Vitesse lost schrijnend geval op: nieuwe rol voor speler met 'waardeloos' contract

    Vitesse lost schrijnend geval op: nieuwe rol voor speler met 'waardeloos' contract

    donderdag 12 juli 2018 om 16:16

    Vitesse heeft een oplossing gevonden voor de schrijnende situatie van Kees van Buuren. De 31-jarige voetballer gaat in Arnhem aan de slag als manager van de commerciële voetbalschool, aldus de Gelderlander.

    De aanstelling geldt als alternatief voor Van Buuren, wiens Vitesse-contract plotseling waardeloos was geworden door de veranderde regelgeving van de KNVB. Hij zou als mentor gaan fungeren bij het beloftenteam, dat uitkomt in de Tweede Divisie. De voetbalbond bepaalde echter dat er voortaan een leeftijdsgrens van 23 jaar is bij beloftenteams.

    Het plan met Van Buuren kon dus de prullenbak in, waardoor Vitesse naar een oplossing moest zoeken. Die kwam er in de vorm van een rol in de Vitesse Voetbalschool. "We zijn blij dat we tot een oplossing zijn gekomen", reageert algemeen directeur Joost de Wit tegenover de Gelderlander. "Kees heeft via de VVCS (Vereniging van contractspelers, red.) diverse cursussen gevolgd. Die komen nu mooi van pas."

    Plaats een reactie

    Donnygo +1792
    donderdag 12 juli 2018 om 16:20
    Netjes gedaan van Vitesse. Is hij meteen klaar als speler en begint hij aan zijn trainers carriere
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3054
    donderdag 12 juli 2018 om 16:22
    Het zou enorm zuur zijn voor Van Buuren als deze situatie niet opgelost zou worden maar vind het wel apart dat Vitesse een 31-jarige speler oppikt bij Almere City voor het belofteteam. Je zou zeggen dat dat ook anders opgelost zou kunnen worden.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 16:35
    Ze dachten waarschijnlijk dat het handig zou zijn als iemand de jonge spelers tips kon geven.
    Dan is Van Buuren denk ik een relatief goedkope oplossing
    Vind ik leuk
    Jay5713 +3054
    donderdag 12 juli 2018 om 16:43
    Ja idd, zo'n mentor-rol begrijp ik wel en geloof zeker dat erg jonge spelers zich daaraan kunnen optrekken maar als Pasveer, Kruiswijk, Van der Werff of Buttner een keer voor een wedstrijd van Vitesse 1 wordt gepasseerd dan zou je zeggen: stel die maar op voor ervaring binnen het veld en tijdens trainingen nemen jeugdtrainers (bij voorkeur ex-profs zoals Hofs) die rol op zich. Maar wellicht was Van Buuren een eenvoudigere optie ;-)
    Vind ik leuk
    #Keizerout +22503
    donderdag 12 juli 2018 om 16:45
    Ja, maar ik denk dat dat steeds leidt tot klachten over competitievervalsing. Want Buttner doet dan de week daarna niet mee en dan is het niet eerlijk.
    Dan vind ik een vaste speler van jupiler niveau beter
    Vind ik leuk
    zaterdag 14 juli 2018 om 07:53
    Die spelen op de wedstrijddag misschien mee, maar maken natuurlijk veel minder hetproces door met Jong
    Vind ik leuk
    Dicky +17130
    donderdag 12 juli 2018 om 16:25
    Voor Vitesse eigen schuld dikke bult. Een 31 jarige speler aantrekken voor de beloften slaat nergens op.
    Vind ik leuk
    NvC +1422
    donderdag 12 juli 2018 om 16:31
    Hoewel ik het daar mee eens ben snap ik wel wat ze wilde bereiken. Maar dan hadden ze de oudere spelers van bijvoorbeeld het eerste meer erbij kunnen betrekken.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22083
    donderdag 12 juli 2018 om 17:05
    Best vreemd dat Vitesse een kerel van 31 aantrekt voor het beloftenteam. Daar is het beloftenteam niet voor. Wel netjes opgelost.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:20
    Net als de boekhouding. Ook die is heel vreemd in Anrhem
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +22083
    donderdag 12 juli 2018 om 17:27
    De Russen zorgen voor een sluitende begroting. Dat is niet vreemd, want dat doen ze al jaren.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 17:29
    Ohhhh oke nu snap ik het. Vladimir Poetin heeft het voor het zeggen in Arnhem de grote baas van de Oligarchie
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 17:30]
    Vind ik leuk
    Maddox +1531
    donderdag 12 juli 2018 om 19:26
    Jij hebt de boekhouding van Vitesse ingezien?
    Of ben jij gewoon weer de zoveelste, Nekker?

    Eerst was je een, Hagenees, toen een Eindhovenaar en nu een, Amsterdammer? wow jij zult het druk hebben.
    Vind ik leuk
    ArnhemZuid +341
    donderdag 12 juli 2018 om 17:15
    Snap het idee erachter wel, goed dat ze het zo opgelost hebben. Je mag er als Vitesse ook blij mee zijn dat deze jongen dat ook wilt.

    Blijf het overgins wel appart vinden dat de knvb dit zo laat pas doorvoerd als regel en het niet al aangeeft bij clubs wat ze mogelijk kunnen verwachten voor het volgende seizoen, voor een club zoals twente zou zoiets fataal kunnen zijn!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 17:18]
    Vind ik leuk
    Blindsy +7828
    donderdag 12 juli 2018 om 17:34
    Zo kan het dus ook. Klasse, Vitesse!
    Vind ik leuk
    Brunt +101
    donderdag 12 juli 2018 om 20:08
    Prima oplossing. Ik vond het wel een goed idee, 1 oudere speler tussen de jonkies. Het gaat er uiteindelijk om in een jeugdteam van een bvo dat de spelers worden klaargestoomd voor het eerste. Als 1 ervaren speler daarbij helpt, prima.

    Het zit Vitesse niet bepaald mee met beleid KNVB. Eerst die ellende van de supercup met het uitvak, nu ineens deze beslissing net na het tekenen van dit contract. Als er nog een keer zoiets gebeurt zou je er bijna wat achter gaan zoeken.
    Vind ik leuk
    HansVites +4410
    vrijdag 13 juli 2018 om 11:30
    Zo zie je maar weer wat een warme club dat Vitesse is, die laten zo'n jongen niet vallen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Vitesse lost schrijnend geval op: nieuwe rol voor speler met 'waardeloos' contract