Nederlandse kritiek op Neymar: 'Zijn houding op het WK was niet goed'

    Nederlandse kritiek op Neymar: 'Zijn houding op het WK was niet goed'

    donderdag 12 juli 2018 om 14:53

    Marco van Basten is niet bepaald te spreken over de manier waarop Neymar zich heeft gedragen tijdens het WK. Dat verklaarde hij donderdag op een persconferentie van de technische studiegroep van de FIFA in Moskou.

    "Neymar heeft een leuk en vrolijk karakter, hij laat mensen lachen", aldus van Basten met gevoel voor ironie. "Maar serieus, ik vind dat zijn houding op het WK niet goed was", zo tekent NOS op uit de mond van de oud-bondscoach van Oranje. "Uiteindelijk gaat het je niet helpen als je te veel toneelspeelt. Neymar zou de situatie moeten begrijpen."

    De Braziliaanse sterspeler kreeg veel kritiek over zijn theatrale gedrag op het eindtoernooi. Een Zwitserse tv-zender rekende uit dat Neymar in de eerste vier duels op het toernooi bijna een kwartier op de grond had gelegen. In de kwartfinale ging het mis voor de Goddelijke Kanaries. België bleek in die ronde met 2-1 te sterk.

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 14:58
    Zegt iemand die koffie drinkt met Poetin
    Vind ik leuk
    Donnygo +1792
    donderdag 12 juli 2018 om 15:01
    Wat maakt dat nu uit al drinkt hij koffie met Putin,Palin, Assad, Erdoghan en Trump hij heeft gewoon gelijk.
    Vind ik leuk
    tremere +522
    donderdag 12 juli 2018 om 15:11
    Omdat dat ook een schandelijk stukje acteerwerk was.
    Vind ik leuk
    tannat +6370
    donderdag 12 juli 2018 om 19:50
    Pannenkoeken met een mening
    Vind ik leuk
    JapAZ +469
    donderdag 12 juli 2018 om 15:25
    Trump in dat rijtje is toch wel echt ernstig.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1792
    donderdag 12 juli 2018 om 15:34
    Hoezo, hij bedreigt de vrede en handel en schend mensen rechten.
    - scheiden van kinderen en ouders bij de grens
    - discrimeren van minderheden (mexicanen, Moslim travel ban)
    - dreigen met oorlog
    - beginnen van handels oorlog
    - met regelmaat beschadigen van mensen
    - bedreigen van pers vrijheid in Amerika ( kranten worden niet toegelaten bij pers momenten van het Witte huis omdat ze negatief over hem geschreven hebben en zijn Fake news comments).

    Dan zwijgen we maar even over het feit dat hij uit de klimaat top is en terug getrokken heeft uit het nuclear agreement.


    Vind ik leuk
    Hugo59 +1608
    donderdag 12 juli 2018 om 15:41
    Hij doet tenminste wat hij beloofde, daar kan Rutte iets van leren.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1792
    donderdag 12 juli 2018 om 15:45
    Klopt wat dat betrefd kan Rutte nog wel wat leren.

    Wat dat betrefd is het mogelijk beter om zoals in Nederland gewoon is een tussen weg te hebben tussen alles beloven en niks waarmaken en het waarmaken van beloftes die beter bij een belofte kunnen blijven ;)
    Vind ik leuk
    tremere +522
    donderdag 12 juli 2018 om 20:39
    Ik beloof mensen altijd een hoek te geven, dan doe ik dat en dan zijn ze blij. Want ik deed wat ik zei dat ik ging doen :P
    Vind ik leuk
    Cookee +8854
    donderdag 12 juli 2018 om 18:13
    Als je op Rutte stemt dan weet je dat hij zal liegen.
    En die belofte komt hij altijd na.
    Liegen tot 5x toe, maar ik telde er wel 7.
    Geeft niks VVD-stemmers vinden liegen prima.
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +4885
    vrijdag 13 juli 2018 om 06:49
    Ah oke, ja dan is het best een goeie kerel :)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:41
    Zou je Hillary doen of niet?
    Vind ik leuk
    Donnygo +1792
    donderdag 12 juli 2018 om 15:47
    Nee ik val niet op ouwe vrouwen ik weet niet waar jij geil van wordt.

    Kijkend vanuit politiek oog punt zou Clinton beter geweest zijn dan Trump maar is in mijn ogen ook niet de juiste persoon, enkel de betere van 2 slechte mogelijkheden.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:50
    K denk niet dat ze beter geweest zou zijn, maar das slechts een mening
    Vind ik leuk
    tremere +522
    donderdag 12 juli 2018 om 16:44
    Bernie Sanders zou het beste zijn geweest, helaas was hij genaaid door de partijtop.
    Vind ik leuk
    JapAZ +469
    donderdag 12 juli 2018 om 16:48
    Ach, de slachtofferkaart.
    Bij elk punt kun je het simpel weerleggen, maar zoals ik zie ben je niet op de hoogte van de feiten.
    Discrimineren van minderheden? Omdat hij zegt dat illegale immigratie hard aangepakt moet worden? Je bent echt te dom om te poepen.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1792
    donderdag 12 juli 2018 om 17:02
    Hele goede onderbouwing van de feiten die ik volgens jou niet ken.
    Jochie toch jochie toch, mij te dom noemen om te poepen zie het kleutertje eens typen. Slachtofferkaart waarom zou ik een slachtoffer kaart trekken?

    Doe eens een poging dan met je makkelijk te weerleggen en jou feiten.

    Vind ik leuk
    JapAZ +469
    donderdag 12 juli 2018 om 17:10
    Leer de definitie van discriminatie, vervolgens lees je goed in over Trump. Bijvoorbeeld met het inreisverbod ging het om het feit dat Trump eerst de beveiliging goed op orde wilde hebben voordat hij mensen binnen liet van landen met een verhoogd percentage terroristen. Maar goed, lekker racisme blijven roepen. Bovendien, discrimineren van minderheden? Is het niet een beetje racistisch van je zelf dat je die groepen ziet als minderheden?
    Vind ik leuk
    Donnygo +1792
    donderdag 12 juli 2018 om 17:46
    Zolang jij dat geloofd is het toch goed, Beveiliging op orde hebben was geen argument bij zijn eerste verbod dat is pas bij zijn 2e te sprake gekomen, en zijn er landen en verdere restrictions verwijderd.
    Minderheden worden zo genoemd omdat ze in de minderheid (de kleinste groep vb: de jongens vormen een minderheid in deze klas een culturele minderheid [een groep met een andere cultuur, die een minderheid van de bevolking is])zijn, zoals in Amerika de Native Americans, Moslims, African Americans, wie speelt hier nu een kaart naar iemand? daarnaast is het uitsluiten van personen op basis van huidskleur en/of bv geloof discriminatie het verbod op het reizen omdat men moslim zijn of uit een islamitisch land komen is dus gebasseerd op enkel hun geloof.

    Trump over Mexicanen een direct vertaalde quote
    dit zijn mensen, die we niet in ons land willen, Ze hebben drugs bij zich, ze verhogen de criminaliteit, het zijn verkrachters.
    Is dus heel normaal om zulke dingen te roepen over een bevolkings groep?

    En hoe zit het met je feiten en weerleggen van de andere punten dan of valt dat bij jou in het rijtje inlezen.


    Vind ik leuk
    JapAZ +469
    donderdag 12 juli 2018 om 18:57
    Jij als voetbalsupporter zou moeten weten dat meerderheid soms lijdt door de problemen van de kleine minderheid.
    Vind ik leuk
    AjaxN01 +215
    donderdag 12 juli 2018 om 19:50
    Trump sprak alleen over de criminele drugsbendes die vanuit Mexico illegaal de grens oversteken, niet over de Mexicanen in het algemeen. Je maakt er gewoon iets van wat niet klopt met de feiten. En dat geldt ook voor de andere zaken die je hier schrijft. Zoals dat inreisverbod, gold/geldt voor burgers afkomstig uit 6 landen die zoals bekend broeinesten zijn van terrorisme. ALLE burgers dus en niet alleen moslims.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +964
    donderdag 12 juli 2018 om 17:11
    Google staat vrij om te gebruiken voor iedereen. Ik zal je helpen begin eens met zoekopdracht clinton kill list. Trump doet tenminste niet geheimzinnig en maak daden van woorden. Kan je van die meeste handpoppen niet zeggen. Uiteindelijk is het allemaal kiezen uit meerdere kwaden. Maar ik ben liever op de hoogte van hoe we genaaid worden als er later voor betalen terwijl je niet het gevoel had dat je werd genaaid.
    Vind ik leuk
    Youri99 +7557
    donderdag 12 juli 2018 om 17:32
    Je noemt nu alleen maar negatieve dingen maar hij neukt wel lekkere wijven
    Vind ik leuk
    HupHolland +1007
    vrijdag 13 juli 2018 om 01:35
    Vind je? Smaken verschillen.
    Vind ik leuk
    AjaxN01 +215
    donderdag 12 juli 2018 om 18:27
    Zo, wordt dit ff uit een hele dikke duim gezogen zeg. Trump doet gewoon wat hij tijdens de campagne voor het presidentschap heeft beloofd aan zijn kiezers. En waar schendt hij mensenrechten? Hij voert gewoon een wet uit die door Obama is ingesteld. Geef verder 's concrete voorbeelden van discriminatie door Trump?
    Vind ik leuk
    Donnygo +1792
    donderdag 12 juli 2018 om 18:48
    https://www.amnesty.nl/actueel/trumps-acties-tegen-mensenrechten-zijn-moeilijk-bij-te-houden

    Trump: wil transgenders gaan bannen uit het leger. Voormalig president Obama had juist een begin gemaakt met het toelaten van transgenders in het leger. Volgens Trump moet dat hele proces worden gestopt.

    PLEASE BE ADVISED THAT THE UNITED STATES GOVERNMENT WILL NOT ACCEPT OR ALLOW......

    — DONALD J. TRUMP (@REALDONALDTRUMP) JULY 26, 2017
    ....TRANSGENDER INDIVIDUALS TO SERVE IN ANY CAPACITY IN THE U.S. MILITARY. OUR MILITARY MUST BE FOCUSED ON DECISIVE AND OVERWHELMING.....

    — DONALD J. TRUMP (@REALDONALDTRUMP) JULY 26, 2017
    ....VICTORY AND CANNOT BE BURDENED
    Vind ik leuk
    JapAZ +469
    donderdag 12 juli 2018 om 20:28
    "Our military must be focused on decisive and overwhelming' Daar de reden.
    Vind ik leuk
    tremere +522
    donderdag 12 juli 2018 om 20:41
    Wat een drogreden, je kan die mensen toch gewoon aannemen (bij gebleken geschiktheid) en dan er verder geen issue van maken. Kan je nog genoeg focussen op naja wat?
    Vind ik leuk
    HupHolland +1007
    vrijdag 13 juli 2018 om 01:48
    Je zou je eerst moeten afvragen wat de drijfsveer voor een man die zich vrouw voelt zou zijn om het leger in te gaan. In mijn ogen klinkt dit al een beetje tegenstrijdig.

    Daarnaast kun je je afvragen of het helpt om met Cup-D over het slachtveld te rennen. Ik denk het niet en vind dat juist soldaten geselecteerd zouden moeten worden op fysieke fitheid.

    Ja, je kunt ook Pamela Anderson gewoon aannemen, maar of je er een oorlog mee gaat winnen is dan wel de vraag.
    Vind ik leuk
    tremere +522
    vrijdag 13 juli 2018 om 08:06
    Want zulke mensen zouden niet in het leger willen dienen? Daarbij zullen het niet om heel veel mensen gaan. Ik begrijp je punt met fysieke ongemakken, al heeft lang niet iedereen cup-D en worden vrouwen ook gewoon toegelaten, maar het leger bestaat al lang niet meer uit veldsoldaten. Je kan ook aan techneuten, doktoren, koks etcetera denken.
    Vind ik leuk
    JapAZ +469
    vrijdag 13 juli 2018 om 22:36
    De mannelijke biologie reageert onbewust op de aanwezigheid van een vrouw. Stel je voor dat je in het slagveld daar je keuzes op baseert. Het gaat dan om leven en dood.
    Vind ik leuk
    Gyrosregime +1419
    donderdag 12 juli 2018 om 19:07
    Trump is niet minder erg dan Putin.. Snap niet waarom de wereld nog zaken doet met Amerika zolang deze gek daar zit..
    Vind ik leuk
    tremere +522
    donderdag 12 juli 2018 om 20:43
    Idem, Trump wilt nu dat de NAVO leden meer investeert in defensie uitgaven. Op zich valt daar wat voor te zeggen, maar hij wilt natuurlijk dat wij uit de VS shit gaan halen. Zal zelf lekker kiezen voor de Eurofighters en die Duits/Franse tank die laatst gepresenteerd is.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:28
    Lekker bakkie koffie verkeert
    Vind ik leuk
    Leeuw +4582
    donderdag 12 juli 2018 om 15:53
    De vodka is hem gewoon te veel geworden. Poetin schenkt graag nog een glaasje in.
    Vind ik leuk
    Romo +411
    donderdag 12 juli 2018 om 16:06
    Misschien omdat Poetin een vliegramp op zn naam heeft waarin vele Nederlanders verongelukt zijn.
    Nadenken en respect tonen had op zn plaats geweest.
    Vind ik leuk
    Donnygo +1792
    donderdag 12 juli 2018 om 16:13
    Is niet aan een medewerker van de FIFA om politieke statements te maken, dus hoezo moet hij dat dan wel.

    Hij is in functie van de FIFA niet de Nederlandse staat.
    Vind ik leuk
    Romo +411
    donderdag 12 juli 2018 om 16:25
    Als hij nagedacht had...
    Had hij het uit respect niet gedaan.
    In welke functie dan ook
    Vind ik leuk
    Donnygo +1792
    donderdag 12 juli 2018 om 16:38
    Zo werkt het niet spelers,bonden en leden mogen volgens de regels geen politieke statements maken.
    Voorbeelden :
    Pep - geel lintje voor Catalonie
    Engelse FA - Klaproos op shirt en aanvoerdersband tijdens wedstrijd tegen Scotland.
    Spelers Zwitserland - het juichen met een dubbele adelaars symbool.

    allen uit dit jaar. Dus dan moet v Basten volgens jou het maar wel lekker doen, zo werkt het dus niet hij is niet in een positie of de functie voor een statement.

    Vind ik leuk
    Romo +411
    donderdag 12 juli 2018 om 16:45
    Dan had hij zich ziek gemeld.
    Maar dit is ongepast
    Wat Neymar doet is iets voor zijn clubs
    En scheidsrechters, geef hem 2x rood en het toneelspel is zo over
    Vind ik leuk
    HupHolland +1007
    vrijdag 13 juli 2018 om 01:51
    Dat is een persoonlijke mening en dat mag. Ik vind juist het tegenovergestelde. Sporters zijn de ideale mensen om politieke kloven te overbruggen. Van Basten is geen politicus.
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +8351
    donderdag 12 juli 2018 om 15:02
    Wat heeft dat er nou mee te maken?
    Totaal niet relevant.
    Putin is een held ! ! !
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:09
    Jij had zeker niemand in vlucht mh17 zitten
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1894
    donderdag 12 juli 2018 om 15:14
    Nee want Oekraïne heeft er niks mee te maken en ze geloven Oekraïne met hun zelf verzonnen onderzoek om maar Rusland de schuld te geven kan je zeggen dat Oekraïne te maken hebben met de doden.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1213
    donderdag 12 juli 2018 om 15:26
    Zullen we het bij voetbal houden?
    Vind ik leuk
    Alain2708 +10624
    donderdag 12 juli 2018 om 15:55
    Te laat!
    Vind ik leuk
    popiejopie +2128
    donderdag 12 juli 2018 om 16:23
    Ja en Putin heeft persoonlijk de opdracht gegeven om dat vliegtuig uit de lucht te halen?
    Vind ik leuk
    tremere +522
    donderdag 12 juli 2018 om 15:12
    Yes wat een held. Verder totaal toeval dat oppositieleiders, journalisten en kritische burgers spoorloos verdwijnen of te maken krijgen met uit de duim gezogen aanklachten. Altijd net de mensen die kritisch zijn op putin. Maar nee hoor topgozer. Een held van het vrije woord.

    Compleet bizar waar deze heldenverering van deze dictator en schender van mensenrechten vandaan komt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:18]
    Vind ik leuk
    base +1740
    donderdag 12 juli 2018 om 15:33
    Je bent wel een liefhebber van Amerika wat overal een oorlog begint om er financieel beter van te worden?
    Dat land wat ondertussen meerdere black flags heeft toe gegeven.
    Vind ik leuk
    tremere +522
    donderdag 12 juli 2018 om 15:41
    Want als je Rusland een kutland vind ben je wel gelijk pro VS? Wat een onzinnige aanname. Ik vind beide landen schijtlanden. Wat de VS in Zuid-Amerika gedaan heeft is net zo idioot.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:41]
    Vind ik leuk
    Farmer +10141
    donderdag 12 juli 2018 om 15:37
    Mensenrechten worden overal geschonden. Dacht je dat dat hier niet in Nederland gebeurt bv? Komen toch wel eens verhaaltjes naar boven van 'omstandigheden' in bv asiel/opvangcentra waar té veel mensen ,té lang moeten verblijven?

    Of wat dacht je van de bejaardenzorg: Zorg waar jarenlang voor betaald is, maar om commerciële redenen kunnen ze die mensen amper nog 3x per dag naar de WC helpen, Soms zitten deze mensen gewoon een halve dag in hun eigen stront/zeik, te wáchten tot ze geholpen kunnen worden...

    En onze staat: die doet er niks aan, die 'snapt alleen heel erg goed hoe vervelend dat dat is'..

    Maar vertel eens meer over al die bewijzen die je hebt over een President, 4000 kilometer verderop, in een land, waar je de taal niet van spreekt, en meer culturen en verschillende volkeren telt, als dat je bv al in Rotterdam zou tegenkomen.

    Die hele MH17-ramp is, mijns inziens, 1 groot politiek steekspel:
    Een afleidingsmnaouvre van ónze regering en/of een politieke fout van een paar spintergroeperingen(in het uitgestrekte Rusland, is lang niet elk volkje, even enthousiast over Putin natuurlijk, maar hij regeert welvarend over een behoorlijke meerderheid).

    Putin is zéker geen heilige, of lieverdje, maar voor een énorm land als Rusland met zijn vele verschillende volken en culturen...

    Dácht jij dat je zo'n Supermacht bijeenhoudt, door een 'transparante democratie' in te voeren?

    Voor Putin had he Jeltzin, daarvoor Gorbatchov, Chrustsjev, Stalin, Lenin, en de Tsaren... Allemaal regeerden ze met IJzeren vuist, en fluwelen handschoen.

    Trump móet wel als een blaaskaak pochen en showen, want in werkelijkheid is Vladimir Putin, dé machtigste man op de wereld.
    Trump móet - ivm het VS-imago - hier wel tegenop/in gaan, want de VS kan natuurlijk geen gezichtsverlies lijden nu!

    DE VS heeft de koude oorlog, éigenlijk ook verloren; Rusland meldt zich bij de wereldtop als de Supermacht die het altijd is geweest, en Putin heeft de touwtjes daar, stévig in handen!

    Je hoeft em niet te mogen, maar respect hebben is wel wat natuurlijk.
    Vind ik leuk
    tremere +522
    donderdag 12 juli 2018 om 15:54
    Bewijzen serieus?? Denk jij dat er geen bewijzen zijn over de mensenschendingen zijn? Serieus ben jij nou echt zo blind dat je niet in wilt zien dat Rusland gewoon een dictatuur is.

    Maar nee hoor alle moorden op journalisten zoals Politkovskaja zijn puur toeval.


    https://www.amnesty.nl/landen/rusland zegt al meer dan genoeg. Maar goed amnesty zal vast wel een links instrument zijn -_-.
    Vind ik leuk
    Farmer +10141
    donderdag 12 juli 2018 om 16:04
    Guantánamo Bay was ook zoiets toch? Dat is de tegenpool.

    En wat gebeurt hier in Nederland dan? Beleidsmatig worden criminelen de cellen uitgewerkt, en omgedoopt tot 'psychiatrisch patient' opdat het zgn Pieter Baan Centrum ze kan 'behandelen'.

    "een droom die voor ze uitkomt!"
    (Herken je hem nog?)

    Maak je eens druk over de chaos in ons eigen land.

    'Rusland is een Dictatuur'.. En dacht je dat Nederland zo veel beter was dan? Of de VS? of welk land dan ook...

    Hoe lang is bv Angela Merkel ook al weer Bundeskanslerin?...

    En die is net zo democratisch gekozen als Putin :P

    Je beredeneert met een metersdikke laag boter op je hoofd nu..
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 16:04]
    Vind ik leuk
    tremere +522
    donderdag 12 juli 2018 om 16:12
    oh god complottheorie weer hoor. Merkel is leider van Duitsland omdat zij in de coalitie zit van waar de meerderheid van het Duitse volk op gestemd heeft. Net zoals Rutte dat heeft in Nederland. Democratie is echter meer dan de meerderheid van de stemmen, iets met de trias politica, respect voor de minderheden etc. Dat Putin eerlijk gekozen is of iig de steun heeft geloof ik nog wel. Dat het een rechtstaat is net zoals Nederland en Duitsland is aantoonbaar onjuist.

    Chaos in eigen land? Zoals wat? Iedereen zit net te doen of Nederland in chaos aan het vervallen is, ja joh minste werkloosheid in jaren, criminaliteit daalt (waarvan ook de zware criminaliteit zoals moorden die echt wel allemaal geregistreerd worden. TBS klinieken voorkomt juist dat criminelen eerder op straat komen, celstraf kan je niet tussentijds verlengen, TBS wel.

    Problemen met verzorgingstehuizen? Ja tuurlijk zijn dien er bij verschillen verzorgingstehuizen, maar nu maak je de fout door beleidsproblemen (gezondheidszorg) en het moedwillig breken van mensenrechten gelijk te stellen.

    Maar goed, we zijn op dit gebied overduidelijk tegenpolen en ik heb niet de illusie dat wij ook maar iets dichter bij elkaar gaan komen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 16:13]
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1608
    donderdag 12 juli 2018 om 17:03
    Droom verder en gezond weer op(en nuchter)
    Vind ik leuk
    Nikos85 +964
    donderdag 12 juli 2018 om 17:25
    Zo jij hebt je hoofd echt wel diep in het zand zitten. Cijfertjes worden gemanipuleerd ten faveure van mensen zoal jij die zonder verder te kijken alles aan nemen. Wie is er gebaat bij die cijfertjes? Jij? Of degene die ze laat onderzoeken? Criminaliteit word wegens onderbezetting maar half genoteerd, dingen zoals een diefstal van een scooter komen al niet meer op voor prioriteit. Vult u online maar een aangifte in we zien wel of we iets vinden. Werkloosheid daalt ja het cijfer zeker. Ma als je je max drie jaar uitkering hebt gehad tel je voor het cijfer niet meer mee lijkt leuk aan de buitenkant is niet zo als je in die situatie zit. Twee simpele voorbeelden om te laten zien hoe ze het doen. Maar je zult zelf op onderzoek uit moeten gaan om te weten hoe de wereld en de systemen werken. Maja dan moet je wel bereid zijn om er veel tijd in te steken.
    Vind ik leuk
    tremere +522
    donderdag 12 juli 2018 om 20:38
    Met zulke aluhoedje reacties kan ik helemaal niks. Maar goed bij wetenschappelijk onderzoek moet men uitleggen hoe en wat ze berekend hebben. Dus toon maar aan dat mensen inderdaad naar 3 jaar uitkering niet meer meetellen. Ik had het overigens over zware criminaliteit jij begint over scooter diefstal. Maar goed veel plezier in je paranoïde wereld.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1608
    donderdag 12 juli 2018 om 16:11
    Net zoals bij die geitenneuker uit turkije .
    Vind ik leuk
    Leeuw +4582
    donderdag 12 juli 2018 om 15:54
    Heb jij ook teveel vodka gedronken. Poetin kun je onmogelijk een held noemen namelijk.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22083
    donderdag 12 juli 2018 om 17:26
    Waarom is Putin een held? Qua, mensenrechten, vrijheid van meningsuiting, oppositie, journalistieke vrijheid is er veel op zijn beleid aan te merken. Onderbouw het eens!
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +8351
    donderdag 12 juli 2018 om 17:38
    Meerdere redenen.
    Één reden is dat hij deels een einde aan de armoede maakte door oliemaatschappijen te dwingen hun winst te delen met Rusland.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22083
    donderdag 12 juli 2018 om 19:06
    Hij heeft inderdaad ook goede zaken verricht..
    Vind ik leuk
    RedNas +2948
    donderdag 12 juli 2018 om 15:02
    Dat zou ik ook niet afslaan. Onze eigen minister president heeft er nota bene al meerdere keren koffie gedronken.
    Vind ik leuk
    mcmodd +19831
    donderdag 12 juli 2018 om 15:34
    Ja, en daar ben ik ook op tegen, net als tegen koffie drinken met Putin, Erdoghan of Trump. Er zijn grenzen aan loyaliteit of het tonen van sympatie ten opzichte van moordenaars, verkrachters en leugenaars. Sorry, het moest er even uit.
    Vind ik leuk
    RedNas +2948
    donderdag 12 juli 2018 om 15:57
    Prima hoor, maar in dit geval vind ik het gewoon een vorm van beleefdheid om in te gaan op een uitnodiging van je gastheer. Dat heeft voor mij niks met loyaliteit of sympathiseren met te maken. Voetbal zou boven politieke issues moeten staan. Daarnaast vind ik in gesprek blijven altijd beter dan verzwijgen of net doen alsof die figuren niet bestaan. Zeker als het om staatshoofden gaat.

    De wereld is bovendien wat minder zwart-wit dan sommigen hier denken. Iedere staat heeft doden op zijn geweten. Bij het WK 1994 hoorde ik niemand over het neerhalen van een Iraans passagiersvliegtuig door de VS een paar jaar daarvoor, dus waarom zou dat nu een probleem moeten zijn?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:04
    Zijn niet veel mensen die dat durven... Gelukkig zat er dit keer geen polonium in ;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:04]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:14
    Heeft totaal niks met dit artikel van doen lijkt me.
    Vind ik leuk
    Farmer +10141
    donderdag 12 juli 2018 om 15:00
    Neymar helpt z'n eigen reputatie om zeep zo.
    Op 9gag begint hij al een meme te worden.
    Vind ik leuk
    Blindsy +7828
    donderdag 12 juli 2018 om 15:05
    Hoef niet altijd alles van Marco voor zoete koek te slikken, maar als FIFA-man mag hij dit absoluut zeggen. Sterker, blij dát hij het zegt. Filmpjes waarin Neymar zich compleet belachelijk maakt, hebben we inmiddels met zijn 100en miljoenen gezien. Daarmee schaadt hij niet alleen zichzelf, of Brazilië, maar ook het aanzien van de voetbalsport. Klaar.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1894
    donderdag 12 juli 2018 om 15:11
    Er is genoeg stront over hem heen gegooid laat hem eens met rust.
    Vind ik leuk
    Quareck +6272
    donderdag 12 juli 2018 om 15:16
    Tja, je krijgt wat je verdient
    Vind ik leuk
    remakil +4455
    donderdag 12 juli 2018 om 15:17
    Zolang Neymar zich blijft aanstellen, blijft toneelspelen, blijft vallen bij een zuchtje wind enz... kunnen er niet genoeg strontkarren over hem heen gegooid worden. Net zo lang tot hij zich beseft dat lekker voetballen beter voor hem is...

    Als ik een Mexicaan was, had ik hem in de laatste minuut echt door midden getrapt, zodat hij eindelijk echt kon janken... ;-)
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 15:21
    Toch vreemd dat we inderdaad geen compilatie zien van alle overtredingen die op hem gemaakt zijn alleen al dit WK..
    En dan vragen we ons allemaal af waar de stylisten toch zijn gebleven.. Voetbal is zo het hete aardappelspel geworden. Zo snel mogelijk overspelen want als de bal maar iets te lang bij je hebt, moet je alle charges maar gewoon accepteren.. Kennelijk zijn we allemaal alweer vergeten hoe zijn vorige WK is geëindigd.. Wat kreeg die gast toen voor kleur kaart na die karate trap in zijn rug? (Oh wacht, niet eens een kaart dat was het!)

    Dat doorrollen en janken is niet goed.. Maar heeft mijn inziens wel degelijk een rede.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +1894
    donderdag 12 juli 2018 om 15:24
    Klopt net iets naar boven hij was voor de rest van zijn leven verlamd geraakt want hij liep een gebroken rugwervel op heeft ontzettend veel geluk gehad dat Neymar nou nog voetbalt anders was hij invalide. Ik dacht Bacca die aanslag op hem pleegde tenminste iemand van Colombia toen op het WK 2014..
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2030
    donderdag 12 juli 2018 om 15:36
    Precies.. Dit is echt een gevalletje het slachtoffer de schuld geven.
    Ja hij rolt nu onnodig door.. Dit komt echter wel pas nadat hij de meest afschuwelijke charges op zich af heeft gekregen als aanvaller. (Alles onder het mom van fysiek voetbal)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 15:49
    Helemaal gelijk.
    Daarnaast faalt de fifa zelf als het aankomt op het bestraffen van schwalbes.
    Marco doet zielig
    Vind ik leuk
    Hugo59 +1608
    donderdag 12 juli 2018 om 16:12
    Waarom?
    Vind ik leuk
    Dorzon +4009
    donderdag 12 juli 2018 om 15:28
    Grappig dat juist van basten dat zegt
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:31
    De houding van Nederland dit wk was vele malen erger
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:57
    Ach, het is slechts een begin. We komen er wel..
    Vind ik leuk
    markpark +981
    donderdag 12 juli 2018 om 15:33
    Gewoon net als in de NBA achteraf dikke boetes geven voor schwalbes, dan ben je er zo vanaf.
    Vind ik leuk
    krul +47
    donderdag 12 juli 2018 om 15:45
    dat zijn nou Nederlanders als ze ergens niet bij horen dan hoor je al het negatieve weer moet je eens kijken op de nederlandse velden al die poppenkast spelers daar hoor je van basten niet over ….
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2324
    donderdag 12 juli 2018 om 16:16
    Het leukste is nog dat wij in 2014 Robben hadden die ook wel erg makkelijk naar de grond ging. In Nederland zijn we wel erg vaak hypocriet.

    Ook over het wegkapen van jeugd bijvoorbeeld. Als er een jongen van Ajax naar Chelsea vertrekt is het kinderhandel. Maar als een jongen van een Deense club naar Ajax vertrekt is er niks aan de hand.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 15:47
    Van Basten moet even niet zo janken en beseffen dat zijn organisatie geen goede regels heeft.
    Misschien zou Marco de situatie moeten begrijpen.
    Vind ik leuk
    Romo +411
    donderdag 12 juli 2018 om 15:53
    Daar trekt Neymar zich iets van aan, wat v Basten zegt
    Vind ik leuk
    krul +47
    donderdag 12 juli 2018 om 15:54
    van basten je bent nog een kleine pupil tegenover neymar….
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:00
    Neymar is de enige en echte reden waarom Brazilië geen wereldkampioen is geworden. Zonder neymar was het feest geweest. Neymar nooit meer selecteren. Een duidelijk punt maken!!!
    Vind ik leuk
    krul +47
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:58
    kun je even aan de joodse club ook aangeven waarom ze niet kampioen worden.. jij hebt namelijk verstand ervan !
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 15:43
    Je bent het niet met me eens???
    Vind ik leuk
    RtdDub +9469
    donderdag 12 juli 2018 om 16:11
    https://twitter.com/hashtag/NeymarRolling?src=hash

    Dan heb je geen vrienden gemaakt als voetballer wanneer de hele wereld het met elkaar eens is.
    Vind ik leuk
    Wzpwzdab +150
    donderdag 12 juli 2018 om 16:14
    Hou jij je mening maar voor je en ga koffie drinken met Poetin slapjanus
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 16:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:34
    Neymar is een leerling van robben
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2848
    donderdag 12 juli 2018 om 16:54
    Nou, Marco, wij hebben wel genoten en zijn er volop grappige Neymar filmpjes waarmee ik me prima vermaak!
    Vind ik leuk
    Cookee +8854
    donderdag 12 juli 2018 om 18:10
    Van Basten trainde op het uitlokken van penalties.
    Maar zit nu in andere rol... dan is vergeten ook handig.
    Vind ik leuk
    Romo +411
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:10
    Dat klopt ben ik met helemaal met je eens .... normaal maakt sport en politiek me niet veel uit
    Maar ik.vind dit een hele kwalijke zaak omdat er veel mensen omgekomen zijn en omdat Poetin elke mederwerking in dit onderzoek weigert....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Nederlandse kritiek op Neymar: 'Zijn houding op het WK was niet goed'