Update: 'We hebben interesse, maar er lopen nog geen gesprekken met Ajax'

    Update: 'We hebben interesse, maar er lopen nog geen gesprekken met Ajax'

    dinsdag 10 juli 2018 om 14:26

    De Graafschap hoopt op de komst van Leeroy Owusu. De Superboeren willen de vleugelverdediger overnemen van Ajax. Dat meldt Omroep Gelderland maandag. 

    Afgelopen seizoen werd de 21-jarige Owusu door Ajax gestald bij Almere City gestald. Eerder werd de jonge verdediger bij Excelsior gestald. Die samenwerking verliep overigens ongelukkig. Al in de winterstop stuurde Excelsior Owusu terug naar Amsterdam, omdat hij amper aan spelen toekwam. 

    Het gepromoveerde De Graafschap is op zoek naar een linksback. Op die positie beschikt trainer Henk de Jong momenteel alleen over Jordy Tutuarima. Owusu is multifunctioneel: hij speelde bij Almere zo nu en dan ook als rechtsback. 

    Omroep Gelderland meldt dat de onderhandelingen tussen Ajax en De Graafschap over Owusu 'moeizaam verlopen'. Het contract van de back loopt nog één jaar door. 

    Update 10/7 14.26: Peter Hofstede, technisch manager in Doetinchem, erkent dat De Graafschap belangstelling heeft voor Owusu. "We hebben interesse in Owusu, maar er lopen nog geen gesprekken met Ajax", tekent de Gelderlander dinsdag op uit zijn mond. Volgens het dagblad 'worden de mogelijkheden onderzocht' om Owusu voor één jaar te huren.

    Plaats een reactie

    Koeroe +12396
    maandag 9 juli 2018 om 16:55
    Ken dr geen klote van en een kut mentaliteit. Niet aan beginnen. Kunnen ze Lucas Woudenberg of Miguel Nelom niet vastleggen.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    maandag 9 juli 2018 om 17:00
    We hebben het over een RB jouw namen spelen als LB...
    Vind ik leuk
    035 +5075
    maandag 9 juli 2018 om 17:08
    Scherp
    Vind ik leuk
    Ruud1987 +4723
    maandag 9 juli 2018 om 17:11
    Het gepromoveerde De Graafschap is op zoek naar een linksback.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12396
    maandag 9 juli 2018 om 17:21
    Onjuist. Speelde bij Excelsior en jong Ajax als linksback. Ook he tarotlezende geeft aan dat hij zowel
    Rechts als linksback speelt. Transfermarkt.de noemt hem overigens ook een lb.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    maandag 9 juli 2018 om 17:22
    Bij Almere speelde hij als RB en meerendeel in de jeugd van Ajax ook.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12396
    maandag 9 juli 2018 om 17:23
    Prima, de graafschap zoekt iig een linksback zoals t artikel meldt en ik gaf dit als opties. Je hoeft t er niet mee eens te zijn maar ze willen hem iig als lb opstellen. Goede dag verder.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    maandag 9 juli 2018 om 17:25
    Dat was me ontgaan.
    En met zijn mentaliteit is niks mis mee hoor. Deed het behoorlijk vorig jaar
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 17:34
    Dat deze speler het vorig jaar behoorlijk deed bij almere zegt na mijn idee nog weinig over zijn mentaliteit
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    maandag 9 juli 2018 om 18:02
    Niveautjes lager gaan, is niet altijd makkelijk zeker niet als je in de jeugd te boek stond als zeer groot talent. Maar hij heeft bij Almere hard geknokt, veel strijd in zijn spel dus om te zeggen slechte mentaliteit? Tja...
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 17:31
    “Het gepromoveerde De Graafschap is op zoek naar een linksbac“

    “Owusu is multifunctioneel: hij speelde bij Almere zo nu en dan ook als rechtsback.”
    Vind ik leuk
    035 +5075
    maandag 9 juli 2018 om 17:01
    Waarom zo'n woordkeuze?
    Vind ik leuk
    Koeroe +12396
    maandag 9 juli 2018 om 17:22
    Hiero is dat niet raar kerel
    Vind ik leuk
    035 +5075
    maandag 9 juli 2018 om 17:34
    Ok, doe het dan daaro en niet hiero. :-)
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1735
    maandag 9 juli 2018 om 17:30
    Feyenoorder? lol
    Vind ik leuk
    Koeroe +12396
    maandag 9 juli 2018 om 18:00
    Jazeker, en jij?
    Vind ik leuk
    chuckie88 +1735
    maandag 9 juli 2018 om 18:15
    Nope, maar heb respect voor iedere andere supporter en club... snap die onderlinge haat nooit zo... ben zelfs lid van FR12, alleen om te zien wat er leeft onder de supporters... wordt je mening objectiever van, is mijn mening
    Vind ik leuk
    Koeroe +12396
    maandag 9 juli 2018 om 23:35
    Top man! Zou er alleen niet te vaak op zitten, al die heldere lichten op die site haha....
    Vind ik leuk
    soplul +2997
    dinsdag 10 juli 2018 om 14:54
    FR12 allesbehalve een correcte afspiegeling van hoe Feyenoord supporters ergens in staan.....
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    dinsdag 10 juli 2018 om 15:02
    En dan met Nelom aankomen....dit is er 1 met voetbalverstand hoor mensen!
    Vind ik leuk
    Koeroe +12396
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:26
    Prima back voor degradatie kandidaten
    Vind ik leuk
    PRICE +32038
    dinsdag 10 juli 2018 om 15:16
    Enorm veel jonge spelers van Ajax die elders verkassen,lijkt wel een trend.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:09
    Nou, als Ajacied zie ik graag dat de Graafschap deze speler koopt! 😂
    Vind ik leuk
    2cents +53579
    maandag 9 juli 2018 om 16:55
    Lijkt me toch dat ook Ajax liever geen huurovereenkomst wil. Met 1 contractjaar te gaan is dat onzinnig.
    Vind ik leuk
    Morris +22459
    maandag 9 juli 2018 om 17:00
    Ach zoveel meer zal hij niet opleveren..
    Vind ik leuk
    2cents +53579
    maandag 9 juli 2018 om 17:01
    Maar dan kun je wel beter afscheid nemen en hem niet langer salaris moeten betalen.
    Vind ik leuk
    Morris +22459
    maandag 9 juli 2018 om 18:20
    Dat betaald de huur club gewoon. Enige nadeel is geen doorverkoop clausule
    Vind ik leuk
    2cents +53579
    maandag 9 juli 2018 om 18:35
    Zo gewoon is dat niet. Hangt er vanaf wat ze te besteden hebben.

    Verkoop hem voor een tonnetje en het levert al meer op dan verhuur.

    Komt nog een doorverkoop clausule bij.

    Tel uit je winst.
    Vind ik leuk
    Morris +22459
    maandag 9 juli 2018 om 19:00
    In football manager is dat MIJN eis.

    Anders geen speler te huur😜
    Vind ik leuk
    2cents +53579
    maandag 9 juli 2018 om 19:04
    Kappen met die spelletjes, dit gaat om het echie. 😜
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 17:02
    Owusu altijd een mooie voetbal naam gevonden.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13857
    maandag 9 juli 2018 om 17:09
    Er wordt toch door verschillende clubs ingekocht op JL/KKD niveau. Dit zijn spelers die misschien NEC/Roda/GAE aankunnen, maar voor de eredivisie toch echt veel te zwak. Ik verwacht een immens gat tussen de degradatiekandidaten en de rest komend seizoen in de eredivisie. Het is toch belachelijk dat Sparta een veel betere selectie heeft dan minstens 3 eredivisieclubs?
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 19:25
    Nee hoor, dat heet beleid, wat Sparta niet goed genoeg heeft uitgevoerd afgelopen seizoen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13857
    maandag 9 juli 2018 om 20:23
    Jij vindt dat clubs als Emmen en De Graafschap betere spelers dan Sparta hebben/halen? Ik noem het bezwijken onder te grote druk.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +1286
    maandag 9 juli 2018 om 17:11
    Bij excelsior weggestuurd, kwam ie al niet aan de bak, waarom zou je dat nog willen proberen? Zonde van je tijd geld en energie
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20455
    maandag 9 juli 2018 om 17:16
    15 miljoen
    Vind ik leuk
    henkmeijer +3045
    maandag 9 juli 2018 om 17:27
    Oud zeer? ;-)
    Vind ik leuk
    Donnygo +2979
    maandag 9 juli 2018 om 17:35
    Ajax is die bewuste wedstrijd nog niet vergeten dus betalen super boeren ;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88888
    maandag 9 juli 2018 om 17:40
    Wat moet je daar als de Graafschap zijnde mee. Komt bij Exelsior niet aan spelen toe en is teruggestuurd. Bij Almere ook niet opgevallen.
    Vind ik leuk
    maandag 9 juli 2018 om 18:21
    Ze gewoon het gewenste bedrag op tafel laten leggen...altijd dat gezeik om een paar centen
    Vind ik leuk
    El Cazador +5753
    maandag 9 juli 2018 om 19:10
    Begrijp dat wel dat de onderhandelingen stroef lopen, Marc heeft er ook nog steeds de pest over in, mei 2015
    Vind ik leuk
    Wally g +478
    maandag 9 juli 2018 om 19:49
    Als Ajax hem niet kwijt wil zeg ik lekker houden en maar afwachten of er een club is die voor hem wil betalen anders lekker jaar bank zitten en gratis vertrekken !
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: 'We hebben interesse, maar er lopen nog geen gesprekken met Ajax'