'Kreeg met meer concurrentie te maken bij PSV. Het was een mentaal probleem'

    'Kreeg met meer concurrentie te maken bij PSV. Het was een mentaal probleem'

    donderdag 12 juli 2018 om 07:59

    Anthony van den Hurk wilde doorbreken bij PSV, maar zijn periode in Eindhoven verliep uiteindelijk teleurstellend. De 25-jarige aanvaller van De Graafschap dacht dat hij op weg was naar het eerste elftal.

    Van den Hurk vertelt dat in een interview met de Gelderlander. Op zijn zestiende tekende hij een driejarig contract bij PSV. "Er werd me beloofd dat ik binnen twee jaar zou aansluiten bij het eerste elftal, maar daar kwam niets van terecht", zegt hij.

    Van den Hurk steekt ook de hand in eigen boezem en vertelt dat hij sommige dingen beter had kunnen aanpakken. "Ik heb ook nog een tijdje onder Patrick Kluivert getraind. Dat was leerzaam. In de A-jeugd kreeg ik met meer concurrentie te maken en daar ging ik niet goed mee om. Het was vooral een mentaal probleem. Achteraf gezien ben ik daar sterker van geworden, maar op dat moment kostte het me mijn plek."

    De aanvaller gaat nu met De Graafschap alsnog in de Eredivisie spelen. Vorig seizoen raakte Van den Hurk zijn basisplaats kwijt aan Fabian Serrarens. "Fabian heeft het geweldig gedaan, maar ik denk dat iedereen zijn kansen krijgt. Het wordt een zwaar seizoen. Ik ben erop gebrand om met doelpunten van waarde te zijn."

    Plaats een reactie

    PRICE +17727
    donderdag 12 juli 2018 om 08:02
    Vooruit kijken is een betere optie vd Hurk!!!!
    Vind ik leuk
    jamesquinn +2889
    donderdag 12 juli 2018 om 08:13
    Zou het kunnen dat de interviewer vraagt naar het verleden en dat hij netjes antwoord geeft?
    Vind ik leuk
    Objectief1 +1994
    donderdag 12 juli 2018 om 08:16
    Tjah, als je bij de Graafschap al geen basisplaats kan afdwingen dan wordt het bij een topclub als PSV wel heel lastig!
    Vind ik leuk
    Roodbergen +8088
    donderdag 12 juli 2018 om 08:21
    Laat de realiteit nu andersom zijn, van psv via via naar de Graafschap. Merendeel van spelers uit de jeugd van 'top' ploegen belanden elders....
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:16
    Vergis je niet, er heeft best wel veel talent gelopen bij De Graafschap in het verleden. Denk maar eens aan Smeets 😀
    Vind ik leuk
    jari_ +697
    donderdag 12 juli 2018 om 08:26
    Dis is toch een normaal verhaal? Los van de herkomst van zijn verhaal of antwoord.

    Liever dit, dan lekker naief blijven wijzen naar anderen en zgn. kansen die je nooit gehad hebt. Terwijl je die gewoon zelf moet afdwingen.

    Een dergelijke belofte van een club hangt bovendien altijd af van de ontwikkeling van de speler zelf?
    Vind ik leuk
    Wally g +449
    donderdag 12 juli 2018 om 09:09
    Dan kun je je beter bij ons in de kijker spelen en zo hogerop gaan 👍
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:34
    Gewogen en te licht bevonden
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:53
    Iedere jeugdlichting heeft 2 elftallen, waarvan er maar 2 a 3 kunnen doorbreken. oftewel 90% komt uiteindelijk elders terecht.

    Ik had ook de loterij kunnen winnen toen ik een lot kocht. De verkoper zei nog dat ik miljonair zou kunnen worden....
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:11
    . Op zijn zestiende tekende hij een driejarig contract bij PSV. "Er werd me beloofd dat ik binnen twee jaar zou aansluiten bij het eerste elft...
    .
    Duh..
    Voor je 22 voetbal je niet bij PSV 1

    Kijk naar Lammers
    Vind ik leuk
    Cookee +8850
    donderdag 12 juli 2018 om 17:06
    Kans op een doorbraak bij PSV is heel klein, alleen harde werkers maken soms een kans, ik denk dat je beter voor Almere of Helmond of den Bosch kan kiezen of Cambuur.
    Ik hoop dat Bommel nu dat doorbreekt en leuke spelers in de jeugd die PSV zeker heeft nu gaat opstellen in het 1e team.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Kreeg met meer concurrentie te maken bij PSV. Het was een mentaal probleem'