'Irritante' Mbappé biedt excuses aan: Maar ik sta wel in de finale, hè

    'Irritante' Mbappé biedt excuses aan: "Maar ik sta wel in de finale, hè"

    Gepubliceerd: woensdag 11 juli 2018 om 12:47wo 11-07-2018 om 12:47

    Dat Kylian Mbappé buitengewoon goed kan voetballen was al bekend, maar dinsdagavond was hij bij vlagen ook irritant, zo oordeelde het - met name Belgische - voetbalpubliek. Na afloop van de halve finale tussen België en Frankrijk maakt Mbappé excuses aan de Belgen.

    Het Franse toptalent was in de slotfase vooral bezig met tijdrekken en hij liet zich à la Neymar theatraal vallen. Heel wat Belgen hadden moeite met het gedrag van Mbappé. "Ze mogen denken wat ze willen. Als ik de Belgen beledigd heb, dan wil ik me excuseren. Maar ik sta wel in de finale, hè. Dat is wat telt", tekende Sudinfo op uit de mond van Mbappé.

    Lees ook: Nederlandse afrekening met 'schijterig' Frankrijk: 'Mbappé nu al irritant'

    Frankrijk won uiteindelijk met 1-0, maar imponeerde bepaald niet. "Op het einde van de match hebben we alles moeten geven. Het was zaak om die 1-0 te verdedigen. Dat is misschien niet meteen het leukste, maar het is wel de moeite waard. Het was moeilijk spelen tegen België. Ze hebben in iedere linie grote spelers", besluit Mbappé. 

    Lees ook: Tactisch steekspel: waarom België ten onder ging tegen oerdegelijk Frankrijk

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 12:52
    Vertonghen had hem gewoon een doodschop moeten geven diep in de blessuretijd in plaats van een zacht tikje op het achterhoofd, dan had hij wat mij betreft met opgeheven hoofd het toernooi kunnen verlaten na zaterdag.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 12:53]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:57
    Aaahw, kan er iemand niet tegen zijn verlies?
    Gelukkig bezit Jan wel normen en waarden.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17227
    woensdag 11 juli 2018 om 13:04
    Het zijn maar kut......
    Vind ik leuk
    Yuri +3661
    woensdag 11 juli 2018 om 13:32
    Wijven?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:36
    Belgen?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17227
    woensdag 11 juli 2018 om 13:41
    Ik reageerde op AFCA die beweerde dat Jan Vertonghen wel normen en waarden heeft. Diezelfde Jan zong na afloop van het winnen van de dubbele bekerfinale tegen Feyenoord een liedje tijdens de viering. Het zijn maar kutkakkerlakken. Ja dan begrijp je het wel....
    Vind ik leuk
    Adriaan +448
    woensdag 11 juli 2018 om 13:57
    Waarheid mag gezegd worden
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3342
    woensdag 11 juli 2018 om 14:05
    Ach er worden bij jullie ook liederen met kk joden gezongen ,bij den Haag ook ,wat dat betreft zijn jullie de ergste ook laatst bij die oefenwedstrijd de ware aard laten horen en zien
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 14:19]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17227
    woensdag 11 juli 2018 om 14:10
    Deze reactie krijg ik ook wel eens van m'n 7 en 9-jarige dochter. Maar zij deed het ook.... Of vind je het wat lastig om er inhoudelijk op in te gaan?
    Vind ik leuk
    Dussss +358
    woensdag 11 juli 2018 om 14:17
    De meeste mensen worden met de jaren volwassener waardoor ze waarde en normen beter leren waarderen. Mijn inschatting is dat hij zoiets nu nooit meer zou doen. Ik was ook niet de beste in normen en waarde voor mijn twintigste maar gelukkig ben ik veranderd.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3342
    woensdag 11 juli 2018 om 14:17
    Nee hoor jouw argument hoor ik altijd ,maar je kan niet naar een ander wijzen als je dezelfde fouten maakt dus om mij een sneer te willen uitdelen en mij als infantiel te willen neerzetten zegt meer over jou dan over mij . Jij reageert alsof ik je aanval .Als je zou zeggen klopt het is beide kut dan kon ik nog geloven dat jij niet ook zo een bent die kk joden schreeuwt of zingt
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 14:22]
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17227
    woensdag 11 juli 2018 om 14:24
    Je reageert toch ook primair en infantiel. Ik geef inhoudelijk een tegenmening over een specifiek persoon, waarop je reageert met een jij-bak. Je zint begint zelfs met: ach, bij jullie worden ook.... Dan maakt het ineens niet meer uit wat Jantje heeft gezegd. Wat een kleuter ben jij zeg.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3342
    woensdag 11 juli 2018 om 18:37
    Jij maakt dat ervan ,mijn ach is omdat jullie ook rotzooi zingen ,niet omdat ik jantje z'n woorden goed keur maar omdat jij iets zegt wat ook bij jullie gebeurt dat is mijn 'ach'
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17227
    woensdag 11 juli 2018 om 18:58
    Omdat jullie dat ook zingen. Dat was nou precies mijn punt van jouw kleuterreactie aangezien deze totaal niet relevant was voor mijn commentaar. Lees het anders nog even door, wellicht valt het kwartje nog.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3342
    woensdag 11 juli 2018 om 19:10
    Misschien straks ff
    Vind ik leuk
    Adriaan +448
    woensdag 11 juli 2018 om 14:38
    Jullie gaan liever naar Rome of naar Vejinovic?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 21:58
    Jank toch niet zo man. En dan noem je iemand anders kinderachtig. Ontzettende droeftoeter ben je
    Vind ik leuk
    J Kiprich +17227
    donderdag 12 juli 2018 om 22:49
    Nee, dat ben jij!
    Vind ik leuk
    Excelsior +1341
    woensdag 11 juli 2018 om 14:29
    Over die oefenwedstrijd gesproken. Wat was de diepe betekenis van de tekst. Niet dat ik het verdedig maar ik snap dat doek niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:38
    Aldus de ene schijnheil tegen de andere schijnheil...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:21
    Er is altijd ruimte tot groei laten we maar zeggen.

    ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:55
    Sticks & Stones.
    Vind ik leuk
    Yass +105
    woensdag 11 juli 2018 om 13:24
    Gruwelijk hahahaha
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1366
    woensdag 11 juli 2018 om 13:42
    Het was sowieso erg dom van Vertonghen, het lijkt me dat je met 1-0 achter in de halve finale van het WK diep in blessuretijd gaat proberen om in balbezit te komen. Wat doet die idioot? Doorgaan op zijn man om de scheids de kans te geven om te fluiten. Het stelde niet veel voor, maar elke scheids fluit hier terecht voor. Het blijft een overtreding en je tegenstander is weer een minuut verder.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    woensdag 11 juli 2018 om 13:52
    "Gelukkig bezit Jan wel normen en waarden."

    Die bezit ie dus niet.
    Vind ik leuk
    The Genius +3512
    woensdag 11 juli 2018 om 12:58
    want kansloos schoppen is inderdaad de enige remedie als je volkomen terecht een pot verliest...

    zo naïef als spelers en fans soms kunnen zijn is echt bijzonder. De jongen ging makkelijk liggen in de blessure tijd om tijd te rekken oeeeh wat een schande, dat zou in dit geval Belgie natuurlijk nooooooooooit hebben gedaan als de rollen omgedraaid waren
    Vind ik leuk
    Adriaan +448
    woensdag 11 juli 2018 om 13:59
    Deed Hazard ook vaak genoeg zo snel liggen in dit toernooi maarja als je Belgische bril op heb met rode glazen
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 14:01]
    Vind ik leuk
    Bhj +1895
    woensdag 11 juli 2018 om 13:59
    eens
    Vind ik leuk
    Mass +5477
    woensdag 11 juli 2018 om 15:15
    Jou een doodschop geven voor je ronduit belachelijke opmerking zou dan ook terecht zijn???
    Vind ik leuk
    Echt? +3858
    woensdag 11 juli 2018 om 18:26
    Mbabé had shirtje moeten ruilen met Verthongen om er daarna zijn reed mee af te vegen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:17
    Mbappé
    Reet
    Vind ik leuk
    yabba1000 +1153
    woensdag 11 juli 2018 om 12:53
    wat een snelheid, wat een actie, wat een behendigheid, welkom nieuwe ster!
    Vind ik leuk
    pim4ever +1092
    woensdag 11 juli 2018 om 12:55
    Zoveel kwaliteit en toch zo weinig klasse..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:02
    Hij is 19 man en dan al op zo'n podium als dat geen klasse is....
    Niet zo janken omdat hij een beetje tijd rekt, die belgen konden die 90 minuten daarvoor ook geen potten breken.
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +19970
    woensdag 11 juli 2018 om 12:56
    Mbappe in Oranje!
    Vind ik leuk
    Henzel +3
    woensdag 11 juli 2018 om 12:58
    Ja en de jeugd die je ziet voetballen, doet je op zaterdag keurig na bij hun amateurvereniging. Lekker voorbeeld meneer Mbappé!
    Vind ik leuk
    Stig +1769
    woensdag 11 juli 2018 om 13:14
    Bijna alles is geoorloofd om resultaat te halen.
    Tijd rekken vind ik dan ook geen probleem,
    Doe niet net of je roomser dan de paus bent.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:18
    Ik hoop dat de jeugd gekeken heeft. Ze hebben winnaars zien voetballen. De winst heiligt alle middelen. Dat gejank van Mbappé is misschien irritant, maar hij snoept daarmee dertig seconden weg van de allerbelangrijkste minuten van de wedstrijd. Ik zou willen dat wij wat meer Mbappé's en Ramosjes in Oranje hadden rondlopen. Alles wat je dichter bij winst brengt is meegenomen. Onze door Amsterdam gevoede voetbalopvattingen zijn niet meer van deze tijd en zal ons weinig successen opleveren. Realiteitszin en winnaarsmentaliteit, dát is waar onze jeugdspelers behoefte aan hebben.
    Vind ik leuk
    Henzel +3
    woensdag 11 juli 2018 om 14:10
    Noem mij een moraalridder maar ik mag toch hopen dat de jeugd het besef heeft dat dit soort gedrag niet de norm zou moeten zijn.

    Voetbal is ook een stukje trots natuurlijk en op zo'n manier moeten winnen zou van mij niet hoeven. Trek de parallel naar het wielrennen: het blijft natuurlijk knap om met een kilo nandrolon in de lijf een berg op te fietsen, maar kun je écht trots zijn op de manier waaróp je het bereikt hebt? Ik denk het niet nl.

    N.m.m. zou het voetbal altijd moeten winnen en in die zin heeft gisteren juist het anti-voetbal gewonnen, helaas.

    Denk ook dat ik een van de weinigen ben die blij is dat we vier jaar geleden de finale verloren. Knap natuurlijk een finale te halen maar met het anti-voetbal dat destijds gespeeld werd was ik blij dat dat niet beloond werd.
    Vind ik leuk
    Stig +1769
    woensdag 11 juli 2018 om 14:29
    Dan verschillen wij inderdaad van mening, wat helemaal niet erg is overigens.
    Gelukkig maar anders hebben we nooit iets om over te sparren.
    Maar zoals jij het spiegelt naar het wielrennen is appels met peren vergelijken, in het wielrennen word vals gespeeld, dat is in dit geval niet.
    Frankrijk speelde niet met 15 man en Belgie maar met 7.
    Vind ik leuk
    Truth +3006
    woensdag 11 juli 2018 om 13:47
    Zegt dan veel over die gasten bij de amateurvereniging !
    Vind ik leuk
    RtdDub +13562
    woensdag 11 juli 2018 om 13:54
    Die jong opvoeden is niet Mbappe's taak maar de ouders.
    Vind ik leuk
    Henzel +3
    woensdag 11 juli 2018 om 14:12
    Als je dan tóch zo overbetaald bent zoals veel profvoetballers, dan mag je ook wel een klein beetje maatschappelijke betrokkenheid tonen denk ik en een voorbeeld zijn voor de jeugd.

    Natuurlijk blijft opvoeden de taak van de ouders maar een klein beetje besef van de beïnvloedbaarheid van de jeugd zou meneer Mbappé niet misstaan
    Vind ik leuk
    heur es +777
    woensdag 11 juli 2018 om 12:58
    Trek je niks aan van die domme Belgen. Alleen Hazard mag jou veters strikken!

    Wat ben jij een wereldspeler, wat ben ik blij dat je pas 19 bent, kunnen we nog lang van je genieten!

    Belgische friet is trouwens wel lekker!
    Vind ik leuk
    Truth +3006
    woensdag 11 juli 2018 om 13:48
    Chocolade en waffels vergeten ?
    Vind ik leuk
    Gavv +936
    woensdag 11 juli 2018 om 14:07
    Of bier ?

    Maar even serieus, @heur es. Is het niet logisch dat die ‘domme Belgen’ zich opjagen na datgene wat hij daar helemaal op het einde uitsteekt.

    Tijd rekken allemaal goed en wel, het hoort bij het moderne voetbal en wij zouden het ook gedaan hebben als de situatie omgekeerd was. Maar niet op zo’n belachelijk manier.. Er zijn grenzen. Dit was er losjes over.
    Vind ik leuk
    Truth +3006
    woensdag 11 juli 2018 om 14:17
    Ik drink geen bier lol
    Het is de halve finale van een wk ...de belgen zijn zover geraakt met hun laf voetbal dat het me pleziert dat ze nu eens geconfronteerd worden met wat hun eigenlijk zo typeert
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5141
    woensdag 11 juli 2018 om 12:59
    Tijdrekken dat doet toch elke speler en waarom niet normaal als je 1-0 voor staat.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 12:59
    Die belgjes moeten niet zo zeiken en naar zichzelf kijken.. als hun met 1-0 voor stonden gingen ze ook tijdrekken..
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5141
    woensdag 11 juli 2018 om 13:01
    het grappige nog is dat Frankrijk niet eens op 40 procent speelde. Belgen waren te zwak en werden nogal overschat ze hebben gewoon veel mazzel tegen Japan en Brazilië gehad. Zonde dat Brazilië niet doorging die hadden Frankrijk veel meer tegenstand geboden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 13:02]
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    woensdag 11 juli 2018 om 14:09
    40 procent ja, ze hadden 2-1achter moeten staan na de eerste helft....
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5141
    woensdag 11 juli 2018 om 14:21
    haha grappenmaker Belgie was nauwelijks echt gevaarlijk en Frankrijk wel die hadden echt grote kansen.
    Vind ik leuk
    Polly11 +3977
    woensdag 11 juli 2018 om 14:26
    Eerste helft 1 kans voor Frankrijk, ik had het wel willen zien was België voorgekomen
    Vind ik leuk
    Gavv +936
    woensdag 11 juli 2018 om 14:10
    Kom kom, zoals ik hier boven al ergens zeg. Wij zouden ook tijd rekken in hun situatie.. maar niet zo extreem. Wat de jongeman daar op het einde doet gaat er gewoon over en dan mag men wel kritiek geven hoor. Zouden jullie Nederlanders ook doen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:27
    Als het tegen Oranje was, hadden wij het ook irritant gevonden. Dan heb je er namelijk echt geen boodschap aan of wij het zelf ook zouden hebben gedaan. Dus die 'belgjes' mogen er best over klagen...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:38
    Alsof ze door dat tijdrekken hebben verloren.. ze hebben hun kans gehad en niet gepakt.. dus moeten ze niet zeiken..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:44
    Dat ken jij nu wel makkelijk zeggen, maar ook jij zou er de pleures in hebben gehad als het om een ploeg ging die jij een warm hart toedraag.. simple as that..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:51
    Dat klopt.. maar ik zou er meer de pleuris in hebben dat mijn ploeg niet brengt wat het kan.. tijdrekken gebeurt in elke wedstrijd .. simple as that..
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5463
    woensdag 11 juli 2018 om 12:59
    Het viel toch allemaal reuze mee. Niet erger dan normaal gezien
    Vind ik leuk
    Rene80 +2133
    woensdag 11 juli 2018 om 13:01
    Joh men moet niet zo onwijs zeiken. Alsof hij de enige is die tijd rekt. Ja het was erg opzichtig maar het gebeurt bij 1 goal verschil altijd.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5602
    woensdag 11 juli 2018 om 13:02
    De Fransen speelden hetzelfde als België tegen Brazilië deed, ze moeten niet zo janken
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 13:02]
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5141
    woensdag 11 juli 2018 om 13:04
    Nee hoor Frankrijk controleerde de wedstrijd en gaven na genoeg niks weg hadden meer schoten op doel meer kansen België was machteloos. Brazilië daarin tegen miste echt veel veel veel kansen en speelde de Belgen weg.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 13:04]
    Vind ik leuk
    Foebele +54825
    woensdag 11 juli 2018 om 13:02
    En precies daarom moet je spelers schorsen aan de hand van beelden, hij rechtvaardigd zijn kut gedrag met het feit dat hij in de finale staat.

    Lekker schorsen voortaan, dan houdt het vanzelf op, maar volgens mij vind FIFA valsspelen eerder goed dan slecht...
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    woensdag 11 juli 2018 om 13:30
    Zolang de regels over de hele wereld verschillend worden toegepast verandert er helemaal niets. In Latijns Amerika hoort vallen en aanstellen bij de voetbalcultuur en hier roept het minder sympathieke gevoelens en uitspraken op..... om het maar even netjes uit te drukken.

    Wat mij betreft wordt het aangepakt, maar de FIFA trekt zich al jaren niets aan van mijn mening. Boefjes....
    Vind ik leuk
    Foebele +54825
    woensdag 11 juli 2018 om 13:45
    Daar heb je een FIFA voor, om dat te regelen, maar die zijn drukker met het in stand houden van het corrupte netwerk dan dat ze ooit iets gedaan hebben om de sport te verbeteren!
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    woensdag 11 juli 2018 om 14:11
    Dat ook. Maar een cultuur veranderen gaat in ieder geval niet zomaar..... of het nou om een omkoopcultuur of een vallende ziektecultuur gaat....
    Vind ik leuk
    Donnygo +2968
    woensdag 11 juli 2018 om 13:48
    Daarom waren de Mexicanen ook niet boos op de zwalbe van Robben ofzo.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31512
    woensdag 11 juli 2018 om 14:10
    Het ligt in de aard van de mens om met twee maten te meten op het moment dat het om henzelf gaat. Niks nieuws onder de zon, toch?!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:36
    Het is dan ook geen valsspelen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54825
    woensdag 11 juli 2018 om 13:45
    Zeker wel, aanstellen is per definitie valsspelen!
    Vind ik leuk
    100%PSV +3297
    woensdag 11 juli 2018 om 13:03
    De zwaar overschatte Vertonghen had zijn handen vol aan Mbappé en mocht uiteindelijk blij zijn dat hij niet met rood het veld moest verlaten. Vertonghen zelf is overigens ook niet vies van enig theatraal spel en aansmeren van kaarten aan tegenstanders.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7364
    woensdag 11 juli 2018 om 13:06
    Slap jannus, als ik in het veld had gestaan had ik je compleet gesloopt. Excuses achteraf, bah houd dan gewoon je bek
    Vind ik leuk
    Hupfean +4229
    woensdag 11 juli 2018 om 13:51
    Jij kan m niet eens bij houden man, je had hooguit de cornervlag gesloopt.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7364
    woensdag 11 juli 2018 om 15:05
    ben best wel snel voor mijn ouwe dag
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7870
    woensdag 11 juli 2018 om 13:06
    De hele wedstrijd was klote van Franse zijde.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2925
    woensdag 11 juli 2018 om 13:10
    Achja ze speelde precies goed genoeg om te winnen, zoals ze eigenlijk iedere wedstrijd doen. Daarmee wordt je wel kampioen.
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7870
    woensdag 11 juli 2018 om 15:00
    Van een baggerelftal kun je dat wel hebben. Maar dit elftal zit boordevol kwaliteit. Er was niks te beleven. Bah die Pogba vanaf minuut 90. Onuitstaanbaar. En die 90 minuten daarvoor ook eigenlijk.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2925
    woensdag 11 juli 2018 om 13:09
    "Als ik de Belgen beledigd heb, dan wil ik me excuseren" dat is natuurlijk geen echte excuses aanbieden...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:13
    Die jonge jongens zoals neymar, memphis en mbappe denken tegenwoordig maar alles kunnen maken...

    Als je gaat uitdagen moet je tegen de schoppen kunnen
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3342
    woensdag 11 juli 2018 om 14:09
    Ach ,een keer tijdrekken rn gelijk zo lullen over die jongen
    Vind ik leuk
    Funkeltje +12
    woensdag 11 juli 2018 om 14:28
    Ik heb hem nog niet horen klagen over het feit dat hij schoppen heeft gehad.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:28
    Nee omdat jij geen Frans spreekt.
    Vind ik leuk
    Funkeltje +12
    donderdag 12 juli 2018 om 12:59
    Niet verder vertellen..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:13
    Dries Mertens maakte ook een 100% schwalbe in het begin van het toernooi. Toen hoorde je de Belgen niet klagen.

    Verder hebben ze heel het toernooi de scheidsrechter mee gehad. Geeft de ref van gisteren 1 vrije trap ten onrechte niet aan Hazard, is de scheidsrechter volgens de Belgen de kop van jut...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:02
    Ze kunnen het niet hebben dat ze hebben verloren. Zielig stelletje jankerds. Zijn met hetzelfde voetbal verslagen als dat ze zelf tegen brazilie speelde. En hazard lag nog 100 keer meer op de grond.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1256
    woensdag 11 juli 2018 om 13:17
    Heel wat Belgen hadden moeite met het gedrag van Mbappé.

    Klopt, de hele verdediging! Dat Hazard het doet, dat maakt de Belgen dan weer niets uit, dat een Mertens er 10x zo goed in is, daar hoor je geen enkele Belg over. Vertonghen moet zijn poten thuis houden, hij is zelf van dat theatraal vallen, harde domme overtredingen, dus dit was wel ff lekker voor hem!
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3342
    woensdag 11 juli 2018 om 14:09
    Helemaal gelijk heb je
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:22
    Het woord excuses kent Neymar niet,dat siert Mbappé nog enigszins
    Vind ik leuk
    Hupfean +4229
    woensdag 11 juli 2018 om 13:49
    Nergens voor nodig je excuses, t zijn maar Belgen. Die zoeken allerlei excuses voor hun uitschakeling ipv naar zichzelf te kijken. T is al een wonder dat ze zover zijn gekomen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:58
    Heb heerlijk genoten van deze wedstrijd. Belgen superieur en Fransen tactisch zeer sterk. Helaas heeft het mooie voetbal verloren. Zo werkt dat nu één maal. Top talenten van beide kanten aan het werk gezien.Geschoold in alles wat maar veroorloofd is in het hedendaags voetbal. DAT is dan wel weer jammer.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2968
    woensdag 11 juli 2018 om 14:00
    Het is een contact sport en gedraag je daar dan ook na en ga niet bij een aanraking van de pink neer alsof Rico Verhoeven je een klap vekocht heeft.

    Of bij een duwtje in de rug je laten vallen alsof er een bus tegen je aan gereden heeft.

    Bij een aanraking van de je scheenbeschermer je laten vallen en gaan schreeuwen alsof je op een ontplofte landmijn hebt gestaan.

    Dat zijn dingen waar ik gewoon me dood erger, dat je bij een 1-0 voorsprong even de bal weg tikt of iets langer in je handen houd, goed dat hoort er nog een beetje bij en kan wel maar dat aanstellen is het willen aannaaien van kaarten waarmee je spelers,clubs en landen benadeeld en zo dus ook de sport verneukt. Dat is wat zo ergelijk was aan het gedrag gister van Mbappe en over het algemeen een Ronaldo en Neymar.
    Vind ik leuk
    Vak-T +798
    woensdag 11 juli 2018 om 14:03
    Geweldige speler die Mbappe, doet mee denken aan "onze" Ronaldo in zijn jonge jaren, geweldige techniek gekoppeld aan snelheid en kracht......en over dat tijdrekken, dat viel best mee, doen ze allemaal als het nodig is.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1621
    woensdag 11 juli 2018 om 14:20
    De fransen hebben gewoon heel slim alles 8terin dichtgehouden en er tevens voor gezorgd dat Hazard & De Bruyne niet echt in hun spel kwamen.

    Daarnaast hebben de belgen het zichzelf ook lastig gemaakt.
    o.a Dembele met onnodige overtredingen en maar tijd verliezen.

    zo dom
    Vind ik leuk
    Funkeltje +12
    woensdag 11 juli 2018 om 14:27
    Ik snap al die ophef over tijdrekken niet. Hij staat in de finale van een halve finale van een WK. Dan doe je toch alles om die 1-0 over de streep te trekken. Al schiet je vanaf de 10e minuut iedere bal de tribune in, resultaat telt in zo'n geval. Moet je dan net als Japan de deuren wijd open gooien en het eerst volgende vliegtuig naar huis pakken? Deze spelers spelen niet om de neutrale kijker een fijne avond te bezorgen, maar om de grootste prijs uit hun carrière te winnen.
    Vind ik leuk
    Gary Oak +222
    woensdag 11 juli 2018 om 14:27
    Het zijn in ieder geval geen gemeende excuses. '' Ik sta wel in de finale, hè. Dat is wat telt". Ofwel dat theatraal vallen gaat hij nog heel vaak doen, waarmee hij zichzelf en zijn kwaliteiten tekort doet.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:31
    Was heel irritant ja, telkens dat wijzen naar de Belgen als ze volgens hem te dicht op de te nemen corner/vrije trap stonden.
    Logisch dat de Belgen zich er rot aan ergerden, hadden wij ook gedaan als Nederlander, dus ga nou niet allemaal ineens de wijsneus uithangen. Ja, iedereen zou tijdrekken, maar dat maakt het er niet minder irritant op als de tegenstander het doet.
    Aan de andere kant, heb ik me het hele toernooi ook nogal ge-ergert aan de overdreven schreeuwpartijen van Hazard als hij een trap kreeg.
    Vind ik leuk
    Echt? +3858
    woensdag 11 juli 2018 om 18:32
    Vertonghen geeft het verkeerde voorbeeld door uit frustratie een tik uit te delen. Bovendien nog erg stom ook als je nog maar kort tijd hebt om een doelpunt te maken.
    Vind ik leuk
    Juppes046 +376
    woensdag 11 juli 2018 om 18:42
    Die Belgen moet zich niet aanstellen. Ze hebben een uiterst makkelijke poulefase gehad, waarbij de wedstrijd tegen Engeland een aanfluiting was. Daarna hebben ze met veel geluk (kopbal Vertonghen) van Japan gewonnen. Alleen tegen Brazilië hebben ze echt iets laten zien tegen een waardige tegenstander. Wanneer de scheids echter een penalty had gegeven had ik het nog willen zien. 2e helft was sowieso voor Brazilië. Frankrijk was tactisch gewoon niet zo naïef als Brazilië, waardoor België het niet heeft gered. Met mooi voetbal wordt je (helaas) geen wereldkampioen. Dat weten wij maar al te goed.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:05
    Enige juiste analyse hier. En mooi voetbal valt wel mee. Frankrijk liet ze maar wat doen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws