Promovendus FC Emmen heeft nieuwe spits: 'Dit is fantastisch'

    Promovendus FC Emmen heeft nieuwe spits: 'Dit is fantastisch'

    maandag 2 juli 2018 om 17:20

    Jafar Arias gaat met FC Emmen de Eredivisie in. De 23-jarige spits is per direct overgenomen van FC Dordrecht. FC Emmen bevestigt de overstap maandag via de officiële kanalen. 

    Arias had in Dordrecht nog een contract voor één jaar. Bij zijn nieuwe werkgever signeerde hij een verbintenis voor één jaar. FC Emmen heeft daarbij de optie om met één jaar te verlengen.

    "Toen FC Emmen zich voor mij meldde, was ik heel blij. De stap omhoog naar de Eredivisie vind ik fantastisch, dus ik hoefde niet lang te denken over het aanbod van Emmen. Ik wil laten zien dat ik mij als spits kan handhaven in de Eredivisie", zegt Arias op de website van de promovendus. 

    "Arias heeft zich afgelopen seizoen bewezen als een sterke, doelgerichte spits. Een aanvaller die oog heeft voor z'n medespelers, maar ook de momenten waar hij voor zichzelf succesvol kan zijn eruit pikt en de bal in het mandje legt", voegt directeur Ben Haverkort toe. "Bovendien denken wij dat hij in potentie nog kan groeien en dat hij zich nog verder kan ontwikkelen."

    Arias maakte afgelopen seizoen tien doelpunten namens Dordrecht. Met de club reikte hij tot halve finale in de play-offs. 

    Plaats een reactie

    La Luz +589
    maandag 2 juli 2018 om 17:21
    Broer van? Lijkt veel op Santiago namelijk ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 2 juli 2018 om 17:26
    Als je blind bent lijken ze inderdaad erg op mekaar.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9084
    maandag 2 juli 2018 om 17:27
    Van de melkboer misschien
    Vind ik leuk
    The Iceman +9084
    maandag 2 juli 2018 om 17:22
    Ok ff eerlijk: wie moest er bij het lezen van de naam Jafar ook meteen denken aan die tovenaar uit Alladin?
    Vind ik leuk
    Zwollenaar1 +1883
    maandag 2 juli 2018 om 17:22
    Lijkt me niet zo'n heel goede spits. 10 goals in de jl is niet bijzonder veel voor een spits.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    maandag 2 juli 2018 om 17:25
    Is in principe gehaald als back-up en in dat kader een prima aanwinst. Sterke jongen die een balletje kan vasthouden.
    Vind ik leuk
    maandag 2 juli 2018 om 18:26
    Hebben jullie al een eerste spits?
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    maandag 2 juli 2018 om 18:29
    Nog niet.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    maandag 2 juli 2018 om 18:34
    De club was kortgeleden redelijk ver met Rydell Poepon, maar die besloot uiteindelijk toch in Turkije te blijven. Erg jammer, want dat was een topper geweest voor ons.
    Vind ik leuk
    maandag 2 juli 2018 om 18:38
    Was altijd wel goed voor een doelpunt of 10 per seizoen. Al vraag ik me af of hij nog het niveau van 4/5 jaar terug heeft. Anders gewoon deze Arias een kans geven, is fysiek sterk en ook nog redelijk snel voor zijn lengte dus jullie kunnen nog op hem gokken.
    Vind ik leuk
    maandag 2 juli 2018 om 22:44
    Poepon is al jaren niks meer... Ben maar blij dat hij niet gekomen is. Aantal jaar geleden had je nog wat aan Poepon... Nu is het een trage zak die weinig rendement heeft. Hoop dat jullie nog een leuke spits erbij krijgen.
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    maandag 2 juli 2018 om 17:23
    Prima keuze van de club! Ben erg benieuwd wie de eerste spits gaat worden waar de club druk mee bezig is om binnen te hengelen.
    Vind ik leuk
    The Iceman +9084
    maandag 2 juli 2018 om 17:32
    Bast Dost is beschikbaar hoorde ik :p
    Vind ik leuk
    maandag 2 juli 2018 om 17:35
    Ze hebben toch die Cas Peters nog? Of loop ik nu achter op de feiten?
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    maandag 2 juli 2018 om 17:39
    Klopt. Maar Emmen speelt een tweespitsen-systeem. Deze Arias moet als sterke spits gaan concurreren met een nog te halen ervaren spits. Peters moet samen met Anco Jansen en Luciano Slagveer uitvechten wie er rondom die sterke spits gaat spelen.
    Vind ik leuk
    KOudman +384
    maandag 2 juli 2018 om 17:57
    En bilate natuurlijk
    Vind ik leuk
    FCE1925 +204
    maandag 2 juli 2018 om 18:08
    Nee, die is vertrokken
    Vind ik leuk
    KOudman +384
    maandag 2 juli 2018 om 19:07
    Oh echt, vond hem aan het eind van het seizoen steeds beter voetballen. Waarnaartoe als vragen mag?
    Vind ik leuk
    Emmenaar +611
    maandag 2 juli 2018 om 19:57
    Nog niet bekend.
    Vind ik leuk
    maandag 2 juli 2018 om 17:41
    2e spits van Dordrecht
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5361
    maandag 2 juli 2018 om 17:25
    Kort contract, maar wel binnen.
    Veel plezier met jullie nieuwe spits, FC Emmen.
    Vind ik leuk
    FCE1925 +204
    maandag 2 juli 2018 om 18:08
    1 jaar plus optie.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1244
    maandag 2 juli 2018 om 17:28
    En volgend jaar samen met zijn vrouw terug naar de keuken kampioen competitie
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1686
    maandag 2 juli 2018 om 17:41
    Doet ie goed die Arias. Had ik niet zo gauw verwacht eredivisie. Maargoed, ik ben dan ook wel een belabberde scout.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4068
    maandag 2 juli 2018 om 17:57
    Topper! ik zeg 29 goals minimaal.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1604
    maandag 2 juli 2018 om 18:24
    Mooi ben benieuwd naar emmen dit seizoen
    Vind ik leuk
    Arie1976 +709
    maandag 2 juli 2018 om 19:59
    Ga je t niet mee redden vrees ik id eredivisie.
    Tot nu toe niet echt veel kwaliteit toegevoegd die ze id eredivisie direct gaan houden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 3 juli 2018 om 00:04
    Hierkomikweg, ok
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Promovendus FC Emmen heeft nieuwe spits: 'Dit is fantastisch'