'Barcelona aast nog steeds op Willian en verhoogt bod tot 60 miljoen'

    'Barcelona aast nog steeds op Willian en verhoogt bod tot 60 miljoen'

    donderdag 12 juli 2018 om 19:22

    Barcelona heeft een tweede bod uitgebracht op Chelsea-speler Willian. De Catalanen lijken niet van plan de komst van de Braziliaan uit hun hoofd te zetten. Dat meldt het Britse Sky Sports.

    Eerder maakte het Britse medium melding van een bod van omgerekend 56,5 miljoen euro. Nu zouden de Catalanen een bod hebben uigebracht dat omgerekend zo'n 60 miljoen euro waard is. Volgens Sky Sports heeft Barcelona drie maanden geleden voor het eerst de interesse in de buitenspeler van Chelsea, die vorig seizoen in Londen tot vijfenvijftig wedstrijden kwam, waarin hij dertien keer scoorde.

    Willian verkaste in 2013 van het Russische Anzji naar Chelsea. In totaal speelde hij voor Chelsea al 236 wedstrijden, waarin hij 44 keer doel trof. Willian was deze zomer met Brazilië actief op het WK in Rusland. Daar strandden de Goddelijke Kanaries in de kwartfinale tegen België.

    Poll

    Is Barcelona een mooie club voor Willian?

    (861 stemmen)

    Plaats een reactie

    Foebele +53711
    donderdag 12 juli 2018 om 19:31
    Ik ben haast geneigd om de term 'koopclub' te gebruiken als het over Barcelona gaat, maar helaas rakel je daarmee alleen maar trieste discussies op hier op dit forum...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 19:32
    Het is dat ik je reactie lees anders had ik het ook gezegd :P.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    donderdag 12 juli 2018 om 19:33
    Noem jij me maar een top 10 club in Europa die dat niet doet.Ze doen t allemaal.
    Vind ik leuk
    kerel +1904
    donderdag 12 juli 2018 om 19:35
    2 zielen 1 gedachte? Haha
    Vind ik leuk
    Foebele +53711
    donderdag 12 juli 2018 om 20:05
    Noem mij 1 club die niet koopt, dat is het punt niet. Barca heeft haar grootste successen met veel eigen jeugd geboekt, maar door een voorzitters wissel zijn ze het volledig over een andere boeg gaan gooien, namelijk door alleen nog maar te kopen en daardoor stroomt er helemaal niets meer door, Pique en Alba werden eerst ook verkocht en daarna voor veel terug gehaald, Delefue hetzelfde liedje.

    Al die toppers die ze zelf opgeleid hebben waren ook niet zo goed als ze op hun top waren toen ze hun kansen kregen in het eerste, als je de nieuwe generatie dus geen kansen meer geeft dan worden ze ook nooit zo goed als ze hadden kunnen worden.

    De balans is daar helemaal weg, daarom is het inmiddels een koopclub geworden en niet meer de club die het was en waar ze groot mee zijn geworden.
    Vind ik leuk
    slechtekont +4454
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:29
    Inderdaad, doorstroom en spelers kopen kan alle twee. Helaas krijgt jeugd amper de kans meer en worden de beste talenten al vroeg verkocht.

    Zonde, genoeg talent en het is ook nog steeds niet te laat. Kans is wel dat je dan een kaar of twee geen kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:38
    Hier heb je een punt, t transferbeleid is soms niet meer te volgen bij Barcelona.T wordt er allemaal niet beter op met deze directie.Johan zal zich omdraaien in z'n graf als hij dit allemaal ziet.
    Vind ik leuk
    kerel +1904
    donderdag 12 juli 2018 om 19:34
    Welke topclub kun je geen koopclub noemen?
    Vind ik leuk
    Foebele +53711
    donderdag 12 juli 2018 om 20:05
    Barcelona een jaar of 10 geleden toen ze hun grootste successen boekte met een brede kern van eigen jeugd. Als je ze de kans niet meer geeft worden ze ook nooit topspelers.
    Vind ik leuk
    JustH +14918
    donderdag 12 juli 2018 om 20:20
    Was ook wel een lichting toen, dat komt nooit meer.
    Vind ik leuk
    Foebele +53711
    donderdag 12 juli 2018 om 20:24
    Je bent altijd afhankelijk van de lichting, maar wat je zegt geloof ik niet in, we zien bij Ajax ook steeds goede lichtingen doorkomen, we hadden de lichting Riedewald, Tete, Klaassen en dergelijk en daarna kwamen Nouri, Donny, de Ligt en Kluivert en na hun zijn er ook alweer grote talenten te noemen, zoals Ekkelenkamp en dat jonge ventje van 14, die Turkse jongen, kom even niet op zijn naam.

    Barcelona heeft in het verleden ook goede lichtingen gehad en zo'n club heeft de luxe dat ze in de top spelen en ze dus die jongens veel makkelijker lang kunnen behouden. Dan krijg je dus dat de beste van meerdere lichtingen samen komen, zoals Puyol, Xavi met Iniesta en Busquets hebben gespeeld, die toch net andere generaties zijn.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88888
    donderdag 12 juli 2018 om 20:30
    De nadruk is van het opleiden naar kopen gegaan. Ik snap jouw punt heel goed.
    Vind ik leuk
    Foebele +53711
    donderdag 12 juli 2018 om 20:37
    Precies, dat is het hele verhaal. Het was zelfs zo erg dat ze direct Cruijff zijn ere voorzitterschap afnamen toen de nieuwe voorzitter het overnam van Laporta.

    Ik kan dus niet tegen dat soort kleine piemel gedrag van losers in pak, als het zo goed gaat met de club trek de lijn dan door ipv te denken dat je het nog wel even beter gaat doen. Het kon simpelweg niet beter, Barca was al de top en dat is het gewoon niet meer, Real is ze voorbij en misschien andere clubs ook wel.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88888
    donderdag 12 juli 2018 om 20:40
    Ben er helemaal mee eens. Ik had toen der tijd ook een zwak voor Barca. Maar Barca is Barca niet meer en dat is te betreuren.
    Vind ik leuk
    Foebele +53711
    vrijdag 13 juli 2018 om 00:33
    Precies dit!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88888
    vrijdag 13 juli 2018 om 08:10
    Wij zijn het voor 100% met elkaar eens Foeb.
    Vind ik leuk
    kerel +1904
    donderdag 12 juli 2018 om 20:46
    De top is smaller geworden.. een aantal clubs strijden constant om dezelfde spelers.. niet om hun team sterker te maken, maar om te voorkomen dat de concurrentie beter wordt.. ik vind barca dan minder erg als united city chelsea psg..
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5353
    donderdag 12 juli 2018 om 19:49
    Soms moet je ook gewoon wel toch? Als de jeugd niet van dat niveau is wat je wenst dan zul Je, zeker met een verouderde selectie buiten de deur moeten kijken. Ze doen het allemaal, en als je mee wil doen moet je ook wel. Maar zo lang er meer binnenkomt dan dat eruit gaat moet dat prima kunnen lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Foebele +53711
    donderdag 12 juli 2018 om 20:07
    Soms moet je wel ja, zoals Ajax nu aangezien wij doorsloegen in het doorschuiven van jeugd, maar Barca heeft al jaren geen kansen meer gegeven aan jeugd dus zij moeten helemaal niet meer, ze zijn gewoon van hun geloof gevallen onder die nieuwe voorzitter.

    Overigens zien we bij Real ineens steeds meer jongens uit hun jeugd een kans krijgen, alsof de rollen daar in Spanje ineens omgedraaid zijn.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +88888
    donderdag 12 juli 2018 om 20:31
    Licht eraan wat de investeringen zijn in de jeugdopleiding.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    donderdag 12 juli 2018 om 19:32
    Willian, in vorm echt weergaloos.Maar Dembele dan?
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5353
    donderdag 12 juli 2018 om 19:50
    Jaartje verhuren? En anders moet hij zich gewoon bewijzen.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11437
    donderdag 12 juli 2018 om 19:57
    Zal t laatste wel worden denk ik.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +18063
    donderdag 12 juli 2018 om 19:32
    Willian past toch beter bij Real Madrid. Het is niet de meest verfijnde voetballer..
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +25343
    donderdag 12 juli 2018 om 19:36
    Te oud.. Lekker bij Chelsea laten..
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:35
    Willian is een perfecte speler voor Barcelona !
    Ik zie hem graag spelen en heeft een versnelling
    aan de bal die niet veel spelers hebben !
    Geen aansteller en rolleboller .
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:36]
    Vind ik leuk
    Kevinm +1712
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:40
    Naast Messi en Dembele nog een rechtsbuiten? Lijkt me sterk. Barcelona kan beter twee goede middenvelders halen om het vertrek van Iniesta en Paulinho op te vangen. Het wordt ook tijd dat ze de te licht bevonden spelers eindelijk is verkopen. Digne, Gomes, Denis Suarez, Alcacer, Vermaelen, Rafinha en Munir kunnen duidelijk het niveau niet aan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Barcelona aast nog steeds op Willian en verhoogt bod tot 60 miljoen'