'Jongste speler van PSV-selectie' ziet kansen: 'Ik heb er de bouw voor'

    'Jongste speler van PSV-selectie' ziet kansen: 'Ik heb er de bouw voor'

    maandag 16 juli 2018 om 16:28

    Jordan Teze ziet kansen om als rechtsback door te breken in het eerste elftal van PSV. De achttienjarige verdediger vertelt dat maandag voor de camera van het Eindhovens Dagblad. Momenteel is Teze met de kampioen van Nederland op trainingskamp in Zwitserland. 

    PSV-trainer Mark van Bommel gunde de tiener zaterdag speeltijd in het oefenduel met Xamax Neuchâtel (1-1). Hij stond aan de rechterkant, terwijl hij de afgelopen jaren vaak juist in het centrum van de defensie fungeerde. 

    "Het zou zeker kunnen dat er voor mij op die positie perspectief is. Uiteindelijk is het ook wel de plek waarop ik misschien het beste van mezelf kon laten zien. Ik denk dat ik er de lichaamsbouw voor heb en het loopvermogen. Een back moet afstanden kunnen belopen", aldus Teze.

    De jeugdinternational weet dat hij nog flinke stappen moet maken. "Ik kan het wel uitbouwen en ben nu de jongste speler bij de selectie. Ik ben heel blij om hier te zijn en het is ook leuk om met de jongens plezier te hebben. Presteren staat voorop en ik denk dat ik zaterdag een goede wedstrijd heb gespeeld, maar het kan altijd wel beter."

    Plaats een reactie

    Rodajc +12646
    maandag 16 juli 2018 om 16:38
    Als hij zich dit jaar bij Jong PSV gewoon laat zien is er nog voldoende perspectief voor hem in het eerste lijkt me.
    Vind ik leuk
    PRICE +25449
    maandag 16 juli 2018 om 16:46
    Zou Dumfries zijn hete adem al in zijn nek voelen???
    Vind ik leuk
    schfan1920 +5272
    maandag 16 juli 2018 om 17:34
    Dat vast niet. Maar het zal je gebeuren.. je geeft miljoenen uit maar je blijkt al een prima back in de jeugd te hebben lopen.
    Vind ik leuk
    Hoekie89 +404
    maandag 16 juli 2018 om 18:18
    Dat gebeurd vaak genoeg.. :)
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13143
    dinsdag 17 juli 2018 om 02:55
    Bij Psv zelden...
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +17688
    maandag 16 juli 2018 om 19:11
    Tete blijft de beste...die komt niet...dan maar Teze
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    maandag 16 juli 2018 om 16:45
    Ben benieuwd, wordt vervolgt. Ben ook benieuwd wat van Bommel zal gaan doen met de jonkies.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:07
    Heb daar zo mijn twijfels over .
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    maandag 16 juli 2018 om 17:28
    Aangezien hij net van de jonkies overkomt denk ik dat hij een goed beeld heeft van degene die er bovenuit steken.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:35
    Je zou het haast zeggen.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    maandag 16 juli 2018 om 17:36
    We gaan het meemaken. Sowieso zijn Cocu en van Bommel twee hele verschillende mensen.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 17:41
    Denk dat we kwa speelstijl niet veel gaat veranderen en misschien zelfs nov ieta defensiever omdat Mark zelf ook meer breker was.
    Kan dat ik mij erin vergis, maar we gaan het meemaken .
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    maandag 16 juli 2018 om 17:44
    Bij die jonkies liet hij zijn team toch redelijk aanvallen. Cucu is een behoudende trainer. Ik denk dat van Bommel weleens kan spelen na mogelijkheden.

    Maar zeker, we gaat het allemaal meemaken.

    Belangrijker is dat mijn mooie Den Haag weer een lekker seizoen draait. Dat is vele male belangrijker.
    Maar voetbal is voetbal, ''football is a way of life''
    Vind ik leuk
    Hvdp +617
    maandag 16 juli 2018 om 19:31
    PSV - 19 speelde tegen Ajax -19. Met iedereen achter de bal
    Gemiddelde leeftijd PSV 19
    Gemiddeld leeftijd Ajax 17
    Van Bommel wil iedere match winnen
    Ajax volgens de Cruijff filosofie
    De verwachting is dus zeer aannemelijk dat PSV nog verdedigender gaat spelen dan onder Cocu
    Frankrijk als trendsetter !
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13143
    dinsdag 17 juli 2018 om 02:57
    Cocu en vBommel zijn beide Psvers. Dat zegt genoeg over de kansen die de jeugd krijgt. Cocu kende de jeugd ook en oordeelde dat ze niet goed genoeg waren, vBommel zal na de voorbereiding dezelfde conclussie trekken verwacht ik. Psv o19 is wel iets anders dan Eredivisie, Psv heeft ambities in de CL, dat hebben ze nog nooit in de clubgeschiedenis met jeugd gedaan.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84737
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:08
    Heb je dat van opendeuren.nl of niet?

    Logisch dat je niet met een jeugdelftal de CL ingaat. Ik heb het over in de competitie wat meer jeugd een kans geven.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 16:47
    Broer van hapsie? 🤣

    Gaat hem niet worden menneke. Dumfries is de 1ste keus
    Vind ik leuk
    PSVFU +4144
    maandag 16 juli 2018 om 17:00
    In eerste instantie wel. Maar dat was luckassen de materiaalman ook...
    Vind ik leuk
    Leeuw +4937
    maandag 16 juli 2018 om 16:58
    Veel trainen Teze en je komt er wel. Over 2 jaar kun je in de basis staan.
    Vind ik leuk
    cheeks +3355
    maandag 16 juli 2018 om 17:04
    Misschien nog wel een groter talent dan Obispo. Helaas voor Dumfries maar deze jongen heeft nog hooguit 1 jaar nodig en staat er dan. Als rechtback of als rechter CV naast zijn maatje Obispo.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8307
    maandag 16 juli 2018 om 17:26
    Nog groter? Obispo was al beter dan de Ligt volgens Aad afkoopsom, dan gaan we dus naar een M'bappe achtige talent.
    Vind ik leuk
    heur es +333
    maandag 16 juli 2018 om 17:21
    Hoogmoed komt voor de val
    Vind ik leuk
    yabba1000 +720
    maandag 16 juli 2018 om 18:09
    Misschien zit ik er helemaal naast maar ik dus het sterke vermoeden dat van bommel de jeugd meer kansen gaat geven. gakpo en malen zijn de eerste die meteen aan de a-selectie zijn toegevoegd. Bommel weet natuurlijk heel goed wat er in de jeugd aan potentie rondloopt. Ik zie het allemaal erg positief tegemoed.
    Vind ik leuk
    Hoekie89 +404
    maandag 16 juli 2018 om 18:19
    Mee eens Yabba! Nieuwe ronde,nieuwe kansen..
    Vind ik leuk
    yabba1000 +720
    maandag 16 juli 2018 om 18:42
    precies, heeft denk ik echt voordelen dat bommel zo lang in de jeugd heeft gelopen. cocu ook wel maar ben geneigd te zeggen dat bommel eerder kansen geeft
    Vind ik leuk
    JCJWZ +13143
    dinsdag 17 juli 2018 om 02:59
    Totdat een jeugdige speler een kostbare fout maakt dan praat heel Psv weer zoals ze altijd praten: met jeugd win je geen prijzen.

    Wel aandoenlijk hoe PSV in alles Ajax probeerd na te doen. Schoenmaker blijf bij je lees, je kunt ook goede spelers kopen zonder Brands.
    Vind ik leuk
    yabba1000 +720
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:24
    snap je reactie ja maar ook psv heeft begrepen dat je door jeugd op te leiden een breder budget kan creeren. En ook die ervaren rot maakt wel eens een blunder.Maar zo denkt inderdaad niet iedereen erover.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 18:32
    Van wat ik zag tegen neuchatel xamax, heeft deze jongen weinig te zoeken in psv1. Aanvallend brengt ie helemaal niets. Heb hem geen enkele aanvallende loopactie zien doen.
    Vind ik leuk
    AjaxRio +39
    maandag 16 juli 2018 om 20:07
    Goed voor het Nederlands voetbal de ontwikkeling o.a. van de jeugdopleiding van PSV. Weet niet in hoeverre deze jonge echte doorgroeimogelijkheden heeft, maar feit is dat ook in Eindhoven steeds meer jonge spelers zich aandienen. Van Bommel lijkt me ook wel een trainer die jeugdspelers op waarde weet te schatten en ze kansen durft te geven.
    Vind ik leuk
    Bullet +2903
    maandag 16 juli 2018 om 20:57
    Is het nu wel ineens een speeltuin :) zou gek zijn als ze 10 weken later ineens wel goed genoeg zijn..
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:40
    Sommigen waren vorig seizoen ook al goed genoeg, maar kregen nog niet een serieuze kans. Sommigen die er nu bij zijn - zoals deze Teze - zijn nog niet zo ver, maar mogen in de voorbereiding al wel even snuffelen aan wat het betekent om speler van de A-selectie te zijn. Hij gaat straks gewoon terug naar Jong PSV, maar wellicht over een jaar....

    En daarbij: de opdracht van Cocu was een andere dan die van Van Bommel. Wordt te gemakkelijk vergeten.
    Vind ik leuk
    Bullet +2903
    dinsdag 17 juli 2018 om 08:36
    Oke, maar wat is het verschil in opdracht dan? En hoe weet je dat?
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:30
    Hoe weet je dat? Interviews, eerder uitgesproken visie van betrokkenen, de officiële doelstellingen op de website, zien wat er over een wat langere termijn gaande is binnen de club (en dan niet uitsluitend het eerste elftal).

    Na de financiële problemen rond 2011-2012 heeft de club een nieuwe koers uitgestippeld.
    Stap 1: eerst het acute financiële probleem oplossen (onder andere de hier zoveel bekritiseerde lening bij de Gemeente).
    Stap 2: zorgen dat er een cashflow bleef komen via voetbalinkomsten, zodat je niet opnieuw en probleem zou krijgen. Een aantal jaren kampioen worden en dus Europees spelen was daarom van het grootste belang.
    Stap 3: Tegelijk met stap 2 de interne organisatie omgooien en de jeugdopleiding opnieuw vorm geven om te kunnen komen tot ...
    Stap 4: (de iets langere termijn) doorstroming van jeugd naar het eerste elftal (minder aankopen nodig, hogere inkomstenstroom uit transfers van zelf opgeleide spelers.

    Cocu zat in Stap 2: prijzen winnen, geld genereren. Zonder ruimte voor frivoliteiten ("het eerste is geen speeltuin").
    Van Bommel komt bij het eerste op het moment dat Stap 4 in beeld is. Door het plotselinge vertrek van Cocu mogelijk één jaar eerder dan gepland, maar dat is nu eenmaal zo. Natuurlijk worden van Van Bommel ook prijzen verwacht, maar conform de lange termijn planning krijgt hij wel de ruimte om jeugd in te laten stromen (want, de officiële doelstelling is: jaarlijks minimaal twee spelers doorstromen naar de A-selectie).

    De komende twee tot drie jaar komt de club in de eindfase van een (soort van, maar niet zo benoemd) tienjarenplan. Waarin jaarlijks meedoen om de prijzen hand in hand gaat met het vullen van de A-selectie vanuit de onderliggende elftallen. En waarbij aankopen een absolute (sportieve en/of financiële) meerwaarde moeten vertegenwoordigen.

    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Jongste speler van PSV-selectie' ziet kansen: 'Ik heb er de bouw voor'