Dit is echt een heel grote club, een beetje het Ajax van Saoedi-Arabië

    "Dit is echt een heel grote club, een beetje het Ajax van Saoedi-Arabië"

    maandag 16 juli 2018 om 22:18

    Nordin Amrabat heeft zijn vertrek bij Watford in een interview met Voetbal International toegelicht. De 31-jarige aanvaller tekende zeer onverwachts een contract bij Al-Nassr uit Saoedi-Arabië.

    Velen hadden een move naar een Europese competitie verwacht. "Ik heb hier met volle overgave getekend", legt Amrabat uit aan VI. "Ik had opties in Spanje, Turkije, Qatar en Dubai, maar met Al-Nassr ga ik om de titel spelen."

    "Dit is echt een heel grote club, een beetje het Ajax van Saoedi-Arabië. Er zitten hier regelmatig 60.000 fans op de tribune en de nieuwe president is begonnen aan een mooi project. Ze willen echt iets neerzetten, er staat hier iets moois te gebeuren."

    Amrabat geeft toe dat geld een rol heeft gespeeld in zijn keuze voor Al-Nassr. Hij hoopt echter ooit weer terug te keren in Europa. "Ik heb zeker de ambitie om over een paar jaar weer terug te keren naar Europa, Spanje bijvoorbeeld. Maar nu kom ik bij een club waar ik in principe alles ga spelen en dat is belangrijk met het oog op de nationale ploeg. Marokko is voor mij het belangrijkst."

    Poll

    Snap jij de move van Amrabat?

    (881 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 16 juli 2018 om 22:18
    Piep piep hallo piep piep hallo, Calimero.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11401
    maandag 16 juli 2018 om 22:19
    nog zo een... kom gewoon niet op VP
    Vind ik leuk
    NvC +2390
    maandag 16 juli 2018 om 22:21
    Hier teren ze op. Zo komen ze dag door.
    Vind ik leuk
    PRICE +26054
    maandag 16 juli 2018 om 22:22
    Nu naar Saoedi Arabië,en over een paar jaar terug naar Spanje en hij is al 31,nou over een paar jaar hoeven ze hem niet meer in Spanje. Was beter nu naar Spanje en over 2 a 3 jaar naar Saoedi Arabië
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 22:22]
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +18072
    maandag 16 juli 2018 om 22:39
    Mooi he, hoe spelers of trainers een nietszeggende club in the middle of een zandbak van 44 graden , iets groots noemen. Om vervolgens keihard te lachen bij de salarisstrook terwijl er 2 km verderop iemand wordt onthoofd of gestenigd vanwege overspel.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:00
    Als ze in Nederland iemand gingen stenigen voor overspel, kwamen ze stenen te kort
    Vind ik leuk
    JustH +13249
    maandag 16 juli 2018 om 23:01
    Dan kan hij ook niet naar Turkije.
    Daar worden de mensenrechten ook met voeten getreden.
    Vind ik leuk
    CR7 Juvé +10
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:29
    Stop toch met lullen man, hij heeft voor het geld gekozen en ik denk niet dat jij in zijn plaats voor Spanje zou kiezen!

    Altijd die vergelijkingen met Turkije en Saudi Arabië... En daar worden de mensenrechten ook met voeten getreden?!! Alsof jij tot nu toe niemand ten onrechte iets hebt aangedaan. Alsof jij de politieke situatie daar vanuit uw luie zetel wel kan begrijpen. Respecteer zijn keuze om wat te cashen.
    Vind ik leuk
    Yuri +3729
    maandag 16 juli 2018 om 22:20
    "Dit is echt een heel grote club, een beetje het Ajax van Saoedi-Arabië.”

    En dat uit de mond van een psv’er 👀
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 22:24]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:37
    Je kan hem niet kwalijk nemen dat hij PSV en Ajax door elkaar haalt. Hij heeft pas nog een hersenschudding gehad ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 22:37]
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    maandag 16 juli 2018 om 22:47
    * Hij heeft nog bij Ajax in de jeugd gespeeld
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11462
    maandag 16 juli 2018 om 22:22
    Geen schande om gewoon te zeggen dat je het voor het geld doet hoor..
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:23
    Elke topclub heeft iets van Ajax overgenomen. Zo zie je maar dat wij kleur geven aan alle topclubs.
    Vind ik leuk
    PRICE +26054
    maandag 16 juli 2018 om 22:26
    Eigenlijk ben jij toch een ontzettende warme kerel. Ha ha.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:28
    Hou van iedereen behalve die nieuwe kneus met zijn trieste nickname.
    Vind ik leuk
    MN223 +763
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:04
    Tja, poepbruin is ook een kleur.
    Vind ik leuk
    Psvschilder +2380
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:34
    Oh wat heeft psv van ajax overgenomen dan ?
    Vind ik leuk
    TheRedMen +2554
    maandag 16 juli 2018 om 22:25
    Ik vraag me af of al die mensen die schande spreken van zijn transfer een andere keuze zouden maken..

    Gewoon 2/3 jaar je ogen dicht doen en daarna lekker op een tropisch eiland de rest van je leven, zonder (financiële) zorgen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 22:54]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24966
    maandag 16 juli 2018 om 22:27
    Ik hoop altijd dat die sjeiks een keer supporters in gaan huren. Kijken wie hier z'n club blijft supporten en wie voor een goed salaris een keer in de week Sneijder aan gaat moedigen in de woestijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24966
    maandag 16 juli 2018 om 22:26
    Volgens mij is Amrabat de enige PSVer die niet weet dat we al 4x geen kampioen zijn geworden.
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    maandag 16 juli 2018 om 22:32
    Misschien is deze Arabische droomclub ook al 4 jaar geen kampioen geworden?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +24966
    maandag 16 juli 2018 om 22:34
    Ik hoop het echt. Jammer dat die grap dan verloren zou gaan aan iedereen die die competitie niet volgt.
    Van Marwijk en Van Bommel lachen zich waarschijnlijk slap.
    Vind ik leuk
    2cents +50905
    maandag 16 juli 2018 om 22:37
    Volgens mij hadden die twee ook geen idee hoe die competitie verliep. Zij keken slechts wat dvd’s voor de spelers. Resultaten interesseerde ze geen zak. En terecht ook.
    Vind ik leuk
    JustH +13249
    maandag 16 juli 2018 om 23:03
    Hahahaha jij zegt het gewoon.
    Je bent ze voor.
    Vind ik leuk
    Marcel18 +86
    maandag 16 juli 2018 om 22:29
    jaa denk het ook.
    Ze hebben al 20 jaar geen prijzen gepakt...
    Vind ik leuk
    Lusitano +251
    maandag 16 juli 2018 om 22:32
    Weet niet in welk stadion er 60000 komen kijken maar in het stadion waar al Nassr speelt kunnen er maar 27000 in? Lol!
    Bronvermelding : wikipedia
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 22:33]
    Vind ik leuk
    RtdDub +10879
    maandag 16 juli 2018 om 22:32
    Heeee... we hebben weer een project waar we zin in hebben.
    Die oliedollars zijn maar bijzaak uiteraard.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    maandag 16 juli 2018 om 22:33
    Ook Amrabat begrijpt donders goed dat Ajax de grootste is!
    Vind ik leuk
    Psvschilder +2380
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:40
    In geen ander land is het zo : dat je de grootste bent maar wel een ander club al 30 jaar naast je staat .
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    dinsdag 17 juli 2018 om 10:47
    Oh nee,wat dacht je van Engeland.Liverpool heeft meer EC1 gewonnen als Man Utd,maar de laatste is de grootste.Of Frankrijk, St Etienne meeste titels, maar de grootste? Ik erken PSV zeker als een grote club, ze hebben meer titels als Ajax gepakt,daarintegen is Ajax internationaal veel succesvoller geweest.
    Vind ik leuk
    Psvschilder +2380
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:22
    Dus groter betekend niks .
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    dinsdag 17 juli 2018 om 11:25
    Op sportief niveau hoeft dat niks uit te maken.Alleen de grootste heeft meestal wel t meeste potentie.Puur omdat t vaak ook de rijkste zijn.
    Vind ik leuk
    Psvschilder +2380
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:07
    Gaat toch om de kampioenschappen , komt door het verleden van ajax en de rijkste is ook selectief , zit ook aandelenschuld bij .
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:12
    Aandelenschuld? Je weet dat Ajax grootaandeelhouder is met 73%? De rest is gewoon een soort schenking door supporters of bedrijven die Ajax een warm hart toedragen.De beurs reageert ook nauwelijks op financiële resultaten van Ajax.Totaal niet te vergelijken met een bedrijf.
    Vind ik leuk
    Psvschilder +2380
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:22
    Ok dan .
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    dinsdag 17 juli 2018 om 13:25
    Maar respecteer jouw club wel hoor.Nederlands voetbal heeft veel te danken aan PSV.
    Vind ik leuk
    Psvschilder +2380
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:08
    Nou vind jouw wel top Ajacied 🖒
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:11
    PSV doet t gewoon goed, ook wat betreft de jeugdopleiding.Kunnen we met z'n allen profijt uit trekken wat betreft Oranje.ik zal er iig niet minder hard om juichen als een PSVer straks de winnende maakt voor Oranje.
    Vind ik leuk
    Psvschilder +2380
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:14
    Top , goeie gedachten . Zo ga ik maar denken , dat ouwehoeren tegen mekaar slaat ook nergens op .
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +8620
    dinsdag 17 juli 2018 om 14:21
    Ach, beetje geinen moet kunnen.Ik maak ook vaak zat een opmerking.Alleen je moet wel objectief blijven.
    Vind ik leuk
    Psvschilder +2380
    dinsdag 17 juli 2018 om 15:24
    Precies
    Vind ik leuk
    13 +10579
    maandag 16 juli 2018 om 22:37
    So far snapt 2/3 zijn move. Denkt dan zo’n groot deel van het overwegend mannelijke volk hier uitsluitend aan geld?
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:41
    Toch weer fijn een Nederlandse stem te horen zeggen "Marokko is voor mij het belangrijkste" man man man
    Vind ik leuk
    Twardt +313
    maandag 16 juli 2018 om 22:43
    "Ze willen echt iets neerzetten, er staat hier iets moois te gebeuren."

    Zou die dat echt geloven? Dat verhaaltje hoor je toch van elke speler die tekent bij een club die geen topclub is.
    Vind ik leuk
    Sunil010 +123
    maandag 16 juli 2018 om 22:46
    Moet hij niet in Saoedi Arabië zeggen....🙈🙈
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11455
    maandag 16 juli 2018 om 22:48
    Nordin wilde stiekem heel erg graag voor Ajax voetballen
    Vind ik leuk
    Pimman +2660
    maandag 16 juli 2018 om 22:52
    * Nog sterker..Nordin hééft in zijn jeugd bij Ajax gespeeld
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +12471
    maandag 16 juli 2018 om 22:49
    Marokko is voor heel veel mensen hier het belangrijkst, ze willen er alleen niet gaan wonen....
    Vind ik leuk
    Senna +6294
    maandag 16 juli 2018 om 23:09
    En andersom gaat dat niet op,
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:55
    Dit is echt een heel grote club, een beetje het Ajax van Saoedi-Arabië
    Al-Nassr heeft dus ook de laatste 4 jaar geen prijzen gepakt?
    Vind ik leuk
    Wilex +629
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:49
    Dit is echt een hele grote club, een beetje het psv van Saoedi-Arabië.
    Als dat er staat ga je ook denken, Amrabat gaat ergens diep in de provincie van Saoedi-Arabië spelen bij een gesubsieerde club in het 3e stadion van het land waar ze 1 keer in het jaar allemaal verkleed op de tribune zitten.
    Nee ik snap Amrabat wel dat hij Ajax als voorbeeld neemt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 07:50]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:58
    In Saoudi Arabië hoeven ze niemand uit te leggen wat Ajax is hoor...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 03:26
    Nee daar zullen ze ook wel de plee schoonmaken met dat spul inderdaad.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 03:27]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:03
    Dus omdat amrabat het woordje ajax zegt meteen weer een artikel op VP. Als je op de redactie ajax zegt komen ze allemaal klaar.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:18
    Geld is het belangrijkste
    Vind ik leuk
    Gary Oak +194
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:19
    Zou hij het nou fijn vinden om in Saoedi-Arabië te wonen? Of zal hij de dagen op een kalander afstrepen tot en met hij zijn miljoenen binnen heeft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 03:25
    Hij heeft het over ajax en iets heel anders ........ een grote club.

    Die jongen is echt van het padje met zo een vergelijking!.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26783
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:29
    Donder op nordin.

    Zakken vullen en meer is het niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:20
    Die ook alleen maar voor plek 2 gaan en blijf vooral lekker daar en kom nooit meer terug
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Dit is echt een heel grote club, een beetje het Ajax van Saoedi-Arabië"