Dit is echt een heel grote club, een beetje het Ajax van Saoedi-Arabië

    "Dit is echt een heel grote club, een beetje het Ajax van Saoedi-Arabië"

    Gepubliceerd: maandag 16 juli 2018 om 22:18ma 16-07-2018 om 22:18

    Nordin Amrabat heeft zijn vertrek bij Watford in een interview met Voetbal International toegelicht. De 31-jarige aanvaller tekende zeer onverwachts een contract bij Al-Nassr uit Saoedi-Arabië.

    Velen hadden een move naar een Europese competitie verwacht. "Ik heb hier met volle overgave getekend", legt Amrabat uit aan VI. "Ik had opties in Spanje, Turkije, Qatar en Dubai, maar met Al-Nassr ga ik om de titel spelen."

    "Dit is echt een heel grote club, een beetje het Ajax van Saoedi-Arabië. Er zitten hier regelmatig 60.000 fans op de tribune en de nieuwe president is begonnen aan een mooi project. Ze willen echt iets neerzetten, er staat hier iets moois te gebeuren."

    Amrabat geeft toe dat geld een rol heeft gespeeld in zijn keuze voor Al-Nassr. Hij hoopt echter ooit weer terug te keren in Europa. "Ik heb zeker de ambitie om over een paar jaar weer terug te keren naar Europa, Spanje bijvoorbeeld. Maar nu kom ik bij een club waar ik in principe alles ga spelen en dat is belangrijk met het oog op de nationale ploeg. Marokko is voor mij het belangrijkst."

    Poll

    Snap jij de move van Amrabat?

    (4388 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 16 juli 2018 om 22:18
    Piep piep hallo piep piep hallo, Calimero.
    Vind ik leuk
    Filip_FCU +11702
    maandag 16 juli 2018 om 22:19
    nog zo een... kom gewoon niet op VP
    Vind ik leuk
    NvC +5095
    maandag 16 juli 2018 om 22:21
    Hier teren ze op. Zo komen ze dag door.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26468
    maandag 16 juli 2018 om 22:39
    Mooi he, hoe spelers of trainers een nietszeggende club in the middle of een zandbak van 44 graden , iets groots noemen. Om vervolgens keihard te lachen bij de salarisstrook terwijl er 2 km verderop iemand wordt onthoofd of gestenigd vanwege overspel.
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:00
    Als ze in Nederland iemand gingen stenigen voor overspel, kwamen ze stenen te kort
    Vind ik leuk
    Yuri +3661
    maandag 16 juli 2018 om 22:20
    "Dit is echt een heel grote club, een beetje het Ajax van Saoedi-Arabië.”

    En dat uit de mond van een psv’er 👀
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 22:24]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:37
    Je kan hem niet kwalijk nemen dat hij PSV en Ajax door elkaar haalt. Hij heeft pas nog een hersenschudding gehad ;)
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 22:37]
    Vind ik leuk
    Pimman +6030
    maandag 16 juli 2018 om 22:47
    * Hij heeft nog bij Ajax in de jeugd gespeeld
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13160
    maandag 16 juli 2018 om 22:22
    Geen schande om gewoon te zeggen dat je het voor het geld doet hoor..
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3288
    maandag 16 juli 2018 om 22:25
    Ik vraag me af of al die mensen die schande spreken van zijn transfer een andere keuze zouden maken..

    Gewoon 2/3 jaar je ogen dicht doen en daarna lekker op een tropisch eiland de rest van je leven, zonder (financiële) zorgen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 22:54]
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    maandag 16 juli 2018 om 22:27
    Ik hoop altijd dat die sjeiks een keer supporters in gaan huren. Kijken wie hier z'n club blijft supporten en wie voor een goed salaris een keer in de week Sneijder aan gaat moedigen in de woestijn.
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    maandag 16 juli 2018 om 22:26
    Volgens mij is Amrabat de enige PSVer die niet weet dat we al 4x geen kampioen zijn geworden.
    Vind ik leuk
    2cents +57835
    maandag 16 juli 2018 om 22:32
    Misschien is deze Arabische droomclub ook al 4 jaar geen kampioen geworden?
    Vind ik leuk
    #Keizerout +32911
    maandag 16 juli 2018 om 22:34
    Ik hoop het echt. Jammer dat die grap dan verloren zou gaan aan iedereen die die competitie niet volgt.
    Van Marwijk en Van Bommel lachen zich waarschijnlijk slap.
    Vind ik leuk
    2cents +57835
    maandag 16 juli 2018 om 22:37
    Volgens mij hadden die twee ook geen idee hoe die competitie verliep. Zij keken slechts wat dvd’s voor de spelers. Resultaten interesseerde ze geen zak. En terecht ook.
    Vind ik leuk
    Marcel18 +85
    maandag 16 juli 2018 om 22:29
    jaa denk het ook.
    Ze hebben al 20 jaar geen prijzen gepakt...
    Vind ik leuk
    Lusitano +322
    maandag 16 juli 2018 om 22:32
    Weet niet in welk stadion er 60000 komen kijken maar in het stadion waar al Nassr speelt kunnen er maar 27000 in? Lol!
    Bronvermelding : wikipedia
    [Reactie gewijzigd op maandag 16 juli 2018 om 22:33]
    Vind ik leuk
    RtdDub +13560
    maandag 16 juli 2018 om 22:32
    Heeee... we hebben weer een project waar we zin in hebben.
    Die oliedollars zijn maar bijzaak uiteraard.
    Vind ik leuk
    Jarinr10 +10870
    maandag 16 juli 2018 om 22:33
    Ook Amrabat begrijpt donders goed dat Ajax de grootste is!
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:41
    Toch weer fijn een Nederlandse stem te horen zeggen "Marokko is voor mij het belangrijkste" man man man
    Vind ik leuk
    Twardt +358
    maandag 16 juli 2018 om 22:43
    "Ze willen echt iets neerzetten, er staat hier iets moois te gebeuren."

    Zou die dat echt geloven? Dat verhaaltje hoor je toch van elke speler die tekent bij een club die geen topclub is.
    Vind ik leuk
    Sunil010 +230
    maandag 16 juli 2018 om 22:46
    Moet hij niet in Saoedi Arabië zeggen....🙈🙈
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11844
    maandag 16 juli 2018 om 22:48
    Nordin wilde stiekem heel erg graag voor Ajax voetballen
    Vind ik leuk
    Pimman +6030
    maandag 16 juli 2018 om 22:52
    * Nog sterker..Nordin hééft in zijn jeugd bij Ajax gespeeld
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13838
    maandag 16 juli 2018 om 22:49
    Marokko is voor heel veel mensen hier het belangrijkst, ze willen er alleen niet gaan wonen....
    Vind ik leuk
    Senna +6247
    maandag 16 juli 2018 om 23:09
    En andersom gaat dat niet op,
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:55
    Dit is echt een heel grote club, een beetje het Ajax van Saoedi-Arabië
    Al-Nassr heeft dus ook de laatste 4 jaar geen prijzen gepakt?
    Vind ik leuk
    Wilex +1378
    dinsdag 17 juli 2018 om 07:49
    Dit is echt een hele grote club, een beetje het psv van Saoedi-Arabië.
    Als dat er staat ga je ook denken, Amrabat gaat ergens diep in de provincie van Saoedi-Arabië spelen bij een gesubsieerde club in het 3e stadion van het land waar ze 1 keer in het jaar allemaal verkleed op de tribune zitten.
    Nee ik snap Amrabat wel dat hij Ajax als voorbeeld neemt.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 07:50]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 22:58
    In Saoudi Arabië hoeven ze niemand uit te leggen wat Ajax is hoor...
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 03:26
    Nee daar zullen ze ook wel de plee schoonmaken met dat spul inderdaad.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 17 juli 2018 om 03:27]
    Vind ik leuk
    maandag 16 juli 2018 om 23:18
    Geld is het belangrijkste
    Vind ik leuk
    Gary Oak +222
    dinsdag 17 juli 2018 om 00:19
    Zou hij het nou fijn vinden om in Saoedi-Arabië te wonen? Of zal hij de dagen op een kalander afstrepen tot en met hij zijn miljoenen binnen heeft.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 03:25
    Hij heeft het over ajax en iets heel anders ........ een grote club.

    Die jongen is echt van het padje met zo een vergelijking!.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +33632
    dinsdag 17 juli 2018 om 06:29
    Donder op nordin.

    Zakken vullen en meer is het niet.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 juli 2018 om 09:20
    Die ook alleen maar voor plek 2 gaan en blijf vooral lekker daar en kom nooit meer terug
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws