'FC Utrecht staat erom bekend beter te kunnen werken met Marokkaanse jongens'

    'FC Utrecht staat erom bekend beter te kunnen werken met Marokkaanse jongens'

    donderdag 12 juli 2018 om 14:16

    FC Utrecht versterkte zich deze zomer met de talentvolle Othman Boussaid. De aanvallende middenvelder kon ook naar Manchester City, maar koos uiteindelijk voor de Domstedelingen. Mede doordat veel Marokkaanse spelers het bij FC Utrecht zo goed hebben gedaan.

    Dat vertelt de talentvolle middenvelder in gesprek met FC Utrecht TV. "Utrecht staat erom bekend dat ze beter kunnen werken met Marokkaanse jongens en dat vind ik heel top", verklaart Boussaid. De Marokkaanse Belg komt over van het failliet verklaarde Lierse SK, waardoor hij transfervrij was.

    Boussaid heeft duidelijk voor ogen wat hij dit seizoen wil bereiken. "Voor mij is er maar één doel: minuten maken in het eerste. Of dat nu na 2019 is of daarvoor, ik moet gewoon minuten maken. Als je met 18 jaar al speelminuten kunt maken in de Eredivisie is dat top. Ik zal er alles voor doen om dat te bereiken."

    In Utrecht wordt al vaak de vergelijking gemaakt met een Belgische oud-speler: Dries Mertens. "Dat waardeer ik", zegt Boussaid. "We zijn ongeveer even groot, we spelen een beetje op dezelfde positie. Maar Mertens is Mertens. Wat hij heeft gedaan bij Utrecht is top. We gaan natuurlijk proberen hetzelfde te doen."

    Plaats een reactie

    Hupfean +4102
    donderdag 12 juli 2018 om 14:28
    Dan zijn ze de enige.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:29
    City heeft ook interesse in de halve wereldbevolking, dus zo trots hoef je daarop niet te zijn.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2891
    donderdag 12 juli 2018 om 14:48
    Hadden ze ook interesse in jou? Dacht het ook niet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 14:48]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:54
    Ja ook in mij. Toen ik bij sv Overbos speelde wilden ze me transfervrij overnemen om me vervolgens voor 1 euro doorteverkopen.

    Nee ff serieus maar spelers als Breinburg en Sandler die in Nederland spelen komen toch nooit in de City basis?
    Vind ik leuk
    4everfcu +3063
    donderdag 12 juli 2018 om 14:36
    leuke voetballer wel jammer dat hij dan gelijk weer zegt met marokkaanse jongens alsof ze anders behandeld worden.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:41
    Dan moeten ze Ziyech halen
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:44
    In Rotterdam hebben we er nog wel een paar duizend 😉
    Vind ik leuk
    Ennou +93
    donderdag 12 juli 2018 om 15:01
    Ongelofelijk..! Is VP een voetbalsite of een site om politieke en sociale reacties te geven. Gaat alleen maar over ja maar dit ja maar zus ja maar zo. Krijg toch de klere.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3063
    donderdag 12 juli 2018 om 15:11
    je kan ook ergens anders heen gaan hoef je het ook niet te lezen.
    Vind ik leuk
    Ennou +93
    donderdag 12 juli 2018 om 16:35
    Heb het niet over die speler kerel. Reacties jonguh
    Vind ik leuk
    4everfcu +3063
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:06
    die hoef je toch niet te lezen laat staan erop te reageren als het je zo stoort.
    Vind ik leuk
    Ennou +93
    vrijdag 13 juli 2018 om 23:46
    Kerel ik reageer als ik dat wil en reageer wanneer ik dat wil ja. Als ik me aan iets erger ga ik er wat van zeggen met je hoeft niet dit hoeft niet dat. LAMLUL
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 23:48]
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1792
    donderdag 12 juli 2018 om 15:05
    Top gozer, vind alles top!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5254
    donderdag 12 juli 2018 om 15:06
    Fijn dat jonge marokkaanse voetballers ook onderkennen dat Utrecht een goede tussenstap die je beter kunt nemen voor je carriere. Op zo een manier ontstaat er een win-win situatie.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +499
    donderdag 12 juli 2018 om 15:09
    Marokanen in het algemeen is vrij tuig en niet te vertrouwen. Het enige wat ze kunnen is een stadion slopen. Waar de japanners alles schoonmaken zijn de marokanen net het omgekeerde. En Ajax trapt er weer met open ogen in. Ziyech heeft totaal niets toegevoegd en Labyad is ook al een drama speler met een grote bek. Ajax zou er niet eens aan moeten beginnen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +3063
    donderdag 12 juli 2018 om 15:12
    en jij spoort ook niet helemaal.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2710
    donderdag 12 juli 2018 om 15:10
    Groot talent is dit! De eerste indruk is ook goed, ik ben benieuwd naar komend seizoen.
    Vind ik leuk
    JapAZ +523
    donderdag 12 juli 2018 om 15:26
    Je niet zo identificeren met je afkomst zou een hele handige tip kunnen zijn in je loopbaan.
    Vind ik leuk
    LIO7 +1099
    donderdag 12 juli 2018 om 15:42
    Pas op voor racisme... moeilijk onderwerp
    Vind ik leuk
    SimonSays +6223
    donderdag 12 juli 2018 om 16:08
    Om die reden ben ik ook gaan studeren in Utrecht, omdat ze er goed met Marokkanen overweg kunnen.

    Alleen was ik even vergeten dat ik gewoon een Nederlander ben. Maar het is allemaal goed gekomen! Nu spreek ik vloeiend Arabisch.
    Vind ik leuk
    pim4ever +1034
    donderdag 12 juli 2018 om 18:59
    Wel een hoopgevend verhaal..
    Begrijp ik nu dat we Arabisch moeten leren om goed met deze groep overweg te kunnen?..

    Als je cynisch was moet je deze reactie maar vergeven.
    Vind ik leuk
    SimonSays +6223
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:24
    Het is je vergeven 😁
    Vind ik leuk
    Cookee +10854
    donderdag 12 juli 2018 om 16:41
    Als Utrecht interesse heeft dan moet je wel goed zijn.
    Een belletje van andere clubs kan betekenen dat je mislukt.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9471
    donderdag 12 juli 2018 om 16:46
    Dit is pas nieuws.
    Beter dan het slappe gelul over transfers of zogenaamde talentjes in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    donderdag 12 juli 2018 om 16:56
    Waarom begin jij er nu dan alsnog over?!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9471
    donderdag 12 juli 2018 om 17:11
    Moet ik je dat nog uitleggen of denk je dat je het al begrijpt?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    donderdag 12 juli 2018 om 18:31
    Duidelijk nog nooit van retorische vraag gehoord. Als er iemand al uitleg nodig heeft ben jij het. Google is je beste vriend.. Leer en geniet.

    Mazzeltof!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9471
    donderdag 12 juli 2018 om 22:58
    Ik hoef geen uitleg over mijn eigen opmerking.
    Uit je antwoord blijkt wel dat je jezelf niet begrijpt.
    Dus succes daarmee. Ze hebben daar vast wel een cursus voor.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3609
    vrijdag 13 juli 2018 om 06:47
    Rustig, rustig, het was al duidelijk dat je niet weet wat een retorische vraag is, dat hoef je niet nog vaker te bevestigen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 06:47]
    Vind ik leuk
    Pimman +4989