Update: Roda JC niet in zee met Bassong en drie andere proefspelers

Update: Roda JC niet in zee met Bassong en drie andere proefspelers

Gepubliceerd: zaterdag 14 juli 2018 om 21:47za 14-07-2018 om 21:47

Een opvallend gezicht tijdens de oefenwedstrijd van Roda JC tegen Alemannia Aachen. Sébastian Bassong speelde een helft mee bij de Limburgers.

Dat melden Voetbal International en 1Limburg. Roda JC speelde woensdag een vriendschappelijke wedstrijd tegen het naburige Alemannia Aachen en won met 1-0. Na afloop ging het echter niet over de uitslag, want met Bassong stond er een verrassende naam binnen de lijnen.

De 32-jarige Bassong heeft 117 wedstrijden in de Premier League voor clubs als Newcastle United en Tottenham Hotspur op zijn cv staan. Daarnaast kwam hij uit in de Champions League en speelde hij met Kameroen op het WK van 2010. In 2009 betaalde Tottenham bijna tien miljoen euro voor de verdediger, die samenspeelde met onder meer Rafael van der Vaart en Gareth Bale.

Bassong moet nu de technische staf van Roda JC zien te overtuigen. Hij speelde op 7 maart 2017 zijn laatste officiële wedstrijd (voor Norwich City) en is al ruim een jaar clubloos, waardoor Roda JC geen transfersom hoeft te betalen. De club uit Kerkrade speelt komend seizoen in de Keuken Kampioen Divisie.

Update 14/7 21.47: Sébastien Bassong krijgt géén contract bij Roda JC. De club bevestigt dat zaterdag aan De Limburger. Bassong deed zaterdag al niet meer mee tijdens het oefenduel met Team VVCS. Roda verloor die wedstrijd op eigen veld overigens met 2-1. Ook proefspelers Alperen Sahin, Leon Jensen en Brendon-Lee Griffiths hebben geen toekomst in Kerkrade. 

Plaats een reactie

Aal +22958
woensdag 11 juli 2018 om 20:55
Zou een mooie toevoeging zijn voor Kerkrade!
Vind ik leuk
NvC +7285
woensdag 11 juli 2018 om 20:57
En voor Roda JC!
Vind ik leuk
woensdag 11 juli 2018 om 21:00
En voor de Keuken Kampioen Divisie...
Vind ik leuk
mba4u2c +3588
zaterdag 14 juli 2018 om 23:17
Als een speler als Bassong niet goed genoeg is voor Roda in de KK divisie, dan leggen ze de lat daar wel erg hoog...
Vind ik leuk
Johnnie +897
woensdag 11 juli 2018 om 20:56
Het is een aanwinst mits hij fit is. Zijn kwaliteiten zijn bekend. Puur zijn Fitheid wordt getest. Zou een mooie toevoeging zijn voor roda!
Vind ik leuk
Il Gordo +16962
woensdag 11 juli 2018 om 20:57
Toch uit de koker van Anelka? ;-)
Vind ik leuk
Aal +22958
woensdag 11 juli 2018 om 20:58
Uit Anelka's koker komen mooie donkere kindjes....
Vind ik leuk
Il Gordo +16962
woensdag 11 juli 2018 om 21:10
Oké...
Vind ik leuk
Rodajc +18135
woensdag 11 juli 2018 om 21:00
Zo gaan de geruchten wel ja.
Vind ik leuk
Rodapaus +6013
woensdag 11 juli 2018 om 21:33
Je zou t wel denken, al vraag ik het me af. Zou het raar vinden als die zich opeens weer aandient. Was ook zomaar gevlogen uit Kerkrade...

Maar zover ik weet heeft Roda geen geld, of korotaev moet op de achtergrond hier wat mee te maken hebben. Vraag me af wat bassong mag kosten. Misschien wilt hij graag een nieuwe keuken?
Vind ik leuk
Il Gordo +16962
woensdag 11 juli 2018 om 21:48
Tsja, geen idee wat die Anelka nog doet. Lijkt me sterk dat hij er achter zit. En vraag me af (hoop het voor Roda wel) of het echt een toegevoegde waarde is.
Vind ik leuk
donderdag 12 juli 2018 om 11:03
Hij is transfervrij en door het vertrek van Auassar is wel wat salaris ruimte ontstaan. Zal dus wel weer iets mogelijk zijn...
Vind ik leuk
Rodajc +18135
woensdag 11 juli 2018 om 21:00
Zo verrassend was het niet, is al 1,5 dag bekend.
Vind ik leuk
Butsbal +14808
woensdag 11 juli 2018 om 23:33
Ja bij jullie in Duitsland
Vind ik leuk
Rodajc +18135
woensdag 11 juli 2018 om 23:54
Zuid-Limburg is Nederland. Had het trouwens ook offtopic al aangegeven bij een paar berichten.
Vind ik leuk
Butsbal +14808
donderdag 12 juli 2018 om 12:27
Och verrek ja, sorry had een 4 voor Aardrijkskunde en ik kan niet met een Tomtom omgaan.
Vind ik leuk
Tweey +2118
zaterdag 14 juli 2018 om 21:54
Zou je willen.
Vind ik leuk
zondag 15 juli 2018 om 10:00
Dat is waar butsbal altijd op vakantie gaat
Vind ik leuk
Nenam-til +2402
woensdag 11 juli 2018 om 21:00
Interessant! Pas 32jaar, dus die kan wellicht nog wel mee. Veel ervaring!
Vind ik leuk
Smithsonian +41121
woensdag 11 juli 2018 om 21:06
Zou hem liever in de eredivisie zien.
Vind ik leuk
Rodapaus +6013
woensdag 11 juli 2018 om 21:17
Dat word juichen dat Roda Keukenkampioen word dan
Vind ik leuk
luccerd +3077
donderdag 12 juli 2018 om 03:37
Als Roda net zo gaat spelen zoals de keukenkampioen met hun klanten omgaat... Dan hebben we echt een vet probleem... (ik spreek helaas uit ervaring)...
[Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 03:38]
Vind ik leuk
Broes +1040
vrijdag 13 juli 2018 om 13:51
Benieuwd hoe hij dat dan thuis in Kameroen uitlegt: ik speel in de Keuken Kampioen Competitie ...
Vind ik leuk
Rodapaus +6013
woensdag 11 juli 2018 om 21:13
Ben benieuwd! Hoop dat ie een beetje gemotiveerd is(en blijft)...
Vind ik leuk
Hupfean +5097
woensdag 11 juli 2018 om 22:01
Als dat geen champions league wordt.
Vind ik leuk
mba4u2c +3588
donderdag 12 juli 2018 om 04:54
Die moet toch wel meekunnen...
Vind ik leuk
Bossie020 +5842
vrijdag 13 juli 2018 om 10:18
Hoe zit dat dan met een speler van buiten de EU?
Die moeten toch verplicht 450.000 Euro verdienen?
Vind ik leuk
Rodajc +18135
zaterdag 14 juli 2018 om 22:53
Hij heeft ook een Frans paspoort.
Vind ik leuk
Bossie020 +5842
zaterdag 14 juli 2018 om 23:37
ok, dank voor je info, Rodameneer.
Dat verklaart e.e.a.
Vind ik leuk
zondag 15 juli 2018 om 00:33
Die moet dan wel heel hard afgezakt zijn als die bij roda niet eens aan de bak komt
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws