'Jongste speler van PSV-selectie' ziet kansen: 'Ik heb er de bouw voor'

'Jongste speler van PSV-selectie' ziet kansen: 'Ik heb er de bouw voor'

Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 16:28ma 16-07-2018 om 16:28

Jordan Teze ziet kansen om als rechtsback door te breken in het eerste elftal van PSV. De achttienjarige verdediger vertelt dat maandag voor de camera van het Eindhovens Dagblad. Momenteel is Teze met de kampioen van Nederland op trainingskamp in Zwitserland. 

PSV-trainer Mark van Bommel gunde de tiener zaterdag speeltijd in het oefenduel met Xamax Neuchâtel (1-1). Hij stond aan de rechterkant, terwijl hij de afgelopen jaren vaak juist in het centrum van de defensie fungeerde. 

"Het zou zeker kunnen dat er voor mij op die positie perspectief is. Uiteindelijk is het ook wel de plek waarop ik misschien het beste van mezelf kon laten zien. Ik denk dat ik er de lichaamsbouw voor heb en het loopvermogen. Een back moet afstanden kunnen belopen", aldus Teze.

De jeugdinternational weet dat hij nog flinke stappen moet maken. "Ik kan het wel uitbouwen en ben nu de jongste speler bij de selectie. Ik ben heel blij om hier te zijn en het is ook leuk om met de jongens plezier te hebben. Presteren staat voorop en ik denk dat ik zaterdag een goede wedstrijd heb gespeeld, maar het kan altijd wel beter."

Plaats een reactie

Rodajc +18563
maandag 16 juli 2018 om 16:38
Als hij zich dit jaar bij Jong PSV gewoon laat zien is er nog voldoende perspectief voor hem in het eerste lijkt me.
Vind ik leuk
Plattekar bv +34286
maandag 16 juli 2018 om 19:11
Tete blijft de beste...die komt niet...dan maar Teze
Vind ik leuk
Midden-Noord +95453
maandag 16 juli 2018 om 16:45
Ben benieuwd, wordt vervolgt. Ben ook benieuwd wat van Bommel zal gaan doen met de jonkies.
Vind ik leuk
Smithsonian +43113
maandag 16 juli 2018 om 16:47
Broer van hapsie? 🤣

Gaat hem niet worden menneke. Dumfries is de 1ste keus
Vind ik leuk
Leeuw +6178
maandag 16 juli 2018 om 16:58
Veel trainen Teze en je komt er wel. Over 2 jaar kun je in de basis staan.
Vind ik leuk
heur es +874
maandag 16 juli 2018 om 17:21
Hoogmoed komt voor de val
Vind ik leuk
yabba1000 +1351
maandag 16 juli 2018 om 18:09
Misschien zit ik er helemaal naast maar ik dus het sterke vermoeden dat van bommel de jeugd meer kansen gaat geven. gakpo en malen zijn de eerste die meteen aan de a-selectie zijn toegevoegd. Bommel weet natuurlijk heel goed wat er in de jeugd aan potentie rondloopt. Ik zie het allemaal erg positief tegemoed.
Vind ik leuk
Hoekie89 +499
maandag 16 juli 2018 om 18:19
Mee eens Yabba! Nieuwe ronde,nieuwe kansen..
Vind ik leuk
yabba1000 +1351
maandag 16 juli 2018 om 18:42
precies, heeft denk ik echt voordelen dat bommel zo lang in de jeugd heeft gelopen. cocu ook wel maar ben geneigd te zeggen dat bommel eerder kansen geeft
Vind ik leuk
JCJWZ +14810
dinsdag 17 juli 2018 om 02:59
Totdat een jeugdige speler een kostbare fout maakt dan praat heel Psv weer zoals ze altijd praten: met jeugd win je geen prijzen.

Wel aandoenlijk hoe PSV in alles Ajax probeerd na te doen. Schoenmaker blijf bij je lees, je kunt ook goede spelers kopen zonder Brands.
Vind ik leuk
yabba1000 +1351
dinsdag 17 juli 2018 om 07:24
snap je reactie ja maar ook psv heeft begrepen dat je door jeugd op te leiden een breder budget kan creeren. En ook die ervaren rot maakt wel eens een blunder.Maar zo denkt inderdaad niet iedereen erover.
Vind ik leuk
maandag 16 juli 2018 om 18:32
Van wat ik zag tegen neuchatel xamax, heeft deze jongen weinig te zoeken in psv1. Aanvallend brengt ie helemaal niets. Heb hem geen enkele aanvallende loopactie zien doen.
Vind ik leuk
AjaxRio +84
maandag 16 juli 2018 om 20:07
Goed voor het Nederlands voetbal de ontwikkeling o.a. van de jeugdopleiding van PSV. Weet niet in hoeverre deze jonge echte doorgroeimogelijkheden heeft, maar feit is dat ook in Eindhoven steeds meer jonge spelers zich aandienen. Van Bommel lijkt me ook wel een trainer die jeugdspelers op waarde weet te schatten en ze kansen durft te geven.
Vind ik leuk
Bullet +3347
maandag 16 juli 2018 om 20:57
Is het nu wel ineens een speeltuin :) zou gek zijn als ze 10 weken later ineens wel goed genoeg zijn..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws