Frankrijk wint zinderende finale van Kroatië en kroont zich tot wereldkampioen

    Frankrijk wint zinderende finale van Kroatië en kroont zich tot wereldkampioen

    zondag 15 juli 2018 om 18:53

    Frankrijk heeft zich zondagavond tot wereldkampioen gekroond op het WK in Rusland. Les Bleus wonnen in een boeiende finale met 4-2 van Kroatië. Het is voor de tweede keer in de geschiedenis dat de Fransen de wereldtitel veroveren. De eerste keer was twintig jaar geleden, in eigen land. 

    Kroatië begon in Moskou zéér sterk aan de finale tegen Frankrijk. Het werd een paar keer dreigend voor het doel, onder meer via Mario Mandukic, maar keeper Hugo Lloris en zijn defensie hielden stand. Aan de andere kant van het veld was het bij de eerste de beste dreigende situatie direct raak: Mandzukic kopte in eigen doel. 

    Heel lang kon de ploeg van bondscoach Didier Deschamps niet van de voorsprong genieten. Na acht minuten werd het gelijk: Domagoj Vida legde klaar, Ivan Perisic kapte en schoot met links verwoestend raak in de verre hoek.  

    Na 35 minuten volgde hét moment van de finale. Perisic leek een bal ongelukkig op zijn hand te krijgen, maar scheidsrechter Pitana besloot de VAR te raadplegen en wees naar de strafschopstip. Antoine Griezmann knalde zijn land op voorsprong. 

    Na de pauze liepen de Fransen in twintig minuten uit naar 4-1. Eerst schoot Paul Pogba in de verre hoek binnen. De vedette van Manchester United had gezien dat goalie Danijel Subašić op het verkeerde been stond en profiteerde daar slim van. Enkele minuten later deelde Kylian Mbappé de genadeklap uit: van afstand knalde het wonderkind hard en laag binnen. 

    Héél even nog leek het toch weer spannend te worden. Lloris, eigenlijk op geen fout te betrappen in Rusland, verkeek zich volledig op een instormende Mandzukic. De schijnbeweging van de doelman mislukte en de bal verdween in het doel: 4-2. 

    Kroatië trachtte met het inbrengen van enkele aanvallers nog iets te forceren, maar het mocht niet meer baten. Frankrijk speelde de wedstrijd zakelijk uit en zag de klok wegtikken. Na vijf minuten blessuretijd en het nodige tijdrekken barstte het Franse feestgedruis los. 

    Poll

    Is Frankrijk de terechte wereldkampioen?

    (4093 stemmen)

    Plaats een reactie

    Ajacied_8 +19739
    zondag 15 juli 2018 om 18:54
    Iedereen die nu nog op vakantie moet in Zuid Frankrijk, veel plezier.
    Vind ik leuk
    Gozert +2470
    zondag 15 juli 2018 om 19:10
    Je MOET niet hoor. Ik snap ook niet wat er mis is met Fransen? Mijn ervaring is dat het hele gastvrije vriendelijke mensen zijn.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11083
    zondag 15 juli 2018 om 19:20
    Mijn ervaring ook hoor, niks mis mee.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    zondag 15 juli 2018 om 19:26
    De oudere garde kent alleen over het algemeen geen Engels en daardoor worden ze bestempeld als arrogant terwijl Fransen erg vriendelijk en behulpzaam zijn
    Vind ik leuk
    munkikiii +1868
    zondag 15 juli 2018 om 20:19
    Nou dan ben jij denk ik de enige want er is niks gastvrij aan Frankrijk en Fransen het is stug kut volk dat voor 80 procent uit import Afrikanen bestaat en zich weigert aan te passen aan de Europese norm
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    zondag 15 juli 2018 om 21:02
    Gastvrij, net als Nederlanders, net wie je treft. Stug zijn ze niet, meedenkend en behulpzaam en je laatste opmerking slaat al helemaal nergens op!
    Vind ik leuk
    munkikiii +1868
    zondag 15 juli 2018 om 21:06
    Nou Nou wat een gastvrij land.... ik vindt het schijt volk en een schijtland daarom ga ik er ook nooit meer naartoe 1 keer gedaan nooit weer .... wel eens in Marseille geweest ? Nou daar is 95 procent import 1 grote smerige bende
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    zondag 15 juli 2018 om 21:11
    Ah, ik ga er al 9 jaar, elk jaar minimaal 2 keer heen en deel jou mening niet. Marseille staat er bekend om en vooral bepaalde wijken, net zoals hier in Nederland! Heb je hier in de grote steden ook dus nogmaals slaat je opmerking nergens op. Trouwens, haal je het volk weg, wat is er dan schijtland aan? Je opmerking slaat wederom nergens op, tenzij je niet van mooi landschap houdt
    Vind ik leuk
    munkikiii +1868
    zondag 15 juli 2018 om 21:15
    Voor mooi landschap moet je voor de verandering eens naar Kroatië gaan een stuk gastvrije dan die Fransen en het land is schoon en ongedierte vrij
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    zondag 15 juli 2018 om 21:18
    Schijnt ook mooi te zijn, staat op mijn lijstje maar dat ze daar slecht Engels praten en er ook rotte appels lopen maakt het voor mij niet nodig om ze de grond in te boren. Maar nogmaals, antwoord eens op mijn vraag! Je bent er 1 keer geweest, poehee en dan al oordelen?
    Vind ik leuk
    munkikiii +1868
    maandag 16 juli 2018 om 10:09
    Mooi land dat Frankrijk hè hele land op de kom winkels plunderen ze weten van gekte niet wat ze doen top land blijf jij die zooi maar verdedigen
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    maandag 16 juli 2018 om 10:11
    Ik verdedig de slechte niet, doe ik ook niet bij Feyenoord, Ajax, PSV of waar dan ook deze ongein uit wordt gehaald dus wat jij nu probeert te zeggen, stop er maar mee. Je deed de tv aan vanmorgen en dacht, even Niels aanspreken met nog een reden waarom Frankrijk een rot land is. Mislukt kereltje
    Vind ik leuk
    JoefJoef +439
    zondag 15 juli 2018 om 18:54
    Kut WK heeft een slecht spelend anti voetbal winnaar gekregen.. blij dat het voorbij is, ff een paar weken geen voetbal.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91361
    zondag 15 juli 2018 om 18:55
    Is ook niks, weken zonder voetbal.
    Vind ik leuk
    JoefJoef +439
    zondag 15 juli 2018 om 18:56
    Als het dit soort voetbal is ben ik er wel klaar mee ff,
    Toch kom ik wss over paar dagen al wel terug op mijn woorden haha 😉
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23396
    zondag 15 juli 2018 om 18:57
    Geef je groot gelijk. 1e goal trapt de scheids in een vette schwalbe en daarna geven 5 slaapkoppen achter de VAR , een zeer onterechte penalty. In minuut 94 gebeurd exact hetzelfde en geen haan die ernaar kraait.
    Vind ik leuk
    JoefJoef +439
    zondag 15 juli 2018 om 19:03
    Jaa dacht ik dus ookal, als die Argentijn consequent is geeft ie hem daar ook
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:58
    Volgens mij speelde Marokko en Spanje als enigste gewoon de rest heeft allemaal een keer de busje geparkeerd
    Vind ik leuk
    JoefJoef +439
    zondag 15 juli 2018 om 19:04
    Kroatië wilde nog wel maar idd bijna ieder land was verdedigend, vreselijk om te zien
    Vind ik leuk
    Truth +3018
    zondag 15 juli 2018 om 19:18
    Jij hebt alle wedstrijden gezien ?
    Vind ik leuk
    DrJ +1054
    zondag 15 juli 2018 om 19:19
    Mexico, Colombia, Peru.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:57
    Die hebben ook een keer op de counter gespeeld

    Het was geen wk voor de liefhebber
    Vind ik leuk
    munkikiii +1868
    zondag 15 juli 2018 om 21:16
    Mexico ging ook nog was aardig om naar te kijken
    Vind ik leuk
    JG +266
    zondag 15 juli 2018 om 19:00
    Met zo een wereldploeg als frankrijk en toch nog zo een schijtvoetbal spelen, ik zou mij diep schamen als ik van hun was
    Vind ik leuk
    Moa +3657
    zondag 15 juli 2018 om 19:03
    Prijzen tellen, schoonheidsprijzen niet!
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    zondag 15 juli 2018 om 21:05
    Precies, maar daar heb je de 'mooi voetbal' supporters weer. Speelt hun club een wedstrijd geen mooi voetbal staan ze te fluiten en de zondebok zwart te maken of veilig achter internet de club en spelers zwart te maken
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    zondag 15 juli 2018 om 21:04
    Doen ze niet, het feest is groots
    Vind ik leuk
    Moa +3657
    zondag 15 juli 2018 om 19:03
    Waar maak je je druk om? Anti voetbal rules!
    De Eredivisie heeft ook een slecht spelende anti voetbal winnaar gekregen, overal in Europa behalve het naïeve Nederland wordt kut anti voetbal gespeeld. Dat levert nu eenmaal prijzen op.
    Vind ik leuk
    JoefJoef +439
    zondag 15 juli 2018 om 19:05
    Eens, alleen kijk ik als liefhebber en wil ik goed voetbal zien ipv dit, maar het klopt, resultaat is het belangrijkste en dan is Frankrijk idd de winnaar, helaad
    Vind ik leuk
    Moa +3657
    zondag 15 juli 2018 om 19:09
    De Engelse en Spaanse ploegen doen in de Champions League niks anders, Real Madrid gaat ook schaamteloos anti voetbal spelen als ze 1-0 voor staan tegen bijvoorbeeld een Bate Borisov of Ludogorets.

    Als je er de kwaliteiten voor hebt moet je dat ook gewoon doen, het levert nu eenmaal prijzen op. Qua amusementswaarde is het janken inderdaad maar dat is het hele WK op enkele wedstrijden na ook geweest.
    Vind ik leuk
    JoefJoef +439
    zondag 15 juli 2018 om 19:11
    Daarom kijk ik al geen CL meer haha!
    Ben het met je eens, is te veel commercieel en op resultaat gericht, niet meer om het publiek te vermaken
    Vind ik leuk
    Moa +3657
    zondag 15 juli 2018 om 19:21
    Ja idem dito, ik kan er ook niet naar kijken, anti voetballende Russen en Oekraïners. Over de grond rollende Spanjaarden en Portugezen, naaiende Brazilianen en Italianen. Een zootje corrupte Engelse ploegen die alle competities in Europa volledig uithollen.

    En dan een handje vol Belgen, Hollanders, Scandinaviërs en Oostblokkers die voor een premie van 20 miljoen mogen figureren maar voor de kwartfinale gegarandeerd zijn uitgeschakeld.

    Wat een lol..
    Vind ik leuk
    JoefJoef +439
    zondag 15 juli 2018 om 19:26
    Precies, verschillen worden alsmaar groter, spanning word minder, heel jammer
    Vind ik leuk
    JG +266
    zondag 15 juli 2018 om 19:10
    Bij hun zou dat gewoon niet moeten, echt niets om fier op te zijn!
    Vind ik leuk
    Moa +3657
    zondag 15 juli 2018 om 19:15
    Nee is het ook niet, maar de ploegen die voor de complimentjes spelen zoals het Nederlands elftal maar ook Marokko en België, Ajax, AZ, Heerenveen, Heracles e.d. staan het eind van het seizoen zoals gewoonlijk weer eens met lege handjes.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    zondag 15 juli 2018 om 21:07
    Waarom bij hun niet en Real Madrid bijvoorbeeld wel? O ja, omdat het k.. Fransen zijn natuurlijk, lees het maar genoeg hier
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +23396
    zondag 15 juli 2018 om 19:20
    Psv anti voetbal ? Ga je mond ff spoelen, gek.
    Vind ik leuk
    Moa +3657
    zondag 15 juli 2018 om 19:22
    Puur dood zaai en zakelijk resultaat voetbal, geeft niks jullie worden er kampioen mee toch?

    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:23
    Dus moet je maar fan worden van kut anti voetbal? Er gaat zoveel geld om in het voetbal en het wordt alleen maar lelijker...
    Vind ik leuk
    Moa +3657
    zondag 15 juli 2018 om 19:25
    Nee je moet er geen fan van worden, in tegendeel ik vind het tenenkrommend. Regelmatig zet ik hoopvol de TV aan voor een mooie pot om hem 20 minuten later maar weer uit te zetten.

    Met mooi voetbal win je nu eenmaal geen prijzen.
    Vind ik leuk
    Pec010 +2055
    zondag 15 juli 2018 om 19:05
    Ik vond het juist een verrassend leuk WK wat echt top is verlopen. Mooi finale met 6 goals en van alles aan de hand. Frankrijk heeft gewoon de meeste kwaliteit, enigste minpuntje de spelopvatting maar ik heb genoten de afgelopen weken.
    Vind ik leuk
    JoefJoef +439
    zondag 15 juli 2018 om 19:08
    Als je de verrassingen bekijkt is het mss wel mooi, maar met 30 landen die verdedigend voetbal willen spelen vond ik het persoonlijk niet veel! Blij dat jij wel genoten hebt haha
    Vind ik leuk
    Moa +3657
    zondag 15 juli 2018 om 19:17
    Vond er persoonlijk geen bal aan, alleen het feit dat Nederland niet meedoet verpest voor mij al 90% van het WK. De beleving en betrokkenheid is er dan gewoon niet. Als die ploegen dan ook nog van dat vreselijke resultaat voetbal spelen is er voor de neutrale toeschouwer weinig te beleven. De spanning is er immers alleen voor de deelnemende landen.

    Een CL en EL zonder Nederlandse ploegen is het uitzenden ook niet waard.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11230
    zondag 15 juli 2018 om 21:06
    Goed georganiseerd, geen hooliganisme, puur voetbal.
    Vind ik leuk
    meinema +1322
    zondag 15 juli 2018 om 18:54
    Hoppppaaaa
    Vind ik leuk
    Gudoeman +294
    zondag 15 juli 2018 om 18:54
    Gefeliciteerd!!!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91361
    zondag 15 juli 2018 om 18:54
    Toch hebben ze het verdient. Gewoon super effectief voetbal.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 18:56
    Nope.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91361
    zondag 15 juli 2018 om 18:59
    Maar wel wereldkampioen Teo. Daar gaat het om!

    Of zal je liever in de eerste ronde uit worden geschakeld met mooi voetbal?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 18:59
    Trieste vertoning.

    Zo kan iedereen wereldkampioen worden.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91361
    zondag 15 juli 2018 om 19:01
    Niet iedereen, er kan er maar een winnen. ;-)

    Zou je niet willen dat NLD zo kampioen zou worden?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 19:02
    Nee.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91361
    zondag 15 juli 2018 om 19:03
    Da's ferme taal.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 19:34
    Corrupte bende maat sorry meer kan ik er niet van maken. Een wk om snel te vergeten.
    Vind ik leuk
    HJR +7477
    zondag 15 juli 2018 om 19:03
    Ik had ook liever Kroatië gehad ja. Andere kant waarom zal je risico's gaan nemen tijdens een WK. Hoevaak heb je nu de kans op wereldkampioen te worden.
    Frans had perfect elftal om zo te spelen.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    zondag 15 juli 2018 om 19:28
    Wat een zielige opmerking, als je niet de kwaliteiten hebt om zo te voetballen zal je het anders moeten proberen maar Frankrijk kan het. Saai? Ja, effectief? WERELDKAMPIOEN dus ja
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 19:35
    Fifa is effectief geweest ja. En die klote scheids ook.

    Het wad kroatie tegen fifa.

    Zonde.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    zondag 15 juli 2018 om 19:46
    Sorry, jammer dit, dat de VAR een ongevaarlijke vrije trap niet beoordeeld en dan terug grijpen naar zo iets, penalty was een penalty, hoe zuur ook voor Kroatië
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 19:00
    Voor mij is kroatie de echte kampioen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91361
    zondag 15 juli 2018 om 19:02
    Ik had het ze ook gegund.
    Vind ik leuk
    Truth +3018
    zondag 15 juli 2018 om 19:20
    Volgens mijn tv is dat frankrijk 😜
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    zondag 15 juli 2018 om 19:46
    Terechte 2de
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:54
    Helaas!
    Vind ik leuk
    frank1971 +2232
    zondag 15 juli 2018 om 18:54
    En verdient.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 18:55]
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 18:56
    Haha niet.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2232
    zondag 15 juli 2018 om 18:59
    Mag jij vinden.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 19:00
    Heb jij uberhaupt gekeken?
    Vind ik leuk
    frank1971 +2232
    zondag 15 juli 2018 om 19:01
    Jazeker.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 19:01
    Jij en de scheids haha.
    Vind ik leuk
    frank1971 +2232
    zondag 15 juli 2018 om 19:03
    Vertel dan eens waarom Koatië had moeten winnen. Op basis waarvan?
    Vind ik leuk
    Butsbal +15512
    zondag 15 juli 2018 om 18:55
    Onterecht. Kut
    Vind ik leuk
    munkikiii +1868
    zondag 15 juli 2018 om 18:55
    Wat een kutelftal en zo blij met vooral veel hulp vandaag , sympathie voor Frankrijk is afgenomen tot 0
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:05
    Mijne is lager dan 0 geworden haha
    Vind ik leuk
    Morris +22331
    zondag 15 juli 2018 om 18:55
    Jammer voor Kroatië en een knipoog voor Vida
    Vind ik leuk
    power +5597
    zondag 15 juli 2018 om 18:55
    jammer dat frankrijk gewonnen,,Croatie had beter verdient
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 18:57]
    Vind ik leuk
    stratumseind +164784
    zondag 15 juli 2018 om 18:55
    Het sterkste TEAM zo simpel is het
    Vind ik leuk
    Arie Haan +1328
    zondag 15 juli 2018 om 18:56
    Het is waar...
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3543
    zondag 15 juli 2018 om 19:00
    En zo is het!
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 20:01
    Die penalty zou je nog enigszins over kunnen discussiëren maar het was toch zeker geen vrije trap! Dat een aantal PSV'ers het tot kunst hebben verheven is tot daar aan toe maar zo'n schwalbe in een wk finale kan echt niet!
    Vind ik leuk
    stratumseind +164784
    zondag 15 juli 2018 om 20:07
    het 15-4-18 trauma werkt nog steeds na zie ik
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 20:43
    Dat was 1 van de weinige wedstrijden waar geen schwalbes door PSV gemaakt zijn... negatieve uitschieter was AZ uit....maar jij bent fan van dat geduikel en gerollebol, dat was al duidelijk....
    Vind ik leuk
    stratumseind +164784
    zondag 15 juli 2018 om 21:45
    misschien beter voor je om samen met mede slachtoffers erover te praten , schijnt te helpen bij het verwerkingsproces
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 21:56
    Heeft geen zin, gebeurt op elk niveau. Dat hebben we vandaag weer mogen aanschouwen, het hele wk trouwens. Een wk van schwalbes, acteurs en antivoetbal......maar het levert prijzen op en voor sommigen ook veel geld, dus zijn er ook fans van....
    Vind ik leuk
    stratumseind +164784
    zondag 15 juli 2018 om 21:58
    is kantklossen echt niet iets beters voor je?
    hoef je je ook niet zo veel te ergeren
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 23:46
    Gebeurt meer als bij een gemiddelde wedstrijd van PSV...ik heb graag wat meer spanning bij mijn hobby's, of iig vermaak...
    Vind ik leuk
    stratumseind +164784
    zondag 15 juli 2018 om 23:47
    Dammen ?
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9051
    zondag 15 juli 2018 om 18:55
    Vervelende nare wereldkampioen hebben we helaas, echt 'haantjes' gedrag bij die spelers.

    Respect voor Kroatië, had ze meer gegund
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    zondag 15 juli 2018 om 18:55
    Félicitations la 🇫🇷
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 18:56
    Sacre bleu.
    Vind ik leuk
    Nielsk +1216
    zondag 15 juli 2018 om 18:57
    Mag
    Vind ik leuk
    Gozert +2470
    zondag 15 juli 2018 om 18:55
    Jaaaaaaa, heerlijk! Gerechtigheid voor die onterecht verloren EK finale! Frankrijk stak er met kop en schouders bovenuit! Nu vieren en op weg naar het EK om orde op zaken te stellen en nu wel winnen!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 18:56
    Wtf?
    Vind ik leuk
    Mistered +253
    zondag 15 juli 2018 om 18:58
    Welke onterechte verloren finale. Portugal speelde ze van de mat. Vandaag wel heel erg geholpen door de scheids.
    Vind ik leuk
    JG +266
    zondag 15 juli 2018 om 19:02
    Kijk jij met een scheel oog misschien??
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 18:55
    Zei al vanaf dag 1 dat die stokbroden hem zouden gaan winnen.

    Voor mij is kroatie echt de winaar.

    Het einde van een kut wk met var en de meest slechste finale sinds tijden.
    Vind ik leuk
    Maxx Jw +1209
    zondag 15 juli 2018 om 18:55
    Prachtig en terecht!
    Vind ik leuk
    Arie Haan +1328
    zondag 15 juli 2018 om 18:55
    Poeh.. heerlijke game.. terechte winnaar..
    Vind ik leuk
    JG +266
    zondag 15 juli 2018 om 18:56
    Een schande voor het voetbal dit!
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:56
    Gefeliciteerd! Terecht, denk ik.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 18:58
    Nope. Onterecht.
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    zondag 15 juli 2018 om 18:56
    Hoeveel schoten op doel hebben die Fransen nou gehad?
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:01
    Frankrijk heeft 7 schoten gelost waarvan er 6 op doel zijn gericht. Kroatië kreeg 14 schoten met maar 4 op doel
    Vind ik leuk
    Yuri +3688
    zondag 15 juli 2018 om 19:04
    En in de eerste helft?
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:07
    Frankrijk loste maar 1 schot en die was op doel. Kroatië loste er 7 waarvan er 2 op doel waren in de 1ste helft.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11083
    zondag 15 juli 2018 om 18:56
    Frankrijk gefeliciteerd! Google ff op president Kroatië en kijk dan afbeeldingen .Das ff wat anders als Mark Rutte🤣🤣
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 18:58
    Ja die heeft een stel airbags.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +11083
    zondag 15 juli 2018 om 19:00
    Haha niet normaal hè
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:57
    Gefeliciteerd FRANKRIJK!!!!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6054
    zondag 15 juli 2018 om 19:01
    Tuurlijk juig jij maar, het voetbalt hetzelfde als je cluppie, pissed\
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    zondag 15 juli 2018 om 19:05
    Jij bent net zo’n slechte verliezer als jullie A’damse Calimero: Huilie-Huilie-Sjakie!
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 20:30
    Ben je weer uit aan het dagen?? Mij pak je niet hoor met zulke uitspraken!! Droeftoeter
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    zondag 15 juli 2018 om 18:57
    In het zadel geholpen door de Argentijnse scheids, maar uiteindelijk wel de terechte wereldkampioen!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6054
    zondag 15 juli 2018 om 19:01
    Op schijtbakkenvoetbal gewonnen, gatver. Het is bijna op zijn PSV's
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    zondag 15 juli 2018 om 19:03
    Is de frustratie na de 3-0 nederlaag in de kampioenswedstrijd tegen ONS PSV nog steeds niet verwerkt?
    Vind ik leuk
    El Cazador +6054
    zondag 15 juli 2018 om 19:05
    Gaat ook nooit meer gebeuren tenzij we jullie met minimaal 8-0 verslaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    zondag 15 juli 2018 om 19:07
    Droom maar lekker verder!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6054
    zondag 15 juli 2018 om 19:40
    In dit geval zijn dromen geen bedrog het gebeurt eerder dan jij en ik denken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    zondag 15 juli 2018 om 20:02
    Alweer een loze kreet er achteraan. Je bent “goed” op dreef.....
    Vind ik leuk
    El Cazador +6054
    zondag 15 juli 2018 om 20:05
    We zullen zien me je gemakkelijk lullen vanuit je luie stoel
    Vind ik leuk
    El Cazador +6054
    zondag 15 juli 2018 om 20:35
    Sjonge, sjonge, hulde voor jullie lafbekken voetbal, niet het initiatief durven nemen en lekker achter overhangen en de tegenstander het werk laten doen, nu snap ik waarom de bossen in brabo land is vervuild met chemisch xtc afval, ze bevuilen hun eigen nest!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    zondag 15 juli 2018 om 20:43
    Zo, zo dat is nog eens spierballentaal van een kleuter die allang op bed had moeten liggen....
    Vind ik leuk
    El Cazador +6054
    zondag 15 juli 2018 om 20:49
    Dat jij je 100% durft te noemen, eikel
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    zondag 15 juli 2018 om 20:54
    Hup en nu snel naar bed en handjes boven je dekentjes, El Cazadom!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6054
    zondag 15 juli 2018 om 20:57
    En dat bepaald een niet 100% bij zijn hoofd zijnde psv kneus!!! Flikkerstraal toch een eind op man met dat nichten voetbal van jullie. pissed off
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    zondag 15 juli 2018 om 21:07
    Je wordt met de minuut Cazadommer!
    Vind ik leuk
    El Cazador +6054
    zondag 15 juli 2018 om 21:16
    Nee jij hebt het buskruit uitgevonden, ik zet je vanaf nu in de bann
    Vind ik leuk
    100%PSV +3372
    zondag 15 juli 2018 om 21:19
    Leg eens uit: “in de bann”, El Cazadom-dommer-domst!
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +2879
    zondag 15 juli 2018 om 18:58
    6 doelpunten in een WK finale...dat zal niet vaak voorgekomen zijn. Maar de spelopvatting van de Fransen was wel gericht op de omschakeling. Zonde als je zoveel kwaliteit hebt.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 18:58
    Gewoon verdiend. En voor al die azijnzeikerds..... op naar een jaartje Eredivisie
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2209
    zondag 15 juli 2018 om 19:07
    Helemaal niets die laffe "fransen" bah ,mooi land kutvolk.
    Vind ik leuk
    El Cazador +6054
    zondag 15 juli 2018 om 20:37
    Komt vooral doordat gluiperige VAR systeem, heeft niks met fair voetbal te maken!!!!!!!!! zet je roze bril eens af lullo
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 22:15
    Truste homo
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 22:16]
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1369
    zondag 15 juli 2018 om 18:58
    Met voetbal dat het hele toernooi niet om aan te gluren was.
    Zoveel talent en dan zo laffe coach.

    Bah Bah om te kotsen....
    Vind ik leuk
    Felixx +1
    zondag 15 juli 2018 om 18:59
    Was dat nou een vrije trap
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1369
    zondag 15 juli 2018 om 19:01
    zal de scheids wel een mooie bonus voor krijgen
    Vind ik leuk
    Felixx +1
    zondag 15 juli 2018 om 18:59
    En die penalty kon Perisic niks aan doen en Pogba scoort bijna altijd met geluk
    Vind ik leuk
    El Cazador +6054
    zondag 15 juli 2018 om 19:00
    Jezus wat haat ik die Fransen, onterecht gewonnen door die onterechte pingel, Kut VAR systeem. Haat die Paul Pogba al zo lang, wat een tyfus speler
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18843
    zondag 15 juli 2018 om 19:00
    Frankrijk,,,, gefeliciteerd
    Vind ik leuk
    El Cazador +6054
    zondag 15 juli 2018 om 19:02
    Jij word per direct geband hier op VP
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18843
    zondag 15 juli 2018 om 19:15
    Is ook niet van harte hoor😮
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 19:16]
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2209
    zondag 15 juli 2018 om 19:05
    Flikker op, schijtvoetbal van de fransen bah, teveel psv gekeken denk ik.
    Vind ik leuk
    satesaus +785
    zondag 15 juli 2018 om 19:00
    Zinderende finale? Veel doelpunten, maar niet zinderend. En veeeeeel te grote stempel door scheids!
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 19:01]
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +20770
    zondag 15 juli 2018 om 19:01
    Bah bah bah....

    Kroatie kan trots zijn. De betere ploeg wint helaas niet altijd.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:16
    Betere ploeg wint altijd
    Vind ik leuk
    Streaker +3402
    zondag 15 juli 2018 om 19:01
    Wat een klotezooi zeg. Ik heb lang volgehouden dat de VAR goed werkt, maar vandaag heeft deze Frankrijk de onterechte winnaar gemaakt.

    Had het kleine landje Kroatië het wel gegund, veel strijd en leuk voetbal! Genoten van ze!
    Vind ik leuk
    JG +266
    zondag 15 juli 2018 om 19:07
    In alles zie je gewoon dat frankrijk wereldkampioen moest worden. Stond op voorhand al vast. Ze hebben nochtans talent genoeg om elk land van de kaart te spelen. Zonde dat ze zo willen winnen.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 19:01
    De echte kampioen is kroatie.

    Ze mogen trots zijn!
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2209
    zondag 15 juli 2018 om 19:03
    Kutploeg, schijtbakkenvoetbal, arbitrage was partijdig in mijn ogen enz.oftewel een kut wereldkampioen.
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4220
    zondag 15 juli 2018 om 19:04
    Ik denk die Vida gooit er op het laatst nog een knipoog truc uit
    Vind ik leuk
    Tweey +2098
    zondag 15 juli 2018 om 19:09
    Zelf verzonnen?
    Vind ik leuk
    Johnny Cash +4220
    zondag 15 juli 2018 om 19:11
    Chagrijnig ?
    Vind ik leuk
    fr1963 +2978
    zondag 15 juli 2018 om 19:06
    Helaas...ik had ze voor het WK wel als winnaar getipt, maar wat ik gezien heb over het hele WK verdient Kroatië het meer.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2396
    zondag 15 juli 2018 om 19:07
    Helaas, het mooie voetbal verliest van het reactievoetbal en een FIFA flierefluiter.
    Vind ik leuk
    Kopstootje +8891
    zondag 15 juli 2018 om 19:07
    Uitgelezen Wereldkampioen.Verdiend al had ik het Kroatie wel gegund.
    Arbitrage kan alleen de vrije trap verweten worden. Voor de rest goed gefloten en goeie beslissingen gemaakt.
    Zelfs met een blunderende keeper leuke wedstrijd geworden.
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 19:08
    In ieder geval door de wereldkampioen uit het toernooi gehouden ;)
    Vind ik leuk
    Lubje +745
    zondag 15 juli 2018 om 19:08
    Jammer, jammer, jammer. Zoveel kwaliteit en zo weinig laten zien.
    Vind ik leuk
    Tweey +2098
    zondag 15 juli 2018 om 19:08
    Poep, schijt, stront kampioen.
    Vind ik leuk
    Harald. +15
    zondag 15 juli 2018 om 19:09
    3 keer steekt de keeper geen arm uit bij een goal...en een onterechte vrije trap en penalty...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +9654
    zondag 15 juli 2018 om 19:11
    Frankrijk is zo goed dat het geen tegenstand van betekenis heeft gehad en dan ook niet tot het uiterste hoefde en wilde gaan op dit toernooi.
    Dat is wel jammer, maar Frankrijk is uiteraard de terechte winnaar.
    Vind ik leuk
    Reddevil +214
    zondag 15 juli 2018 om 19:12
    Alez Pogba had Modric in zijn zak!
    Vind ik leuk
    Blac-ca +381
    zondag 15 juli 2018 om 19:21
    Frankrijk goed elftal wat n toch laffe coach..........
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31478
    zondag 15 juli 2018 om 19:25
    Pitana = corrupte fifa muppet.
    Vind ik leuk
    j-roen11 +1343
    zondag 15 juli 2018 om 19:39
    Je kan er van alles van vinden voor wat betreft het spel. Maar het is gewoon een terechte winnaar. Pakken argentinië, uruguay, België en nu Kroatië..
    Vind ik leuk
    Bassie666 +386
    zondag 15 juli 2018 om 20:02
    Had op Kroatië gehoopt maar Frankrijk was gewoon super effectief, dus terechte winnaar. Punt
    Vind ik leuk
    Ronnie7 +43
    zondag 15 juli 2018 om 20:02
    Wie had het meer verdiend dan Frankrijk dan?😖
    Vind ik leuk
    El Cazador +6054
    zondag 15 juli 2018 om 20:04
    Om te kotsen deze walgelijke foto
    Vind ik leuk
    Tjeentje +198
    zondag 15 juli 2018 om 20:18
    Zinderende finale? De verslaggever heeft de herhaling van 1998 gekeken? Want deze finale, die is heel snel vergeten. Slecht, veel inzet van de Kroaten, helaas Frankrijk gewonnen, maar leuke wedstrijd? Nee, vind ik niet.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1868
    zondag 15 juli 2018 om 20:36
    Lekker belangrijk
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 21:05
    Dit is hel
    De ergste dag van mijn leven, erger dan het niet behalen van je diploma.
    Vind ik leuk
    Counterattack +11230
    zondag 15 juli 2018 om 21:19
    Heb je wel binnen 4 jaar herkansing gekregen?
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 21:54
    Nee nieuwe opleiding,
    Maar ik denk dat dat een te lichte vergelijking was ook.
    Vind ik leuk
    PoepWagen +1709
    zondag 15 juli 2018 om 21:07
    Teleurstellend toernooi met een teleurstellende winnaar, kan er niks anders van maken.
    Vind ik leuk
    Yass +106
    zondag 15 juli 2018 om 22:08
    Afrika heeft gewonnen, alleen maar buitenlandse spelers man. Alleen Giroud maar die was dramatisch. En die back
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 22:15
    Helaas het behoudende, afwachtende en anti voetbal Frankrijk ala Psv afgelopen seizoen heeft gewonnen, hulde Kroatie voor het echte voetbal.
    [Reactie gewijzigd op zondag 15 juli 2018 om 22:18]
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 22:51
    Het eerste Afrikaanse land dat het WK heeft gewonnen!
    Vind ik leuk
    zondag 15 juli 2018 om 23:48
    Frankrijk won vandaag..

    .. het voetbal heeft vandaag verloren..
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19739
    maandag 16 juli 2018 om 00:33
    En zoals het bij een goed feest hoort zijn nu de rellen en de plunderingen gaande. Vooral de mensen voor wie het nu uitkomt om zich Fransman te noemen houden de traditie in ere.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 04:56

    Spelers van Frankrijk :

    1) Presnel Kimpembe - Congo

    2) Samuel Umtiti - Cameroon

    3) Paul Pogba- Guinea

    4) Kylian Mbappé - Cameroon/Nigeria

    5) Ousmane Dembélé - Senegal/Mali

    6) Corentin Tolisso - Togo

    7) N'Golo Kanté - Mali

    8) Blaise Matuidi - DR Congo, Angola

    9) Steven Nzonzi - DR Congo

    10) Steve Mandanda - DR Congo

    11) Adil Rami - Morocco

    12) Nabil Fekir - Algeria

    13) Djibril Sidibé - Senegal

    14) Benjamin Mendy - Senegal

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Frankrijk wint zinderende finale van Kroatië en kroont zich tot wereldkampioen