Van der Vaart over transfer Ronaldo: 'Dat is de enige reden waarom hij het doet'

    Van der Vaart over transfer Ronaldo: 'Dat is de enige reden waarom hij het doet'

    woensdag 11 juli 2018 om 07:46

    Rafael van der Vaart vindt het jammer dat Cristiano Ronaldo vertrekt bij Real Madrid. Toch vindt de oud-speler van de Koninklijke dat de Portugese superster een groot afscheid verdient.

    "Ik had hem graag nog bij Real gezien, maar misschien wilde hij nog een keer in Italië spelen. Ik hoop in ieder geval dat hij een groots afscheid krijgt daar. Het zou gek zijn als ze dat niet zouden doen", stelt hij in gesprek met de NOS. "Ik vind het echt jammer. Ronaldo hoort gewoon bij Real. Hij heeft daar zo lang gespeeld en ik had het mooi gevonden als hij daar zijn carrière beëindigd had."

    Van der Vaart speelde in het seizoen 2009-2010 samen met Ronaldo. "Hij is een geweldige gozer en ongelooflijk fit. Of hij dat blijft? Dat moet je op die leeftijd echt per jaar bekijken." Na 2010 speelde Ronaldo nooit ergens anders. Nu kiest hij voor een transfer naar Italië. Dat kan volgens Van der Vaart maar om één reden zijn. "Hij wil Juventus de Champions League geven. Dat is denk ik de enige reden waarom hij het doet."

    Hoewel Ronaldo ook commercieel gezien een interessante aankoop kan zijn, is Van der Vaart wel verbaasd over de transfersom die de Oude Dame neertelt voor Ronaldo. "Ik vind die transfersom van 100 miljoen wel jammer. Voor iemand van 33 is dat echt een behoorlijk bedrag."

    Plaats een reactie

    Smithsonian +31894
    woensdag 11 juli 2018 om 07:54
    Had hetzelfde gedaan meneer frikandel.
    Vind ik leuk
    Mr. O +1015
    woensdag 11 juli 2018 om 07:59
    Hij zit er niet mee als je hem zo ziet op tv, jij des te meer 🤣
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31894
    woensdag 11 juli 2018 om 08:07
    Nope totaal niet.

    Blijft enkel zonde dat van der vaart fysiek zo snel op was.
    Vind ik leuk
    COYG +6179
    woensdag 11 juli 2018 om 09:33
    Tja dat krijg je als je nooit goed genoeg voor je lichaam zorgt. Kijk naar Messi. Die gaat qua fysieke gesteldheid ook met stappen achteruit. Ook hij heeft jaren niet hard genoeg getraind op fysieke kracht. Nu doet hij het een paar jaar, maar de schade was er al. Nu is het te laat.
    Vind ik leuk
    ppdf +1169
    woensdag 11 juli 2018 om 10:02
    Je weet wel dat Messi er dit 34 heeft gemaakt in de comp? Nee echt met sprongen achteruit die man.pfff
    Vind ik leuk
    Springbok +1242
    woensdag 11 juli 2018 om 10:22
    Haha :'-D +1
    Vind ik leuk
    COYG +6179
    woensdag 11 juli 2018 om 10:52
    Jeetje jij snapt ook niks heh? Zijn kwaliteiten zijn nog steeds goed. Alleen fysiek begint hij op te raken. Dat zie je aan de positie die hij heeft. Was altijd aan het rennen vanaf de rechterflank. Nu staat hij in het centrum om explosiever te kunnen aanvallen, maar toch in totaal minder meters hoeft af te leggen. Dit was ook al meermaals op het WK vertelt. Hij legt veel minder meters af dan vroeger.
    Vind ik leuk
    ppdf +1169
    woensdag 11 juli 2018 om 11:53
    Man man. Je lult maar wat. Heb jij zo alle statistieken paraat over alle afgelegde meters? Of kijk je alleen naar zijn you tube hoogtepunten met die dribbel vanaf rechts op nr1. Je snapt zelf toch wel dat Barcelona 99 procent van de wedstrijden op de helft van de tegenstander speelt. Dan heeft Messi een ruimte van 30 meter waarin hij kan bewegen. Hoe kan hij dan veel meters afleggen. Je kijkt nu naar een wk met een heel matig Argentinië. Waar hij juist weer meer meters maakte dan bij Barça. Hij kwam overal de bal halen. Zoek de statistieken er maar eens bij voor je beweringen doet. Die kant nog wal raken.
    Vind ik leuk
    COYG +6179
    woensdag 11 juli 2018 om 12:06
    Jij kijkt niet naar Argentinië. Dat zich ingraaft en hij loopt geen extra meters. Statistieken ken ik al en jij duidelijk niet. Hou maar op hoor.
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 16:36
    Ja want op je 31e gaat natuurlijk je conditie achteruit en begin je moeite te krijgen met rennen? 😂😂😂 Ouderdom🤦🏼Uhm...je hebt atleten van 45 die een betere conditie hebben als sommige voetballers van 19. Dat eeuwige vooroordeel dat het na je 30e bijna is afgelopen is lachwekkend en wijkt ernstig af van de waarheid. Op je 36e kan je conditie beter zijn als een 26 jarige, mits de juiste cardio training.
    Vind ik leuk
    COYG +6179
    woensdag 11 juli 2018 om 17:31
    Leuke bijdrage. Leer voortaan eerst begrijpend lezen voor je iets zegt...
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 17:36
    Ah een fan. Gelijk met je andere fake account je eigen reactie liken. Hoe triest. Ik reageerde op je andere reactie waarin je *onterecht* beweerde dat het op zijn 31 bijna afgelopen was, want "oud". Tip: denk eerst na voordat je reageert anders kom je zo dom over. Zoals nu het geval. Sterkte verder.
    Vind ik leuk
    COYG +6179
    woensdag 11 juli 2018 om 17:38
    Ga jij mij nu zeggen wat ik moet doen? Leer eerst maar eens lezen. Dan praten we niet verder. Ik heb mijn punt gemaakt en de Messi fans zijn gelijk boos, zonder te weten wat ik bedoel.
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 17:47
    Ben je nou echt zo dom of doe je slechts alsof? Omdat iemand je beweringen ontkracht maakt hem dat niet automatisch Messi "fan". Nogal een vreemde aanname. Iemand zegt: FC trekvogels wint van Bayern, ik ontkracht dat, ben ik dan automatisch Bayern fan? Juist. Als je nou gewoon had geluisterd naar mijn advies had je deze domme opmerking niet gemaakt. En dat komt praten over "begrijpend lezen".

    De ironie.

    Pot... ketel....🤦🏼
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 17:48]
    Vind ik leuk
    COYG +6179
    woensdag 11 juli 2018 om 17:51
    Ik zal het voor je uitleggen. Omdat Teruglezen blijkbaar te moeilijk is...
    Messi begint fysiek op te raken. Iedereen zegt het. Hij hoeft bij Barca niet mee te verdedigen. Hij heeft een vrijere rol dan ooit te voren. Hij sprint minder, hij dribbelt meer, op laag tempo. Bij Argentinië werd hij snel uitgeput wanneer hij aan moest zetten. Het team moest dragen. Iets wat bij Ronaldo niet te zien is. Die rent nog steeds even veel, ook al staat hij op andere posities.
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 17:59
    Dat heeft niks met zijn leeftijd te maken maar hoogstwaarschijnlijk met zijn dieet. Het is bekend Argentijnen houden van rood vlees, als het goed heeft een Barca trainer hier Messi voor op de vingers getikt. Ook werd gezegd dat zijn herstel van blessures hierdoor langzamer verliep. En dit is al jaren geleden. (Ik ga ff de trainer zoeken) Om dit af te schuiven op zijn leeftijd is simpelweg onjuist. Dat was ook het enige punt wat ik wou maken. Giggs, Totti, Del Piero, Seedorf etc draaiden op topniveau mee tot bijna hun 40e.
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 18:04
    https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://metro.co.uk/2016/04/29/lionel-messis-nutritionist-reveals-the-barcelona-star-has-had-to-cut-back-on-eating-red-meat-on-his-diet-5849463/amp/&ved=2ahUKEwjJoOH9tZfcAhWDLlAKHUAjCMYQFjACegQIAhAB&usg=AOvVaw2fT5dXBQS9dl21GPV5md0J&cf=1
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 18:17
    Neem aan dat ik jou niet hoef uit te leggen dat veel rood vlees (hamburgers, biefstuk etc..) extreem slecht is voor de conditie, aangezien het lichaam veel moeite heeft om zware energie als rood vlees te verwerken.

    Terug lezen te moeilijk?
    Gast, je maakt een onterechte bewering, en iemand verteld je de waarheid en je begint gelijk over "begrijpend lezen". Heeft niks te maken met teruglezen, ik weet dondersgoed wat je bedoelde en ik kon het niet laten om deze leugen feitelijk recht te zetten.
    Don't. Blame. His. Age.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:42
    Haha, dat is echt niet zo, kan ik uit betrouwbare bron vertellen, vanaf je 30e gaat het echt wel achteruit.
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 18:49
    @guido
    No shit Sherlock.
    Misschien ff mijn reactie teruglezen waarin ik HEEL DUIDELIJK aangaf dat mits een goede cardio en training je lang door kan gaan. Iemand van 39 kan een extreem goede en superieure conditie hebben ten opzichte van iemand van 19. Verschil: hij traint gewoon 3x zo hard.
    Als je mijn punt niet begrijpt is het ook niet verstandig om bijdehand te gaan proberen te doen.
    Je slaat de plank wel héél ver naast.
    Op je 34e kun je ook nog een marathon in recordtijd lopen. *Mijn punt* MITS JUISTE CARDIO TRAINING

    Of had ik moeten zeggen...SilentArrowNL met een fake account als Guido de Winter.
    Nogal toevallig dat een nieuw account je zogenaamd komt bij staan. 1+1...
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 19:01]
    Vind ik leuk
    COYG +6179
    woensdag 11 juli 2018 om 19:28
    Eén keer reageren had genoeg geweest hoor. Op deze site moet je het kort houden. En nee ik heb geen zielig tweede account.
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 19:44
    Vindt je het erg als ik je niet geloof mbt je 2e account?
    Je praat doodleuk over korthouden en niet te vaak reageren... maar reageert zelf meerdere malen en vaak langdradig.

    De ironie.


    Wederom: pot.... ketel....
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 19:45]
    Vind ik leuk
    COYG +6179
    woensdag 11 juli 2018 om 19:45
    Ja hoor doei suc6 op de site...
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 19:49
    Dank. Maar jij bent toch echt degene die succes nodig hebt gezien je domme reacties. Sterkte verder.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 19:56]
    Vind ik leuk
    COYG +6179
    woensdag 11 juli 2018 om 19:51
    Hoor wie het zegt...
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 19:55
    Degene die je corrigeert.
    Je zet jezelf voor schut SilentArrowNL.
    Keer. Op. Keer. Weer.🤐
    Vind ik leuk
    COYG +6179
    woensdag 11 juli 2018 om 19:57
    Ben jij zo'n Ajax trolletje?
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    woensdag 11 juli 2018 om 20:02
    Fuck Ajax. I couldn't care less.
    Liverpool, FC Barca en de absolute wereldtop etc...
    #TheBestOrNothing
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:03]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:30
    Haha, een marathon rennen, fietsen kan je langer doen dan voetballen (wielrenners gaan ook langer door), omdat het een hele andere belasting is, veel gelijkmatiger. Voetbal is interval. Kijk naar van Persie of Johan Cruyff, gaven allebei aan dat het herstel gewoon veel langer duurt in je 30er jaren, dus niet te vergelijken met het herstel van iemand van 19. Waarom denk je dan dat voetballer allemaal stoppen op het hoogste niveau rond hun 34? PS: dit is mijn eigen naam.
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    donderdag 12 juli 2018 om 21:50
    Pfff whaha, je zit er alwéér naast.
    Dus Cruyff en van Persie zijn representatief?
    Ok Ibrahimovic 36, wereldtop, giggs 39 wereldtop, Totti, 40 wereldtop, Seedorf 36 wereldtop, maldini 38 wereldtop, del piero 39 wereldtop. Dus je onterechte claim mbt 34 jaar is simpelweg niet waar en feitelijk onjuist.
    Etc.. Hun zijn net iets meer representatief dan jouw slechts 2 selectieve uitgekozen voorbeeldjes.
    Interval is anders dan uithoudingsvermogen.
    Leuk voor je dat je post onder eigen naam.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:36
    Ibrahimovic is geen wereldtop meer, Totti kon echt niet meer op het laatst. Seedorf bleef wel lang fit, Maldini ook nog wel, dat is iets met dat milanello lab, maar er gaat veel verloren, je kan nog wel spelen, maar veel minder. Jou punt was dat je fysiek beter zou kunnen spelen op je 38e dan op je 19e, dat klopt gewoon niet, de meeste spelers doen en stapje terug na hun 34e, of 36e. Verdedigers kunnen langer door, zie chielini en barzagli. Maar jou voorbeelden zijn uitzonderingen op de regel. Giggs was ook echt niet meer zo goed en snel als toen hij 28 was.
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:04
    Nee dat is niet waar. Ik zeg heel duidelijk dat wanneer iemand een tandje bijzet wél tot zijn 38e. op de absolute wereldtop meekan. En je bewering dat spelers (giggs) slechter worden naarmate ze ouder worden is lachwekkend, aangezien je hersenen je spel bepalen, en diezelfde nog net zo goed zijn op je 38e als je 28e. Aangezien je eerst leeftijd icm conditie de schuld gaf en nu leeftijd icm spelgedrag. Complete onzin. Voetbalkwaliteiten zijn mentaal en zolang je niet bejaard bent en je traint regelmatig heeft leeftijd daar GEEN INVLOED OP.
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:06
    Lees ff goed voordat je reageert, ik zei nergens dat Ibrahimovic nu op dit moment wereldtop is, ik sprak over enkele jaren geleden toen hij rond de 36 was. Dus stop met mijn woorden verdraaien.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:02
    https://youtu.be/QdcUN2RxK2s :-) Totti moet een sprintje trekken op z'n 40e. :-)
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:24
    Lekker selectief gezocht en slechts 1 voorbeeld kunnen vinden.
    Mijn punt is dat als Totti harder zou hebben getraind mbt cardio dit ook niet zou zijn gebeurd.

    Ik vraag me af of je mijn punt nog steeds niet snapt, of dat je doet alsof en er bewust over heen lult?

    Interval sporten? Ok, Federer gast richting de 40, Mayweather deed het op zijn 40e, terwijl boksen conditioneel zwaarder is dan voetbal. Michael Jordan ging ook lang door op de wereldtop ondanks zijn leeftijd, dus nogmaals je zit er overduidelijk naast.

    Maar lang verhaal kort: cognitieve dissonantie, jij wilt alleen maar zien wat je wilt zien, maakt niet uit hoe vaak iemand je de feiten en waarheid vertelt. Deze discussie heeft geen zin, voordat dit in welles nietes eindigt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:58
    Ibrahimovic is 36, dat ter zijde. Ik kan met je mee gaan dat conditioneel je niet slechter hoeft te worden, maar voetbal gaat ook om explosiviteit. Ik kan ook met je mee gaan dat het uitmaakt hoe je leeft, wat je eet en hoe je traint, tot hoe lang je door kan gaan. Maar gemiddeld stoppen professionele voetballers op hun 35 én dat is niet omdat ze er geen zin meer in hebben, maar omdat ze het niet meer bij kunnen houden, qua explosiviteit en herstel, niet qua conditie. Onderzoek wijst uit dat je voetballers op hun top zijn tussen hun 25e en 27e, daarna gaat het achteruit, fysiek. Voetbal speel je inderdaad ook met je hoofd, dus afhankelijk van positie en wat ik eerder zei over hoe je met jezelf bent omgegaan, kan je doorgaan tot je 35e gemiddeld een uitzonderingen nog langer. When do players peak:
    https://content.iospress.com/articles/journal-of-sports-analytics/jsa0021
    Vind ik leuk
    03051988 +186
    zaterdag 14 juli 2018 om 22:53
    Dus na je 35e zijn volgens jou het voetbalbrein niet meer op topniveau? 😂😂😂
    Sorry, dat ik je hiervoor uitlach, maar lees aub een "zo werkt het brein" voor dummies.
    En je claim over 25/27 is je piek is ook onzin, zie Messi en Ronaldo en in welke jaren ze het meeste scoorde.
    Je moet niet zo mee gaan met de kudde, en Wanneer een verslaggever zegt dat Messi bijna op is omdat hij 31 is, moet je dat niet gelijk geloven.
    Vind ik leuk
    Lulookmee +1379
    woensdag 11 juli 2018 om 18:41
    Je weet wel dat buiten barcelona, dus lees nationale elftal, Messi meestal uitblinkt door nauwelijks op te vallen?
    Vind ik leuk
    Pec010 +2092
    woensdag 11 juli 2018 om 07:55
    Ik vind 100 miljoen aan de lage kant, dit is namelijk een speler die echt het verschil maakt.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171744
    woensdag 11 juli 2018 om 07:57
    Voor 10 miljoen had onzen Toon hem wel gehaald Rafaël .
    Het” merk” Ronaldo is die 100 wel waard
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 07:58]
    Vind ik leuk
    Pimman +5072
    woensdag 11 juli 2018 om 08:24
    Mee eens die transfersom heb je er zo weer uit.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8479
    woensdag 11 juli 2018 om 08:53
    Transfersom wel maar ook dat salaris van minimaal 30 miljoen per jaar? Vind het veel geld, geloof niet dat ze dit terug gaan verdienen dan zouden ze alle prijzen moeten winnen elk jaar. Maar ik denk wel dat hij de komende 2 jaar nog zeker 25 goals per seizoen maakt in de serie a. Juventus wordt toch al elk jaar kampioen en komt bijna altijd ver in de CL dus hoe kan hij dit terug verdienen? Met shirtjes etc echt niet daar zal een heel deel naar meneer zelf gaan.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    woensdag 11 juli 2018 om 10:17
    Als Juventus er veel geld op zou verliezen zouden ze het vast niet doen
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:04
    Ik denk dat ze ook veel betalen voor eventuele interesse in Juventus, dan kan dan jaren door blijven gaan. Maar dan speelt Ronaldo geen rol meer.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:03
    Juventus fanshop kan nummer 7 niet aanslepen de komende periode 😎
    Vind ik leuk
    Adriaan +449
    woensdag 11 juli 2018 om 08:16
    Ik heb het shirt al sinds 4 dagen soms moet je risico's nemen he:p
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 08:16]
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12045
    woensdag 11 juli 2018 om 09:02
    Aliexpress (-:
    Vind ik leuk
    Adriaan +449
    woensdag 11 juli 2018 om 11:59
    Nee man is vaak fake rommel en je kan soms dokken bij de douane
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:09
    Nee Rafa, dat is niet de reden! Hij wil de best betaalde speler worden en is alleen daar maar mee bezig, om meer als Messi te verdienen! ;)
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3520
    woensdag 11 juli 2018 om 08:13
    Wel ironisch...een Van der Vaart die de motivaties van Ronaldo loopt te gokken..
    Vind ik leuk
    LuckyLuksch +12045
    woensdag 11 juli 2018 om 09:10
    Dat is netzo ironisch dat jij zo’n accountnaam hebt.

    Wat denk jij Rafaël waarom Ronaldo deze keuze heeft gemaakt..... tja ik weet het niet, dat moet je aan hem zelf vragen. Want ik mag geen eventuele motivaties geven volgens één of andere droplul van VP die zich notabene Kim Jung-On noemt.

    Wat denk je nu zelf .. man man man zeg dan gewoon dat je een Gods gruwelijke hekel aan hem hebt en kijk naar een Engelse of Belgische zender ipv van te drammen. Hou op man
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3520
    woensdag 11 juli 2018 om 10:22
    Het zit je hoog, merk ik. Ik vind het alleen ironisch. That's all. Net als Van der Vaart die roept dat Ronaldo een andere speler is dan Messi. Of Van der Vaart die roept dat hij een betere techniek heeft dan Ronaldo.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 10:22]
    Vind ik leuk
    Jahike +220
    woensdag 11 juli 2018 om 08:17
    Waarom hij het doet snap ik nog. Maar waarom Juve dit doet is mij een volslagen raadsel. Ooit van toekomstvisie gehoord?

    En de Championsleague ga je er echt niet mee winnen. PSG heeft het geprobeerd met Zlatan en Neymar. Dit gaat gewoon niet werken. Kost je alleen maar klauwen vol met geld.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 11:29]
    Vind ik leuk
    Dee79 +2349
    woensdag 11 juli 2018 om 08:18
    Haha als er iemand nooit zijn transfersom heeft waargemaakt ben jij het wel.
    Vind ik leuk
    Vermeer1989 +3268
    woensdag 11 juli 2018 om 08:59
    Dat is niet helemaal waar, de eerste keer bij HSV deed hij het echt goed daarna was hij een flop xD
    Vind ik leuk
    Pimman +5072
    woensdag 11 juli 2018 om 08:22
    Op de eerste plaats schijnt het om geld te gaan. Sowieso geld (leuke woordspeling) dat voor bijna iedereen!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:24
    Ronaldo weet ook dat zijn krachten tanende zijn. als hij bij Real was gebleven had men een vergelijk kunnen trekken. Bij een nieuwe club kan hij zich afzetten tegen het ontbreken van de chemie. Het is gewoon belachelijk om een bedrag van 100 miljoen neer teleggen voor een speler waarvan je weet dat er geen statiegeld op zit want wie wil er over 4 jaar voor een 37 jarige speler nog veel betalen.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    woensdag 11 juli 2018 om 10:19
    Dus Juventus moet het niet doen omdat jij het belachelijk vindt ?
    Vind ik leuk
    derksen +8854
    woensdag 11 juli 2018 om 08:35
    Als vd vaart gaat zeggen dat de fitheid van Ronaldo nu al per jaar moet worden bekeken
    Ik weet echt niet of ik nu hard moet gaan lachen of instellingen moet bellen voor verplichte opname in een psychiatrische inrichting voor vd vaart
    Wat een ongelooflijke stomkop zeg!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    woensdag 11 juli 2018 om 09:06
    Zelf zegt Ronaldo dat hij het doet om financiële redenen, Neymar 26 jaar ! en Messi 31 jaar verdienen meer......
    Het gaat bij Ronaldo altijd om geld, is het niet dat hij de belasting ontduikt in een land waar meer dan 16% van de bevolking geen baantje kan vinden of dat zijn jongere collega's elders meer verdienen.......zielig figuur.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    woensdag 11 juli 2018 om 10:25
    Laat je maar gaan. Er is toch niemand die van een Barcelona-fanboy verwacht dat hij objectief gaat zijn over Ronaldo :) Rafael zegt dat het een geweldige gozer is maar jij kent hem vast beter :)
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 10:25]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    woensdag 11 juli 2018 om 10:35
    1) Ik ben geen Barcelona fan.
    2) Rafael vind hem een geweldige gozer, dat mag hij toch vinden ?
    Kan ook nog wel zo zijn....waarom niet ?

    Het enige wat ik stel is dat Ronaldo zelf zegt om geld weg te gaan
    en Rafael beweert dat hij zo nodig Juventus wil helpen ha ha, dat is een leugen.

    Voorts is het a sociaal dat je als multi miljonair de boel oplicht getuige zijn naheffing van 18,8 miljoen E aan belasting / boete geld, hij zwemt in de poen maar misgunt het de bevolking, zijn fans o.a. om eerlijk te delen..........die van hun laatste centen een kaartje kopen.



    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 10:36]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    woensdag 11 juli 2018 om 10:44
    1. Kijk even in je profiel bij favoriete buitenlandse club
    2. Jij levert geen enkel bewijs dat het alleen maar om geld gaat en begint een heel verhaal over belastingontduiking maar de
    Barcelona-fanboys vergeten al snel dat hun held Messi ook in de problemen kwam door iemand die zijn belastingaangifte deed. Ronaldo vult ook vast zijn eigen papieren niet in of denk jij van wel. Dus wat klets jij nou over misgunnen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 10:45]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:49
    Haha het zou raar zijn als Van der Vaart had gezegd dat hij hem een arrogante klootzak vond....
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    woensdag 11 juli 2018 om 12:18
    Hoezo, moeten ze vrienden zijn dan ?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:30
    Nee maar als iemand op tv zegt dat hij een 'geweldige gozer' is, is dat niet meteen de waarheid, want je moet wel politiek correct blijven anders krijg je heel Nederland over je heen.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    woensdag 11 juli 2018 om 14:29
    Nou, als iemand zegt dat Ronaldo een geweldige gozer is dan geloof ik dat gewoon want ik ken hem niet in tegenstelling tot een heleboel Barcelona-fanboys die overal over zeiken m.b.t. Ronaldo. Het probleem is niet dat Ronaldo een geweldige gozer is maar dat jij dat gewoon niet wilt horen en dan ga je bagatelliseren wat van der Vaart zegt omdat dat beter uitkomt
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:09
    Wat een rare wereldbeeld heb jij, dus als iemand zegt dat iemand geweldig is, dan geloof je dat gewoon. Voor je eigen best wil, stop daar zo snel mogelijk mee.

    Of je nu gelijk hebt over Ronaldo of niet laat ik in het midden, maar de reden waarom vind ik heel vreemd.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    donderdag 12 juli 2018 om 11:04
    Wat voor een reden heb ik dan om te twijfelen dat wat van der Vaart zegt waar is ? Hij kent hem, ik niet. Als ik dagelijks in contact zou komen met Ronaldo dan zou ik hem misschien leren kennen en mogelijk vind ik hem dan niet geweldig maar voor nu heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat wat van der Vaart zegt niet waar is. Jij wel ? Jij kan dus zeggen dat ik een vreemd wereldbeeld hebt maar ik kan tegen jou zeggen dat ik het jammer voor je vindt dat je zo argwanend bent naar mensen die je niet persoonlijk kent. Barcelona-fan zeker ? Die kunnen nu eenmaal niet objectief naar Ronaldo kijken. Geeft niet hoor maar ga niet lopen zeuren tegen iemand die dat wel kan
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 22:05
    Tja ik ben niet zo van, als iemand iets zegt over een ander persoon die ik niet ken, dat ik hem of haar dan geloof.
    Oordelen van personen die wij niet kennen tja, dat blijft iets aparts.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 22:06]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    zaterdag 14 juli 2018 om 14:46
    Dat zal allemaal best maar jij praat tegen mij alsof de manier van het benaderen of beoordelen van mensen zoals jij dat doet de juiste manier is terwijl dat eigenlijk niet zo is. Ik zeg niet dat het een slechte manier is maar niet per definitie de juiste omdat jij dat toevallig zo aanpakt. Ik kijk liever positief naar mensen als met de argwaan die jij erin legt. Is dat goed?, is dat fout?, ik weet het niet. Ik weet één ding wel. Ik sta liever open naar mensen als gesloten. En dat doe ik tot ze dingen gaan uithalen die mij dwingen om mijn mening bij te stellen.
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 21:50
    Mijn excuses, sowieso is het eigenlijk niet goed of fout.
    Ik zag het meer als dat mensen over iemand praten en alleen maar negatief, en dan neem je dat aan als het je vrienden zijn. Maar dan kom je die persoon tegen en dan blijkt ie heel aardig. En andersom kan dat ook. Ik oordeel liever zelf dan dat ik het van een ander laat afhangen.

    Hoe jij het naar mij uitlegt zegt wel veel over je, en dat bedoel ik op een positieve manier.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3397
    zondag 15 juli 2018 om 00:40
    Ik denk dat we wel aardig op één lijn zitten. Het lijkt meer een klein misverstand :)
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7903
    woensdag 11 juli 2018 om 09:36
    Dat is komend seizoen gewoon de neest bepalende speler ter wereld of de op 1 na. En het jaar daarna waarschijnlijk ook nog.
    Die kost gewoon dat bedrag. Dat kost het om zo’n goeie speler aan te trekken. Als ik Real was had ik hem nooit laten gaan dit jaar. Wel volgend jaar.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:47
    De rede is €€€€€. Juventus gaat echt niet de CL winnen...
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    woensdag 11 juli 2018 om 11:13
    Dat zou verrekte arrogant zijn als hij naar Juve zou gaan om ze de CL te 'geven'.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:22
    The old man joins la Vecchia Signora
    Vind ik leuk
    Yass +106
    woensdag 11 juli 2018 om 14:05
    Ronaldo ziet ook wel dat hij het niet meer kan bij benen bij Madrid, die kiest eieren voor zn geld en gaat naar een iets mindere competitie, waar hij nog kan uitblinken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws