Ajax presenteert meesterscout (77): 'Dan moeten jonge spelers hier zijn'

    Ajax presenteert meesterscout (77): 'Dan moeten jonge spelers hier zijn'

    Urbain Haesaert is terug bij Ajax. Dinsdag werd de Belgische meesterscout (77) gepresenteerd door de Amsterdamse club, die zijn rentree een maand geleden al wereldkundig maakte.

    Haesaert ondertekende dinsdag zijn Ajax-contract. De ervaren Belg werkte eerder al tien jaar voor de club en hield de afgelopen acht seizoenen voor Anderlecht de jeugdige talenten uit België in de gaten. In zijn nieuwe Ajax-rol gaat hij alle teams, van de O13 tot Jong Ajax, analyseren én bekijken op welke posities versterking nodig is.

    Haesaert is de ontdekker van Jan Vertonghen, Toby Alderweireld en Thomas Vermaelen. Het is niet uitgesloten dat hij weer een paar Belgische talenten naar Amsterdam probeert te halen. "Ajax staat nog altijd voor opleiden van spelers. Als ze kiezen voor vervolmaking van hun opleiding dan moeten ze hier zijn", zegt Haesaert op de website van Ajax.

    "Sommige spelers kiezen voor het geld bijvoorbeeld. Ik zeg dan altijd: Kijk wie er op jouw positie speelt en wie er in de schaduw van diegene staat. Waarom zou je voor zo’n club kiezen als je 5 jaar op je beurt moet wachten? Dan kan je toch beter investeren in jezelf?", besluit de Belgische meesterscout.

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Plaats een reactie

    Foebele +54947
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:39
    Welkom terug Urbain, blij dat je terug bent. Samen met John Steen Olsen toch twee topscouts die veel grote talenten uit Belgie en Denemarken onze kant op gebracht hebben.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:39
    Lekker je hobby uitoefenen tot je er bij neervalt. Dit zijn de echte!
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:41
    Zeker, deze man weet waar hij mee bezig is en vind het zo leuk dat hij nog wel even door wil gaan volgens mij. Lekker toch, goed betaald krijgen om jonge voetballertjes te ontdekken?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:41
    Helemaal mee eens.
    Vind ik leuk
    companen +1359
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:45
    Zal hij ook een scootmobiel van ajax krijgen?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:47
    Bestickert en en al denk ik.

    Als hij zijn werk maar doet en dat heeft hij bewezen in het verleden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:51
    Bestickert en al? Net als met jullie bus? Dat jullie wel even kampioen zouden worden?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:52
    Jullie?
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:02
    Ik denk dat hij er al teveel op heeft....
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14380
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:18
    Bierprofessor ziet niet zo scherp meer van de jaloezie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:28
    Maar heb wel gelijk. Ajax zou wel even kampioen worden
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:31
    Ten eerste had je geen gelijk, want Midden-Noord is overduidelijk een ADO supporter en geen Ajacied.

    Ook betekend het zelfvertrouwen bij mijn club niet perse dat we denken dat we wel even kampioen worden.

    Het is gewoon treurig hoe sommige dwazen op dit forum altijd en eeuwig die trieste discussie wil aanwakkeren en daardoor altijd Ajax erbij te moeten betrekken. Eendracht is nog zo'n figuur.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:33
    Had het fout inderdaad mis over midden-noord.

    En dat is geen zelfvertrouwen maar onkunde
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:37
    Het slaat niet eens ergens op wat je allemaal uitkraamt. Doe gewoon lekker normaal knul en gedraag je niet als een 8 jarig internet hooligannetje.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:05
    Hey knulletje lees de reacties hier onder even
    Vind ik leuk
    Foebele +54947
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:46
    Ah dus omdat anderen het ook doen is het ineens oke? Weinig pricinpes heb je dan...

    En een dolletje kan ik zeker hebben, maar dit soort reacties lokken alleen maar die trieste discussies uit, dus het is allang niet meer grappig.

    Ik kan zeker wel dolletjes waarderen, maak niet anders dan dolletjes met bijvoorbeeld Strat.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 20:03
    Dus jij wilt eigenlijk zeggen dat jij niet/nooit van deze reacties plaatst?

    Vind het een beetje kort door de bocht.

    Kijken hoe de Belgen het doen
    Vind ik leuk
    tannat +14010
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:07
    was dat niet toen met de graafschap?
    grappig was dat idd.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:04
    Tja, wat moet je daar nou mee, behalve medelijden hebben.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:27
    Bedoel die gastjes uit adam
    Vind ik leuk
    Pimman +4991
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:28
    gastjes?
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:31
    Kleine kereltjes met grote muilen
    Vind ik leuk
    Pimman +4991
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:36
    Ik snap hem.. van die personen die moeite hebben met de Nederlandse taal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:59
    En grote neuzen
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:59
    Het zuiden is flink afgezakt de laatste weken.
    Vind ik leuk
    companen +1359
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:35
    Ja je kan ze heren noemen toch
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:30
    Oke.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17533
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:17
    Ach jullie bouwen een podium op voor jan lul:


    http://www.omroepbrabant.nl/?news/1957841263/Niet-huldiging+voor+niet-bekerwinnaar+PSV+kost+gemeente+Eindhoven+wel+25.000+euro.aspx
    Vind ik leuk
    lebonton +804
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:50
    een scoutmobiel
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29798
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:53
    Echt heel leuk dit
    Vind ik leuk
    Pimman +4991
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:27
    Ja companen.. een Mercedes scootmobiel ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:56
    Ja, van het merk Mercedes, zoals iedereen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31720
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:43
    Echte passie.

    Zie je nog weinig.

    Mooi voor ajax en het vaderlandse voetbal.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4399
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:44
    Meester scout super talent, waarom altijd die superlatieven in Amsterdam. Gewoon werknemers van een beursgenoteerd bedrijf niets meer niets minder
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:09
    Jij weet wel beter; bij Ajax is niets gewoon.
    Vind ik leuk
    Dorzon +4399
    woensdag 11 juli 2018 om 00:39
    Inderdaad nu nog kampioenschap deze eeuw
    Vind ik leuk
    Quareck +7140
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:46
    Goeie zet!
    Vind ik leuk
    Mari +9311
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:47
    Gefeliciteerd.
    Eindelijk een werkgever die niet maalt om leeftijd
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3308
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:29
    Klopt, ze kopen ook steeds kleuters aan als voetballers...
    Vind ik leuk
    Olfie +4426
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:53
    Goh, goeie reactie...

    Even hetzelfde niveau:
    'jullie' huilen omdat jullie zelfs kleuters niet kunnen houden (Bogarde)....
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3308
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:00
    Ja daar zal Amsterdam wel achter zitten... ;-)
    Vind ik leuk
    Koeroe +12636
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:47
    Contract voor een maand met een optie tot nog1? Afhankelijk of hij t haalt
    Vind ik leuk
    heur es +714
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:48
    Het was bijna afgeketst op een gratis gehoorapparaat.
    Vind ik leuk
    pinkelman +4160
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:56
    sfeer onder de eigen jeugd is toch stukken minder nu Ajax toch steeds en steeds meer hun oog naar het buitenland richt.
    AZ is wat dat betreft steeds meer een magneet voor de Noord Hollandse jeugdtalenten. Gaan dit seizoen Stengs en Boadu de verwachtingen inlossen dan gaat dit alleen maar groter worden om een keuze te maken voor jonge talentjes tussen de twee Noord Hollandse clubs.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 10 juli 2018 om 16:59]
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1119
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:02
    AZ is heel goed bezig de laatste jaren qua jeugdbeleid. Zeer talentvolle jeugd en een gezonde doorstroming naar het 1e elftal toe.Had ook verwacht dat zij afgelopen seizoen die 'award' voor beste jeugdopleiding zouden krijgen,maar dat mocht niet zo zijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29798
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:05
    Waar merken we die verminderde sfeer aan?
    Vind ik leuk
    Pimman +4991
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:31
    Tja Keizerout weet jij het? ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29798
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:54
    Nee, maar tot nu toe waren AZers ook altijd gewoon leuk en bescheiden :p
    Vind ik leuk
    Pimman +4991
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:00
    Jaja maar nu AZ óók een "grote club" is geworden krijgen ze.stoere praatjes ;)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +29798
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:08
    Straks is AZ ook de warmste.
    Vind ik leuk
    Pimman +4991
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:48
    Hahaa ja dat risico zit er óók in..
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1119
    dinsdag 10 juli 2018 om 16:59
    Dat is een goede zet van de jongens uit de hoofdstad. Zulke mannen heb je nodig bij je club,heeft echt een goede naam in Belgie.Iemand die kwaliteit herkent en dus een goede scout.Na Veldmate weer een goede aanstelling op scoutinggebied.
    Vind ik leuk
    Pimman +4991
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:57
    RDAMREBEL ik ken die beste man niet maar lijkt me sowieso een ervaren rot in het vak...een liefhebber. Sowieso altijd maar weer afwachten of dat daadwerkelijk zo is.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:00
    77 jaar,teken je dan een maand contract of een jaar contract?
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:24
    Per etmaal als het je echt interesseerd.
    Vind ik leuk
    michelhx +3686
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:01
    77, dat is wel een risicootje. Volgende week valt 'ie plotseling dood neer en heb je niets meer aan zo'n meesterscout. Kan hij niet beter met pensioen gaan op die leeftijd? Of zijn er echt geen jongere scouts te vinden die ook verstand van zaken hebben? Ik zou het best wel een leuk baantje vinden, alleen niet voor Ajax. :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:19
    Je zou ook niet de sollicitatieprocedure doorkomen.........
    Vind ik leuk
    michelhx +3686
    woensdag 11 juli 2018 om 10:46
    De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Of zoals wij in Brabant zeggen: Ge wit ut ooit nooit nie.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:26
    Er was er nog een van 76, maar die had iets minder ervaring. Zoals bekend wil Ajax alleen de beste.
    Vind ik leuk
    michelhx +3686
    woensdag 11 juli 2018 om 10:48
    Ik dacht juist dat de filosofie bij Ajax was dat de jeugd voorrang kreeg op ervaring als ze even goed zijn.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12331
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:07
    We gaan op Belgenjacht?
    Vind ik leuk
    Bizzy +20961
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:10
    En wie volgt tzt meneer Haesaert op ?
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:18
    Helemaal goed! Hij staat gerant voor top talenten!
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:03
    voor Ajax toptalenten . Voor de rest van de voetbalwereld goede voetballers.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:13
    Vertonghen, Aldeweireld toppers! Ze spelen zo de halve finale van het WK;-)
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:56
    En? Dat deedden Janmaat ,Bm indi en de Vrij 4 jaar geleden ook;-)
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:04
    En Janmaat, BMI spelen ook bij een topclub als Tottenham al jaren???
    Je maakt jezelf een beetje belachelijk nu....
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:10
    Ja dus wat zegt het dat je een halve finale speelt?
    En Alderweireld was de ster bij Atletico een club die finales haalt en wint.
    Of was het anders?
    Dus wie maakt zich nu belachelijk.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:14
    Vertonghen en Aldeweireld zijn top verdedigers geworden, dus jouw eerdere bericht over deze scout slaat nergens op
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:31
    Goede spelers niet meer niet minder zoals ik in mijn eerder bericht al aangaf. Maar je adoratie van Ajax , Ajax spelers ,ex Ajax-spelers en toekomstige Ajax-spelers dat elke realiteitszin ontbreekt bij je.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:43
    Ik maak altijd juist onderscheid en ben daar inhoudelijk over dus nu praat je onzin, deze Belgen hebben de top bereikt, zoals o.a Eriksen
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:44
    Eriksen een Belg?
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:47
    Heb het over ex Ajax talenten slimpie de Belgen en Eriksen...
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:54
    Eriksen gescout door deze man?
    Maar dat je Eriksen met die twee Belgen durft te vergelijken. Ze mogen zijn veters nog niet strikken.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    dinsdag 10 juli 2018 om 20:17
    Je had het toch niet over die man zei je maar Ajax talenten, pff haha met jou valt moeilijk te praten over voetbal....
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 10 juli 2018 om 20:50
    Dat kan kloppen maar dat valt ook niet mee om met dat gedraai van jou mee te gaan.
    Wat voorbeelden:
    Ze spelen een halve finale zet ik wat andere spelers tegen over. Begin je over spelen bij een topclub , vraag ik over Atletico zwijg je heel verstandig.

    Ik had het over het feit dat je zei toptalenten , terwijl ik het gewone voetballers vind niet meer niet minder.
    Dan heb je het over het feit dat Alderweireld naar Man U gaat. Daarmee geef je indirect toe dat Tottenham een subtopper is in Engeland en zeker in Europa;-) Maar dat maakt hem nog geen topspeler maar een gewone speler die in dienst van de toppers moet spelen. Dus gewoon een waterdrager;-)
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    dinsdag 10 juli 2018 om 21:00
    Gedraai van mij haha terwijl je dat zelf doet. Daar stop ik dan ook met lezen, dit heeft geen zin..
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 10 juli 2018 om 21:14
    Ik begrijp dat je toen gestopt bent.
    Want dan zou je antwoorden moeten gaan geven;-)
    Maar lees even de Volkskrant van vandaag, daar staan de zeven smaakmakers van België in. Raad eens wie er niet genoemd werden;-)
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    dinsdag 10 juli 2018 om 21:24
    Dus omdat ze geen smaakmakers zijn, zijn het geen top verdedigers?
    Presteren al jaren heel goed in de PremierL bij Tottenham.
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 10 juli 2018 om 21:38
    Die zijn er wel ( veel) meer die goed presteren in de PL . Maar dan zijn het nog gewone verdedigers niet meer en niet minder.
    Nu zijn we waar het over begon jij hebt het over top talenten en ik over goede voetballers.
    Toen zei ik erbij dat erin Amsterdam nog steeds over toptalenten gesproken wordt terwijl in de rest van het land wel beter weet.
    Maar ik zou zeggen geniet ervan en hoop elke keer weer dat er iemand naar een echte topclub gaat en niet op de bank terecht komt bij een degradatie kandidaat in Duitsland of Engeland ;-)
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    dinsdag 10 juli 2018 om 21:47
    Vertonghen en Aldeweireld hebben hun top talent stempel van vroeger helemaal waargemaakt in de PremierL en voor hun nationale elftal..
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 10 juli 2018 om 21:58
    Als waterdragers en dienende spelers!
    Verder niets mis mee !
    Om topspeler te zijn komt er veel meer bij kijken.
    Maar zoals ik al zei geniet ervan !
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    dinsdag 10 juli 2018 om 22:10
    Je hebt gradaties in top spelers, maar dat ga ik niet nog een keer uitleggen.
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    woensdag 11 juli 2018 om 12:23
    Klopt voor echte topspelers worden alle registers open getrokken om ze te houden.( Kane en Eriksen) Andere krijgen een aanbod en dat kunnen ze accepteren of niet . Zo niet dan kunnen ze vertrekken;-)
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:51
    En is een verschil
    tussen toppers of de top bereiken !
    Kompany een topper de jouw genoemde Belgen waterdragers !
    Geeft niet je kunt geen elftal hebben met alleen topspelers!
    Ik ben het wel met je eens dat je onderscheid maakt. Alleen niet gebaseerd op feiten , maar op club;-)
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2482
    dinsdag 10 juli 2018 om 20:19
    Je hebt gradaties in top dat klopt, maar Vertonghen en Aldeweireld zijn allerminst waterdragers bij Tottenham! Aldeweireld die trouwens naar United gaat.
    Vind ik leuk
    Stranger +5101
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:32
    En ik reageerde niet op de scout maar op jouw opmerking over toptalenten.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26435
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:22
    Schitterende baan! Veel van de wereld zien en lekker voetbalwedstrijdjes kijken. Kan het mooier?
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:31
    Dat kan ook met stichting Zonnebloem
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26435
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:51
    Mwah.. die Rijnreisjes zijn toch iets anders dan scoutingtripjes in Zuid Amerika. Hoewel er genoeg leeftijdsgenoten meegaan op die Rijnreisjes..
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:25
    Mooie zet van Ajax goeie Belgen zijn altijd welkom. Al betwijfel ik wel als ze nog graag willen komen maar er zijn voorbeelden in Nederland. Succes ouwe
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2707
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:27
    Prachtige foto. De inspector Clouseau van de voetbalscouts. De enige echte met lange regenjas. Dat kan niet anders dan een succes worden.
    Vind ik leuk
    Objectief1 +2633
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:34
    Ajax stond voor opleiden tegenwoordig is het gewoon een koopclub zoals de meeste ajacieden dat vroeger altijd noemden. PSV heeft wat dat betreft het stokje van Ajax overgenomen met een fantastische b1 en a1 dat vorig jaar kampioen werd
    Vind ik leuk
    Muscles +813
    dinsdag 10 juli 2018 om 17:54
    Toppunt van ervaring 🎩
    Vind ik leuk
    Polly11 +3898
    dinsdag 10 juli 2018 om 18:38
    Mooi, kan die lekker kaarten met Sjakie
    Vind ik leuk
    Vapormax +1671
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:06
    Heb helemaal NIKS met Ajax maar vindt dit een meester zet.
    Ervaring zal zich uitbetalen, hoop dat nog vele jaren mag gebruik maken van zijn diensten! Oprecht !
    Vind ik leuk
    orion73 +1447
    dinsdag 10 juli 2018 om 19:23
    Hij komt net pas kijken. Piet de Visser troeft hem duidelijk af.
    Vind ik leuk
    dinsdag 10 juli 2018 om 20:20
    Top nieuws!!!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9846
    dinsdag 10 juli 2018 om 20:55
    Die kant moet Ajax op, meer investeren in scouting wereldwijd, daar rookt de schoorsteen van, zowel financieel als sportief.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws