind ik leuk
Makis +1186
maandag 25 juni 2018 om 19:29
We hebben... serieus?
Vind ik leuk
JoeyC +3643
maandag 25 juni 2018 om 19:48
Ligt eraan of die artsen op de hoogte waren van Nouri’s aandoening. De manier waarop de behandeling verliep in Oostenrijk, zaait toch twijfels in hoeverre die arts op de hoogte was. En als hij niet op de hoogte was, dan ligt de schuld ook niet bij hem, maar bij de personen die gezwegen hebben.
Of dat Van der Sar de juiste man op de juiste plek is bij Ajax, is een heel ander verhaal. Ik heb het met hem te doen. Lijkt me vreselijk om zo op een familie te moeten afstappen.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 20:26
Ze hebben gewoon niet de standaard procedure gevolgd aandoening buiten kuif.
Vind ik leuk
Henkings +850
maandag 25 juni 2018 om 19:24
Alleen maar verliezers. Knap van Van der Sar hoe hij het in de media brengt. Alleen maar hopen dat er iets van rust voor de familie ontstaat.....
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 19:25
Mosterd na de maaltijd! Wat een kille gevoelloze club. Aangezien ze niet willen dat dit tijdens het aankomende seizoen op ging spelen maken ze het nu bekend. Maar vooral triest dat dit ná de aangekondigde juridische stappen van de familie Nouri moest gebeuren. En dan als klap op de vuurpijl dit alles wetende dat ze een eigen vermogen hebben van +€150 milj. Daar zouden ze bij ons PSV heeeeel anders mee om zijn gegaan.
Vind ik leuk
Iggy +4274
maandag 25 juni 2018 om 20:49
Van idioten zoals jij, die Ajax meer haten dan dat ze van hun eigen clubje houden, kun je dit soort lulkoek verwachten.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 20:51
Ik haat die club van je, dit bevestigd maar weet eens waarom...
[Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 20:52]
Vind ik leuk
Smithsonian +41121
maandag 25 juni 2018 om 19:26
Ze geven het tenminste toe. Helaas kan de klok niet terug worden gedraaid...
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5163
maandag 25 juni 2018 om 19:26
Jezelf aansprakelijk stellen voor de geleden schade is een enorme stap in juridische zin. Dat kan ook in financiële zin behoorlijke schade meebrengen. Laat staan de reputatieschade.
Vind ik leuk
Frietbakker +5599
maandag 25 juni 2018 om 19:29
wat zijn de nieuwe inzichten?
Vind ik leuk
R94 +2011
maandag 25 juni 2018 om 19:30
Sterk, warm en liefdevol? Nee Edwin, volgens het wijsneuzen legioen van VP zijn het misselijkmakende geldwolven. Al die tijd met zijn allen Vd Sar verdedigen en zeggen dat elke dokter die met een verklaring kwam poep praatte om vervolgens ook de familie Nouri zwart te maken. Nu Ajax aansprakelijkheid herkent, en de familie Nouri dus wel degelijk niet voor niets streed, is het net alsof er niets gebeurd is en stoppen ze weer graag hun arm in de reet van Vd Sar over hoe geweldig dit besluit wel niet is. Verbazend.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 juni 2018 om 19:31]
Vind ik leuk
Toerie +526
maandag 25 juni 2018 om 19:37
Heel sneu en bovendien totaal achterlijk de meeste Ajacieden op deze site.
Vind ik leuk
John040 +2504
maandag 25 juni 2018 om 19:31
En dan als direktie je afvragen waarom iedereen weg wilt. Kijk maar hoe je behandeld word. Nouri zijn familie besmeurd uitgekotst door Ajax en Bergkamp ook nog niet opgelost (dit gaat ook miljoenen kosten). Dit geeft aan hoe kuod nest dit is.
Vind ik leuk
ajax1973 +2380
maandag 25 juni 2018 om 19:36
verder goed afhandelen en door er is nog veel werk te verzetten
Vind ik leuk
Toerie +526
maandag 25 juni 2018 om 19:36
Dus als de familie van Nouri een zaak tegen Ajax wil beginnen omdat ze denken dat Ajax verantwoordelijk is zijn het sneue geldwolven die Ajax willen afpersen, en als vervolgens Ajax toegeeft verkeerd gehandeld te hebben verdient dat een pluim en is dit optreden van Ajax en Edje van der Sar opeens 'groots'? Totaal wereldvreemd de meeste Ajacieden hier.
Vind ik leuk
jari_ +893
maandag 25 juni 2018 om 19:42
Het is natuurlijk veel te kort door de bocht om nu te zeggen “En weer door met ons leven.”, maar Ajax kan bij een hoop aanwezigen op dit forum toch niets goed doen. Ook al hebben ze nu het enige juiste gedaan, dan wordt de beweegreden wel in twijfel getrokken.

Ik hoop gewoon voor Nouri zelf en zijn familie dat alles verder goed voor hen geregeld wordt. Ajax is een voetbalclub cq. een bedrijf, die horen hiermee te dealen zoals ze nu doen. Had dit signaal eerder gemogen, ik als buitenstaander zou zeggen ja. Maar dat is persoonlijk.
Vind ik leuk
Cookee +12163
maandag 25 juni 2018 om 19:47
Zo hoort het, hulde, dat er eindelijk gezond verstand overheerst bij Ajax, ik hoop dat allen in de voetbalwereld hiervan leren en dat er duidelijke protocollen worden opgesteld wat er gedaan moet worden in zo'n geval.
Vind ik leuk
Roodbergen +9596
maandag 25 juni 2018 om 19:52
Ga maar eens in de schoenen staan vanuit ajax-kant, hoe het mij over komt doen ze dat netjes en respectvol door ook verantwoordelijkheid te nemen.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 20:39
Diep respect voor van der Sar. Fout erkennen en in de juiste volgorde. Eerst familie en spelersgroep en vervolgens naar de pers.,
Laat dit een les zijn voor elke voetbalclub, bedrijf of wat voor instelling dan ook. Die eerste handelingen zijn cruciaal.
Het is triest voor alle betrokkenen dat je erachter moet komen dat er fout gehandeld is.
Ben benieuwd wat Ajax met desbetreffende clubartsen gaat doen want daar zal binnen de spelersgroep weinig vertrouwen meer voor zijn.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 20:45
Van der Sar belde met Marcel Keizer op het trainingskamp van Ajax, lijkt me sterk
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 20:51
Nouri, het ga je goed jongen!
Vind ik leuk
John040 +2504
maandag 25 juni 2018 om 20:55
Geen nieuwe informatie volgens letsel advokaat maar op aanbeveling KNVB waarschijnlijk door overmacht aan bewijs overstag gegaan. Bahbah wat een vies spelletje gespeelt door de harteloze van Ajax. Je zal er maar lid bij zijn of fan. Ik zou mij diep en diep schamen.Ik hoop dat dit de wereld over gaat hoe een aandelenclub zijn werknemers behandeld
Vind ik leuk
Iggy +4274
maandag 25 juni 2018 om 21:02
Het is allemaal zo voorspelbaar. Zoals te verwachten viel, grijpen vele piepkuikens uit het zuiden nieuws in deze trieste zaak aan om hun gal jegens Ajax te spuwen.
Vind ik leuk
maandag 25 juni 2018 om 23:12
Allemaal jaloezie.
Vind ik leuk
Padason +1115
dinsdag 26 juni 2018 om 02:29
Dat is toch behoorlijk nieuws moet ik zeggen.

Ik weet dat je de ABC methode moet toepassen.

Airway:
Zorg dat de toegang voor lucht vrij is en dat de persoon in verse lucht omgeving ligt.

Breathing:
Check of de persoon uberhaupt wel ademhaalt

Circulation:
Checken of er bloeddruk is bij de persoon.

Officieel zijn Disability en Exposure ook nog 2 onderdelen maar belangenrijkste is ABC, klopt de ABC dan hoef je geen reanimatie toe te passen, Klopt 1 van de 3 niet dan moet je reanimatie toepassen.

Daarnaast begrijp ik niet dat ze de AED niet gelijk geplakt hebben op Nouri zijn borst, meeste AED meten zelf de hartslag en geven zelf het advies om een stroom stoot te geven. Dus eigenlijk is de AED een hele handige optie om gleijk te gebruiken. De AED zal nooit de optie om een stroom stoot te geven vrijgeven wanneer er voldoende hartslag is, en hij zal zelf het advies geven wanneer je moet beginnen met reanimeren en wanneer de stroom stoot moet worden geven. Dus ik sanp totaal niet dat er zo gehandeld is. Want dit is toch wel een beetje basic EHBO.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws