Geërgerde Borst ziet 'zorgelijke trend' tijdens WK: 'Achteraf een beetje dom'

    Geërgerde Borst ziet 'zorgelijke trend' tijdens WK: 'Achteraf een beetje dom'

    Gepubliceerd: zondag 15 juli 2018 om 13:45zo 15-07-2018 om 13:45

    Net als vrijwel íedere voetballiefhebber heeft ook Hugo Borst zich tijdens het WK gestoord aan de maniertjes en het theater van Neymar. Hij vond het dan ook prima toen de superster van Paris Saint-Germain in de kwartfinale werd uitgeschakeld door België. Achteraf gezien is dat echter 'een beetje dom', stelt Borst. 

    Neymar hield de gemoederen wekenlang bezig in Rusland en ver daarbuiten. 'Tot in Brazilië aan toe ergerde iedereen zich kapot aan Neymar, die zich niet schaamde na een duwtje zeven keer gillend om zijn as te rollen. Pesterige filmpjes op sociale media veranderden Neymars gedrag niet', schrijft de analist van de NOS in het Algemeen Dagblad

    'Pas toen Eric Cantona hem belachelijk maakte (het filmpje met het draaikoffertje), ging de Braziliaanse aansteller zich normaal gedragen. Veel mensen (ik ook) waren blij dat Neymar werd geëlimineerd in de kwartfinale. Achteraf is dat een beetje dom, want Neymar blijkt een van de weinige voetballers die een mannetje kunnen passeren.'

    Borst spreekt van een zorgelijke trend. 'Spelers die hun man opzoeken en die met een individuele actie passeren, het lijkt een uitstervend ras.'

    Lees meer over:WK 2018BraziliëNeymar

    Poll

    Deel je de zorg van Borst?

    (1004 stemmen)

    Plaats een reactie

    Dezeun +5156
    zondag 15 juli 2018 om 13:49
    Zeg eens iets zinnigs pfff
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2939
    zondag 15 juli 2018 om 13:49
    Ach Hugo toch, als dat de enige ergernis in je leven is heb je het nog niet zo slecht. Oude knorrepot.
    Vind ik leuk
    Barry Engels +31495
    zondag 15 juli 2018 om 13:50
    Tot iemand het voetbal opnieuw uitvindt.... dan gaat het zus, dan gaat het zo.... dan is het dit, dan is het dat..... twee generaties verder en men is het vergeten...... en het wiel wordt weer eens uitgevonden!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13158
    zondag 15 juli 2018 om 13:51
    Omdat hij een mannetje kan passeren is het jammer dat deze slechte acteur niet meer actief is op het WK ?
    Houd toch op man..
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 13:59
    Dat Eric Cantona Neymar op zijn nummer zet is lachen want Cantona gedroeg zich zelf ook niet altijd als het hoorde en toch, kon je het op een of andere manier wel hebben van Cantona.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7203
    zondag 15 juli 2018 om 14:05
    Jou argument het niks met het item van Hugo te maken, bij de les blijven!!!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5044
    zondag 15 juli 2018 om 13:59
    Wie nog meer moet zijn gal spuwen op Neymar? Nou nog onze president die walgelijk leugenaar en oplichter nog zijn mening geven over Neymar en het feest is compleet.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5835
    zondag 15 juli 2018 om 14:00
    Achteraf idd jammer dat Brazilië het niet tegen frankrijk kon opnemen in de halve finale.
    Die hadden wel raad geweten met de Franse muur.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +5044
    zondag 15 juli 2018 om 14:03
    Helaas misten ze Casemiro de counter killer en een moordenaar in de duels.
    Vind ik leuk
    El Cazador +7203
    zondag 15 juli 2018 om 14:04
    Dat is niet van dit WK maar al jaren zo. De spelers met een goede individuele actie en voortzetting zijn op de vingers van een hand te tellen. Hoop dat Neres het gaat worden.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 14:06
    Allemaal het gevolg van de bus parkeren en de bij behorende dubbele dekkingen. Zinloos om in zulke kleine ruimtes te gaan passeren. Ze zullen nu de standaardsituaties wel tot kunst gaan verheffen...
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    zondag 15 juli 2018 om 14:07
    Blij dat iemand die ons mooi voetbal kan bieden eruit ligt. Dat heeft Neymar op zijn geweten
    Vind ik leuk
    Kuip +8441
    zondag 15 juli 2018 om 14:11
    Ik vind het een zorgelijke trend dat die arrogante Borst tegenwoordig in ieder tv-programma zit. Zogenaamde geëngageerde linkse zakkenvuller.
    Vind ik leuk
    Savicevic +425
    zondag 15 juli 2018 om 14:27
    ach ach...heeft links het weer gedaan?? Nee, dan de rechtse engnekken en zakkenvullers, daar is NL veel beter mee af, of niet
    Vind ik leuk
    El Cazador +7203
    zondag 15 juli 2018 om 14:33
    links, rechts, communisme, polder midden, paars kabinet iedereen lult naar eigen portemonnee en wilt die het snelst gevuld hebben.
    Neerlands Hoop in de jaren zeventig en tachtig lulde ook maar een eind heen en waar woont Freek de Jonge tegenwoordig. Juist in een kapitalistische woning.
    Vind ik leuk
    Foebele +54828
    zondag 15 juli 2018 om 14:13
    Zoveel mannetjes heb ik hem niet zien uitspelen, wel heb ik hem het wereld record koprollen zien verbreken...

    WK's en EK's worden minder en minder, qua niveau en amusementswaarde, want er is teveel voetbal! Een te kleine groep topspelers moeten alle wedstrijden spelen en zijn volledig uitgerookt als ze aan een WK moeten beginnen!
    Vind ik leuk
    hassel +812
    zondag 15 juli 2018 om 14:27
    Gelukkig sterft het type Hugo Borst ook uit.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 14:27
    Eden Hazard, rebic en mbappe heb ik het regelmatig zien doen. Maar hij heeft wel een punt.
    Vind ik leuk
    soksa +1598
    zondag 15 juli 2018 om 14:34
    Gelukkig hadden we Hazard nog die bij vlagen ongrijpbaar was.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 14:35
    Ik ben supporter van Brazilië maar ik zeg: OPROTTEN met neymar.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 14:37
    Dat er bij het Braziliaanse elftal niemand was die hem er op wees zich te gedragen. Wij hadden Arjen Robben die zich ook vreselijk aan kon stellen. Dat werd bij Oranje niet getolereerd door de ervaren spelers.
    Vind ik leuk
    Leozao +5461
    zondag 15 juli 2018 om 14:49
    Sterk stukje zelfreflectie van Hugo Borst. Ik heb hem daar nog niet eerder op kunnen betrappen.
    Vind ik leuk
    Friend +157
    zondag 15 juli 2018 om 14:52
    Hugo Borst hebben we leren kennen van zijn slechtste kant bij Studio Rusland , de ongeinteresseerheid droop van zijn gezicht af en minachting naar de voetbal liefhebbers!
    Vind ik leuk
    Hupfean +4221
    zondag 15 juli 2018 om 14:57
    Ik zal nooit de zorg van deze idioot, borst delen.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 15 juli 2018 om 15:01
    Misschien kunnen ze hem nog invoegen in mission impossible.
    Vind ik leuk
    Truth +3004
    zondag 15 juli 2018 om 15:15
    Neymar is een zalige speler die gewoon nog volwassen moet worden
    Veel te veel druk op die gast en hij kan er niet mee om ...jammer want hij zal nu beseffen dat hij pas binnen 4 jaar een nieuwe kans krijgt en is er dan al 30 ...hij had zich allang in de gallerij van de allergrootste brazilianen kunnen spelen ...en die lijst is eindeloos !
    Vind ik leuk
    Obl93 +2515
    zondag 15 juli 2018 om 15:19
    Wat mij daarnaast ook opgevallen is, is dat er weinig goals uit mooie steekpass komen. De goal van Messi en het spel van Kroatië zijn hier een uitzondering op.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 15:38
    Een paar spelers van het WK die soms toch wel eens een mannetje kunnen passeren:

    Aguero
    De Bruyne
    Cavani
    Griezmann
    Hazard
    Isco
    Lozano
    Marcelo
    Mbappe
    Messi
    Perisic
    Rashford
    Rebic
    J. Rodriguez
    C. Ronaldo
    Shakiri
    Ziyech
    Vind ik leuk
    Pur Sang +403