'FC Utrecht staat erom bekend beter te kunnen werken met Marokkaanse jongens'

    'FC Utrecht staat erom bekend beter te kunnen werken met Marokkaanse jongens'

    donderdag 12 juli 2018 om 14:16

    FC Utrecht versterkte zich deze zomer met de talentvolle Othman Boussaid. De aanvallende middenvelder kon ook naar Manchester City, maar koos uiteindelijk voor de Domstedelingen. Mede doordat veel Marokkaanse spelers het bij FC Utrecht zo goed hebben gedaan.

    Dat vertelt de talentvolle middenvelder in gesprek met FC Utrecht TV. "Utrecht staat erom bekend dat ze beter kunnen werken met Marokkaanse jongens en dat vind ik heel top", verklaart Boussaid. De Marokkaanse Belg komt over van het failliet verklaarde Lierse SK, waardoor hij transfervrij was.

    Boussaid heeft duidelijk voor ogen wat hij dit seizoen wil bereiken. "Voor mij is er maar één doel: minuten maken in het eerste. Of dat nu na 2019 is of daarvoor, ik moet gewoon minuten maken. Als je met 18 jaar al speelminuten kunt maken in de Eredivisie is dat top. Ik zal er alles voor doen om dat te bereiken."

    In Utrecht wordt al vaak de vergelijking gemaakt met een Belgische oud-speler: Dries Mertens. "Dat waardeer ik", zegt Boussaid. "We zijn ongeveer even groot, we spelen een beetje op dezelfde positie. Maar Mertens is Mertens. Wat hij heeft gedaan bij Utrecht is top. We gaan natuurlijk proberen hetzelfde te doen."

    Plaats een reactie

    De Ajacied +10303
    donderdag 12 juli 2018 om 14:27
    Wat is dit, positieve discriminatie van Marokkanen?

    Vind ik leuk
    Hupfean +2968
    donderdag 12 juli 2018 om 14:29
    Racisme wss.
    Vind ik leuk
    Quaresma +4482
    donderdag 12 juli 2018 om 14:40
    Nee dit gaat om de #metoo discussie
    Vind ik leuk
    mcmodd +19831
    donderdag 12 juli 2018 om 14:34
    Nou eh, een beetje positieve discriminatie is hard nodig als je ziet hoeveel mensen met een immigratieachtergrond geen kansen krijgen. Bovendien, bijna de helft van de voetballers die positief opvallen vanwege hun kwaliteiten zijn Marokkanen. Mijn persoonlijke ervaringen met jongens van Marokkaanse komaf zijn over het algemeen hartstikke positief.
    Vind ik leuk
    companen +540
    donderdag 12 juli 2018 om 14:37
    Onzin dat ligt aan jezelf heel makkelijk om andere de schuld te geven en dat zeg ik als buitenlander.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 15:15
    En alle buitenlanders zijn hetzelfde?
    Beetje een gekke houding imo
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:59
    Het is zwart noch wit. Als de ander je uitgestoken hand niet pakt, kan je je best doen tot je een ons weegt. Dat geldt over en weer, trouwens.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:16
    1000% ja. Chinezen hebben ook alles zelf bereikt bijvoorbeeld.
    Vind ik leuk
    Youri99 +7557
    donderdag 12 juli 2018 om 17:37
    Het leuke is dat veel Chinezen die de taal niet beheersen en geen opleiding hebben (Daardoor ook geen hypotheek krijgen) in Nederland komen en plotsklaps een restaurant of cafetaria kunnen beginnen en dat jij maar denkt dat dat ook allemaal zuivere koffie is.
    Chinezen helpen elkaar en waar al het geld vandaan komt dat willen we denk ik niet weten.

    Dit staat overigens los van de discussie die hier gevoerd word, iedereen over 1 kam scheren is zinloos. Maar ik word ook moe van het alle chinezen werken hard en zijn eerlijk. Bij mijn vorige baan lagen de chinezen met hun hoofd op het toetsenbord te slapen;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 17:40]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:16
    Heb er nog nooit 1 bij opsporing verzoch gezien en de kinderen van ze spreken vaak heel goed Nederlands hoor.
    Vind ik leuk
    Youri99 +7557
    donderdag 12 juli 2018 om 23:07
    Ze vallen je niet lastig, dat is wat anders dan dat ze modelburgers zijn.
    Vind ik leuk
    pim4ever +649
    donderdag 12 juli 2018 om 14:42
    Ik moest lachen, probeer jij maar als gezonde Hollandse jongen een baantje bij de overheid of semi overheid te krijgen..geen kansen bwahaha..
    Vind ik leuk
    pro +202
    donderdag 12 juli 2018 om 15:07
    Volgende keer je petje en trainingspak thuis laten, dat wil weleens helpen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:16
    Dan ben je gewoon niet goed genoeg ligt aan je zelf
    Vind ik leuk
    pim4ever +649
    donderdag 12 juli 2018 om 18:51
    Reageer je nu op mij?

    Als voor de sollicitatie al wordt gezegd dat het geen zin heeft om als allochtoon te solliciteren ?

    Leg maar uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:39
    Het gebeurd wel ja das ook zo maar niet altijd sommige gevallen hebben ze iemand die beter is
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:48
    Leg jij maar uit dat je als ‘gezonde Hollandse jongen’ geen kans hebt op een baan als er al gezegd wordt dat het geen zin heeft om als Allochtoon te solliciteren.

    Volgens mij het bewijs dat je niet geschikt bent.
    Vind ik leuk
    Youri99 +7557
    donderdag 12 juli 2018 om 17:41
    Alleen fysieke gezondheid is niet voldoende he
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 14:44
    man als je ziet hoeveel mensen niets te eten hebben meer in dit land dat is om te huilen omdat alles maar aan het buitenland gegeven word.

    ooit heb ik gesoliciteerd bij de politie en werd ik afgewezen en waarom omdat buitenlanders voorrang kregen want het moest allemaal wat gekleurder bij de politie.

    ik heb een vriendin met een kind die gescheiden is en die uit nood bij haar ouders moet gaan wonen en gewoon ff 15 jaar op een huis moet gaan wachten omdat statushouders voorrang krijgen wat niet meer mag maar wat wel gewoon nog steeds gebeurd en die nog nooit ook maar iets bijgedragen hebben aan de samenleving en daarom moet zij die altijd gewerkt heeft bij haar ouders wonen met een kind van 3 en als dat kind dan straks 18 is maakt ze eindelijk kans op een huis een grote schande noem ik dat
    of de ouderen die dit land opgebouwd hebben die mogen nu hun pensioen inleveren en na de voedselbank toe terwijl vluchtelingen alles gratis krijgen zoals zorg, tandarts, ortodondist en zo zijn er nog tientallen voorbeelden waarin de nederlander gediscrimineerd word.
    dus positieve discriminatie mn lul de nederlander word gediscrimineerd in dit land.

    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:09]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:39
    Dit is een Voetbalsite, dus schrijf je mooie mail (met goede punten ook trouwens) maar aan Rutte en zijn ministers met kopie aan je Burgemeester, Commissaris van de Koningin en onze Koning en niet steeds dit onderbuigevoel bij je houden, krijg je op(b)stipatie van.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 16:39]
    Vind ik leuk
    linkspoot +665
    donderdag 12 juli 2018 om 16:59
    Offtopic:
    Beter bij je ouders wonen dan vluchten omdat je huis platgebombardeerd worden en vervolgens een levensgevaarlijke overtocht maken waar soms zo een kindje van 3 aan kust aanspoelt.

    Ontopic:
    Dit talentje kiest voor FC Utrecht omdat ze daar blijkbaar wel weten hoe ze het beste uit die type jongens kunnen uithalen. Wij moeten meer ons best doen verborgen talentjes grote Oranje voetballers van te maken ipv ze wegsturen om dat hun gedrag niet past in bepaalde kader.

    Misschien stiekem kijken naar Belgie, zoals hoe een Fellaini en Chadli Belgie naar de volgende ronde hielp?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:18
    Waarom maken ze die overtocht als ze ook in de regio vluchtoorden hebben? Of hebben ze daar geen gratis geld?
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 19:41
    linkspoot
    natuurlijk maar laat dat nou net het probleem zijn 90% komt niet uit oorlogsgebied,dus laten we die terugsturen en voor die 10% echte vluchtelingen goed zorgen tot de oorlog voorbij is en dan kunnen ze terug om hun land weer op te bouwen.
    om te gaan vingerwijzen omdat een jochie verdrinkt slaat ook nergens op niemand die zegt dat ze die gevaarlijke oversteek met alle risicos van dien moeten maken en wij zijn daar dan ook niet verantwoordelijk voor.
    hoeveel veilige landen zijn ze wel niet gepasseerd voor ze hier komen? waarom dan toch hierheen precies voor het geld niet voor de veiligheid.
    zo kunnen onze ouderen en kinderen ook weer wonen en eten en goed verzorgd worden en is iedereen blij.

    chadli en fellani die heb ik nooit gehoord dat clubs zo goed voor marokkaanse spelers zijn of zo slecht voor hun dus eigenlijk zegt dat spelertje van mijn club dat de clubs slecht voor marokkaanse spelers zijn behalve fc utrecht wat natuurlijk nergens op slaat en ook na racisme riekt.
    en als ze al een wat moeilijker karakter hebben betekent dat niet dat door clubs daar rekening mee gehouden moet worden gewoon jezelf aanpassen en alles geven net als de rest.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:00]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:17
    Amen!
    Vind ik leuk
    RtdDub +9469
    donderdag 12 juli 2018 om 14:50
    Met als gevolg dat iedereen dan weer denkt;
    Je hebt die baan alleen maar omdat je neger\marokkaan\vrouw\homo\invalide\ enz enz bent

    En niet omdat je de geschiktste was.

    En dat laatste zou toch echt de doorslag moeten geven.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 14:53
    precies afkomst maakt niet uit je hoort gewoon de meest geschikte kandidaat te nemen nederlander of buitenlander maar geen voorkeurs behandelingen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9469
    donderdag 12 juli 2018 om 14:56
    Er zijn ook maar weinig dingen frustrerender dan in je eigen land te moeten lezen; Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een allochtoon.

    Degene die dacht dat dat lekker ging vallen moeten ze nu nog met pek en veren het land uit jagen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 15:54
    Of alle mensen die er een probleem mee hebben. Dat lost het probleem net zo goed op
    Vind ik leuk
    RtdDub +9469
    donderdag 12 juli 2018 om 15:56
    Is dan ook precies wat ik zelf heb gedaan
    Ben dus inderdaad het land uitgejaagd. Pek en veren ontbraken.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 15:57
    Nou, dat lijkt me dan gewoon een vrijwillige keuze.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9469
    donderdag 12 juli 2018 om 16:01
    Tot op zekere hoogte.
    Het was niet de enige reden maar het droeg wel degelijk bij.

    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 16:08
    Dat kan. Alleen vind ik het dan vrij overdreven om het te hebben over weggejaagd.
    Dat vind ik meer als er sprake is van een oorlog of natuurramp, of als mensen je daadwerkelijk wegjagen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +9469
    donderdag 12 juli 2018 om 16:15
    Dat soort regels jaagt mensen weg, zo simpel is het.
    Je wordt namelijk kansloos voor een groot deel vacatures, vooral bij de overheid.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 16:26
    Je hoeft toch niet bij de overheid te werken?
    Vind ik leuk
    RtdDub +9469
    donderdag 12 juli 2018 om 16:35
    Op deze manier is het een kwestie van niet kunnen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 16:44]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 16:36
    Ja, maar daar gaat het niet om.
    Ik bedoel, je kunt toch ergens anders werken?
    Het is toch geen must om voor de overheid te werken?
    Vind ik leuk
    RtdDub +9469
    donderdag 12 juli 2018 om 16:44
    Ja, daar gaat het wel om.
    De enige reden dat een allochtoon boven mij de voorkeur zou mogen krijgen is als hij of zij geschikter is voor die baan. Bij de overheid is dat dus niet zo.

    Dat ik ook wel ergens anders dan de overheid kan gaan werken is geen excuus voor deze praktijken.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 17:31
    Als de wereld eerlijk was had je gelijk. Nu compenseert de overheid oneerlijkheid. Zoals een overheid hoort te doen.

    Nee, er zijn betere redenen om het te doen.
    Waar het mij om gaat is dat het geen reden is om te doen alsof je wordt weggejaagd. Als je ergens anders kunt werken zie ik niet wat het probleem is.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 20:06
    hoeft niet net zoals het niet hoeft om hem af te wijzen voor een buitenlander omdat die toevallig buitenlander is dat is namelijk ook racisme.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 20:10
    Ja, positieve discriminatie is in het leven geroepen om scheve dingen recht te trekken. Dat is iets positiefs.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 20:15
    posititieve discriminatie bestaat niet en als we het over scheve dingen hebben gratis zorg gratis tandarts voorrang bij een huis en ga zo nog maar even door terwijl de alleen verdiener de alleen staande ouder met kids en bejaarden na de voedselbank moeten en hun huis uitgegooid worden omdat het niet meer te betalen is dat is pas schreef
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 20:17
    Jawel.
    En ja, dat is ook scheef. Moet je mensen overtuigen om beter te gaan stemmen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 20:05
    of armoede en dat is er ook meer dan genoeg in dit land omdat alles maar weggegeven word.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 20:08
    Er is nog meer geld dan wat er aan vluchtelingen wordt gegeven.
    Vind ik leuk
    utreg1971 +1588
    donderdag 12 juli 2018 om 22:52
    In de jaren 80 zelf meegemaakt,het is er altijd geweest en het zal ook zo helaas blijven:(stillearmoede)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:57
    Dus, je bent in je nieuwe land ook immigrant?
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 20:08
    nee dat is nu hun land de nederlander is de nieuwe immigrant
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 21:39
    Ik reageerde op RtdDub; hij vertelde naar het buitenland te zijn vertrokken. Vandaar mijn vraag. En verder doe ik niet mee aan discussies zonder enige bereidheid, aan welke kant dan ook, om echt naar elkaars vragen, twijfels en standpunten te luisteren.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 20:02
    doe maar andersom het is namelijk nederland ons land en daar hoeft het eigen volk niet achter gesteld te worden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 20:07
    Ik wilde alleen zeggen dat in beide gevallen je van het probleem af bent :p

    Overigens vind ik ons land altijd een beetje overdreven. Ik ken namelijk mensen die in hun leven niks toe hebben gevoegd aan 'ons' land en het enige wat ze ervoor hebben gedaan om 'recht' te hebben op alles wat we hier hebben is hier geboren worden.
    Dan vind ik bijna dat je al recht hebt op meer als je de halve wereld over hebt gestoken, met alle bijbehorende gevaren, om hier te komen.


    Overigens is hier genoeg voor de mensen die hier zijn geboren en een heleboel mensen die hier niet zijn geboren. Als de verdeling niet klopt moet je zijn bij de mensen die de verdeling regelen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:07]
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 20:10
    misschien moet jij even bij de voedselbank gaan kijken dan praat je wel anders.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:11]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 20:12
    We hebben gewoon een voedselbank.
    Er zijn ontzettend veel landen waar je gewoon moet gaan stelen of doodgaat van de honger.
    Daarnaast ben ik er meerdere keren geweest, dus dat ik dan anders ga praten valt best mee.

    Er zijn inderdaad mensen in Nederland die meer nodig hebben dan ze krijgen. Alleen daar kunnen buitenlanders heel weinig aan doen. Als je daar ontevreden over bent moet je bij de politici zijn die het geld verdelen. Er is namelijk meer dan genoeg. Alleen zijn er mensen met veel die niet van delen houden.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 20:17
    we hebben een voedselbank dankzij vrijwilligers die het belangenloos doen omdat rutte het niet nodig vind om daar geld voor vrij te maken want we verdienen immers meer dan genoeg volgens hem.
    de produckten zijn allemaal giften van supermarkten enzo en vaak ook over de datum zoals laats weer bleek toen er bedorven vlees werd uitgedeeld
    die buitenlanders kunnen daar idd niets aan doen maar laat daar nou al dat geld heen gaan wat bij de arme bevolking word weggehaald.
    overigens als jij ooit bij de voedselbank was geweest en je had gesproken met de mensen die daar komen had je nu heel anders gepraat.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:36]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 20:18
    Rutte is ook een ontzettend sneue hond en de VVD is een ontzettend sneue hondenpartij.
    Dat mensen er elke keer weer intrappen is echt te belachelijk voor woorden.

    Edit: daar ben ik geweest, maar ik ben het er alsnog mee eens dat er geld gaat naar vluchtelingen. Die mensen hebben het namelijk ook nodig.

    Vind je het goed als ik kort uitleg hoe ik het zie?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:28]
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 20:38
    je mag uitleggen wat je wil kerel maar feit blijft dat 90% geen vluchteling maar goudzoeker is en daar hoeft zeker geen geld vrij voor gemaakt worden doe dat maar voor die 10% echte vluchtelingen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 20:41
    Een feit?
    Is daar onderbouwing voor? 90% is echt ongeloofwaardig hoog.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 20:47
    ja de telegraaf het ad en het is ook gewoon in het nieuws geweest hoor.
    ik ga je nog een feit geven wat ongeloofwaardig hoog is van alle nieuwe immigranten in nederland heeft 70% een uitkering met toeslagen.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 20:48
    Ik kan alleen twijfelachtige sites vinden waar staat dat 90% van bepaalde groepen in de bijstand zouden zitten, bedoel je dat?
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 20:44
    mensen trappen daar niet meer in of denk je dat wilders zo groot geworden is omdat mensen zijn mening delen natuurlijk niet die is zo groot geworden omdat mensen een tegenstem lieten horen en wat doet de regering die sluit gewoon die twee miljoen stemmers buiten door niet samen te gaan werken en schaffen ook maar gelijk het referendum af want de stem vh volk komt niet zo goed uit in deze tijd.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 20:47
    Dat ben ik wel met je eens, maar waar trappen mensen niet meer in?
    Door alle reacties lopen de gesprekken denk ik door elkaar.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 20:51
    Rutte is ook een ontzettend sneue hond en de VVD is een ontzettend sneue hondenpartij.
    Dat mensen er elke keer weer intrappen is echt te belachelijk voor woorden.

    hier doelde ik op.
    en gefeliciteerd trouwens jij ben tot nu toe de enigste ajaxsupporter die zonder te schelden op mijn club kan praten hier op vp chapeau daarvoor ook al zijn we het niet eens en gaan we dat waarschijnlijk ook niet worden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:53]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 21:06
    Er stemmen inderdaad een heleboel mensen uit protest, niet alleen op Wilders, ook 50+, Denk, Art1kel, Forum voor democratie en ik denk zelfs Partij voor de dieren zijn allemaal partijen waar je alleen op stemt als je het op een bepaald punt niet eens bent met het beleid. Immigratie, zorg voor ouderen, zorg voor dieren, discriminatie, partijkartel (Forum).
    Dus er zijn inderdaad best veel mensen die het niet pikken, maar er stemmen elke keer nog het meeste mensen op de VVD, terwijl de VVD opkomt voor een heel klein groepje. Dus er mag nog wel wat gebeuren volgens mij.
    Haha, dankje. Het is een prima club toch? Ik zie niet zoveel in onderlinge haat.

    Ik ga toch even kort uitleggen hoe ik het zie, omdat ik denk dat we het misschien best eens kunnen worden.

    We hebben een kleine groep die veel geld heeft, meer dan ze nodig hebben.

    We hebben een grote groep die heel goed/goed/normaal rond kan komen.

    We hebben inmiddels een redelijke groep die behoefte heeft aan soepelere regelingen, meer geld, hulp, bijstand.
    En tot die groep reken ik zowel Nederlanders als hulpbehoevende buitenlanders, want in mijn ogen hebben beide hulp nodig.
    Als ik een reden had om mijn land te ontvluchten zou ik ook hulp willen hebben.

    Nou denk ik dat als je geld wilt voor die groep hulpbehoevende Nederlanders, je dat helemaal niet moet gaan halen bij die andere groep die vrijwel niks heeft.
    Er is gewoon een klein deel van de bevolking, en dat zou ook zo zijn als hier alleen maar blanke Nederlanders zouden wonen, die zoveel mogelijk zelf wil houden. En dat hun hebzucht niet wordt aangepakt is het probleem.
    Zou je hulp voor echte vluchtelingen een probleem vinden als het voor de Nederlanders ook goed geregeld was?
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 21:07]
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:02
    dat heb ik al aangegeven toch ik betaal namelijk graag mee voor een echte oorlogsvluchteling maar niet voor goudzoekers die hier voor gratis geld komen en niet uit een oorlogsgebied afkomstig zijn en dat zijn er 9 vd 10 en dat is het probleem niet de echte vluchteling.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 11:03]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:09
    Dat 9 van de 10 slaat echt helemaal nergens op.
    Ik vind het wel fijn dat je er voor bent om echte vluchtelingen op te vangen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:17
    9 vd 10 slaat wel degelijk ergens op maar goed.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 15:25
    Nee, maar als ze zoals nu al gaan aangeven dat zij een speciale behandeling nodig hebben (of positiever gezegd; kunnen gebruiken) zegt dat wel al wat of niet dan?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:52
    Geen kansen? Als je in Nederland geen baan kan krijgen ligt dat echt compleet aan jezelf.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 20:28
    oke regel jij dan ff een baan voor mij ik ben drie keer per mnd ziek ongeveer ,heb c.o.p.d. ,astma, bronchitus ,twee versleten knieen, versleten rug ,versleten schouder, versleten nek ook kan ik zo als je kunt lezen niet goed schijven door dislectie door al dat gezeik ben ik ook regelmatig depresief geworden.
    wanneer kan ik beginnen ik ben een harde werker ben jarenlang uitbener geweest en sloper.
    oh die baan heb je niet voor mij! nou dan zal het wel compleet aan mezelf liggen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:39]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:25

    Je haalt zo wel echte racisten boven water.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 20:40
    zegt de grootste racist van vp
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:47
    Dat jij helemaal versleten bent heeft niks met een buitenlander temaken knul.
    Jij had beter op je gezondheid moeten letten en toen je nog aan het werk was je scheur open moeten trekken.
    Je soms een hoop mankementen op en vraagt je af waarom je geen werk hebt.
    Welke baas wilt een werknemer die 4 van de 5 werkdagen thuis is? Dat zijn er erg weinig ja en dus moet je niet gaan klagen.
    Kansloos ben je om met vingertje te wijzen en niet naar je eigen tekortkomingen te kijken.
    Inderdaad, jij bent kansloos.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:29
    klopt jij heb helemaal gelijk ik had vroeger tegen mn baas moeten zeggen dat ik niet zo hard wilde werken dus eigen schuld dat ik ziek geworden ben.
    hoe haal ik het in mn hoofd om ziek te worden de brutaliteit van mij een schande!!!!
    maar waar geef ik de buitenlanders daar de schuld van dan?want dat staat er niet in hoor dat zuig je zo uit die dikke duim van je.
    en dan komen we op het punt
    welke werkgever wil iemand die 4 vd 5 dagen ziek is wat ik ook niet ben en gezegd heb maar goed.
    niet een is het antwoord maar aangezien de crisis en de tsunami aan zgn vluchtelingen europa overspoelen en die alles gratis moeten hebben moeten de ouderen ,zieken,dat allemaal maar betalen.
    en de regering doet er gewoon een schepje bovenop en chanteert de zieken gewoon ik heb bvb jarenlang een uitkering gehad wao maar omdat ik graag mn steentje wilde blijven bijdragen ben ik in overleg toch weer gaan werken terwijl al mijn artsen zeggen dat kan niet meer en doe het niet toch ben ik gaan werken en is het afkeurpercentage omlaag gebracht .
    nu gaat het helemaal niet meer en weigert de overheid om mij weer helemaal af te keuren en zeggen ze je moet gewoon aan het werk wat al mijn artsen ook zeggen maar er is geen baas die mij aanneem natuurlijk .
    en wat gebeurd er dan dan gaat het uwv je korten en zo hard dat je niet eens de huur meer kan opbrengen en je iedere week moet afvragen hoe je je kinderen te eten moet geven want tja moet je maar aan het werk gaan wat letterlijk niet kan en niemand die je wil aannemen.
    dan kom je vanzelf in de problemen word je je huis uitgegooid omdat je het niet kan betalen en wat gebeurde er met mijn huis precies die ging na een niet werkende vluchteling die het blijkbaar wel kan betalen en mag ik in een caravan gaan wonen op een camping. en dan noem jij mij kansloos laat ik maar voor jou hopen dan dat je nooit ziek word en in dezelfde situatie terecht komt met je domme opmerkingen en je vingerwijzen na iemand die zn hele leven zich letterlijk de tyfus gewerkt heeft en weet je waarvoor voor kansloze types zoals jij die niet werken want stel je voor dat je lichaam slijt.
    en gezien je reactie ben jij nog veel kanslozer dan ik.

    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 10:53]
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:38
    Zwak verhaal, probeer het nog eens!
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10303
    donderdag 12 juli 2018 om 19:27
    Het ligt niet altijd aan de achtergrond ook de opleiding speelt parten.
    Heb ooit een drie lassers in dienst gehad die de beste op hun gebied waren een Marokkaan, een Turk en eentje uit India dus achtergrond niet per definitie juist.

    Ik ken mensen uit alle werelddelen en heb nooit problemen met ze, ligt meer aan je eigen instelling en opvoeding door neer te kijken op de zogenaamde buitenlander.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:09
    'FC Utrecht staat erom bekend beter te kunnen werken met Marokkaanse jongens
    Was dat niet vooral onder ten hag zo?
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22083
    donderdag 12 juli 2018 om 17:12
    Nee, langer terug onder van Hanegem ook al.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:32
    Oh oke ja willem heb daar wel iets mee idd
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 06:41
    Willem heeft ook iets met Koreanen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 06:48
    Met duitsers dan weer iets minder dacht ik
    Vind ik leuk
    Hupfean +2968
    donderdag 12 juli 2018 om 14:28
    Dan zijn ze de enige.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:29
    City heeft ook interesse in de halve wereldbevolking, dus zo trots hoef je daarop niet te zijn.
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2576
    donderdag 12 juli 2018 om 14:48
    Hadden ze ook interesse in jou? Dacht het ook niet.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 14:48]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:54
    Ja ook in mij. Toen ik bij sv Overbos speelde wilden ze me transfervrij overnemen om me vervolgens voor 1 euro doorteverkopen.

    Nee ff serieus maar spelers als Breinburg en Sandler die in Nederland spelen komen toch nooit in de City basis?
    Vind ik leuk
    Utca030 +8010
    donderdag 12 juli 2018 om 14:33
    Iedereen voelt zich thuis in utreg, de mooiste club van Nederland.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16803
    donderdag 12 juli 2018 om 14:52
    De stad Utrecht is de afgelopen 40 jaar wel veranderd en niet zo'n beetje ook. Buiten het centrum om is de stad gekoloniseerd. En nee ik ben geen racist maar de stad is behoorlijk veranderd. De ouderwetse buurtfeesten en kermissen bestaan niet meer. Buurtwinkels worden stuk voor stuk overgenomen door Turkse groentezaken of Doner kebab zaken. Doe maar eens een rondje Lombok.

    Spreek regelmatig Utrechters maar niet iedereen voelt zich daar nog thuis.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    donderdag 12 juli 2018 om 14:58
    Ik heb er 9 jaar gewoond, ben er nog vaak en wat jij schetst speelt onder de echte Utrechters, vooral de oude Utrechters. Vele voelen zich niet echt thuis in Kanaaleiland, Zuilen, Lunetten, Hoograven enz, vervelende wijken zijn dat geworden waar straattuig en shoarma zaken het straatbeeld zijn tegenwoordig, kort geschetst. In het centrum de stad is het goed vertoeven. Amsterdamsestraatweg met nu en vroeger ook zo'n groot verschil is gewoon erg jammer, je ziet Nederland gewoon veranderen in straatbeelden zoals je die in Turkye ziet, en maar klagen hier, en maar klagen dat ze het zo slecht hebben. Nou moeten wij niet proberen in die landen het straat beeld Nederlands maken.

    Vele Utrechters voelen zich niet meer thuis, ook in Zeist ergeren ze zich kapot.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:00]
    Vind ik leuk
    Bizzy +16803
    donderdag 12 juli 2018 om 15:11
    Het klopt wat je zegt. Heb daar 28 jaar gewoond. Hoog Catharijne is verbouwd. Ja een flinke verbetering. Leuk om in de centrum een dagje te shoppen, een borreltje te drinken of een vorkje te prikken.Veel meer heeft de binnenstad ook niet te bieden. Utrecht had vroeger een leuke nachtleven met clubs als Fellini, Cartouche, Hordijk, Limburgia etc... Ook dat is er niet meer. FC Utrecht is nog het enige lichtpuntje.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    donderdag 12 juli 2018 om 15:15
    Dansfabriek!

    En ken jij Time2surf internetcafe naast het postkantoor nog? aan de Oudegracht
    Vind ik leuk
    Bizzy +16803
    donderdag 12 juli 2018 om 15:18
    Hahaa ja die ken ik nog. Toen was internet in opkomst. Kon een kaartje daar kopen om te internetten. Dansfabriek is vervangen door Poema. Voorganger was Brussel. Wat een baggerzaak was dat zeg. Alleen maar penoze daar.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    donderdag 12 juli 2018 om 15:27
    Daar zat ook mn geld in, in dat internet cafe;) heb daar ook nog ff gewerkt;) blauw wit kaartje met een inlog code;) 1uur 2,50 en 10uur voor 10 euro haha;) kon je binnen 2 maanden opmaken;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:28]
    Vind ik leuk
    Bizzy +16803
    donderdag 12 juli 2018 om 15:29
    Heb zelf nog een tijd bij Getdown gewerkt
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    donderdag 12 juli 2018 om 15:36
    Dat was ook wel aardig ja, alleen vervelende deurmensen/uitsmijters, die bij meerdere plekken stonden, je had echt een vervelend groepje uitsmijters die echt geld eiste van mensen anders mochten ze niet meer terugkomen haha.

    Ik denk dat we vast wel gezamelijke kennissen/vrienden hebben, ik heb die stad echt doorleeft, wie weet kennen we elkaar haha, leuke tijd iig daar gehad, maar ook van 2001 naar nu, een groot verschil ook de sfeer in de stad. Is toch anders geworden.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:36]
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    donderdag 12 juli 2018 om 15:29
    Broodje Mario was wel top;)
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 20:34
    is het nog steeds
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    donderdag 12 juli 2018 om 20:36
    Ja dat weet ik, bedoelde meer toen ik er woonde en in de stad werkte, vaak daar een broodje gehaald;) onze Time2surf heeft echt lang leeg gestaan daarna, nu gaan ze er wel wat mee doen
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:37]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:50
    Je vergeet de Ouwe Lantaarn nog ken je dat ook ?????
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:50]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:35
    Schuld van de (vorige) regeringen en de huidige. Rutte en cs. maar netjes blijven praten en velen stemden op de VVD. Dus niet klagen en trouwens zou jij in Tanger willen wonen en werken ? Je moet de Nederlandse politiek er van de schuld geven en niet de Marokkanen, voortaan op de juiste partij stemmen. Toch ?
    Je kunt Utrecht/Nederland niet vergelijken met die andere landen. De fout werd in het verleden gemaakt door de gastarbeiders met hun gezinnen te laten herenigen en snel te naturaliseren (met een dubbele bedoeling o.a. dat ze belastingtechnisch mee zouden draaien, maar is anders afgelopen) en de dubbele paspoorten.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:26
    Dus moeten Turken maar stoppen met hun winkels en in fabrieken werken zeker. Snap werkelijk waar niet waar veel lui zo zwart wit denken?
    Lees ook weer dat het witwassen is, maar hoe komen jullie aan zulke info.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    donderdag 12 juli 2018 om 19:20
    Dat zeg ik niet, vind alleen jammer dat het straatbeeld vooral in wijken zo is veranderd het kan ook teveel zijn, maar ik zou nooit zeggen stop met ondernemen. Maar dit is gewoon mn mening over de verandering van Nederland
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:22
    Ik was jullie gesprek aan het volgen en ja het is jouw mening, maar gesprek van jullie was alsof het door Turken komt.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    donderdag 12 juli 2018 om 19:25
    Ik verwijt niemand iets, ik geef aan dat Nederland zo erg is veranderd. Dat zouden Turken in Turkye ook jammer vinden als hun land Vernederlandst zou worden, maar een Nederlander mag bijna nooit zeggen dat het jammer vind dat die zijn eigen land ziet veranderen, vind dat altijd apart.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:28
    Nee hoor je zegt het toch? Dus niks aparts aan. Alleen snap niet wat er jammer aan is. Of zou je het gezelliger vinden als Turken vanaf morgen massaal alles sluiten en op dievenpad gaan ( wat sommigen waarschijnlijk al denken).
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    donderdag 12 juli 2018 om 20:16
    Op dievenpad? Dat zijn niet mn gedachtegangen. Ja ik vind het jammer dat sommige straatbeelden veranderen moet je je bedenken hoe het eruit ziet over 30 jaar.
    Vind ik leuk
    Nenam-til +2600
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:41
    De stelling topic van vandaag heb daar een stukje in geschreven waar jij het denk ik ook wel mee eens bent;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 16:09
    Topic van hoelaat
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:39
    nee dat maak jij er steeds van en gelijk doe je er een schepje bovenop en noem je rechts stemmers nazi s ben jij dan een antifa tje?
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:04
    Ik ben erg tevreden in Nederland en heb totaal geen rede voor klagen. Noch links noch rechts is goed.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    vrijdag 13 juli 2018 om 12:57
    en mensen die zich de tyfus gewerkt hebben en nu ziek zijn niet want dat is eigen schuld toch simpele
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:22
    Heb míj ook de tyfus gewerkt en het is allemaal goed gekomen.
    Alleen jammer dat mensen zoals jij altijd moeten wijzen.
    Jij lijkt mij echt een r
    Type dat overal over klaagt.
    Als gaat zuipen kunnen je nieren kapot gaan, maar jij zou zeggen dat het door sterkedrank fabrikant komt.
    Ook met roken. Dan zeg jij dat je het niet wist hoe slecht het is. Zo'n type ben jij
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:32
    fijn dat jij weet hoe ik ben ik hoop dan ook voor jou dat je net zo ziek als ik word door het werken kijken we of je het dan ook je eigen schuld vind als je niets te vreten meer hebt je weet gewoon niet waar je over praat idioot ik heb mn hele leven premie en belasting betaald voor het geval ik ziek word alleen krijg ik dat geld nu niet meer waar ik dus zelf voor gewerkt hebt en waarvoor niet om kansloze types zoals jij te voorzien van een uitkering .
    en laten we het niet over wijzen hebben lees anders ff al je reacties in dit topic terug waarin je alleen maar aan het wijzen ben idioot.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 13:33]
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:45
    Ik zeg niet dat ik je ziekte gun. Ik zeg alleen maar dat je ook een x nee mag zeggen als je zwaar of gevaarlijk werk doet. Ik snap de excuus niet dat er altijd maar wordt geroepen ja als ik weiger dan verlies ik mijn baan of heb ik geen geld. Is dat allemaal belangrijker dan je gezondheid? Ik heb ook weleens voor een baas gewerkt, maar als ik ergens op tegen was wat mijn gezondheid in gevaar kon brengen dan was het resoluut nee.
    Ik ben niet gek.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 14:59
    buurtwinkels houden het niet vol die worden door de ah en de dirk vd broek weg gecounterd en kunnen het dan niet meer betalen de buitenlandse ondernemers kunnen dat op een of andere manier weer wel en dan krijg je dat.

    kermis nou ga ff op de maliebaan kijken bij de piekenkermis erg gezellig net als de buurtfeesten in sterrenwijk ondiep of zuilen .
    maar ik ben wel met je eens dat het er niet beter op word maar dat krijg je met dat groen linkse beleid.
    Vind ik leuk
    Bizzy +16803
    donderdag 12 juli 2018 om 15:14
    Vroeger Kermis in Lombok was 1 grote happening. De hele wijk liep er voor uit. In Sterrenwijk en Ondiep probeert men tradities in stand te houden. Dat is al jaren zo. Hoe lang houd men dat vol
    Vind ik leuk
    Deck010 +2595
    donderdag 12 juli 2018 om 15:15
    Vraag jij jezelf dan nooit af waarom de buitenlandse ondernemer het wel kan betalen? Ik denk dat 90% van die winkels een witwas winkeltje is. Maar misschien mag ik dat weer niet zeggen...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:27
    Verkopen ze wasmachines?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 15:31
    "Buitenlandse ondernemers kunnen dat op de een of andere manier wel" Ironisch genoeg heet dat WITwassen.. ;)
    Vind ik leuk
    Utca030 +8010
    donderdag 12 juli 2018 om 16:01
    Nou bij de rode brug nog steeds buurtfeest, geen buitenlanders te zien. En utreg blijft groeien dus die wilden verhalen, in grote steden is het niet anders.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:36
    En wat doet de Utrechtse Gemeenteraad en Burgemeester er aan dan op wat jij allemaal schetst ?
    Vind ik leuk
    Bizzy +16803
    donderdag 12 juli 2018 om 17:00
    Bar weinig. Dit is het beleid van 40 jaar links in de Utrechtse college. Dit zijn de resultaten van het importeren van een cultuur die haaks staat op onze samenleving. Sommige groepen hebben zich uitstekend aangepast en anderen kunnen of willen dat niet. Als je maar genoeg van de laatste categorie importeert sneeuw je vanzelf onder en ben je een vreemdeling in je eigen stad. Een op de drie Utrechters heeft een migratieachtergrond.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:17
    Precies Bizzy, je slaat de spijker op de kop. Wij Nederlanders zijn te lui om ons te verdiepen in de dingen die rondom ons gebeuren, ook zijn wij te gemakkelijk denkend als het maar ver van ons bed is, ook zijn wij te (vals) emotioneel. Nederland is een land dat zich met moeite economisch stand houdt, laten we dit niet onderschatten, de werkenden worden heel zwaar belast en de luie donders krijgen uitkeringen (1.2 miljoen mensen krijgen een uitkering/bijstand hierbij zitten ook de mensen die het echt nodig hebben hoor), toeslagen en ga zo maar door. De druk op de zorg, het onderwijs, de veiligheid, de huisvesting, normen en waarden, cultuur wordt nog zwaarder MEDE door de slappe houding t.o.v. zgn "vluchtelingen" (lees gelukszoekers !). Het begrip vluchteling krijgt een andere invulling. Voor mij is een vluchteling een echte vluchteling, iemand die uit b.v. Noord-Korea of Birma ontsnapt is, zij mogen hier een verblijfsvergunning krijgen. Maar goed, over 30 jaar krijgen we in Nederland andere verhoudingen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 17:26]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:29
    Dusnhet is allemaal de schuld van buitenlanders en links?
    Moeten we dan rechts hebben en nazi pak aantrekken om bizzy tevreden te houden?
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:36
    kun je nagaan hoe dom en bekrompen je bent dus als je rechts stem ben je gelijk een nazi over racisme gesproken dom ventje.
    Vind ik leuk
    Utca030 +8010
    donderdag 12 juli 2018 om 17:18
    Dat klopt het is ook veranderd, is ook een studentenstad geworden, maar de kroegjes blijven toch gezellig vermaak me er nog prima.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19831
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:08
    OK Bizzy, voor mij heb je een punt. Maar dan mijn ervaring: Als je zoveel mensen in de stad hebt wonen, jaren en jaren, en die eten graag het eten van grootmoeder (wie wil dat nu niet? Ook Hollandse mensen toch?), dan is het slim dat mensen die dat eten kunnen koken, inkopen en verkopen, verwerken etc zich ondernemend opstellen en daaruit hun inkomen halen? De mensen stellen zich zelfvoorzienend op, precies wat we allemaal zouden doen. Denk eens aan Pietje Kroket in Benidorm, of Jante Patat, zijn verre buur in Suriname.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:01
    Utrecht is een super stad die het hier lopen af te zeiken zijn geen Utrechters .
    Want dat ben je in hart en nieren ,
    Ik weet best wat jullie bedoelen maar er is nog heel wat moois te beleven hier .
    Jullie kwamen zeker ook in de Rose Wolk
    Blijf toch van mijn Stadsie houwe
    Vind ik leuk
    Utca030 +8010
    donderdag 12 juli 2018 om 17:19
    Kwam jij wel eens in de roze wolk.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:34
    Hebben we elkaar toch leren kennen jij vergeet ook snel
    Vind ik leuk
    Utca030 +8010
    donderdag 12 juli 2018 om 17:36
    Hahahaha nee daar kwam ik niet,ging me iets te ver.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19831
    vrijdag 13 juli 2018 om 10:18
    En zo is het helemaal. Het gekke is dat als je gewend bent positief in het leven te staan, je kansen te pakken en er eerlijk voor te werken, dan vind je Utrecht de mooiste stad die je je kunt wensen. Als je zelf moeilijk kunt meekomen, waar allerlei gegronde redenen voor kunnen zijn, voel je veel meer de competitie met hen die door uitsluiting buiten de boot vallen. Dan kijk je niet meer zo positief. Het is de taak van de positieven de mensen die het minder hebben getroffen te helpen, zodat ook voor hen positieviteit ontstaat. Simpel? Ja, maar het is ook simpel.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22083
    donderdag 12 juli 2018 om 17:12
    Precies dat!
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 14:36
    leuke voetballer wel jammer dat hij dan gelijk weer zegt met marokkaanse jongens alsof ze anders behandeld worden.
    Vind ik leuk
    PRICE +17895
    donderdag 12 juli 2018 om 14:37
    Lierse sk failliet,niks van gehoord,hoe lang geleden is dat gebeurd?
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2561
    donderdag 12 juli 2018 om 15:13
    Maandje geleden, maar zat er al wat langer aan te komen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:41
    Dan moeten ze Ziyech halen
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 14:44
    In Rotterdam hebben we er nog wel een paar duizend 😉
    Vind ik leuk
    Ennou +64
    donderdag 12 juli 2018 om 15:01
    Ongelofelijk..! Is VP een voetbalsite of een site om politieke en sociale reacties te geven. Gaat alleen maar over ja maar dit ja maar zus ja maar zo. Krijg toch de klere.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 15:11
    je kan ook ergens anders heen gaan hoef je het ook niet te lezen.
    Vind ik leuk
    Ennou +64
    donderdag 12 juli 2018 om 16:35
    Heb het niet over die speler kerel. Reacties jonguh
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:06
    die hoef je toch niet te lezen laat staan erop te reageren als het je zo stoort.
    Vind ik leuk
    Ennou +64
    vrijdag 13 juli 2018 om 23:46
    Kerel ik reageer als ik dat wil en reageer wanneer ik dat wil ja. Als ik me aan iets erger ga ik er wat van zeggen met je hoeft niet dit hoeft niet dat. LAMLUL
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 23:48]
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1427
    donderdag 12 juli 2018 om 15:05
    Top gozer, vind alles top!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +4774
    donderdag 12 juli 2018 om 15:06
    Fijn dat jonge marokkaanse voetballers ook onderkennen dat Utrecht een goede tussenstap die je beter kunt nemen voor je carriere. Op zo een manier ontstaat er een win-win situatie.
    Vind ik leuk
    #TenHagOut +231
    donderdag 12 juli 2018 om 15:09
    Marokanen in het algemeen is vrij tuig en niet te vertrouwen. Het enige wat ze kunnen is een stadion slopen. Waar de japanners alles schoonmaken zijn de marokanen net het omgekeerde. En Ajax trapt er weer met open ogen in. Ziyech heeft totaal niets toegevoegd en Labyad is ook al een drama speler met een grote bek. Ajax zou er niet eens aan moeten beginnen.
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    donderdag 12 juli 2018 om 15:12
    en jij spoort ook niet helemaal.
    Vind ik leuk
    Dedan002 +2561
    donderdag 12 juli 2018 om 15:10
    Groot talent is dit! De eerste indruk is ook goed, ik ben benieuwd naar komend seizoen.
    Vind ik leuk
    JapAZ +469
    donderdag 12 juli 2018 om 15:26
    Je niet zo identificeren met je afkomst zou een hele handige tip kunnen zijn in je loopbaan.
    Vind ik leuk
    LIO7 +366
    donderdag 12 juli 2018 om 15:42
    Pas op voor racisme... moeilijk onderwerp
    Vind ik leuk
    SimonSays +4655
    donderdag 12 juli 2018 om 16:08
    Om die reden ben ik ook gaan studeren in Utrecht, omdat ze er goed met Marokkanen overweg kunnen.

    Alleen was ik even vergeten dat ik gewoon een Nederlander ben. Maar het is allemaal goed gekomen! Nu spreek ik vloeiend Arabisch.
    Vind ik leuk
    pim4ever +649
    donderdag 12 juli 2018 om 18:59
    Wel een hoopgevend verhaal..
    Begrijp ik nu dat we Arabisch moeten leren om goed met deze groep overweg te kunnen?..

    Als je cynisch was moet je deze reactie maar vergeven.
    Vind ik leuk
    SimonSays +4655
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:24
    Het is je vergeven 😁
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:26
    Wat een kut titel. Dit draagt er niet bij aan de verbinding met de Marokkaanse bevolkingsgroep. De titel is suggestief, ophitsend en polariserend en slaat nergens op. Waarom kan FC Utrecht beter dan andere clubs met Marokkaanse spelers goed samenwerken dan ? Omdat ze bij FC Utrecht alleen Couscous eten ? Of omdat Utrecht meer overbevolkt is door mensen uit Marokko dan andere steden ?

    Derksen had ook zo'n stomme opmerking dat hij in Grollo ging wonen weg van de randsteden (Utrecht en Gouda) omdat de overlast van Marokkanen hem te veel werd. Gelul van Derksen. De beste Marokkaanse voetballers selecteren zichzelf, de ellendelingen komen dan ook niet verder.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 17:23]
    Vind ik leuk
    4everfcu +1244
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:08
    de titel is niet suggetief dit is wat die marrokaanse speler zegt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:19
    Ja je hebt gelijk, maar toch om zo'n uitspraak als titel te gebruiken, daar valt nog steeds veel over te zeggen, ik vind het niet nodig zo, de titel dekt de inhoud niet en is tendentieus.
    Vind ik leuk
    Cookee +8854
    donderdag 12 juli 2018 om 16:41
    Als Utrecht interesse heeft dan moet je wel goed zijn.
    Een belletje van andere clubs kan betekenen dat je mislukt.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5673
    donderdag 12 juli 2018 om 16:46
    Dit is pas nieuws.
    Beter dan het slappe gelul over transfers of zogenaamde talentjes in Amsterdam.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 16:56
    Waarom begin jij er nu dan alsnog over?!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5673
    donderdag 12 juli 2018 om 17:11
    Moet ik je dat nog uitleggen of denk je dat je het al begrijpt?
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 18:31
    Duidelijk nog nooit van retorische vraag gehoord. Als er iemand al uitleg nodig heeft ben jij het. Google is je beste vriend.. Leer en geniet.

    Mazzeltof!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +5673
    donderdag 12 juli 2018 om 22:58
    Ik hoef geen uitleg over mijn eigen opmerking.
    Uit je antwoord blijkt wel dat je jezelf niet begrijpt.
    Dus succes daarmee. Ze hebben daar vast wel een cursus voor.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    vrijdag 13 juli 2018 om 06:47
    Rustig, rustig, het was al duidelijk dat je niet weet wat een retorische vraag is, dat hoef je niet nog vaker te bevestigen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 06:47]
    Vind ik leuk
    Pimman +1470
    donderdag 12 juli 2018 om 17:18
    Ik zie Ziyech nog wel naar Utrecht gaan..
    Vind ik leuk
    twentegoal +499
    donderdag 12 juli 2018 om 17:59
    Dan zijn ze uniek 🤣
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:15
    Kijk maar eens rond bij Ikea in kanaleneiland en je weet genoeg.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:34
    Mooi dat dit primeurtje aan het ligt komt, en dat zij kunnen onderscheiden
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'FC Utrecht staat erom bekend beter te kunnen werken met Marokkaanse jongens'