Valse start voor Feyenoord: negen wissels in één keer en stevige nederlaag

    Valse start voor Feyenoord: negen wissels in één keer en stevige nederlaag

    woensdag 11 juli 2018 om 19:51

    Feyenoord heeft woensdag een smadelijke nederlaag geleden in de eerste wedstrijd om de vriendschappelijke Uhrencup. Het Zwitserse Young Boys was met 3-0 te sterk.

    Feyenoord-trainer Giovanni van Bronckhorst zette elf zelf opgeleide spelers in de basis voor de oefenwedstrijd tegen Young Boys. Een goede eerste helft leverde dat niet op. Feyenoord werd onder druk gezet en keek na een half uur tegen een achterstand aan door een doelpunt van Guillaume Hoarau.

    In het snikhete Biel, waar de temperatuur in de volle zon richting de 30 graden liep, kwam Feyenoord na rust beter voor de dag. Na een uur spelen wisselde Van Bronckhorst liefst negen spelers in één keer, waarna Steven Berghuis, Eric Botteghin en Cheick Touré kansen kregen op de gelijkmaker.

    In de slotfase ging het faliekant mis voor de Rotterdammers. Jean-Pierre Nsame maakte in de tegenstoot de 2-0 en even later tekende Gregory Wütrich ook nog voor de 3-0. Beide goals vielen uit een standaardsituatie.

    Het geblesseerde duo Kenneth Vermeer en Ridgeciano Haps, de zieke Yassin Ayoub, de kersverse aanwinst Luis Sinisterra en de WK-gangers Sofyan Amrabat en Nicolai Jörgen ontbraken. Robin van Persie kreeg rust. De 34-jarige routinier komt vrijdag in actie tegen FC Basel.

    Basiself Feyenoord: Ten Hove; Nieuwkoop, Van Beek, Geertruida, Malacia; El Bouchataoui, Kökcü, Vilhena; El Hankouri, Vente, Boëtius.

    Opstelling na 60 minuten spelen: Ten Hove; Verdonk, Botteghin, Van der Heijden, Geertruida; Wehrmann, Burger, Toornstra; Berghuis, Touré, Larsson.

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +12652
    woensdag 11 juli 2018 om 19:54
    Gaat lekker daar.
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5912
    woensdag 11 juli 2018 om 19:55
    Wij verloren van een Duitse derdeklasser! :D
    Vind ik leuk
    Yuri +869
    woensdag 11 juli 2018 om 19:56
    Hij zegt ook niet dat het geweldig bij ons gaat :D
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:56
    Ja met de bankzitters van Jong Ajax. Al speelde feyenoord nu natuurlijk ook niet met zijn beste spelers.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4103
    woensdag 11 juli 2018 om 20:26
    Het B Team deed het anders beter.
    Vind ik leuk
    JustH +10629
    woensdag 11 juli 2018 om 20:54
    van Persie kreeg rust?
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4975
    woensdag 11 juli 2018 om 22:57
    Die wordt alvast gespaard voor een eventuele bekerfinale...
    Vind ik leuk
    4everfcu +1222
    donderdag 12 juli 2018 om 07:09
    feyenoord speelde met 11 jeugdspelers wat is je punt
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +12652
    woensdag 11 juli 2018 om 19:56
    Daar heb ik ook op gereageerd in dat topic destijds.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3205
    woensdag 11 juli 2018 om 20:16
    Dat waren de beloftes aangevuld net de A1.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:24
    En dan krijgt Robin nu al rust. Seizoen is nog niet eens begonnen man
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 22:16
    Oefenen...
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5912
    woensdag 11 juli 2018 om 19:54
    Geertruida? Deed de oma van Gio ook mee?! :D
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8340
    woensdag 11 juli 2018 om 19:58
    Wat is er aan jouw opmerking zo grapig aan .... aangezien het je laat denken aan een. Grap van een puber😏
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +5912
    woensdag 11 juli 2018 om 20:00
    Ik lach altijd om mijn eigen grappen want mijn vrienden vertikken het te doen.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +649
    woensdag 11 juli 2018 om 20:12
    Taalgebruik van een puber
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11232
    woensdag 11 juli 2018 om 19:54
    De Nederlandse ploegen kunnen weer vol zelfvertrouwen straks de voorrondes van de diverse Europa Cups in....
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:58
    Joh met een C-elftal verliezen maakt voor je normale basiself echt niks uit qua vertrouwen. Alleen moet de coach, Gio, zich zorgen gaan maken om de tactiek. Die er zoals gewoonlijk weer niet aanwezig was.
    Vind ik leuk
    Ruud40 +11232
    woensdag 11 juli 2018 om 20:02
    Zet de resultaten van alle Nederlandse CL\EL deelnemers in oefenduels tegen buitenlandse clubs eens op een rijtje en je begrijpt iets beter wat ik bedoel.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:05
    Nou ja ik begrijp je wel. Bij Feyenoord maakt het niet zoveel uit. Basel en Young Boys beginnen over één a twee weken al aan de competitie. Die zitten in een andere fase van de voorbereiding. Nu is het te hopen voor AZ en Ajax dat zij ook al sneller verder zijn in de voorbereiding aangezien zij als eerste Europees moeten spelen.
    Vind ik leuk
    Sparks +78
    woensdag 11 juli 2018 om 23:02
    Ik denk dat hij zelf ook erg verward was dat ie niet meer in de 70e minuut iemand kon wisselen voor Bilal.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 23:02]
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 23:24
    Ja een macht der gewoonte inderdaad ;p
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8340
    woensdag 11 juli 2018 om 19:54
    Foutje bedankt vrijdag op naar beter en winnen die wedstrijd
    Vind ik leuk
    Piet Ajacied +4975
    woensdag 11 juli 2018 om 23:00
    Precies dit zegt weinig helaas maar ook het nut ontgaat mij een beetje. Zal wel puur geldkwestie zijn maar hier leer je weinig van.

    En ik mis Tapia in het verhaal. Die komt toch ook gewoon terug of heb ik iets gemist. Als Clasie niet rond komt lijkt me dat misschien wel de enige andere optie voor die plek.
    Vind ik leuk
    035 +3629
    woensdag 11 juli 2018 om 19:55
    Dus de opleiding is niet wat het moet zijn??? GRAPJE!!
    Vind ik leuk
    Yuri +869
    woensdag 11 juli 2018 om 19:55
    Hey is dat niet de club van Sulejmani
    Vind ik leuk
    RtdDub +9419
    woensdag 11 juli 2018 om 19:55
    Smadelijk.... well done.

    Je speelt zonder je wk gangers met 50% van je Onder19 elftal tegen een ploeg die over 10 dagen aan hun competitie begint.
    Je zit dus niet in de zelfde fase van de voorbereiding en dat ga je merken.

    Veel belangrijker: op Fox een documentaire over Shinji Ono
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 19:57]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1057
    woensdag 11 juli 2018 om 19:58
    Dat. En je stelt ook nog eens Boetius op. Dan mag het mooi weer zijn, maar dat maakt bij hem niet uit ;-)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:00
    Misschien mag hij spelen zodat hij zogenaamd in de etalage gezet kan worden. Maar na deze wedstrijden denk ik niet dat een club hem nog wilt hebben... Persoonlijk wil ik hem weleens op de rechterflank zien.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1057
    woensdag 11 juli 2018 om 20:13
    Eens. Die linkerflank geloven we nu wel. Daar komt-ie nog geen bloembak voorbij. Gewoon een keertje laten invallen op die rechterkant. Op z'n vertrouwde plek.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:14
    Wat mij dan mooi lijkt is om Haps eens linksbuiten te zetten zodat Malacia veel minuten gaat maken.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1057
    woensdag 11 juli 2018 om 20:35
    Niet eens zo'n gek idee. Hapsie heeft ook een prima voorzet.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +5957
    woensdag 11 juli 2018 om 19:56
    Die liggen goed op schema!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:57
    Oefenduels, lekker belangrijk
    Vind ik leuk
    035 +3629
    woensdag 11 juli 2018 om 19:57
    Zeer zeker.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 19:57
    Dat maakt Feyenoord in de thuiswedstrijd nog wel goed want in de Kuip spookt het altijd. Young Boys schijten 7 kleuren stront wanneer ze het veld betreden van de Kuip.
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    woensdag 11 juli 2018 om 20:15
    Ik denk dat jij Young Boys nog nooit hebt zien spelen, die zijn in de zwitserse competitie zwaardere tegenstanders gewend en zouden in de Micky Mouse competitie met vlag en wimpel kampioen worden.
    Vind ik leuk
    HanV +3409
    woensdag 11 juli 2018 om 20:22
    De 2e wedstrijd is ook uit (Biel), vrijdag tegen Basel. Een wedstrijd om de derde plaats. Basel heeft met 1-2 verloren van Wolverhampton Wanderers (doelpunt Basel : van Wolfswinkel).
    Vind ik leuk
    Weetjewel +94
    woensdag 11 juli 2018 om 19:59
    Maximaal haalbaar 4e,5e plaats dit seizoen...
    Vind ik leuk
    stratumseind +138554
    woensdag 11 juli 2018 om 20:00
    Alweer een Feijenoord topic
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:00
    Die gaan voor een plek bij de eerste 9. let op mijn woorden.
    Vind ik leuk
    Weetjewel +94
    woensdag 11 juli 2018 om 20:01
    Kwalitatief. Uitermate.Teleurstellend. elftal
    Vind ik leuk
    Bocajuun +114
    woensdag 11 juli 2018 om 20:02
    Talent heeft de toekomst🤣
    Vind ik leuk
    martinho +796
    woensdag 11 juli 2018 om 20:03
    Oefenwedstrijden zeggen zo weinig joh!
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:04
    Wat ik niet zo goed snap is dat je de jonge jongens niet inbrengt als voor een groot deel het elftal al staat. Nu kunnen die jonge gasten zich nergens aan optrekken. Lijkt mij niet goed voor het zelfvertrouwen.
    Vind ik leuk
    tremere +513
    woensdag 11 juli 2018 om 20:07
    Groot deel van het elftal heeft nog vakantie, zijn internationals dan krijg je dat ;)
    Vind ik leuk
    John M. +4177
    woensdag 11 juli 2018 om 20:07
    Ik weet niet of Young Boys met het beste elftal speelde(n). Ze zijn kampioen van Zwitserland en hebben een sterke selectie (o.a. Sulemanie, ex Ajax). Als je dan, zoals Feyenoord, met wat probeerseltjes komt opdagen is dat vragen om een nederlaag.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:09
    Voor het zelfvertrouwen zal het hopelijk geen schade aanbrengen. Echter vind ik ook dat bij een stand van 3-0 of meer je best een talent in kan brengen. Alleen Geertruida (beker) en Toure hebben zo een kansje gehad. Allebei maar één keer. Alleen Vente en Malacia moesten noodgedwongen spelen. En dat pakte goed uit. Wissels en tactiek zijn niet Gio's beste punten.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:20
    Tja Gio, is een sympathieke gast, en vooral Feyenoorder. Heeft het gelukkig goed gedaan de laatste jaren. Maar of hij echt een trainer voor Feyenoord is, tja is lastig zeggen nadat hij het al zo goed heeft gedaan.
    Maar ik had toch liever een ervaren trainer gezien, iemand die alles al heeft meegemaakt, en niet net aankomende trainer.
    Maja ik kan niet klagen over de prijzen van de afgelopen jaren.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:22
    Klopt qua prijzen zitten we eindelijk niet meer verlegen. Meer dan welke Feyenoord trainer ooit heeft behaald. Maar toch had ik liever gezien dat hij nu plaats zou maken voor een trainer die veel beter in het tactische gedeelte is. Toen Rutten kwam zag alles er mooier en beter uit. Alleen was het materiaal slecht. Een Bosz zou kunnen als we alle gevoelens opzij zetten en hij water bij de wijn doet qua kamikaze tactiek.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:25
    Mee eens.
    Vind ik leuk
    035 +3629
    woensdag 11 juli 2018 om 21:11
    Eerste 2 zinnen begrijp ik even niet. Meer prijzen dan welke trainer ooit?? Europacup en wereldcup vergeten?
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:17
    Geen enkele Feyenoord trainer heeft meer prijzen gewonnen.
    Vind ik leuk
    Gary Oak +126
    woensdag 11 juli 2018 om 20:09
    B elftal of niet. Met twee A elftallen tegen elkaar had Young Boys vast ook gewonnen. De Zwitserse competitie is de Eredivisie al jaren voorbij.

    Boetius staat bij Feyenoord vaak in de basis en aankomende vrijdag speelt Feyenoord tegen zijn ex werkgever waar die nauwelijks aanspelen toe kwam. Dat vat het niveau verschil goed samen..
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:10
    Zegt helemaal niks dit. Wel jammer voor het gevoel. Bij ons zijn de wedstrijden ook nog niet veel soeps. Hoop dat de trainers de ploegen snel op niveau krijgt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    Gary Oak +126
    woensdag 11 juli 2018 om 20:17
    Precies. Het zijn oefenwedstrijden. Ze kunnen beter nu verliezen. Hoe vaak zie je niet een club het uitstekend doen in de voorbereiding, maar tijdens het begin van de competitie winnen ze ineens niet meer
    Vind ik leuk
    Tweey +1329
    woensdag 11 juli 2018 om 20:12
    Van Persie kreeg rust. Na welke inspanning?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:12]
    Vind ik leuk
    Zultkop +3205
    woensdag 11 juli 2018 om 20:16
    Halve liters drinken op vakantie is best zwaar hoor. Zeker voor een topsporter.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:27
    Hij speelt zondag tegen Fc Basel, daarom deed hij nu niet mee. Aldus RTV Rijnmond.
    Vind ik leuk
    orion73 +1187
    woensdag 11 juli 2018 om 20:15
    Het leek voetballend nergens op. Wat dat betreft wordt die lijn gewoon doorgetrokken.
    Vind ik leuk
    MM +103
    woensdag 11 juli 2018 om 20:18
    Dan zie je een paar uur daarna Engeland spelen. Consequent en veel aandacht besteed aan dode spelsituaties, iets wat bij Feyenoord al jaren van een bedroevend niveau is. Onbegrijpelijk dat iets dat zo trainbaar is, wordt overgelaten aan het "geluk" dat iemand per ongeluk een keertje goed tegen een bal aan loopt.

    Overigens niet alleen bij Feyenoord, maar over het algemeen. Engeland laat zien dat het je een hoop kan opleveren.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1057
    woensdag 11 juli 2018 om 20:49
    Ja, die corners is ook al jaren een drama ja.
    Vind ik leuk
    Ale +3607
    woensdag 11 juli 2018 om 20:19
    Van Persie kreeg rust? Hahaha het seizoen moet nog beginnen.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +3272
    woensdag 11 juli 2018 om 20:19
    Veel jonkies dus en YB is iets verder in de voorbereiding. Toch ben ik benieuwd hoe Feyenoord het beter gaat doen dan vorig seizoen met min of meer gelijkaardig materiaal. Vorig jaar was natuurlijk topclub onwaardig al weet ik niet of Feyenoord de stap terug naar een echte topclub wil zetten
    Vind ik leuk
    Kuip +5662
    woensdag 11 juli 2018 om 20:22
    Het gaat weer lekker met het Nederlands voetbal. Iedere oefenwedstrijd tegen een buitenlandse tegenstander wordt gewoon weer verloren. Altijd weer excuses zoals met een jong elftal, nog niet ingespeeeld bla,bla,bla. Wij stellen internationaal werkelijk niets meer voor.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 11 juli 2018 om 20:22]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7191
    woensdag 11 juli 2018 om 20:25
    Een goed begin is het halve werk......:)
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 20:28
    En Marin van Geel kijkt alleen maar toe en doet niks want hij vind het allemaal wel best zo.
    Vind ik leuk
    R94 +1061
    woensdag 11 juli 2018 om 20:44
    Altijd leuk dat mensen een conclusie kunnen trekken op basis van een oefenpotje met een aangevuld B-elftal in de eerste weken van de voorbereiding.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +23553
    woensdag 11 juli 2018 om 20:47
    Nietzeggende potjes.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +428
    woensdag 11 juli 2018 om 20:52
    Gelukkig, maken we nog een kans met ons half elftal voor de JC schaal
    Vind ik leuk
    Mari +5497
    woensdag 11 juli 2018 om 20:54
    Wat is er nu weer met Vermeer?
    Vind ik leuk
    flipper +1313
    woensdag 11 juli 2018 om 21:01
    Oefenpotjes waar hebben wij het over!!!
    Vind ik leuk
    rene jong +134
    woensdag 11 juli 2018 om 21:02
    Kampioenen whehehe
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 21:23
    Jaa, lacht u maar even, lachen is gezond!!
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1583
    woensdag 11 juli 2018 om 21:40
    Heeft van Persie nu al rust nodig??toppertje hoor
    Vind ik leuk
    chuckie88 +828