Ophef tijdens WK-finale: 'Kan die scheids gewisseld worden voor Kuipers?'

    Ophef tijdens WK-finale: 'Kan die scheids gewisseld worden voor Kuipers?'

    Gepubliceerd: zondag 15 juli 2018 om 17:45zo 15-07-2018 om 17:45

    Nu al één van de meest besproken momenten van de WK-finale: de handsbal van Ivan Perisic die, dankzij de VAR, leidde tot een penalty en de 2-1 van Antoine Griezmann. Was het een terechte strafschop of zat scheidsrechter Pitana er naast? Op social media wordt er volop gediscussieerd. 

    Poll

    Vond jij het een penalty?

    (2953 stemmen)

    Plaats een reactie

    Hyena +30542
    zondag 15 juli 2018 om 17:47
    Een schandalige vertoning is het. Hoeveel zou zoiets kosten?
    Vind ik leuk
    Quaresma +5740
    zondag 15 juli 2018 om 17:49
    De penalty was wel degelijk terecht.

    De vrije trap had ik niet gegeven, daarbij is de VAR ook wel onduidelijk.
    Vind ik leuk
    Hyena +30542
    zondag 15 juli 2018 om 17:53
    De penalty was helemaal niet terecht. Als dit een pingel is, zou ik lekker de hele wedstrijd van een halve meter afstand op handen gaan mikken in het vervolg.

    Het is van achterlijk dichtbij, het is een natuurlijke sprong en die bal gaat niet richting doel. Een penalty is dan veeeel te zwaar bestraft. Het zegt voldoende dat de man 10 minuten moet kijken en niet eens geel geeft.

    En de VAR had ook bij het eerste doelpunt in moeten grijpen, want Pogba neemt aan het spel deel terwijl hij komt teruglopen uit buitenspel. Daarnaast werd ook Mandzukic nog duidelijk vastgehouden door Pogba in de Franse 16 en daar wordt niet eens naar gekeken.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46441
    zondag 15 juli 2018 om 18:01
    Allemaal eens.

    Kroatië is veel beter en toch staat Frankrijk met 2-1 voor. Hopelijk zal het recht zegevieren en wint Kroatië.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:20
    Precies..
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:58
    Arm/hand gaat niet richting bal dus geen strafschop, als scheids je eigen regels bedenken tijdens de wedstrijd is belachelijk.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4221
    zondag 15 juli 2018 om 20:55
    Tuurlijk wel, hij slaat zijn hand naar beneden en raakt de bal. Ik had m zonder de Var op de stip gelegd.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 21:58
    Op basis van je niet ziet, knap!
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 21:59
    Download de reglementen voor hands de link staat hier al ergens op het forum.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4221
    zondag 15 juli 2018 om 19:15
    Wel terecht, hand gaat naar de bal. Beter opletten.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 20:18
    Het was geen eens een vrije trap: schwalbe Griezmann
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5427
    zondag 15 juli 2018 om 18:02
    Terecht??? Het wordt echt tijd voor een brilletje
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:58
    Specsavers heeft ze in de aanbieding, wat let je?
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5427
    zondag 15 juli 2018 om 19:47
    Ik heb er een
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 21:56
    Zou ik de opticien aanklagen wegens het leveren van onjuiste glazen.
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    zondag 15 juli 2018 om 18:03
    Onterecht
    Volgens de regel is er alleen sprake van hands wanneer een speler opzettelijk de bal met de hand speelt.
    Daarbij dient rekening te worden gehouden met de afstand (hier dus 50cm) en of bal naar de hand gaat of de hand naar de bal. Gezien de korte afstand kan er geen sprake zijn van hands. Je kan niet reageren laat staan iets willen dwz de bal met de hand spelen.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13502
    zondag 15 juli 2018 om 18:11
    De grootste fout in je zelf bedachte regel zit meteen in je eerste zin. Er is alleen sprake van hands indien een speler opzettelijk de bal met de hand speelt.
    Je zegt dus eigenlijk dat de afgelopen 50 jaar ca 75% van de pingels onterecht is gegeven? Check nou eens écht de regels en doe verder niet zo mal, joh..
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    zondag 15 juli 2018 om 18:19
    Knvb,spelregels veldvoetbal http://downloadcentrum.knvb.nl/sportlink/knvb/document/spelregels%20veldvoetbal.pdf?id=16687
    Pagina 73

    Daarbij heb je bij opzet zoiets als onvoorwaardelijke opzet en voorwaardelijk opzet maar dat begrijp je duidelijk niet gezien je reactie
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 18:24]
    Vind ik leuk
    Blindsy +13502
    zondag 15 juli 2018 om 18:30
    Over onvoorwaardelijke en voorwaardelijke opzet hebben wij het geen van allen hier gehad, dacht ik zo. Leuk dat jij als eerste de moeite neemt om er wat regels bij te pakken.

    De pingel was overigens terecht.
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    zondag 15 juli 2018 om 18:38
    Voorwaardelijke opzet + onvoorwaardelijke opzet = opzet
    Geldt voor alle regels en wetten waarin het juridische begrip opzet wordt gebruikt.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13502
    zondag 15 juli 2018 om 18:40
    Goed om te weten dat de pingel dan terecht was. 👍
    Vind ik leuk
    Lucien1978 +5427
    zondag 15 juli 2018 om 19:49
    Wat had je danverwacht van iemand met de naam Blindsy
    Vind ik leuk
    munkikiii +2142
    zondag 15 juli 2018 om 18:46
    En het vasthouden van poghoer dan is zeker ook geen penalty de scheids is kut en fluit voornamelijk voor Frankrijk het is een schande dat de allerbeste scheidsrechter van de wereld hoer niet op het veld staat
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:56
    Rakitić wordt onderuit getrokken geen strafschop terwijl dit er echt eentje was, voor hands geldt dat de arm/hand naar de ba moet gaan of dat je er behoorlijk voordeel van hebt daar was hier geen sprake van.

    Je kunt inmiddels stellen dat dit het WK van de armoe is geweest.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:55
    Geen strafschop de regels daarvoor zijn reeds door iemand gepost.
    Vind ik leuk
    Counterattack +10907
    zondag 15 juli 2018 om 22:09
    VAR is niet voor vrije trappen.
    Bij niet geven penalty was het anders gelopen. Hier had VAR-team moeten beslissen (met 4-en ipv aan één persoon overlaten.
    Geen onnatuurlijke beweging, geen intentie om bal te spelen, bal ging via been over achterlijn.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 15 juli 2018 om 17:51
    Hoeveel zou het opleveren? Ik denk dat we aan die kant moeten zoeken.
    Vind ik leuk
    Candela32 +1255
    zondag 15 juli 2018 om 17:51
    100% penalty, gunfactor is er niet bij Frankrijk maar anders kan je net zo goed gaan hsndallrn
    Vind ik leuk
    Tyson89 +3332
    zondag 15 juli 2018 om 17:51
    Echt bizar. Als je het beeld op normale snelheid ziet, dan is het al bijna niet te zien. Moet je nagaan dat je binnen zo'n snel tijdsbestek in volle actie je hand nog weg moet trekken, dat is praktisch onmogelijk.

    1 schot en 39% balbezit met zo'n goed elftal. Dit wordt de meest trieste wereldkampioen die ik ook ooit heb gezien.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13502
    zondag 15 juli 2018 om 18:07
    Is de snelheid waarmee de bal zich verplaatst richting een arm tegenwoordig bepalend of er wel of geen penalty gegeven mag worden? Die mail heb ik dan gemist van de scheidsrechterscommissie van de KNVB.
    Vind ik leuk
    Tyson89 +3332
    zondag 15 juli 2018 om 18:16
    Nee het feit of je er iets aan kan doen, bijdehante Jopie. Hoe sneller zo'n bal gaat, hoe minder kans je hebt om je hand weg te trekken. Zeker met slecht zicht zoals in deze situatie.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13502
    zondag 15 juli 2018 om 18:27
    Ah, dus je vond de pingel tóch terecht, slimme Sam? Met dat verhaal van je nam je het nl. nogal op voor die Kroaat, alsof je de pingel onterecht vond.
    Of je er wel of niets aan kunt doen is nl. totaal niet bepalend voor de beslissing om wel of geen pingel te geven. De reden om een pingel te geven wordt bepaald door de mate waarop de handsbal het spel heeft beinvloed.
    Dankzij zijn arm gaat de bal niet naar het doel maar belandt voor zijn benen, waarna hij de bal over de lijn kon schoppen. Dat was zonder zijn arm nooit gelukt, spel is dus negatief beinvloed, de enige juiste beslissing is om een penalty te geven. Maar dat was jij blijkbaar al met mij eens, dom van mij dat ik dat niet meteen uit je betoog kon halen.
    Vind ik leuk
    Thobar +4406
    zondag 15 juli 2018 om 18:17
    Eigenlijk moet het andersom zien. Kan je in dat tijdbestek je hand naar de bal krijgen (=opzet)
    Maar komt natuurlijk op hetzelfde neer. Scheids en Var kleunen mis.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 21:30
    of die penal nou terecht was of niet, dit is by far the meest trieste wereldkampioen die ook ik ooit heb gezien. Mbappe, Griezman, Benzema... En dan met Giroud een beetje lopen aankloten.

    Wel mooi dat Afrika ook een keer wereldkampioen is geworden.
    Vind ik leuk
    power +6091
    zondag 15 juli 2018 om 17:52
    ze willen dat Frankrijk moet winnen, daar gaan ze alles aan doen, Croatie speel zijn beste wedstrijd,,,frankrijk heeft niks te vertellen.
    Vind ik leuk
    chicken +11751
    zondag 15 juli 2018 om 18:04
    Frankrijk speelt hetzelfde als het hele toernooi...lekker afwachten. En dat met zo'n selectie.
    Ik gun het Kroatië, die voetballen al het hele toernooi goed.
    Vind ik leuk
    Luiehond +2060
    zondag 15 juli 2018 om 18:51
    Kroatie speelt met passie met het hart! Maar ook niet meer dan dat! Gewoon een matig toernooi waarbij er een aantal grote landen ondermaats hebben gepresteerd en voor Frankrijk zo de rode loper hebben uitgelegd!
    Vind ik leuk
    chicken +11751
    zondag 15 juli 2018 om 19:08
    Al moet frankrijk zich diep schamen. Met alleen al de speler die thuis zijn gebleven kon je een gooi naar de titel doen. En dan vervolgens iedere wedstrijd dit spel tonen. Als dit de toekomst is, is het voetbal dood.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:53
    Volstrekt idioot om een strafschop te geven voor aangeschoten hands, het blijkt wel weer eens hoe corrupt de FIFA is. Rakitić werd neergetrokken in de 16 en geen 11 meter maar aangeschoten hands wel, Kuipers had hier geen strafschop voor gegeven.

    Wat blijkt hier ook uit, Frankrijk is een slechte ploeg dat puur op de counter speelt en op de snelheid van Mbappe. Wat nog veel erger is dat de FIFA feitelijk bepaald wie een WK wint met de aanstelling van dergelijke flut scheidsrechter.
    Vind ik leuk
    Hupfean +4221
    zondag 15 juli 2018 om 19:14
    Waarom Kuipers wisselen? Deed ie t niet goed als 4e man?
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 17:48
    Frankrijk. Bah.
    Vind ik leuk
    Tyson89 +3332
    zondag 15 juli 2018 om 17:54
    De meest trieste wereldkampioen. Laffe honden. Again.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1590
    zondag 15 juli 2018 om 17:48
    Kut VAR
    Vind ik leuk
    John M. +4837
    zondag 15 juli 2018 om 17:55
    De VAR laat de beelden zien, maar de uiteindelijke beslissing ligt bij de scheidsrechter.
    Vind ik leuk
    Kletsmajoor +1590
    zondag 15 juli 2018 om 18:15
    Klopt. En technisch zal hij gelijk hebben. Ben voorstander van VAR maar werkt niet in dit geval waar snelheid bal vergeten wordt.

    De 'hands' regel is onduidelijk. Stel voor: nooit fluiten behalve bij duidelijk slaande beweging naar de bal. De hockey regel (alles op hand is overtreding) lijkt me onverstandig
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 19:19]
    Vind ik leuk
    John M. +4837
    zondag 15 juli 2018 om 18:19
    Je hebt gelijk. Bij hockey vind ik het soms sterk overdreven.
    Vind ik leuk
    Cappie +7387
    zondag 15 juli 2018 om 20:39
    Of inderdaad bij elk handcontact in de 16 (minus de keeper natuurlijk) een penalty.

    Moet je wel rekening houden met 26 pingels per potje. Ook geen probleem natuurlijk. Leuke uitslagen van 17-12, maar daarvan wel 27 penalty's.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6727
    zondag 15 juli 2018 om 17:49
    Wat een beroerde scheidsrechter
    Vind ik leuk
    Butsbal +14983
    zondag 15 juli 2018 om 17:54
    Kuipers had moeten fluiten
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6727
    zondag 15 juli 2018 om 18:03
    Echt wel
    Vind ik leuk
    HupHolland +2858
    zondag 15 juli 2018 om 17:50
    Belachelijk om hier een penalty voor te geven.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 15 juli 2018 om 17:51
    Weg met VAR!!!
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 15 juli 2018 om 17:51
    Hoe het is zo is het maar dit is overduidelijk een penalty.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    zondag 15 juli 2018 om 18:01
    Jij bent dan ook een kakkerlak... jij hebt geen verstand van voetbal.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13502
    zondag 15 juli 2018 om 18:04
    En jij dan zeker een typische onsportieve stinkneus?
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 15 juli 2018 om 18:22
    Vandaar dat jij er niet staat.
    Waarschijnlijk ben je zo fluitert met rode oogjes op een zomerse zaterdag, die s'avonds de kantine afsluit.
    Neem nog een paar accountje's.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    zondag 15 juli 2018 om 18:53
    Nee hoor rood wit. Al diverse keren de jeugd kakkerlakjes mogen naaien. Die winnen nooit als ik fluit. Heerlijk jankende 010-ers na weer een onterechte penalty.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +9722
    zondag 15 juli 2018 om 19:11
    Oftewel je reactie gaat nergens over. Je hebt geen verstand van voetbal en lult een partij onzin uit je nek dat je niet eens serieus te nemen bent.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13839
    zondag 15 juli 2018 om 18:12
    Ik ben niet voor Frankrijk ofzo, maar persoonlijk vind ik dit ook gewoon een penalty.
    Hij heeft zn armen niet langs het lichaam en gaat met een zwaaiende beweging naar de bal.
    Dus volgens de spelregels is dit gewoon een penalty. Misschien lullig dat zoiets in een finale gebeurd waardoor het ook zwaar bestraft lijkt, maar normaal gesproken is dit gewoon een penalty dus nu ook.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13502
    zondag 15 juli 2018 om 18:16
    Toch schijnt dit simpele gegeven voor hen die Frankrijk niks gunnen, onmogelijk te accepteren zijn.
    Vind ik leuk
    Gerro +7230
    zondag 15 juli 2018 om 17:53
    Twee momenten waar eigelijk noet voor gefloten had moeten worden maar daar zullen de meningen over verdeeld zijn. In ieder geval hebben de Fransen de scheids mee.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 17:53
    Zo wordt Frankrijk mooi in het zadel geholpen. Bah.......🤨
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 17:54
    Tja was een penalty. Zou het onterecht vinden mocht Frankrijk wereldkampioen gaat worden. Geen een wedstrijd echt voetbal laten zien
    Vind ik leuk
    Pimman +6032
    zondag 15 juli 2018 om 17:55
    Frankrijk? VARRIJK!
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3288
    zondag 15 juli 2018 om 17:56
    Ik vraag me af of deze poll anders was ingevuld als het een penalty van Kroatië was🤔
    Dit toernooi zijn eerder penalty's gegeven voor vergelijkbare situaties. Toen klaagde niemand erover. Het is natuurlijk ook gewoon dom/onhandig van Perisic.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13560
    zondag 15 juli 2018 om 17:56
    Makkelie zit toch achter de tv en heeft die dan niet aangegeven dat Pitana effe tv moet gaan kijken?
    En hij slaat, weliswaar in een reflex, naar de bal.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 17:57]
    Vind ik leuk
    Freddy.R +19
    zondag 15 juli 2018 om 17:57
    Is gewoon zielig hoe Frankrijk speelt , Griezman laat zich het hele toernooi alleen zien als hij weer een strafschop mag nemen en dan dat leuke dansje van hem , wat een ....
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 17:57
    Zo laat je gewoon de hele wereld zien dat de Fifa ëën corrupte bende is, winnaar staat aan het begin vast.
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5474
    zondag 15 juli 2018 om 18:00
    Begrijp wel dat ze Kuipers afgeserveerd hebben.
    Die is onpartijdig.
    Vind ik leuk
    Sjaakster +325
    zondag 15 juli 2018 om 18:00
    20% losers dus op VP
    Vind ik leuk
    Degraaf +17991
    zondag 15 juli 2018 om 18:00
    Ik denk dat de meeste hadden gezegd dat het wel een penalty was geweest, indien het in het strafschopgebied bij de Fransen was geweest. De gunfactor voor Kroatië is bij de meeste hier wel erg groot. Als je hier geen strafschop voor geeft dan kunnen ze de penaltystip er wel uitscheppen ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:01
    Die kut VAR heeft meer schaden dan goeds gedaan!
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:06
    De reacties zijn af en toe niet te pruimen.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:19
    Ga lekker je moeder pesten trol
    Vind ik leuk
    HansVites +5225
    zondag 15 juli 2018 om 18:01
    Die kut Fransen worden wel duidelijk geholpen door die Argentijn.
    Vind ik leuk
    Blindsy +13502
    zondag 15 juli 2018 om 18:02
    Mooi ook, hoe iedereen er maar eigen regeltjes op nahoudt.
    Wanneer een speler met de hand de bal beroert, zodanig dat de bal van richting is veranderd en het spel hierdoor is beinvloed? Dan geve men een strafschop.
    Waarvan akte. Ennnn door.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 18:03]
    Vind ik leuk
    Oi +0
    zondag 15 juli 2018 om 21:37
    Er stond nog een kroaat achter hem dan had die de bal we geschoten mits hij mistte maar nu zou frankrijk een hoekschop krijgen wat nog aardig gunstig zou geweest zou zijn, maar een strafschop geven zonder een gele kaart te geven is dan in mijn opini te zwaar
    Vind ik leuk
    Blindsy +13502
    zondag 15 juli 2018 om 22:19
    Ik had zin om n beetje te stoken (als iedereen ergens voor is, ben ik regelmatig tegen ;-) ) maar ik vermoed dat er ook arbiters zijn die hier géén pingel voor geven.
    Veel zuurder is natuurlijk, dat er verder vrijwel zeker geen goal uit voort zou komen. Daarna de schwalbe van Griezmann waar een eigen goal uit valt.. Frankrijk kwam makkelijk aan de 2-0.
    Vind ik leuk
    Renelas +212
    zondag 15 juli 2018 om 18:02
    Triest hoor. Frankrijk creeërt niks, behalve een discutabele vrije trap en penalty en scoort twee keer. Kroaten veel gevaarlijker staan bijna met lege handen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33636
    zondag 15 juli 2018 om 18:05
    Geen overtreding geen penalty geen frankrijk geen Nos geen geen....
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:06
    Dit is pure diefstal, einde voor mij voor het WK door de maffia praktijken.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:06
    Hopen dat het anti voetbal niet wint, Come on Kroatië
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:19
    Tja, fifa staat voor corruptie, en we kennen vele argentijnen die er ook niet vies van zijn, frankrijk moet winnen.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:22
    Terecht. Hand gaat naar de bal
    Vind ik leuk
    Brunt +200
    zondag 15 juli 2018 om 18:25
    De aanstelling van deze scheids uit Argentinië is de grootste fout al, van de FIFA. Zijn land is door Frankrijk uitgeschakeld, dus toen hij zo enorm lang twijfelde, koos hij voor zichzelf. Nu kan niemand zeggen dat hij de Fransen terugpakt voor de uitschakeling van Argentinië.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1867
    zondag 15 juli 2018 om 18:26
    Jezus heb je die Twitter brigade weer, hou op met dat quasi interessante gedoe en ga lekker voetbal kijken jullie!
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:27
    Triest, het anti voetbal wint weer.
    Fifa gefeliciteerd, ik zal nooit meer een wk kijken, hoe kunnen ze met dit corrupt gedrag wegkomen.
    Vind ik leuk
    Lubje +742
    zondag 15 juli 2018 om 19:12
    Wat een verschrikkelijke scheidsrechter! Hij heeft de Fransen wereldkampioen gemaakt.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33636
    zondag 15 juli 2018 om 19:20
    Pitana = corrupte fifa muppet.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 20:41
    Waarom rüberhaupt een var. Er wordt nogsteeds onterecht gescoord vanuit situaties waar de var geen recht op heeft zoals de 1-0 van Frankrijk. Dit is de 1e keer dat de var meespeeld en dan nog op het wk (belangrijkste toernooi) schande dat sowieso. Ik weet wel vrij zeker dat als de var er niet was geweest dat het een totaal ander wk was geworden met andere finalisten. Dus laat de var maar op alles reageren of helemaal niet.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 20:47]
    Vind ik leuk
    Jozef +39676
    zondag 15 juli 2018 om 21:27
    Taak voor van Basten: stop elke discussie over hands. Wordt de arm of hand geraakt, dan is het hands. Opzet of niet speelt geen rol en het is voor iedereen duidelijk en gelijk....
    Vind ik leuk
    deltiaan +1274
    zondag 15 juli 2018 om 22:13
    frankrijk moest en zou wereldkampioen worden , de MAFIA [FIFA] regeld dat wel.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 22:29
    Beetje vreemde beslissing van Pitana. Lang moeten kijken om een beslissing te maken. Verbaasd me dat hij weg liep en terstond nog een keer de situatie ging kijken cq. beoordelen. Als je zolang twijfelt dan MOET je geen strafschop geven. Ben benieuwd wat er in zijn oortje is gefluisterd.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 02:18
    Inderdaad: ik kan me ook echt niet van de stellige indruk ontdoen dat hij véél geld gekregen heeft om Frankrijk te laten winnen (Griezmann deed een overduidelijke "schwalbe" en liet zich zelfs voor de ogen van de scheidsrechter vallen, maar "onze" Argentijn gaf vervolgens een volledig onterechte vrije trap aan hem i.p.v. een gele kaart, die hij verdiend had, waaruit Mandzukic ongelukkig de bal in eigen doel kopte, en een aangeschoten bal mag nooit - maar dan ook nooit - een strafschop zijn, plus als Rakitic door Giroux in de zestienmeter onderuit wordt gehaald doen alle scheidsrechters (inclusief de "VAR" dus) alsof hun neus bloedt (Mandzukic werd trouwens ook een paar keer serieus naar beneden getrokken nota bene!), met als klap op de vuurpijl de niet gegeven vrije trap na een al even duidelijke fout van diezelfde Giroux op Hazard in de extra tijd van hun halve finale => de FIFA en aanbehoren is zelfs in deze zogenaamde "periode na Sepp Blatter" nog altijd zo corrupt als ze groot, machtig en rijk is: ongehoord tot en met!!!
    Vind ik leuk
    Guust +5791
    maandag 16 juli 2018 om 00:04
    Mouwen aan het shirt vast zetten, nooit meer gezeur over hands en nooit meer slaan.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws