Kuipers straalt op WK: Je zou ze een schop tegen hun ballen moeten geven

    Kuipers straalt op WK: "Je zou ze een schop tegen hun ballen moeten geven"

    woensdag 11 juli 2018 om 18:27

    De kans bestaat dat Björn Kuipers de WK-finale mag fluiten, ondanks het feit dat hij is aangesteld als vierde official voor de halve finale tussen Engeland en Kroatië. Oud-scheidsrechter Frans Derks duimt voor de arbiter uit Oldenzaal, net als Bas Nijhuis.

    Derks vindt dat Kuipers, die vier WK-wedstrijden leidde, een goed toernooi fluit. "Ik vind hem echt een van de beteren. Hij is scherp en laat zich niet meeslepen door die vreselijke aanstellerij van spelers en trainers. Gek word ik van die clowns", aldus de oud-arbiter in gesprek met Voetbal International.

    "Alsof ze tegenwoordig op de toneelschool worden opgeleid. Dat geduikel en gerol en het zeiken na iedere beslissing: je zou ze een schop tegen hun ballen moeten geven", vervolgt Derks. "De houding van Kuipers tegenover al die aanstellers vind ik goed dit WK: hij wuift ze weg en gaat onverstoorbaar door. Ook inhoudelijk op een prima niveau. Ja hoor, doe Kuipers die finale maar."

    Nijhuis schaart Kuipers bij de beste scheidsrechters dit WK. "Björn fluit sowieso een fantastisch WK. Als hij de finale niet krijgt, kan dat alleen met zijn Europese afkomst te maken hebben."

    Lees meer over:WK 2018

    Poll

    Moet Kuipers de finale krijgen?

    (6653 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 11 juli 2018 om 18:30
    Kuipers is de beste man van het toernooi. Hulde
    Vind ik leuk
    luccerd +3050
    woensdag 11 juli 2018 om 19:28
    Hij krijgt de wereldbeker mee! 😂
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:58
    Zou wel dik verdiend zijn, hij heeft de duitsers naar huis gestuurt. Prestatie van formaat
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3308
    donderdag 12 juli 2018 om 05:18
    Zo eentje van plastic waarschijnlijk...
    Vind ik leuk
    Aal +22128
    woensdag 11 juli 2018 om 18:30
    Hij gaat m fluiten op zeker! Maak Nederland trots Kuipers!!
    Vind ik leuk
    Old Star +7308
    woensdag 11 juli 2018 om 18:32
    Als jij dat zegt dan wordt t m zeker niet...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:33
    Jij ken idd beter je mond houden aal, jij brengt ongeluk
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 18:48
    Aal is mij zoon, ik wil iedereen hier mijn excuses aanbieden voor zijn gedrag , hij is verstandelijk gehandicapt en kan hier verder niks aan doen. Nogmaals excuses voor zijn nare en kinderachtig gedrag.
    Vind ik leuk
    035 +5843
    woensdag 11 juli 2018 om 19:03
    Dit is net zo verwerpelijk troll
    Vind ik leuk
    derksen +8826
    woensdag 11 juli 2018 om 18:39
    Het is of Kuipers of die argentijn
    Vind ik leuk
    Farmer +12243
    woensdag 11 juli 2018 om 19:13
    Ik denk juist die Iranees Alireza Faghani.Vind hem eigenlijk niet minder fluiten dan Kuipers.
    Die kale Senegalees vónd ik ook goed, maar vond hem 1 cruciale/beslissende fout maken op het slot van België-Japan. Nét na de 3-2, laat hij Japan aftrappen, en fluit DIRECT af: Fout!

    Geef Japan iig de kans om 1x bij de goal van de Belgen te komen. Gaat die bal over de achterlijn, of wordt deze onderschept, dan maak je een eerlijke beslissing; die 15 of 20 seconden had hij makkelijk kunnen verantwoorden.
    Niks tégen de Belgen, maar dát was wel zo fair geweest tegen de Japanners.

    Faghani óf Kuipers denk ik.
    Vind ik leuk
    orion73 +1472
    woensdag 11 juli 2018 om 20:19
    Nu hopen dat hij in Nederland ook weer eens fatsoenlijk gaat fluiten.
    Vind ik leuk
    Hulsink +509
    woensdag 11 juli 2018 om 20:32
    Nationaliteit mag hier geen rol spelen, de BESTE scheidsrechter van deze WK moet de finale fluiten!
    Vind ik leuk
    Cookee +10857
    woensdag 11 juli 2018 om 20:54
    Wat interesseert het ons nou of onze scheids daar fluit.
    Interesseert me geen fluit.
    Vind ik leuk
    Bergwag +914
    woensdag 11 juli 2018 om 22:18
    Als hij de finale niet krijgt, kan dat alleen met zijn Europese afkomst te maken hebben

    Racistisch! Discriminatie! Protesteren jongens, kom op!
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3308
    donderdag 12 juli 2018 om 05:20
    Die Frans Derks toch. Was vroeger een goede scheidsrechter ondanks zijn strakke broekjes...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws