'Onbetrouwbare' Genee krijgt wind van voren: 'Nu flikt-ie hetzelfde geintje'

    'Onbetrouwbare' Genee krijgt wind van voren: 'Nu flikt-ie hetzelfde geintje'

    woensdag 11 juli 2018 om 13:23

    Wilfred Genee is een onbetrouwbaar figuur. Dat zegt Fons van Westerloo, voormalig tv-baas bij RTL. Hij werkte in het verleden samen met de presentator. 

    Genee maakte eerder dit jaar de transfer van RTL naar het Talpa van John de Mol. Dat zorgde bij Van Westerloo voor een déjà vu-gevoel, vertelt hij in een interview met zakenblad Quote. "Ik heb ooit een conflict gehad met Genee omdat hij overstapte naar Talpa, terwijl hij mij had verzekerd bij RTL te blijven. Daar heeft De Snor, zoals ik Johan Derksen noem, hem meermaals op televisie om afgefikt. Vond ik wel geestig."

    "Maar nu had Genee nog een lopend contract – hij mocht niet onderhandelen – en flikt hij hetzelfde geintje weer. Dan ben je toch onbetrouwbaar?", stelt Van Westerloo retorisch.

    Genee, Derksen en René van der Gijp zijn momenteel bij VI Oranje Blijft Thuis bezig aan hun afscheidstournee op RTL. Na afloop van het WK zijn ze niet meer te zien op de zender. Vanaf komend seizoens is hun talkshow VI te zien op Veronica. 

    Poll

    Blijf jij VI kijken op Veronica?

    (10222 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 13:26
    Blijf het toch een heel leuk programma vinden, beter dan die andere voetbal praat programma's
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    woensdag 11 juli 2018 om 13:29
    vind ik ook, als ik de NOS zie dan trekken mij tenen alweer krom...
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1543
    woensdag 11 juli 2018 om 15:58
    Studio Voetbal kan echt niet meer;Tom Egberts (die gast wordt maar niet ouder maar supersaai), de duffe 'korte corner',.. VI wel ok, wel veel onzin er omheen. FOX heeft mijn voorkeur
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 16:10]
    Vind ik leuk
    tannat +14019
    woensdag 11 juli 2018 om 19:25
    Stom dat van Westerlo blijkbaar de verkeerde mensen vertrouwt
    Vind ik leuk
    Korm +36724
    donderdag 12 juli 2018 om 08:09
    Fox vind ik ook wel oke, alleen bij de eretribune erger ik mij al aan glen helder bij de begintune, en die spelletjes vind ik ook niks toevoegen. De gasten zijn de ene keer goed maar er zitten soms ook mensen daar aan tafel waar ik van denk wat doe je hier...
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1543
    donderdag 12 juli 2018 om 15:29
    Klopt! Er is ook echt nog ruimte voor een écht inhoudelijk voetbalprogramma. Met zoveel camera's en beschikbare fysieke info van spelers beschikbaar
    Vind ik leuk
    Tweey +2148
    woensdag 11 juli 2018 om 13:54
    Zegt veel over jou
    Vind ik leuk
    pim4ever +1033
    woensdag 11 juli 2018 om 14:00
    Dat hij (net als ik) allergisch is voor policor gezever?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:08
    Misschien wel meer over jou.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:20
    Volgens mij zegt het over jullie allebei vrij weinig.
    Slechts een voorkeur voor tv programma's.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:24
    dat bedoel ik ook hahahaha
    Vind ik leuk
    Tweey +2148
    woensdag 11 juli 2018 om 18:24
    Dit bedoel ik.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:22
    Je kan ook naar elke avond naar Messi kijken op de NOS.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7766
    woensdag 11 juli 2018 om 14:35
    Dat is in ieder geval wel een Messi die het wel haalt naar de finale ;-)
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3340
    donderdag 12 juli 2018 om 05:25
    Alleen zou het wat meer over voetbal moeten gaan...
    Vind ik leuk
    SimonSays +6212
    woensdag 11 juli 2018 om 13:27
    Noemt hij Derksen 'De Snor'? Wat een originele meneer!
    Vind ik leuk
    Mari +9405
    woensdag 11 juli 2018 om 13:27
    Hij heeft het vast niet zelf bedacht. Misschien een vlotte leerling
    Vind ik leuk
    The Iceman +10555
    woensdag 11 juli 2018 om 13:36
    Genee heeft de master Rechtsgeleerdheid afgerond, die zal vast wat van contracten afweten.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 13:36]
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1951
    woensdag 11 juli 2018 om 17:01
    Je bent je ervan bewust dat er meerdere disciplines onder rechtsgeleerdheid vallen?
    Vind ik leuk
    The Iceman +10555
    woensdag 11 juli 2018 om 17:02
    Jazeker, daarom zeg ik ‘wat van contracten afweten’ ipv ‘expert in contractrecht zijn’.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1951
    woensdag 11 juli 2018 om 17:20
    fair enough!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:26
    Je bent je ervan bewust dat de contractuele verbintenis de basis vormt voor ons hedendaagse rechtssysteem? Dat is dus basiskennis, welk discipline je ook kiest.
    Vind ik leuk
    AlwaysMe +1951
    zaterdag 14 juli 2018 om 12:02
    Mooi verhaal Freek, maar dat is helemaal niet waar. Er zijn genoeg mensen met een master in rechtsgeleerdheid die enkel basiskennis hebben over verbintenissenrecht, waaronder ikzelf.
    Vind ik leuk
    Old Star +7308
    woensdag 11 juli 2018 om 13:28
    Nou nou, wat onbetrouwbaar zeg.
    Dus omdat ik een contract heb bij mijn werkgever zou ik niet mogen overstappen naar een ander bedrijf.
    In wat voor dictatoriaal tijdperk leeft die man.
    Dit sluimerde al jaren bij RTL op de achtergrond.
    Voor beide partijen beter zo!
    Vind ik leuk
    The Iceman +10555
    woensdag 11 juli 2018 om 13:30
    Fons houdt het liefste zelf alle touwtjes in handen in de televisiewereld. Wel een indrukwekkend CV.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +9629
    woensdag 11 juli 2018 om 13:41
    Inderdaad. En volgens mij bood John de Mol 'm een positieverbetering. Dan staat het je als werknemer vrij om te onderhandelen. Het staat je overigens sowieso vrij om te onderhandelen.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:36
    Mijn zus is kapster, die wilde ook naar een ander bedrijf vanwege dat ze net een dochter heeft gekregen. Maar dat kon niet, en is ze overgestapt naar een ander bedrijf. Wilde ze 5000 euro boete hebben. Omdat ze binnen 10km werkte.
    Naja stond dus wel in het contract, gelukkig kon het bedrag omlaag naar 2000 euro. Maar zulke contracten bestaan dus wel.

    Maar vind die gast er onbetrouwbaarder uit zien dan Genee
    Vind ik leuk
    Rodajc +14769
    woensdag 11 juli 2018 om 16:27
    Er is een afkoopsom betaald dus ik zie het probleem niet. Niemand is te vertrouwen in het bedrijfsleven, simpelweg omdat het om geld draait voor zowel bedrijven als werknemers. Dit is heel zielig gezeik van de RTL meneer.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:12
    Zeker weten
    Vind ik leuk
    gustare +614
    woensdag 11 juli 2018 om 13:31
    De hele tv wereld is onbetrouwbaar, net als de voetbalwereld.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14769
    woensdag 11 juli 2018 om 16:27
    Het hele bedrijfsleven gewoon, en zo raar is dat niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 13:34
    Die Fons van Westerloo moet niet zeiken want hij is gewoon jaloers dat Genee, van de Gijp en Derksen over stappen naar Talpa. m.a.w. Al die RTL zenders houden geen kijkers meer over.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40856
    woensdag 11 juli 2018 om 13:35
    "Maar nu had Genee nog een lopend contract – hij mocht niet onderhandelen – en flikt hij hetzelfde geintje weer."

    Als Genee daadwerkelijk niet mocht onderhandelen, was dat natuurlijk gewoon naar de rechter gegaan.
    Zal allemaal dus wel meevallen weer.
    Vind ik leuk
    Klopper456 +2750
    woensdag 11 juli 2018 om 13:36
    Genee is onbetrouwbaar en een trol, maar dat maakt hem juist leuk om te kijken. Een stuk interessanter dan saaie Henry van de NOS.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19563
    woensdag 11 juli 2018 om 13:36
    RTL kwam de afspraken in het contract toch ook niet na door Twan Huys binnen te halen. Pas toen Veronica kwam had RTL opeens weer meer mogelijkheden voor Genee.

    Ach voor beide partijen goed zo.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2977
    woensdag 11 juli 2018 om 13:38
    RTL ontslaat 20 man met een contract is niet erg en betrouwbaar maar iemand die ergens anders heen gaat terwijl hij een contract heeft is onbetrouwbaar, fijne logica heeft meneer.
    Vind ik leuk
    CPP +775
    woensdag 11 juli 2018 om 13:51
    In meerdere uitzendingen is gesproken van “ naderen einde contract en weten nog niet of we door gaan”. Ook paar keer gesproken over “dat de onderhandelingen lang uitbleven’ en daarna dat “ze moeilijk verliepen”.
    Westerloo’s opmerkimngen dat er nog een doorlopend contract was en hij niet mocht onderhandelen klinkt mij dus erg vreemd in de oren. Kinnesinne?

    Vind ik leuk
    noblesse +816
    woensdag 11 juli 2018 om 13:53
    Jaloers
    Vind ik leuk
    Degraaf +17689
    woensdag 11 juli 2018 om 13:53
    Ik kijk sowieso nu ook al niet, k*tprgramma.
    Vind ik leuk
    B3v3r +645
    woensdag 11 juli 2018 om 13:56
    Vind alle drie sowieso al niet leuk om naar te kijken.
    Ben ook gestopt toen ze geen beelden meer mochten uitzenden maar alleen nog maar over konden praten.

    Daarnaast is het gewoon een WK open-deuren-intrappen programma.
    De ene keer is iemand een waardeloze spits en kan hij er helemaal niets van, daarna heeft de club goud in handen en is hij de Eredivisie ontgroeid.
    Vind ik leuk
    Adriaan +449
    woensdag 11 juli 2018 om 14:04
    Juist dat is hem
    Vind ik leuk
    stratumseind +171881
    woensdag 11 juli 2018 om 13:59
    Ja en ?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:01
    Schitterend programma daar kun nog met ontspanning naar kijken en lachen
    Vind ik leuk
    marly +79
    woensdag 11 juli 2018 om 14:33
    Maar het is geen voetbal programma meer. Het is meer een seks programma. En dan die filmpjes, die dan steeds worden getoond beginnen ook wel te vervelen!!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:19
    Dan heb je een hoop afleveringen gezien,en je blijft toch kijken?
    Vind ik leuk
    Adriaan +449
    woensdag 11 juli 2018 om 14:02
    Dom programma ze lullen maar wat dan is die speler kut een week later prijzen ze hem weer
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 14:03]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:53
    Tja, de ene week speelt ie ook slechter dan de andere keer.
    Vind ik leuk
    TonS +34
    woensdag 11 juli 2018 om 14:07
    Bij Talpa ook ietsie pietsie meer verdienen, groot gelijk hebben ze, lekker verder slap ouwehoeren bij Veronica, prima en slimme overstap
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2733
    woensdag 11 juli 2018 om 14:23
    Nou Meneer van Westerloo heeft zijn moment of fame. Heeft jaaaaaaren geleden een conflict gehad met Genee en kan nu eindelijk wederom jaaaaaaren later ff lakker natrappen. Lijkt me ook een erg betrouwbaar figuur deze Fons................
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:34
    Denk dat de mensen die nee stemmen, het programma niet kijken. Wtf maakt het uit op welke zender het komt, als het maar hetzelfde programma blijft.
    Vind ik leuk
    plein19 +2331
    woensdag 11 juli 2018 om 14:44
    Je mag niet onderhandelen omdat je een contract hebt??
    Vind ik leuk
    Mass +5344
    woensdag 11 juli 2018 om 14:46
    Waardeloos programma geworden inmiddels. Afkraken, afzeiken...Weinig onderbouwing en bijna geen beelden.
    Het zijn een stel zeikerds geworden wat zo langzamerhand alleen nog maar aan te gluren valt door een bepaald slag volk.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1518
    woensdag 11 juli 2018 om 14:53
    Het zal mij een zorg zijn op welke zender VI uitgezonden wordt.
    ik blijf gewoon kijken.
    1 van de weinige programma's die nog het kijken waard zijn op TV.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:17
    Waarom zou hij niet weg mogen,RTL bood hem geen andere programma's aan,de Mol pakt wel door en nu heeft RTL spijt en geven ze hem een trap na,wat iedereen ook vindt van Genee hij staat gewoon in zijn recht
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6225
    woensdag 11 juli 2018 om 15:18
    denk dat nu het verschil is dat RTL ook wel van ze afwilde. was de afgelopen tijd veel ophef over het programma

    was zelfs sprake van dat RTL het programma van de buis wou halen
    Vind ik leuk
    Gary Oak +224
    woensdag 11 juli 2018 om 15:44
    Van Westerloo klinkt nog steeds gefrustreerd. Als er niks op papier staat dan is er niks besloten. Dat weet Van Westerloo. Genee komt naar mijn mening over als een gladde aal. Maar je kan het hem dit niet kwalijk nemen.. wettenlijk dan.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 15:45]
    Vind ik leuk
    Counterattack +11646
    woensdag 11 juli 2018 om 15:53
    Opportunisme.
    Vind ik leuk
    Ajaxroermond +1294
    woensdag 11 juli 2018 om 16:13
    En als FONS westeroo ergens anders het dubbele kan verdienen gaat hij niet
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31898
    woensdag 11 juli 2018 om 16:19
    Seizoens.

    Leuk woordje.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11396
    woensdag 11 juli 2018 om 16:39
    Nadat Derksen weer eens liep te klagen over mijn cluppie ben ik klaar met dat programma. En die Genee is gewoon een kwijlebal, van der Grijp maakt het programma nog enigszins de moeite waard.
    Vind ik leuk
    HansVites +4965
    woensdag 11 juli 2018 om 18:11
    Noem eens 1 nekker die niet klaagt over onze club, mij boeit het geen reet hoe meer ze klagen hoe beter het gaat met onze club.
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1126
    woensdag 11 juli 2018 om 16:43
    Heb al vaker gehoord dat carierre voor deze man belangrijker is dan vriendschap of loyaliteit. Ik weet niet of het zo is en het kan me ook heel weinig schelen eigenlijk. Maar ik geloof best dat hij "glad" is.....,zo vind ik hem wel overkomen altijd( maar ja,lekker belangrijk wat ik vind in deze...,toch!?)
    Vind ik leuk
    HansVites +4965
    woensdag 11 juli 2018 om 18:09
    Studio voetbal ook wel Studio Ajax genoemd daar kijk ik dus nooit naar met die bloed irritante Jan Mulder.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9880
    woensdag 11 juli 2018 om 19:43
    Kijk Genee eens diep in de ogen en je weet het.........
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11856
    woensdag 11 juli 2018 om 20:06
    Het zijn net voetballers. Die verraden ook hun beste vriend als ze ergens anders 1 euro meer kunnen verdienen
    Vind ik leuk
    hans59 +222
    donderdag 12 juli 2018 om 05:38
    De nieuwe contractonderhandelingen verliepen met RTL zeer moeizaam en het was onzeker of ze een nieuw contract kregen. Met andere woorden, of VI wel bleef bestaan in de huidige vorm.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws