'Het verbaast me niet dat hij een keer van PSV naar een andere club zou gaan'

    'Het verbaast me niet dat hij een keer van PSV naar een andere club zou gaan'

    donderdag 12 juli 2018 om 20:08

    Daniel Schwaab is niet verrast door het vertrek van Phillip Cocu bij PSV, maar wel over de nieuwe bestemming van de 47-jarige trainer. De Duitse verdediger had niet verwacht dat Cocu naar het Turkse Fenerbahçe zou gaan.

    Schwaab vertelt aan Voetbal International dat hij niet verbaasd is door het vertrek van Cocu. "Nee, dat hij naar Turkije ging, verraste me", zegt hij. "Maar dat hij een keer van PSV naar een andere club zou gaan, dat verbaast me niet."

    De 29-jarige verdediger denkt dat Cocu er goed aan heeft gedaan door te vertrekken bij PSV. "Het is denk ik voor hem ook het juiste moment. Cocu zat al vijf jaar bij PSV en hij is zeer succesvol geweest. En misschien heeft het elftal in zijn ogen misschien ook wel een frisse wind nodig. Nou, die hebben we nu."

    Marco van Ginkel was vorig seizoen aanvoerder van PSV, maar keert niet terug in Eindhoven. Schwaab krijgt de vraag of het aanvoerdersschap iets voor hem is. "Daar houd ik me niet mee bezig. Ik heb ook geen band om mijn arm nodig om verantwoordelijkheid te pakken en het team te helpen. Daarnaast denk ik dat jongens als Luuk de Jong, Jeroen Zoet en ook Jorrit Hendrix daar beter geschikt voor zijn. Zij zijn langer bij de club en spreken beter Nederlands dan ik."

    Poll

    Zie jij in Schwaab een PSV-aanvoerder?

    (1546 stemmen)

    Plaats een reactie

    Spelmaker +3951
    donderdag 12 juli 2018 om 20:10
    Het is jammer dat hij niet zo goed Nederlands kan, Qua uitstraling en ervaring zou hij een goede aanvoerder kunnen zijn. Hij geeft ook leiding aan de verdediging.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +5099
    donderdag 12 juli 2018 om 20:12
    Ik vind het qua uitstaling meer een Ikea-medewerker dan een aanvoerder. Totaal geen charisma die man. Daarnaast heb ik hem ook nog nooit enige vorm van leiderschap zien tonen. #ongeschikt
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 23:46]
    Vind ik leuk
    MichPSV +4893
    donderdag 12 juli 2018 om 20:17
    Hij straalt winnaars mentaliteit uit dat hebben jullie niet rond lopen.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +5099
    donderdag 12 juli 2018 om 20:18
    Wat dacht je van DAVID NERES? ;)
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 23:43]
    Vind ik leuk
    MeAgain +5151
    donderdag 12 juli 2018 om 20:25
    Whaha, dit is de beste grap van vandaag. Die neres straalt helemaal niks uit. Een slapjanus eerste klas. Hij lijkt wel stoned.
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    donderdag 12 juli 2018 om 20:35
    Ga nooit op uiterlijke kenmerken af, en nog belangrijker veroordeel mensen er niet op.
    Vind ik leuk
    MeAgain +5151
    donderdag 12 juli 2018 om 20:40
    Zeg dat dan ook even tegen jou medesuporter jonathan.
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    donderdag 12 juli 2018 om 20:43
    Was in het algemeen
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +5099
    donderdag 12 juli 2018 om 21:08
    JouW
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:57
    Als je iets zinnigs bijdraagt kan (zelfs) jij een like van mij krijgen JustH ;)
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    donderdag 12 juli 2018 om 20:58
    Mooi, dat pik ik ff mee dan.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +228
    donderdag 12 juli 2018 om 21:31
    Dan mag je dit eerst aan jonathanajax zeggen. Want nu reageert een psver zo is het weer verkeerd.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +5099
    donderdag 12 juli 2018 om 23:44
    *tegen iemand zeggen.
    Vind ik leuk
    SanKev +192
    vrijdag 13 juli 2018 om 07:22
    Als het draait om uitstraling hebben uiterlijke kenmerken daar automatisch wel mee te maken. Of iemand daar nou iets aan kan doen of niet.
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:53
    Je zou ook door, onvolkomenheden/kenmerken heen kunnen kijken. En mensen beoordelen op wat ze doen.
    Het is wat moeilijker, maar met wat interesse in een mens, is het te doen.
    Vind ik leuk
    Echt? +209
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:06
    Winnaarsmentaliteit en leiderschap uitstralen heeft natuurlijk wel te maken met uiterlijk.
    Vind ik leuk
    Iggy +3012
    donderdag 12 juli 2018 om 21:41
    Aldus een slapjanus pur sang.
    Vind ik leuk
    MeAgain +5151
    donderdag 12 juli 2018 om 22:02
    Wat bedoel jij?
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +8351
    donderdag 12 juli 2018 om 20:25
    Die straalt coffeeshop uit.
    Vind ik leuk
    035 +3691
    donderdag 12 juli 2018 om 20:26
    Je provoceert en dat draagt niet bij hier op VP.
    Vind ik leuk
    stratumseind +138709
    donderdag 12 juli 2018 om 22:44
    dat ben ik helemaal met je eens.....
    Vind ik leuk
    AVDV +50
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:48
    Heb niet het idee dat er moderators op VP zitten, elke topic zijn er meer provocerende en negatieve reacties dan ontopic reacties..
    Vind ik leuk
    035 +3691
    vrijdag 13 juli 2018 om 14:07
    Als alle rommel er uit gehaald wordt ben je snel klaar met lezen.:-)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 21:45
    nou die straalt wat uit als je naar zijn ogen kijkt Jonathan
    Vind ik leuk
    PRICE +17895
    donderdag 12 juli 2018 om 20:20
    Stille kracht van PSV,goed seizoen gedraaid vorig seizoen.
    Met nieuwe backs moet hij de leiding geven aan de PSV defensie.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:47
    Daniel Schwaab heeft het afgelopen seizoen laten zien dat hij is opgegroeid in een cultuur van: It ain't over till it's over (maar dan op z'n Duits). Hij is voorop gegaan in de strijd en heeft zijn (jongere) teamgenoten hierin meegenomen, waardoor wedstrijden, op soms miraculeuze wijze, alsnog uit het vuur zijn gesleept. Dat Nederlands niet zijn geboortetaal is hoeft geen probleem te zijn. Natuurlijk leiderschap hanteert immers een universele taal.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:50]
    Vind ik leuk
    Iggy +3012
    donderdag 12 juli 2018 om 21:42
    Ach jochie toch!
    Vind ik leuk
    stratumseind +138709
    donderdag 12 juli 2018 om 22:45
    Ow ja joh?!
    Vind ik leuk
    Spelmaker +3951
    donderdag 12 juli 2018 om 20:18
    Ik zie in hem meer een aanvoerder dat in Zoet of Hendrix. Luuk kan ook nog wel, maar nog zou ik eerder voor Schwaab kiezen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:21
    Zo denk ik er precies over. Wanneer ik van Bommel was, zou ik het wel weten wie er aanvoerder zou worden.
    Vind ik leuk
    Spelmaker +3951
    donderdag 12 juli 2018 om 20:24
    Van Bommel lijkt me daar verstandig genoeg voor. 😋
    Vind ik leuk
    JustH +10772
    donderdag 12 juli 2018 om 20:37
    En anders schoonpapa ff vragen
    Vind ik leuk
    Spelmaker +3951
    donderdag 12 juli 2018 om 20:38
    Die staat er vast wel voor open om advies te geven. 😋
    Vind ik leuk
    Cappie +6687
    donderdag 12 juli 2018 om 21:53
    Dan kom je niet vaak in de Ikea...
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:32
    Charisma is geen noodzakelijke eigenschap voor een leider. Bovendien zijn er verschillende vormen van charisma, niet allemaal zichtbaar voor een buitenstander. Verder is dit een nare opmerking, uitsluitend beledigend bedoeld, zonder enige empathie voor de mens.

    On topic: vooral de opmerking dat je geen band om je arm nodig hebt om verantwoordelijkheid te pakken, vind ik raak. Mooi als mensen zich zo gedragen zonder een formele rol of een hoger salaris te hebben of te eisen. Lijkt me nog steeds een uitstekende speler en stabiele factor bij PSV.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +5099
    donderdag 12 juli 2018 om 23:32
    Wow. Alleen al een duimpje voor de moeite. Wat een verhaal man!
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:43
    Hoeft niet, hoor.
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 01:14
    volledig mee eens, scheelt me weer typen ;)
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 23:42
    Waarvan Akte WZAWZDB
    Vind ik leuk
    iceman +1548
    donderdag 12 juli 2018 om 23:55
    Schwaab was afgelopen seizoen 1 van de drijvende krachten van PSV. Zelfs zodanig dat de jongere spelers hem vader van de selectie noemde. Een echte leider, die tijdens behoorlijk wat wedstrijden de boel op sleeptouw nam, waardoor PSV het alsnog in een 3 punter kon omzetten. Vond hem echt heel sterk spelen in de 2e seizoenshelft. Ook buiten het veld verbind hij spelers. Zo organiseerde Schwaab bij hem thuis een BBQ voor de hele PSV selectie. Fijne jongen voor de groep.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 13 juli 2018 om 00:03]
    Vind ik leuk
    MiloZandt +1146
    donderdag 12 juli 2018 om 20:14
    Hij kan wel goed Nederlands maar voelt zich niet zo comfortabel in het Nederlands volgens mij
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +5099
    donderdag 12 juli 2018 om 20:19
    Mijn werkster heeft daar ook last van totdat ik moet betalen. Dan opeens spreekt ze vloeiend Nederlands.....
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    donderdag 12 juli 2018 om 20:58
    Zoveel woorden hoeft ze ook niet te kennen vermoed ik.

    Dit vijftig euro, dat honderd en het andere honderdvijftig….
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:06
    Van stofzuigen tot happy ending?
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    donderdag 12 juli 2018 om 22:10
    Jij hebt geen mondelinge overhoring meer nodig zie ik...:-)
    Vind ik leuk
    JCJWZ +12597
    vrijdag 13 juli 2018 om 01:34
    Gaan we nou serieus Schwaab als topverdediger verheven? Neem jij jezelf nog wel serieus?
    Vind ik leuk
    Spelmaker +3951
    vrijdag 13 juli 2018 om 06:58
    Waar zie je mij dat zeggen? Ik zeg alleen dat hij mij de meest geschikte aanvoerder lijkt. Die band staat toch niet bij Hendrik of Zoet?
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +5099
    donderdag 12 juli 2018 om 20:11
    Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Psv zonder Van Ginkel is net als Duinrell zonder kikker.
    Vind ik leuk
    MeAgain +5151
    donderdag 12 juli 2018 om 20:42
    Maak je vooral geen zorgen om PSV. Als er een gaat staat er altijd wel weer een ander op.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:15
    Schwaab is een intelligente man en universitair geschoold (Econoom). Daarbij is hij een echte gentleman en een prima verdediger. Afgelopen seizoen kreeg Schwaab slechts 1 gele kaart in 31 wedstrijden en het seizoen daarvoor ook 1 gele kaart in 23 wedstrijden. Deze zeer beschaafde en sportieve speler zou een prima aanvoerder zijn voor PSV. Er zijn weinig of geen verdedigers die dit hem kunnen navertellen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:17]
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    donderdag 12 juli 2018 om 21:36
    Wederom haal je intelligentie er onnodig bij.

    Ik vind die Schwaab een prima verdediger voor jullie, maar wel eentje met de uitstraling van een dammer. Niet echt een natuurlijke aanvoerder, maar zou vast en zeker voldoen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 21:47
    Simpel een feit Jozef. Toch mooi dat er ook nog betaald voetballers zijn met een zeer hoge opleiding terwijl ze dat financieel gezien niet echt nodig hebben. Past wel bij gentleman Schwaab.
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    donderdag 12 juli 2018 om 22:09
    Hmm, die opleiding zeg me weinig hoor. Sowieso moet je daar niet te veel aan hechten. Zelf zal ik nooit prat gaan op mijn opleiding, gewoon omdat ik gezien heb in mijn leven dat dat weinig zegt. Er liepen en lopen drollen rond die een universitaire graad halen, maar op veel gebieden veel tekort hebben geschoten in hun leven. Gewoon, omdat ze andere kwaliteiten missen...


    Om terug te komen op Schwaab: vast een prima kerel en zoals gezegd een prima kracht voor PSV, maar het feit dat hij een afgestudeerd econoom is zegt me werkelijk helemaal niks. Hij heeft vast hersens, maar weinig uitstraling vind ik.

    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:44
    Economisch handelen = een bepaald maximum resultaat behalen met een minimum aan middelen. Schwaab heeft het geleerde in de praktijk gebracht, met als resultaat alweer een kampioenschap van PSV.


    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    donderdag 12 juli 2018 om 22:46
    Verrek. Je hebt gelijk.

    Voortaan gaan we ook economen kopen...:-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 08:52
    Giorgio Chiellini kopen dan. Goede centrale verdediger en ook universitair afgestudeerd econoom. Ik heb veel bewondering voor dit soort gasten, die ondanks hun flinke rijkdom (multi miljonairs) toch de motivatie hebben om naast hun voetbalcarrière te studeren.
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:08
    Tja, zelfs de meeste universitairen gaan in een heel leven niet zoveel verdienen als die gasten met een paar jaar hun hobby uitoefenen.

    In die zin maakt zelfs bolleboos Justin een economisch gezien juiste beslissing.
    Vind ik leuk
    Futjebal +1467
    donderdag 12 juli 2018 om 23:29
    Nee klopt...dan kun je beter Veltman hebben...die heeft echt de uitstraling van een natuurlijke aanvoerder...een prachtig voorbeeld voor medespelers en de jeugd
    Vind ik leuk
    Jozef +32791
    donderdag 12 juli 2018 om 23:38
    Tja, daar heb je helemaal gelijk in zeg.

    Jammer dat hij geen economie gestudeerd heeft...
    Vind ik leuk
    Echt? +209
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:12
    Zelfs spelers als Neymar imiteren het Veltman rollen. Kennelijk straalt hij toch iets uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:17
    Ik weet niet psv won zonder van ginkel ook zijn wedstrijden. Schwaab is nuttig en simpel. Maar dan moet er wel een andere centrale naast staan. Isimat leuk voor eredivisie maar op champions league nivo komt hij te kort. Helaas zie ik zo niet een goede in nederland of belgie rondlopen. En roep niet mathijs de ligt want heb het over reële haalbare spelers.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:26
    Viergever kan in een systeem met balbezit spelen. Daarmaast zou ik luckassen zetten omdat je met veel ruimte in je rug speelt. Die heeft wel de snelheid daarvoor. Combinatie schwaab Obispo lijkt me ook een goede. Leermeester en leerling naast elkaar. Ook Obispo is snel genoeg.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:29
    Lombaerts werd vorig jaar geroepen, zou dat reeel zijn?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81124
    donderdag 12 juli 2018 om 20:42
    Is nu 33, ga je niet veel meer aan hebben. En bij Oostende viel hij al niet meer op.
    Vind ik leuk
    Brunt +101
    donderdag 12 juli 2018 om 20:20
    Vrij veilige uitspraak, zolang je geen trainer hebt die Guy Roux of Arsene Wenger heet.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +81124
    donderdag 12 juli 2018 om 20:24
    ''Ik heb ook geen band om mijn arm nodig om verantwoordelijkheid te pakken en het team te helpen''



    Dat zijn de echte, al heeft hij het niet nodig maar hij is wel het meest geschikt.
    Vind ik leuk
    AVDV +50
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:49
    Ondanks de twijfels toch een degelijke verdediger gebleken voor PSV.

    ''Ik heb ook geen band om mijn arm nodig om verantwoordelijkheid te pakken en het team te helpen''

    Amen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Het verbaast me niet dat hij een keer van PSV naar een andere club zou gaan'