Van Persie helpt Feyenoord-pareltje: 'Ik wil zo snel mogelijk mijn debuut maken'

    Van Persie helpt Feyenoord-pareltje: 'Ik wil zo snel mogelijk mijn debuut maken'

    woensdag 11 juli 2018 om 10:43

    Orkun Kökcü wil 'zo snel mogelijk' zijn officiële debuut maken in het eerste elftal van Feyenoord. Dat zegt de tiener voor de camera van Feyenoord TV. Momenteel is Kökcü met zijn club op trainingskamp in Zwitserland. 

    Het doel voor komend seizoen is glashelder, blijkt uit de woorden van de zeventienjarige stilist. "Ik wil slagen in het betaald voetbal. Dat ik mee mag op trainingskamp is een kleine eerste stap. Ik hoop een goede indruk te maken op de trainer en hoop zo snel mogelijk mijn debuut te maken."

    In mei kreeg hij te horen dat hij deze maand met Feyenoord 1 op trainingskamp mocht. "Dat is iets waar ik altijd naar heb uitgekeken. Met de grote jongens mee op trainingskamp, dat is waar je het voor doet. Ik heb me er tijdens de vakantie goed op voorbereid, conditioneel en fysiek. Nu sta ik er en moet ik alles laten zien wat ik kan. Natuurlijk is het verschil met Feyenoord O19 wel groot. Je traint nu met jongens als Berghuis, Vilhena en Van Persie. Dat is wel wat anders."

    De aanvallende middenvelder wil vooral veel leren van teamgenoten. "Van Persie probeert me veel te helpen. Hij heeft veel ervaring in de top en heeft met grote spelers gespeeld. Daar probeer ik van te leren. Daarnaast leer ik ook van andere middenvelders, zoals Vilhena en Ayoub. Maar eigenlijk kan ik hier van iedereen wel iets leren."

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 10:50
    Nou, ik ben benieuwd of deze speler enig waarde heeft voor Feyenoord.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15275
    woensdag 11 juli 2018 om 10:53
    Dat is altijd afwachten VIP. Alles valt of staat met instelling!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    woensdag 11 juli 2018 om 10:53
    Heeft of gaat krijgen.... daar gaan we achter komen.

    De voortekenen zijn in ieder geval goed.
    Vind ik leuk
    buddha +8327
    woensdag 11 juli 2018 om 11:03
    ik heb hem in de jeugd wel leuke dingen zien doen. maar of het goed genoeg is voor het eerste is idd afwachten. wel mooi dat er weer eigen jeugd ( van groningen afkomstig) op de deur klopt.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:14
    Moet toch wel lukken lijkt me? Beste #10 in zijn leeftijdscategorie
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3020
    woensdag 11 juli 2018 om 12:17
    Laat hem maar af en toe invallen hoor, en als ie goed genoeg is dan kan hij gewoon vanaf de aftrap beginnen. Als je goed genoeg bent, ben je ook oud genoeg...
    Vind ik leuk
    fc roodwit +666
    woensdag 11 juli 2018 om 16:37
    Ja buddha dat is heel mooi,maar onder Gio de eigen jeugd een echte kans geven ,zie ik niet gebeuren door Gio,hij geeft eigen jeugd alleen bij blessures een kans,of eind 2e helft,mogen ze een paar minuten meedoen,niet vreemd dat grote talenten vaak vertrekken zonder 1 minuut in het 1e te hebben gespeeld,en ja ik weet dat GELD ook aanlokkelijk is,maar als je ziet dat Gio liever koopspelers opstelt in plaats de jeugd een kans te geven is de keuze snel gemaakt ,jammer genoeg.
    Vind ik leuk
    RtdDub +11705
    woensdag 11 juli 2018 om 10:51
    "In mei krijg hij te horen"

    Neem voortaan een stagiair aan die de Nederlandse taal wel machtig is.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15275
    woensdag 11 juli 2018 om 10:54
    Dat gaat 'm niet worden met de welbekende pinda's.
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3020
    woensdag 11 juli 2018 om 12:18
    De enige krijg die ik me nog herinner is Kees Krijgh, maar die had nog een "h" achter op het einde van zijn naam...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 10:56
    Als dit wat wordt hoop ik dat ie voor Nederland zal kiezen, wat voor positie staat ie eigenlijks
    Vind ik leuk
    J Kiprich +15275
    woensdag 11 juli 2018 om 10:59
    Lees de laatste alinea en je weet het!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:02
    Middenvelder dus?
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5340
    woensdag 11 juli 2018 om 11:04
    Hij is spelverdeler, nr 10
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 11:01
    Ik hoop dat deze jongen ook de gelegenheid krijgt van de trainers om zich met vallen en opstaan te laten zien. Talent heeft hij wel.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5012
    woensdag 11 juli 2018 om 11:24
    Ik heb niet heel veel tegen het beleid van Van Geel. Vind persoonlijk dat hij goed werk verricht. Natuurlijk heb je missers. Ik heb wat meer tegen het spel en de opvatting van Gio. Maar de prijzen liegen er niet om, dus ik zal hem het voordeel van de twijfel geven (maar zie hem net zo lief vertrekken).
    Ik vind nu echter wel dat beide heren eens wat realistischer naar de selectie moeten gaan kijken. Natuurlijk is het "transfertalk" en weet je niet wat allemaal waarheid is, maar toch.
    Als ik lees dat men clasie wil halen vind ik dat goed. Als ik dan echter lees dat men bij een vertrek van Vilhena ook weer gaat kijken naar een opvolger, dan ben je verkeerd bezig. Juist Tapia werd toen al voor Vilhena gehaald. Dus is ie niet goed genoeg, of waarom is het nu ineens geen vervanger meer. Maak daarin een keuze. Houden of weg doen. Ook heb je nog een amrabat wat ik als een zelfde type speler zie. Je hebt dus als clasie komt en vilhena weg gaat, voldoende middenvelders. Hou de rest vrij voor de jeugd.
    Liefste zie ik Tapia vertrekken en fer daarvoor in de plaats. Heb je een mooiere balans. En vilhena dan laten vertrekken ook.
    Vind ik leuk
    Kramertje +866
    woensdag 11 juli 2018 om 12:24
    ik geef je groot gelijk

    Een Tapia die moet je gewoon verkopen komt gewoon tekort
    zit al 2 seizoen op de bank dan is het ook gewoon klaar.

    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:24
    Ik ben het helemaal met je eens. Qua transfers doet Van Geel het de laatste jaren naar behoren. Zeker vorig jaar. En Gio zijn tactische kant is nogal zwak. Ook qua wissels is het niet best. Daarom ben ik blij dat Landzaat erbij is. Die zegt wat hij denkt. I.p.v. het introverte gedrag van Gio en Wouters.

    En als je Amrabat en Tapia al hebt, heb je Clasie eigenlijk niet nodig nee. Alleen is Clasie wel een goede speler die dingen kan die de andere twee niet kunnen. Inderdaad hoop ik ook dat Fer komt. Dan wel als vervanger van VIlhena. Zou Tapia blijven en de vervanger wordt van El Ahmadi, dan zal Amrabat wel verhuurt willen worden. Voor hem is het in de basis of verhuurt worden.
    Dan heb je dus: Fer, Ayoub, Tapia, Toornstra en Van Persie voor 3 posities op het middenveld. Met dan Kökcü als 10, Wehrmann en El Bouchataoui als twee verschillende types nummer 6, die dan in kunnen vallen voor Tapia. Hoewel ik eigenlijk hoop dat Clasie toch komt i.p.v. Tapia, aangezien Tapia al genoeg kansen heeft gehad. Net als Bilal. Tapia past gewoon niet in ons systeem.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5012
    woensdag 11 juli 2018 om 13:25
    ja idd.
    Ik hoop ook op Clasie hoor. Vind dit echt een ander soort middenvelder als nu aanwezig in de selectie.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:18
    Ik zag eergisteren nog een compilatie van hem tegen de andere topteams hier en uit het buitenland. Hij is fel, kan goed verdedigen en passt nagenoeg altijd naar voren. En goed ook. Dat passen missen we nu heel erg.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +5012
    woensdag 11 juli 2018 om 14:22
    ja inderdaad. Ik vond hem erg sterk in zijn laatste jaar. Vind het ook gewoon een goede gast. Heb je er weer eentje bij die niet verzaakt en serieus bezig is,
    Vind ik leuk
    Vakkie D +1462
    woensdag 11 juli 2018 om 16:39
    Ik zie de meerwaarde van een type Fer niet als je zo veel spelers hebt op die positie. Clasie om de boel op slot te gooien ja, maar we moeten de talenten en jeugd niet te veel in de weg zitten. Tapia zou gebruikt kunnen worden als je een box to box speler zoekt en Toornstra lijkt me toch wel een beetje klaar. Dan heb je voor elke linie een goede mix tussen jeugd en ervaring.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:37
    Ten eerste is Fer altijd een speler geweest waar de Engelse pers en commentatoren altijd lyrisch over waren. Hij is een sterke, technische nummer 8. Een type zoals Van Ginkel, die meer kunnen dan alleen rennen. Ten tweede is Tapia geen box-to-box speler. Hij heeft al meermaals de kans gekregen op zo'n positie en dan ging het fout. Hij is gewoon een verdedigende middenvelder. Waarschijnlijk gaat hij toch weg. En Toornstra is juist een speler die je nodig hebt. Hij speelt altijd minimaal een 6. Nooit onvoldoende en verzaakt nooit. Een middenveld met Clasie, RVP en Fer zou hier gelijk het beste middenveld zijn. Een Tapia die regelmatig verzaakt kun je hierbij niet gebruiken. En met Ayoub en Toornstra achter de hand en sowieso 2 talenten die op 6 kunnen spelen heb je een goede opvulling. En Amrabat zal nog wel verhuurd worden als er een middenvelder bijkomt.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29342
    woensdag 11 juli 2018 om 11:24
    Hoop van harte dat hij gaat slagen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +10321
    woensdag 11 juli 2018 om 14:08
    Een van de vele pareltjes uit die geweldige jeugdopleiding van de mooiste club van Nederland. Voor altijd mijn Feyenoord, ons Feyenoord!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Van Persie helpt Feyenoord-pareltje: 'Ik wil zo snel mogelijk mijn debuut maken'