VI: Feyenoord wil vertrek van El Ahmadi opvangen met oude bekende Clasie

    VI: Feyenoord wil vertrek van El Ahmadi opvangen met oude bekende Clasie

    vrijdag 6 juli 2018 om 08:32

    Feyenoord lijkt razendsnel te handelen na het vertrek van aanvoerder Karim El Ahmadi. Volgens Voetbal International moet Jordy Clasie zijn oud-ploeggenoot op gaan volgen op het middenveld van de Rotterdammers.

    El Ahmadi gaat zijn carrière voortzetten bij Al-Ittihad in Saudi-Arabië. De routinier leek lange tijd op weg naar het Franse Stade Reims, maar kiest nu toch voor een lucratief avontuur in het Midden-Oosten. Feyenoord gunt zijn aanvoerder deze transfer en verleent alle medewerking.

    Clasie, momenteel nog onder contract bij het Engelse Southampton en vorig seizoen verhuurd aan Club Brugge, liet recent al weten dat hij dolgraag terug wil keren in De Kuip. De controlerende middenvelder heeft nog een doorlopend contract in Engeland, waar hij zich echter niet gelukkig voelt. Feyenoord hoopt de deal op korte termijn rond te krijgen. Hoeveel het betaalt voor de zeventienvoudig Oranje-international, is niet duidelijk.

    Poll

    Clasie terug naar Feyenoord: zie jij het zitten?

    (11764 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 6 juli 2018 om 08:35
    Leuk voor supporters
    Vind ik leuk
    Berbr +1692
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:37
    Weer een totaal niet creatieve van Geel oplossing. Bovendien heeft Clasie het in het buitenland niet geweldig gedaan. Kom eens met een leuke verrassing! Hebben ze nog scouts bij Feijenoord?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 08:38]
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:46
    Ik kom al een paar dagen langer in De Kuip dan de meesten hier en heb dus ook de tijden meegemaakt dat de ene na de andere exotische verrassing werd gepresenteerd, die vaker wel, dan niet gewoon een miskoop waren.

    Doe mij dan maar gewoon Jordy Clasie die het gras voor Feyenoord wil opvreten op een heel belangrijke positie in het elftal dan een of andere Afrikaan\Zuid-Amerikaan\vul maar in met 37 zaakwaarnemers en contractconstructies die bij aankomst op Schiphol al aan zijn volgende transfer lopen te denken.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 09:16]
    Vind ik leuk
    soplul +2993
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:55
    Echt he....ze willen allemaal maar zoveel mogelijk nieuwe koppen zien.
    Alsof dat een garantie op succes is.
    Voor een team is sowieso het beste als het grotendeels in tact blijft.
    Vind ik leuk
    Futre +2659
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:09
    Wat betalen ze voor hem?
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:15
    Geen idee. Het is ook nog helemaal niet zeker, het is maar een bericht van Martijn Krabbendam.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:28
    Teveel
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:52
    Maakt niet uit, alles is teveel.
    Vind ik leuk
    JuDeCh +46
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:24
    helemaal mee eens!
    Met Clasie weet je wat voor persoon je in huis haalt. Goede stabiele voetabller, en iemand die elke wedstrijd alles zal geven.
    Die zie ik liever terug komen dan een nutteloze dure nieuwe naam.
    Vind persoonlijk wel dat Tapia minimaal kans verdiend op de “6” positie.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4643
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:40
    Goeie stabiele voetballer..?

    Als dat het geval is waarom zat hij in het buitenland meer op de bank dan dat hij speelde?
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3041
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:00
    Wellicht omdat anderen zelfs nog beter en stabieler waren...
    Vind ik leuk
    Garinsha +4643
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:07
    Je meent het.....
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3041
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:09
    Wellicht...
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1555
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:10
    Dus Klaassen is ook opeens geen goede voetballer meer?
    Vind ik leuk
    Garinsha +4643
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:16
    Waarom die vergelijking... ?!

    Maar als je het zo nodig wilt weten.. ik heb klaassen nooit een topper gevonden.. als je in nederland word behandeld als de koning en je komt in buitenland terecht word je toch even wakker van hey zo goed ben ik dus toch niet..
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1555
    vrijdag 6 juli 2018 om 13:08
    Rustig ik bedoel het niet rot. Ik vond Klaassen wel heel goed in Nederland. Ik bedoel alleen dat als je in het buitenland niet slaag je niet gelijk een slechte voetballer ben. Clasie heeft gewoon verkeerde competitie gekozen met zijn 1,10m
    Vind ik leuk
    Garinsha +4643
    vrijdag 6 juli 2018 om 17:54
    ik bedoel het ook niet rot...

    hmm niet perse nee maar wel als je in het begin van je carriere word gehyped.. en je er na nederland niets van bakt..
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:17
    Hij was niet gelukkig in het buitenland.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2346
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:48
    waarschijnlijk omdat het niveau een heel stuk hoger ligt dan hier in de eredivisie waar hij gewoon een aanwinst is.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4643
    vrijdag 6 juli 2018 om 17:53
    juist.
    Vind ik leuk
    Sparks +275
    vrijdag 6 juli 2018 om 22:16
    Het is gewoon erg makkelijk om stabiel te blijven als je ondersteund wordt door een bank.
    Vind ik leuk
    Garinsha +4643
    zaterdag 7 juli 2018 om 00:29
    Goeie.
    Vind ik leuk
    the champ +110
    vrijdag 6 juli 2018 om 13:53
    je moet ook altijd mensen voor op de bank hebben, en wie kun je dan beter als Clasie hebben, heeft een dikke laag eelt op de kont en hij bankt al een jaar of 3-4.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:28
    Want de mogelijkheden bij een transfer zijn natuurlijk of Jordy Clasie of een hele rare buitenlandse constructie.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:38
    Nou... noem eens wat creatiefs want Van Geel wordt creativiteit verweten.

    Positie van El Ahmadi is belangrijk. EL kwalificatie staat binnenkort op het programma. Wat is er dan beter om zo'n vertrek op te vangen met een gast die je door en door kent en die de club door en door kent.
    Laten we wel wezen, de afgelopen jaren is jouw club het ultieme voorbeeld geweest van te laat klaar zijn voor de CL\El kwalificaties.



    Vwb een buitenspeler kan je nog eens rare capriolen uithalen. Maar dit is een veel te belangrijke postie om een lekker dolletjes creatief te gaan lopen doen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:09
    Een keer scouten in scandinavië zou voor Martin al een waanzinnig avontuur.
    Svensson en Midtsjo hadden bij jullie makkelijk mee kunnen komen en je was ruim 10 miljoen goedkoper uitgeweest.

    Mijn club heeft hier geen fluit mee te maken.

    Creatief? Met Larsson, Boetius, Elia, Kuyt, Bilal en Berghuis heeft hij niet een onbekende speler gehaald.
    Martin van Geel is hooguit een beetje creatief voor de spitspositie, maar daarmee verschiet ie dan wel direct al z'n kruid.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:23
    Wat is er mis met bekende spelers halen?

    Daar is nou eenmaal jaren geleden voor gekozen, zo kort nadat Gullit in 1 seizoen 16 spelers aantrok waarvan 14 buitenlanders en de toko bijna failliet ging.

    Vraag de gemiddelde Feyenoord supporter die oud genoeg is wat zijn favoriete Feyenoord elftal\periode was en je zal meer dan waarschijnlijk de periode 91-95 als antwoord krijgen.
    Herkenbare, bekende Nederlandse spelers met een vleugje Kiprich en\of Larsson.

    Noem me nostalgisch maar ik heb liever een Nederlander in het veld voor mijn club die niets liever doet dan voor die club te spelen dan een of andere vage buitenlander waar dan ook vandaan die een Nederlandse club alleen maar ziet als een tussenstap in zijn "project"
    Laat die maar lekker oppleuren naar FC Hornbach

    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:50
    Niks. Er is alleen iets mis mee als je het doet omdat je de onbekende spelers allemaal niet in kaart hebt.

    Ja, again, er zijn meer dan twee mogelijkheden.
    AZ haalt toch ook Nederlanders en buitenlanders?

    Ja, leuk. Ik stel ook geen vreemdenlingenlegioen voor.
    Alleen zitten daar wel een paar stappen tussen.

    Dat is niet nostalgisch, maar gewoon heel kortzichtig.
    Alsof alle buitenlanders denken in stapjes omhoog en Nederlanders niet.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:01
    En dat heeft Feyenoord niet? Jij denkt dat iedere aankoop van Van Geel de enige speler op zijn lijst was? Hij heet ook Gustafsson en Jorgensen gehaald.
    Dus ik heb het vermoeden dat er wel degelijk alternatieven die nog niet iedereen kent in het zich zijn geweest maar als je op een gegeven moment voor een bepaald beleid kiest (zijn mijn vorige reactie) en het werpt vruchten af (schuld weggewerkt, bekers en kampioenschap) dan denk ik dat er bij gelijke geschiktheid een voorkeur wordt gegeven aan: die kennen we.

    Dat laatste gaat nergens over. Mijn opmerking dat ik liever iemand in het veld heb staan die graag voor Feyenoord speelt en niet al weer met een volgende club in zijn hoofd zit kan je niet weer gaan weerleggen met "Alsof alle buitenlanders denken in stapjes omhoog en Nederlanders niet"
    Ik heb het hier over Clasie die al aangegeven heeft dat het buitenland eigenlijk niks voor hem en zijn gezin was. Dus die denkt inderdaad niet meer aan een stap hoger\buitenland als hij, hopelijk, weer bij Feyenoord speelt.
    Iets wat je in 99% van de gevallen wel hebt als je een Afrikaan\Zuid-Amerikaan\Nordic haalt.
    Stuk voor stuk zien die de eredivisie als tussenstop.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:12
    Nee dat hebben ze niet.
    Nee, ik denk dat hij voor veel spelers een Nederlands alternatief heeft.
    Jouw theorie zou betekenen dat alle Nederlanders even goed of beter waren dan de onbekende buitenlandse spelers.
    Dus wereldwijd was er voor hetzelfde bedrag geen betere linksbuiten dan Boetius en geen betere rechtsback dan Diks. Of een betere buitenspeler dan Bilal.
    Dat lijkt me allemaal heel onwaarschijnlijk.

    Oke. Clasie wil inderdaad na zijn mislukte avontuur graag terug naar de kuip. Dat snap ik.
    Denk je dat St. Juste, Nieuwkoop, Larsson en al zijn Nederlandse aankopen zijn gekomen om hun hele carriere bij Feyenoord te spelen? Die willen net zo graag een stap omhoog zetten als Scandinaviërs hoor.
    Of denk je dat Feyenoord het ultieme einddoel is voor Nederlandse spelers?
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:27
    Daar ga je weer. Ik zal dat laatste deel niet ontkennen maar nogmaals... daar gaat het hier niet over. Ik plaatste die opmerking vwb Clasie.

    En net zoals ik niet weet wie er nog meer op het lijstje stonden als alternatief voor hen die jij noemt, weet jij dat ook niet.
    Alleen denk je heel stellig het wel te weten met je "Nee dat hebben ze niet" En dat is natuurlijk onzin.

    Bilal is een "oude" aankoop uit de tijd dat ze blij waren dat ze uberhaupt weer eens wat konden aantrekken wat niet transfervrij was.
    Diks was gehuurd. Geen idee of er een betere back te huren was die je meteen in het veld kon gooien omdat ie in elk geval zijn ploeggenoten verstond. Nieuwkoop was 1ste keus maar die ging zoals zowat de hele verdediging de lappenmand in en zo kwam Diks aan speeltijd toe.

    Kijk naar je Braziliaan en Colombiaan en bij AZ naar al hun Nordics die ze minimaal 6 maanden laten acclimatiseren voor ze ze opstellen. Beetje zonde omdat met een huurspeler te doen.

    Boetius heeft een dramatische periode gehad 6 weken voor en na de winterstop maar zet desondanks 6 goals en 7 assists neer in 1678 minuten.
    Zal voor de verandering eens geen Ajacied pakken ;) dus neem ik bergwijn die in 500 minuten meer bij de kampioen welgeteld 2 goals meer maakte en hetzelfde aantal assists had.

    Je zal mij niet horen dat vorig seizoen een succes was voor Feyenoord. Maar door die belachelijke blessure epidemie is er wel een vertekend beeld ontstaan over hoe rot het was of hoe rot sommige spelers (Diks, Boetius) presteerden.
    Als je gewoon de cijfertjes van dat soort spelers er bij neemt, viel dat namelijk best wel mee.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:38
    Nou, volgens mij klopt mijn redenering redelijk dat als wat jij zegt klopt elke Nederlander even goed of beter is dan het buitenlandse alternatief.
    En volgens mij klopt het ook dat dat heel onwaarschijnlijk is.

    Nou en? Bilal kostte 3 miljoen en voor 3 miljoen kun je veel betere spelers halen dan Bilal.

    Zonder enige twijfel.
    Iedereen die Nederlands, Vlaams of Engels kan had kunnen communiceren.

    Het gaat me ook helemaal niet om vorig seizoen. Elke blinde kan zien dat dat niet representatief zijn.

    Het gaat me er eigenlijk alleen om dat als je je alleen focust op Nederland je de meeste spelers over het hoofd ziet. En dat is zonde. Jullie hadden veel verder kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:55
    Hoeveel verder?
    Sinds 2010 is er 40 miljoen schuld weggewerkt, er is ieder jaar Europees voetbal gehaald, er is 3 weken gelden een nagelnieuw trainingscomplex geopend (niet dat je daar hier iets hebt over kunnen lezen), een paar bekers, een kampioenschap.

    Geloof me 8 jaar geleden had iedere Feyenoorder daarvoor getekend.

    Ik maak me drukker om het stadion dan om Van Geel zijn handelen in zake transfers. 12 maanden gelden was heel voetbalminnend Nederland nog juist van mening dat ie prima zaken had gedaan.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 13:03
    Nou, op een minder grote afstand van Ajax en PSV en een grotere afstand van AZ.
    Ik weet dat het veel beter gaat dan de jaren daarvoor.
    Maar als je bedenkt dat die jaren daarvoor compleet dramatisch waren betekent het niet dat het nu geweldig gaat.
    Het wegwerken van schuld heeft voor een groot deel te maken met het verkopen van doorgebroken spelers. Niet met de succesvolle aankopen.

    Dat snap ik. Van heel slecht naar best goed is een paar sprongen vooruit. Maar het hadden er ook meer kunnen zijn.

    Dat stadion ben ik ook heel benieuwd naar. De website klinkt als gebakken lucht.

    Ik vind dat niet. Amrabat en St. Juste snapte ik en dat was het wel.
    Vind ik leuk
    the champ +110
    vrijdag 6 juli 2018 om 13:58
    Hoe lang is het nog maar geleden dat jullie de rijkste club van Europa waren, kijk eens waar je nu staat.
    En kijk ook eens wat voor eigen vermogen er is daar aan de maas, je gaat toch zeker wel janken dan.
    Een en al armoe.

    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 14:05
    Dat is bijna 50 jaar gelden dat Feyenoord de rijkste ploeg van Europa was. het is je misschien ontgaan maar er zijn wat dingetjes veranderd sindsdien.
    Je hebt nu ploegen als Huddersfiled die per jaar zo'n beetje 2x de Ajax begroting ontvangen van Sky\BT

    En de rest ga ik niet eens op in. Ik doe niet aan mijn bankafschrift is groter dan de jouwe.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15377
    vrijdag 6 juli 2018 om 14:13
    Vorig boekjaar is zonder CL-inkomsten afgesloten met c.a. 25 miljoen op de bank. Keer jij anders even je broekzakken leeg? En hoe lang dat geleden is? Bijna 50 jaar! Je hebt pannekoeken en pannekoeken en dan volgt the chump.
    Vind ik leuk
    Martinnat +731
    vrijdag 6 juli 2018 om 19:25
    De dikste bankrekening hebben van allemaal en niks winnen is dat geen armoe dan.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 16:39
    je 91-95 sluit ik me helemaal bij aan rtddub. sowieso je hele argumentatie wat mij betreft geen speld tussen te krijgen. geef mij maar spelers die heel graag voor feyenoord willen spelen en daar trots op zijn
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:29
    En daarmee heeft van Geel ook gelijk een goede slag geslagen. Er zijn wat spelers gehaald die niet voldeden maar kijk dan vooral naar de situatie waar Feyenoord toen in zat. Nu nog even op safe spelen met Clasie, want mogelijk vertrekt een Vilhena ook nog, dan heb je liever een middenveld waar al een kind van de club staat dan Tapia, Amrabat en Ayoub of een 'exotische aanwinst'
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:51
    In die situatie had ik iemand aangesteld die in het buitenland goedkopere goede spelers had gevonden.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:29
    Die de competitie niet kennen, zeker ook te halen waren (not) en ook geen aanpassingsproblemen zouden hebben gehad? Ja als je daar op kan scouten... Dan ben je werelds
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:42
    Dan zijn ze bij AZ wel veel wereldser dan bij jullie.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:11
    Daar is het instromen een stuk makkelijk maar dat hoef ik jou niet te vertellen... Sulejmani slaagde bij Heerenveen maar flopte bij Ajax.... Az, Vitesse, Utrecht, toentertijd Twente zijn allemaal een stukje makkelijker instromen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:19
    Volgens mij valt dat heel erg mee.
    De druk is wat lager, maar als je goed genoeg bent kun je gewoon meekomen.
    En dat geldt wel voor de meeste AZ aankopen.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:25
    De druk is veel lager, topclub vs subtopper, genoeg voorbeelden spelers die deze stap makkelijk maakten maar hogerop gewoon niet trokken... Snap dat je nu doet of je het allemaal niet ziet
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:31
    Het drukverschil tussen AZ en Feyenoord is niet zo groot hoor.
    Jullie dramaseizoen werd gewoon gered door de beker. Doe dan niet alsof de druk ontzettend hoog is.
    Bij Ajaz en PSV hadden de fans dat niet gepikt.

    Alsof het feit dat Sulejmani mislukte betekent dat andere buitenlanders ook zouden mislukken.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:33
    Oh echt Keizerout, snap jij nou serieus niet wat ik bedoel? Dit is een voorbeeld.

    Dan daarbij ligt natuurlijk de druk bij Feyenoord hoger dan bij AZ, als je dat als niet snapt, sorry maar dan houdt het echt op. Topclub vs subtopper, kuipvrees....

    Bij Ajax pikken ze al 4 jaar lang helemaal niets, dus waar praat je over?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:36
    Ja, maar geen zinvol voorbeeld.
    Sanchez kostte 5 miljoen en slaagde wel. Zie je? Daar ging je voorbeeld.
    Botteghin kon het toch ook aan?
    Waarom dan een Botteghin uit Brazilië niet?

    Ja, maar niet heel veel. Jullie zitten tussen Ajax en PSV en AZ in.

    Ik praat over dat Feyenoord er goed aan zou doen om buitenlandse spelers te halen.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:41
    Er zijn gelukjes die slagen, klopt. Maar tig geflopte spelers, die lijst is velen malen langer. Boilesen bijvoorbeeld. Cassiera… Larsson redt het op dit moment niet... Tapia heeft moeite met de stap, Amrabat ook. Daar is weer een voorbeeld en dan komen die nog niet eens uit het buitenland.

    Botteghin had het in het begin ook moeilijk!

    Ajax zit tussen PSV en Feyenoord in, allemaal net niet ondanks het geld.

    Aan buitenlandse spelers kleeft een enorm risico, Boilesen, Fischer, Cassiera, nog meer wonders van Ajax die het niet redden? Neres had het in het begin moeilijk en laten wij niet praten over zijn prijs die Feyenoord op dit moment nog niet kan betalen!
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:54
    Oh als ze slagen is het een gelukje :p grappig.

    Buitenland heeft er ook geen fluit mee te maken, dus dat is wel logisch.

    Hahahaha oke
    Ik ben wel klaar hiermee.
    Probeer volgende keer een goed argument
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:57
    Niet, hoeveel spelers hebben moeite met de overstap naar Europa? Snap wel dat jij na feiten er klaar mee bent, geeft ook niet. Kom beter de volgende keer met feiten en niet je mening, ook kijkend naar de prijzen die voor buitenlanders betaald moeten worden en het bijhorende salaris... Wel jammer dat ik jou voorbeelden geef en jij komt met 'Buitenland heeft er ook geen fluit mee te maken, dus dat is wel logisch.' en 'Probeer volgende keer een goed argument'. Dit zijn de argumenten en de namen die ik eerder heb gepost. Volgende keer beter voor je, met je passende naam
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 16:09
    Ja ik weet niet hoor.
    Jij probeert te doen alsof Feyenoord een fantastisch aankoopbeleid heeft terwijl dat overduidelijk niet het geval is.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 16:11
    Zeker geen fantastisch aankoop beleid, kopieer waar ik zeg dat dit wel zo is. De lijst met geflopte (buitenlandse) spelers is bij Feyenoord ook zeker aanwezig, net als bij PSV en noem maar op. Alleen jij komt met waarom geen buitenlandse speler.... Daar geef ik jou argumenten en feiten over(na jou reacties), dat jij dat komt met zulke antwoorden zegt mij al genoeg, roepen in de ruimte...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 16:19
    Sorry, ik zal het anders zeggen.
    Jij verdedigt het dramatische aankoopbeleid van Feyenoord.
    En je doet alsof het onmogelijk is om in het buitenland goede spelers te vinden die niet mislukken.

    Dat ik je argumenten niet overtuigend vindt ligt vooral aan de kwaliteit van de argumenten.
    Ja, buitenlandse spelers kunnen mislukken. Nederlandse ook.
    Wat was je argument?
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 16:28
    Waarom zou je in het buitenland gaan scouten als je Clasie terug kan halen? Wil inleveren, uiterst gemotiveerd, kind van de club... wat is jou argument om hem niet te halen? Jij komt met wat geroep maar geen feiten en dan zeg jij je argumenten zijn niet overtuigend? Haha humor heb je wel, zijn argumenten onderbouwd met feiten waar jij steeds niet op terug komt of terug durft te komen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 16:45
    Clasie heb ik geen problemen mee.
    Dat is voor Feyenoord (als hij nog even goed is of beter) een buitenkans.
    Alleen is dat geen excuus om al je andere spelers ook maar uit Nederland te halen.

    Ja, sorry, maar het zijn gewoon matige argumenten.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 17:43
    Waar zeg ik dat dan? Ik geef aan dat ik begrijp dat ze beter Clasie halen dan een speler uit het buitenland want daar begon het mee. Blijf bij de FEITEN
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 17:47
    Oke
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:43
    Dario Cvitanich


    Samuel Kuffour

    Ismail Urzaiz

    Tom Soetaers

    Robbie Wielaert

    Olaf Lindenbergh

    Edgar Manucharyan

    Jurgen Colin

    Albert Luque

    Viktor Sikora

    Gewoon een paar namen met totaal geflopte spelers. Bojan kan je daar aan toevoegen
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:55
    Ja klopt. Slecht scoutingswerk.
    En in veel gevallen ook nauwelijks gescout denk ik.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:59
    Oh nu weer slecht scoutingswerk en nauwelijks gescout Serieus? Ga je nu echt met dit antwoord komen? Slagen ze zijn ze goed gescout en slagen ze niet slecht gescout of amper gescout? Dit zijn jou 'feiten'? Nu snap ik waarom je er klaar mee bent, met deze discussie... Iets roepen in de ruimte ben je goed in maar dan met feiten komen en meneer trekt terug
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 16:11
    Snap je wat scouten is?
    Scouten doe je om iemands kwaliteiten in te schatten.
    Als iemand het haalt heb je dus ingeschat dat het goed zat en had je gelijk.
    Als iemand het niet haalt had je het minder goed ingeschat. Blessures daargelaten.
    Lijkt me allemaal vrij simpel en logisch.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 16:15
    Haha, inschatten wat iemand zijn kwaliteiten zijn. Joh echt? Daar komt ook een hoop geluk bij kijken zoals je weet want er zijn ook redelijk wat spelers die het bij een club niet redden na hun overstap en ergens anders uitbloeien tot Europese subtopper. 1 voorbeeld, Michel Bastos. Past een speler bij de competitie, de club, de strategie, lukt het met de taal, dat zijn factoren waar je geluk bij moet hebben

    Elia
    Berghuis
    Jorgensen

    Allemaal spelers die goed gescout waren, het niet redden in een competitie/land en het ergens anders wel weer waar maken
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 16:23
    Ik zou dat geen geluk willen noemen. Dat zijn vaak gewoon dingen waar je invloed op kunt hebben. 'Geluk' en 'pech' zijn vaak vooral gevolgen van een gebrekig overzicht. (Niet als aanval bedoeld, maar vaak kun je dingen verder analyseren en is het ineens geen geluk of pech meer, maar vind je een reden)

    Als ze het niet redden waren ze misschien niet zo goed gescout.
    Dat Berghuis in Engeland niet meekon vond ik geen pech. Dat was slecht gescout. Dat Berghuis bij Feyenoord wel goed mee zou kunnen s goed gescout.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 16:31
    Dat Berghuis niet slaagde was omdat de trainer een ander systeem ging spelen waar geen plaats was voor een buitenspeler. Dan daarbij heeft het zeker daarmee te maken, als jij of je familie zich niet fijn voelt in een land dan werkt dat door bij een speler, voorbeeld daarvan is Clasie
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 16:46
    Hey Niels. Ik ben er een beetje klaar mee. Veel succes komend seizoen.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 17:41
    Haha, geen feiten vanaf jou kant alleen je mening. Jij ook succes, je nieuwe naam zal zijn: tenhagout
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 17:46
    Is goed.
    En sowieso niet.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:35
    Wou jij overigens zeggen dat jij het verschil tussen AZ en Ajax ook niet snapt? Topclub vs subtopper? Na 4 jaar geen prijzen is dat toch niet weg gegaan of wel?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:38
    Ja, maar wij zijn ook nog gewoon qua budget en selectie een topclub.
    Of wou je zeggen dat Feyenoord en Ajax met dezelfde verwachtingen het seizoen ingaan?
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:45
    Ajax wil geloof ik 2 keer in de 5 jaar kampioen worden, Feyenoord wil lang mee doen om het kampioenschap/kampioen worden (afgelopen seizoen bijvoorbeeld hun doel). Budget en Selectie van Feyenoord is ook topclub waardig, je gaat over het algemeen krom
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:51
    Overigens, om niet in een oneindige discussie te raken, Huntelaar, Tadic, Schone, Lamprou, Schuurs, Sinkgraven, de Jong, Ziyech, Labyad, Siem de Jong, zijn ook allemaal Eredivisie spelers geweest. Daar loopt ook wat buitenlands bij maar over het algemeen zocht Ajax het ook in de Eredivisie en sporadisch daarbuiten
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 16:07
    Haha sporadisch. Oke Niels.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:28
    Amen.

    De tijden van Picun, Sanchez, Claeys, Glaucio, Babovic en Ghaly liggen nog vers in m'n geheugen. Nee, geef mij maar Clasie. Volgens mij ook aanwijsbare redenen waarom ie in het buitenland niet maximaal heeft gepresteerd.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:31
    Helemaal eens.
    Behalve met Pablo Sanchez. Dat was een kanjer. Maar om een of andere reden moest Beenhakker hem niet.

    Clasie heeft gewoon aangegeven dat in het buitenland leven niks voor hem en zijn gezin is.
    Daar ga je dus niet beter van voetballen als je je zo voelt.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1099
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:17
    Precies man , "Vitamina" was 2 jaar lang de beste Feyenoorder.Zorgde met zijn goals en assists ervoor dat we niet helemaal wegzakte op de ranglijst toendertijd. De enige Zuid-Amerikaan die presteerde bij ons in die tijd!
    NB En Ghaly was ook geen verkeerde,al was dat weer een jaar of 8 later!( en een Egyptenaar,geen Zuid-Amerikaan)
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 15:20]
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25502
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:33
    Cruz was een voltreffer. En Pardo redelijk, volgens mij? Ik herinner me nog een goede goal in de CL tegen Newcastle United.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:51
    Emerton en Ono ook. Somalia, Song, Bastos, Gibbs, Ostlund etc. weer niet ;-)
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:04
    Cruz was een kanjer. Ono uiteraard ook. Van Bommel noemde die niet voor niks de moeilijkste tegenstander waar hij ooit tegen had gespeeld. En toen had ie al Barca en Bayern achter zijn naam staan.

    Maar helaas is dat niveau niet meer aan te trekken.
    Allemaal leuk hoor, de Lozano's en Neres maar mogen beiden nog niet de veters strikken van Cruz en Ono.
    Nog een categorie hoger en dan kom je bij Romario en Ronaldo
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:08
    En zo is het. Ono was echt een eindbaas.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1099
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:29
    GVD Ono,een van de beste spelers die we ooit gehad hebben( en ja,ik ken de elftallen uit begin jaren 70!)
    Wat mogen we blij zijn dat hij bij ons voetbalde.Hoorde eigenlijk een niveautje hoger te voetballen. Zag hem zo in het elftal van Arsenal toendertijd,hij paste zo daartussen met Henry,Bergkamp,Pires,Viera,Ljungberg,Fabregas etc.
    Ono=Baasvoetballer!!
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:47
    Yep, en gesloopt door zijn eigen voetbalbond die hem voor iedere flutpot over liet vliegen vanuit Europa.
    Heb hem nog wel eens bij Western Sydney Wanderers zien spelen en de klasse droop er op zijn 35ste nog steeds vanaf.
    Nog steeds actief trouwens in japan.
    maar daar lijkt leeftijd ook niet zo uit te maken als je naar hun held Miura kijkt.
    Die is 51 en speelt nog steeds op het 2de niveau daar.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:31
    Exact dit en dan vergeet je er nog een paar maar ben het helemaal met je eens. Een Jorgensen, speler die al aardig wat ervaring heeft is een mooie kans, maar ga niet op een 17 jarig jongetje gokken die je waarschijnlijk 5 á 6 miljoen moet kosten of meer en een salaris waar de gemiddelde Feyenoord speler onder zit en hij flopt na 2 á 3 jaar
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25502
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:31
    Wat van ver komt, lijkt altijd lekkerder!

    Goede zet om een oude bekende terug te halen. Benieuwd of het financieel ook haalbaar is. Southampton zal Clasie vast niet voor een appel en een ei laten gaan.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5643
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:32
    Dit is geen vooruitgang voor Feyenoord. Wat heb je aan Clasie? Mist notabene wedstrijd ritme. Ik hoop voor Feyenoord dat ze goeie spelers halen want achterstand op bv Ajax wordt alleen maar groter.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 10:23]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:53
    Denk dat het wel meevalt. 't Is niet zo dat ie helemaal niet gespeeld heeft afgelopen seizoen. Meer dan een Daley Blind bijvoorbeeld. En ritme heb je zo terug.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:30
    Ja...dat zie je verkeerd volgens al die kenners hier.
    Blind met een "engels" salaris contracteren bij Ajax is fantastisch en gaat op termijn zeker Europees succes brengen. Want Daley Blind is eigenlijk gewoon Messi in vermomming.
    Nou heb ik op zich niks tegen een zgn "engels " salaris betalen maar wel als je dat doet aan Daley Blind.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:34
    Clasie is zo weer wedstrijdfit, ritme komt wel. Volgens mij had Elia ook al een tijd niet gespeeld en zo zijn er meer voorbeelden (Berghuis ook amper gespeeld). Het gat groter? PSV zou afgelopen jaar niet mee doen met hun selectie, Feyenoord het jaar daarvoor het gat van 22 punten niet dichten met de selectie die ze hadden... De rest is geschiedenis. Ajax investeert nu veel geld maar de vraag is, kunnen ze aarden in het Ajax systeem/Nederlands voetbal? De kans op floppen is groter dan bij Clasie, dat zal je toch met mij eens zijn
    Vind ik leuk
    Leeuw +5643
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:42
    Ja, ben ik wel met je eens. Misschien moet ik het anders verwoorden want met Clasie heeft Feyenoord misschien een oude vertrouweling terug, maar een geweldenaar was het nooit. Pure verdediger die af en toe een mooie pass gaf. Feyenoord moet vooruit kijken en spelers contracteren waar supporters voor naar het stadion willen komen, maar aan de andere kant hebben ze daar geen moeite mee met zo'n trouwe legioen.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:46
    Zulke spelers zijn in dit stadium nog niet haalbaar, of je moet PSV constructies gaan doen waar overigens ook niks mis mee is, maar liever niet bij Feyenoord. Met Tapia en Ayoub maar nu ook Clasie (als die komt) heb je aardig wat spelers in huis die een goede pass hebben, Amrabat ben ik nog niet zo zeker van en Toornstra kan het ook, scoren trouwens ook. Ik zie Clasie bij vertrek van KEA en Vilhena graag komen, Janmaat erbij, goede spits erbij en een vleugelspeler (of 1 uit de jeugd) en je bent klaar... Bij Ajax moet alles nog maar passen en wie gaat banken? Bij PSV is de vraag wat na het WK gebeurd want aan belangrijke spelers wordt daar harder getrokken dan bij Feyenoord (bij Ajax overigens ook)
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:39
    Achterstand op 020 groter? De laatste jaren laten zien dat een hecht team prijzen pakt. Dat zijn niet perse de beste voetballers. Ben benieuwd of TH in staat is om van de ‘sterrenselectie’ een team te maken.
    Vind ik leuk
    Leeuw +5643
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:43
    Klopt, maar wel 2 keer kansloos verliezen van Ajax. Dat moet Feyenoord dus niet meer willen of zie ik het verkeerd?
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:49
    Als wij elk jaar van Ajax verliezen en kampioen worden of PSV, dan is dat makkelijker te verdragen
    Vind ik leuk
    Leeuw +5643
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:53
    Goeie... om en om dan maar. :-)
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:26
    Kan ik mee leven ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 13:12
    Ik denk dat ze dat ook niet willen :-) maar Het spel van Ajax ligt Feyenoord niet. Dit in tegenstelling tot die van PSV.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:48
    En ondertussen ook nog eens de spelers die banken tevreden kan houden, want dat gaan ze niet leuk vinden. Salarissen zullen hoger liggen van aankopen en die verhouding gaat dus ook scheef
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:25
    Ze verwachten hier ook gewoon dat Feyenoord in elk land minstens 10 scouts heeft om al dat talent te komen bekijken! Dat risico moet je alleen nemen als je niet op de centjes hoeft te letten en bij Feyenoord is het niet zo dat ze eens een gok van 7 a 8 miljoen kunnen nemen en dan nog niet te spreken over het niet EU salaris wat daar aan hangt
    Vind ik leuk
    2cents +53654
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:54
    Een bekende met de club is inderdaad makkelijk en snel in te passen en geeft betere sportieve continuïteit.

    Wordt verder verwacht dat Vilhena vertrekt? Want Vilhena, Ayoub, Amrabat moet toch ook een prima middenveld worden? Dan heb je ook nog Tapia die daar kan spelen. Eventueel met een meer aanvallende optie dan Clasie voor erbij?
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:40
    Gaat Vilhena nu niet, dan gaat ie volgend jaar wel.
    Blijven toch aardige cijfers die hij achter zijn naam had vorig seizoen en misschien is het beter nu te verkopen en speel je daar ook al meteen op in met Clasie.

    Die 4 middenvelders die je opnoemt, moet je inderdaad wel wat van kunnen maken. Maar ja, krijg een zelfde probleem met je middenvelders als je vorig jaar met je verdedigers had en je moet 17-jarigen op gaan stellen.
    Op zich niet erg om die , als ze goed genoeg zijn, zo nu en dan eens te laten ruiken aan het grote werk, gedwongen zijn ze op te stellen is een ander verhaal.

    Edit; We vergeten Jens gewoon effe.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 12:43]
    Vind ik leuk
    2cents +53654
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:09
    Dat klopt wel, al moet Feyenoord toch ook wel iets hebben in de groep 18-21?
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:13
    Dan zit je in de Schuurman generatie. Werd een hoop van verwacht, is zelfs een boek over geschreven.
    Maar het zit er niet naar uit dat daar ook wat uit gaat komen.
    En behoudens die, zou ik echt moeten gaan zoeken naar een speler van die leeftijd die je zonder problemen even inpast mocht het nodig zijn.
    Tenzij je Nieuwkoop op het middenveld er bij hebt, want dat is hij ten slotte van nature.
    Vind ik leuk
    2cents +53654
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:56
    Al met al wel een goede optie dan, Clasie. Betekent wel dat als Vilhena niet vertrekt Ayoub of Amrabat (weer) een jaar meest op de bank zit.

    Maar dat is ook simpel, als ze goed genoeg zijn spelen ze. Zo werkt dat.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:59
    Precies. En als blijkt dat 1 van die blagen van onder de 19 ze allemaal op een hoopje speelt gooi je die er in. Goed genoeg is oud genoeg.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1272
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:16
    en zo leg ut
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2540
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:24
    Bij Sparta zijn ze nu ook wakker.
    Hollands en met een beetje ervaring is beter dan de meeste exoten...
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1099
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:05
    Ken je ze nog,uit de Arie Haan-tijd? Patricio Graff,Fernando Picun,Tati Monyoya,Pablo Sanchez( al was dit geen verkeerde,goede aanvallende middenvelder) en later Donde!!!
    En dan niet het grote Braziliaanse talent vergeten: de onnavolgbare Glaucio!!
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:17
    En 1 man die hoewel hij voetballend geen succes werd toch voor altijd in mijn Feyenoord hart zit; Jorge Acuna.
    Die liep toen niet weg voor dat vullis op De Toekomst
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1099
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:23
    Absoluut, die wedstrijd van Jong Feyenoord bij die gribusbende! Daar liet Acuna even zien wat Zuid-Amerikaanse 'mannelijkheid' is!!
    Vind ik leuk
    davidben +4603
    vrijdag 6 juli 2018 om 20:12
    Tati Montoya kan ik me nog herinneren :)
    Vind ik leuk
    Moa +3607
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:06
    Wat maakt het allemaal uit, er is geen prijs voor creatieve oplossingen.

    Clasie is een uitstekende versterking, was met 23 jaar de Eredivisie al volledig ontgroeid, stuk of 50 wedstrijden gespeeld voor Southampton, daar is hij heus niet slechter van geworden.

    van Geel levert al jaren uitstekend werk met de middelen die hij tot zijn beschikking heeft gehad.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5400
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:17
    Juist, hij heeft in al die jaren maar liefst 3 spelers (van zijn eigen aaankopen) met winst kunnen verkopen, echt een top TD.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 09:18]
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:29
    Je weet dat ie van 2010 tot 2015 vooral transfervrije spelers heeft moeten halen en hij dus ook zowat niks heeft uitgegeven?

    Je weet ook dat Feyenoord niet aan de beurs genoteerd is en dus geen aandeelhouders tevreden hoeft te houden met fantastische winsten.

    Je weet ook dat sinds hij bij Feyenoord zit de prestaties vele malen beter zijn dan voor hij er zat?

    Je weet ook hoeveel schuld Feyenoord had toen hij er toch in wilde stappen?

    Inderdaad. Een top TD.
    Hij is mijn vriend ook niet maar ben blij dat ie er in is gestapt destijds.

    Ook blijft het altijd oorverdovend stil als je om alternatieven vraagt.
    Ik zou best graag Mochi als TD en Sampaoli of Bielsa als trainer bij Feyenoord willen zien maar laten we nou wel een beetje realistisch blijven.
    Vind ik leuk
    wimpert +148
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:39
    Helemaal mee eens . en wat te denken van Koeman!? Die kwam ook en alles werdt beter. Maar wie er ook TD Voorzitter of Trainer is, gelul hou je toch.. en we waren ook wel verwend he met al die voorgangers van van Geel die het zoveel beter dede, idem voor Gudde( in mijn ogen een Held )
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:44
    Er zijn een paar twitter accountjes en "journalisten" die veel te veel worden na-gepapegaaid door mensen die zelfstandig denken zijn verleerd. Of dat sowieso nooit hebben gekund.
    Het vervelende is dat die twitteraccountjes en hun volgers om een of ander misplaatste reden denken ergens "recht" op te hebben en als er niet gebeurt wat zij vinden dat er gebeuren moet, gaan ze hun speeltjes uit de wieg gooien.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5400
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:49

    Jij mag lekker tevreden zijn, dat typeert de kutmentaliteit binnen onze club. We raken nu alweer ver achterop psv en ajax, maar het is weer allemaal hosanna.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11918
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:38
    Ik heb HCS in 1990 en 2010 meegemaakt.
    Die "ik heb overal recht op want ik volg de club via teletekst en ik koop een shirt op aliexpress"-supporters hebben werkelijk geen idee hoe het is om je club bijna te gronde te zien gaan.
    Minste of geringste en de rammelaartjes worden uit het wiegje gesmeten.
    Niet alleen moeten er miljoenen aan exoten uitgegeven worden, ook de eigen jeugd moet opgesteld worden. Het feit dat er maar 11 tegelijk kunnen spelen schijnt ze te ontgaan.
    Vind ik leuk
    Moa +3607
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:36
    Wat een zuur gejank, zeg dan niks. En welke spelers heeft hij dan precies kunnen "kopen" in de jaren dat Feyenoord enkel en alleen maar schulden moest aflossen?

    Aankopen zijn vaak breedte versterkingen geweest omdat er geen geld was voor betere spelers, oudere spelers die gehaald zijn zoals Elia, Kuyt, El Ahmadi en nu van Persie zijn ook uitstekende transfers waarvan je van tevoren al weet dat je ze niet meer gaat verkopen.

    van Geel verbeterd de selectie van Feyenoord structureel, ondanks dat er nooit geld was is Feyenoord er in geslaagd elk jaar te verbeteren, 3 prijzen te winnen en ondertussen een schuld van 50 miljoen weg te werken.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:38
    Tsja, als verkopen van je "eigen" aankopen het enige referentie kader is van een goede TD... Welke aangekochte spelers heeft Overmars met winst verkocht? Duarte? Viergever? Westermann? Sana?

    Van Geel is met name in het begin zo handig geweest om de contracten van Vlaar, Karsdorp, De Vrij, Indi, Kongolo en Clasie een aantal keer open te breken. Heeft toch ook centen opgeleverd. Daarnaast heeft-ie in de begin jaren moeten winkelen met een lege portemonnee dus wat verwacht je dan?

    Tot slot is onder zijn beleid Feyenoord weer kampioen geworden. Kunnen de Mark Wotte's, Leo Beenhakker's en Peter Bosz'jes van deze wereld niet zeggen.

    Tuurlijk, z'n transferbeleid is niet exotisch. Maar dat hoeft ook niet.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1181
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:38
    Eindelijk eens iemand die het zegt. Tuurlijk, er zaten ook de spelers bij die het niet gered hebben, Bilal recent voorbeeld, maar ook genoeg spelers die het wel redden en het erg goed doen, spelers die nog zeker de potentie hebben om uit te groeien tot dragende spelers (Tapia, Amrabat, St. Juste als voorbeeld). Berghuis, wat moet Feyenoord daar dan mee? Geflopt in het buitenland. Fout, paste niet in het systeem dat de trainer speelde, dat is iets anders. Kijk waar meneer Berghuis nu staat.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11943
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:15
    Ruud Vormer ;-)
    Vind ik leuk
    Ryan82 +974
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:17
    Ben het helemaal met je eens. Ik heb dit al zo lang geroepen.. totale onkunde.. Geen nieuw talent enkel spelers die mislukt zijn halen we terug.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:39
    Zou een terugkeer van Klaassen bij Ajax onkunde zijn?
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2467
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:42
    Ja
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:50
    En Blind? ;-)
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2467
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:15
    Te traag imo
    Vind ik leuk
    Ryan82 +974
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:55
    Ja, spelers die mislukken komen terug met veel onzekerheid. De stap naar het buitenland durven ze niet meer. Ze weten dat ze te kort komen. Boëtius is een goed voorbeeld. Vaak rond de 25-28 jaar, bouwen af en ze verdwijnen in de achtergrond. Feyenoord is toendertijd succesvol geworden met jeugd. Die filosofie is totaal overboord gegooid. We zijn een opvangtehuis geworden voor mislukte spelers.. Met die filosofie wordt je club financieel armer, en je brengt een slecht signaal uit voor de jeugd. Ik vind dit een van redenen waarom het Nederlands elftal niet meer functioneert. Gat van jeugd naar 1e elftal is zeer groot.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:58
    Feyenoord heeft de afgelopen jaren gewoon geen fatsoenlijke lichting gehad. En dat ze Boetius (die overigens pas nog begin 20 is) terug hebben gehaald, snapte ik vorig jaar ook niet echt.

    Karsdorp was een prima eigen jeugd speler, maar nota bene de enige uit z'n lichting. En nog wel als aanvallende middenvelder.

    Nee, mislukte spelers als Elia, V.d. Heijden, Toornstra en Botteghin brachten in seizoen 16/17 gelukkig wel de stabiliteit die je met alleen eigen jeugd niet gaat realiseren.
    Vind ik leuk
    Ryan82 +974
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:11
    Indd met eigen jeugd heb je geen stabiliteit. Een combinatie zou wel goed zijn.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3041
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:16
    Clasie is bij Feyenoord toch niet mislukt? Nou dan...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:26
    Hey, ze gaan ook voor Janmaat!
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +1915
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:33
    En dat zouden allebei topversterkingen zijn! Twee spelers die top voor de eredivisie zijn. Dat Clasie het niet helemaal redt in de PL is gezien z’n lengte niet zo gek, maar in de eredivisie zal hij er (figuurlijk) met kop en schouders bovenuit steken. Daarnaast heeft Janmaat het gewoon goed gedaan in de PL.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:01
    Ja en tegelijk laat het zien dat Martin van Geel geen netwerk heeft.
    Vind ik leuk
    Julio-dvd +1915
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:05
    Feyenoord kan het zich niet veroorloven 10 tropische verrassingen te kopen waarvan er twee top blijken te zijn en de rest redelijk of slecht. Bovendien is de prijscategorie waarin Feyenoord moet winkelen nog een stukje riskanter dan de prijsklasse waarin Ajax kan shoppen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:11
    Ik heb het ook helemaal niet over tropische verrassingen. Overigens kun je in warme landen ook gewoon scouten.
    Svensson en Midtsjo zouden bij jullie prima rechtsback en op het middenveld kunnen spelen. En Scandinavië is niet heel tropisch
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3041
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:21
    Misschien is Oostenrijk wel wat. Ik las vandaag dat Sturm Graz zijn topscorer en vedette voor slechts 8 ton heeft verkocht aan Rapid Wien. Er zullen toch wel een aantal goede voetballers in dat land te vinden zijn, zou je denken. En dat soort transferbedragen kan zelfs Feyenoord zich permitteren. Althans, dat mag ik toch wel hopen...
    Vind ik leuk
    #Keizerout +27196
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:44
    Ja, dat was opvallend weinig he? Daar heb je hier nog geen Van Duinen voor.
    Maar dat soort dingen mag je niet zeggen, want kennelijk kunnen dat soort tropische voetballers niet naar Feyenoord :p
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31404
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:46
    Azijnpisser
    Vind ik leuk
    Sideburnn +2540
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:21
    Feyenoord speelt toch in Nederland?
    Lekker boeiend dat hij het daar niet heeft gered.
    Komt met een berg ervaring en de juiste leeftijd terug naar de Kuip.....speelt gewoon binnen een jaar weer in Oranje.
    Vind ik leuk
    PRICE +33761
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:51
    Goede zet van Feyenoord
    Vind ik leuk
    Leeuw +5643
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:34
    Wat schieten ze in Rotterdam zuid mee op?
    Konden ze niet liever een creatieve speler halen of een talent met meer body/lengte op het middenveld?
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:41
    Ze schieten er in die zin iets mee op dat ze een speler krijgen die niet hoeft te wennen. Die er meteen staat, weet wat het is om in de top te spelen, een aanjager is en precies op dezelfde plek als El Ahmadi staat. En brengt ook meer creativiteit dan El Ahmadi met zich mee want voetballen kan die kleine wel.
    Vind ik leuk
    PRICE +33761
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:09
    Echte Feyenoord speler,benieuwd of hij zijn niveau haalt van zijn 1e periode in Rotterdam.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 09:10]
    Vind ik leuk
    wypy +424
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:12
    En slecht voor Feyenoord. Weer een net niet speler. Win je niks mee.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:37
    Ik als Ajax supporter zie het ook wel zitten als hij terug keert 🤣
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:42
    Ik als Feyenoord supporter zie het zeker zitten als Daley Blind terugkeert bij Ajax :-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:10
    Nou inderdaad..! Heeft altijd nog 10x meer kwaliteit in huis dan onze spellings vriend. Moet je toch niet willen als Feyenoorder of komt ie als mascotte ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 14:08
    En kan goed mee in de ED
    Vind ik leuk
    Maxidi +3715
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:35
    Nederlander voor Marokkaan
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2241
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:38
    Zozo, goed opgemerkt..
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:35
    Ja juich ik wel toe een terug keer van Clasie
    Vind ik leuk
    Maxidi +3715
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:36
    Messi Messi, Clasie komt eraan..
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4314
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:37
    Een overgewaardeerd speler.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30010
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:08
    Daar heeft ajax er ook genoeg van rond lopen.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4314
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:39
    Wat heeft Ajax er mee te maken? F. noord koopt Clasie en ik vind dat hij ze niet beter gaat maken.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:43
    Ik vind van wel. Ik vind ene Daley Blind overigens ook wel redelijk overgewaardeerd ;-)
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4314
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:08
    Je gaat Clasie toch niet vergelijken met Blind he? Ten 1e speelde Blind bij M.U. op een veel hoger niveau en heeft meer speelminuten gemaakt in de competitie en E.L. waar Clasie alleen maar van kan dromen. Hou op met die verwijzingen naar anderen. Ik zeg, Clasie is op emotionele gronden aangetrokken omdat het een jongen van de club is maar het is geen jongen die F.noord naar een hoger niveau kan tillen.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1856
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:28
    gelukkig dat jij het schrijft dan iemand met het volle-voetbalverstand. Jij probeert een spraakwaterval te zijn maar je kraantje druppelt helaas wartaal
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 12:29]
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4314
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:49
    Dat is het probleem met jullie Feyenoorders, zodra er ook maar 1 vorm van kritiek komt dan krijgen jullie last van je lange tenen en worden persoonlijk. De inhoudelijke inbreng is dan niet meer dan een leeg biervat.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:38
    Daar wordt je geen kampioen mee...
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:38
    Dan is in ieder geval dit probleem opgelost. Welkom terug Clasie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:38
    Had toch eigenlijk gehoopt dat Tapia eindelijk in z'n Peru rol zou spelen bij Feyenoord. Gewoon als 6 dus. Niet als CV of als vervanging voor Vilhena.
    Vind ik leuk
    Jan Guevara +8371
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:41
    Dat vind ik ook. Ik zou hem best wel eens een tijdje op die plek willen zien.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +18886
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:38
    Leuk!
    Vind ik leuk
    peinke +2006
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:40
    Nu Guidetti nog! Ik mis hem in de jaarlijkse poging om hem terug te halen. Feyenoord kunnen we dit jaar afschrijven. Die gaan zeker geen rol van betekenis spelen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:44
    Want? Volgens mij hoorden we die geluiden vorig jaar over PSV ook, zeker na die pot tegen Osijek.

    Gaat Zwolle dit jaar wederom een poging doen om Necid terug te halen trouwens?
    Vind ik leuk
    peinke +2006
    zaterdag 7 juli 2018 om 12:00
    Niet te hopen. Men heeft daar ook niet helemaal door dat die Necid en co PEC in de financiele problemen heeft geduwd na de bekerwinst.
    Jammer dat Feyenoord net te laat was voor Royston Drenthe. Poging om Kuyt terug te halen of is dat overdreven?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 7 juli 2018 om 12:05]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    zaterdag 7 juli 2018 om 12:18
    Ik hoop dat je cynisch bent over Kuyt en Drenthe? ;)

    Kuyt heeft z'n laatste anderhalf jaar op het veld weinig laten zien, behalve die pot tegen Heracles. Misschien belangrijk in de kleedkamer maar voetballend...
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:42
    Weer een speler die zonodig naar het buitenland wil en mislukt is
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2467
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:43
    Moet je clasie wel willen als feyenoord zijnde , lijkt altijd maar van die doffe net niet spelers die de club haalt op persie na.. Probeer in een andere vijver te vissen als club ,geef meer geld uit
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:43
    Het terughalen van vroegere helden is altijd risicovol. Heel incidenteel werkt het, maar meestal wordt het een teleurstelling voor club, speler én supporters.

    Ik hoop van harte voor Feyenoord dat Clasie in de eerste categorie valt.
    Vind ik leuk
    Rene80 +2154
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:44
    Geweldig. Zeer goede aanwinst voor het team en de supporters.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30010
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:49
    Oh god nee.

    Haal fer voor die centen joh.
    Vind ik leuk
    jari_ +799
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:54
    Ik snap de negatieve reacties niet zo. Oud speler, kent de club, oud aanvoerder, absolute aanjager als het even niet zo lekker loopt. Ja, geflopt in het buitenland, maar zo ken ik er meer die vervolgens hun geluk komen beproeven in de Eredivisie om vervolgens nog een kans in het buitenland af te dwingen.

    Goede aankoop van Van Geel, goed voor Feyenoord, goed voor het niveau van de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    soplul +2993
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:57
    Oh maar meerderheid van de negatieve reacties komen dan ook niet van Feyenoorders hoor :)

    Dit is toch gewoon precies wat VP is?
    Kleutertuin.
    Vind ik leuk
    Zultkop +4292
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:12
    Nou het begint soms meer op een azijn tuin te lijken. Zure ouwe mannetjes ipv kleuters. (daar bedoel ik jou natuurlijk niet mee soppie)
    Vind ik leuk
    soplul +2993
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:22
    Is hoe je het wil bekijken.
    Als het inderdaad kleuters waren geweest dan kon je je er nog iets bij voorstellen.

    En ja, zure oude mannetjes die zich als kleuters gedragen....dat maakt het nog wel wat erger.
    Vind ik leuk
    linkspoot +683
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:17
    Ik wil dat Feyenoord kampioen wordt vriend, al kent hij alle Feyenoord medewerkers persoonlijk, Feyenoord moet meedoen om de titelstrijd.
    Vind ik leuk
    rinirat +2229
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:33
    Als je wilt dat Feyenoord kampioen wordt,dan moeten ze Clasie niet kopen.
    Vind ik leuk
    jari_ +799
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:02
    Haha dat laatste is het belangrijkste. Maar we kunnen er niet omheen dat wanneer een speler de club, cultuur en speelstijl al kent hij er sneller zal staan dan wanneer er eerst maanden geacclimatiseerd zal moeten worden. Ben benieuwd hoe deze soap afloopt!
    Vind ik leuk
    Zultkop +4292
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:14
    Als het al een soap gaat worden, ik denk dat de soap korter wordt dan de kluivert soap.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4314
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:37
    Om weer kampioen te worden is er nog 16 jaar te gaan.
    Vind ik leuk
    linkspoot +683
    maandag 9 juli 2018 om 11:41
    Jullie zijn wat dat betreft aardig op weg :P
    Vind ik leuk
    Jack010 +185
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:55
    Clasie is een prima speler voor Feyenoord, maar ik vraag me af of bijvoorbeeld een Leroy Fer ooit in beeld is geweest? Het scoutingsapparaat staat niet heel bekend als goed en verrassend.
    Krijg nu meer het idee dat wanneer een speler roept dat hij graag terug wilt de club er alles aan doet.
    Dus als Leroy Fer wellicht iets had geroepen om terug te keren stond hij waarschijnlijk ook op de lijstjes...

    Hup Feyenoord
    Vind ik leuk
    Zultkop +4292
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:28
    Het scouting apparaat schijnt uit te staan.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2467
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:46
    De oplader ligt in de la
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:47
    Denk dat Feyenoord van de zaakwaarnemers heus wel een indicatie van salariswensen heeft ontvangen aangaande Fer. Daarnaast is Fer geen controlerende middenvelder zoals Clasie of El Ahmadi. Meer een type Vilhena of Amrabat. En laat je die nu al hebben.

    Daarnaast heb je met Burger een groot, fysiek sterk talent die je wellicht ook de kans wil geven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:56
    En naar een goed seizoen het toch maar een keer proberen in het buitenland zoals vele anderen
    Vind ik leuk
    deltiaan +1174
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:56
    ???????????????????????????? geen mening
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30010
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:07
    Reageer dan ook niet?????????????
    Vind ik leuk
    Mjblinker +739
    vrijdag 6 juli 2018 om 08:59
    Clasie terug zou heel goed zijn voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    noblesse +812
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:02
    Totaal mislukt,dit gaat hem niet worden.
    Amateur niveau.
    Meer geschikt voor walking voetbal.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +30010
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:07
    Haal mini me die ook bij brugge geen drol heeft laten zien
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:07
    Suggestie op suggestie. Waarvan moet Feyenoord hem betalen?
    Huren is enige optie of de Vrienden moeten lappen.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +2042
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:08
    Goede zet, waardevolle speler.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3860
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:10
    Weer een 1000% Van Geel aankoop hoor! Heel creatief en verrassend...
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 09:11]
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2803
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:12
    Die jongen wordt op de bank gehouden door Vormer.. Ik ben bang dat het vergane glorie is.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89622
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:26
    ??


    Ze hebben de tweede seizoenshelft veel samen gespeeld.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:49
    En beiden op een andere positie. Vormer de diepgaande middenvelder, Clasie controlerend.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89622
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:19
    Klopt, Vormer heeft bij Brugge een andere positie. De nummer acht, Clasie 6.
    Vind ik leuk
    Kramertje +899
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:37
    zal wel meevallen in Brugge heeft hij in eerste instantie de pech gehad dat hij met een achterstand in de selectie terrecht kwam.
    er stond tevens een elftal wat zijn wedstrijden won na verloop van tijd heeft hij een paar wedstrijden gespeeld en is toen geblesseerd geraakt.
    Eigenlijk heeft hij pas na de winterstop de meeste wedstrijden kunnen spelen.
    (maar de trainer daar is groot fan van Vormer en die was in vorm dus die haal je er dan ook niet uit)
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:13
    welkom terug op de ned,landse( kunst)velden(.clasie)klaas...
    Vind ik leuk
    Gudoeman +291
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:14
    Nu nog Pelé terug halen
    Vind ik leuk
    rinirat +2229
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:24
    ik zie het wel zitten dat Clasie terugkeert naar Feyenoord.
    Dat is mooi,maar El Ahmadi opvolgen is toch iets heel anders
    Dan kan hij zeer zeker niet.
    El Ahmadi was de stuurman en de leider overal op het veld .
    Hield Feyenoord in de Organisatie.
    Sorry voor Clasie, maar dat zie ik hem niet doen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89622
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:24
    Dat is zeker een vooruitgang.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:25
    Dit is toch gewoon een goede aankoop? Feyenoord hart, juiste mentaliteit en instelling. Kan daarbij nog aardig ballen ook. Hier word je als club zeker niet slechter van!
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:40
    Pure armoede vanuit de TD en scouting.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:41
    Je hoeft niet altijd het wiel opnieuw uit te vinden toch?
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:44
    Niet altijd nee, maar af en toe mag het weleens. Dit is een gevalletje Boetius.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:45
    Is altijd afwachten natuurlijk! Heb echter wel het gevoel dat Clasie meer kan toevoegen dan Boetius nu doet.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1272
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:48
    Plus een hoop ervaring rijker. Hij gaat zich in NL waarschijnlijk ook weer beter voelen, kan alleen maar positief zijn over deze spelerswissel.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:25
    Het is een jongen van de club en hij kan best een beetje ballen. Ik denk dat it een goede zet is voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1272
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:30
    Klasse boys, prima spelers beiden, vergelijkbaar ook. Voordeel is dat Clasie jonger is. Ik gun KEA het allerbeste na deze gouden jaren. Bedankt voor alles. En voor Clasie maak het maar waar. Mits je lekker in je vel zit, ben je gewoon een opperbaas.
    Vind ik leuk
    El Lobo +1890
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:35
    Feyenoord is toch zijn 'everyting'?
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:39
    Wat weer een armoede van de scouting en de TD. Altijd terugvallen op oude bekenden. Brevet van onvermogen, zou Derksen zeggen. Hij zou ook gelijk hebben.
    Vind ik leuk
    rotterdammm +1272
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:46
    Dit zijn juist de betere aanwinsten geweest de afgelopen jaren, vergeleken met aankopen van andere clubs. Tuurlijk het kan ook mis gaan, maar van Clasie weet je iig wel dat het in hem zit, dat moet je bij een aankoop nog maar afwachten. Kan je je de afscheids/oefenwedstrijd tegen Southampton in De Kuip herinneren? Je wordt niet voor niets zo enorm populair bij het Legioen. Probleem is dat je in die tijd niet de beste spelers ter wereld in het team had staan zoals een Te Vrede bijvoorbeeld
    Vind ik leuk
    soplul +2993
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:59
    Ah ja want dat viel met El Ahmadi, Kuijt, van Persie, Pelle ook zo enorm tegen he?
    En dan kom jij nu zeker aankakken met Boetius....

    Zeiken om het zeiken....
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:38
    Misschien zal Clasie een aanwinst blijken, maar dat neemt niks weg van mijn kritiek op de TD en de scouting. Het netwerk vd club is blijkbaar belabberd.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:46
    Kampioenschap wordt een formaliteit! :)
    Vind ik leuk
    3Detti +157
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:49
    Deze jongen weet de ins en ouds van de club. Die stroom zonder paniek in. Waar menig problemen mee hebben. Sta hij er
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:50
    Clasie 2 seizoenen 55 hele wedstrijden voor southampton, en brugge. Hoezo alles op de bank gezeten... Kom met feiten... Ook nog periode van blessure gehad
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    vrijdag 6 juli 2018 om 09:53
    Prima speler voor Feyenoord. Denk dat hij in zijn vertrouwde omgeving wel weer op kan krabbelen. Of hij de torenhoge verwachtingen van de fans kan waarmaken moet je nog zien, maar hij zal zeker toegevoegde waarde hebben.

    Net 27 jaar geworden, kan Feyenoord nog wel eens lang plezier aan gaan beleven. Die hoeft niet meer weg na zijn geflopte avontuur. Niet iedereen gedijt in den vreemde.
    Vind ik leuk
    Bhj +1249
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:00
    Toch opvallend hoor tegenwoordig hoeveel spelers er naar het buitenland gaan en vervolgens weer terug naar Nederland. Kortom, het is schrikbarend hoeveel spelers er falen in het buitenland.

    Labyad
    Boetius
    Luuk de Jong
    Siem de Jong
    El Ahmadi

    etc. etc. etc.

    Zijn er zo nog een stuk of 20 op te noemen denk ik. Niet iedereen is volledig mislukt, maar het is toch eigenlijk best triest, veelzeggend en zorgwekkend.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +6306
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:06
    Klopt, al is dat altijd zo geweest. Je kunt ook zo een rits (Nederlandse) speler opnoemen die het gewoon goed doen. De Roon, Pieters, Van Aanholt, Van Dijk, De Vrij, Hoedt, Dost...En ga zo nog maar even door.
    Vind ik leuk
    Nistel +3616
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:08
    Financieel zullen de meeste zeker niet mislukt zijn.

    In elk geval, je kunt het ze moeilijk kwalijk nemen. Je weet vooraf niet of je slaagt of niet. Het blijft een uitdaging om het op een hoger niveau te laten zien. Bij de één lukt dat, de ander niet. Zit ook een grote geluksfactor bij of je bij een club komt die ook echt bij je past (qua spel, clubcultuur, leefomgeving) en waar men echt vertrouwen in je heeft. Of door politieke spelletjes op een zijspoor raken, trainer die je haalt is na een maand ontslagen en zijn opvolger wil zijn eigen spelers meenemen. Dat soort situaties. Maar ja, die glazen bol he....
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5034
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:02
    Op zich denk ik dat dit een speler is die een betere verbindingsspeler is als de middenvelders die er al lopen. Maar er lopen er nu wel teveel. Hopelijk verkast Vilhena nog voor een leuk bedrag. Dan kunnen we eens met een nieuw middenveld gaan spelen waar iets meer voetbal in zit.
    Maar je moet Clasie wel voor een leuk bedrag kunnen oppikken. Niet 7-8 miljoen voor neertellen.
    Vind ik leuk
    mexicano +653
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:14
    Verwacht daarom eerst een huur, beetje à la Berghuis. Met nog 1 jaar op z'n contract zal hij wat betaalbaarder voor Feyenoord zijn.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5034
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:30
    dan zou ik het wel toejuichen moet ik zeggen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:04
    Beseft men nu zelf niet wat een debiele reactie het is, om nu al te schrijven dat fey al ver achterloopt op ajax, psv, en az? Seizoen moet nog beginnen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +4292
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:22
    Dat zijn vooral reaguurders die wat tegen Feyenoord hebben en lopen te stoken. Na einde van de transferwindow kan je pas een idee krijgen waar ieder elftal staat qua spelersmateriaal. Dan nog is het afwachten hoe een elftal het gaat doen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:08
    Persoonlijk juich ik dit soort aankopen alleen maar toe. Het zijn puur aanwinsten voor de eredivisie waarvan het voetbalniveau niet zo best is en er in de Europesecompetities punten binnengeharkt moeten worden, met name door de top 3.
    Ik hoop daarom dat het geen gebakken lucht is en dat Janmaat ook realistisch is.
    Vind ik leuk
    Roya +1403
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:09
    Ik ben voor een terugkomst dat het vaak op een teleurstelling uitloopt klopt maar KEA van persie en kuyt hebben laten zien dat het niet altijd zo hoeft te zijn
    Vind ik leuk
    Basik013 +388
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:09
    Tof voor de feyenoorders!
    Vind ik leuk
    ajaxdev +422
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:11
    Clasie past prima bij feijenoord. Heeft niet echt goed gedaan in engeland en belgie maar kan bij 010 prima mee doen.
    Vind ik leuk
    AlbS +280
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:17
    Wat is het toch een kneuzen competitie/heintje davids competitie. Clasie terug Feyenoord, Blind naar Ajax. Nu nog Vormer naar AZ. Hebben we nog meer smaken? Haal Swart terug, Kees Kist, Kees Rijvers. Mijn hemel waar zijn we mee bezig hier in Nederland.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5034
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:31
    Hoe wil je concurreren tegen competities waarbij de nummer laatst ongeveer het dubbele aan salaris kan bieden als hier de top clubs. We moeten er dus mee leven dat we gewoon een zwakkere competitie hebben. Als je dan de betere nederlandse spelers weer kan terug halen, potentiële oranje spelers zelfs, waarom is het dan verkeerd om dit te doen? Leg me dat eens uit dan.
    Vind ik leuk
    Janjan +428
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:33
    jij snapt het niet. Is toch mooi juist voor ervaring en leuk voor de supporters. ook voor de jongeren op de training helpt dit goed te ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1856
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:18
    Zou een hele goede aankoop zijn voor Feyenoord. Clasie is veel meer een pass-speler dan EH. Clasie denkt altijd vooruit, wat een een grote kwaliteit is en zal het spel daardoor versnellen. Nogmaals hopelijk komt hij terug naar de Kuip.
    Vind ik leuk
    mexicano +653
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:11
    Denk dat je inderdaad vergeleken met Karim verdedigend wat inlevert, maar er aanvallend juist op vooruit gaat. Al is het alleen al omdat Clasie wél een lekker schot heeft.
    Vind ik leuk
    danny1974 +1856
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:49
    Ben ik niet helemaal mee eens, helaas is Clasie ook geen doelpuntmaker. Het grote voordeel van hem is wel dat hij altijd naar voren denkt.
    Vind ik leuk
    mexicano +653
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:57
    Ik wil hem ook niet als een echte doelpuntenmaker wegzetten. Wil meer zeggen dat je qua schot Karim nooit bijv. zo'n goal ziet maken als Clasie tegen Arsenal. Naar mijn mening schiet Clasie gewoon te weinig.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +793
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:29
    Welke havenbaron gaat dit keer betalen?
    Vind ik leuk
    Janjan +428
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:32
    `zou leuk zijn.....maar NIET GESLAAGD in buitenland.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2346
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:46
    lekker voor el ahmadi nog ff zn zakken vullen gelijk heeft hij.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:49
    Clasie heeft 3 jr stilgestaan en zat bij club brugge voornamelijk op de bank. Daarnaast vond ik t al geen hoogvlieger. Lijkt mij dus dat feyenoord er op achteruit gaat
    Vind ik leuk
    ronnieb +483
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:54
    Clasie is een prima vervanger voor Ahmadi. Vergeet niet dat Jordy altijd vooruit denkt en een hele goede steekpass heeft. Verdedigend zijn we sws 100% klaar, middenveld Clasie, Tapia, Ayoub, Toornstra, (Vilhena?), Amtabat dus al klaar ook. Voorin met Larson, RvP, Jorgensen, Berghuis, Traore, Boetius, Vente is het ook behoorlijk druk maar als Jorgensen gaat dan Guidetti ophalen. Bij Ajax komt Tadic maar gaan Zyech en Kluivert en wellicht ook De Ligt, PSV gaat Lozano en Arias denk ik kwijtraken. We gaan het weer meemaken dit jaar.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 10:54
    Weer zo een mislukte voetballer die terug komt
    Vind ik leuk
    Broes +1000
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:04
    Pfff, Ayoub, Clasie, Feyenoord wordt er niets sterker op .....
    Vind ik leuk
    mexicano +653
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:08
    Vind het zo makkelijk om Clasie maar af te schilderen als complete flop die alleen maar op de bank zat in Engeland en België. Maar als je dan gewoon even naar de statistieken kijkt:
    17/18, Club Brugge, actief in 25 wed.
    16/17, Soton, actief in 24 wed.
    15/16, Soton, actief in 26 wed.
    Neem dan ook nog even mee dat hij gedurende deze periode twee keer langdurig geblesseerd is geweest en het valt helemaal best mee. En Nee hij was zeker geen absolute basisspeler, maar hij was zeker ook geen volkomen flop.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:19
    Hele mooie geste van Feyenoord tov El Ahmadi. Dit siert een club die hiermee haar dank uitspreekt naar de aanvoerder.
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1745
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:23
    Bij Ajax lopen ook contact van die supporters te roepen om het terughalen van spelers als Babal, Van der Vaart, De Jong, Vermealen, Snijder, enz.. Zelden een succes. (en diegene die wel een succes zouden kunnen zijn willen of kunnen nog niet terug) .. Kleine uitzondering nu is Blind.
    Bij Feyenoord zie ik dit fenomeen nog vaker... Fer, Guidetti, Pele, Janmaat, Clasie, Kuyt, Van Persie, enz....
    Zoals gezegd zelden een succes en vergeet niet dat je totaal geen restwaarde hebt voor dit soort spelers. Feyenoord zal met Janmaat en Clasie nog steeds de aansluiting niet vinden en daarbij zijn beide spelers over 2 a 3 jaar bijna niet meer te slijten voor een mooie transfersom. Met een Vermeer, Jones, Bottegin, Van Persie en van der Heijden hebben ze al aardig wat voetballers die geen transfersom meer opleveren... Punt± voetballend misschien tijdelijk een prima oplossing maar mbt transferinkomsten een hele slechte zaak..... Feyenoord moet iets verder kijken en beter scouten om ooit weer echt te kunnen aanhaken. Nu loopt bv El Ahmadi weer gratis de deur uit... vorig jaar Kuyt en Elia (1,5 miljoen)
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:39
    Dat die vele gasten hier (veelal dom neuzenvolk) het liefst clasie volledig afbranden zegt genoeg over de angst dat feyenoord volgend seizoen weer een geduchte kandidaat erbij is voor de titel.

    En ja hoe langer dat cluppie droog staat hoe zuurder de diemen-zuid aanhang, maar ik zeg kom maar lekker terug naar de kuip tegen een kind van de club uit rotterdam-zuid!.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 6 juli 2018 om 11:40]
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 15:44
    Komen met termen als 'dom neuzenvolk' en anderen vervolgens als dom betitelen.... Zeg dan niks.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5190
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:40
    Van de drie topclubs had Feyenoord het geld wel het hardste nodig.
    Jammer dat El Ahmadi gaat en nog wel transfervrij. Nu wordt het nog een duur verhaal hem te vervangen.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5797
    vrijdag 6 juli 2018 om 11:52
    Geef deze Clasie een kans en hij pakt hem, welkom terug!!!
    Vind ik leuk
    HupHolland +2013
    vrijdag 6 juli 2018 om 12:17
    Leuk als Clasie weer te zien is in de Eredivisie.

    Zo zie je maar weer dat Premiership clubs (zoals Southampton) helemaal niet aantrekkelijker zijn dan Nederlandse (sub) toppers, al doen menig 'Eredivisie' supporters graag anders geloven.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 13:08
    Opzich geen schande als je in het buitenland niet speelt, moeten niet vergeten dat het niveau daar veel en veel hoger is, kijk maar naar davy klaassen beste speler eredivisie nu op bank of zelfs tribune.
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 13:12
    Dit is goed nieuws voor het Legioen. Clasie heeft een goede referentie achter gelaten in Rotterdam en met zijn kwaliteiten is hij gewoon een hardwerkende, degelijke '6' in de Eredivisie. Die zeker een positieve bijdrage gaat leveren aan het middenveld. Van Geel speelt hiermee verstandig in op het vertrek van el Ahmadi en wellicht Vilhena.
    Clasie heeft toch wat ervaring van een WK en Premier League op zijn CV staan. En met Toornstra/Tapia en Ayoub kan hij een mooie driehoek op het middenveld gaan vormen. Berghuis heeft bewezen dat voetballend een stapje terug doen helemaal niet slecht hoeft te zijn. En zo'n scenario verwacht ik ook met Clasie.
    Vind ik leuk
    rndttr +2
    vrijdag 6 juli 2018 om 14:31
    Jongens als Clasie ZIJN Feijenoord,
    Clasie wil geen mega-loon
    Clasie wil geen Europa 1
    Clasie wil geen Uefa cup
    Clasie wil zeker geen 020

    Clasie wil dat eigenlijk wel, maar hij beseft gewoon dat zijn
    publiek, zijn fans, zijn allesie in Rotterdam ligt.
    Dan maar minder loon, maar een 100% legioen dat als één
    man achter hem staat, en dat is
    CLASIE

    Welkom thuis, jongen !!
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 11:25
    Beetje zielig dit... Eerst stellen dat je bij Feyenoord het zout in de pap niet kunt verdienen, geen prijzen zult winnen en met een legioen dat meer lol lijkt te hebben in het spotten met Nouri dan met het supporten de eigen ploeg... En dan roepen dat ze 100% achter hem staan... Triest.
    En als Clasie een goed aanbod van Ajax had gekregen, dan speelde hij volgende week in het prachtige witte shirt met de rode baan en drie kruisjes op zijn borst: en maar kussen dat embleem...
    Wat een kletskoek!
    Alleen die laatste zin snijdt hout: dat welkom thuis. Als de onzin daarvoor die niet zo ongeloofwaardig had gemaakt zou het een prachtig gebaar zijn geweest...
    Vind ik leuk
    Patje41 +557
    vrijdag 6 juli 2018 om 18:13
    Wordt niets
    Vind ik leuk
    vrijdag 6 juli 2018 om 23:56
    Ook een speler - net als Blind - die gewoon voor de Nederlandse competitie een aanwinst is maar voor het buitenland gewoon tekort komt...
    Vind ik leuk
    rotjeknor +40
    zaterdag 7 juli 2018 om 01:33
    keizerout is 1lul,wat een onzin lult die mafkees.
    Vind ik leuk
    52N6E +1025
    maandag 9 juli 2018 om 17:14
    Clasie ipv ElHamadi. Gaan ze bij 010 nog voor de top 3?
    Waarom niet Thomas van PEC...??
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:48
    Toch gek, dat een come back van Daley Blind als een verlossing wordt gezien en dat ze dan zo over Jordy Clasie zaniken. Volgens mij is het een vergelijkbaar proces ieder bij zijn eigen club.

    Ik hoop dat het een goede stap is die het niveau verder omhoog brengt en zorgt voor meer spanning in de eredivisie.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    VI: Feyenoord wil vertrek van El Ahmadi opvangen met oude bekende Clasie