Tegenvaller bij financiering nieuw Feyenoord-stadion: nu 444 miljoen euro

    Tegenvaller bij financiering nieuw Feyenoord-stadion: nu 444 miljoen euro

    donderdag 12 juli 2018 om 09:08

    Het bedrag dat op tafel moet worden gelegd om het nieuwe stadion van Feyenoord te bekostigen pakt hoger uit dan verwacht. In plaats van 422 miljoen euro wordt nu uitgegaan van 444 miljoen euro.

    Dat meldt Feyenoord City op zijn website. De kosten van de bouw van de nieuwe Kuip zélf blijven met 365 miljoen euro onveranderd. 'De toename is toe te schrijven aan de nadere uitwerking en detaillering van de financiering en de bouw- en financieringsplanning', valt te lezen in een verklaring. De extra 22 miljoen euro moet worden opgebracht door externe geldschieters.

    Over de bekostiging van de nieuwe thuishaven van Feyenoord is nog overleg gaande met investeerders en financiers. 'Definitieve uitkomsten kunnen derhalve nog afwijken van de stand van dit moment', luidt de uitleg. De bouw van het stadion start in 2020 en moet in 2023 voltooid zijn. De plannen worden op dit moment door de Amerikaanse bank Goldman Sachs doorgerekend.

    De verklaring van Feyenoord City volgt op het bericht van Stadion op Zuid, een platform van 'verontruste Feyenoord-supporters'. Zij meldden eerder al de stijging van de financieringskosten.

    Lees meer over:EredivisieFeyenoord

    Poll

    Ben jij voor- of tegenstander van Feyenoord City?

    (1736 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 09:13
    Gewoon de oude Kuip laten bestaan. Prachtig stadion met vele mooie herinneringen.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 10:17
    Goed plan, wij weer een concurrent minder.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:12
    We zijn geen concurrenten. Jullie winnen nooit meer wat.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 12:33
    Proberen jullie nou maar AZ en Vitesse van je af te houden,dat zal nog lastig zat worden aankomende jaren.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:17
    Zou me daar als ik jou was zelf meer zorgen om maken. Zelfs Vitesse wint de laatste tijd meer prijzen dan jullie :)
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 13:39
    Welke prijzen dan? Als we 18 jaar geen titel hebben, met 10-0 verliezen en 7x op rij verliezen, dan mag je me uitlachen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:43
    Lach je nu al uit. Idd welke prijzen. GEEN! haha.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 16:39
    Ik lach jullie m'n hele leven al uit, zo weinig gewonnen jullie.Elk jaar die uitwedstrijd naar de Kuip is standaard feest voor ons.
    Vind ik leuk
    LinkeLoutje +6040
    zaterdag 14 juli 2018 om 07:40
    Zeker, maar wat er ook gebeurt... ook bij de andere plannen blijft er weinig van het mooie stadion over
    Vind ik leuk
    Jeroen Water +1651
    donderdag 12 juli 2018 om 09:13
    Blijf heel het plan nogal tricky vinden..
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:16
    Het is voor Feyenoord gewoon aanhaken of afhaken. Hele voetbalwereld draait om geld en dus zal Feyenoord mee moeten en meer geld in het laatje zien te krijgen. Alleen al de kaartverkoop nu is die 17x45.000 , dan is het 17x58.000.(gemiddeld).
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7239
    donderdag 12 juli 2018 om 09:24
    Je hoeft City toch niet te doen en toch een modern stadion bouwen op een betere toegankelijke locatie voor minder........
    Feijenoord is nog niet uit de financiele narigheid, gaat wel stukken beter maar sportief zijn de prestaties niet van "een City" niveau....
    Misschien net iets te ambitieus op dit moment.
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12597
    vrijdag 13 juli 2018 om 02:05
    Met 444 miljoen vraag je je af of het echt niet voor minder kan. Feijenoord is net uit de schulden.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7239
    vrijdag 13 juli 2018 om 04:25
    Ik zweer het je, er komt zo nog wel 25% bij hoor, let maar op, dat is ook helemaal niet ongebruikelijk, meer regel dan uitzondering.
    Dat blijft niet onder de 500 miljoen.......
    Het enige verstandige is wat Feijenoord kan doen is de Gemeente Rotterdam garant laten staan voor tegenvallers, of uberhaupt voor het hele plan, de Gemeente wil zo graag laat ze dan ook maar een behoorlijk risico nemen, Feijenoord kan dat simpelweg niet, de Gemeente wel.
    Vind ik leuk
    tannat +6370
    donderdag 12 juli 2018 om 09:46
    dat scheelt 13.000x17xongeveer 400 euro. Dat is nog geen 2% van het begrote bedrag. Dat is nog veel lager dan de rente alleen.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4184
    donderdag 12 juli 2018 om 11:04
    13.000 seizoenkaarten van 400 Euro is 5,2 miljoen op jaarbasis.
    Het gaat ze meer om de businessseats en business units die voor 5.000 Euro per stoeltje bezet raken. Die leveren fors meer op en dat valt ook in de oude Kuip te verwezenlijken.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 09:16
    Wordt dat stadion van goud gemaakt ofzo?
    Vind ik leuk
    Het Brein +3321
    donderdag 12 juli 2018 om 09:18
    De Zenit Arena in St. Petersburg kostte bijna 1,5 miljard...waar praten we over?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:28
    Arena 127 miljoen en dat komt vooral door de juiste partners en economisch ontwikkeling van het volledige gebied. Met inflatie mee gerekend kom je nog stukken goedkoper uit. Feyenoord en Rotterdam nemen degelijk een groter risico in verhouding al helemaal.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:35
    Dat was in een andere eeuw:)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:36
    Inflatie meegerekend...

    20% inflatie maakt nog geen half miljard. Bouw grond is in de bijlerMEER erger of gelijk aan ook.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 09:37]
    Vind ik leuk
    Stig +1737
    donderdag 12 juli 2018 om 09:37
    Dat snap ik wel, dat de Arena niet zoveel kostte, wat een afschuwelijk stadion.
    En nee ik heb verder niets tegen de club Ajax, maar vind het hele stadion een kille bedoeling.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:39
    Ach onderhand heeft bayern, Arsenal, gala, ect hem al na gebouwd en rinkelde onze kassa haha

    Maar succes met ik haat geen Ajax bij zulke hatelijke reacties te plaatsen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1144
    donderdag 12 juli 2018 om 09:46
    Ja, Arsenal en Bayern hebben 'm nagebouwd.... Dat vraag ik me echt heel sterk af ;-)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:59
    Google maar de arena is gebouwd om ook als model door verkocht te worden... je kiest het gewoon uit een boekje. Zoals elk ander gebouw tegenwoordig is in de fabriek gebouwd.. en met blokken opgebouwd
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1144
    donderdag 12 juli 2018 om 10:06
    Als ik Google krijg ik alleen maar resultaten dat de Amsterdam Arena na een verbouwing (van 50 miljoen) moet lijken op het stadion van Bayern?

    https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/284774/arena-moet-na-metamorfose-op-allianz-arena-lijken/

    https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/amsterdam-arena-krijgt-make-over-van-50-miljoen~a45a1ce7/

    Ik weet het niet hoor...
    Vind ik leuk
    Stig +1737
    donderdag 12 juli 2018 om 09:51
    En waarom hatelijk?
    Ik geef mijn mening over het Ajax stadion en daarom is het direct hatelijk?
    Zelfs Ajax supporters zeggen dat het 0.0 uitstraald, waarom denk je dat de spelers van het Nederlands elftal liever in de kuip spelen?
    Ik had je toch echt hoger ingeschat, maar helaas.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:01
    Ik vindt het nu al een paar jaar niet en wij vonden dat vroeger.. daarbij we zijn al weer aan het uitbreiden en vernieuwen. Je haalt gelul van ons aan toen de arena dr net was
    Vind ik leuk
    Dani82 +645
    donderdag 12 juli 2018 om 10:11
    Lijkt me sterk dat het nederlands elftal, met al die (ex) ajacieden, in de kuip willen spelen. Misschien vilhena en berghuis, maar geloof niet dat het hele nederlands elftal graag in de kuip speelt
    Vind ik leuk
    Stig +1737
    donderdag 12 juli 2018 om 10:35
    Dan zou ik je toch willen adviseren om je er wat meer in te verdiepen.
    Robben, Sneijder, Van Persie, Strootman etc etc speelden liever in de kuip dan in de Arena.
    Ajax speler of niet ze spelen liever allemaal in de kuip qua stadion en qua sfeer.
    Als je dat zelf ook niet ziet, houd het op.
    De enige reden waarom er in de Arena gespeeld word, is omdat de Kuip niet voldoet aan alle eisen van de FIFA.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 10:36]
    Vind ik leuk
    Dani82 +645
    donderdag 12 juli 2018 om 12:27
    Sneijder, robben en van persie?
    In welke tijd leef jij?
    En sinds wanneer is strootman ajacied of ex ajacied?
    Ik denk dat heel oranje het liefst in eindhoven voetbalt.
    De kuip is qua stadion en sfeer een kutstadion. Waarom denk je dat ze een ander stadion willen bouwen in rotterdam?
    Vind ik leuk
    Stig +1737
    donderdag 12 juli 2018 om 13:14
    Aan jouw antwoord te zien ben je niet ouder dan 12.
    Volgens mij hebben deze spelers nog allemaal aan de laatste qualificatie meegedaan.
    Jij hebt het over Ex Ajax spelers, ik niet.
    Hier blijkt wel uit dat je er echt geen verstand van hebt, met je PSV stadion man man man.
    Jouw beredenering over de Kuip ga ik niet eens tegenin, misschien moet je je Lego maar weer pakken en weer lekker gaan bouwen.
    Succes Gappie ( dat zeggen ze toch zo bij jullie )
    Vind ik leuk
    Dani82 +645
    donderdag 12 juli 2018 om 14:31
    Misschien kan ik alvast de fundering gaan leggen van die lego voor de nieuwe kuip ja....

    En wat bedoel je met “jullie”?
    Vind ik leuk
    Wilex +291
    donderdag 12 juli 2018 om 09:53
    Ben je er weleens geweest de laatste jaren?
    Er is echt veel verbeterd zowel in als buiten het stadion ten opzichte van de begin jaren.
    Jammer dat het dtadion in Nederland nog steeds zo'n slecht imago heeft, zal deels ook wel met de haat richting Ajax te maken hebben.
    Spreek best wel wat buitenlanders en die vinden het altijd een mooi imposant stadion.
    Ben zelf ook in zat stadions in Europa geweest, al die nieuwe stadions lijken sowieso op elkaar en zijn echt niet heel anders en veel mooier dan de Arena.
    Vind ik leuk
    Stig +1737
    donderdag 12 juli 2018 om 09:55
    Ik ben er toevallig vorig jaar nog geweest, met het Nederlands elftal, en helaas kon het me niet bekoren.
    Vooral niet met dat dak dicht, dan lijkt het net op je in een zaal zit.
    En daarbij is er helemaal geen sfeer.
    Iedereen mag uiteraard een andere mening hebben.
    Vind ik leuk
    Wilex +291
    donderdag 12 juli 2018 om 10:24
    Als ik nou kijk naar de EL campagne van Ajax.
    Ben ik bij Schalke, Lyon en in Stockholm geweest.
    Is gewoon allemaal Arena 2.0. Ik hoef echt niet te ruilen met 1 van die stadions.
    In Amsterdam hangt dan bij fair nog het meeste sfeer
    Als je denkt dat je in de Arena in een hal zit nou dan moet is naar Schalke gaan.
    Lyon oogt erg kolossaal terwijl het maar iets van 5.000 plekker meer heeft, is niet bevorderlijk voor de sfeer.
    Stockholm 3 ringen daar ben ik op die capaciteit geen voorstander van.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:58
    Prima Stadion......
    Vind ik leuk
    Strijp +7896
    donderdag 12 juli 2018 om 09:37
    Beton is ook niet zo duur. Feyenoord city word een enorm complex wat meerdere ondernemeningen zal faciliteren. Een drijver voor de economie dus, de vraag is of Feyenoord de 90 miljoen eigen vermogen gaat ophoesten, en of het aantrekkelijk is om pas na een X aantal jaren weer in de positieve cijfers te komen
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:40
    Dit gaat alleen om de stadion niet op City... de volledige arena boulevard koste ook meer dan 127 mil
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1144
    donderdag 12 juli 2018 om 09:48
    Die 400+ plus miljoen gaat om Feyenoord City. Een beetje ongelukkige naam, maar dat gaat ook over gebiedsontwikkeling (metro, verdere OV, een strip). Het stadion alleen kost iets meer dan 200 miljoen. En dan is het t.o.v. de Arena 23 jaar geleden niet veel duurder (sterker...).
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:57
    Dan is de arena een stukje goedkoper 127mil + 20% inflatie is 153mil zo uit mijn hoofd.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14015
    donderdag 12 juli 2018 om 10:01
    Dan mag jij opnieuw naar school voor rekenles want dan weet je duidelijk niet wat inflatie is.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:46
    Als je jaar lang voor honderd ijsjes spaard die 1 euro kosten en de inflatie is 1% kosten de ijsjes 1,01 en moet je dus 101 euro betalen.

    Speciaal voor jouw in Jip en Janneke taal
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1144
    donderdag 12 juli 2018 om 10:23
    Ja, alleen is dat een iets te simpele rekensom om inflatie zo te berekenen:

    https://www.berekenhet.nl/modules/beleggen/inflatie.html

    Volgens mij kom je eerder richting de 200 uit.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14015
    donderdag 12 juli 2018 om 09:42
    Die 127 miljoen was de kale bouw van de Arena. Daar zat nog geen euro bij voor de verdere gebiedsontwikkeling zoals o.a. de parkeerplaatsen. En er is nog een latere verbouwing geweest om de capaciteit verder uit te breiden. Waar ga je dan op uitkomen? En houd je er ook rekening mee dat we het over een stadion hebben dat dan bijna 30 jaar later wordt opgeleverd? Beetje onzinnig om de prijzen dan 1 op 1 tegenover elkaar te zetten.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:44
    Dat is dit ook dit gaat puur om de bouw van jullie stadion... en ik zet het niet 1 op 1 ik zeg globaal veel duurder met inflatie mee gerekend.

    Ik gun jullie de stadion begrijp me niet verkeerd. Vindt zelfs dat de gemeente hier voor moet opdraaien zei hebben met hun mannetje gudde het zo verkloot al die jaren.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14015
    donderdag 12 juli 2018 om 10:00
    Dit bedrag is niet alleen de bouw van het stadion, hier zitten al omgevingskosten bij zoals parkeerplaatsen e.d.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:03
    Lees verschillende verhalen dus zou kunnen. stadion kost 200+ dan is de arena nog steeds stukken goedkoper met inflatie 155.

    Wie is de bouwer van het stadion eigenlijk is dat al bekend?
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14015
    donderdag 12 juli 2018 om 10:06
    Reken mij maar eens voor dan wat 155% inflatie doet op 127 miljoen!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:37
    155% hahaha hoe kom je aan die cijfers? Gewoon gemiddeld 1% per jaar en we hebben dit halve millennium crisis gehad waardoor hij lager uitviel.

    Plus we hebben hoge rentes op leningen gehad en lage tot op dit moment negatieve rente op sparen haha


    Ben zelf geen econoom maar als ondernemer in de horeca weet ik dondersgoed wat inflatie is.
    Vind ik leuk
    Gizmo +3824
    donderdag 12 juli 2018 om 17:34
    Om jullie op weg te helpen .. het CBS heeft een rekenhulp voor inflatie
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7239
    donderdag 12 juli 2018 om 10:55
    Die Kiprich zit er gewoon al tot in z'n nek in hoor, die gaat nl die parkeerplaatsen aanleggen, vandaar dus, begrijp je ? die drammer...;)
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14015
    donderdag 12 juli 2018 om 11:10
    Ik roggel de stoeltjes, heb er een paar tweedehands op de kop kunnen tikken uit Amsterdam. Maareh, stil hoor! Die zien het verschil toch niet....
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7239
    donderdag 12 juli 2018 om 11:15
    De taal van de echte vrije jongen, "geen gezeik iedereen rijk" en "iedereen samen voor z'n eigen"
    Dat waren nog eens tijden !
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14015
    donderdag 12 juli 2018 om 11:18
    Ik maak dat hele stadion winterklaar, en voor weinug!
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 10:20
    Die verbouwingen gaan jullie op een later tijdstip ook krijgen.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14015
    donderdag 12 juli 2018 om 10:33
    Nee, de huidige bouw overstijgt al de huidige Arena met verbouwingen die nodig waren om tot het huidige resultaat te komen. Het was geen onderhoud wat er gepleegd is.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 10:35
    Ja met t oog op t EK, maar ben je 20 jaar verder, dan komt de verbouwing ook bij jullie.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14015
    donderdag 12 juli 2018 om 10:40
    En ben je 20 jaar verder qua kosten berekening. Je moet wel een eerlijk vergelijk maken wat dat betreft. Als je nu de huidige Arena zou bouwen wat kost dat dan? En dan zul je niet ver van de vermoedelijke kosten van de Kuip afzitten.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 10:58
    De ArenA was echt alleen t stadion, dit is gewoon onderdeel van een heel project. Waarom niet gewoon een 'normaal' stadion voor 60.000 mensen.Kost ook een stuk minder, minder risico.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +14015
    donderdag 12 juli 2018 om 11:13
    Het probleem zit hem in het feit dat ze een lokatie hebben gekozen waarvan de omgeving ook gelijk moet worden aangepakt. Dat jaagt de kosten sowieso op. Nou snap ik die keuze wel maar dan wordt het automatisch een megaproject. Het is iig al een behoorlijk hoofdpijndossier geworden.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 11:44
    Kort gezegd, Feyenoord wordt gewoon meegezogen in iets waar men terecht voor vreest.Een stadion net buiten de stad had misschien een veiligere keus geweest. Hoop dat t allemaal goed komt.Feyenoord verdiend gewoon een nieuw onderkomen.
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1144
    donderdag 12 juli 2018 om 09:46
    Economische ontwikkeling van het volledige gebied.... Laat dat nu net in Rotterdam zuid gebeuren.

    De bouw van de Arena gebeurde zo'n 23 jaar geleden? Vraag me echt af of dit zoveel goedkoper is dan wat nu in Rotterdam gebeurt...

    Feyenoord neemt trouwens geen risico. Stadion Feyenoord neemt het risico, een aparte NV.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:52
    Met inflatie nog net zo duur en bij de arena gebeurde ook het volledige gebied. Bouw grond wat de bouwer zegt is ook gelul de arena is op het Bijlmermeer gebouwd letterlijk op...

    Het enigste wat het kan zijn is bouw druk maar dat kost geen 200+
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7239
    donderdag 12 juli 2018 om 10:51
    Daar is niet iedereen van overtuigd vriend....

    ttps://www.voetbalprimeur.nl/.../vernietigend-rapport-toekomst-fe...
    Translate this page
    Jun 15, 2018 - Bom onder Feyenoord City: megaproject kan club grote schade opleveren ... dat de voorstanders van het plan zich te makkelijk rijk hebben gerekend. ... Gasly over zijn debuut met Renault-motor: “Drie motorproblemen in één weekend” .... Omdat er nu een club beter van dreigt te worden
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 10:52]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1144
    donderdag 12 juli 2018 om 11:03
    Als je goed leest (en knipt en plakt..) dan zie je in dat stuk dat: "De kans op een situatie waarin het stadion failliet dreigt te gaan, is juist zeer groot".

    Het gaat dus over het stadion. Tuurlijk, Feyenoord moet wel in een stadion spelen. Maar volgens mij worden er (vooral hier) teveel dingen over Feyenoord City door elkaar gehaald zonder een beetje kennis van zaken. Iets met klok en klepel...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7239
    donderdag 12 juli 2018 om 11:08
    Nee, het kan grote schade toebrengen aan de club, dat staat er.
    Je moet namelijk een stadion hebben.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7239
    donderdag 12 juli 2018 om 11:11
    De toekomst van Feyenoord zou zelfs nauw samenhangen met het slagen van het megaproject, dat een groot risico vormt. Dat schrijft Voetbal International. 'Het stadionplan van Feyenoord is te ambitieus en kan club en gemeente grote schade opleveren', luidt de slotconclusie van Dr. Tsjalle van der Burg, docent economie aan de Universiteit Twente.
    Vind ik leuk
    tannat +6370
    donderdag 12 juli 2018 om 09:47
    die is door de overheid gebouwd.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:53
    Deze ook.. en de overheid zit er maar voor het kleinst in... de gemeente is ook bezig zijn aandeel te verkopen. Nu we vanaf vandaag weer een topper van een burgervrouw hebben zal dat proces weer verder gaan.
    Vind ik leuk
    tannat +6370
    donderdag 12 juli 2018 om 10:18
    Zoals altijd leeft Ajax in het (verre) verleden of de (fictieve) toekomst.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 13:46
    Er staat vandaag..
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 09:28
    Volgens mij leven wij niet in Rusland toch?
    Vind ik leuk
    Het Brein +3321
    donderdag 12 juli 2018 om 09:29
    Nee, ik zeg alleen dat die kosten zo hoog niet zijn..
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 10:11
    Nou,vindt t aardig wat voor een stadion.
    Vind ik leuk
    tannat +6370
    donderdag 12 juli 2018 om 10:19
    in dit geval gaat het tenminste nog over een stadion en niet over een veredelde evenementenhal
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 10:32
    Wil je nou een sticker?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 13:48
    Oh dus je weet wel waarom de gemeente Amsterdam er belang bij had.. En er dus ook in heeft geïnvesteerd.. trolletje
    Vind ik leuk
    JanTa48 +3275
    donderdag 12 juli 2018 om 09:36
    Dat is ook logisch. Alles in Rusland kost het veelvoudige vanwege de corruptie. Ze hebben al de duurste Olympische spelen georganiseerd en nu het duurst WK.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:27
    Stadion moet op een onmogelijke plek worden gebouwd aan de Maas, afgelopen week op een bijeenkomst gaven bouw specialisten aan dat die plek niet hun keus is maar werd opgedragen. Andere plekken voor een nieuw stadion zijn niet onderzocht. Verder wordt er enorm gefocust op de gebiedsontwikkeling en niet op het bouwen van het beste stadion. Er zitten allemaal eisen aan wat het voor Rotterdam-Zuid moet beteken zoals een promenade, bioscoop en bierbrouwerij. Al deze extra eisen maken het zo verschrikkelijk duur en de werkelijke kosten zullen nog wel hoger uitvallen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:29
    Dat is bij de arena ook gedaan en die is op het BijlmerMEER gebouwd. Misschien moeten ze de BAM vragen.

    Deze kosten zijn alleen voor het stadion niet Feyenoord City dat loopt zeker in de miljarden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 09:30]
    Vind ik leuk
    Il Gordo +1144
    donderdag 12 juli 2018 om 09:51
    https://www.vi.nl/nieuws/jan-de-jong-feyenoord-niet-bezig-met-megalomaan-project

    Nu is dit wel "wij van WC eend". Maar het stadion zelf is dus schat op ongeveer 260 miljoen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:55
    We gaan het meemaken... het enigste wat ik vindt is dat de gemeente door de hele gudde debakel moet bloeden en niet Feyenoord.

    Die man werdt daar door hun neergezet om een nieuw stadion te realiseren... maar heeft vooral supporters gepest.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 10:22
    Gewoon een stadion bouwen zonder al die zooi erbij.Ben je een stuk goedkoper uit, en is t voor de club ook minder risicovol.
    Vind ik leuk
    HanV +3430
    donderdag 12 juli 2018 om 11:29
    Die zooi komt er toch juist bij omdat de opbrengsten daarvan dan deels meetellen voor het stadion?
    Vind ik leuk
    reffie +0
    donderdag 12 juli 2018 om 10:50
    ben ik helemaal met je eens,en voor de mensen die er nu wonen zijn er ook heel erg op tegen,misschien is een plekje aan de boszoom en dan alleen een stadion een veel goedkopere oplossing.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +7239
    donderdag 12 juli 2018 om 10:36
    Nee, van pannenkoekenmeel.
    Vind ik leuk
    HanV +3430
    donderdag 12 juli 2018 om 11:23
    Dit is alleen maar een stijging door een duurdere financiering, als ze dat al niet eens kunnen inschatten kunnen ze er beter mee stoppen.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3321
    donderdag 12 juli 2018 om 09:18
    Gewoon beginnen! Als je het nu niet uit geeft worden deze kosten toch uitgesmeerd over de komende 30 jaar...dat gebied rondom de Kuip heeft toch niet het eeuwige leven..
    Vind ik leuk
    Strijp +7896
    donderdag 12 juli 2018 om 09:20
    90 miljoen eigen vermogen, wanneer willen ze beginnen? Ik neem aan dat dit een lening word, geen eigen vermogen dus
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:23
    Grote projecten en kostenramingen........... Het zal de overheid wel weer zijn die opdraait voor de enorme tekorten.
    Vind ik leuk
    Nistel +3196
    donderdag 12 juli 2018 om 09:28
    De overheid, oftewel de burgers waar dat vervolgens weggeroofd wordt.
    Vind ik leuk
    Stig +1737
    donderdag 12 juli 2018 om 09:39
    Ik geef liever daar mijn belasting centen aan uit, dan aan al die asiel zoekers, waarvoor het bad toch nooit warm genoeg is.
    Vind ik leuk
    Nistel +3196
    donderdag 12 juli 2018 om 10:13
    Tja, het hoeft natuurlijk niet het één of het ander te zijn he..
    De overheid kan ook gewoon eens beslissen dat je als burger zelf iets meer van je zuurverdiende geld mag houden. Maar dat lijkt nooit een optie te zijn, plukken waar het kan is tegenwoordig beleid.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 09:39
    Misschien een wat riskante opmerking.. Maar bij de bouw van de ArenA hebben ze steeds met budgetten gewerkt. Als er bij het ene potje een te kort ontstond, werd dat bijgelegd vanuit het volgende potje. De uiteindelijke aankleding was in het begin zéér sober, maar het project is wel afgerond binnen budget. Zéér negatieve noot is wel dat ze toen de constructie om het veld naar buiten te kunnen rijden (zoals bij Vitesse) hebben moeten laten vallen doordat er geen geld meer voor was.. Alle gras problemen zijn helaas wel direct terug te leiden naar die bezuiniging.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81124
    donderdag 12 juli 2018 om 09:23
    22 miljoen is niks op zo'n bedrag.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:27
    Hoop niet voor Feyenoord dat het zelfde bouwbedrijf hebben dat in Amsterdam de noord/zuidlijn heeft aangelegd,viel iets duurder uit
    Vind ik leuk
    Nistel +3196
    donderdag 12 juli 2018 om 09:27
    Wat een verrassing...

    De bedragen zullen nog wel een paar keer naar boven bijgesteld worden. Gaat altijd zo met die megaprojecten. Uiteindelijk mogen de burgers er weer voor opdraaien.
    Vind ik leuk
    Rene80 +758
    donderdag 12 juli 2018 om 09:29
    Joh als het echt te duur wordt kunnen ze wel wat geld lenen van Twente toch 😂
    Vind ik leuk
    Skkky50 +2088
    donderdag 12 juli 2018 om 09:35
    Feyenoord moet toch niet zo’n risico nemen? Gewoon lekker De Kuip houden. Prima stadion, veel capaciteit en je hoeft dan niet 444 miljoen euro te spenderen aan een nieuw stadion.
    Vind ik leuk
    Luzzzie +0
    donderdag 12 juli 2018 om 09:35
    Heel Die bouw van Feyenoord city is giga groot. Volgens mij heeft die gozer die laast er onderzoek naar heefr gedaan gelijk. Het zal de nek omdraaien van Feyenoord. De sfeer van de kuip krijg je niet meer terug in dat nieuwe station. Wil heel graag dat Feyenoord Feyenoord blijft en niet op dat kille station van 020 gaat lijken. Seizoenkaart is al een godsvermogen. Wat worden de kosten als nieuw station der staat
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +6096
    donderdag 12 juli 2018 om 10:24
    Station Bijlmer ArenA is niks mis mee!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:58
    Scherp!
    Vind ik leuk
    Muscles +392
    donderdag 12 juli 2018 om 09:39
    Wie geen ambitie heeft, blijft aanmodderen. Als de tempel staat zal iedereen deze rimpeling zijn vergeten
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +352
    donderdag 12 juli 2018 om 09:50
    Dat stadion gaat er never nooit komen.
    Vind ik leuk
    powerer +6
    donderdag 12 juli 2018 om 09:55
    Ben je echt gescheiden en heb je je vrouw of man nog steeds nodig, dan is er een geweldige man die je kan helpen met bidden en je geliefde zal terugkomen, ik ben een getuige van This Man Dr Sacre die een spirituele is man die een gebed deed en mijn man die me scheidde met twee kinderen kwam terug en smeekte me dat het hem speet, we zijn terug en hebben een gelukkig gezin als je hulp nodig hebt neem contact met hem op via e-mail sacretempleofpower@gmail.com of bel of WhatsApp : +2348159768201 als u een probleem hebt

    Mijn naam is Mrs Johnson Sarah uit Washington DC USA
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 09:56
    Uitgaande van een marge van 25%, welke in deze fase realistisch is, komt het uiteindelijk uit op 555 miljoen.
    Vind ik leuk
    Hans Worst +638
    donderdag 12 juli 2018 om 09:59
    het Stadion van Fenerbahce was 80 miljoen, van Werder Bremen ook tegen de 80. Dordtmund 200. dit bijna half miljard kostende Project voor deze Mickey-mouse competitie……. onbegrijpelijk...
    Vind ik leuk
    Bizzy +16803
    donderdag 12 juli 2018 om 10:00
    Vraag is of Feijnoord substantieel gaat stijgen in haar begroting. Gat met met Ajax en Psv is wel groot.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:19
    Dat van de begroting valt wel mee. Aan het begin van dit seizoen waren er officiële berichten dat Feyenoord nog maar 5 à 10 miljoen achterloopt of PSV. En dat na 4 jaar uit de schulden.
    Vind ik leuk
    Degraaf +14937
    donderdag 12 juli 2018 om 10:01
    Daar kon je op wachten en het wordt steeds duurder, gaat geheid over de 500 milj heen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:04
    Gek he, met de oplopende prijzen in de bouw, dat zo'n voetbalstadion ook duurder wordt. Neem vooral de tijd om er op zijn Rotterdams nog eens 10 jaar over te zeiken, dat kun je er nog 200 miljoen bijpassen.
    Geen woorden maar daden is hierin een loze kreet gebleken.
    Vind ik leuk
    Red de Kuip +1054
    donderdag 12 juli 2018 om 10:09
    Gewoon de oude kuip verbouwen naar een modern stadion.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5673
    donderdag 12 juli 2018 om 10:09
    Het valt nooit mee. Het valt altijd tegen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:16
    Grappig dat iedereen bier net doet of ze zelf meedoen met het ontwerp. Alsof ze er verstand van hebben. Feyenoord wil dit stadion heel graag, maar ze gaan echt niet té ver. Straks komen ze in schulden die ze nooit meer terug kunnen betalen.
    Sowieso zie je al dat de gemeente 110 miljoen betaald, 100 miljoen komt van de investeerders en de rest komt op de rekening van stichting stadion Feijenoord. Met andere woorden: de club Feyenoord krijgt alleen de eerste rekeningen toegeschoven. Dus de fase van het ontwerpen en berekenen van alle kosten.
    Vind ik leuk
    rik1958 +392
    donderdag 12 juli 2018 om 10:29
    Dus een derde psv? (Twente is ook geholpen door de gemeente)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:37
    Ajax is helemaal geholpen met het stadion, PSV ook en Twente dan. Wat is je punt? Nederlandse clubs kunnen niet zomaar honderden miljoen aftikken voor een stadion. Ook een hypotheek helpt niet. Daardoor zullen de overheden helpen, investeerders en een kleine hypotheek.
    Vind ik leuk
    rik1958 +392
    donderdag 12 juli 2018 om 12:15
    Ajax is niet geholpen met het stadion hoor, dat is een multifunctioneel stadion van de gemeente en aandeelhouders waar ajax miljoenen huur per jaar aan betaald
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:38
    Stadion is dus niet van Ajax... Dus geholpen.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 13:52
    Huh rare conclusie.. zou dan moeten zijn de ArenA N.V. (waaronder dus de gemeente) is geholpen door Ajax als vaste huurder.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:57
    Ajax is de huurder. Het stadion is van Amsterdam. Dit stadion moet van Feyenoord worden.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 15:09
    Stichting stadion Feyenoord.. of ArenA N.V. beide niet van de club zelf toch?
    En mochten jullie voor dezelfde constructie kiezen dan komen er toch weinig extra inkomsten voor Feyenoord behalve de recette verhoging per wedstrijd?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 15:11
    Oh, en als het wel van Feyenoord zou worden dan zouden jullie als Feyenoord toch juist wel een risico lopen. Alleen die stichting als buffer daartussen kan dat toch voorkomen?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:38
    Klopt. Feyenoord loopt minimale risico. Feyenoord heeft 57% van de Kuip en investeerders zonder stemrecht de rest.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 15:44
    Begrijp me niet verkeerd, ik hoop juist dat er een mooi nieuw stadion komt voor jullie. Dat is alleen maar goed voor het aanzien van de Nederlandse competitie. Ik vond alleen je conclusie m.b.t. hulp vreemd.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:47
    Bedankt. Ik hoop ook op een mooi stadion. En het staat er natuurlijk wel weer voor zo'n 60 jaar (hopelijk niet weer te lang totdat je weer achterloopt). Alleen las ik dat het stadion zelf, waarschijnlijk zonder de mobiliteit aanpassingen van de gemeente, al 360 miljoen kost. Neem het maar ruim, dus 400 miljoen voor een stadion dat 'maar' 63.000 plaatsen heeft vind ik toch wel te veel van het goede.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 15:55
    Ik zou ook voor minimaal 70.000 man gaan. 1 ik denk dat jullie dat wel vol krijgen. 2 dan doe je qua stadion ook Europees gezien weer echt mee. (Niet voor de prijzen, maar puur qua stadion) Maar goed, als de kosten nu al zo hoog liggen is dit misschien het maximaal haalbare.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:06
    Het doel toen ze begonnen was ook rond de 70/75 duizend plaatsen. Nu kiezen ze voor zekerheid. En waarschijnlijk kunnen ze nog wel wat uitbreiden mocht het nodig zijn.
    En met een dak dat tegen de tegen bedoelt is kan je ook weer alle topconcerten naar Rotterdam halen. Vooral vanwege de akoestiek die er ontworpen word.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 16:20
    Nou, zou dat even mooi zijn! Kunnen ze ons veld eindelijk met rust laten! (Win - Win)
    Vind ik leuk
    rik1958 +392
    donderdag 12 juli 2018 om 10:28
    Waarom niet meteen in de Maas laten verdwijnen?
    Vind ik leuk
    reffie +0
    donderdag 12 juli 2018 om 10:42
    het beton en staal in de kuip hebben niet het eeuwige leven dus een nieuw stadion oke dan maar,maar laten we eerst eens goed en overtuigend gaan voetballen want anders heeft een nieuw leeg stadion ook geen nut.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:49
    Moghe rekenwonder's, maak je niet zo druk allemaal. Er zijn mensen die daar voor geleerd hebben.
    Ik zou zeggen, bouwen met die zooi en geniet van het mooie weer!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:13
    Je bent de rol van Amerikaanse banken tijdens de crisis van 2008 vergeten? Succes.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 10:53
    Dit gaat erg slecht uitvallen voor Feijenoord.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1046
    donderdag 12 juli 2018 om 10:58
    er zullen hier en daar het eerst de zakken flink gevuld moeten worden,voordat de bouw begint
    Vind ik leuk
    flipper +1324
    donderdag 12 juli 2018 om 10:59
    Feyenoord veel succes met het nieuwe stadion. Vind de kuip ook mooi. Wat een geneuzel hiero. Trouwens ik vind de Arena ook mooi. Pfffff ( Smaak verschillend heet dat !).
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:13
    Heb het al eerder gezegd: dit wordt de dood van Feyenoord. Ik geef ze nog 7-8 jaar.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1792
    donderdag 12 juli 2018 om 11:18
    Op zulke bedragen maakt die 22 miljoen niet zoveel meer uit lijkt mij.

    Snap dat supporters de Kuip willen houden maar denk persoonlijk dat een nieuw stadion wel de juiste stap zou zijn.

    Groter stadion, meer sponser mogelijkheden en betere fasiliteiten in en om het stadion zijn goede ontwikkelingen voor de club imo.
    Vind ik leuk
    Gary Oak +156
    donderdag 12 juli 2018 om 11:39
    Daar heb je helemaal gelijk in.

    Helaas is er een grote groep supporters die dan gaan praten over de ''sfeer'' van de oude kuip (alsof je dat niet in de nieuwe Kuip zou krijgen). Of andere drogreden zoals ja verbouw ''ff'' de huidige kuip. Alsof de experts daar niet over nagedacht hebben..
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:25
    Daar begint de ellende al, dat betekend weer uitstel.
    Vind ik leuk
    Gary Oak +156
    donderdag 12 juli 2018 om 11:42
    Ik ben er ook bang voor.. Maar ik hoop het van niet. De nieuwe Kuip gaat zoveel meer brengen dan alleen maar geld. Alleen veel supporters zullen dat nu nog niet zien. Het is toch altijd moeilijk verandering en helemaal met de Kuip
    Vind ik leuk
    Gary Oak +156
    donderdag 12 juli 2018 om 11:31
    Ik ben bang dat het er nooit gaat komen.. dat wordt weer jaren toekijken hoe Ajax en PSV ervandoor gaan met de titel.
    Vind ik leuk
    coci +311
    donderdag 12 juli 2018 om 11:37
    Was u voor of tegen het plan met de kop van zuid. Is ook een daverend succes geworden.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 12:09
    22 Miljoen voor een gedetailleerdere planning?? Das een boel geld voor wat extra papierwerk.
    Vind ik leuk
    Boefje +146
    donderdag 12 juli 2018 om 12:21
    Dit gebeurt in 3x. Nu niet, dan niet, nooit niet.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:04
    Ik ben voorstander lekker bouwen daar haha. 2 tegenslagen en de gevolgen zijn niet te overzien!
    Vind ik leuk
    asda247 +0
    donderdag 12 juli 2018 om 15:17
    GOOD DAY AND WELCOME TO ASDA FINANCE LTD®
    Do you need 100% Finance?
    We are currently seeking to invest in any good, profitable business, please present only viable business ideas.If you have any projects that needs funding, kindly revert to me with your business plan and also if we find your business to be worthy of investment, you will be promptly contacted.
    Whatever your circumstances, self employed, retired, have a poor credit rating, we could help with our flexible repayment shedule.we can also service your financial need with less pay back problem that is why we fund you for just 2% interest rate only.

    Thanks and God Blessings.
    please Contact us at:
    hacklords.investors@gmail.com
    whatsapp +17042750147
    Vind ik leuk
    Wazzupp +401
    donderdag 12 juli 2018 om 16:59
    Owjee, het begin van het einde??
    Vind ik leuk
    myrthewit +1473
    donderdag 12 juli 2018 om 17:46
    Wedden dat het nog niet genoeg is? Bouwprojecten worden altijd duurder dan begroot.
    Vind ik leuk
    Cookee +8854
    donderdag 12 juli 2018 om 18:54
    Sorry Myrthewit... ik pleeg geen plagiaat van je.
    Maar we hebben dezelfde mening dus.
    Vind ik leuk
    Cookee +8854
    donderdag 12 juli 2018 om 18:52
    440 miljoen... tel daar nog maar 200 miljoen bij op... projecten vallen altijd ietsje hoger uit. Maar de gemeente springt wel bij. Truc van Twente werkt altijd.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:14
    Als Ajacied gun ik het de k*kkerl*kken om in een nieuw stadion te spelen, om aansluiting te vinden met de rest van Europa.

    * Net als Pisvee AZ, en Vitesse.
    Vind ik leuk
    Bennie498 +1256
    donderdag 12 juli 2018 om 20:09
    Het hele project is gedoemd te mislukken . A locatie is fout. B Locatie is veels te klein . C Als je een stadion bouwt bouw dan een nieuwe Kuip. D Duuder dan stadion van Bayern maar minder plaatsen. E Totaal verkeerde inschatting dat supporters met een boot of met een pendelbus komen.F Als je dan een stadion bouwt dan een dak erbij dat dat dicht kan. Enz enz
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Tegenvaller bij financiering nieuw Feyenoord-stadion: nu 444 miljoen euro