NAC rondt huurdeal met Manchester City af: Gevoel dat ik terug moest komen

    NAC rondt huurdeal met Manchester City af: "Gevoel dat ik terug moest komen"

    donderdag 12 juli 2018 om 11:35

    Het is definitief: Paolo Fernandes speelt ook komend seizoen bij NAC Breda. De Spaanse aanvaller (19) wordt voor één jaar gehuurd van Manchester City.

    Fernandes speelde afgelopen seizoen al op huurbasis in Breda en groeide in de laatste competitiewedstrijden uit tot één van de smaakmakers. Hij kwam in totaal tot 25 optredens in de Eredivisie, waarvan acht als basisspeler. Scoren deed hij ook: twee keer.

    "Het is goed nieuws dat we Paolo nog een seizoen aan de selectie toe kunnen voegen. Hij is een zeer talentvolle speler die met zijn aanvallende impulsen een waardige toevoeging is", reageert technisch directeur Hans Smulder op de clubsite. "Een bijkomend voordeel is dat hij ook andere, nieuwe spelers vanuit Manchester City wegwijs kan maken bij NAC."

    Fernandes is in zijn nopjes met zijn terugkeer naar NAC. "Ik wil hier meer spelen en proberen het verschil te maken. Vorig jaar ging het richting het einde van het seizoen steeds beter. Hopelijk kan ik die vorm doortrekken naar het komende seizoen. Toen ik hier wegging aan het einde van het afgelopen seizoen, had ik gelijk het gevoel dat ik terug moest komen."

    Plaats een reactie

    Argento8523 +6122
    donderdag 12 juli 2018 om 11:38
    NAChester City wordt het zo
    Vind ik leuk
    Big Nibba +232
    donderdag 12 juli 2018 om 11:40
    Is het al
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2263
    donderdag 12 juli 2018 om 11:44
    Prima...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:39
    Goed voor NAC
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 11:45
    Leuke speler
    Vind ik leuk
    Breda83 +1833
    donderdag 12 juli 2018 om 11:45
    Was aan het begin van het seizoen echt nog een jongetje die alleen maar geinteresseerd was in aanvallen en doelpunten maken, pas aan het einde van het seizoen begreep hij wat het voetballen op het hoogste (Nederlandse) niveau inhoudt. Hopelijk zet hij die lijn door, moet als nummer 10 wel minder gaan dribbelen en meer een passende speler worden. Maar heb er alle vertrouwen in!
    Vind ik leuk
    Polleke +821
    donderdag 12 juli 2018 om 12:14
    Ik denk dat hij als nr10 beter tot zijn recht komt dan als rechtsbuiten...nu alleen nog een keer die 90min volhouden.
    Vind ik leuk
    Guntherr +972
    donderdag 12 juli 2018 om 17:26
    Maar deze man is briljant in een 1 op 1 situatie en kan zo een man uitspelen en een prachtige voorzet geven of eventueel op goal schieten. Op 10 heb je het toch iets drukker
    Vind ik leuk
    Gu3rilla +15634
    donderdag 12 juli 2018 om 12:27
    Bij City was hij voordat hij naar NAC ging uitgeroepen tot beste speler van de jeugd. Zo zie je maar dat de stap van jeugd naar echt voetbal toch nog een groot verschil is. Ga er dan ook wel vanuit dat hij dit seizoen gaat shinen nu hij een jaar heeft kunnen wennen
    Vind ik leuk
    Breda83 +1833
    donderdag 12 juli 2018 om 13:13
    Ik verwacht wel dat hij zichzelf oplegt dat hij de opvolger van Garcia moet worden, wat dan meteen zijn valkuil zou kunnen zijn. Garcia speelt heel stoicijns, heeft een natuurlijk uitstraling dat spelers de bal graag bij hem inleveren. Fernandes is toch wat wispelturiger, heb bij hem echt het idee dat als het niet lukt hij gaat overcompenseren en teveel gaat doen, onnodige overtredingen maakt etc. Laten we hopen dat hij gewoon met rust in zijn lijf naar zijn kwaliteiten gaat voetballen, dan hebben we het over een jaar niet meer over Garcia....
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:24
    Hij moet juist op die 10 dribbelen!

    Dat zie je eigenlijk nergens want normaal gesproken staan er alleen spelmakers op die positie.

    Als je een goede dribbel hebt als hem en je staat in het centrum ben je veel onvoorspelbaarder dan wanneer je op de flanken staat!

    Het maakt ruimte vrij voor omliggende spelers als die een beetje intelligent positie kunnen kiezen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 13:26
    NU iedereen weer janken NAC city haha. Deze jongen speelt net als Garcia 2 jaar bij NAC. Het kost NAC niks. Kan iemand mij uitleggen anders wat het verschil is tussen een speler kopen, een contract geven voor 2 jaar en daarna transfervrij de deur uit loopt ? NAC krijgt zelfs dan een percentage van de verkoop straks. Dat is dus alleen maar win win situatie plus je anders deze spelers nooit in een shirt van NAC zou zien. Maar ik snap de jaloezie maar iedereen kan weer lekker gaan slapen en 1 ding is zeker degraderen doen we zo nooit meer.
    Vind ik leuk
    Het Brein +3321
    donderdag 12 juli 2018 om 13:45
    Dat was de minste van de 5. Benieuwd hoe ze Ambrose en Umar gaan vervangen..
    Vind ik leuk
    Mascleta +136
    donderdag 12 juli 2018 om 21:35
    Er was wel een duidelijk verschil tussen de eerste seizoenshelft van Fernandes en het einde van het seizoen. Als hij dat niveau door kan zetten gaat het een topjaar worden.

    Ik hoop dat hij nu mag spelen op de plek waar Vloet speelde. Daar gaat hij beter tot zijn recht komen verwacht ik.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    NAC rondt huurdeal met Manchester City af: "Gevoel dat ik terug moest komen"