'Het verbaast me niet dat hij een keer van PSV naar een andere club zou gaan'

    'Het verbaast me niet dat hij een keer van PSV naar een andere club zou gaan'

    donderdag 12 juli 2018 om 20:08

    Daniel Schwaab is niet verrast door het vertrek van Phillip Cocu bij PSV, maar wel over de nieuwe bestemming van de 47-jarige trainer. De Duitse verdediger had niet verwacht dat Cocu naar het Turkse Fenerbahçe zou gaan.

    Schwaab vertelt aan Voetbal International dat hij niet verbaasd is door het vertrek van Cocu. "Nee, dat hij naar Turkije ging, verraste me", zegt hij. "Maar dat hij een keer van PSV naar een andere club zou gaan, dat verbaast me niet."

    De 29-jarige verdediger denkt dat Cocu er goed aan heeft gedaan door te vertrekken bij PSV. "Het is denk ik voor hem ook het juiste moment. Cocu zat al vijf jaar bij PSV en hij is zeer succesvol geweest. En misschien heeft het elftal in zijn ogen misschien ook wel een frisse wind nodig. Nou, die hebben we nu."

    Marco van Ginkel was vorig seizoen aanvoerder van PSV, maar keert niet terug in Eindhoven. Schwaab krijgt de vraag of het aanvoerdersschap iets voor hem is. "Daar houd ik me niet mee bezig. Ik heb ook geen band om mijn arm nodig om verantwoordelijkheid te pakken en het team te helpen. Daarnaast denk ik dat jongens als Luuk de Jong, Jeroen Zoet en ook Jorrit Hendrix daar beter geschikt voor zijn. Zij zijn langer bij de club en spreken beter Nederlands dan ik."

    Poll

    Zie jij in Schwaab een PSV-aanvoerder?

    (1546 stemmen)

    Plaats een reactie

    JonathanAjax +7572
    donderdag 12 juli 2018 om 20:11
    Ik denk dat het niet zoveel uitmaakt. Psv zonder Van Ginkel is net als Duinrell zonder kikker.
    Vind ik leuk
    MeAgain +6469
    donderdag 12 juli 2018 om 20:42
    Maak je vooral geen zorgen om PSV. Als er een gaat staat er altijd wel weer een ander op.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:15
    Schwaab is een intelligente man en universitair geschoold (Econoom). Daarbij is hij een echte gentleman en een prima verdediger. Afgelopen seizoen kreeg Schwaab slechts 1 gele kaart in 31 wedstrijden en het seizoen daarvoor ook 1 gele kaart in 23 wedstrijden. Deze zeer beschaafde en sportieve speler zou een prima aanvoerder zijn voor PSV. Er zijn weinig of geen verdedigers die dit hem kunnen navertellen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 12 juli 2018 om 20:17]
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 12 juli 2018 om 21:36
    Wederom haal je intelligentie er onnodig bij.

    Ik vind die Schwaab een prima verdediger voor jullie, maar wel eentje met de uitstraling van een dammer. Niet echt een natuurlijke aanvoerder, maar zou vast en zeker voldoen.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 21:47
    Simpel een feit Jozef. Toch mooi dat er ook nog betaald voetballers zijn met een zeer hoge opleiding terwijl ze dat financieel gezien niet echt nodig hebben. Past wel bij gentleman Schwaab.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 12 juli 2018 om 22:09
    Hmm, die opleiding zeg me weinig hoor. Sowieso moet je daar niet te veel aan hechten. Zelf zal ik nooit prat gaan op mijn opleiding, gewoon omdat ik gezien heb in mijn leven dat dat weinig zegt. Er liepen en lopen drollen rond die een universitaire graad halen, maar op veel gebieden veel tekort hebben geschoten in hun leven. Gewoon, omdat ze andere kwaliteiten missen...


    Om terug te komen op Schwaab: vast een prima kerel en zoals gezegd een prima kracht voor PSV, maar het feit dat hij een afgestudeerd econoom is zegt me werkelijk helemaal niks. Hij heeft vast hersens, maar weinig uitstraling vind ik.

    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 22:44
    Economisch handelen = een bepaald maximum resultaat behalen met een minimum aan middelen. Schwaab heeft het geleerde in de praktijk gebracht, met als resultaat alweer een kampioenschap van PSV.


    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 12 juli 2018 om 22:46
    Verrek. Je hebt gelijk.

    Voortaan gaan we ook economen kopen...:-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 13 juli 2018 om 08:52
    Giorgio Chiellini kopen dan. Goede centrale verdediger en ook universitair afgestudeerd econoom. Ik heb veel bewondering voor dit soort gasten, die ondanks hun flinke rijkdom (multi miljonairs) toch de motivatie hebben om naast hun voetbalcarrière te studeren.
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:08
    Tja, zelfs de meeste universitairen gaan in een heel leven niet zoveel verdienen als die gasten met een paar jaar hun hobby uitoefenen.

    In die zin maakt zelfs bolleboos Justin een economisch gezien juiste beslissing.
    Vind ik leuk
    Futjebal +2148
    donderdag 12 juli 2018 om 23:29
    Nee klopt...dan kun je beter Veltman hebben...die heeft echt de uitstraling van een natuurlijke aanvoerder...een prachtig voorbeeld voor medespelers en de jeugd
    Vind ik leuk
    Jozef +38627
    donderdag 12 juli 2018 om 23:38
    Tja, daar heb je helemaal gelijk in zeg.

    Jammer dat hij geen economie gestudeerd heeft...
    Vind ik leuk
    Echt? +3518
    vrijdag 13 juli 2018 om 09:12
    Zelfs spelers als Neymar imiteren het Veltman rollen. Kennelijk straalt hij toch iets uit.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:17
    Ik weet niet psv won zonder van ginkel ook zijn wedstrijden. Schwaab is nuttig en simpel. Maar dan moet er wel een andere centrale naast staan. Isimat leuk voor eredivisie maar op champions league nivo komt hij te kort. Helaas zie ik zo niet een goede in nederland of belgie rondlopen. En roep niet mathijs de ligt want heb het over reële haalbare spelers.
    Vind ik leuk
    donderdag 12 juli 2018 om 20:26
    Viergever kan in een systeem met balbezit spelen. Daarmaast zou ik luckassen zetten omdat je met veel ruimte in je rug speelt. Die heeft wel de snelheid daarvoor. Combinatie schwaab Obispo lijkt me ook een goede. Leermeester en leerling naast elkaar. Ook Obispo is snel genoeg.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1173
    donderdag 12 juli 2018 om 20:29
    Lombaerts werd vorig jaar geroepen, zou dat reeel zijn?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    donderdag 12 juli 2018 om 20:42
    Is nu 33, ga je niet veel meer aan hebben. En bij Oostende viel hij al niet meer op.
    Vind ik leuk
    Brunt +200
    donderdag 12 juli 2018 om 20:20
    Vrij veilige uitspraak, zolang je geen trainer hebt die Guy Roux of Arsene Wenger heet.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89514
    donderdag 12 juli 2018 om 20:24
    ''Ik heb ook geen band om mijn arm nodig om verantwoordelijkheid te pakken en het team te helpen''



    Dat zijn de echte, al heeft hij het niet nodig maar hij is wel het meest geschikt.
    Vind ik leuk
    AVDV +704
    vrijdag 13 juli 2018 om 13:49
    Ondanks de twijfels toch een degelijke verdediger gebleken voor PSV.

    ''Ik heb ook geen band om mijn arm nodig om verantwoordelijkheid te pakken en het team te helpen''

    Amen
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws