Update: Roda JC in gesprek met cultheld Rutjes: Samen op zoek naar oplossing

Update: Roda JC in gesprek met cultheld Rutjes: "Samen op zoek naar oplossing"

Gepubliceerd: woensdag 4 juli 2018 om 22:31wo 04-07-2018 om 22:31

Nathan Rutjes heeft géén contract voor onbepaalde tijd bij Roda JC en dus is het goed mogelijk dat de routinier zijn laatste wedstrijd voor de Limburgers reeds gespeeld heeft. Rutjes laat dat woensdag weten aan dagblad De Limburger. 

De verbintenis van Rutjes (34) liep eind juni af. Er is (nog) geen overeenstemming bereikt over een nieuw contract. Het verhaal dat Rutjes een verbintenis voor onbepaalde tijd heeft in Kerkrade, blijkt niet helemaal te kloppen. Als jeugdtrainer en uithangbord is de voormalig Spartaan inderdaad vast in dienst, maar dat geldt niet voor de 'voetballer' Rutjes. 

"Het is een misverstand dat ik als speler een contract voor onbepaalde tijd heb", legt hij uit. "Als dat afloopt, moet dat opnieuw worden verlengd. Stel dat Roda mij niet meer nodig heeft, of dat ik zelf ergens anders wil spelen."

Rutjes wil niets zeggen over mogelijke belangstelling van andere ploegen. Hij is momenteel met Roda in gesprek. "Het is afwachten of we er uit gaan komen."

Update 22.31: Nathan Rutjes heeft woensdag om tafel gezeten met Harm van Veldhoven, algemeen en technisch directeur van Roda JC. Dat meldt 1Limburg. Vrijdag krijgt het gesprek over de voetbalcarrière van Rutjes een vervolg. "Je hebt pas een deal als je een deal hebt", aldus Van Veldhoven. "Maar het feit dat je met elkaar in gesprek bent, geeft aan dat je samen op zoek bent naar een oplossing."

Plaats een reactie

Midden-Noord +95476
woensdag 4 juli 2018 om 13:40
Lastig, is ook geen basismateriaal en zal weinig aan spelen toekomen denk ik. Dan heb je er niks aan tenzij hij tekent voor een appel en een ei.
[Reactie gewijzigd op woensdag 4 juli 2018 om 13:41]
Vind ik leuk
Deck010 +9821
woensdag 4 juli 2018 om 13:42
Hij verdiend een basisplaats op basis van zijn interviews na de wedstrijd. Alleen daarvoor zou ik hem al aanvoerder maken.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 4 juli 2018 om 13:43
Dan is het meer liefdadigheidsinstelling en dat is een voetbalclub niet.
Vind ik leuk
Deck010 +9821
woensdag 4 juli 2018 om 13:46
Hij is in ieder geval anders als alle andere spelers voor de camera.
Mannen als hij en Tommie Beugelsdijk horen gewoon bij de club en geven de club daardoor toch aanzien. Met dat soort kerels krijgt de hele club een gunfactor en dat is zeer belangrijk.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 4 juli 2018 om 14:00
Maar Tommy voegt nog wat toe en staat in de bloei van zijn leven. Vind ik nogal een verschil. Ik zou Nathan niet willen bij onze club omdat het een cultfiguur is.

Hooguit als persvoorlichter dan voor z'n babbel.
[Reactie gewijzigd op woensdag 4 juli 2018 om 14:01]
Vind ik leuk
Cookee +12689
donderdag 5 juli 2018 om 12:59
Nathan is wel een verademing M-N want als je de doorsnee voetballer hoort, dan wordt je heel treurig wat betreft sociaal besef.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
donderdag 5 juli 2018 om 13:20
Daar ben ik het wel mee eens hoor. Maar voetballend gezien heb je er niet veel aan. Daar gaat het mij zelf om. Leuke gozer verder ook en ben ook altijd positief over hem. Het is al nooit een onbetwiste basisspeler geweest bij Roda dus wat moeten wij er dan mee goos?
Vind ik leuk
Cookee +12689
donderdag 5 juli 2018 om 14:07
Oh zo bedoel je voor ADO, nee ik bedoel meer dat de man een prettig mens lijkt. De meesten hebben niet door dat er méér is buiten voetbal, maar voetballend hebben jullie betere idd. Het lijkt een soort Sjaak Polak, die had ook wel een verhaal.
Vind ik leuk
woensdag 4 juli 2018 om 13:56
Dat neppe gedoe van hem is om te kotsen en heb je niks aan binnen je team
Vind ik leuk
woensdag 4 juli 2018 om 14:14
Vind het geen nep gedoe. Hij doet niet mee met het asociale voetbalwereldje en komt juist daardoor eerlijker en openhartiger over.
Vind ik leuk
PWRJC +189
woensdag 4 juli 2018 om 16:46
Die gast is echt zo. Dat is verademing in een zure en cynische wereld. Een verademing tov de azijnzeikers, zoals jouw reactie onderstreept!
Vind ik leuk
★Timmio★ +24937
woensdag 4 juli 2018 om 22:44
Ik heb ook wel een beetje een hekel aan van die neppe aardigheid, maar om de een of andere reden heb ik bij Nathan altijd de indruk dat hij ook oprecht zo is als hij laat zien.
Enorm respect daarvoor natuurlijk, want dat is niet iedereen gegeven
Vind ik leuk
Cookee +12689
donderdag 5 juli 2018 om 14:09
@ZeroSeventySix

Jij vindt de hebzuchtige egotrippers normaal?
En iemand die weet wat er in de wereld gebeurt
dat vind je niet normaal.
Vind ik leuk
Quaresma +5894
woensdag 4 juli 2018 om 16:27
Daarom ben jij ook geen voetbaltrainer.
Vind ik leuk
Deck010 +9821
woensdag 4 juli 2018 om 16:32
Dat is dan ook wel weer waar natuurlijk. Maar toch vind ik dat elke club een cultheld nodig heeft. Dat maakt het wel zo leuk om interviews na een wedstrijd te kijken. Eens iets anders als al die, door de mediatrainers afgerichte schoothondjes, hetzelfde verhaaltje te horen vertellen.
Vind ik leuk
woensdag 4 juli 2018 om 23:25
Oprotten, Poepin verwenner!
Vind ik leuk
HanV +5461
donderdag 5 juli 2018 om 00:49
Voor iedere deelnemer aan de WK-poule, lees even het bericht in de poule over URU - FRA.
Vind ik leuk
tikkietoe +6115
woensdag 4 juli 2018 om 13:42
Hoe kan de jeugdtrainer Rutjes aanblijven als hij als voetballer elders aan de slag gaat vraag Ik mij af?
Vind ik leuk
Excelsior +1413
woensdag 4 juli 2018 om 13:43
Dan stopt hij waarschijnlijk met voetballen of als jeugdtrainer.
Vind ik leuk
Excelsior +1413
woensdag 4 juli 2018 om 13:42
Tja goede vent. Kan helaas niet hetzelfde zeggen van zijn voetbalkwaliteiten.
Vind ik leuk
woensdag 4 juli 2018 om 13:45
Betaal en ze daar nog met appels en eieren echt da s middeleeuws toch
Vind ik leuk
woensdag 4 juli 2018 om 13:46
Aan dit soort 'wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen'-spelers heb je niets als je enige ambitie hebt als profclub, hadden ze al eerder afscheid van moeten nemen, of nog beter: nooit moeten contracteren.
[Reactie gewijzigd op woensdag 4 juli 2018 om 13:49]
Vind ik leuk
woensdag 4 juli 2018 om 13:58
Ambitie is zo'n overdreven woord. Clubs moeten hun plaats eens beseffen Roda zal nooit kampioen worden. Als ze straks weer eens een keer eredivisie spelen dan gewoon kijken om een stabiele subtopper te worden . Zo zouden meer clubs en supporters kunnen denken,dan iedere keer de waan dat ze beter zijn dan ze zijn
Vind ik leuk
woensdag 4 juli 2018 om 14:06
De ambitie zou dan ook moeten zijn om op termijn een stabiele middenmoter in De Eredivisie te worden en van daaruit kun je misschien eens over de subtop na gaan denken, over een kampioenschap zal al helemaal niemand praten.
[Reactie gewijzigd op woensdag 4 juli 2018 om 14:09]
Vind ik leuk
Smithsonian +43267
woensdag 4 juli 2018 om 13:53
Goede uithangbord

Gewoon behouden.
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +3395
woensdag 4 juli 2018 om 14:02
Voegt sportief niets toe. Gewoon maatschappelijk inzetten voor Roda en een beetje de emotionele clown uithangen.
Vind ik leuk
woensdag 4 juli 2018 om 14:08
Kouwe club dat Roda, totaal geen menselijkheid bij die Russen daar
Vind ik leuk
Johnnie +887
woensdag 4 juli 2018 om 14:15
In principe is dit gewoon enorm oud nieuws. Zelf denk ik dat Nathan gaat stoppen en meer bij roda gaat doen naast het voetbal. Verlengen van het voetbalcontract zou in ieder geval niet logisch zijn, hoe goed Nathan ook als persoon past bij roda.
Vind ik leuk
woensdag 4 juli 2018 om 14:49
Hij speelde dit jaar al vaak niet mee in het basiselftal...als hij tijd over heeft kan hij vaker naar de kapper
Vind ik leuk
RtdDub +13355
woensdag 4 juli 2018 om 15:51
Die is toch gewoon al 3 jaar gestopt met voetballen alleen zijn ze het hem vergeten te vertellen.
Heeft de afgelopen 3 jaar 852 minuten in het veld gestaan.
Vind ik leuk
HanV +5461
woensdag 4 juli 2018 om 20:22
Maar een niveautje lager kan het misschien wel.
Vind ik leuk
RtdDub +13355
woensdag 4 juli 2018 om 21:05
Hij is bijna 34 en heeft dus al sinds zijn 31ste nauwelijks gespeeld.
Dus nee... dat niveautje lager wordt hem ook niet als Roda serieus mee wil doen.
Vind ik leuk
Rodapaus +6150
woensdag 4 juli 2018 om 15:59
Hoop dat onze heilige Rutjes behouden kan blijven. Kan begrijpen dat hij graag nog wilt voetballen maar bij welke club zou hij nog in de basis staan. Op maatschappelijk gebied lijkt het me een erg geschikt persoon, en een beetje positief imago kan roda ook wel gebruiken
Vind ik leuk
woensdag 4 juli 2018 om 23:33
Matige voetballer maar wat nog veel belangrijker is...een prachtig mens!!!!
Vind ik leuk
donderdag 5 juli 2018 om 00:05
Het enige wat roda sympathiek maakt. Rutjes
Vind ik leuk
Guntherr +1668
donderdag 5 juli 2018 om 08:50
Prima boegbeeld voor je club, gewoon behouden nog 1 jaartje en dan jeugd trainer maken bij je club.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws