'Historische fout': 'Wat het mij heeft gekost om Ronaldo te contracteren...'

    'Historische fout': 'Wat het mij heeft gekost om Ronaldo te contracteren...'

    maandag 16 juli 2018 om 09:46

    Ramon Calderón heeft zich in een interview met de Spaanse krant AS kritisch uitgelaten over Real Madrid. Volgens Calderón had Cristiano Ronaldo nóóit verkocht mogen worden aan Juventus.

    Calderón was negen jaar geleden verantwoordelijk voor het technische beleid van Real en haalde Ronaldo hoogstpersoonlijk naar Madrid. Nu ziet hij de Portugees voor honderd miljoen euro naar Juventus gaan. Een grote fout, zegt hij. "Het is erg jammer dat ze een speler als Cristiano Ronaldo hebben verkocht, erg zonde. Wat het mij heeft gekost om hem te contracteren, de moeite die we gedaan hebben om hem naar Madrid te halen..."

    "Manchester United wilde hem niet laten gaan en het was erg lastig. Nu hebben ze hem verkocht voor honderd miljoen euro. Er is geen speler die zestig goals per jaar maakt en honderd miljoen euro waard is voor jou. Het verkopen van Cristiano is geen goed nieuws, of dat nou voor honderd miljoen of voor een miljard is."

    Dat er een torenhoge afkoopsom in het contract van Ronaldo is opgenomen is volgens Calderón niet voor niets geweest. "Het klopt dat we een afkoopsom van een miljard in zijn contract hebben gezet om geïnteresseerde partijen af te schrikken. Aan de andere kant wilden we laten zien dat er geen speler is zoals hij. Het is een historische fout (dat ze hem verkocht hebben, red.)."

    Poll

    Eens?

    (4667 stemmen)

    Plaats een reactie

    Korm +35524
    maandag 16 juli 2018 om 09:48
    Ben het eens, CR7 is natuurlijk wel erg speciaal en die vind je niet meer zo snel terug...
    Vind ik leuk
    Quaresma +5494
    maandag 16 juli 2018 om 09:49
    Wie Real ook haalt, zo goed als Ronaldo zal hij niet zijn.
    Vind ik leuk
    Adje80 +8372
    maandag 16 juli 2018 om 09:52
    Zeker niet zo goed dan ronaldo maar als je bale op zijn plek zet en een speler als salah/mbappe/neymar haalt ben je niet veel minder. Hij scoort heel veel ronaldo maar zorgt er ook voor dat een spits heel weinig scoort..
    Vind ik leuk
    diekertjedap +4345
    maandag 16 juli 2018 om 09:54
    dan moeten die verkopende clubs wel onder de indruk zijn van real en dat is psg niet gelukkig.
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1517
    maandag 16 juli 2018 om 10:27
    Dat lag meer aan de vorm van Benzema afgelopen seizoen.

    De seizoenen ervoor scoorde Benzema ook gwn 20 goals per seizoen... Goed gemiddelde... Alleen viel het niet op omdat Ronaldo het dubbele of meer erin legde.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:15
    Ik begrijp jou echt niet. Hij scoort heel veel maar zorgt ervoor dat een spits ook heel weinig scoort. Al die kansen die Benzema gemist heeft dat komt door Ronaldo toch. Weet wT je zegt en real gaat hier alleen maar op achteruit. Droom ook verder want een mbappe of een neymar gaan niet naar real, misschien in de toekomst maar voorlopig niet. Eden hazard is al rond met real alleen komt dat nieuws later nog. Realheeft gekozen voor hazard en dat is voor mij een speler van wereld klasse
    Vind ik leuk
    Adje80 +8372
    maandag 16 juli 2018 om 13:28
    Hazard reken ik ook tot die categorie..real zal er echt niet veel minder door worden. Wist niet dat het al rond was met hazard..benzema zou met hazard minimaal 10 goals per seizoen meer maken. Daarbij vergeet je dat ronaldo 33 is?
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 13:29]
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:33
    33 is maar een getal voor een speler als Ronaldo. Die gast is fysiek zo sterk dat is gewoon niet normaal meer. Hij kan makkelijk nog paar jaar schitteren en zoals hij vandaag zelf aan gaf, hij gaat veel mensen laten zien dat zijn leeftijd hem niet in de weg zal staan en daar geloof ik zeker in. Het is gewoon zonde en ik snap de real fans niet allemaal dan maar de meeste proberen het goed te praten en roepen dan ja hij is al 33. Dit kan je niet goed praten lieg niet tegen jezeld. Real Madrid heeft een grote fout gemaakt en dat is een feit. Ik ga hem missen in la liga want hij hield Messi echt scherp en wederzijds ook maar ja jammer dat het voorbij is om 2 van de aller beste te zien in 1 competitie
    Vind ik leuk
    Farmer +11987
    maandag 16 juli 2018 om 15:26
    Het probleem op het totale plaatje is, dat dmv deze belachelijke (ver)koop-gekte ván clubs als Real Madrid, waarbij bedragen van, en boven de 100 miljoen, gewoon tot de orde vd dag behoren dus, vooral zorgen voor ene Ultra-inflatie op de spelersmarkt. Zelfs de kleinste keutel-zonder-haar-op-zn-zak, moet nog wel 5 tot 10 miljoen kosten.

    Gevolg: steeds meer clubs, ook in de top-liga's van landen, kúnnen dit gewoon NIET meer betalen.
    De Top van het voetbal wordt wel steeds sterker, maar dáár direct onder volgt een gat.... nee. krater....iets wat langzaamaan steeds meer de vormen aan neemt van een 'tectonische scheur', die steeds breder wordt: de afstand over de diepte is al láng niet meer te overbruggen tegenwoordig.
    Vind ik leuk
    Enden +4021
    maandag 16 juli 2018 om 09:52
    Hij was al wel 33 voor Real misschien huis wel het juiste moment..
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:19
    33 is maar een getal. Die man is super super fit en kan nog zeker 3 jaar voor ene club schitteren. Mensen moeten nu geen reden zoeken want dit is gewoon een domme zet klaar. Florentino wou hem behouden en kwam met een een nieuwe voorstel met salaris verhoging alleen was dat pas toen hij zag dat Ronaldo het dit x meent om weg te gaan, ja dan ben je te laat en hoeft het niet meer. Florentino Perez heeft veel betekent voor real maar zit ook heel veel coaches dwars en bemoeit zich letterlijk overal mee.
    Vind ik leuk
    Enden +4021
    maandag 16 juli 2018 om 13:57
    Wanneer is zijn aantal goals vergelijk met voorgaande jaren dan denk ik dat hij minder wordt. Daarnaast scoren spelers naast Ronaldo in de spits een stuk minder dan bij andere topteams, omdat het om Ronaldo moet gaan.
    Vind ik leuk
    Farmer +11987
    maandag 16 juli 2018 om 15:35
    Vergeet het 'geintje' met de spaanse fiscus niet. De corrupte spaanse staat heeft een geweldig 'afleidings-tactiekje' met dit 'stokpaardje', en een aantal gedreven ambtenaren, lees: 'carriére-tijgers', die graag hun weggetje in een of andere zakkenvullende bestuurskamer werken door bv een dikbetaalde voetbalprof achter de tralies te krijgen.

    Het is, op papier, puur een geldkwestie: Stuur die lui gewoon een nota met een dikke boete, en iedereen is beter af, en tevreden?
    NEE! Dit is een politiek STOKPAARDJE!!!!
    Zolang de kranten maar roeptoeteren dat ze wéér achter Messi of Ronaldo of Iniësta oid aanzitten, is het klootjesvolk 'bezig, tevreden, maar vooral áfgeleid!".

    Een volgende keer dat ze Messi of Ronaldo oid dus wéér met een belastingfoefje weten te strikken, kunnen ze voor 2 jaar de cel in, en Ronaldo laat het daar niet op aankomen. T is lastiger voor een Spaanse fiscus hem te arresteren als hij níet in Spanje zit bv.
    En die Spaanse fiscus, vind vást nog wel wat; 'Je kunt altijd wel een stok vinden om een hond mee te slaan'.

    Ik heb het altijd al een belachelijke heksenjacht gevonden.

    Mensen als Ronaldo en Messi zijn schat, en schat-fkn-rijk! hebben hónderden miljoenen op hun rekening of in vastgoed/investeringen etc etc.
    Wáárom zou je, met al dat geld, en vooral je goede naam, dan je reputatie op het spel zetten?

    Dat is die ellende en moeite toch nooit waard?
    Dergelijke spelers, vullen bv écht niet zelf hun belastingpapieren in, die hebben daar accountant-bureaus voor, die dat voor ze doen. Ik zeg: dáár ligt de zgn fout; Die dikke bureaus vullen hier en daar even een nulletje of komma verkeerd in, en romen zo een PAAR TON af!

    Als de fiscus er achter komt, is de declarant(lees; meneer Messi of Ronaldo ZELF) altijd aansprakelijk, en deze frauderende harrie, kan al láng gevlogen zijn bv.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:26
    Helemaal mee eens maar vergeet niet dat als ze Ronaldo bijvoorbeeld willen hebben dat ze hem gewoon kunnen laten arresteren in Italië. Dit is zoals jij zegt politiek en gaat helemaal nergens heen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 10:04
    Hij is fit genoeg om nog even mee te kunnne maar ook ronaldo heeft het eeuwige voetbal leven niet
    Als je hem nu niet vervangt moet je dat mischien het volgende seizoen wel doen nu krijg je er nog leuke centjes voor terug
    En ook met een iets minder goede speler als ronaldo strijden ze normaal gesproken gewoon mee om alle prijzen
    Vind ik leuk
    Enden +4021
    maandag 16 juli 2018 om 10:05
    Ronaldo kost ook doelpunten. Alles moet naar hem en is ook niet echt de man van de assist.

    Kijk maar hoeveel de rest van de Real Madrid spelers scoren. Dat is niet veel. Daarnaast zie je toch het aantal doelpunten van Ronaldo omlaag gaan. Hij is 33. Hij zal niet ineens een opleving van een seizoen gaan krijgen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:29
    H et aantal doelpunten van Ronaldo gaat omlaag? Die prikt er elke jaar 50 in minimaal en als het dit jaar 46 is betekent dat helemaal niks hoor. Mensen roepen ja we hebben Bale. Ik weet ook wel dat bale een top speler is maar geloof het en maak jezelf niet gek, die gaat never nooit zoveel scoren. Je ziet ook als real het moeilijk heeft soms dat er geen andere speler opstaat die ze op sleeptouw neemt.
    Vind ik leuk
    Stremco +2
    maandag 16 juli 2018 om 14:49
    @quaresma Behalve Messi, maar die gaat daar nooit naar toe
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 14:50]
    Vind ik leuk
    Quaresma +5494
    maandag 16 juli 2018 om 14:51
    Correct, welkom trouwens.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14342
    maandag 16 juli 2018 om 16:24
    Hazard heeft de potentie wel, al zijn het totaal andere spelers en mensen. Maar Real kan ook met Hazard tot dezelfde resultaten komen, al zie ik Hazard geen 60 goals maken.
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2354
    maandag 16 juli 2018 om 09:50
    Zo moeilijk is dat niet. Hij is gewoon in Turijn.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    maandag 16 juli 2018 om 09:51
    ja maar real vind niet meer zo snel zo'n unieke speler..
    Vind ik leuk
    power +5622
    maandag 16 juli 2018 om 11:07
    Ronaldo wordt oud ik vind slim van real hem optijd verkocht hebt hij scoort steeds minder.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 11:09]
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    maandag 16 juli 2018 om 14:25
    ik zal die jongen lekker houden en laten afsluiten bij de club
    Vind ik leuk
    power +5622
    maandag 16 juli 2018 om 22:03
    Dat was leukste optie om afsluiten bij real, maar real wel niet voldoen aan zijn salaris eisen van hem
    Vind ik leuk
    Ajax✌ +329
    maandag 16 juli 2018 om 15:14
    Mehh vindt dat Real opzich wel een mooi signaal af heeft gegeven.
    Ze vragen ook wel een ziek loon, elke speler die een beetje waarde heeft wil dit in de toekomst ook.
    Is op een gegeven moment niet meer op te hoesten voor een club.
    Vind ik leuk
    Quaresma +5494
    maandag 16 juli 2018 om 09:49
    Ik denk dat dit niet de keuze was van Real maar van Ronaldo zelf, die heeft uiteindelijk het laatste woord.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    maandag 16 juli 2018 om 09:50
    Real kan hem toch aan zijn contract houden?
    Vind ik leuk
    Quaresma +5494
    maandag 16 juli 2018 om 09:54
    Dat is in de huidige tijd van het voetbal is dat haast onmogelijk.
    Vind ik leuk
    MR - +90
    maandag 16 juli 2018 om 18:34
    Een niet gemotiveerde speler, scoort de helft minder én heeft een negatieve invloed op het team... ben ik bang
    Vind ik leuk
    Jafio +1715
    maandag 16 juli 2018 om 09:50
    Real gaat voor Mbappe
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    maandag 16 juli 2018 om 09:51
    dan mogen ze wel een paar 100 miljoen voor neertellen
    Vind ik leuk
    Jafio +1715
    maandag 16 juli 2018 om 09:52
    Klopt maar ze willen duidelijk verjongen en die Mbappe gaat weer jaren mee.
    Vind ik leuk
    Korm +35524
    maandag 16 juli 2018 om 09:52
    dat is waar... maar een Ronaldo kan nog wel wat jaartjes mee hoor :)
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 09:53]
    Vind ik leuk
    Jafio +1715
    maandag 16 juli 2018 om 09:58
    Is ook zeker een feit en alleen de shirtjes leveren al miljoenen op. Ik vind Mbappe wel een goede opvolger.
    Vind ik leuk
    Bizzy +20707
    maandag 16 juli 2018 om 09:52
    Die scoort geen 60 goals per jaar.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10814
    maandag 16 juli 2018 om 09:57
    Hij scoort wel veel en laat anderen ook zo nu en dan doelpunten maken. Hij wordt nog beter zou je verwachten. Maar die zal niet verkocht worden. Meer kans dat het bij Neymar lukt denk ik.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 10:25]
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3408
    maandag 16 juli 2018 om 10:14
    Het zou me verbazen als Mbappe daar naar toe gaat. Eerder Neymar omdat deze ook op links speelt
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 10:15]
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7942
    maandag 16 juli 2018 om 09:51
    Daar gaat nog wel de nodige tijd overheen voordat iedereen toegeeft hoe goed deze jongen eigenlijk is (geweest).
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3408
    maandag 16 juli 2018 om 10:15
    Valt niet mee voor de Barcelona fanboys
    Vind ik leuk
    pvdsmissen +866
    maandag 16 juli 2018 om 11:00
    Ik ben een Barca fan maar heb er geen problemen mee om te zeggen dat Ronaldo 1 van de beste is. Pikt altijd zijn doelpunten mee
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    maandag 16 juli 2018 om 11:52
    Zelfde hier

    Ik mag graag naar Ronaldo kijken als ik kan hoor
    Blijft een fenomeen

    Heb er ook geen moeite mee om te zeggen dat hij één van de beste ooit is
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3408
    maandag 16 juli 2018 om 14:48
    Ja dan zijn jullie de positieve uitzonderingen. Meestal is het wel anders
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    maandag 16 juli 2018 om 16:04
    Ja klopt

    Ik ben gewoon een voetbal liefhebber met een voorkeur zoals velen 🤔

    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1229
    maandag 16 juli 2018 om 09:54
    Nu 100 miljoen of een speler houden die met 1 a 2 jaar geen kwart meer waard is. Afgelopen jaar was hij bij Madrid gewoon matig. Zowel hij als de club hadden een nieuwe prikkel nodig. Economisch gezien een fantastische beslissing. Nog wat erbij en je kunt Mbappe of Neymar halen. Niet mijn manier maar verstandig is het zeker.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3408
    maandag 16 juli 2018 om 10:21
    Hoeveel denk jij dat de merchandising van Ronaldo waard is ?
    Vind ik leuk
    Only1nr7 +1229
    maandag 16 juli 2018 om 12:51
    Veel, maar zodra hij echt over de top is gaat dat omlaag (afwachten of afgelopen seizoen een incident was). Maar ik denk zelfs dat een aankoop van Neymar of Mbappe de merchandising een impuls geeft. Men wil daar dan ook een shirtje van. Dus om de merchandising hoef je het niet te laten MITS ze wel zo'n absolute topper terug halen. Ik wil zeggen dat de aankoop van CR top was, dat verdiende ze snel terug aan merchandising. Hij heeft ze succes gebracht en dan nog meer opleveren dan de aankoopprijs. Hij kan dus ook zijn opvolger financieren. Das toch helemaal geweldig, je moet toch ook met een schuin oog naar financial fair play kijken. Op de iets langere termijn is dit een hele goede zet lijkt mij.
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3408
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:25
    En wie zegt dat Ronaldo er de komende twee jaar geen 30 inschiet ?
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31501
    maandag 16 juli 2018 om 10:01
    33 man. Zeik toch niet zo.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 10:04
    Veel geld voor een 33 jarige die al lang over zijn top heen is.
    Slim om dat geldbedrag nog even mee te pakken.
    En nu verjongen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91517
    maandag 16 juli 2018 om 10:03
    En dank je wel Madrid!

    Nu krijgen wij die 60 goals per seizoen....
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 10:04]
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5750
    maandag 16 juli 2018 om 10:07
    Heel vreemd dat real madrid Ronaldo heeft verkocht.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8723
    maandag 16 juli 2018 om 10:10
    Buiten de speler en zijn goals laat je een commercieel product voor een prikkie gaan.die 100 miljoen maakt hij per jaar voor de club alleen al met de producten met zijn naam zoals Tshirts etc.
    Vind ik leuk
    torinofc +266
    maandag 16 juli 2018 om 10:51
    34 jaar, nu vangen ze er tenminste 100 miljoen voor. Goede deal voor real. Ze kunnen toch kopen wie ze willen kopen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 10:54
    Alles heeft zijn houdbaarheidsdatum
    Vind ik leuk
    Jon Rans +39
    maandag 16 juli 2018 om 11:01
    Hazard en Kane halen.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    maandag 16 juli 2018 om 11:48
    Dat kan Real never nooit betalen
    Vind ik leuk
    Jon Rans +39
    maandag 16 juli 2018 om 19:45
    Ook niet als Bale daadwerkelijk aan Manchester verkocht word? Zou toch super zijn!
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    maandag 16 juli 2018 om 19:53
    Moeten ze eerder Benzema verkopen

    Kane is echt een spits
    Geen flank speler
    Die kan dat ook helemaal niet haha
    Is hij veel te traag voor
    Vind ik leuk
    Jon Rans +39
    maandag 16 juli 2018 om 20:43
    Ik bedoelde ook Kane voor de spits!
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3408
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:29
    Kane ? Engelsen presteren nooit op het vaste land. De laatste Engelsman die echt wat gepresteerd heeft was volgens mij Kevin Keegan bij HSV of zo. En Kane mag dan een afmaker zijn maar hoe goed voetbalt hij nou echt. Madrid speelt helemaal niet op een manier waarin hij rendeert. En als je dan ook Hazard zou halen (die bijna geen voorzetten geeft) dan heb je een team dat aanvallend uit balans is.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 08:30]
    Vind ik leuk
    popiejopie +2620
    maandag 16 juli 2018 om 11:04
    Sportief gezien vind ik het nog niet eens zo een vreemde keuze. Je kan hoog of laag springen maat iedereen ziet dat Ronaldo fysiek elk jaar steeds minder wordt.

    Maar met Ronaldo heb je een ster in huis die bij een club als Real past en hoort. Daarbij wordt zijn minder fysiek bijna 100% gecompenseerd door zijn inzet.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 11:11
    Niet mee eens. Allereerst, Ronaldo wil zelf weg. Real wil geen spelers die weg willen, al helemaal niet spelers met het ego van Ronaldo. Dus, verkopen.

    Ten tweede, een 33-jarige speler 10 jaar na aankopen verkopen met winst. Dat is bizar. 100 miljoen op zijn leeftijd is ongelofelijk.

    Daarnaast moet Real naar de toekomst kijken. Ronaldo gaat niet meer beter worden, dat weten we allemaal. Tuurlijk zou hij nog 1 (misschien 2) jaar kunnen schitteren in Madrid. Maar wat velen vergeten, Real wil succes op lange termijn. Met Ronaldo in je selectie is het niet mogelijk om spelers als Hazard, Neymar, Mbappe te halen. Die willen zelf het mannetje zijn.

    Nu Ronaldo weg is, kan Real makkelijker naar de toekomst gaan kijken. Misschien is Neymar of Mbappe niet van het niveau van Ronaldo, maar als club zijnde weet je dat je er de komende 5/6 jaar op vooruit kan.
    Vind ik leuk
    Yass +106
    maandag 16 juli 2018 om 11:17
    Zo zie je maar hoe ondankbaar real Madrid is, hebben ze toen ook met Raul, guti, cassilias enz gedaan. Zie barca dit Never nooit doen met haar sterren
    Vind ik leuk
    Pagan1964 +3408
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:34
    Ach jee, de volgende Barcelona-fanboy die wat over Real gaat zeggen. Wie zegt nou dat Ronaldo niet zelf weg wilde ? En geloof me als Barcelona niks meer wint gooit het ook haar sterren eruit. Waar is Iniesta eigenlijk
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6588
    maandag 16 juli 2018 om 11:47
    Kan het hier alleen maar mee eens zijn
    Tegelijkertijd ben ik wel heel benieuwd hoe hij het gaat doen in Italië

    Ik had deze transfer nooit verwacht eigenlijk
    Vind ik leuk
    Freddy.R +19
    maandag 16 juli 2018 om 12:16
    Snap het ook niet helemaal , volgens mij wou het zelf weg .
    Gewoonweg een doelpuntenmachine geweest voor Real .
    Vind ik leuk
    Mass +5248
    maandag 16 juli 2018 om 14:06
    Ronaldo had er komend seizoen denk ik geen 60 meer ingelegd. 100 miljoen is een mooi bedrag voor een oudere speler.
    Vind ik leuk
    Brunt +207
    maandag 16 juli 2018 om 16:29
    Ook Cristiano Ronaldo wordt oud. Dus als je nog 100 miljoen kan pakken is dat ook niet slecht.

    Aan de andere kant, als hij zijn carrière bij Real had kunnen afsluiten had hij daar een andere functie kunnen krijgen. Nooit verkeerd om zo'n persoon bij je club te houden.

    Maar misschien is het ook wel zo dat een CR nooit genoegen zou nemen met plaats op de bank, als hij ouder wordt. Hij zou dan voor flink wat onrust kunnen zorgen binnen de groep. Dat ben je nu mooi voor.
    Vind ik leuk
    The Eagle +80
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:18
    Ronaldo 33 ? En zo fit? Kan ook makkelijk hij heeft namelijk maar 1 versnelling. En dat is vooruit. Met hem er bij moet de rest het echte werk doen. Ik zie dat bij juve niet gebeuren. Kortom ; hij wordt bij juve snel oud
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Historische fout': 'Wat het mij heeft gekost om Ronaldo te contracteren...'