Nijland klopt zichzelf op de borst: Hebben ons er als een pitbull in vastgebeten

Nijland klopt zichzelf op de borst: "Hebben ons er als een pitbull in vastgebeten"

Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 14:12ma 16-07-2018 om 14:12

FC Groningen heeft zich de afgelopen tijd 'als een pitbull vastgebeten' in de onderhandelingen met Sparta over verdediger Jeffrey Chabot. Dat vertelt Hans Nijland, algemeen directeur van Groningen, in gesprek met RTV Noord. Chabot signeerde maandag een meerjarig contract in het hoge Noorden. 

De gesprekken met Sparta over de twintigjarige Duitser verliepen 'hartstikke stroef en moeizaam', laat Nijland weten. "Dat heeft niks te maken met Jeff, maar met Sparta. Dat is hun goed recht. We hebben ons daar als een pitbull in vastgebeten. Als je iets per se wil, moet je zorgen dat je het voor elkaar krijgt. We zijn blij dat we onze selectie voor elkaar hebben. Althans, als er geen spelers meer vertrekken bij FC Groningen."

Technisch manager Ron Jans was even bang dat de deal in het water zou vallen toen ook het Duitse FC Ingolstadt zich meldde voor Chabot. "Op een gegeven moment verloren we de slag, maar die transfer ging niet door. Er werd contact opgenomen en we hebben ons er meteen weer in vastgebeten."

Lees ook: FC Groningen slaat belangrijke transferslag: 'Waren bereid het bedrag te betalen'

Plaats een reactie

heur es +874
maandag 16 juli 2018 om 14:17
Stoer! Chabot hahaha...
Vind ik leuk
TheWatcher +176
maandag 16 juli 2018 om 14:18
Dat is wel een welkome versterking voor grunn!
Vind ik leuk
Rodajc +18664
maandag 16 juli 2018 om 15:22
Denk wel dat ze beter in wat creativiteit voorin hadden kunnen investeren, want dat ontbreekt toch al jaren in Groningen. Je kan toch moeilijk alles in handen van Doan leggen.
Vind ik leuk
FCG1971 +4741
maandag 16 juli 2018 om 18:19
Doan, Mahi, Cassiera
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 14:20
Je zou haast vergeten dat Jeffrey Chabot vroeger al kind aan huis was bij de familie Nijland, maar dan snap je ook waarom hij hem Jeff noemt.
Vind ik leuk
Tim +4993
maandag 16 juli 2018 om 14:31
Hij wordt al zijn hele leven Jeff genoemd, maar dat had je gewoon geweten als je wel eens een artikel over hem had gelezen of de persconferentie had gekeken.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 14:34
Ja klopt, ik had me eerst even in Jeff moeten verdiepen, bedankt voor de opheldering.
Vind ik leuk
Tim +4993
maandag 16 juli 2018 om 14:39
Maak er maar een gewoonte van, dat zou een hoop loze onzin-plempsels schelen.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 14:51
Zal er aan denken in het vervolg, heb je na het kijken van de persconferentie en het eten van een zak Wokkels wel netjes gestofzuigd? Zou vervelend zijn als je moeder weer boos wordt.
Vind ik leuk
Tim +4993
maandag 16 juli 2018 om 16:44
Een slecht begin van je goede voornemens, had je je een beetje in mij verdiept dan had je geweten dat ik Wokkels niet lekker vind en dat mijn moeder het een zorg zou zijn of ik mijn huis stofzuig of niet.
Vind ik leuk
Baijiu +1668
maandag 16 juli 2018 om 17:35
This guy fucks
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 18:08
Matige spelers uit De Eredivisie is tot daaraan toe, maar in puberende boertjes uit Groningen ga ik mij niet verdiepen, zoals je zult begrijpen.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 18:09]
Vind ik leuk
Tim +4993
maandag 16 juli 2018 om 18:17
Nu ben je gewoon aan het trollen hoop ik.. De puberteit heb ik al wel een jaartje of 10 achter me gelaten, ik woon in Amsterdam en kom oorspronkelijk uit Overijssel. Nu ophouden hoor.
Vind ik leuk
FenomenoR9 +434
maandag 16 juli 2018 om 14:24
Zou Suarez ook zeggen...
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 14:51
Uhm, hij heet toch Julian Chabot?!
Vind ik leuk
Cookee +12699
maandag 16 juli 2018 om 16:08
Dat gaat niet werken als back bij Grun.
Is dat die Chabot die eerst zijn bril fatsoeneert voor hij iets zegt?
Of heet die Bart?
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 15:21
Hans Nijland die zichzelf op de borst klopt. Die karaktereigenschap herken ik helemaal niet van hem.

@VP: Lekker, een foto van van Nieff bij een artikel over Chabot.
Vind ik leuk
schfan1920 +6367
maandag 16 juli 2018 om 16:02
Ik denk dat de Groningers er beter op staan dan vorig jaar. Wordt alleen een beetje oppassen met de jeugdigheid. Ervaring is ook nodig.
Vind ik leuk
cindor +8
maandag 16 juli 2018 om 16:30
Negatieve aanhef. Als je zegt dat je je ergens als een pitbull in hebt vastgebeten dan geef je daarmee vastberadenheid aan. Dat zo'n journalistje dat dan weer weet om te toveren in iets dat negatief valt uit te leggen. Nepnieuws idioot
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 20:13
2 Verdedigers weg... 1 voor terug...
1 middenvelder weg... 0 terug...
1 spits weg... 1 spits terug...

Vorig jaar waardeloos seizoen gehad maar Hans Nijland heeft zijn selectie rond
Vind ik leuk
Fan123 +79
maandag 16 juli 2018 om 20:28
Dus met andere woorden, er is betaald wat Sparta wilde...😁
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 20:54
Ach je kan veel van Nijland zeggen maar ik denk dat er weinig directeuren zijn die een zeer postieve transferbalans kunnen overleggen over een kleine 20 jaar. Ik zeg bv Robben, Hoogstrate, Berg, Suarez, van Dijk, Granqvist ga zo maar door. Tuurlijk ook missers als pedersen femi en recentelijk lars piemel uit je broek veldwijk. Maar miljoenen in de plus gedraaid.
[Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 20:54]
Vind ik leuk
Vak-DD +12392
dinsdag 17 juli 2018 om 23:29
Blaaskaak Nijland.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws