Hyballa vindt nieuwe club en tekent contract voor twee seizoenen

Hyballa vindt nieuwe club en tekent contract voor twee seizoenen

Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 10:49ma 16-07-2018 om 10:49

Peter Hyballa vervolgt zijn trainersloopbaan bij DAC 1904. Dat heeft de club gemeld via de officiële kanalen.

De Duitse trainer, die een Nederlandse moeder heeft en in Nederland werkzaam was bij NEC, tekent een contract voor twee jaar in Slowakije. Hyballa ging ruim een jaar na zijn ontslag bij NEC nog aan de slag bij de Duitse voetbalbond. "De bond wil een nieuwe weg inslaan en ik wil daar met mijn ervaring graag aan meehelpen", stelde hij toen.

Hybala neemt Remco ten Hoopen, Admir Kozlic, Maik Drzensla en Laura Stosno mee naar Slowakije. Hyballa werd op 1 juli 2016 aangesteld als trainer van NEC, maar binnen een jaar werd hij ontslagen. "Ik wens N.E.C. het allerbeste toe in de toekomst en hoop dat de club zich handhaaft in de Eredivisie", reageerde hij toen. Inmiddels speelt NEC niet meer op het hoogste niveau van Nederland.

Plaats een reactie

maandag 16 juli 2018 om 10:52
Succes Hyballa!

Of volgens VP in de lead: 'Hyablla'.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 10:53]
Vind ik leuk
#Keizerout +45208
maandag 16 juli 2018 om 11:01
Het is Petre gegund :p
Vind ik leuk
Quaresma +5894
maandag 16 juli 2018 om 11:03
Een gemiste kans voor Nederlandse clubs
Vind ik leuk
#Keizerout +45208
maandag 16 juli 2018 om 11:05
Helemaal mee eens. En de KNVB.
Mensen wijzen dan naar NEC, maar vergeten dat de enige spelersdie een beetje konden meekomen in de eredivisie Breinburg was. En de jeugdspelers die onder Hyballa doorbraken.
Vind ik leuk
Quaresma +5894
maandag 16 juli 2018 om 11:08
Ik had Hyballa ook graag gezien bij bijvoorbeeld Jong Oranje ipv Erwin van de Looi
Vind ik leuk
#Keizerout +45208
maandag 16 juli 2018 om 11:33
helemaal mee eens
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 11:22
Idd! Prima trainer!
Vind ik leuk
Midden-Noord +95447
maandag 16 juli 2018 om 10:53
DAC 1904, dat moet haast een droomclub zijn voor 'm.
Vind ik leuk
#Keizerout +45208
maandag 16 juli 2018 om 11:01
Ken je ze niet?
Het is kort voor Bal op het DAC 1904.
Vind ik leuk
3Bier +14269
maandag 16 juli 2018 om 11:42
De spelen straks de pannen van het dac
Vind ik leuk
#Keizerout +45208
maandag 16 juli 2018 om 11:47
Of ze heten ineens gewoon 1904, omdat het DAC eraf gaat
Vind ik leuk
3Bier +14269
maandag 16 juli 2018 om 12:13
Haha
Vind ik leuk
HanV +5444
maandag 16 juli 2018 om 12:10
Dat deden ze vorig jaar al, derde geworden. Donderdag al de return in de EL tegen Dinamo Tiblisi, na een 1-1 thuis zal het wel moeilijk worden.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 12:10]
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 10:55
Ken hem niet, maar ontzettend hard gelachen om deze tweet van de club:

Peter Hyballa been trained for twenty-six years, & Slovakia will be the fifth country to work in. Hyballa, who heads Wolfsburg, Dortmund, Bielefeld, Salzburg & Leverkusen, has worked with players in the past, such as Mario Götze, Emre Can, Son Heung-Min, & Julian Brandt.
Vind ik leuk
Drs. P. +134
maandag 16 juli 2018 om 10:58
Ontzettend hard gelachen zelfs?

Ik moest slechts een keertje zachtjes in mezelf gniffelen.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 11:01
Als dat zo is zit er een flinke hiaat in de tweet ... NEC mischien ;)
Vind ik leuk
#Keizerout +45208
maandag 16 juli 2018 om 11:02
Hij heeft bij meerdere clubs in de jeugd gewerkt.
Vind ik leuk
Ajacied_8 +18958
maandag 16 juli 2018 om 10:59
Was dit geen baantje geweest voor Mario Been. En dan Hyballa maar als analist bij Fox.
Vind ik leuk
#Keizerout +45208
maandag 16 juli 2018 om 11:03
Dat lijkt me voor FOX beter dan voor DAC 1904
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 10:59
Passie heeft hij wel,zou zijn bloeddruk wel is willen weten tijdens een wedstrijd
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 11:13
Ik hoop niet dat ze daar kunstgraskorrels hebben want daar krijg je kanker van..
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 11:27
Hebben ze denk ik wel. In Slowakije is het vaak erg koud dan is kunstgras ideaal.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 11:27
Goeie trainer, jammer dat hij in NL geen club heeft gevonden......
Vind ik leuk
mba4u2c +3579
maandag 16 juli 2018 om 11:52
Laura Stosno. Hij neemt zelfs een voetbaldame mee. Dat gaat wat worden...
Vind ik leuk
Smithsonian +43112
maandag 16 juli 2018 om 11:53
Hopelijk krijgt hij z'n centen op tijd.
Vind ik leuk
Freddy.R +59
maandag 16 juli 2018 om 12:24
Gewoon DOM in hoofdletters voor Nederlandse clubs , is een goede trainer en lijkt me ook nog eens een goed mens .
Wat en wie hebben ze nu bij NEC rondlopen ???
Vind ik leuk
Miesbal +21
maandag 16 juli 2018 om 17:10
Jack de Gier is dit seizoen aangesteld. Geen idee, ken de beste man niet.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 19:14
Prima kerel.. had van mij niet ontslagen hoeven worden.. succes bij je nieuwe club..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws