'FC Utrecht staat erom bekend beter te kunnen werken met Marokkaanse jongens'

    'FC Utrecht staat erom bekend beter te kunnen werken met Marokkaanse jongens'

    donderdag 12 juli 2018 om 14:16

    FC Utrecht versterkte zich deze zomer met de talentvolle Othman Boussaid. De aanvallende middenvelder kon ook naar Manchester City, maar koos uiteindelijk voor de Domstedelingen. Mede doordat veel Marokkaanse spelers het bij FC Utrecht zo goed hebben gedaan.

    Dat vertelt de talentvolle middenvelder in gesprek met FC Utrecht TV. "Utrecht staat erom bekend dat ze beter kunnen werken met Marokkaanse jongens en dat vind ik heel top", verklaart Boussaid. De Marokkaanse Belg komt over van het failliet verklaarde Lierse SK, waardoor hij transfervrij was.

    Boussaid heeft duidelijk voor ogen wat hij dit seizoen wil bereiken. "Voor mij is er maar één doel: minuten maken in het eerste. Of dat nu na 2019 is of daarvoor, ik moet gewoon minuten maken. Als je met 18 jaar al speelminuten kunt maken in de Eredivisie is dat top. Ik zal er alles voor doen om dat te bereiken."

    In Utrecht wordt al vaak de vergelijking gemaakt met een Belgische oud-speler: Dries Mertens. "Dat waardeer ik", zegt Boussaid. "We zijn ongeveer even groot, we spelen een beetje op dezelfde positie. Maar Mertens is Mertens. Wat hij heeft gedaan bij Utrecht is top. We gaan natuurlijk proberen hetzelfde te doen."

    Plaats een reactie

    Hupfean +3953
    donderdag 12 juli 2018 om 14:28
    Dan zijn ze de enige.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:29
    City heeft ook interesse in de halve wereldbevolking, dus zo trots hoef je daarop niet te zijn.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2880
    donderdag 12 juli 2018 om 14:48
    Hadden ze ook interesse in jou? Dacht het ook niet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 14:48]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:54
    Ja ook in mij. Toen ik bij sv Overbos speelde wilden ze me transfervrij overnemen om me vervolgens voor 1 euro doorteverkopen.

    Nee ff serieus maar spelers als Breinburg en Sandler die in Nederland spelen komen toch nooit in de City basis?
    Vind ik leuk
    Utca030 +12208
    donderdag 12 juli 2018 om 14:33
    Iedereen voelt zich thuis in utreg, de mooiste club van Nederland.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20048
    donderdag 12 juli 2018 om 14:52
    De stad Utrecht is de afgelopen 40 jaar wel veranderd en niet zo'n beetje ook. Buiten het centrum om is de stad gekoloniseerd. En nee ik ben geen racist maar de stad is behoorlijk veranderd. De ouderwetse buurtfeesten en kermissen bestaan niet meer. Buurtwinkels worden stuk voor stuk overgenomen door Turkse groentezaken of Doner kebab zaken. Doe maar eens een rondje Lombok.

    Spreek regelmatig Utrechters maar niet iedereen voelt zich daar nog thuis.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    donderdag 12 juli 2018 om 14:58
    Ik heb er 9 jaar gewoond, ben er nog vaak en wat jij schetst speelt onder de echte Utrechters, vooral de oude Utrechters. Vele voelen zich niet echt thuis in Kanaaleiland, Zuilen, Lunetten, Hoograven enz, vervelende wijken zijn dat geworden waar straattuig en shoarma zaken het straatbeeld zijn tegenwoordig, kort geschetst. In het centrum de stad is het goed vertoeven. Amsterdamsestraatweg met nu en vroeger ook zo'n groot verschil is gewoon erg jammer, je ziet Nederland gewoon veranderen in straatbeelden zoals je die in Turkye ziet, en maar klagen hier, en maar klagen dat ze het zo slecht hebben. Nou moeten wij niet proberen in die landen het straat beeld Nederlands maken.

    Vele Utrechters voelen zich niet meer thuis, ook in Zeist ergeren ze zich kapot.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:00]
    Vind ik leuk
    Bizzy +20048
    donderdag 12 juli 2018 om 15:11
    Het klopt wat je zegt. Heb daar 28 jaar gewoond. Hoog Catharijne is verbouwd. Ja een flinke verbetering. Leuk om in de centrum een dagje te shoppen, een borreltje te drinken of een vorkje te prikken.Veel meer heeft de binnenstad ook niet te bieden. Utrecht had vroeger een leuke nachtleven met clubs als Fellini, Cartouche, Hordijk, Limburgia etc... Ook dat is er niet meer. FC Utrecht is nog het enige lichtpuntje.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    donderdag 12 juli 2018 om 15:15
    Dansfabriek!

    En ken jij Time2surf internetcafe naast het postkantoor nog? aan de Oudegracht
    Vind ik leuk
    Bizzy +20048
    donderdag 12 juli 2018 om 15:18
    Hahaa ja die ken ik nog. Toen was internet in opkomst. Kon een kaartje daar kopen om te internetten. Dansfabriek is vervangen door Poema. Voorganger was Brussel. Wat een baggerzaak was dat zeg. Alleen maar penoze daar.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    donderdag 12 juli 2018 om 15:27
    Daar zat ook mn geld in, in dat internet cafe;) heb daar ook nog ff gewerkt;) blauw wit kaartje met een inlog code;) 1uur 2,50 en 10uur voor 10 euro haha;) kon je binnen 2 maanden opmaken;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:28]
    Vind ik leuk
    Bizzy +20048
    donderdag 12 juli 2018 om 15:29
    Heb zelf nog een tijd bij Getdown gewerkt
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    donderdag 12 juli 2018 om 15:36
    Dat was ook wel aardig ja, alleen vervelende deurmensen/uitsmijters, die bij meerdere plekken stonden, je had echt een vervelend groepje uitsmijters die echt geld eiste van mensen anders mochten ze niet meer terugkomen haha.

    Ik denk dat we vast wel gezamelijke kennissen/vrienden hebben, ik heb die stad echt doorleeft, wie weet kennen we elkaar haha, leuke tijd iig daar gehad, maar ook van 2001 naar nu, een groot verschil ook de sfeer in de stad. Is toch anders geworden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:36]
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    donderdag 12 juli 2018 om 15:29
    Broodje Mario was wel top;)
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    donderdag 12 juli 2018 om 20:34
    is het nog steeds
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    donderdag 12 juli 2018 om 20:36
    Ja dat weet ik, bedoelde meer toen ik er woonde en in de stad werkte, vaak daar een broodje gehaald;) onze Time2surf heeft echt lang leeg gestaan daarna, nu gaan ze er wel wat mee doen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:37]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:26
    Dus moeten Turken maar stoppen met hun winkels en in fabrieken werken zeker. Snap werkelijk waar niet waar veel lui zo zwart wit denken?
    Lees ook weer dat het witwassen is, maar hoe komen jullie aan zulke info.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    donderdag 12 juli 2018 om 19:20
    Dat zeg ik niet, vind alleen jammer dat het straatbeeld vooral in wijken zo is veranderd het kan ook teveel zijn, maar ik zou nooit zeggen stop met ondernemen. Maar dit is gewoon mn mening over de verandering van Nederland
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:22
    Ik was jullie gesprek aan het volgen en ja het is jouw mening, maar gesprek van jullie was alsof het door Turken komt.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    donderdag 12 juli 2018 om 19:25
    Ik verwijt niemand iets, ik geef aan dat Nederland zo erg is veranderd. Dat zouden Turken in Turkye ook jammer vinden als hun land Vernederlandst zou worden, maar een Nederlander mag bijna nooit zeggen dat het jammer vind dat die zijn eigen land ziet veranderen, vind dat altijd apart.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:28
    Nee hoor je zegt het toch? Dus niks aparts aan. Alleen snap niet wat er jammer aan is. Of zou je het gezelliger vinden als Turken vanaf morgen massaal alles sluiten en op dievenpad gaan ( wat sommigen waarschijnlijk al denken).
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    donderdag 12 juli 2018 om 20:16
    Op dievenpad? Dat zijn niet mn gedachtegangen. Ja ik vind het jammer dat sommige straatbeelden veranderen moet je je bedenken hoe het eruit ziet over 30 jaar.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2525
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:41
    De stelling topic van vandaag heb daar een stukje in geschreven waar jij het denk ik ook wel mee eens bent;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:09
    Topic van hoelaat
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:39
    nee dat maak jij er steeds van en gelijk doe je er een schepje bovenop en noem je rechts stemmers nazi s ben jij dan een antifa tje?
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:04
    Ik ben erg tevreden in Nederland en heb totaal geen rede voor klagen. Noch links noch rechts is goed.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:57
    en mensen die zich de tyfus gewerkt hebben en nu ziek zijn niet want dat is eigen schuld toch simpele
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:22
    Heb míj ook de tyfus gewerkt en het is allemaal goed gekomen.
    Alleen jammer dat mensen zoals jij altijd moeten wijzen.
    Jij lijkt mij echt een r
    Type dat overal over klaagt.
    Als gaat zuipen kunnen je nieren kapot gaan, maar jij zou zeggen dat het door sterkedrank fabrikant komt.
    Ook met roken. Dan zeg jij dat je het niet wist hoe slecht het is. Zo'n type ben jij
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:32
    fijn dat jij weet hoe ik ben ik hoop dan ook voor jou dat je net zo ziek als ik word door het werken kijken we of je het dan ook je eigen schuld vind als je niets te vreten meer hebt je weet gewoon niet waar je over praat idioot ik heb mn hele leven premie en belasting betaald voor het geval ik ziek word alleen krijg ik dat geld nu niet meer waar ik dus zelf voor gewerkt hebt en waarvoor niet om kansloze types zoals jij te voorzien van een uitkering .
    en laten we het niet over wijzen hebben lees anders ff al je reacties in dit topic terug waarin je alleen maar aan het wijzen ben idioot.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 13:33]
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:45
    Ik zeg niet dat ik je ziekte gun. Ik zeg alleen maar dat je ook een x nee mag zeggen als je zwaar of gevaarlijk werk doet. Ik snap de excuus niet dat er altijd maar wordt geroepen ja als ik weiger dan verlies ik mijn baan of heb ik geen geld. Is dat allemaal belangrijker dan je gezondheid? Ik heb ook weleens voor een baas gewerkt, maar als ik ergens op tegen was wat mijn gezondheid in gevaar kon brengen dan was het resoluut nee.
    Ik ben niet gek.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    donderdag 12 juli 2018 om 14:59
    buurtwinkels houden het niet vol die worden door de ah en de dirk vd broek weg gecounterd en kunnen het dan niet meer betalen de buitenlandse ondernemers kunnen dat op een of andere manier weer wel en dan krijg je dat.

    kermis nou ga ff op de maliebaan kijken bij de piekenkermis erg gezellig net als de buurtfeesten in sterrenwijk ondiep of zuilen .
    maar ik ben wel met je eens dat het er niet beter op word maar dat krijg je met dat groen linkse beleid.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20048
    donderdag 12 juli 2018 om 15:14
    Vroeger Kermis in Lombok was 1 grote happening. De hele wijk liep er voor uit. In Sterrenwijk en Ondiep probeert men tradities in stand te houden. Dat is al jaren zo. Hoe lang houd men dat vol
    Vind ik leuk
    Deck010 +4534
    donderdag 12 juli 2018 om 15:15
    Vraag jij jezelf dan nooit af waarom de buitenlandse ondernemer het wel kan betalen? Ik denk dat 90% van die winkels een witwas winkeltje is. Maar misschien mag ik dat weer niet zeggen...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:27
    Verkopen ze wasmachines?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3622
    donderdag 12 juli 2018 om 15:31
    "Buitenlandse ondernemers kunnen dat op de een of andere manier wel" Ironisch genoeg heet dat WITwassen.. ;)
    Vind ik leuk
    Utca030 +12208
    donderdag 12 juli 2018 om 16:01
    Nou bij de rode brug nog steeds buurtfeest, geen buitenlanders te zien. En utreg blijft groeien dus die wilden verhalen, in grote steden is het niet anders.
    Vind ik leuk
    Utca030 +12208
    donderdag 12 juli 2018 om 17:18
    Dat klopt het is ook veranderd, is ook een studentenstad geworden, maar de kroegjes blijven toch gezellig vermaak me er nog prima.
    Vind ik leuk
    mcmodd +22683
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:08
    OK Bizzy, voor mij heb je een punt. Maar dan mijn ervaring: Als je zoveel mensen in de stad hebt wonen, jaren en jaren, en die eten graag het eten van grootmoeder (wie wil dat nu niet? Ook Hollandse mensen toch?), dan is het slim dat mensen die dat eten kunnen koken, inkopen en verkopen, verwerken etc zich ondernemend opstellen en daaruit hun inkomen halen? De mensen stellen zich zelfvoorzienend op, precies wat we allemaal zouden doen. Denk eens aan Pietje Kroket in Benidorm, of Jante Patat, zijn verre buur in Suriname.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25343
    donderdag 12 juli 2018 om 17:12
    Precies dat!
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    donderdag 12 juli 2018 om 14:36
    leuke voetballer wel jammer dat hij dan gelijk weer zegt met marokkaanse jongens alsof ze anders behandeld worden.
    Vind ik leuk
    PRICE +32035
    donderdag 12 juli 2018 om 14:37
    Lierse sk failliet,niks van gehoord,hoe lang geleden is dat gebeurd?
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2818
    donderdag 12 juli 2018 om 15:13
    Maandje geleden, maar zat er al wat langer aan te komen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:41
    Dan moeten ze Ziyech halen
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:44
    In Rotterdam hebben we er nog wel een paar duizend 😉
    Vind ik leuk
    Ennou +93
    donderdag 12 juli 2018 om 15:01
    Ongelofelijk..! Is VP een voetbalsite of een site om politieke en sociale reacties te geven. Gaat alleen maar over ja maar dit ja maar zus ja maar zo. Krijg toch de klere.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    donderdag 12 juli 2018 om 15:11
    je kan ook ergens anders heen gaan hoef je het ook niet te lezen.
    Vind ik leuk
    Ennou +93
    donderdag 12 juli 2018 om 16:35
    Heb het niet over die speler kerel. Reacties jonguh
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:06
    die hoef je toch niet te lezen laat staan erop te reageren als het je zo stoort.
    Vind ik leuk
    Ennou +93
    vrijdag 13 juli 2018 om 23:46
    Kerel ik reageer als ik dat wil en reageer wanneer ik dat wil ja. Als ik me aan iets erger ga ik er wat van zeggen met je hoeft niet dit hoeft niet dat. LAMLUL
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 23:48]
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1658
    donderdag 12 juli 2018 om 15:05
    Top gozer, vind alles top!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5173
    donderdag 12 juli 2018 om 15:06
    Fijn dat jonge marokkaanse voetballers ook onderkennen dat Utrecht een goede tussenstap die je beter kunt nemen voor je carriere. Op zo een manier ontstaat er een win-win situatie.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +316
    donderdag 12 juli 2018 om 15:09
    Marokanen in het algemeen is vrij tuig en niet te vertrouwen. Het enige wat ze kunnen is een stadion slopen. Waar de japanners alles schoonmaken zijn de marokanen net het omgekeerde. En Ajax trapt er weer met open ogen in. Ziyech heeft totaal niets toegevoegd en Labyad is ook al een drama speler met een grote bek. Ajax zou er niet eens aan moeten beginnen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +2343
    donderdag 12 juli 2018 om 15:12
    en jij spoort ook niet helemaal.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2818
    donderdag 12 juli 2018 om 15:10
    Groot talent is dit! De eerste indruk is ook goed, ik ben benieuwd naar komend seizoen.
    Vind ik leuk
    JapAZ +527
    donderdag 12 juli 2018 om 15:26
    Je niet zo identificeren met je afkomst zou een hele handige tip kunnen zijn in je loopbaan.
    Vind ik leuk
    LIO7 +976
    donderdag 12 juli 2018 om 15:42
    Pas op voor racisme... moeilijk onderwerp
    Vind ik leuk
    SimonSays +5854
    donderdag 12 juli 2018 om 16:08
    Om die reden ben ik ook gaan studeren in Utrecht, omdat ze er goed met Marokkanen overweg kunnen.

    Alleen was ik even vergeten dat ik gewoon een Nederlander ben. Maar het is allemaal goed gekomen! Nu spreek ik vloeiend Arabisch.
    Vind ik leuk
    pim4ever +1028
    donderdag 12 juli 2018 om 18:59
    Wel een hoopgevend verhaal..
    Begrijp ik nu dat we Arabisch moeten leren om goed met deze groep overweg te kunnen?..

    Als je cynisch was moet je deze reactie maar vergeven.
    Vind ik leuk
    SimonSays +5854
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:24
    Het is je vergeven 😁
    Vind ik leuk
    Cookee +9928
    donderdag 12 juli 2018 om 16:41
    Als Utrecht interesse heeft dan moet je wel goed zijn.
    Een belletje van andere clubs kan betekenen dat je mislukt.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8071
    donderdag 12 juli 2018 om 16:46
    Dit is pas nieuws.
    Beter dan het slappe gelul over transfers of zogenaamde talentjes in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3622
    donderdag 12 juli 2018 om 16:56
    Waarom begin jij er nu dan alsnog over?!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8071
    donderdag 12 juli 2018 om 17:11
    Moet ik je dat nog uitleggen of denk je dat je het al begrijpt?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3622
    donderdag 12 juli 2018 om 18:31
    Duidelijk nog nooit van retorische vraag gehoord. Als er iemand al uitleg nodig heeft ben jij het. Google is je beste vriend.. Leer en geniet.

    Mazzeltof!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8071
    donderdag 12 juli 2018 om 22:58
    Ik hoef geen uitleg over mijn eigen opmerking.
    Uit je antwoord blijkt wel dat je jezelf niet begrijpt.
    Dus succes daarmee. Ze hebben daar vast wel een cursus voor.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +3622
    vrijdag 13 juli 2018 om 06:47
    Rustig, rustig, het was al duidelijk dat je niet weet wat een retorische vraag is, dat hoef je niet nog vaker te bevestigen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 06:47]
    Vind ik leuk
    Pimman +2924