FC Barcelona rondt tweede zomertransfer af en betaalt 35,9 miljoen euro

    FC Barcelona rondt tweede zomertransfer af en betaalt 35,9 miljoen euro

    donderdag 12 juli 2018 om 15:10

    De kogel is door de kerk: Clement Lenglet maakt de overstap naar FC Barcelona. De Franse verdediger (23) komt over van Sevilla en tekent een vijfjarig contract.

    Barcelona meldt de afgeronde deal donderdagmiddag via de officiële kanalen. Met de transfer is 35,9 miljoen euro gemoeid: dat is het de ontsnappingsclausule die in het Sevilla-contract van Lenglet stond. Door zijn move naar Barcelona is de linkspoot in één klap 300 miljoen euro waard.

    Lenglet wordt vrijdag voorgesteld aan pers en publiek in Camp Nou. Zijn komst hing al een paar maanden in de lucht, maar Barça moest wachten tot de start van de transferperiode. Lenglet heeft een topseizoen achter de rug bij Sevilla en speelde 35 competitiewedstrijden. Hij kwam in januari 2017 over van Nancy.

    In Catalonië moet Lenglet de problemen in de verdediging verlichten. Yerry Mina is nog geen versterking gebleken, terwijl Thomas Vermaelen een onzekere factor is door zijn blessuregevoeligheid. Maandag tekende de Braziliaanse middenvelder Arthur al bij Barcelona. De club betaalde voor hem 31 miljoen euro.

    Plaats een reactie

    donderdag 12 juli 2018 om 15:13
    Hebben ze een 100.000 euro korting gekregen?
    Maak er gewoon 36 miljoen van
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +3172
    donderdag 12 juli 2018 om 15:16
    Als het €35,90 is en je betaalt dan €36 snap ik dat je die 10 cent laat zitten. Maar als je een ton korting krijgt is dat toch meegenomen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:30
    Ja scheelt een klein weekje salaris... ;)
    Vind ik leuk
    Gary Oak +203
    donderdag 12 juli 2018 om 19:25
    Bij voetbalclubs werken er ook gewone medewerkers. Voor dat geld kunnen ze twee nieuwe medewerkers aanemen
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3133
    donderdag 12 juli 2018 om 15:15
    Met Umtiti, Pique en Lenglet heeft Barcelona nu 3 zeer goede centrumverdedigers. Vermaelen en Mina lopen er ook nog rond, maar zelfs als die verkocht worden dan lijkt het erop dat Barcelona af gaat haken in de strijd om De Ligt.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 15:15]
    Vind ik leuk
    Mari +7597
    donderdag 12 juli 2018 om 15:20
    Misschien kunnen ze er 1 kwijt aan Ajax.
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3133
    donderdag 12 juli 2018 om 15:45
    Mina vind ik een prachtige 'echte' verdediger zoals Sánchez dat ook was bij Ajax. Ik heb persoonlijk in een twee-mans verdediging het liefst een pure verdediger en een voetballende verdediger. Die combinatie zal er deels ook voor gezorgd hebben dat Ajax in de EL zo ver kwam. Natuurlijk is Mina niet meer haalbaar maar Vermaelen zou, ondanks zijn blessure gevoeligheid, echt een mooie versterking zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:35
    Vermaelen blijft ook echt een monster als die fit is. Kan nog gemakkelijk mee op de hoogste niveau. Is echt zo een tactische verdediger die ook nog eens prachtige slidings/tackles in huis heeft. De ligt zou enorm veel leren als Vermaelen naast hem zou spelen. Groot inspiratiebron
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 12 juli 2018 om 15:37
    Er is geen strijd om de Ligt
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3133
    donderdag 12 juli 2018 om 15:41
    Volgens diverse media (in binnen- en buitenland) strijden een aantal clubs om zijn handtekening en Barcelona is een van de geïnteresseerde/genoemde clubs.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 12 juli 2018 om 15:42
    Er wordt zoveel geschreven maar wat is er nou concreet bekend: Niks
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3133
    donderdag 12 juli 2018 om 16:01
    Dat klopt, maar alles valt of staat met geruchten of wat de media schrijft. Er wordt nooit concreet een communiqué naar buiten gebracht door een club met daarin in wie er interesse is en welk bod is neergelegd. Het begint allemaal met geruchten en de geruchten rond De Ligt lijken steeds grotere vormen aan te nemen (vanochtend werd bekend dat er een bod van 40 miljoen zou zijn uitgebracht).
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:31
    Je zegt het zelf al: geruchten
    Vind ik leuk
    TheWatcher +116
    donderdag 12 juli 2018 om 15:40
    Zolang Piqué er staat gaan ze de cl niet meer winnen. Wel een mooi vrouwtje heeft ie, maar al lang over z'n top
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5353
    donderdag 12 juli 2018 om 16:58
    En tevens de ideale backup voor Pique. Hij kampt wel eens met pijntjes en wordt ook een dagje ouder. Een klasse aankoop dus. En nog "goedkoop ook gezien de laatste jaren.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 18:01
    Piqué is klaar man, die heeft sowieso altijd geteerd op een goede partner in de verdediging. Was al niet de snelste. Umtiti staat als een mongol te verdedigen af en toe op het WK, maar bij Barca uitstekend. Ik had een gearriveerde speler gehaald want lenglet kan ook gaan tegenvallen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 18:02]
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:15
    Jammer dat Barca alleen nog maar koopt.
    Vind ik leuk
    PRICE +32038
    donderdag 12 juli 2018 om 15:19
    Barcelona is aan het bouwen aan een nieuw elftal.Real zal ook moeten volgen hierin.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:30
    Met deze transfer er bij schieten ze over de 500.000.000 aan aankopen in 3 drie jaar
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5353
    donderdag 12 juli 2018 om 16:57
    En nog maakt men daar elk seizoen een dikke winst. Dan kun je het dus ook gerust uitgeven..
    Vind ik leuk
    PorQue?! +50
    donderdag 12 juli 2018 om 16:01
    Ja he gewoon mensen van de administratie opstellen of de stewards.

    Vind ik leuk
    Bizzy +20048
    donderdag 12 juli 2018 om 15:16
    En de Ligt moest 50 mil kosten ?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:19
    Nu dat barcelona afhaakt zal die met de helft in waarde dalen denk ik.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:20
    Min 60
    Vind ik leuk
    Yuri +3716
    donderdag 12 juli 2018 om 15:24
    De Ligt heeft geen clausule in z’n contract
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11996
    donderdag 12 juli 2018 om 15:24
    Dat is de not-for-sale prijs..
    Vind ik leuk
    oke dan +4131
    donderdag 12 juli 2018 om 15:25
    Die heeft toch ook geen vaste afkoopsom in zijn contract staan. Dus kan Ajax vragen wat het wil.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88888
    donderdag 12 juli 2018 om 15:18
    Die is volgend jaar weer weg met iets winst.
    Vind ik leuk
    Mari +7597
    donderdag 12 juli 2018 om 15:19
    Niet zo duur.
    Gefeliciteerd
    Vind ik leuk
    Foebele +53712
    donderdag 12 juli 2018 om 15:23
    Prima, weer een club minder die aan de Ligt zal trekken! Lekker wieberen Barcelona, onze spelers zijn niet te koop en we willen ze ook helemaal niet meer aan jullie verkopen, leidt lekker zelf je spelers op!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11996
    donderdag 12 juli 2018 om 15:27
    Vind ik ook vreemd en jammer, dat ze nauwelijks nog zelf spelers opleiden die het 1ste halen.. En ze hebben toch nog steeds een hoog aangeschreven jeugdopleiding ?
    Vind ik leuk
    Foebele +53712
    donderdag 12 juli 2018 om 16:01
    Komt omdat er een nieuwe voorzitter kwam na Laporta die alles helemaal anders wilde doen en dacht het beter te kunnen.

    Gevolg? Barcelona is erger dan Madrid geworden, geen talent krijgt nog de kans en de successen zijn stukken minder dan in de periode onder Laporta waarin de club ruim 6/7 jaar alleen heerste aan de top met 3 CL's tot gevolg.
    Vind ik leuk
    JustH +14918
    donderdag 12 juli 2018 om 17:07
    Als er geen talent goed genoeg, is moet je toch gaan kopen.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3157
    donderdag 12 juli 2018 om 15:38
    Als hij weg wil heb je geen schijn van kans
    Vind ik leuk
    Foebele +53712
    donderdag 12 juli 2018 om 16:02
    Is niet helemaal waar, en als hij echt weg wil heb je alle recht om een mega bedrag te vragen, het is niet zo dat spelers maar alles bepalen, dat is echt onzin.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6554
    donderdag 12 juli 2018 om 15:25
    Goeie transfer dit
    Kunnen ze eventueel Pique verkopen nu ze er nog wat voor kunnen vangen

    Die is over de top
    Vind ik leuk
    Foebele +53712
    donderdag 12 juli 2018 om 16:06
    Die is nooit top geweest, een schande voor de club hoe die jongen zich altijd gedraagt, vergelijk dat eens met zijn voorganger Puyol die de model prof was en het ideale boegbeeld voor de club in positieve zin, Pique komt alleen maar negatief in het nieuws als een of andere zeiksnor die altijd wat te janken heeft.
    Vind ik leuk
    JustH +14918
    donderdag 12 juli 2018 om 17:09
    Het is wel een jongen met principes.
    Is ook wel wat waard.
    Vind ik leuk
    Foebele +53712
    donderdag 12 juli 2018 om 17:22
    Principieel ben ik zelf ook, maar als je een club en zelfs een regio vertegenwoordigd dan zou je je meer als een voorbeeld moeten gedragen.

    Prof voetballer zijn kent niet alleen maar lusten hoor, niks in het leven kent alleen maar positieve kanten, als je populair bent als sporter, muzikant of filmster dan heb je gewoon verplichtingen om je als goed voorbeeld op te stellen, zeker als je ook nog aanvoerder bent.

    Walgelijke gast vind ik het, net als die andere pipo op het middenveld wiens vader ooit een prima keeper was. Ook zo'n walgelijk joch!
    Vind ik leuk
    JustH +14918
    donderdag 12 juli 2018 om 18:04
    Foebele ik ben het dit keer niet met je eens.
    Maakt niet uit welk beroep je uitoefent, als je een mening heb mag je die verkondigen. En dat mag iedereen. Meelopers zat in de wereld. En voor de Catalanen is het natuurlijk wel een voorbeeld. En voor de rest van Spanje roeit hij inderdaad tegen de stroom in. De populariteit van iemand valt en staat bij waar jezelf voor of tegen bent.
    Vind ik leuk
    Foebele +53712
    donderdag 12 juli 2018 om 19:08
    Meningen mag je inderdaad altijd verkondigen, maar je doet wel uitspraken vanuit een bepaalde hoedanigheid, namelijk vertegenwoordiger van de FC Barcelona in dit geval.

    Prima dat je op eigen titel dingen doet of roept, maar dan moet je ook de gevolgen er van dragen en dus beseffen dat je je club beschadigd met je eigen gedrag.

    Het leven kent niet alleen maar rechten he? Je hebt ook plichten!
    Vind ik leuk
    JustH +14918
    donderdag 12 juli 2018 om 20:28
    Misschien ook wel de plicht om voor je mede Catalanen te spreken. Maar ik geef toe dat dit wel een apart verhaal is.
    Beetje een protest naar het arrogante gedrag van de rest van Espana.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6554
    vrijdag 13 juli 2018 om 08:49
    Een mening mag je absoluut verkondigen maar Pique provoceert

    Dat is iets heel anders
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6554
    vrijdag 13 juli 2018 om 08:48
    Echt wel

    Prutser die Pique
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4109
    donderdag 12 juli 2018 om 15:29
    toen psg dat met neymar deed was de wereld te klein, nu doen ze hetzelfde en is het goed gedaan?
    Vind ik leuk
    Galajax +2
    donderdag 12 juli 2018 om 15:30
    Ik ben nieuw hier. Volg normaal vz maar ik vind het niveau te laag. Lees veel leuke reacties hier waardoor veel informatie word gegeven ook.

    On topic: na het contracteren is hij 300miljoen waard.. Hoe kan zijn waarde zo immens omhoog gaan?
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 15:37
    Waarschijnlijk omdat ze de 300 miljoen als clausule hebben gebruikt. Voor als andere clubs hem willen kopen ;-)
    Vind ik leuk
    Degraaf +16538
    donderdag 12 juli 2018 om 16:14
    Welkom Galajax, het niveau hier is toch wel een stukje lager dan op VZ. Daar kom je vanzelf achter. Iig de eerste like van mij.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 16:38
    Welkom!

    In Spanje is het verplicht om een transferclausule te hebben en die van Lenglet is dus gesteld op 300 miljoen. Vp heeft vaak rare verwoordingen, moet je niet teveel op letten. Als Barca lenglet wilt verkopen, wordt dat niet perse 300 miljoen euro. Alleen als een club 300 miljoen euro neerlegt voor Lenglet, kan de club geen stokje ervoor steken
    Vind ik leuk
    michelhx +3502
    donderdag 12 juli 2018 om 15:40
    35,9 miljoen voor een 23-jarige verdediger met ervaring, die zich heeft bewezen in zowel de Franse als de Spaanse competitie.
    Dat zijn tenminste marktconforme prijzen.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18063
    donderdag 12 juli 2018 om 15:45
    Vermaelen terug naar Ajax. Naast De Ligt want Blind moet daarvoor gaan spelen. 2 jaar en dan kan Vertonghen Vermaelen opvolgen.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1240
    donderdag 12 juli 2018 om 16:08
    wie?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    FC Barcelona rondt tweede zomertransfer af en betaalt 35,9 miljoen euro