Einde van een Gouden Generatie: deze Belgen zien we over vier jaar niet meer terug

    Einde van een Gouden Generatie: deze Belgen zien we over vier jaar niet meer terug

    woensdag 11 juli 2018 om 13:50

    Het moest hét toernooi worden voor de huidige generatie Belgische voetballers: het WK in Rusland. Dinsdagavond ging het in de halve finale mis tegen Frankrijk. Over vier jaar, in Qatar, is het gros van de Rode Duivels flink op leeftijd. Welke Belgen reizen over vier jaar niet meer af naar het Midden-Oosten?

    Thibaut Courtois - 30 jaar
    Is over vier jaar dertig jaar oud en dat is voor een keeper een uitstekende leeftijd om op de toppen van je kunnen te presteren. Keepte een fantastisch WK in Rusland en zal er normaal gesproken over vier jaar gewoon bij zijn in Qatar.

    Wel naar Qatar

    Vincent Kompany - 36 jaar
    Voor Vincent Kompany zal het WK in Rusland zeker zijn laatste mondiale eindtoernooi zijn geweest, maar het is goed mogelijk dat we Kompany helemaal niet meer terugzien op een eindtoernooi. De centrale verdediger van Manchester City is over vier jaar 36 jaar en de verdediger heeft zijn schoenen dan normaal gesproken allang aan de wilgen gehangen. Ook het EK over twee jaar wordt een lastig verhaal voor de verdediger. 

    Niet naar Qatar

    Jan Vertonghen - 35 jaar
    De oud-Ajacied bereikt in april 2022 de leeftijd van 35 jaar en lijkt nóg een WK ook wel uit zijn hoofd te kunnen zetten. Over twee jaar kan hij misschien nog van betekenis zijn op het EK, maar Qatar is voor Vertonghen te ver weg.

    Niet naar Qatar

    Toby Alderweireld - 33 jaar
    Voor Alderweireld lijkt het WK in Qatar ook te laat te komen. De verdediger kan over twee jaar op het EK nog varen op zijn routine, maar is in Qatar met zijn 33 jaar waarschijnlijk te oud geworden om de defensie van de Rode Duivels te leiden. 

    Mogelijk naar Qatar

    Thomas Meunier - 30 jaar
    Werd enorm gemist in de halve finale tegen Frankrijk. Meunier had in de kwartfinale de Braziliaanse sterspeler Neymar in zijn zak en etaleerde eerder in het toernooi al regelmatig zijn aanvallende klasse. Kan over vier jaar op dertigjarige leeftijd nog altijd van onschatbare waarde zijn.

    Wel naar Qatar

    Van de defensieve spelers die in Rusland de dienst uitmaakten bij de Rode Duivels, zullen we vermoedelijk alleen sluitpost Thibaut Courtois en vleugelverdediger Thomas Meunier terugzien in Qatar.

    Marouane Fellaini - 34 jaar
    Begon dit WK niet altijd in de basis, maar stond in de duels tegen de grote jongens (Brazilië en Frankrijk) wel aan de aftrap. Tijdens het WK in Qatar is Fellaini 34 jaar en zal hij normaal gesproken niet meer worden opgeroepen.

    Niet naar Qatar

    Axel Witsel - 33 jaar
    Dat Axel Witsel voor dit WK de voorkeur kreeg boven Radja Nainggolan zorgde al voor de nodige discussie. Witsel speelt namelijk al anderhalf jaar in China bij TJ Quanjian, terwijl Nainggolan het voorbije seizoen zijn kunsten vertoonde bij AS Roma. Over vier jaar is Witsel 33 jaar en al heel wat jaren verdwenen uit het Europese topvoetbal. Hij zal dan ook niet meer worden opgeroepen.

    Niet naar Qatar

    Mousa Dembélé - 34 jaar
    Een invalbeurt tegen Panama, een basisplaats tegen Engeland en een minder gelukkig optreden tegen Frankrijk. Dat is de oogst van het afgelopen WK voor Dembélé. Op het WK in Rusland is Dembélé 34 jaar: die gaan we niet meer terugzien in Qatar.

    Niet naar Qatar

    Kevin De Bruyne - 31 jaar
    De Rode Duivels kunnen over vier jaar nog altijd rekenen op de voetbalintelligentie van Kevin de Bruyne. De Bruyne staat in principe nog tot een jaar na het WK in Qatar onder contract bij Manchester City. Mocht hij daar tegen die tijd nog altijd zijn klasse etaleren, kan De Bruyne ook in Qatar nog van grote waarde zijn voor België.

    Wel naar Qatar

    Op het middenveld is Kevin De Bruyne de enige die over vier jaar nog mee kan op het hoogste niveau.

    Dries Mertens - 35 jaar
    Voor Dries Mertens lijkt Rusland 2018 ook zijn laatste WK te zijn geweest. Begon in Rusland als basisspeler, maar moest het in de grote wedstrijden tegen Brazilië en Frankrijk doen met een plek op de bank. De aanvaller zal over vier jaar veel van zijn snelheid verloren zijn en is met 35 jaar te oud geworden voor een plekje in de WK-selectie.

    Niet naar Qatar

    Nacer Chadli - 32 jaar 
    Over vier jaar is Nacer Chadli 32 jaar. Het is al de vraag of hij op die leeftijd nog mee kan, maar daarnaast kun je je afvragen of de oud-speler van FC Twente kwalitatief niet voorbij wordt gestreefd door bijvoorbeeld Yannick Carrasco, die dan 28 jaar is. Het laatste optreden van Chadli tegen Frankrijk was in ieder geval allesbehalve gelukkig te noemen.

    Mogelijk naar Qatar

    Eden Hazard - 31 jaar 
    Dat je als dertiger nog van onschatbare waarde kan zijn op een WK bewezen Arjen Robben en Wesley Sneijder vier jaar geleden bij Oranje. In Brazilië leidden zij Oranje toen tot de halve finale. Voor De Bruyne en Hazard kan over vier jaar in Qatar hetzelfde gelden. Of hij dan nog de klasse heeft die hij in Rusland etaleerde is de vraag, maar Hazard kan ook in Qatar van waarde zijn.

    Wel naar Qatar

    Romelu Lukaku - 29 jaar
    Vooral in de wedstrijd tegen Brazilië liet Lukaku zien dat hij een topspits is. Vlak voor het WK in Qatar loopt zijn contract bij Manchester United pas af. Lukaku is dan 29 jaar en kan dan nog van onschatbare waarde zijn voor de Rode Duivels.

    Wel naar Qatar

    Met Eden Hazard en Romelu Lukaku leveren de Rode Duivels over vier jaar aanvallend weinig in, mits beide spelers fit blijven.

    En verder?
    Met Courtois, Meunier, De Bruyne, Hazard en Lukaku zien we over vier jaar toch zeker vijf Belgische vaste basisklanten terug op het WK. Vooral in defensief opzicht zal er het nodige veranderen. Alleen Meunier blijft in die linie over. Op de positie van linksback kunnen de Rode Duivels in Qatar kiezen voor Jordan Lukaku terwijl Alexis Saelemaekers (Anderlecht) een alternatief is voor de rechtsbackpositie. In het centrum zijn Dedryck Boyata (in de basis tegen Panama en Engeland), Jason Denayer (speelde al acht interlands) en Christian Kabasele (viel net af voor het WK in Rusland) goede opties. Zinho Vanheusden (Standard Luik) is in de as van de defensie een veelbelovend talent.

    Op het middenveld kan De Bruyne in Qatar nog altijd fungeren als verbindende speler. Youri Tielemans (invaller tegen Tunesië en Brazilië) is normaal gesproken de aangewezen persoon om de positie van Axel Witsel in te nemen, al kan ook Leander Dendoncker (basisplaats tegen Engeland) op die positie uit de voeten. Verder kunnen ook Bryan Heynen (Racing Genk) en Dennis Praet (Sampdoria) zich door het verdwijnen van Fellaini gaan melden voor een plek op het middenveld.

    Voorin lijken Eden Hazard en Romelu Lukaku nog altijd een rol van betekenis te kunnen spelen. Met Michy Batshuayi hebben de Rode Duivels een goed alternatief voor Lukaku. Ervan uitgaande dat Mertens en Chadli niet meer meegaan naar Qatar, is de rechtsbuitenpositie een prooi voor Yannick Carrasco of Adnan Januzaj. Verder kan ook Leandro Trossard (Racing Genk) zich doorontwikkelen en een goed alternatief worden voor Hazard.

    Eens met deze lijst? Hoe zie jij de Rode Duivels over vier jaar? Welke spelers verwacht jij in Qatar in de basiself? Laat het weten in de comments!

    Lees meer over:WK 2018België

    Poll

    Kan België in Qatar opnieuw een gooi doen naar de wereldtitel?

    (3562 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 13:53
    Belgie komt straks net zo in de ellende als wij met het Nederlands elftal als al die spelers vertrekken en of stoppen.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +25252
    woensdag 11 juli 2018 om 16:00
    Mertens ziet eruit als 13
    Vind ik leuk
    roynba +563
    woensdag 11 juli 2018 om 13:55
    We hebben het EK ook nog...
    Vind ik leuk
    Yuri +3673
    woensdag 11 juli 2018 om 13:57
    Gewoon net als Oranje 4 jaar geleden op de counter spelen. We hadden toen Sneijder, van Persie en Robben. Kunnen de Belgen ook doen met De Bruyne, Hazard en Lukaku.
    Vind ik leuk
    Leedz +7034
    woensdag 11 juli 2018 om 14:09
    Op de counter spelen deden zij nu toch al
    Vind ik leuk
    Gary Oak +224
    woensdag 11 juli 2018 om 14:39
    Nee absoluut niet. Ze probeerde juist spel te maken in hun 3-4-3. Dat kan je ook zien aan het balbezit wat ze hadden (niet dat je daar de oorlog mee wint). Het zou ook zonde zijn met zulke kwalitatief goede speler. Daarnaast heeft het ook niet echt veel zin om te countere tegen landen als Panama, Tunesie en Japan. Of een Frankrijk wat geen druk zet voorin
    Vind ik leuk
    Leedz +7034
    woensdag 11 juli 2018 om 14:52
    Nou dan hebben wij een totaal ander kijk op het spelletje...

    Je kan mij toch echt niet overtuigen dat zij tegen Japan en Brazilië geen countervoetbal speelde en niet omdat je balbezit hebt betekend het dat je het spelletje maakt (dat horen wij als Nederlanders al helemaal te begrijpen)

    Gisteren hadden zij alle vrijheid om het spelletje te maken en dan zie je dat zij toch te kort komen en zich er niet doorheen kunnen spelen, leuk tegen Tunesie en Panama maar is er iets meer weerstand dan schakelen zij gewoon over op countervoetbal...

    Niks mis met countervoetbal hoor dat kan best mooi zijn maar kom er dan ook voor uit
    Vind ik leuk
    Gary Oak +224
    woensdag 11 juli 2018 om 15:05
    Ja oke, dat het ze niet lukken en te kort komen ben ik het helemaal met je eens. Maar de intensie is er om spel te maken.

    Als Belgie ervoor uitgekomen was en een echte counter tactiek gehanteerd had. Dan had ik een beter resultaat voorzien tegen Frankrijk.

    Vind ik leuk
    Leedz +7034
    woensdag 11 juli 2018 om 15:17
    Tja, valt er te counteren tegen een ploeg dat niet aanvalt al snap ik je punt uiteraard wel
    Vind ik leuk
    yuuup +9568
    woensdag 11 juli 2018 om 14:45
    Ja dan verkracht je je gehele speelwijze en kun je helemaal op nul beginnen nadat ze stoppen.
    Vind ik leuk
    MichPSV +8760
    woensdag 11 juli 2018 om 13:57
    Als ze geluk hebben een bronze generatie goud hebben ze niet gepakt.
    Vind ik leuk
    Foebele +54941
    woensdag 11 juli 2018 om 13:58
    Tja, zo hebben wij ook gouden generaties gehad die niet goud maar van koper bleken te zijn...
    Vind ik leuk
    Mistered +322
    woensdag 11 juli 2018 om 19:18
    Maar wel een keer goud gehad.......
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19563
    woensdag 11 juli 2018 om 13:59
    Jantje Vertonghen gaan we wel terugzien hoor.... BIJ AJAX. (hoop ik)
    Vind ik leuk
    reggie +1764
    woensdag 11 juli 2018 om 15:57
    Jullie willen echt niets winnen he!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:03
    Dit was in mijn ogen het moment voor de Belgen om wereldkampioen te worden, je kunt dit nu het einde van de gouden generatie noemen qua wk. Het volgende ek kan je nog met deze groep gaan spelen maar wereldkampioen word je met deze jongens niet meer.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9629
    woensdag 11 juli 2018 om 14:04
    Iets met koe, kont en kijken. Waarom zou een 33-jarige Witsel niet op een WK kunnen spelen? En zo zijn er nog een paar gevallen.
    Vind ik leuk
    SjakieNYC +117
    woensdag 11 juli 2018 om 18:45
    Na 5 jaar in China???
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9629
    woensdag 11 juli 2018 om 18:58
    Jij weet al zeker dat ie de komende jaren ook in China speelt?
    Vind ik leuk
    Mistered +322
    woensdag 11 juli 2018 om 19:19
    Nee Madrid gaat hem halen......
    Vind ik leuk
    SjakieNYC +117
    woensdag 11 juli 2018 om 19:23
    We hebben het hier over iemand die eerst al naar Rusland ging om te cashen en daarna China i.p.v. Juve koos....nee tuurlijk die is straks te bewonderen in de Europese top...
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9629
    woensdag 11 juli 2018 om 20:00
    Onwaarschijnlijk (hoewel: zie Paulinho). Maar om nu al spelers op hun 33e af te schrijven voor een WK vind ik wel erg makkelijk.

    Ach, wat boeit het ook.
    Vind ik leuk
    Wazzupp +640
    woensdag 11 juli 2018 om 14:08
    Now was the time...
    Dat WK in Qatar wordt toch in de windermaanden gespeeld? Zijn die spelers ook een half jaar jonger hahaha
    Vind ik leuk
    reggie +1764
    woensdag 11 juli 2018 om 16:00
    Nee, ze zijn dan half jaar ouder. 21 nov. 2022 – 18 dec. 2022
    Vind ik leuk
    Wazzupp +640
    woensdag 11 juli 2018 om 19:46
    Dan wordt het dus zowiezo niks met onze Belgische vrienden
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2480
    woensdag 11 juli 2018 om 14:11
    We hebben eerst nog een EK he, ze zullen één van de favorieten zijn..
    Vind ik leuk
    Truth +3003
    woensdag 11 juli 2018 om 14:53
    Frankrijk , duitsland , kroatië ,engeland , spanje om er maar een paar te noemen
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2480
    woensdag 11 juli 2018 om 15:01
    Duitsland heeft nog een hoop te doen, die moeten eerst ook doorselecteren.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    woensdag 11 juli 2018 om 14:15
    We weten niet eens hoe Oranje eruit gaat zien voor volgend jaar en dan gaan kijken naar het team van Belgie over 4 jaar waarom.

    Zolang wij het bij Oranje moeten doen met een Vormer, Vilhena, Babel en promes zou ik me daar meer druk om maken dan Belgie.
    Vind ik leuk
    Gary Oak +224
    woensdag 11 juli 2018 om 14:34
    Wat een dramatisch gedoe zeg.. Over twee jaar is er gewoon een EK waar nog een hoop van deze mannen kunnen schitteren.
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    woensdag 11 juli 2018 om 14:50
    EK zal de laatste kans zijn voor deze generatie
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:48
    Sowieso is mijn mening dat VP hier heel snel centrale verdedigers in de 30 afstreept.

    Centrale verdedigers kunnen mits fit prima mee tot 34/35 jaar. Vincent Kompany zal een lastig verhaal worden gezien zijn blessure gevoeligeheid maar Vertongen en zeker Alderwereld zijn nog lang geen uitgemaakte zaak lijkt me.

    Ook Feillani lijkt me nog geen uitgemaakte zaak met zijn manier van voetballen kan hij wellicht mee als breekijzer.

    VP doet het hierboven voorkomen of iedereen boven de 30 met uitzondering van de Bruyne en Hazard niet meer goed genoeg zijn.

    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    woensdag 11 juli 2018 om 14:52
    We hebben Argentinie gezien met een elftal van 30-ers. Feit is met het huidige voetbal heb je snelheid en kracht nodig. Veel 30-ers kunnen niet meer mee op dat nivo. Groot verschil tussen 30 en en 34 BTW. Zal ook te maken hebben of ze op die leeftijd nog in de PL spelen wat veel kracht kost of bv een nivo lager en iets minder spelen.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31278
    woensdag 11 juli 2018 om 14:50
    Wat een onzin artikel weer.
    Vind ik leuk
    Truth +3003
    woensdag 11 juli 2018 om 14:52
    Gouden generatie die niks heeft gewonnen ....goud staat toch voor winnaars en niet voor losers ?
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    woensdag 11 juli 2018 om 14:58
    Beter Net Niet generatie.
    Vind ik leuk
    Mass +5344
    woensdag 11 juli 2018 om 14:56
    Erg jammer voor onze zuiderburen dat ze 4 jaar Wilmots hebben gehad. Ze hadden toen al moeten oogsten.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:55
    Ze speelden niet veel beter dan u hoor. Nu zat het gewoon wat mee.
    Vind ik leuk
    RedNas +3459
    woensdag 11 juli 2018 om 14:56
    Bij Spanje mag je spreken van een gouden generatie die afscheid gaat nemen / heeft genomen.
    De Belgen hadden gewoon een goede lichting.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31898
    woensdag 11 juli 2018 om 15:05
    Alee zeg.

    Jammer maar helaas.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1199
    woensdag 11 juli 2018 om 15:20
    Gouden generatie? Allemaal eenlingen, dat is het probleem van dit België, het is geen team. Tot over 32 jaar België
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5758
    woensdag 11 juli 2018 om 15:20
    Die hebben over 4 jaar dus gewoon nog een geweldige selectie.

    De bruyne en hazard op hun top !

    Courtois op zijn top en verder mooie ervaren verdediging. Lukaku op zijn top. Tel daarbij op dat er nog genoeg door gaat breken.

    Gouden tijden voor de Belgen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 15:24]
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1260
    woensdag 11 juli 2018 om 15:29
    Hazard en de Bruyne zijn nu op hun top...beter gaan ze echt niet meer worden hoor.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 15:29]
    Vind ik leuk
    Nielsk +1199
    woensdag 11 juli 2018 om 15:34
    Ja want de meeste spelers zijn op hun 35ste pas top, o nee, over hun top aan het afbouwen. Meer dan het halve elftal van België is dan zo oud of ouder, zelfs Lukaku is dan aan het afbouwen. Nederland heeft zo ook een leuke goede lichting en er komt een nog veel betere lichting aan
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5758
    woensdag 11 juli 2018 om 16:02
    Hazars ,de bruyne, lukaku en courtois zijn dan 30 of 31 jaar....

    Dat zijn verreweg hun belangrijkste spelers.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:56
    Kijk effe naar de verdediging en het middenveld. Wordt een verhaaltje Argentinië
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    woensdag 11 juli 2018 om 17:15
    Je bent vaak op de top rond je 27-28.. Na de 30 is alles minder.. of het team moet worden aangepast.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5758
    woensdag 11 juli 2018 om 21:42
    Nee , dat is echt een hele ouderwetse gedachte.
    Vind ik leuk
    Basschot +2237
    donderdag 12 juli 2018 om 14:35
    Oude teams worden vaak snel uitgeschakeld..
    Vind ik leuk
    Truth +3003
    woensdag 11 juli 2018 om 20:22
    Alweer hetzelfde liedje ....pas praten als je wint tot dan ssssssst
    Vind ik leuk
    rinirat +2653
    woensdag 11 juli 2018 om 15:25
    leuke generatie maar ze hebben niets gewonnen.
    Behalve bij hun clubs.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12635
    woensdag 11 juli 2018 om 16:37
    En ook dat valt mee, de jongens van spurs winnen geen prijzen. Chelsea en city zijn wel kampioen geworden maar ook niet elk jaar ofzo
    Vind ik leuk
    Nielsk +1199
    woensdag 11 juli 2018 om 15:32
    Schijnt dat de meeste Belgen nog steeds op het plein staan, te wachten op de gala voorstelling waar ze voor betaald hadden. Helaas voor hen zal dit niet meer door het voetbal elftal uitgevoerd worden, maar door een amateur ballet groep 'the dying swan' alias Eden Hazard
    Vind ik leuk
    Counterattack +11646
    woensdag 11 juli 2018 om 15:36
    Courtois, Alderwereld en Mounier. De Bruijne, Hazard en Lukaku.
    Geraamte van 6 klasbakken. Daarbij Tielemans, Batsuayi, Januzaj en Carrasco en je zit al op 10, die overigens niet alle tien tegelijk in team passen. Maar is dus nog niet gedaan, lijkt me.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:58
    Ze hebben geen verdediging en middenveld. Lijkt wel een verhaaltje Argentinië
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7903
    woensdag 11 juli 2018 om 15:37
    Die praten zichzelf de put in. Nl tekent hier blind voor.
    Vind ik leuk
    AFCA_Scooby +1043
    woensdag 11 juli 2018 om 15:55
    kevin de bruyne 31? hij lijkt net 24 man haha
    Vind ik leuk
    meloen87 +787
    woensdag 11 juli 2018 om 16:08
    Dit artikel moet je natuurlijk niet al te serieus nemen, maar opzicht wel een goede analyse. Ik had echt geen idee dat de Belgen al "zo oud" waren. Gebasseerd op statistieken zal België inderdaad geen favoriet zijn om wereldkampioen te worden over 4 jaar. En ook niet op wilskracht en strijd, want gister had ik echt het idee dat België er nooit in geloofd had. Pure frustratie gister, en dat gaat hen uiteindelijk weer de kop kosten. Over 2 jaar is het wellicht hun laatste kans om een grote prijs te pakken, op het EK. Maar ook dat betwijfel ik zeer.
    Vind ik leuk
    Koeroe +12635
    woensdag 11 juli 2018 om 16:36
    Aldeweireld afschrijven lijkt me wat overdreven. 33 jaar dan, zijn zat spelers die dan nog een defensie lijden
    Vind ik leuk
    Hupfean +4118
    woensdag 11 juli 2018 om 16:56
    T geluk houdt een keer op, dus dat word niks. En ik gun ze het ook niet. Veel te grote bekken.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 17:23
    Je moet eigenlijk niet mee gaan met dat kinderachtige gedoe, maar toch ergerde ik mij ook wel aan de praatjes van de Belgen, nu ze eindelijk eens een betere ploeg hebben dan Oranje. Jarenlang moet je aanhoren dat ze de Ollanders zo arrogant vinden enzo, maar ze waren zelf ditmaal vele malen arroganter en hadden dit niet eens door. Ik heb ook een enorme schijthekel aan die Kompany. Wat dat betreft, hadden we nog wat meegemaakt als ze die wereldbeker hadden gepakt. En dus had ik vooraf toch iets van, laat dan toch die Fransen maar winnen, al heb ik daar ook HE-LE-MAAL niets mee.
    En tijdens de wedstrijd, tsja, die enge Pogba heb ik altijd al verschrikkelijk gevonden, en dan die enge trekjes van die Mbappe erbij, de speelstijl van de Fransen, ik begon het toch echt de Belgen meer te gunnen.
    HOE ze ons Hollanders ook hadden getreiterd, ik deug te veel als mens om vast te houden aan kinderachtige sentimenten, dus ik zat na een tijdje toch echt volop de Belgen toe te juichen en te hopen dat ze toch maar zouden winnen. Mocht helaas niet zo zijn. Gewoon met opgeheven hoofd naar huis, helaas koop je daar niks voor :(
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1804
    woensdag 11 juli 2018 om 17:29
    Leuk stukkie. Denk trouwens dat Fellaini op 34-jarige leeftijd nog wel meekan als stormram.
    Vind ik leuk
    orion73 +1483
    woensdag 11 juli 2018 om 17:37
    Die Belgen staan straks weer gewoon waar ze horen. In de schaduw van de echte belangrijke voetballanden.
    Vind ik leuk
    Gerro +6714
    woensdag 11 juli 2018 om 17:52
    Is dus geen gouden generatie want dan win je namelijk iets.
    Vind ik leuk
    Harald. +14
    woensdag 11 juli 2018 om 17:52
    Deze kans zullen ze niet gauw meer krijgen..doet me denken aan nederland 1998..toen hadde wij ook het beste team
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1336
    woensdag 11 juli 2018 om 17:57
    Veel gehypete spelers. De Bruyne=Wereldklasse, Courtois= 1 van de besten. Eden Hazard = Wereldklasse, Lukaku nominaal. Mertens niveautje Utrecht. De rest zeker niet zo goed als gezegd wordt. Dit is het slechtste WK sinds 1970, het Oranje van 2014 had hele grote kans gemaakt, en Louis van Gaal, had die Belgen wel beter laten presteren, door uitgekiende tactiek
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 17:58]
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12403
    woensdag 11 juli 2018 om 18:03
    Hoezo gouden generatie?? Helemaal niks hebben ze bereikt.
    Och gut, ze halen ook een de halve finale pffff.
    En gelukkig maar :)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:10
    Lekker allemaal met pensioen gaan man. Oprotte met die kut Belgen haha
    Vind ik leuk
    PorQue?! +50
    woensdag 11 juli 2018 om 18:12
    Misschien is Lukaku dan eindelijk een constante en stabiele speler geworden en heeft hij ineens de juiste spelers niet meer om hem heen om hen te bedienen.

    Ach ja, das het leven. Het lijkt mij ook stug dat de volgende Belgische generatie een goede wordt. Ik zie de jonge Belgische toptalenten momenteel niet. Dat geldt ook voor Oranje trouwens.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4721
    woensdag 11 juli 2018 om 18:13
    Vier jaar is nog zo ver weg, wellicht dat er dan weer nieuwe sterren opstaan. Er zal vast nog wel wat talent rondlopen daar, zoals die Tielemans wat toch een toptalent is. Moet wel zeggen dat in vergelijking met de Eredivisie veel van die Belgische teams toch vaak uit een leger buitenlanders bestaan. Was toch ook een team dat uit elf Afrikanen bestond een paar jaar geleden. Veel van de huidige Belgen zijn doorgebroken in het buitenland. Dat kan de Belgen in de toekomst opbreken
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:26
    Wat voor generatie het ook is, als je van die dramatische coaches zoals Wilmots ervoor zet dan wordt het niet wat.

    De afgelopen 4 jaar hadden ze ook al één van de beste ploegen en over 2 jaar nog steeds denk ik. Dus ze zijn nog niet afgeschreven.

    Dit elftal moet veel beter kunnen dan wat ze hebben laten zien. Ze hebben een coach nodig die er een team van maakt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws