Talentvolle Ajacied richt zich op backpositie: 'Ik kan geen plek opeisen'

    Talentvolle Ajacied richt zich op backpositie: 'Ik kan geen plek opeisen'

    maandag 16 juli 2018 om 13:07

    Noussair Mazraoui bereidt zich met Ajax voor op het nieuwe seizoen. Hij verwacht zich te moeten richten op de positie van rechtsback. Op woensdag 25 juli wacht de eerste belangrijke wedstrijd voor de Amsterdammers in de tweede voorronde van de Champions League. 

    "Spanning voel ik nog niet. Met de selectie die we nu hebben, zijn er geen excuses. Het moet gewoon gebeuren", stelt Mazraoui op het digitale huis van de Amsterdammers. "Kwalitatief hebben we een heel goede groep. Qua leeftijd is het denk ik nog wat beter in balans dan vorig jaar. Er komt meer ervaring. Dat is goed voor jonge jongens zoals ik", stelt hij.

    Mazraoui speelt het liefst als middenvelder, maar hij verwacht dat hij zich komend seizoen op een andere plek moet richten. "Tegen Anderlecht stond ik rechtsback en ik denk dat dat de positie is waarop ik me moet focussen. Op het middenveld kom ik het beste tot mijn recht, maar sta met net zoveel plezier in de verdediging. Zolang zit ik nog niet bij de selectie, hè. Ik kan geen plek opeisen. Iedere minuut speeltijd pak ik met beide handen aan."

    De twintigjarige Mazraoui kwam tot nu toe tot acht wedstrijden in de Eredivisie. Bij Ajax steekt hij veel op van de ervaren krachten. "Ik vraag veel aan de oudere jongens. Met Siem had ik het bijvoorbeeld laatst over duelkracht. Hij zegt dan: kracht is belangrijk, maar slimmigheid is nog belangrijker. Tegen Anderlecht draaide een spits bij me weg. ‘Geef hem juist wat meer ruimte’, zei Siem. ‘En als hij gaat draaien, pak je hem.’ Dat zijn goede tips."

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +84735
    maandag 16 juli 2018 om 13:15
    Die andere twee zijn toch twee miskopen gebleken.
    Vind ik leuk
    Pimman +2551
    maandag 16 juli 2018 om 18:42
    Midden-Noord dat moet nog blijken maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84735
    maandag 16 juli 2018 om 19:01
    Van die Deen wist ik het zeker. Die Colombiaan gaat nooit een kans krijgen blijkt.
    Vind ik leuk
    windforce11 +1712
    maandag 16 juli 2018 om 13:15
    Vergeet het maar, ze kopen er wel 1
    Vind ik leuk
    jvh93 +152
    maandag 16 juli 2018 om 13:29
    Waarom zouden ze voor deze positie nog een nieuwe speler halen? (ongeacht de kwaliteit die wellicht niet niveau Ajax is). Met Mazraoui, Kristensen en Orejuela heb je al 3 mannen die er kunnen spelen. En Veltman zal ook blijven aangezien hij vanwege zijn blessure echt niet verkocht gaat worden, dus die heb je 2e helft van het seizoen waarschijnlijk ook tot je beschikking
    Vind ik leuk
    windforce11 +1712
    maandag 16 juli 2018 om 14:16
    Je zegt het zelf al...Orjuela en Kristensen is 2 keer nix. Veltman een zware blessure. Dus kopen maar weer
    Vind ik leuk
    Bizzy +18531
    maandag 16 juli 2018 om 13:16
    Siem de Jong en tips ? Moet niet gekker worden. Die is toch klaar met voetballen.
    Mazraoui kan toch wel een betere mentor vinden. En ja de speler Mazraoui kan mij wel bekoren. Daar gaat Ajax de komende jaren plezier aan beleven.
    Vind ik leuk
    2cents +50839
    maandag 16 juli 2018 om 13:22
    Denk dat hij juist door zijn tips nog van waarde is. Raar dat je dat zo onderschat.

    Voetballend lijkt het alsof hij in slomo stand staat. En dat is pijnlijk want hij is ook op dat gebied toch ooit heel erg waardevol geweest. Eigenlijk sinds die klaplongen is hij nooit meer zo sterk geweest als daarvoor.
    Vind ik leuk
    hantayo +971
    maandag 16 juli 2018 om 13:38
    Tip van Siem: "stop op tijd'.
    Vind ik leuk
    Dani82 +837
    maandag 16 juli 2018 om 13:51
    Bedoel je niet: Tip voor Siem? ;)
    Vind ik leuk
    Pimman +2551
    maandag 16 juli 2018 om 18:44
    Mee eens!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:19
    In alle eerlijkheid zal hij vooral als back-up fungeren.
    Vind ik leuk
    RedNas +3356
    maandag 16 juli 2018 om 13:36
    Is dat Engels voor "opkomende back"?
    Dan klopt het.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 13:29
    Gaat hem echt niet worden. Als je echt mee wilt doen om de titel dan zul je met wat minder jeugd moeten beginnen. Die valkuil heeft Ajax al teveel gemaakt in het verleden.
    Vind ik leuk
    3Bier +6879
    maandag 16 juli 2018 om 14:32
    Kan prima hoor. Maar dan wel in combinatie met de ervaring van Onana, Blind, Tagliafico, Schone, Ziyech, Tadic en bankzitters als Huntelaar en S. de Jong.
    Zoveel meer ervaring hebben die Kristensen en Orejeula ook niet. En Veltman ligt er voorlopig uit. Ik zie wel kansen voor hem dit seizoen. Aan de bal is hij sowieso beter dan zijn concurrenten.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +915
    maandag 16 juli 2018 om 13:30
    Fijn talentje
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26684
    maandag 16 juli 2018 om 13:37
    Beter dan veltman en kristensen.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35827
    maandag 16 juli 2018 om 14:10
    En weer een nieuwe hype rondom een back die geen back is. Gadverdarrie wat heb ik een hekel aan die zeer verkeerde trend.
    Als back kan je op inzet eens één of meerdere potjes opvallen in Nederland. Zie Haps, Karsdorp, Malacia, Humfries, die dude van City die ff voor Nac voetbalde en straks voor PSV en bij mijn clubje Sinkgraven en nu weer Mazraoui.

    Wat hebben deze gasten gemeen? Ze kunnen geheel niet verdedigen. Het zijn geen échte killers achterin. Alleen Karsdorp liet dat het laatste halfjaar bij Feyenoord wél zien (iedereen herinnert zich nog die geweldige sliding tegen Ajax) En daar hebben we behoefte aan. Vervolgens naar voren rennen met de bal aan de voet en hem voor de pot slingeren is véél makkelijker aan te leren.
    Laten we wel wezen: Zelfs Kuyt was fenomenaal als back op het WK. Op inzet!

    Mazraoui komt tekort voor Ajax 1. Ook als back.
    Doe mij maar de Tete's en Veltmannetjes van deze wereld. Klootzakken die hun tegenstander konden opvreten. Dát zijn backs.

    Arias is trouwens by far de beste back in de ED van de afgelopen jaren.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 14:15]
    Vind ik leuk
    3Bier +6879
    maandag 16 juli 2018 om 14:40
    Ben het gedeeltelijk met je eens. Alleen worden backs steeds belangrijker. Ook in de opbouw. Alleen man uitschakelen is niet genoeg. Als je niet lekker kan voetballen val je als back af. Alleen types als Sinkgraven zijn nu net de verkeerde personen om als back neer te zetten. Je hebt namelijk ook een flinke dosis agressie nodig als vleugelverdediger.

    Arias inderdaad de beste back van de laatste jaren. Doet weinig fout in een wedstrijd en levert aanvallend ook zijn bijdrage. Tagliafico heeft dat ook wel een beetje. Die doen geen gekke dingen aan de bal en verdedigen goed.

    Ik schrijf Mazraoui nog niet af. Hij is comfortabel aan de bal en redelijk snel. Als hij dat Marokkaanse gif in het verdedigen kan leggen dan zie ik wel potentie in hem als back.
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +35827
    maandag 16 juli 2018 om 15:21
    Klopt wel ja. Dat meevoetballen wordt steeds belangrijker. Al is t wel afhankelijk van welke tactiek je hanteert. In een 5 verdedigers systeem is t vooral belangrijk. Maar daarbuiten ook wel steeds meer.

    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1644
    maandag 16 juli 2018 om 14:11
    Vind hem te langzaam als Back tegen Anderlecht was dat duidelijk zichtbaar
    Vind ik leuk