'Ik zei voor het eerst: als er een kans komt, sta ik open voor vertrek bij PSV'

    'Ik zei voor het eerst: als er een kans komt, sta ik open voor vertrek bij PSV'

    woensdag 11 juli 2018 om 14:30

    Phillip Cocu liet ruim drie maanden geleden al aan de leiding van PSV weten dat hij oren had naar een nieuwe uitdaging. In juni besloot de succestrainer van de landskampioen in te gaan op de avances van Fenerbahçe. 

    "Eind maart had ik een gesprek met Marcel (Brands, red.) en Toon (Gerbrands, red.) om te praten over de toekomst van eenieder en over PSV. Zulke gesprekken voerden we vaker. Altijd zei ik: ik blijf bij PSV. Nu zei ik voor het eerst: ik wil graag bij PSV blijven, maar als er een kans in het buitenland komt voor mij die ik interessant vind, dan sta ik daar voor open", blikt Cocu terug in een uitgebreid interview met Voetbal International. 

    "Toen Fenerbahçe kwam, heb ik Toon vrijwel direct gebeld en gezegd: dit speelt er, het is nog niet rond, maar weet dat ik ermee bezig ben in mijn hoofd. Dus compleet verrast was de clubleiding niet."

    "Wel vond ik het heel moeilijk dat ik het stil moest houden voor mensen met wie ik heel nauw had samengewerkt. Dat kwam doordat zowel PSV als Fenerbahçe me dat had gevraagd", voegt Cocu toe. "Beide clubs hadden namelijk nog dingen te regelen. Maar toen het naar buiten leek te komen, heb ik ze zo snel mogelijk bijna allemaal persoonlijk gebeld."

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Gaat Cocu slagen in Turkije?

    (8649 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bengelino +11144
    woensdag 11 juli 2018 om 14:36
    Hou nu ook gewoon je klep dicht
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 14:36
    Doet hij goed op zijn hoogste punt gestopt. knap dat hij met het team van vorig jaar kampioen is geworden.
    Werd aan het begin van het seizoen al bekritiseerd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 14:36]
    Vind ik leuk
    PRICE +31869
    woensdag 11 juli 2018 om 14:46
    Cocu 5 jaar PSV gedaan,nu andere uitdaging. Voor PSV goed,voor Cocu goed.
    Verder andere spelers krijgen nu ook kansen onder van Bommel.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 14:46]
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31378
    woensdag 11 juli 2018 om 14:54
    Wie wil er nou niet weg bij PSV....
    Vind ik leuk
    Futjebal +1917
    woensdag 11 juli 2018 om 15:35
    dat zijn er teveel om op te noemen........... die niet weg willen
    Vind ik leuk
    035 +5056
    woensdag 11 juli 2018 om 16:34
    Kijk, zo kun je ook reageren. Top
    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1031
    woensdag 11 juli 2018 om 14:57
    Zie hem absoluut niet slagen daar. Het geduld in Turkije is meestal zeer kort bij slechte resultaten. Een voorbeeld: als Fener de EL mis zou lopen tegen een club als NK Osijek dan was het afgelopen voor Cocu( terwijl hij in Eindhoven genoeg krediet had om dit te overleven;en uitbetaald in een kampioenschap!) En die slechte resultaten gaan komen als beginnend trainer bij een nieuwe club,duurt even voordat alles op z'n plek valt meestal.
    Dus ik denk dat het een kort avontuur wordt voor Cocu,al hoop ik van niet.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 15:06
    Welkom in onze mooie land.
    Vind ik leuk
    elmoo +605
    woensdag 11 juli 2018 om 15:34
    Dat kan niet he als een Turkse Nederlander:)
    Vind ik leuk
    Wzpwzdab +145
    woensdag 11 juli 2018 om 15:40
    Waarom zit je dan hier kerel
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:05
    Waarom zijn de bananen krom
    Vind ik leuk
    035 +5056
    woensdag 11 juli 2018 om 16:35
    Omdat die geen ruggengraat hebben. Past prima hier. :-)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 16:40
    Hahahahaha
    Vind ik leuk
    Wzpwzdab +145
    woensdag 11 juli 2018 om 17:11
    Denk dat ze anders omvallen maat
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10720
    woensdag 11 juli 2018 om 19:15
    Omdat ze uiteindelijk onder de bloem vandaan (waar ze in rechte positie naar de grond toe groeien) naar de zon buigen.
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2398
    woensdag 11 juli 2018 om 20:07
    Omdat ze niet recht zijn 😂
    Vind ik leuk
    El Cazador +5749
    woensdag 11 juli 2018 om 16:06
    Fener speelt komend seizoen "schijtbakkenvoetbal" puur voor het resultaat!!

    https://www.youtube.com/watch?v=G2eda0WQc74
    legendarische wedstrijd
    Vind ik leuk
    Just dekler +1450
    woensdag 11 juli 2018 om 17:00
    Is dus allemaal uiteindelijk heel netjes gegaan, daar werd hier door sommige op VP aan getwijfeld. Goed dat dit even rechtgezet wordt.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Ik zei voor het eerst: als er een kans komt, sta ik open voor vertrek bij PSV'